Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Üdv!Tegnap nem olvastam amit írtál,de pont a dúsítófúvókát cseréltem ki,hátha dugulás van ott.75-ös volt benne,régebben 90-es,de az soknak tûnt.Kivettem semmi dugulás nem volt,de egy 60-ast raktam bele.Reggel ment mint a golyó!Hihetetlenül jól.Nem is értettem,hogy a kisebb fúvókával ennyire jó.Este viszont..Menet közbe leállt,alapjárat van,gázra fullad.Oké,dugulás,talán fõfúvóka.Útszélén benézek az úszóházba,nem látok semmit,de a fúvókát ki kéne szedni..Csavarhúzó pedig persze nem érte el,úgyhogy motorburkolat le,légszûrõház stb.A fõfúvókában egy szál,egy szõr mittoménmi volt!Tán egy hónapja lett kipucolva..Kiszedtem,nagyjából össze raktam mindent,de ugye lúzerségem nem hagyott cserben,a ventillátort nálam szalag fogja,azt az indítási próbára nem raktam fel.Indít,gázadás,tökéletes,öröm,kövérgáz.....aztán a mezõrõl szedtem össze a ventillátort,vagy 15métert repült.Hálisten félre gurultam,mikor leállt,így semmi se volt veszélyben.Úgyhogy egyszerû dugulás van megint,pucolás kell,esetleg kap egy finomszûrõt,egy új ékszíjat,én meg megprobálom fejembe tartani,hogy a ventillátort rögzíteni kell mielõtt a motort beindítom..
Igen, erre gondoltam én is, hogy öregek... Ill. jellemzõen a felsõ sarkoktól befelé repedt el. Ott van lemeztoldás is, meg egy-két ponthegesztés sorja. Az biztos, hogy legközelebb kenõszappant fogok használni, nem pedig folyékony szappant kissé hígítva. 3 helyen szakadt be, abból az egyik sajnos teljesen leszakadt, vagyis a perem túloldalán maradt, így azt egy másik kéderbõl pótoltam. Fekete PU ragasztóval (amivel az üveget is tömítettem) ragasztottam a "helyére" a foltot, holnap csiszolom össze. Ha minden jól megy, akkor nem fog látszódni. A másik 2 hasadás helyét már a kijavítás után is csak nagy nehezen tudtam volna megmondani, merre is volt. Amikor elkezdett hasadni, akkor bizony csavarhúzóra váltottam. Egy biztos: legközelebb, ha cserélem, mindenképpen elsimítom az összes ponthegesztést ill. a sarkokat. Ugy-t semmiképpen nem szeretnék betenni, borzalmasan sorjás az extrudáló szerszám, amitõl csíkos a gumi. Viszont van régi típusú gyári újam, fekete, töltõ nélküli. Érdekes, gyári, de kevés kocsin lehetett: nem olyan szögletes kívülrõl, mint a legtöbb fekte, hanem egyszerûen csak egy ív látszódik. Sajnos, az enyém a szögletes már. Szerintem valahogy így lehetett visszafelé az idõben: szögletes fekete, töltõs fekete, íves fekete, szürke(ebbõl is volt talán többféle). [i](Módosította Spityu 2013.07.16. 23:06-kor)[/i]
Van egy VW konszernen belüli vezérmûtengelyem, amit anno Waresz 1,3 tengelyként kaptam, de mivel hiányzik róla az AC bütyke, így ez nem igaz. Valahogy ki lehet deríteni, hogy milyen tengellyel áll az ember szemben, vagy ilyenkor mi a teendõ? Palánta mellé karónak sajnálnám...
