Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2433 Őry Gábor 2010-06-23 12:41:10  Előzmény:Mazur Balázs: 71043

A mini karbi az Mini, mint autó karbiját jelenti?

A fúvókázással továbra is azt mondom, hogy kísérlet. Minden motor más. 70-es dúsítót alapból teszek bele. Ha nem megy a 113-assal, akkor jöhet egy 125-ös. Sokan benzinnel is eleve ezt használják.
Nem kell, hanem lehet állítani s gxújtáson. A jobb belsõ hûtés miatt lehet növelni az elõgyújtást, ezt is próbálgatással kell, milliméterenként. Nõ a hatásfok! 5 mm-ig biztos el tudsz menni, de ha szép tiszta, nem kokszos a motor, még tovább is.
[i](Módosította orygabor 2010.06.23. 14:42-kor)[/i]

2432 Csády Szabolcs 2010-06-23 09:10:45  Előzmény:Busa Attila József: 71046

Ha lecseréled a csöveket, akkor még pár helyen fogja engedni a vizet. Nekem a csöcsere, meg a hûtõfelújítás után kb 5-5,5 L víz ment bele.

2431 Csády Szabolcs 2010-06-23 09:03:14  Előzmény:Busa Attila József: 71028

12000 Ft körül voltak összeválogatva. Ha szettben veszed állítólag olyan 15000 körül van...

2430 Busa Attila József 2010-06-23 08:42:45  Előzmény:jocking .: 71045

Különben ezt furcsálltam én is tegnap, mikor tegnap vízkötlenítettem a rendszert. Újboli felöntés után csak kb. 3,5 L ment bele vissza. Most akkor nem értem. Most lent van a hûtõ is, mert komplett hûtésrendszer csere zajlik. A hûtõ legalsó csövénél engedtem le. Nem az lenne a megfelelõ hely?

2429 jocking . 2010-06-23 08:09:43  Előzmény:Busa Attila József: 71044

Hát, kell hogy legyen abban még víz valahol, mert elvileg kb. 7 liter kell hogy legyen benne.

2428 Busa Attila József 2010-06-23 08:05:29

Sziasztok! Az baj, hogy csak kb. 3l vizet tudtam kicsalni a hûtõrendszerembõl?

2427 Mazur Balázs 2010-06-23 06:52:24  Előzmény:Őry Gábor: 71040

Köszi! Csak, mert van egy mini karbim is, esetleg ha már valaki próbálta.... Most már csak két kérdést szeretnék feltenni, és befejeztem :). 1-1 karbit át kell-e fuvókázni (járulékos fuvóka mondjuk 70-es), meg, hogy kell e a gyújtáson állítani?

Mazsi
[i](Módosította Mazsi 2010.06.23. 08:53-kor)[/i]

2426 Varga Tibor 2010-06-23 05:45:29  Előzmény:Petró Dávid: 71041

minden valószínûség szerint, ugyanis nekem is ez van.;)

2425 Petró Dávid 2010-06-22 19:52:25  Előzmény:Varga Tibor: 71039

Köszi! Tehát akkor ez az a felni amire a díszgyûrûs, krómozott dísztárcsa felmegy?

2424 Őry Gábor 2010-06-22 17:51:50  Előzmény:Mazur Balázs: 71026

Az meg mi, hogy mini karbi+etanol?

A 14-10-es keveréknél már mintha egy picit vesztene az erejébõl, bár most a napokban erõs szembeszelekben mentem, lehet, hogy ez is közrejátszott. Fele-fele aránynál nem vettem észre különbséget, és ennél az aránynál a fogyasztás még egy picit kevesebb is volt.
Az nagy elõnye az etanolnak, hogy jobb hûtõhatása miatt nem csörög vele a motor, és úgy tapasztaltam, hogy lényegesen kisebb a füstölés. Konkrétan hideg reggeli elindulásoknál erõs szívatózással is csak csekély füstöt tapasztaltam.
Mielõtt kipróbálod, azért tegyél egy oldáspróbát az általad használt olajjal, feloldódik-e tökéletesen.

2423 Varga Tibor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Petró Dávid: 71036

[url]https://img.tar.hu/opeltomi/img/17297736.jpg[/url]

A "bütykös felni"

2422 Varga Tibor 2010-06-22 17:31:37  Előzmény: : 71034

a tartó a kromozottaknál csavarozott.

2421 Mazák Viktor 2010-06-22 17:27:57  Előzmény:Petró Dávid: 71036

Szia!

Figyelmedbe ajánlom a 2108-as hozzászólást E85 témában:

Kísérletezni kell. Nekem most HB 4-1 van gyári fõfúvókával és 100-as dúsítóval. Ma 10 liter benzinhez 14 liter E85-öt tankoltam. Simán elmegy. Lehet, hogy az alapjárat gyengécske lesz, de ezen is lehet segíteni, mondjuk egy 50-es alapjárati fúvókával. Kérdés persze, hogy milyen arányban akarod használni a szeszt.

