Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Mi nemrég raktuk bele egy haver 4T trabijába ?ket. Annyi hogy az ülés talpán lév? csavarlyukakkal kellett vacakolni, meg fúrni az ülést talpát mást nem.
Hát igen, érdekes dolgokra képes az ember ha siet. Mondhatjuk úgy is, hogy a szükség nagy úr! :)
Graza:
Hogy érted, hogy feladta a harcot? Helyrehozhatatlan baja lett? letört róla valami? esetleg bele? Szerintem ne sajnáld szétszedni, kitakarítani, és úgy próbálkozni vele! A takarítással kapcsolatban, vannak az oldalon cikkek, ha az alapján dolgozol baj nem lehet!
totál, más a felfogatás, másik irányú a tekercselés, mert a pont a másik irányban teker, és így a szabadonfutója is fordított. (ez utóbbit be is sz*ptam egyszer rendesen...:cool: )
El?ször is Mindenkinek Boldog Karácsonyt Kívánok!^^
Másodszor is segítséget szeretnék kérni. Szükségem lenne sürg?sen egy jó állapotú 4T Trabi karburátorra, lehet?leg emberi áron :D Békés megye el?ny ;-) Ha valaki tud segíteni, kérem keressen fel privibe. Sajna a régi karbi úgy látszik feladta a harcot...:S El?re is köszi a segítséget! További Kellemes Ünnepeket Kívánok Mindenkinek! =)
Mindenféleképpen le fogom venni az egész HF-t, mert már nem árt a kipuffsor, és szívósor tömit is cserélnem. Ha meg lúd, legyen kövér, ki lesz legalább takarítva az egész HF a koksztól. Az a módszer amit írtál elég gyorsnak tünik, de kicsit barbárnak. :) Az olajteknöm tuti tele van most már fagyállóval, de nem számít, cserélem le az egészet. Gyertyából tuti NGK lesz, majd megpróbálok V-linet szerezni.
Madogery:
Én tulajdonképpen csak azt írtam, hogy a hidegoldali vizkozitás különbözik a 10 és 15W között, ezért csattoghat több ideig a 15W-vel :) Amúgy teljesen tisztában vagyok azokkal amiket leírtál. :) A 3 hengerezés nekem sztem tuti a kiégett HF tömi miatt volt, de majd úgyis kiderül ha majd gyertyákat is cserélek. Elosztófedél, rotor csere megvolt. A Karbi csappantyúrudazat gondjára is pontot fogok teni, mert ezt a nehezen beindulást, pöfög?s hideg-meleg közötti átmenet problémát nem régóta csinálja.
Ennél hígabb (f?leg hidegen) motorolajat jelenleg nemigen kapsz a piacon, pl. a 0W-20-tól eltekintwe. (láttam Full-synth 5W-30-as ajánlást a [url=https://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/Select.asp]V*lvoline[/url] ezen honlapján, amin én is meglep?dtem, így a 30 adott, a téli oldalt meg a lehet? legkisebbre, a minél jobb hidegoldali hígfolyósság miatt)
A Samarás történet érdekes, de nem ismerem a körülményeket, így nem lehet egyértelm?en az olajra fogni. Lehet például, h a motor már "túl wolt az ereje teljén" és a régi áswányi olaj nem hozta a 40-es melegwiszkozitást(esetleg még s?r?bb wolt), majd mikor került bele egy stabilabb, részszintetikus olaj, azzal a kopott pumpa és az illesztések már nem tudtak mit kezdeni. De simán lehet pl. az is, h wmi tinktojwan tuskógazdaságos részszintetikusat rakott bele, és ez nem bírta a kiképzést és hígult fel nagyon stb, stb, stb...
Nyilwán egy jó olaj - ahogyan Te is írtad - az adalékoktól, pontosabban ezek kényes egyensúlyától lesz jó olaj. A fenti esetben mindkét fajtának a 40-es besorolás miatt melegen (azaz a 40-es indexhez tartozó mérési h?mérsékleten) azonos hígfolyósságot kell mutatni. [i](Módosította madogery 2009.12.25. 08:14-kor)[/i]
83 ezer kilométeres bontatlan motor 15 ezer kmenkénti motorolajcsereperiódusokkal (nehéz szó, f?leg hogy nem egybeíródik) kb. -10 fokban 2-3 seces csattogást produkált, az olaj 15W-40 Shell ásványi.