A felrakásnál nekem úgy tûnt hogy csak egy féle képpen lehet felrakni, azt én se értem hogy miért jó az hogy nem ér hozzá semmihez, de ha nincs bent akkor zörög a betét. Nekem 1 lemezzel egy ujjal könnyen mozgott a betét, de ez nálam szerintem annak tudható be hogy szinte lekopott az kis perem amit az elõbb írtam. Hát a karácsonyfa nálam mûködött :D
A belsõ betétekre nem kerültek ilyen kis csillapítók, mert azok nagyon passzentosak voltak, de lehet, hogy oda is kellett volna. Abban se vagyok biztos, hogy a felhelyezésük tényleg jó úgy, ahogy írtam. A fékbetét tetejére/aljára pattintva, úgy, hogy az íves, a betétre merõleges rész nem a tárcsa felé áll. Nem értem, hogy minek oda ennyi anyag, ha csak a levegõben lóg, és nem érintkezik semmivel se... Lehet, hogy én is teleaggatom majd vele a betéteket, mint a karácsonyfát.
Sajnos nálam is elõfordult ez, gyári új kédernél is, akármit csináltam vele, beszakadt(ilyen öregek már a gumik) Magyar sose szakadt el, csak az meg alapból szar. Akkor tudod elkerülni talán, ha a sarkokban csavarhúzóval igazítod be a helyére.
Ha kész leszel és mész az autóval rossz úton - olyat nem lesz nehéz találni - figyeld hogy nem-e zörög a fékbetét. A múltkor ugye írtam hogy én is cseréltem betétet, és minden betéthez raktam 1 lemezt, de akkor zörgött, és mivel bõven van rossz út így ez elég zavaró volt hogy folyamatosan egy fémes kattogó hangot kell hallgatnom. Most minden betéthez raktam 2 lemezt - sikerült szereznem újakat - és így már nem zörög. Bár nekem el van kopva az a kis perem a féknyergen ami a betét két "füle" közé esik, már majdnem el is tûnt, lehet nekem azért zörgött egy lemezzel.
Bocs a kép alatti szöveget nem vettem észre. A rohadtul nem hallgatott el alatt gondolom a fékbetét zörgését érted. [i](Módosította bob92 2013.07.16. 20:21-kor)[/i]
Hoppá, akkor a dúsító környékén lesz valami baj! Eredetileg 45-ös fúvóka van benne, de mivel sok forrás szerint ajánlott nagyobbra cserélni, ezért én pl. 70-est tettem be. Arra tudok gondolni, hogy esetleg nálad ki van véve belõle, így amikor rányitja a fojtószeleptengely, akkor elárasztja a benzin. Persze az is meglehet, hogy el van dugulva, és ilyenkor hiába nyílik a plusz csatorna, nem jön semmi onnan. Azonban érzésem szerint ez nem jelentene akkora gondot, hogy torpanjon. Ha még egyben van a motor és a karbi, akkor próbáld ki, hogy a torpanáskor kissé ráhúzod a szivatót! Ha rendbe jön, akkor biztosan túl szegény volt a keverék. A 28 H1-1 karbinak nagyon jó a pillangószelepes szivatója, nagy elõnye, hogy fokozat nélkül lehet állítani. Ennek segítségével az ember sok próblémánál gyors tesztet tud végezni: pl. ha a túl szegény keverék miatt a motort becsörög, akkor egy szívatókihúzással azonnal meg lehet gyõzõdni a hiba okáról.
Szia!Köszi,a rugót ki is vettem.Mióta nálam az autó benne volt,kitudja miért rakta valaki bele.Ahogy mondod,mintha,mikor a dúsító fúvóka is mûködik,akkor torpan.Normális fordulaton semmi furcsaság nincs.Alapjárat is jó.Ahogy meglesznek a tömítések a H1-1 és a HB4-1-is teljesen szét lesz kapva,aztán ismét a beállítás..
Szia! A hátsó betétekegyütt lettek cserélve gyárira szabályozás nélkül. Akkor féloldalasan fogott. Utána eltört benne egy rugó és összekarcolt mindent. Lett rá ragasztatva új ferodol és lett a dob is szabályozva. A hiba ugyan az maradt. Mit jelent ez a ráhúzták a dobot?