Amúgy ahány motor, annyi féle szórás lehet kb. Párévtizedes gyújtás-karburátoralkatrészekrõl beszélünk, különbözõ üzemeltetési körülmények között...

Moderátorként csak arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy ne sokat, [b]EGY-KÉT[/b] oldalt legyünk szívesek visszaolvasni. A keresés funkció is lassan teljes öntudatra ébred, tessék azt is próbálgatni.

További szép napot!
Viktor

2420 Petró Dávid 2010-06-22 17:18:23

Sziasztok!

némi segítséget szeretnék kérni: ha valaki tud, tegyen már fel képet legyen szíves olyan Wartburg felnirõl, amire feltehetõ a régifajta, króm dísztárcsa, az a fajta ami körül egy ilyen alumínium díszgyûrû van. Gondolom ez az "bütykös" felni lesz, de azért kéne egy kép róla, mielõtt elkezdem járni a bontókat. Persze ha van itt valakinek elfekvõben, az sem hátrány...
Másik kérdésem az lenne, hogy próbálta-e már valaki 2T Trabival az E85-öt és ha igen milyen arányban, mik a tapasztalatok illetve milyen változtatások szükségesek a használatához (gyújtás, fúvókák, stb.)
Köszi elõre is az infot!

2419 Ackermann Balázs 2010-06-22 10:37:36  Előzmény: : 71034

Azt nem tudom, de a króm lökösök, a legtöbb esetben (Trabin nem tom...) belül nem krómosak, hanem olyan matt fém fényûek, nem tudom hogy csinálják, mert az egész cucc fürdik. De pl ilyen a Volvo Amazoné is. Nem értek a galvanizáláshoz, csak megfigyeltem...
És akkor mi a szitu a krómozottakkal? A tartó ott is krómozott?

2417 Ackermann Balázs 2010-06-22 10:19:53  Előzmény: : 71032

Én még csak hegesztettet láttam.
Hát van a beszakadt csavarokra egy kivevõ szerszám. Azt kelene megpróbálni alkalmazni. Nekem nem csak a csavarok rohadtak be, hanem a lemez is elfáradt.

A szögletes lökösöknél a tartó az gyárilag hegesztett, vagy csavarozott volt? Esetleg is-is?

2415 Ackermann Balázs 2010-06-22 08:51:33  Előzmény: : 71019

És mit érdemes tenni, ha oldalanként 1 csavar bele van szakadva? Tök hibátlan a '80-as Trabimon és félek vétek lenne átfúrni a felsõ lemezzel együtt és bele átmenõ... De semmi nem lóg ki a beletört csavarból. :(

2414   2010-06-22 08:06:12  Előzmény:Lizák Péter: 71029

Megköszönném!

2413 Lizák Péter 2010-06-22 06:30:06  Előzmény: : 71027

megkérdezhetem majd

2412 Busa Attila József 2010-06-22 05:39:16  Előzmény:Csády Szabolcs: 71023

OK!
Köszi a tippet. A fent felsoroltakat én is véghez fogom vinni, annyi kitétellel, hogy én most vettem új ventillátor kapcsoló gombát és termosztátot is. Mennyibe kerültek a csövek összesen?

2411   2010-06-21 21:05:54  Előzmény:Lizák Péter: 71022

Én is csináltam vaslemezbõl is és savállóból is, de inkább ilyen eredetit szeretnék, ha találok valahol... Azért ha valaki tud szóljon!

2410 Mazur Balázs 2010-06-21 19:57:21  Előzmény:Őry Gábor: 71024

Köszi a választ. Mennyit eszik, illetve sokat veszt az erejébõl? Lehet-e nagyobb arányba keverni a szesztet benzinhez? Esetleg valakinek tapasztalata mini karbi+etanol?

Mazsi

2409 Őry Gábor 2010-06-21 19:37:19  Előzmény: : 71016

Más a nyitási tartománya, a 6 voltosé nagyobb.
Örülök, hogy megoldódott Abalu nyûgje, de viszont így egy csöppöt nem értem. Ugyanis az utógyújtás abból szokott lenni, hogy a 6 voltos nagyobb nyitási tartománya miatt (feszítve beállítva a gyári értékre), a holtpont elé fogja tenni alapjáraton a gyújtást.

2408 Őry Gábor 2010-06-21 19:33:36  Előzmény:Mazur Balázs: 71018

Kísérletezni kell. Nekem most HB 4-1 van gyári fõfúvókával és 100-as dúsítóval. Ma 10 liter benzinhez 14 liter E85-öt tankoltam. Simán elmegy. Lehet, hogy az alapjárat gyengécske lesz, de ezen is lehet segíteni, mondjuk egy 50-es alapjárati fúvókával. Kérdés persze, hogy milyen arányban akarod használni a szeszt.

