Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8283 Pajer Thomas 2019-11-30 20:47:10  Előzmény: Spityu: 81324

Hali. Nem teljesen. A nyugati rokon megrendelhetett mindent (Autó + Blaupunkt rádió) a GENEX-nél Nyugati valutáért és 4 hét után szállították a pl Trabantot és a Rádiót de RFT hangszórt is keletre. Ezt a komcsi párt találta ki, mert sok keletnémet örökölt nyugaton és nem hozták át a valutájukat keletre. Ha megnézed a katalógusokat, utánfutók, lakókocsi, hifitornyok sőt házakhoz tető ablakok és medencék is voltak. Igy hát ha volt valutád lett is 4 hangszórós RFT Greifenstein ACR 20 rádioód amit Blaupunkt licencre gyártódott NDK-ban. Ha nem volt pénzed akkor rádió sem jutott. A Hycomat árat is megtaláltam benne. Üdv.

8282  Spityu 2019-11-30 17:24:50  Előzmény:Pajer Thomas: 81321

Na még ezeket sem láttam. :) Engem meglep a Blaupunkt. Azt hittem, csak VT, Tesla, RFT Tournee volt a Trabantokhoz opcionálisan / felárasan. Valószínűsítem a Blaupunkt inkább csak úgy volt hozzá, hogy kompatibilis volt, és te magadnak külön beszerezhetted.

8281 Pajer Thomas 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok! Új vagyok az oldalaitokon, de nagyon tetszik.
Találtam pár régi NDKs katalógust, melyekből kivehető, hogy már a 80as években lehetett rendelni a Trabanthoz Blaupunkt rádiót.
https://tdreik.de/?page_id=796
Sőt van NDK gyártmányú Greifenstein ACR 20as Blaupunkt is. ÜDV.

8280  Spityu 2019-11-29 11:20:42  Előzmény:Pajer Thomas: 81314

Annyit hozzáfűznék, hogy ez a merev kuplungtárcsához való szerkezet.

8279 Pajer Thomas 2019-11-29 10:08:21  Előzmény:Iványi Dávid: 81311

Sziasztok! Nem olcsó, de szállítanak magyarországra is.
Itt egy eredeti IFA gyártású szerkezet:
https://www.ebay.de/itm/Trabant-601-Kupplungsautomat-ORIGINAL-NEU-IFA-DDR-VEB-3346/274051579823?hash=item3fcebf3faf:g:bDIAAOSwKtBdpEgG

8278 Iványi Dávid 2019-11-28 21:59:49

Hát sajnos visszavinni nem fogom mert nem mostanában lesz időm megint kiszedni, de mondjuk ami benne volt az gyári és az is kb ilyen erős, szóval nem tudom hogy most más gebasz van ,vagy már a benne lévő gyári is el volt fáradva , amúgy asztalon tenyérrel visszanyomom a rugót teljesen mindegyiknél sajnos nemtudok mihez viszonyítani hogy mi az ami jó , már gondoltam arra is hogy ennyi pénzből kevlároztatni is lehetett volna a tárcsát talán megfogná gyenge rugóval is :)

8277 jocking . 2019-11-28 08:20:11  Előzmény:Iványi Dávid: 81301

A Méd in hungeráj az kb. a "szar" szinonimája az esetek 90%-ában. Nálunk jó fej volt a boltos, mondta, hogy ha nem lesz jó, visszaveszi. Aztán amikor visszavittük mondta, hogy ez már a 4. eset, hogy visszahozták, mert nem lett jó... gondolom nem tucatjával adja el őket, jó eséllyel a visszavitt 4 szite az összes eladottat jelentheti.

8276  Spityu 2019-11-27 21:26:21  Előzmény:Iványi Dávid: 81301

Próbáld meg visszavetetni velük, vagy legalább levásároltatni, hátha.