Hozzálett töltve a fékpofád a dobhoz vagy a gyárit raktad bele, mert a tünet én is nekiálltam munkahenger csere, dob szabályozva gyári pofa benne és eléggé féloldalas meg sz...r volt engedett alig fogott valamit, aztán 1 hónap után meguntam, és elvittük fel ferrodózni a fékpofákat és ráhúzták a dobot is, felrakásnál kicsit be kellett csiszolni de azóta sokkal jobb :) Jelen esetedben lehet nem ez a hiba, nekem mondtak olyat is hogy dugulás, de ha a légtelenítésnél jön az olaj rendesen az kilõve, ha van fékerõszabályzód a kocsi alatt azt érdemes megnézni nem ereszt e vagy valami baja van esetleg ( gyakorlatilag nem lehet beszerezni vigyázni kell rá ezt halottam )
ha ezután sem oldódik meg akkor tovább gondoljuk :)
Tegnap beszerelésre kerültek a 4T Trabimba a fékbetét rezgéscsillapító lemezkék. Az alkatrészkatalógus robbantott ábrája alapján lett beépítve, vagyik csak az egyikre lett rakva, és az íves része kifele áll. [imgw]https://kepfeltoltes.hu/130530/EasyCapture1.1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] Egyrészt rohadtul nem hallgatott el a fék, másrérszt ha ezt tényleg így kell beépíteni, akkor nem értem ezt az anyagpazarlást, ami az alkatrész kialakításában van...
Igaz, nem említettem de 1.1-rõl van szó. Hátra kettõ csõ megy. A bal hátsó és a jobb elsõ van összekötve egy T elágazóval és így jön egy csövön a fõfékhengertõl.
A H1-1 karbinál egyik állítócsavarnál sincs rugó. A végelzáró csavarok alá való fiber tömítések szabványos méretûek, tolómérõvel le kell méregetni. Ne klingeritnek nevezett vacak papír sz@rt vegyél bele, hanem kemény, pirosas fibert. A kevrékcsavarra 2,5*2 O-gyûrût tettem, a levegõcsavarra (nagy benga csavar) 7,5*2 méretût. Ha teljesen szétszeded, akkor a fojtószelep tengelyén is találsz majd egy hornyot a bovdennel mozgatott emeltyû felõl (tehát NEM az úszóház felõl), oda 6*1 gyûrû passzol. Itt eredetileg nincs gumi, csak egy horony, azonban ártani nem árt, így viszont biztosan nem fog innen falsot szívni. Arra azért vigyázz, hogy a fojtószelep két csavarját elég emberes munka kicsavarni. Ha nem nyomod elég erõsen a csavarhúzót, akkor pikk-pakk elnyalja a csavart, ha viszont leszalad a csavarhúzó, akkor végigszántja a torkot. Bivaly módon bele vannak tépve azok a csavrok... Ráadásul nem is lehet a légtorok tengelyével párhuzamosan tartani a szerszámot, mivel a fojtószelep egy picit mindig ferdén áll. A csavarok kezdeti tekergetéséhez jó támpontot adhat egy, a trabitechnik.com oldalon lévõ német nyelvû cikk. Ebben grafikon is van , ami azt mutatja, hogy a [url=https://trabitechnik.com/index.php?lang=de&page=22&page_number=13#Trabant-Vergaser:%20Der%20Neue]28 H1-1 karburátor beállítása[/url] során a két állítócsavarnak a helyzetétõl hogyan függ a CO érték és az alapjárati fordulatszám. Mindez az "E" ábrán van. Eszerint pl. a keverékcsavar 3 fordulatnyi kitekerése éppen az arany középút. Úgy rémlik, én is annyira állítottam. Apropó: 2-ben 40-nél torpan? Milyen gázpedál-állásnál? Érzésem szerint ott már kb. félig nyomni kell, és akkor viszont már nem az alapjárati rendszer a domináns, hanem a fõfúvoka+dúsító fúvóka. [i](Módosította Endre 2013.07.15. 00:17-kor)[/i]
Ma beszélgettem egy másik Trabissal,neki is H1-1 karbi van.Szóba került,hogy az üresjárati keverék állító csavar 3 fordulatra van kitekerve.Mondtam,hogy nem is értem minek oda rugó,és ekkor derült ki,az én karbimba a keverékállító csavar egy rugóba van húzva!A másik autón -megnéztük- nincs ott rugó.Mindkét csavar gyári,az biztos.Az enyémen mióta nálam a Trabi rugóval van.Nem sok értelmét látom,hogy miért van az ott.Aki ismeri ezt a karburátort,írja meg legyen szíves,kell-e oda a rugó.Amint beszereztem a tömítéseket,mindkét karbit totál kipucolom,csak összejön végül.
