Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

383  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Hávvéj tu hel :D
[img]https://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/wartburg_429.jpg[/img]

382   2009-11-07 23:57:20  Előzmény:Vári László: 68995

na hogy a szúnyogok hogy kerültek a karbiba, nem tudom.

381 Őry Gábor 2009-11-07 16:34:38  Előzmény:Nagy Donát: 68978

Ne dobd ki egyel?re. Szerintem nem nagyon van ugyanilyen rugóstag a piacon. Nézd meg milyen olaj van benne. Ha hígfolyós, akkor érdemes megpróbálni 4T motorolajat. Nem nehéz a szétszedés, bár a zárógy?r? kicsavarásához kell valami célszerszám (esetleg egy belepasszoló flexkulcs). A szárra vigyázz, meg ne sértsd, nehogy úgy járj, mint én. Elb....sztam. Teljesen benyomott szárral dolgozz. Úgy rémlik, lehet állítani is rajta, a dugattyúszár alján lév? csavarral a kirugózás keménységét lehet növelni. Cáfoljatok meg, ha nem így van, nekem a Skoda lökösnél bejött.

380 tóth furdzsenxia 2009-11-07 16:20:08

a skoda lengéscsillapító tökéletes választás aki picit rendesebb futóm?vet szeretne-egy forna lengéscsillapító van a 105,120 skodában.kb 1.5 cm rövidebb a trabi lengéscsillapítónál.és sokkal tartósabb is mivel jóval nagyobb súlyra van tervezve mint a trabant. a felujítás szempontjából is egyszer?bb mert a trabant szimeringes és a tengelykopást vagy megoldod szimering cserével vagy nem a skoda gátló o gy?r?s és abból 5 tized miliméterenként lehet vastagabbat venni.:D

379 Vári László 2009-11-07 16:11:10  Előzmény: : 68994

Ez a furcsaság nálam is jelentkezett, hiába raktam ugyan úgy össze a karbit, patika tisztasággal, az alapjárat mindig másfajta hibákat produkált. Mondjuk nálam valahol folyamatosan szivárog a karbiból a benya, a gumitalp állandóan csupa benzin. Továbbá sztem elég rendesen szívja a falsot valahol =( A falsleveg? Nálad is lehet befolyásoló tényez?, mármint az alapjárat terén. A motorféknél pedig lecsípett vég? alapjárati szelepre tudok gondolni...
Mondjuk nekem még további furcsaság az, hogy hogy kerülnek szúnyogok a benzinbe :D

378   2009-11-07 15:20:04

Eldugult a f?fúvóka a 4T trabimban :( Szétkaptam a karbit, és mit?l dugult el? egy szúnyog volt a f?fúvókában. További 3 volt az úszóházban. Csak azt nem értem, hogy az alapjárat miért romlik el, ha szétszedem a karbit, és ugyanúgy összerakom ? :(
meg amit észrevettem, hogy motorfék szinte nincs. menet közben ha lelépek a gázról, nem érz?dik, hogy a motor megfogja a kocsit. Ha id?m lesz, megcsinálom. Gondoltam megosztom veletek ezt a furcsaságot :D

377 Varga Tibor 2009-11-07 15:15:24  Előzmény:Őry Gábor: 68987

ja hogy spirálos:) akkor sehogy, fel kell újíttatni a régit. Kicsit elnéztem:)

376  Spityu 2009-11-07 13:25:26  Előzmény:Mazák Viktor: 68991

Meger?sítem, utcára kiváló. Versenykörülmények között mondjuk felpuhul, oda Bilstein.
[i](Módosította Spityu 2009.11.07. 14:47-kor)[/i]

375 Mazák Viktor 2009-11-07 12:53:48  Előzmény:Sövényházi József: 68982

Szevasztok

Én a lindortól egy-két hete kértem teljes árajánlatot 4T lengéscsillapítókra.

Jó estét kívánok!

Köszönjük a megkeresését!
A lengéscsillapítók felújítási ára els?k - 6.500,- Ft/db, a hátsók - 5.500,- Ft/db.
Gyári rengelyek maradnak, nincs szükség vastagabb tengelyre.
Keményítésre, sportosításra felár nincs!
A postán kapot lengéscsillapítókat természetesen utánvéttel küldöm vissza.