8275 Iványi Dávid 2019-11-27 21:03:52  Előzmény:jocking .: 81294

Akkor megpróbálok szerezni egy másikat , mondjuk azért ahoz drága volt az új hogy félredobjam, elég gáz hogy ennyit ér egy utángyári cucc ,na mindegy köszi a választ !

8274 jocking . 2019-11-26 22:17:45  Előzmény:Iványi Dávid: 81293

Üdv a klubban. Nálam a megoldás egy bontott szerkezet volt, ami érezhetően sokkal erősebb volt, mint a bolti szarok. Ezeknek olyan erősnek kell lenni, hogy a földre lerakva felsőtesttel rá kelljen dőlni, hogy kiemeljen. Nekem két szerkezet is olyan volt, hogy két ujjal be tudtam nyomni, nem is volt jó egyikkel sem.

8273 Iványi Dávid 2019-11-26 21:44:53

Sziasztok! Pár hete lettem trabi(601) tulaj, sajnos csúszó kuplungal hoztam haza , ki is cseréltem csapi féle szerkezetre + tárcsára . összerakás után sajnos ugyanúgy csúszik tovább , kb 1/4 gáztól , tehát semmi változás nem történt . amit kiszedtem tárcsa kb.6.5mm vastag, szerkezet(rugó) nyomásra olyan mint a régi ami benne volt . Találkozott esetleg valaki ilyen hibával ? Előre is köszönöm ! Üdv.!

8272 Őry Gábor 2019-10-09 21:12:27  Előzmény: Spityu: 81113

Tényleg, a szinkrongyűrű! Nem is foglalkoztam vele... Igen kreatív összerakás.

8271  Spityu 2019-09-26 21:27:44  Előzmény:Őry Gábor: 81114

Jah, értem. :) Akkor ez valami hazai összerakás lehet. Az is lehet, hogy ami éppen kéznél volt, felfűzték a tengelyre. Maga az alu szinkrongyűrű tutira magyar. Vagy legalábbis nem gyári. Az acél + réz. (Illetve rémlik, hogy alu-réz vagy full réz is volt.) Hát... ebben az esetben lehet, hogy jobban jársz, ha elemenként adod el. Hátha valaki megveszi őket. Nekem van egy rakat fogaskerekem, csak tudnám, minek vettem őket. :D Csillagom, szinkrongyűrűm is van. Meg rugók a golyóbisokhoz. A csapágyat esetleg mentsd le, ha gyári és nem rozsdásodott (annyira). Az még jól jöhet. Túloldalt meg ugye a hengergörgős belső gyűrűje van. Ami nálam kézzel lejött. Illetve (talán) 1968-ig ott normál illesztésű 6206 volt. Vagy C3-as, nem tudom, de nem C2, mint a kerekeknél.

8270 Őry Gábor 2019-09-26 20:13:39  Előzmény: Spityu: 81113

Alu szinkrongyűrű van benne, nem jósolok nekik nagy jövőt...

8269  Spityu 2019-09-26 14:12:00  Előzmény:Őry Gábor: 81112

Láttam jófogáson. Azzal ugye nem mondok újat, hogy az a szinkrongyűrű nincs jó helyen? Szerintem ne kótyavetyéld el, mert a szinkrongyűrűk miatt neked is jó lehet. Meg ami még használható a te esetedben is, ha az élet úgy hozza, hogy kell. Pl. a rükverces szinkrondob vagy pl. az 1. sebességi fokozat kereke. Ezeknél szerintem nem nagy gond, ha pl. nem pontosan olyan a foghézag, mint kellene, csak ne szoruljon. Vagy a szinkroncsillagok is jól jöhetnek. Bár szerintem nagyon ritka, hogy a váltóban bármit is cserélni kelljen. :) Szimmering, szinkrongyűrű, csapágy. Meg ugye szabadonfutó. A többi szinte örökös.