Sziasztok! Kérdésem volna fékkel kapcsolatban. Mitõl lehet az, hogy a bal hátsó fékem gyengébb a többitõ? A hátsó fékmunkahengerek ésfékbetétek cserélve lettek. Dob szabályozva, az oljat is cserélték. A fõfékhenger is fel lett újítva. A hiba maradt.Három kerék fékezésko megáll a bal hátsó lassan fordul. Már kezdem azt hinni, hogy az utángyártott ff henger a szar. Annak idején mikor kicseréltük már nem tetszett. Nem volt olyan a fék mint elõtte a gyárival. Csak azt hittem, hogy jobb egy utángyártott mint a gyárit újítgatni. Lehet felújítom oszt visszateszem a gyárit. Minden tippet szívesen fogadok.
sziasztok! egy kis továbbképzésre lenne szükségem. kicsit le kellet csupaszítanom az 1.3-as motort mert dõlt az olaj. ekkor vettem észre, hogy az olajszivattyú lánca (szerintem) túl laza. létezik e ezen valami féle feszítési lehetõség, vagy csak a csere?
Nem tudja valaki, hogy miért szakad el nálam mindig az elsõ szélvédõ kédere behúzáskor? Az üveg PU-val bele van ragasztva, a kéder ragasztóval végtelenítve van. A keret is és a gumi is (a zsinórnál és a belsõ résznél is) bõségesen meg lett kenve, hogy csússzon. Ennek ellenére, jellemzõen a felsõ sarkoktól befelé, elszakadt kétszer is két különbözõ kédergumi. Szoktam igazgatni az üveget (jobbról balra, vissza, fel, le, ahogy a helyzet kívánja). Túlzottan nincs is rányomva kívülrõl.
Most az a helyzet, hogy be tudtam húzni, de egy helyen pótolni kell egy másik kéderbõl, nem sok nyoma lesz, de akkor is zavar.
Behúzáshoz használtam bálamadzagot és kb. 3mm átmérõjû szárítókötelet is(nem fonott, sima a felszíne). Mindkettõvel sikerült elszakítani.
Elõször az alját tettem a helyére, majd az oldalakat követõen a tetején mentem végig.
Sikerült kifognom ilyen gyenge kédereket, vagy valamit rosszul csinálok?
A HB4-1-et úgy kell beállítani - ha jól értelmezem a leírást -, hogy 7 fokos pillangószelep nyitáskor kezdjen el nyitni a könyéken lévõ szelep. Én ezt úgy vettem, hogy az alapjárati állapothoz képest 7 fok. Vagyis legyen egyszer jól belõve az alapjárat a két csavarral, aztán ahhoz képest legyen mérve a 7 fok. Úgy rémlik, az enyémen 94mm a faudi fejek közepének távolsága, de ez szerintem össze-vissza változhat. Kb. egy hónapja raktam össze, minden porcikáját elmostam, az úszóház alját és az arrafelé található járatokat is kiáztattam rendesen. Erre a célra kiválóan alkalmas - ki hinné - a benzin és a minél tisztább alkohol is. Aztán szokásos kompresszoros kezelés. A réz alkatrészeket tömény (85%-os) ecetsavval egész szépen el lehet mosni, elég csak áztatni benne 1-2 órát. Minden egyes csavart legalvanizáltattam. Tény, hogy sosem voltak ilyen élénk színûek, de a rozsda helyett inkább nézegetem ezt (és legalább a saját csavarjaival került összerakásra).