2407 Csády Szabolcs 2010-06-21 19:06:27  Előzmény:Busa Attila József: 71014

Én is nemrég újítottam fel a hûtést a Trabiban, ami az összes csõ cseréjébõl ( 12db ) és a hûtõ forrasztásából,s lefestésébõl állt. Én a zsombicar-nál vettem a csöveket, eddig szuperül beváltak. Szerintem a hûtõ alsó toldó csövében lévõ leeresztõ csavar teljesen felesleges. Én az enyémbõl kivágtam a szanaszét rohadt porszívócsõ-féleséget, s vettem a helyi autós boltban egy toldó csövet 720 HUF-ért. Elviszed az alsó vízcsövet, hogy ebbe kellene toldócsõ, s adnak.
Remélem tudtam segíteni.
[i](Módosította trabiszabi 2010.06.21. 21:07-kor)[/i]

2406 Lizák Péter 2010-06-21 18:31:54  Előzmény: : 71021

Eredetit ne is várj szerintem ilyenbõl
max ha lakatossal csináltatsz egy normálisat
nekem is anno lakatos haver csinált rá lemezbõl :-)

2405   2010-06-21 15:37:06  Előzmény:Lizák Péter: 71020

Autósbolt. De vicces vagy. Ott csak csekmet utángyári van ami girbe gurba. Nálatok az hol van??

2404 Lizák Péter 2010-06-21 15:03:06  Előzmény: : 71019

Autósbolt? :-D
Nálunk szerintem akad még

2403   2023-05-22 08:40:11

Nem tudja valaki, hogy hol lehet ilyen alkatrészt venni?



[img]https://kepfeltoltes.hu/100611/L_kh_r_t__tart___v_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

2402 Mazur Balázs 2010-06-21 13:07:31

Sziasztok! Takarékos 28H1-1 karburátorral érdemes próbálkoznom etanol üzemanyaggal átfuvókázás esetén?

Mazsi

2401 Ackermann Balázs 2010-06-21 11:42:06  Előzmény: : 71016

Bár még nem néztem meg a tartalék 12V-osomat, Geri bizonyítottan 6V-osa és az én kocsimban volt 12V-os között ránézésre annyi volt a különbség, hogy míg a 6V-oson a bütyök felsõ peremén volt egy kis kör jelölés, a 12V-oson az alsó mûanyag profilon egy kis dudli. Ettõl még nem kizárt, hogy ez valami kisipari hulladék és ezért különbözik a jelölés...

Mindenesetre ez a hiba kiiktatva. :) Ma délelõtt visszatettem az eredeti karbiját, mert közben egy másikkal kísérleteztem, az eredetivel pedig ugyanúgy nincs normális alapjárat... Ja és nem a karbi a ludas, amikor csak a karbit tettem fel a korábbi röpsúllyal, szintén kaki volt az egész. A nyerõ kombináció: Madogery röpsúlya és Andrew karbija. :D:D:D Kész, ennyi, lelke van. Állítólag féltékeny a Barátnõmre... XD
[i](Módosította ABalu 2010.06.21. 13:45-kor)[/i]

2400   2010-06-21 09:56:01  Előzmény: Spityu: 71015

És honnan lehet felismerni, hogy az 6V-os vagy 12V-os röpsúly??

2399  Spityu 2010-06-21 09:33:44  Előzmény:Madocsai Gergely: 71011

Hát... a bütyökprofilban lehet különbség, a centrifugális erõbõl adódó eltolás elméletileg megegyezik, bár nem tartom kizártnak, hogy fel lehessen fedezni mérhetõ különbséget bizonyos (amúgy azonos motorkódú) évjáratok röpsúlyai és rugói között. Vagy a gyári és a hazai között.

Mivel a megszakítóhézag végig 0.4mm elõírás szerint, csak a profilon múlhat a zárásszögkülönbség.

2398 Busa Attila József 2010-06-21 09:28:48

Tippeket kérek, hogy milyen hõgombát vegyek, ami kinyit 90°körül, mert az enyém csak 100°-nál nyit?

Milyen átmérõjû a hûtés csõ belseje a nagy csövekben, illetve hol érdemes hûtéscsöveket venni?

Szeretnék beszerelni az alsó csõre egy leengedõ toldós csapot, erre is ötleteket várok!

2397 Busa Attila József 2010-06-21 08:49:07  Előzmény: : 71012

Pedig ez lenne a fõ kérdés, hogy a gyári hõgomba hány fokon zár?
ja értem :D hát, autósboltban ilyet biztos tudsz venni olcsón. azt nem tudom, hogy mekkora hõmérséklet esetén kell kapcsolnia.