8268 Őry Gábor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Őry Gábor: 81110

https://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=50020190918_171246_1_.jpg

8267  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Őry Gábor: 81110

Ismét tanultam valamit a típusról. Képet max. külső oldalra tudsz feltölteni, itt nem műxik... https://www.kepfeltoltes.eu/

8266 Őry Gábor 2019-09-24 08:40:57  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81108

Van képem is de nem tudtam csatolni.

8265 Őry Gábor 2019-09-24 08:40:22  Előzmény: Spityu: 81107

Belecsusszantottam kompletten, de láttam, hogy szorulni fog, nehezen ment a helyére, aztán nem kísérleteztem vele többet. Ez évekkel ezelőtt volt. Most lomtalanítok, ezért került eladó sorba, Aztán észrevettem, hogy a negyedik fokozat kereke nem jár. Lehet, hogy valami kis bizbasz beleesett.

8264 Kacsándi Szabolcs 2019-09-23 20:41:53  Előzmény:Őry Gábor: 81106

Létezett eltérés a fogak közt.Fogszám szerint passzolnia kellene.Viszont létezett olyan fogaskerék pár ami fogszámra passzolt,de vagy átmérőben vagy fogprofilban eltért kicsit.Ezeket többnyire a fogaskerék közepén egy kis kis beszúrással jelölték.Nagyjából a fogak közepén.Nem tudom évjárathoz kötni,sem más egyébhez,de létezett és találkoztam több ilyennel is.Rengeteg váltót szedtem szét.Talán annyi rémlik hogy régi kihajtásos volt,mert azokból volt vagy 25 db is korábban.

8263  Spityu 2019-09-23 14:56:52  Előzmény:Őry Gábor: 81106

Mármint mi nem volt jó? A régi 30 / 31 / 18 / 78, az új pedig 29 / 32 / 19 / 75 áttételű. Tehát a fogaskereked az új típusú váltókba kellene, hogy passzoljon. Vagy kompletten a hajtott tengelyed nem passzol? Lehet, hogy valami olyan gyártási szórású, amitől egyszerűen nem fér be a meglévő váltóba, mert mondjuk túl nagy az átmérője a fogaskerekeknek. Már ha lehet ilyen konstelláció a valóságban.

8262 Őry Gábor 2019-09-23 13:23:10

Apropó falslevegő: :) van egy sebességváltó hajtott tengelyem, a 4. fokozat 32 fogas. Mit lehet tudni róla. Annyit tudok, hogy belepróbáltam a saját legutolsó szériás váltómba, de nem volt jó. 2T.

8261  Spityu 2019-09-08 23:28:13  Előzmény:Őry Gábor: 81081

Nekem onnan kupak van. :)

8260 Őry Gábor 2019-09-08 21:12:24  Előzmény: Spityu: 80768

És ne feledkezzünk meg a falslevegő másik kedvenc bejárati helyéről sem, a tengely másik oldalán!

8259 Gunyhó Bence 2019-04-18 11:26:54

Na ott tartok, hogy beindult a Trabi. Nagyon szép hangja van jól reagál. Gyújtása is jó, viszont még az alapjáratot nem állítottam be. Nagyon sokat segítettek a tanácsaid. Köszönöm!

8258  Spityu 2019-04-12 14:54:15  Előzmény:Gunyhó Bence: 80766

Írd meg mindenképp, ha jó lett, vagy elakadtál. Amúgy, eszembe jutott, érdemes valahogy ellenőrizni a fojtószelep tengelyén lévő szimmering állapotát. Ez az úszóház felől cserélhető, mérete 8x16x7. Szigorúan csak üzemanyagállót érdemes oda venni (a legjobb, ha Viton), gyakorlatilag egész élete során érintkezik a napjainkban eléggé agresszív benzinnel. Cseréjéhez a fojtószelep tengelyét ki kell húzni a házból, amihez magát a réz szelepet is el kell távolítani, ez kissé nehézkes, ide is jó csavarhúzó kell (és jól meg is kell húzni).
Ha falsot szív a motor ennél a pontnál, akkor kb. lehetetlen normális alapjáratot lőni, jó eséllyel hullámzó lesz. Falslevegőt a motorhoz csatlakozó résznél is szívhat, érdemes ellenőrizni a karimát, szükség esetén bútorlapra ragasztott, 200-240 körüli csiszolópapíron megsíkolni. Tökéletesen kivitelezhető házilag.