Szia!Dús,gyertyakép alapján,nem nagyon,de nem az a szép õzbarna.Benzinszint oké.Szépen is megy,ha nem pörgetem túl.H1-1-es karbi..A HB4-1-et sehogy se sikerült beállítanom.Eddig csak a H1-1-et tûrte meg a gép,de sokszor eldugul,meg elég nyûgös cucc.Veszek gyûrûket,és újra kipróbálom mindkettõt.Illetve kap mégegy szûrõt,hátha kevesebb lesz a dugulás.Köszi a tippet a tömítõgyûrûkrõl.
Lehet, hogy dús, lehet, hogy szegény. Füst? Benzinszint?
Azok tökkommersz vulkánfíber tömítõgyûrûk. Az én HB4-1-esemre nem rég vettem 2 garnitúrát. Talán 6-os, 8-as, és 10-es kellett, ill. egy 18-as a könyökön lévõ megkerülõszelephez (ez csak a 4-1-en van). Alapvetõen a belsõ átmérõt kell tudni, bármelyik normális kisgép(alkatrész)boltban kapni. Filléres tétel. Az összes pontosan akkora volt, mint a gyáriak, kivéve a 18-ast, ott 24-es külsõ átmérõjû volt a bolti, az enyémen viszont 22-es volt. Így az új kilógott volna a kupak síkjából, ezért a gyárit hagytam meg esztétikai okokból. Amúgy semmi baja nem volt.
A keverék szabályozó csavarhoz pedig 2.5x2-es O-gyûrût vettem. Nagyon fontos, hogy benzinálló legyen. Ilyet csapágyboltban vettem. (Elõtte a kisgépboltban, de az csak olajálló volt... kipróbáltam, 2 nap alatt szétdagadt a benzintõl.) [i](Módosította Spityu 2013.07.13. 22:40-kor)[/i]
Igen, én is azért írtam, hogy a "gyári metódus szerinti" összeszereléskor. Mert az oldalsó durókat szinte már minden Trabinál így vagy úgy le kellett bontani javításkor, és -köreinkben legalábbis- szerintem precízebben kerültek visszaragasztásra a durók ill. kitöltésre a hézagok, mint gyárilag voltak.
Hogeri válaszával többé-kevésbé egyetértek. Az elejével teljesen. Viszont az alsó díszléceknél olyan trehányul van felhordva a tömítõ gyárilag, hogy nem sokat szigetel a duró és a kasztni találkozásánál. Én arra tippeltem inkább, hogy amolyan plusz rögzítés. Például az ajtóknál az 4 csavarnál az 1-2 és a 3-4 közében van kb. 4cm hosszon tömítõ gyárilag. Szóval itt tömíteni semmiképpen sem tömít. Viszont az elsõnél az A oszlop elõtti 20cm-s szakaszon, a hátsóknál pedig a B és a C oszlop között van, szóval pont ott, ahol indokolt lenne. Én eleve már úgy raktam fel a durókat, hogy minden egyéb nélkül is jó legyen, szóval nálam csak esztétikai jelentõsége van a dolognak.
A tetõnél a duróra ráhajtogatott (rákalapált) acélperemnél he nincs tömítõpaszta, akkor megáll a víz, idõvel elrohad az acélperem, és egy hûvös téli reggelen nyújtózkodván egyet a bal egyben, arra eszmélsz hogy kabrióban utazol... Az oldallemezeknél is -a gyári összeszerelési metódussal- lehetne egy kis hézag ahol befolyhat a víz. Ezt takarja a díszléc, de tömítõpaszta hiányában ez alá is befolyik a víz.