Madogery, minden szó amit leírtál igaz, de sajnos ahogy én tudom, a WINTER fokozatot adalékolással érik el, ami az eredeti 40es nyári fokozatot is befolyásol(hat)ja. Ken?olajak laboron mesélte a tanárom, 90es években egy nyáron a samarájával 60-70km utánfutós autópályázás után kigyulladt az olajnyomás lámpa. Miután lecserélte a 10W-40es olajat otthon 15W-40esre, már nem produkálta ugyanezt a problémát.
Fejb?l nem emlékszem az útmutatóra, de a 0W-30 nem lesz s?r? egy kicsit? :) [Bár annyi adalék lehet elviszi azt is :evil: :rolleyes: :D]
Helló ha tud valaki szerelési könyvet 1.1-csodámhoz,azt megköszönném. Kuplungot javítom fel.Esetleg hogy mire vigyázzak,mert még nem csináltam válaszokat el?re is köszönöm.(jkorn@freemail.hu)
A 15W-40 melegen UGYANOLYAN hífolyós, mint a 10W-40 (s?t, mint az 5W-40 wagy akár a 0W-40). Az el?bbiek között els?sorban min?ségben, ill. hideg oldali hígfolyósságban wan difi - az ár mellett természetesen. 15W-40 mindekor helyettesíthet?/end? 10W-40-nel. ez utóbbi legalább már fél szintetikus("stabillabb"), és pont uolyan olcsó, mint a 15W-40-es áswányi.
A "W" el?tti értéket érdemes minél lejjebb tornászni, ha az ember sokat hidegindít, pláne, ha kis táwokat megy csak, mint a nálunk;). Ekkor (is) a legtutibb a full-synth olaj, mert ez már hidegen is jól ken, melegen is jól bírja, alig wáltoztatja a tulajdonságait, és a sok üzemanyag is lassabban csinálja ki.
Nálunk az iszonyatos hidrot?ke koncert az eddigi ~10percr?l 1-2sec-re(!!!) csökkent már egy full-synth, C**trol TXT 5W-40-t?l. Legközelebb walszeg 0W-30-at kap majd, hadd szóljon...
De a legfontosabb mindig a megfelel? teljesítményszint (pl.ACEA A3), a wiszkozitás az utána jön csak!
Édesanyám gépe is állandóan rendetlenkedett, majd jobban rázoomoltam a történetre: a hengerkihagyásért az elosztófedél(-rotor), a be nemindulásért pedig a csappantyú rudazat beragadása wolt a felel?s. Azóta 1/2 fordulat és mindig indul, mindenhol.
Én annó a fehér Wareszomon cseréltem úgy HF tömítést hogy nem volt nyomatékulcsom. És azótta is megy! Bár ez iagazán akkor fog kiderülni hogy meghúztam-e nagyon, amikor le akarom szedni( kb 1éve ott áll a dobozban egy mondhatni zsír újra felújított komplett hengerfej(:síkoltatva,szelepfészkek becsiszolva,új szelepszárszimeringek mindenhol, új hidrot?kék,szelepek(vagy 3-om), de még lustaságból nem tettem fel. Patron-nak szól:Jah és úgy cseréltem le hogy nem vettem le a hengerfejet kompletten. Úgy csináltam hogy y-nál eloldottam a kipufogót. A sziv?sort, karbi is maradt a helyén(meg a leöml? is). csak annyit tettem hogy megemeltem az egészet annyira hogy olyan 5centi rés támadt e két elem között. épp annyira hogy nagyon finom csiszolópapírral le tudtam szedni az oda ragadt régi HF tömítést(kezem beférjen). Én is ugyanezt a hibát vétettem! Nem engedtem le a vizet, és belefolyt a víz. De én így indítottam, és mivel víz az víz, így 100fokon úgy is elpárolog. Le se engedtem az olajat(végülis ide csak minimális kerülhetett). SZépen kidolgozta magából a motor.:D:cool:;)
Jut eszembe gyertyát is venni fogok egyúttal, eddig NGK-t használtam (remélem nem hamis volt), meg vagyok vele elégedve, de több tipusjelöléssel is léteznek. Tudja valaki mi a különbség köztük? Ezek vannak a zsombicar oldalán: BP6ES BPR6ES BP6HS
foszer14:
A kattogás a hidrot?kék hangja, ha huzamosabb ideig hagyod az autót állni, normális, hogy csak kés?bb múlik el a hangja. A 15W40-es olaj hidegben s?r?bb mint a 10W vagy 5W40, felmelegedés el?tt lassabban jut be a megfelel? helyekre. A hidrot?ke is nehezebben veszi fel amíg hideg. Szóval ne félj nincs semmi baja annak az autónak. Sokak esküsznek itt a 10W40-re, de nekem pl. a 15W is bevált, azóta is azt használok. Elvileg a 10W40 lassabban koszolódik el, lévén félszintetikus, nem ásványi mint a 15W40-ek. Cserébe mivel más a vizkozitása melegen, könnyebben elfolyik a rossz szimeringek mellett. Nekem pl. ez volt vele a bajom. De lehet most olajcserekor 10W40-et próbálok, hátha most beválik.