Most beleolvastam a könyvbe. Ha minden csavar össze-vissza áll, akkor valahogy így kell beállítani: a fojtószelep ütközőcsavarját kilazítani, majd ezután annyira betekerni, hogy kb. 5-10 századot nyisson a szelep a kerületénél mérve.

Fel kell tenni a szívató szelepét magában foglaló könyököt. A szívatótól a fojtószelephez menő rudazatnak egy kicsit kell nyitnia a fojtószelepen. A könyv szerint zárt szívatónál 0.9 mm-nek kell lennie a fojtószelep és a szívótorok között. Az 1 mm is belefér még, szóval valami 1-es drót is megteszi szerintem. Bár ír valami olyasmit is, hogy 15 fokos szívatónyitásnál is ennyinek kell lennie. Ezt így pontosan nem tudom megmondani, hogyan is értheti a könyv.

A dúsítószelep beállítása adja magát a könyv leírása alapján.

Ha eltekergették az alapjárati CO csavart (szemből nézve jobb kéz felől), akkor iterálva kell beállítanod azt és a bal kéz felől lévő nagyobb, fordulatszám állítására szolgáló csavart. A tompított lámpák világítsanak, a generátor is gerjesztett állapotban legyen (ne világítson a piros lámpája), a motor legyen üzemmeleg. A kinti hőmérséklet is jó ha 25 fok környékén van, ezalatt hamar visszahűl a motor alapjáraton pöfögve. Persze, hidegben is be lehet állítani, csak kell egy spéci homloklemez, aminek ki van vágva az eleje, amin keresztül lehet műteni, és időnként menni egy próbakört a kocsival. :D
Szóval úgy próbáld meg belőni az alapjáratot, hogy a CO csavart betekered, majd néhány menetet ki. Ezután a fordulatszám csavarral keress egy tetszetős alapjárati fordulatot. Ezután a CO csavart tekerd oda, ahol a legnagyobb fordulatszámot kapod vele (remélhetőleg lesz valahol egy fordulatszámcsúcs). Ezután újra korrigálj a fordulatszámcsavarral, pl. ha túl magas, akkor csavard beljebb.

Jah, még egy fontos dolog: még az elején állítsd be jól az üzemanyagszintet. A könyv szerint 26 mm-re kell lennie a tömítéstől lefelé mérve, összeszerelt úszóházzal. Ez egy átlátszó tömlő segítségével ellenőrizhető, a járulékos fúvóka kupakját le kell csavarni az úszóház aljánál, oda kell valahogy beilleszteni a csövet, aminek segítségével az úszóház oldalához tartva ellenőrizhető az üzemanyagszint. De a másik megoldás is jó szokott lenni, amikor is a fejtetőre állított úszóházfedél tömítőfelülete és az úszó közötti távolságot állítják be.

8257 Gunyhó Bence 2019-04-12 13:33:22  Előzmény: Spityu: 80765

Köszönöm a tanácsokat! Az MK-s könyv megvan nekem. Majd jelentkezem a történésekről! Köszi még egyszer is!

8256  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Gunyhó Bence: 80761

Szia!

H1-1-est még nem piszkáltam, de szerintem az is beállítható műszer nélkül. Javaslom, hogy szerezd be a szokásos magyar nyelvű javítási könyveket. Elsősorban a Műszaki Könyvkiadó szerkesztette könyvet ajánlanám. Abból ez a legújabb változat, de ez kissé horror áron van itt hirdetve:
https://www.vatera.hu/trabant-601-javitasi-utmutato-2752679699.html

Ebben már benne van a H1-1-es karbi beállítása is, nagyon részletesen.