Bejelentkezés alapján dolgozunk, úgyhogy ha aktuális lesz a dolog, kérem szíveskedjen el?re jelezni.


Üdvözlettel:

Linczerné H. Mária

info@lindor.hu
www.lindor.hu


Szerintem elég jó ár, ha az új darabját olyan 10-20 között nézzük, ráadásul a rallysportban, és más fórumokon [www.zsiguli.hu, nem a reklám, csak ne üres beszéd legyen.] is elismerik az "öreg" munkáját.

374 Lizák Péter 2009-11-07 12:31:52  Előzmény:Varga Tibor: 68986

Köszi 2 biztos érdekelne :-)

373 Lizák Péter 2009-11-07 12:31:12  Előzmény:Varga Tibor: 68985

A Skoda gátló akkor a 4T limoba is jó ezek szerint zsír.

372 Lizák Péter 2009-11-07 12:29:34  Előzmény:Kálmán Imre: 68984

hátsó lök?s milyen kell? asszem egy csúcsosom van valahol

371 Őry Gábor 2009-11-07 10:08:32  Előzmény:Varga Tibor: 68985

Azt hogy takja össze a spirálrugóval? Lehet rá tányért hegeszteni?

370 Varga Tibor 2009-11-07 09:44:52  Előzmény:Lizák Péter: 68980

Nehéz eset, majd ha egyik találkozón összefutunk lehet kapsz egyet, akad még pár darab új nálam:)

369 Varga Tibor 2009-11-07 09:44:02  Előzmény:Nagy Donát: 68978

skoda 120 els? gátló jó bele, mondjuk kemény lesz ahogy szeretnéd,:)

368 Kálmán Imre 2009-11-06 22:06:02  Előzmény:Lizák Péter: 68977

Hall i

Nagyából megvan minden amit szeretem volna még egy hátso lököst kel beszereznem
meg ígértek egy 1.6 os mocit váltóstól.
Azt talán a tavasszal neki álok.

367 Sövényházi József 2009-11-06 17:46:54  Előzmény:Lizák Péter: 68980

Kulcsmásoló esetleg ;)

366 Sövényházi József 2009-11-06 17:45:54  Előzmény:Nagy Donát: 68978

Szerintem újíttasd fel keményítéssel (Kárászy, Lindor, egyéb gátlókkal foglalkozó cég) kb 5e Ft egy ilyen, biztos h passzol a helyére és olyan kemény, amilyet választasz

365 Bíró János 2009-11-06 17:38:14

Szerbusztok.esetleg tudja valaki hogy 2t-nél ültetés után kell e futómüállitást csinálni? :D

364 Lizák Péter 2009-11-06 16:29:02

Trabant 1.1 f?tésradiátort ki lehet szerelni úgy a f?t?házból, hogy azt ne kelljen kiszedni az autóból? Csak a radiátort.

A másik kérdésem.Szerintetek a slusszkulcsra való kis fekete gumi fogó izét hol lehet szerezni normálisat?

363 Lizák Péter 2009-11-06 15:51:22  Előzmény:Nagy Donát: 68978

Wartburg asszem els?? Vagy Skoda vmelyiké talán...

362 Nagy Donát 2009-11-06 15:47:56

Szerintetek milyen teleszkópot tegyek be a kocsiba, hátra? 2T Limó, spirálrugós, egy pogácsával és ültetve. A jobb hátsó teló már kuka, ezért kéne kicserélni a hátsót párban. Valami jó keméynet szeretnék, ami feszes, és nem kell átalakítani semmit sem hozzá. Mit ajánlotok?

361 Lizák Péter 2009-11-06 15:37:04  Előzmény:Kálmán Imre: 68974

Egyébként hogy áll az a narancsszín? gépezet?