Délel?tt belebújtam a motortérbe és úgy t?nik, hogy nálam megoldódott a probléma. Még miel?tt bármihez nyúltam volna belenéztem az elosztófedélbe, de ott nem volt gond. Aztán próbáltam indítani, persze ugyanaz, mint tegnap: alapjárat és szívató sehol. Leszedtem a szívató fedelet, és ekkor ugrott vissza a rugó a helyére (korábban is el?fordult már, hogy kiugrott a helyér?l). Egyéb bajt nem láttam, vissza jelre, indítás és tökéletes! :) Este próbálom megint, hogy tényleg ez volt-e csak a hiba... Más: A hengerfej fel?l hangos ütemes kattogás hallatszik. Most a hidegben nagyon zavaró az utastérben is. Korábban is hallatszott, de menet közben, ahogy melegszik a motor a kattogás is elmúlik. Utoljára 15W-40-es olajat töltöttem a gépbe. Ugye emiatt nem lehet baja? [i](Módosította foszer14 2009.12.23. 15:38-kor)[/i]
Közben már találtam a tesz-veszen meg vaterán 4000Ft-ért is, majd beruházok egyre! Csavarokat újakat veszek, tényleg az a tuti.
Ezzel az indítólégcsappanytú rúgózat dologgal mondasz valamit, nekem nem tökéletes a hidegüzem (le lefullad, pöfög), lehet pont ezért. Megnéztem a karbi azon részét ahol ez van, és hát elég koszos megint. Na majd ha hengerfejezünk, kitakarítom a karbit fullra ismét.
Az indítólégcsappantyú rudazatának rugója alul, azaz az ezen összegy?lt olajsár szokta akadályozni a rudazat és ezzel a csappantyú mozgását(nemzár ill. nem nyit mikor kéne). Jól meg kell ezt pucolni WD40-nel, és megolajozni, h könnyen járjon.
PAtrOn: a [url=https://kepfeltoltes.hu/091223/DSCF0855_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]meghúzási sorrend[/url] a Maróti könywb?l [i](Módosította madogery 2009.12.23. 07:43-kor)[/i]
Én kb 3 éwe kaptam egy nyomatékkulcsot, akkor kemény 7000Ft-ért, a Trawalából. Kattanós cucc, 20-210Nm-ig, csak ezzel szerelek, 4T-t meg pláne. Hogy mennyire lehet pontos ennyiért, jó kérdés... Csawarokból csak újat és jófajtát, odaill?t!
Megzavart a válaszodbbn a ''felé'' szó. Úgy értettem, hogy csak megközelíteni kell a gyári értéket! Ha ''fölé''-t írtál volna, meg se kérdeztem volna :) De így mán világos! Googült használtam eddig is, de csak pár találatot néztem meg, azok mind böven 10e ft fölött voltak. A rajzot kösz!i
Egyébként meg a hidegben nemindulós témához: Kb. 1 héttel ezel?tt leállítottam a kocsit, mert ilyen ótvar úton nincs értelme kísérteni a sorsot. Aztán 3 nap állás után beledobtam az akksit (ilyen hidegben az is bent alszik, biztos ami biztos), de nem történt semmi, csak tekert. Pedig el?írásszer?en indítottam, 1 gázpedállenyomás és utána indít. Aztán végül 20 mp-es köszörülés után indult be, de csak úgy, hogy a gázpedálon még pumpáltam legalább 5-öt 6-ot. Aztán pár pöffenés és nyagynehezen beindult. Utána járattam fél órát, hogy felmelegedjen a víz, ezután pedig kétnaponta elindítottam egy 5 percre. Így már simán indult.
Megfogadom tanácsod, és beszerzek egy ilyen kulcsot. Tényleg nem mindegy, hogy mennyire vannak lehúzva, nincs kedvem újra szétszedni ha esetleg nem lenne jó. Neten nézegettem kulcsokat, bár 14000Ft alatt nem láttam egyet sem. Esetleg tudnál olyan helyet linkelni, ahol tényleg 3-4e körül be lehet szerezni? Akkor csavart is veszek, max 1500-2000Ft-tól megvan a garnitúra. Tehát a használt csavarokra kevesebb nyomatékkal kell ráhúzni? A kezelési könyv (Wb 1.3) asszem megvan valahol pdf-ben, bele fogok nézni.