Ez régebbi kiadású (bőven H1-1 előtti), de ugyanúgy tartalmaz hasznos infókat, szintén ajánlott: https://www.jofogas.hu/baranya/Trabant_hogyan_tovabb__90372825.htm

A gyári kék borítós is jó, az lényegében megegyezik a MK-s kiadással, de abból általában csak az 1974-es kiadás szokott felbukkanni.

Németül (egy a sok közül): https://www.trabant-szene-fuerth.de/Fahrzeuge/Trabant/trabantvergaser.htm

Amúgy azt nézd meg, hogy a karburátor jobb oldalánál lévő csavar plombált-e még, vagy már piszkálták. Ha hozzányúltak már, akkor kicsit macerásabb a beállítás, de szerintem ugyanúgy be lehet lőni fülre abban az esetben is. Egy tolómérőre mindenképpen szükséged lesz a pillangószelep alapnyitásának beállításához. Jó tanács: a fúvókákhoz tökéletesen passzoló csavarhúzót használj, mert nagyon könnyen deformálódnak. Pucoláshoz benzint használj, a beletrutyisodott üzemanyagot az ecet ill. a denaturált szesz jól oldja. A réz alkatrészekről az oxidot szintén jól leszedi az ecet.

Kicsit magas, de valahogy így kell szólnia (felkapcsolt lámpákkal, üzemmelegen): https://www.youtube.com/watch?v=LfHDkCf1WqE

8255 Gunyhó Bence 2019-04-10 09:54:41

Sziasztok! Pajtában talált Trabimat szeretném feltámasztani és a karburátor (28H1-1) beállításához kérnék tanácsokat

8254  Spityu 2019-01-15 00:24:16  Előzmény:Piret Endre: 80572

No, akkor úgy látszik, 1974-ben már nem a gyanta alapút használták oda. Esetleg kombi-limó gyár eltérés az oka, mivel az említett 600-as limo kivitelű. Ez már négyütemű, itt annyi látszik, hogy előre maszkolták a tetőkárpitot egy fóliával. A tetőlemezek két rakatban állnak, mintha a másodiknál meg lennének kenve masszával, de egyáltalán nem biztos.
https://youtu.be/1M7qLzN0vno?t=1548

8253 Piret Endre 2019-01-14 21:42:37  Előzmény: Spityu: 80561

Én szedtem le (és tettem is vissza) kombitetőt. Gyárilag én egyértelműen azt a kicsit sárgás, nagyon kemény, és csiszolás - drótolás közben eléggé büdös anyagot találtam a tető alatt körben, mint amivel az oldalsó durók függőleges éleit is ragasztották. Az volt hátul a kérdéses helyen is. Össze k+d-vel raktam, egyelőre még nem vált el...
Amúgy tudok adni egy tubussal a Würth anyagból, mert maradt egy bontatlan, csak kicsit messze vagyok.

8252 Rell Miklós 2019-01-13 16:07:31  Előzmény: Spityu: 80567

Viszont ha a hideg-meleg ilyen mértékben belekavar, akkor ide valami csodaragasztó kell... :S
Amúgy ha már beázás: Én a szélvédősarkokban tapasztaltam beázást, azt hiszem, a gumi nálam nem gyári, nem is tudom, milyen a gyári, de ennél tudom, hogy miért ázik be (és a tervezőjével elbeszélgetnék róla...): A gumi belső pereme alacsonyabban van, mint a külső. Tehát ha belefolyik a gumiba a víz, (márpedig a víz az mindenhova belefolyik, ahova tud) az alacsonyabb oldalon, tehát belül fog kifolyni... Régebben próbáltam kívülről valami csodagumis ragasztóval szigetelni, de a hatás elmaradt. Azóta olvastam is róla, hogy miért: Itt menet közben minden csavarodik-mozog, és igazán semmilyen ragasztó nem bírja ezt. Idén először belülről nyomtam a gumi és az üveg közé alulra valami képlékenyenmaradó bitumenes vackot... undorító, de eddig jó volt. Aztán hogy a gumival mit csinál, az majd 10 év múlva kiderül...

