Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7433 Őry Gábor 2014-09-03 06:09:29  Előzmény:Takács Péter: 76048

Milyen karburátorról van szó?

7432 Takács Péter 2014-09-02 18:17:39  Előzmény:Őry Gábor: 76046

Már 3 x kipucoltam az egész karburátort. Most nagyobb fõfúvókán gondolkozom, de az a baj, hogy a gyárival sem megy jól. Elõbb így szeretném, hogy jó legyen...

7431 Kovács Ádám 2014-09-02 18:17:01

Sziasztok!

A díszléceket, kilincs, ablaktörlõ kar, ezeket mivel tudnám kifényesíteni, úgy hogy meg is maradjon a fénye, sajnos utcán áll az autó, van valami tartós megoldás?

7430 Őry Gábor 2014-09-02 13:12:24  Előzmény:Takács Péter: 76045

Fõfújóka nincs-e eldugulva? A HB-s karburátorokra jellemzõ, hogy fõfúvóka dugulásnál szívatóval lehet még közlekedni.

7429 Takács Péter 2014-08-31 14:50:30  Előzmény:Korpás László: 75988

Sziasztok!
Nekem ugyanez a problémám, annyi pontosítással, hogy kettesbe váltás után, csak negyedig kihúzott szivatóval tudok rendesen menni.
Találkozott már vki ilyen hibával?
Köszi

7428 Tóth Balázs 2014-08-25 12:31:09

a gyári ülésekrõl hogy lehet leszedni a sínt?:confused:

7427 jocking . 2014-08-20 18:54:42  Előzmény:Kovács Gergely: 76042

Ez csak akkor kapcsol be, ha a 85-ös láb elõtti kapcsoló fel van kapcsolva és tompítottról reflektorra kapcsolsz. Máskor nem világít, CSAK az eredeti reflektorokkal. :p

7426 Kovács Gergely 2014-08-20 17:12:16

És ha úgy szeretném megoldani, hogy CSAK az eredeti reflektorokkal együtt legyen fel/le kapcsolható akkor hogyan kell bekötni? a két relére pedig ezt értettem hogy az eredeti mellé vettem egy ugyanolyan gyárit is.

7425 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kovács Gergely: 76040

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/140820/refi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Elvileg elég egy relé is. Sokféle rajz van a neten a kapcsolásról, nálam így van megoldva, mert így levett gyújtásnál ha véletlenül felkapcsolva marad a világítás, akkor nem fog a kiegészítõ refi együtt világítani a többi lámpával. A relé elõtt van egy kapcsoló is, hogy ha elég a "sima" reflektor is, akkor ki lehessen iktatni a kiegészítõ lámpákat.
Vezetékbõl az 1.5-ös sodrott réz bõven elég. Hogy mennyi kellhet belõle, az jó kérdés, szerintem 10 méternél nem lehet több (de a vezeték nem drága, így nem számít, ha marad késõbbre is;) ).

7424 Kovács Gergely 2014-08-20 12:32:49

Hello! Elég kezdõ vagyok még a szakmában úgyhogy egy kis segítséget szeretnék kérni.

Vettem 2db 55w-os Wesem szúrólámpát a '87es 2t trabimra. A gyári helyre fel is raktam õket. Szereztem továbbá egy Pirna gyári relét.
A kérdésem az hogy valaki el tudná mondani hogyan kell bekötni a két relét, hogy a reflektorral együtt kapcsolódjanak fel a szúrófények? Ill. milyen kábellel kell bekötni õket, mennyi kell kb belõlük?

Köszi szépen elõre is!!! Gergõ
[i](Módosította kalynder 2014.08.20. 14:39-kor)[/i]

7423 Mézner Norbert 2014-08-19 22:02:00  Előzmény: Spityu: 76038

Nagyon szépen köszönöm a választ a magam és kisautóm nevében is, nagyon sokat segítettél 1000 hála:)

7422  Spityu 2014-08-19 11:04:14  Előzmény:Mézner Norbert: 76037

Csapágyboltban veszel 2db 6206 C2 típusú csapágyat (a C2 fontos).