Nem javaslom a nyomatékkulcs nélküli szerelést ebben az esetben. Pláne, hogy semmi gyakorlatod a dologban. Magadnak teszel jót ha veszel egyet (egy egyszer?bb "kattanós" kivitel? 3-4 ezer forint), vagy kérsz kölcsön. Egyébként csak hazárdjáték. A hengerfejtömítésen kív?l pedig vegyél egy garnitúra új hengerfejcsavart is. Készletben kapható. A régi csavarok menetei ugyanis megnyúltak és könnyen beszakadhatnak a visszaszereléskor. Végszükségben visszaszerelhet?ek, de csak akkor ha nincs egyértelm?en szembet?n? menetsérülésük.
És ilyenkor is a gyári meghúzási nyomaték felé szoktunk menni 5-10 Nm-el. Pont azért, mert a már megnyúlt menetek megemelkedett súrlódási tényez?je miatt nem a valós értékeket adják a nyomatékkulccsal mérve.
A csavarok meghúzási sorrendjét pedig a kezelési könyvben megtalálod. Ha nincs neked olyan beszkennelem ha kéred.
Igazából a meghúzásnál annyira sztem rá lehet érezni hogy mennyit húztam az egyiken, utána csak annyit húzok a többin is. Havernak van egy donor motorja, azon kicsavarunk 1-2 csavart, hogy megnézzük mennyire volt beletépve. Tehát akkor belülr?l kifelé haladva kell meghúzni ?ket.
Apropó, voltam most kint behúzómágnest cserélni, és a tartályból már elt?nt a víz. Gondolom mind az olajtekn?ben landolt. Így gondolom már ne is indítsam be mi? Csak addig kéne amíg elugrok 2 km-re haverhoz. Vagy inkább húzassam el?
Ugyan 4T Trabiét még nem cseréltem, de szerintem ne próbálkozz "beépített nyomatékkulccsal", az csak a szerencsének tudható be, ha úgy jó lesz, vagy max. olyan ember képes rá, aki nap mint nap ezt csinálja - neki viszont valószín?leg van nyomatékkulcsa is. :) Ha szétlapítod, akkor amiatt fog ereszteni (két csavar között), ha meg laza marad, akkor azért. Ezt leszámítva semmi extra, gondolom VW-éknél sem. Meghúzási nyomaték: el?írt alatt picivel, majd várakozás után végleges lehúzás, de ez már túlbonyolított eljárás. :D Meghúzási sorrend a szokásos, középr?l csigavonalban kifelé. [i](Módosította Spityu 2009.12.22. 21:19-kor)[/i]
Úgy látszik ez a nagy hideg sokak Trabijának odavágott. Az enyém végre indít vígan, kicseréltem az akksisarukat, a rotort a gyújtáselosztófedéllel együtt, és elmentem barátnömhöz... de folyt köv az eszmefuttatásom után:
Szerintem ebben a nagy hidegben annyi víz és társai rakódtak le a karbiban, hogy útját állják a levegö furatoknak. Szerintem nem úszod meg anélkül, hogy szét ne szedd, és jól ki ne takarítsad a karbit. Nekem a takarítás szinte mindig segített az ilyen bajokon. Öszerekáskor az automata szivatót jelre rakd majd vissza, ha elötte ott jól müködött. Viszont azt az akksit is leszívhatta valami a nagy hideg mellett. Nézzél szét mi fogyaszthat gyujtás nélkül. Magnó, kpzár, riasztó, erösítö stb... nem kéne egy viszonylag új akksinak ennyire lemerülnie.
Tehát story folytatódik: Indulnék el barátnömtöl, de indítózás helyett egy nagy "katt" hang fogadott, és pislákoló akksi és olajkanna jel :) na betoltuk, de nem volt elég a sebesség. sokadszori próbálkozásra csak beröffent, de a behúzótekercs cserét nem úszom meg. Nagy "boldolgan" recegek hazafelé, erre hirtelen kihagy az egyik henger. Na mondom megint szarakodik a gyújtás? De miért. Ezt jáccotta hazáig. Hol 4 henger, hol 3. Hazaérek, és miközben tolatok be, nagy gözfelhöt hagytam az éterben. Na fasza, mondom a víz is folyik? Beállok, kinyitom a mociháztetöt, erre mit látok?: a waresz leömlö "Y" illesztésénél göz fújódik a hütö felé, vegyesen fagyálló és kipuff gáz szagú. Ekkor már kezdtem a legrosszabra gondolni, mert ahogy a víztartályra néztem, erös buborékképzödést figyeltem meg. És ekkor hirtelen átvvilant az agyamon egy szó: hengerfejtömítés ... Örülök mondhatom.