8251  Spityu 2019-01-13 13:20:44  Előzmény:Rell Miklós: 80563

Elválás oka: alapvetően kétféle tömítő-ragasztót használtak a gyárban. Az egyik csontkeményre száradt, a másik rugalmasabb maradt egy ideig. Nem tudom, hogy ezen a helyen melyik volt használatban, de az biztos, hogy a rugalmas is elöregszik, kikeményedik. Emiatt és a karosszériát érő erőhatások következtében egy idő után ezek a ragasztások elengednek. Ilyenkor kezd el beázni az autó, amitől szépen a padlólemez elkezd rohadni az oszlopok környékén, na meg az üregekben.
A peremezés gyakorlatilag egy atomcsapást is túlélne, az max. kívülről kezd el rohadni és úgy válik szét, amúgy örök. Ott egy harmadik fajta anyagba ágyazzák magát a tetőlemezt (legalábbis egy 600-as, gyári tetőperemének felbontásakor azt tapasztaltuk). A mai Loctite 5123-mal tökéletesen megegyező illatú, színű és állagú anyaggal kenték meg a vázat, majd ráhelyezték a tetőt és végül leperemezték egy spéci géppel, ami a gyári videón is látszik. Ezután a rugalmasabbra kötő (Mester karosszéria akrilhoz nagyon hasonló) anyaggal kenték meg ezt a peremezést, és ebbe nyomták bele díszléceket, amiket aztán csavaroztak, majd (gondolom) a felesleges masszát letörölték.

8250 Rell Miklós 2019-01-13 13:16:33  Előzmény: Spityu: 80565

Nna... újabb fejlemény: a rés szinte teljesen eltűnt! :O Arra gondolok, hogy talán hőmérsékletfüggő! Az elmúlt hetekben elég hideg volt, most meg egész jól megmelegedett. Valószínűleg ezért is nem tűnt fel eddig: vagy 15 éve van nálam, és most kényszerültem először arra, hogy télen használjam. Szóval akkor most hogyan tovább? :D Ha jó meleg van, és lehetne ragasztózni, akkor eltűnik a rés. Ha meg hideg van, és rés van, akkor nem lehet ragasztani!
Lehet, hogy csak szimplán kerülnöm kéne a téli használatot a jövőben... :)

8249  Spityu 2019-01-13 12:24:25  Előzmény:Rell Miklós: 80563

Ez szerencsére azért viszonylag kommersz anyag. Kb. mint a sziloplaszt. Ugyanúgy kismillió féle változatban gyártják a konkrét felhasználási területhez igazítva, ill. simán lehet, hogy két márkanév, típus mögött is ugyanaz az anyagösszetétel rejlik.
Nagy barkácsboltokban is elég nagy választék szokott lenni. Ha van valami konkrét típus, amit vennél, rendelnél, írd meg, aztán megnézzük, hogy vajon jó-e neked a kérdéses helyre. Én amúgy Würth-öset használtam, ahhoz jutottam hozzá olcsón annak idején. De pl. jó lehet szerintem a Sika 227 is, nem is túl drága.

8248 jocking . 2019-01-13 10:58:02  Előzmény:Rell Miklós: 80563

Würth boltokban szokott lenni, van pár helyen az országban:
https://www.wuerth.hu/hu/wuerth_hu/wurth_shop_halozat/wurth_shop_lista/Wurth_shopok.php

Ha nincs ilyen bolt a közelben, akkor lehet még Sika márkájú is a tömítő, nekik is van poliuretános, barkács és festékboltokban (kisebbekben, nem praktiker meg hasonlók, bár lehet, hogy ott is van) szokott lenni.