Még a földön meglazítod a kerékagy anyáját (36-os laptávolság), és a kerékcsavarokat. Kiékeled az autót, sebességbe teszed, a kéziféket nem húzod be, felemeled, szükség esetén bakra visszaengeded.

Leveszed a kereket, lehajtod a kerékagy anyát, lehúzod a fékdobot. Ha vállasra van kopva a dob, akkor feszegetni kell, sajnos, csavarhúzó, kalapács jól jön, ügyelve a fékpofák épségére.

Oldod a gátló alján a csavarkötést (18-as kulcs), majd félre pajszerolod a gátló-rugó kombót (ha nem megy, akkor az utastérben lévõ anyát lehajtod (talán 17-es), és kiveszed az egész köteget. Ha elforog a felsõ anyával a tengely, akkor légkulcs...). Én félre szoktam pajszerolni, jó, ha van segítség.

Leszereled a gátló tartófülét a lengõkarról (2db 13-as kulcsnyílású csavar).

Leveszed a gumisapkát belül, kívül eltávolítod a szimmeringet (ha ügyes vagy, és nincs baja, nem ereszt, sérülésmentesen ki lehet venni, ha nem, akkor vegyél egy újat abból is a csapágyboltban, mérete: 48x62x8, olajálló, jó ha dupla ajkú).

Eltávolítod a szimmering alatt található zégergyûrût, ehhez mindenképpen kell egy zégergyûrû fogó. Mivel belsõ zégerrõl van szó, a normál mûködésû fajta szükséges hozzá, nem a fordított. Abból is a nagyobb fajta, ami gond nélkül ki tud nyílni 20-30mm-re. Egyéb esetben kínszenvedés kivenni.

Lehetõleg alu dornival, vagy valami kb. 10mm átmérõjû stifttel kiütöd a tengelycsonkot, amivel ideális esetben kijön a belsõ csapágy is a házból. Ha a házban maradna, akkor külön kiütöd a csapágyat is. Ezután behajolva kiütöd a külsõ csapágyat. A tengely csonk menetére mindvégig ügyelj! Esetleg hajtsd rá az anyát, hogy ne sérüljön.
(Arra már nem emlékszem pontosan, hogy a kerékagy anya és a fékdob között van-e valamilyen alátét, de szerelés szempontjából nem oszt, nem szoroz.)

(Már nem emlékszem, de ha minden igaz, akkor a 4T-nél hátul egy csõ van a két csapágy közötti térben, azt is kiveszed. Továbbá nem emlékszem, de lehet, hogy van a zéger alatt egy több helyen behasított gyûrû is, azt is kiveszed, úgy, hogy megjegyzed a pozícióját!)

Kiütöd a külsõ csapágyat.

Alkatrészek tisztítása, összeszerelés fordított sorrendben. Ha az új csapágyakon van valamiféle tömítés, távolítsd el õket, és tömd tele zsírral a csapágyakat. MOL LZS-2 különféle variánsai tökéletesen megfelelnek a célra. KZS, disznózsír, szilikonzsír talán az utca végéig jó. Fontos! A két csapágy közötti részt semmiképpen ne tömd tele zsírral, (a csapágy is ki fog valamennyit dolgozni magából 10méter alatt), ugyanis az a csapágy túlmelegedéséhez vezethet, aminek következtében egyrészt tönkremegy a csapágy, másrészt kenõanyag juthat a szimmeringnél a fékrendszerbe.

Összeszerelés prés nélkül: a talpára állított tengelycsonkra ráütöd az egyik csapágyat. Vagy elõtte felmelegíted rezsón a csapágyat és ráejted. Ha az ütést választod, szigorúan a belsõ gyûrût üsd csak, óvatosan, körkörösen, figyelve, nehogy keresztbe álljon a tengelyen a csapágy. Egy megfelelõ átmérõjû csõ nagy segítség. Ha a melegítést választod, nem kell vörös izzásig melegíteni, 100-200 fok elég ahhoz, hogy megfelelõen kitáguljon, de ne okozzon károsodást a csapágyban. Lánggal történõ melegítésnél figyelni kell arra, hogy ne legyen lokálisan egy-egy helyen túlmelegítve.