Kérdések: HF tömit még nem cseréltem soha, de láttam már nem egy mocit szétborítva, és összerakást is. HF tömítésböl milyet érdemes venni? Tipusazonos VW-két lehet rátenni? Vagy simán kérjem warbihoz, trabihoz? HF csavarokat mennyire szokás meghúzni, nyomatékkulcs nélkül? Meghúzási sorrend? Gondoltam rá, hogy ha már le lesz szedve a HF, jól megtakarítom, beömlö csatornákat valamennyire felpolirozom, és a szelepeket is megpróbálom hasonló módon felpolirozni (valami erre szakosodott pasztával), hogy jól zárjanak. Szelepeket nehéz kiszedni? Kell valamilyen célszerszám hozzá?
Sziasztok! A nagy hideg el?tt én is "hibátlanul" raktam le a 4T trabit, de most valami gondja van. Már tegnap el?tt, még a nagy hidegben próbáltam indítani, de jóformán meg sem moccant az indítómotor. Alig bírt egyet kett?t fordítani a motoron. Az akksi nyári. Reméltem, hogy rendbe jönnek a dolgok, amint jobb id? lesz. De sajnos nem. Az akksi ereje visszatért ugyan és most forgat szépen indításra, néha be is röffen a motor, de pár másodperces pöfékelés után le is áll. Semmi alapjárat és szívató...
Sziasztok! Az "egyegyes" Trabi zárbetétjét lehetne cserélni? A donoron hátul látok valami csavar helyet, de tán el van vágva t?b?l. Az lett volna az? Köszönöm!;)
Nekem is ez van, kb. 1 hónapja lett cserélve az aksi, napi szinten 2-3 km-eket használom reggel és este, így mindig megy a világítás. Az aksi teljesítménye jócskán visszaesett. Csütörtökön felteszem tölteni. Remélem újra úgy fog tekerni, mint 1 hónapja.
Ha nem csak kp. zár, hanem riasztó, akkor simán leszívja. Bár az egyszer? központi zár is képes lehet rá.
Esetleg nincs valami "pótm?szer" (óra!) bekötve ami szintén állandóan, gyújtástól függetlenül kapja a bizserét? Zsigán párszor kisütötte rendesen. :D [i](Módosította Spityu 2009.12.22. 09:32-kor)[/i]
Erösítöre én nem gyanakodnék, készenléti állapotban egy normális tipusnak nem valami sok az áramfelvétele. Bár nagy hidegben jobb, ha minden fogyasztó le van kapcsolva az akksiról. Nekem az erösítö gyújtásra van kötve, de így is érdemes bekötni. A magnó van állandó tápon, de abban nekem van automata kikapcs is. A riasztó viszont képes ennyi idö alatt lenullázni egy rossz akkut, volt már rá példa haveri körökben. De hogy egy újat is lecummantson? Minden esetre próbálj meg méregetni!
Van esetleg multimétered? Ha van: állítsd áramer?sségállásba és iktasd be valamelyik akksisaru és az ólomtömb közé sorosan. Ne legyen természetesen semmi sem bekapcsolva és nézd, hogy mutat-e valamilyen értéket. Ha igen, akkor szépen sorban, egyesével iktass ki minden lehetséges fogyasztót. Hifivel kezdd. :) De az is lehet, hogy csak rövid távokon használod és annak dacára, hogy új, nem tölt?dik vissza rendesen. Továbbá azt is vedd figyelembe, hogy nagy hidegekben drasztikusan lecsökkenhet az akksi "ereje", még akkor is, ha cuftig fel van töltve.
Sziasztok. Nekem is állt egy hétig a kocsi, és csontra lemerült az akksi. Kb egy hónapja cseréltem le az akksit, és valami leszívja. Központizár, Hifi is van a körbe. TUdtok adni valami tippet, hogy mi szívhatja le? Elméletileg a Kp zár nem. [i](Módosította Mazsi 2009.12.21. 22:25-kor)[/i]
Nem mondtam, hogy kötözködésb?l írtad, de azt a részt, hogy a vízk?oldó = higított sósav, kategorikus általánosításnak olvastam. Érdekes a dolog, ott van egymás mellett a két fehér flakon, az egyiken piros bet?kkel: "SÓSAV" (sósavtartalom 20%) a másikon meg kékkel: "VÍZK?OLDÓ" (sósavtartalom: 10%). Ja, vízk?re még jó a higító is. Ennyi még talán belefér a topicba. :D