1000-3000 között mozog egy 300 ml-es tubus, márkafüggő.

8247 Rell Miklós 2019-01-13 02:05:36  Előzmény: Spityu: 80561

Köszi... Remélem, ez a "poliuretán bázisú ragasztó-tömítő (K+D)" egyszerűen beszerezhető, mert a spéci mindenre is jó anyagokból már általában akkor elegem lesz, amikor kiderül, hogy csak Jamaikából rendelhető, 10000 darabja, szállítás 30000, 3 hónap mire ideér, és csak egy 10 oldal kitöltését igénylő regisztráció után rendelhető...
Persze... gondolom tavasz előtt úgysem lenne célszerű belekezdeni...
Azért csak érdekelne, hogy ez mitől válik el és távolodik így el egymástól. És miért most, ennyi év után?! Kétoldalt a peremezésnél nem látszik semmi.

8246  Spityu 2019-01-13 00:01:37  Előzmény:Rell Miklós: 80559

Nekem 4T kombim volt. Ilyesmi hibával nem találkoztam, és nem is nagyon nézegettem a kérdéses részt, emiatt most nem is tudom hirtelen, hogyan néz ott ki. Ha jól értem, akkor ott egyszerűen túllóg hátrafelé a duroplast és ráül a zsanérokat is tartó fém ajtókeretre? Tudni kéne, mennyire kell vigyázni az autó esztétikai állapotára, mik a lehetőségek.
Sziloplasztot ne nyomj oda (máshova se a kasztnira!), mert az bizony korrozív. Sejtésem szerint gyárilag a Mester karosszéria akrilhoz hasonló anyag került ide hátra is, ahogy a díszlécek alá szintén. Én azonban mégsem ezt ajánlanám. Inkább valamilyen poliuretán bázisú ragasztó-tömítőt (K+D) masszát, ami szintén kapható tubusos kiszerelésben. Szilárd anyaggal ne ékeld ki, mert az valóban félmegoldás.
Ha a PU tömítő mellett döntesz (nem, véletlenül sem hab!), javaslom, jól pucold ki a rést, legyen pormentes, többször töröld ki valahogy nitrós ronggyal, pl. egy csavarhúzó segítségével. Ezután esetleg maszkold ki a tetőlemez alját, illetve az ablakkeret tetjét, hogy ne nagyon jusson oda anyag. Ha ez megvan, akkor egy picit ékelhetsz a résen 2-3 helyen úgy, hogy a tömítős tubus vékonyan elvágott csőre kényelmesen beférjen. Ezután nyomd ki a rést a megfelelőnek ítélt mértékben. :) Majd vedd ki az ékeket. Ekkor remélhetőleg a tető az eredeti formájára törekedve visszanyeri az alakját, így valamelyest kinyomja majd a ragasztót (befelé, kifelé). Ezt szükség szerint ujjal (nylonzacskón keresztül) el tudod húzni, gyakran letörölve az ujjadról a ragasztót egy rongyba. Majd a maszkoló szalagokat is kapd le, frissen. Remélhetőleg így megfelelően fog majd tapadni mindkét felülethez a ragasztó, ami egyébként eléggé durván fog. Pár perc alatt porszáraz lesz, vastagságtól függően kb. 1-2 nap alatt keményedik át teljesen, de akkor is rugalmas marad. A tubus jól visszazárva pár napig használható még, de könnyen beszárad így is, és akkor csak széttöri a kinyomópisztolyt. :) Szükség esetén az ékek helyét is majd ki kell pótolni, de azt akár azonnal is megteheted.
Az említett anyag általában fekete, szürke, fehér színben kapható.