360 Őry Gábor 2009-11-06 13:24:46  Előzmény:Kálmán Imre: 68974

Nyugi, az utak a hibásak, nem te. Én is felkeményítettem a gátlóimat, nem tuningcéllal, hanem mert nagyon dobált a kocsi. Most már nem dobál, és stabil, de most még egy papír kétszázast is megérezni az autóban.

359 Bíró Norbert 2009-11-05 23:09:52  Előzmény:Kálmán Imre: 68974

Valamit valamiért....

358 Kálmán Imre 2009-11-05 23:08:32

Hall i

Segítséget szeretnék kérni nem találok sehol komplett leírást 1.1 futóm? átalakításhoz.
A rugókat megvájtam a csillapítóitokat le röviditetem ,de borzasztóan kemény lett élvezhetetlen vele a közlekedés az elhasznált magyar utakon.



üdv kalmim

357 Csády Szabolcs 2009-11-05 06:38:49  Előzmény:Varga Tibor: 68972

Egy próbát megér. Kösz!

356 Varga Tibor 2009-11-04 22:06:19  Előzmény:Csády Szabolcs: 68965

Cserélj bilincset, és lehet simán megoldoódik a dolog.

355 Varga Tibor 2009-11-04 22:05:04  Előzmény:Poppé Tamás: 68962

Nem igazán. lassan lesz apróhírdetés, fórumokból törölve lesz.

354 Vári László 2009-11-04 21:31:03  Előzmény:Bencze Robi: 68967

Hello!
Így kés? este agyaltam a problémán, de nem találtam olyan összefüggést azt elektromos rendszer, és a h?t?-f?t? rendszer között, ami indokolhatná a problémát... Mindenesetre érdekes fantomjelenség...
A megolvadt kábelr?l meg annyit, hogy szerintem az a f?t?süné, ami a szívótorkot f?ti. Az szokott megolvadni a nagy terhelés miatt. Mindenesetre érdemes kijavítani, mégha csak szigetel?szallaggal is tekered körbe, mertha tényleg az a vezeték van megsérülve, könnyen zárlatot okozhat, ami egy nem biztosított vezetéknél elég súlyos kimenetel? lehet. De sose történjen ilyen:) Mondjuk ennek nemsok köze van szerintem az általad el?ször felvetett problémához, dehát oda kell figyelni :) Ha még valami az eszembejut, feltétlen írok. Meg mostmár bennem is felébredt a kíváncsiság, hogy a többiek szerint mi lehet a probléma...8-)

353 Csády Szabolcs 2009-11-04 21:26:04  Előzmény:Szabó Gábor: 68968

Üdv Bajusz!

Mi a tapasztalatod eddig az UIS-sel?

352 Szabó Gábor 2009-11-04 21:23:18  Előzmény:Vári László: 68966

Igen (ez az els? 3 kérdésre vonatkozik).
Ki tudod tekerni azt a réz fúvókaszer?séget, mert menetes. De nem árt megjegyezni, mennyire volt betekerve. Alatta golyó van, amit egy bimetál rugó mozgat. A kartergázból lerakódott cucc tömítette el.

A második téma nem egyedi eset, de a választ sosem tudjuk meg. Amit gyanítok, nem szelephang, hanem hidrot?ke.

351 Bencze Robi 2009-11-04 20:45:51

[i](Áthelyezve a **** topicból, iderakta prokee)[/i]

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem, egy kis problémám van a 4T Trabimmal.
Motorikusan minden rendben van vele, minden jól be van állítva. Az a helyzet, hogyha megyek vele és bekapcsolom a f?tést akkor kicsit megzavarodik, nem lesz alapjárat, már miután ugye a motor felmelegedett ég a zöld lámpa, de ekkor elalszik és a sárga világít, mintha nem lenne felmelegedve, és halványan pislákol a töltésjelz? lámpa. Emellett a f?tés jól m?ködik. És ha kikapcsolom a f?tést minden renbe jön. Szeretném ha segítenétek kitalálni, hogy mi gyíkja lehet. :)
Ja és (sajnos nem tudom, hogy az milyen kábel csak helyileg tudom elmodani, a karbi mögött vab kb ) egykábel csatlakozóval kicsit meg van olvadva. Tervbe volt eddig is, hogy ki lesz cserélve, de lehet, hogy emiatt szarakszik?
Szóval hát szívesen várok tanácsokat
Üdv. Robi