Mivel azt írtad, hogy teljes generál volt, ezért egyértelmû, hogy a gyújtásalaplap is ki lett szedve a fõtengely cseréjekor. Én személy szerint egy ilyen akció után soha nem úgy rakom össze a motort, hogy összejelölöm az alaplapot a házzal, hanem mindig újra beállítom. A tapasztalatom is az, hogy ha egy motor egy bizonyos elõgyújtással még nem csörög be, akkor az a felújítás után 99%, hogy csörögni fog ugyanolyan elõgyújtással. Volt már olyan motorom, aminek 5 mm kellett, hogy ne csörögjön, de valamelyiknek 2 mm is elég volt.
És az lehetséges,hogy elállítódott az elõgyújtás? Illetve az jelenthet különbséget,hogy 72 vagy 76mm a dugattyú mérete elõgyújtás beállitása szempontjából? Illetve fõtengely zöröghet?Beszereléskor megnéztük,de jó volt... Üdv Christian [i](Módosította TrabisKrisz 2013.07.07. 20:08-kor)[/i]
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. A napokban sajnos nagy felújításon kellett átesnie a 2T Trabimnak. A story úgy indult,hogy hengertalp tömitést akartunk cserélni. Végén Fötengely,henger,dugattyú,tügörgö,váltó csere lett belõle. Hogy olcsóbban jöjjünk ki,ezt a kedves szomszédommal csináltam aki Autószerelõ,és segített nekem sokat. Viszont összeszerelés után akadt egy kis gondunk,amire nagyon kéne a ti tapasztalatotok,mert abszolút tanácstalan vagyok. Gáz adásra menetközben egy erõs cicergõ hang csapja meg a fülünket,olyan mint mikor egy tömitésnél kifúj,de sajnos már visszabontottuk a motort és megnéztük. Nem hengerfej,-talp,kipufogó csonk tömítés.De a hang menetközben továbbra is van. Viszont álló helyzettben pörgetve a motort szép tiszta hangja van,semmi oda nem illõ zaj nincs. Szerintetek mi lehet a gond.Sajnos hangot nem tudok feltölteni,de aki esetleg pesti vagy érdi és segitene nekem a problémában azzal találkoznék és meghallgathatná.De ha leírás alapján is tudtok valamit mondani rá az jó lenne. Várom válaszaitokat. TrabisKrisz
Ott jó. Vagyis inkább elmegy. Az FBS mondjuk a szilikonok közül a jobbak közé tartozik. Ha megfelelõen elõ van készítve a felület, jól tapad. Ebben az esetben szerintem ne bántsd, ha nem ázik be. Viszont kasztnihoz tényleg kizárólag poliuretán alapút használj (vagyis bármit, ami nem bántja a fényezésen keresztül a lemezt.)
Annyi még eszembe jutott, hogy a duroplastok felsõ élénél eltérõ ragasztót használtak, mint oldalt és az íveknél. Oda "Mester karosszéria tömítõt" használtam. Ez elég lassan köt ki, ami pont jó ide, ill. könnyebben bontható, mint a többi ragasztó. Ez azért fontos, mert oldalt könnyen hozzá lehet férni szikével, azonban a felsõ élnél már nehezebb egy esetleges bontás alkalmával. Tartani ez is tart, ill. bírja a strapát. Gyárilag nagyon hasonló (ha nem ilyen) anyagot használtak ide, csak az nem tubusos volt, hanem egy csík, aminek az egyik felén hordozó fólia volt, annak a jellegzetes eltávolítását látni a gyári videón. Egyébként pár éve még lehetett olyat kapni a Csapi Bt-ben. Ugyanezt a tömítõt használtam a héten az oldal díszléceknél is, továbbá a tetõ díszlécekhez is ilyen megy majd. Ezen kívül még néhány helyen használtam ilyet, de már nem emlékszem, hogy hol. :) Egy biztos még: a hattyúnyak és a doblemezek találkozásánál is ilyen volt gyárilag a két sarokban.