8245 Rell Miklós 2019-01-12 23:42:43

Üdv újra mindenkinek, így több év után egy kérdésem lenne... Annak idején egy Trabival már megszenvedtem ezt a dolgot, és nem született tökéletes megoldás... hát most újra ez a helyzet, és nem akarok feleslegesen kínlódni. Szóval van-e valakinek valami igazán jó megoldása a kombi Trabant tetőlemezének a hátfalról való leválása, majd menet közben éktelen zörömbölése ellen? Annak idején próbáltam mindenféle szilikonokkal meg tömítőkkel, de mivel a felületekhez nem lehet hozzáférni és megtisztítani, esélye sincs megtapadni rendesen. Mindenféle francokat tömködtem bele még, de hát azok egyrészt csak mégjobban szétfeszítik, másrészt idővel kimozognak onnan. Van erre valami jól bevált dolog? És egyáltalán mi váltja ezt ki? Az előző kocsinál mindig is ilyen volt, azt hittem azért, mert a tető túl lett terhelve. Ennél most így 29 év után jött elő, de ennek nem volt terhelve a teteje... Szóval: Miért? :(

8244 Ürmös Attila 2019-01-08 11:23:26

Sziasztok!Keresek olyan tagot aki csinált Trabantba Wartburg motor beépítést Pápa környékén.Problémám a következő:vettem egy közdarabot ami állítólag már volt autóba összeraktam és nyomja a kuplungomat a közdarab 30 mm-es .vettem hozzá Traburg kuplungtárcsát (gyári BSX gyártotta ) és fém kinyomócsapágy van benne.Tudna valaki segíteni?előre is köszönöm Ürmi.

8243 Liszkai Attila 2019-01-05 16:40:03  Előzmény: Spityu: 80556

Rákérdeztem facebookon, és ketten igérték hogy lefotózzák a leírásokat és elküldik. Szeretnék egy jó minőségű pdf-et készíteni belőle magyar leírásokkal, Egyfajta "hiánypótlásként." Ha összejön akkor megosztom. A Maróthi könyvvel megleptem magam karácsonyra, de nem annyira részletes mint az általam keresett könyv.

8242  Spityu 2019-01-04 17:22:42  Előzmény:Liszkai Attila: 80555

Jah, igen, ez eléggé elkerülte a figyelmem. :) Sajnos én még nem láttam magyarul, pl. antikváriumban vagy hirdetésben. De még digitális formában sem. :(

8241 Liszkai Attila 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 80553

Pár kép a tartalomból:
https://p.coldline.hu/2019/01/04/3024279-20190104-hazjwj.png

8240 Liszkai Attila 2019-01-04 15:25:22  Előzmény: Spityu: 80553

Köszi, innen töltöttem le én is. Magyar leírásos érdekelne hogy ne kelljen fordítgatnom.

8239  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Liszkai Attila: 80551

Szia!
Hirtelen ezt találtam, innen le tudod tölteni németül: https://trabitechnik.com/index.php?page=78&lang=de

8238  Spityu 2019-01-04 15:16:13  Előzmény:Antal Péter: 80548

Külső képeket is láthatunk róla?

8237 Liszkai Attila 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Liszkai Attila: 80550

És a kép a borítóról, mert hiába csatoltam úgy látszik nem jelenik meg.
https://p.coldline.hu/2019/01/04/3024230-20190104-i7E6nW.png

8236 Liszkai Attila 2019-01-04 13:59:08

Sziasztok.
Ezt az alkatrészkatalógust keresem trabi 1.1-hez magyar nyelven. Neten nem találom csak német/angol nyelven. Ha esetleg valakinek meglenne, megköszönném ha átküldené vagy felrakná valahová.
Üdv!
L. Attila

8235 Antal Péter 2023-05-22 08:40:11

Mellékeltem egy képet,melyen a Trabi kormánya is rajt van.Az a sejtésem,hogy ez nem típusazonos,ugye? Talán négyütemüé. https://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=20020181229_103102.jpg

8234 Antal Péter 2023-05-22 08:40:11

Boldog új évet kívánok! https://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=26820181229_103128.jpg