350 Vári László 2023-05-22 08:40:11

Jó estét Kedves Márkatársak!
Kérdezni szeretném, hogy az alább csatolt képen (remélem meg is jelenik :D) szerepl? szelep felel?s-e a hideg/meleg leveg? szívótorokba való bejutásának állításáért? Mert ha igen akkor szerintem nem éppen jól m?ködik nálam, mivel télen-nyáron a leöml? felé van nyitva a pillangószelep, járó motornál. Benzinnel már átmostam, jött is bel?le a trutyi, de még mindig nehézkesen megy át rajta a leveg?, és ugyan azt produkálja. Kérdezném, hogy javítható-e ez, vagy guberáljak valahonnan egy másikat? xD

Más téma: Miért van az, hogy egyik indításnál gyönyör?en jár a motor, másik indításnál pedig er?s szelephangot hallat...:S Nem tudtam még rájönni, hogy mi befolyásolja... Ha van valami ötletetek, összátok meg :D jah, és bocsi a hosszú hsz.-ért...

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/091104/PIC_0034_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[i]Ezt olvasd el: [url=https://www.trabantklub.hu/twk/modules/forum/help.php]Help[/url] - prokee -[/i]

349 Csády Szabolcs 2009-11-04 15:44:27  Előzmény:Poppé Tamás: 68964

Ok. Bár nem hinném, hogy letörött volna. Legalábbis nagyon remélem...Éppen hogy csak szivárog. Egyszer már volt h?t? cserélve benne. Állítólag most réz h?t? van benne, a korábbi meg m?anyag volt? De lehet én értettem félre valamit...

348 Poppé Tamás 2009-11-04 15:26:23  Előzmény:Csády Szabolcs: 68963

Szia!
Szerintem ez a kóc dolg felejt?. Óvatosan vedd le a csövet és nézd meg
lehet hogy a csonk tört el./én igy jártam/Ha mégsem, szerencséd van és
csak a csövet kell cserélned vagy visszavágni ha engedi.

347 Csády Szabolcs 2009-11-04 14:54:31

Üdv!

A minap észrevettem, hogy a 4T Trabimnál a h?t? (ha szembe áll az ember az autóval) jobb fels? csövénél szivárog a h?t?vizem. Nem nagyon,csak kicsit. Megpróbáltam meghúzni a bilincset, de nem is nagyon lehetett már feszíteni rajta, s nem is segített. Ilyenkor mi a teend?? Az egész csövet cseréljem úgy ahogy van? Vagy lehet orvosolni a problémát ilyen "kóccal", mint amit a f?tésszerel?k, vízvezetéskszerel?k használnak?

El?re is kösz a segítséget!

346 Poppé Tamás 2009-11-04 09:50:10  Előzmény:Tóth Ákos: 68960

Köszönöm szépen a gyors választ.
Ez a gumitalpas história akkor is megoldás, ha ez az alapjárat sétálás
teljesen ritmusos? /nem kételkedés/ 1mp 900 1mp 1200 és ez folyamatos.
Szabad ebbe a fórumba írni, hogy (...)

345 Soós Árpád István 2009-11-03 18:01:59  Előzmény:Poppé Tamás: 68959

Nekem is volt egyszer ilyen,és igaza van Szmukinak,az volt baja.Legalábbis nekem.

344 Tóth Ákos 2009-11-03 17:57:43  Előzmény:Poppé Tamás: 68959

Fars leveg?t nézted?mármint a karbi alatt van egy gumitalp.

343 Poppé Tamás 2009-11-03 15:32:43

Sziasztok Kedves Barkács szakkörösök!
Kis segítséget szeretnék kérni t?letek, ha lehet. Van egy 1.3-as Wareszom akinek folyamatosan sétál az alapjárata. Ez már meghaladja a tudásom és gondoltam hátha valaki már találkozott ezzel a gonddal.
Válaszotokat el?re is köszönöm.