Ja, FBS is megeszi a kasztnit, az is ecetsavas, rá is van írva. Precízen szedd le valahogy, mert bármilyen jó állapotú is a fényezés alatta, szép lassan átmarja.
FBS-sel NE! Nem lehet elégszer ismételni, hogy a karosszériánál NINCS helye az ecetsavbázisú tömítõanyagoknak. Emiatt nem csak a Sziloplast alkalmatlan a feladatra, hanem az FBS is. Ilyen célra a poliuretán bázisú (itt a fórumon sokszor csak PU rövidítéssel hivatkozott) termékek használhatók. Ilyen pl. a Würth K+D ragsztó, Sikaflex 256 vagy 265 szélvédõragasztó, stb. Az ecetsav korrozív hatású, szét fogja rohasztani alatta a lemezt. Ha valamilyen termékkel kapcsolatban kétely merül fel, akkor meg kell keresni a dokumentációját a neten. Általában kétféle leírás létezik: a technikai adatlap és a biztonsági adatlap. Az elõbbi részletesen leírja a felhasználását, tulajdonságait, azonban sok esetben csak az utóbbit lehet megtalálni, de abból is tisztán kivehetõ, hogy savas vagy PU cuccról van-e szó. Érdemes a termék neve és az "adatlap" szavakra rákeresni a gugliban. Ha beírod az "FBS adatlap" kifejezést a keresõbe, rögtön látni fogod, hogy ecetsavas ragasztóról van szó. Sikánál pl. minden technikai adatlapot könnyen elérni (esetleg magyarul nem, csak angolul), és ott aztán minden jellemzõ kiderül. Érdemes az autózásban használatos más vegyszereknél is belenézni az ilyen technikai és/vagy biztonsági adatlapokba. Nekem ez mániám, legyen szó akár a FIMOL-ról, akár a fék gumialkatrészeinek elmosásához használt ALKONEK-rõl, vagy a laprugó konzerválásához használt grafitos kenõzsírról.
Köszi az infót. Egyelõre megnéztem a szélvédõk és a gumicsíkok illeszkedését: nagyon úgy tûnik, hogy ott ázik be az autó elöl és hátul (a csomagtartónál). A hétvégén leszigeteltem FBS-sel: kiváncsi vagyok. Tiberio
Nekem jún. végén cserélte ki apu a vezérmûszíjat és a vízpumpát: inkább a rend, mint a szükség kedvéért. A kicserélt vezérmûszíj 2007-ben (vagyis 6 éve) volt beszerelve és ~40e km volt benne. Akkor nem nyúlt a vízpumpához, így abban valószínûleg jóval több, mint ~40e km volt. Szerintem még nem érdemes bolygatni. Tiberio
Azt hiszem, a gyárit Epasolnak hívták. Valószínûleg manapság már beszerezhetetlen. Szerintem nem is olyan nagy baj... Használd a keresõt, kulcsszónak írd be: sikaflex vagy azt, hogy poliuretán. Párszor már elõkerült ez a téma, felesleges leírni újra. Csak annyit mondanék el sokadszorra is: ecetsavbázisú (sziloplast) használata erõsen ellenjavallt.
Az én 4T-m most 3.5 éves nálam. Síró vízpumpával, küllemre jó állapotú szíjjal vettem. Azóta nem olyan sok ment bele, kb. 30e km, de biztos, hogy volt benne már akkor is jópár. Most a vízpumpa már nagyon-nagyon sír, és a szíj is kezd szálasodni, így a közeljövõben kicserélésre kerül mindkettõ. Valószínûleg egyszerre volt ezelõtt is cserélve, egyik sem gyári. A csereperiódust nem tudom, de szerintem 60e.
Kérdésem lenne a vezérmûszíjjal kapcsolatban. Azon gondolkodtam, hogy a szíjban kb. 20 ezer km van, viszont idén lesz 5 éves. Az lenne a kérdésem, hogy milyen csereperiódus vonatkozik rá?