2395 Madocsai Gergely 2010-06-20 21:40:17  Előzmény:Ackermann Balázs: 71009

Nana, csak semmi érzelgõsség;)! Igazából Orygaboré az érdem, mert ha Õ nem hozza fel ezt a röpsúly témát, még sokáig elp*csölhettünk wolna rajta...

Talán a bütyökprofilban lehet az eltérés(???), gondolom a 6V-nál tovább tartja zárwa a megszakítót, h jobban töltõdjenek a kondik, de szóljatok, ha hülyeséget írok.

A lényeg, h lassan összeáll a gép, a forgatott felnikért, meg a kályhacsõért meg majd beugrasz wmikor...;DDD
Na ez nekem új. Nem ugyan az a 6V és 12V Trabantban a röpsúly??

2393 Ackermann Balázs 2010-06-20 21:16:32  Előzmény:Őry Gábor: 71002

Köszi az ötletet, végre minden rendesen mûködik!!!! :D:D:D

A röpsúly valszleg 12V-os Trabiból származott, Madogerynek köszönhetõen beletehettem egy 6V-osat és kiválóan mûködik, már csak gyújtást kell állítani meg picit a karbin hangolok és kész a paripa!

Köszönöm mindenkinek az ötleteket és a segítséget! Special thanks for Madogery! :):):)

2392 Busa Attila József 2010-06-20 20:30:33  Előzmény: : 71007

A hõkapcsoló az a hõgomba. És ebben van két különbözõ fém, ami egymásnak feszül. Hõ hatására ez meghajlik és zárja az áramkört, vagyis zár a kapcsoló és forog a venti.
õõõõ hõgomba bimetál késõn nyit? hogy mi? oké hogy nem vagyok húdejártas a témában, de nem a termosztátról van szó, amit 1200 forintért tudsz venni? vagy a hõkapcsoló kapcsolja késõn a ventit?

2390 Busa Attila József 2010-06-20 19:58:03  Előzmény: : 71005

Sajnos melegszem, többek szerint elöregedett a bimetál a hõgombámban. Késõn nyit
:O nem használt az új venti?

2388 Busa Attila József 2010-06-20 19:46:46

Úgy néz ki teljes hûtés cserére megyek rá

Tippeket kérek, hogy milyen hõgombát vegyek, ami kinyit 90°körül, mert az enyém csak 100°-nál nyit?

Milyen átmérõjû a hûtés csõ belseje a nagy csövekben, illetve hol érdemes hûtéscsöveket venni?

Szeretnék beszerelni az alsó csõre egy leengedõ toldós csapot, erre is ötleteket várok!

Elõre is köszönöm!!!

2387 Marton Tamás 2010-06-19 20:42:45  Előzmény:Varga Tibor: 70979

A lengõkar gömbfejeim olyanok, hogy kèzzel nem tudod õket mozgàsra bìrni, csak nagyon nehezen :-) szal sztem nem azokkal lesz gond. Kormànyösszekötõ gömbök sem lògnak. Azon is gondolkoztam nem e fellazult valami.
De veszek nemsokà ùj szilenteket, azon ne mùljon.
Lehet, hogy a lengõkar vègèn lèvõ gumiperselyt is ki kène cserèlni, nem e az adta be az unalmast?

2386 Őry Gábor 2010-06-19 20:36:59  Előzmény:Ackermann Balázs: 70997

Nem lehet, hogy alapjáraton utógyújtása van? Nézd meg zárt rüpsúlyoknál, hol áll a gyújtás!
[i](Módosította orygabor 2010.06.19. 22:38-kor)[/i]

2385 Ackermann Balázs 2010-06-18 21:36:56  Előzmény: Spityu: 71000

A tárcsák nem nagyon kopottak szerintem, nem görbék és könnyen mozognak a vezetõ pöckeiken. A blokk falának szépen nekisimulnak így szemre.

A hiba amióta megy a kocsi fenn áll, 10 évet állt és most támasztom fel, ezért gyanakodtam a szimeringre, hogy sokat állt és nem tömít, de sajna nem ez a gond.

A gyújtás sima megszakítós, minden gyári, "veterán" gyanús a gép. :)

2384  Spityu 2010-06-18 21:14:37  Előzmény:Ackermann Balázs: 70999

Háttõõõ... akkor így távolról passzolom a kérdést. :/

Talán még annyi, hogy a vezérlõtárcsát nem zárnám ki ennyire kategorikusan, mint Tibke. Igaz, ha szétszedéskor "ránézésre" jó volt, akkor az az is. :) Kb. mennyi idõ alatt teljesedett ki a hiba?

A gyújtás nem lett esetleg átszerelve elektronikusra?
[i](Módosította Spityu 2010.06.18. 23:19-kor)[/i]