342 Bíró Norbert 2009-11-03 09:43:16  Előzmény:Sipos Tamás: 68956

Igaz!!!! De akkor ha jól értem a koronás anya is sasszeggel együtt ér valamit (a koronájába bef?zve. Akkor szerintem az önzáró anya lesz a megoldás. Köszi mindenkinek!!!!

(Igen 75-ös, az enyém már biztosítólemezes)

341 Őry Gábor 2009-11-02 17:23:48  Előzmény:Bíró Norbert: 68953

Vágsz a tengely végére egy menetet, és rátekersz egy koronásanyát, de lehet, hogy elég egy önzáró anya is. vagy egyszer?en, ha nem kell túl igényesnek lennie, átfúrod a tengelyt és esgy sasszeget teszel bele.

340 Sipos Tamás 2009-11-02 16:48:23  Előzmény:Bíró Norbert: 68951

[justify]Koronájával a zártszelvény felé? Nem fordítva?
Nézd meg egy régebbi Trabi els? kerekénél, ott is kifelé néz a korona. A tied 75-ös, ha jól emlékszem és az talán már biztosítólemezes, tehát fényképet kell nézned egy még régebbi gépr?l.
A görg? talán kaphatna egy perselyt, amin forog. Vagy ennyire nem kell túllihegni?[/justify]

339 Sipos Tamás 2009-11-02 16:35:37  Előzmény: Spityu: 68931

[justify]Köszönöm a tippet a bakokra. Ma délután voltam a Gyömr?i úton a boltban, és sikerült megvennem az utolsó négylábú darabot. Mondjuk kicsivel drágább volt; 6120 Ft/pár.[/justify]

338 Bíró Norbert 2009-11-02 13:55:40  Előzmény:Bíró Norbert: 68953

Na közben gugliztam is egy kicsit. Tehát akkor a tengely egyik végére (zártszelvény felöl kezdem) teszek egy koronás anyát, a koronájával a zártszelvény felé. Zártszelvény másik oldalán ugyanez-távtartó, megismétlem ugyanezt a görg? két oldala körül is?

337 Bíró Norbert 2009-11-02 13:32:47  Előzmény:Őry Gábor: 68952

Ki tudnád ezt kicsit b?vebben fejteni? ehhez a témához sajnos elég kuka vagyok

336 Őry Gábor 2009-11-02 13:29:40  Előzmény:Bíró Norbert: 68951

Kontraanya, koronásanya.

335 Bíró Norbert 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!!! Nem Trabant, s?t nem is autó, de barkács, és szeretnék egy kis segítséget kérni.

Egy tervezési feladat közben jött elö a dolog, most összedobtam egy móricka rajzot, majd a végleges megoldást megcsinálom rendesen CAD-ben. Adott egy zártszelvény, ezen keresztül egy tengely, amin egy görgö van (ez egyébként egy egyszerü "low-cost" tolóajtó része lesz.

A kérdésem az, hogy kell megoldani ennek a tengelynek a rögzítését úgy, hogy a csavarok ne csavarodjanak le ha a görgö forog, viszont az egész cucc könnyen szétszerelhetö legyen? (mivel ez egy hordozható cucc lenne)


Ja és a henger és a zártszelvény közé kéne valami távtartót is rakni, valamint ott is úgy kéne rögzíteni a dolgot hogy se a zártszelvényben ne csúszkáljon a dolog, se maga a görgö ne csúszkáljon a tengelyen.


El?re is köszi!!!

A rajz:

[img]https://kepfeltoltes.hu/091102/k_rd_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[i](Módosította Argooo 2009.11.02. 13:58-kor)[/i]

334 Zwick Gábor 2009-11-01 17:12:04  Előzmény:jocking .: 68949

Nah ez így eléggé vonzónak tűnik! E körüli összegre gondoltam én is (csak az a baj hogy nagyon nics közel hozzám ez a hely). Ha más nem akkor majd a srácnak az elérhetőségét elküldheted privibe. Remélem azért Bp és környékén találok hasonló áron, ha nem akkor lesz egy utam ha vana srácnak!