Ezután beütöd kívülrõl a külsõ csapágyat (ha volt, beszereled az alátétet), a helyére teszed a zégert. Ráteszed a csõdarabot a tengelycsonkra, és megtöltöd a megfelelõ mértékben az agyat zsírral (lásd fent). Ezután belülrõl a helyére teszed a tengelycsonkot, és finom mozdulatokkal beütöd a helyére a csapágy külsõ gyûrûjénél fogva. Ha eközben lemászna a csapágyról a csonk, akkor utána küldöd. :)

Préselsnél hasonlóan kell eljárni, de ahhoz az egész futómûvet le kell bontani. Megoldás lenne egy behúzó célszerszám, azzal elkerülhetõ a csapágy dinamikus axiális terhelése, ami ha túl nagy, a csapágy károsodásához vezet. Én mindig a fenti módon szereltem, és az a tapasztalatom, ha odafigyel az ember a beütésre, nem károsodik tõle a csapágy.

Ezután helyére teszed a szimmeringet, a fékdobot, gátlótartót és a gátlót, majd a kereket. Felhajtod az anyákat, és a földön állva meghúzod õket.
[i](Módosította Spityu 2014.08.19. 13:11-kor)[/i]

7421 Mézner Norbert 2014-08-19 10:20:17

Sziasztok!
1.1-es Trabimnak a hátsó kerékcsapágyai már nagyon a végét járják,az utastérbe lehet hallani a hangjukat menet közben , valamint ha felemelem a kocsi hátulját és megnézem a jobb hátsó kerekem már kotyog is. Valaki leírná nekem hogy tudom kicserélni a csapágyakat? Elõre is köszönöm:)

7420  Spityu 2014-08-18 20:29:31  Előzmény:Szabó Géza: 76035

Köszi! Eléggé acélos anyagból készült, így szerintem elõbb ki kell lapítanom egy kicsit, aztán valahogy úgy betolni a helyére.

7419 Szabó Géza 2014-08-18 07:55:39  Előzmény: Spityu: 76034

Igen beteszed a helyére és ott lapítasz rajta egy kicsit. Úgy majd feszesen fog tartani és a szélei belenyomódnak a mûanyag fülekbe. Én mikor utoljára vettem lökhárító véget adták is hozzá a kis lemezkét.

7418  Spityu 2014-08-17 21:07:17  Előzmény:Szabó Géza: 76033

Köszi!

Belepróbáltam egy végbe a lemezeket, de lötyögnek a képen látható pozícióban. Vélhetõen kicsit ki kell lapítanom majd õket, hogy fogjanak. :) Eredetileg ívesek, a linken nagyjából látszódik is.

7417 Szabó Géza 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:jocking .: 76031

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/140817/DSC_0414_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Remélem kivehetõ a kis lemez, nekem is csak a hátsó lökhárító egyik végén van.;)




[i](Módosította Geza 2014.08.17. 19:51-kor)[/i]
[i](Módosította jocking 2014.08.17. 20:48-kor)[/i]

7416  Spityu 2014-08-15 19:55:24  Előzmény:jocking .: 76031

Kb. nekem is ez jutott eszembe, amikor megláttam. Ill. amikor említette MG. Emiatt rendeltem is a nyálazós matricák, lökhárító dugók mellé. Nekem egyik lökhárítóvégnél sem volt a felújítás elõtt, de azért teszek, mert lehet, hogy az évek alatt kipotyogtak, vagy nem lettek visszatéve egy szétszedést követõen.

7415 jocking . 2014-08-15 19:39:38  Előzmény: Spityu: 76030

Lehet, hogy hülye kérdés, de:
Mi ez?
Mire való?
Gyári? Ha igen, miért nem láttam még soha ilyet? :D

7414  Spityu 2014-08-15 19:25:56

Meg tudná mondani valaki, hogy hogyan és hova kell installálni az alábbi biztosítólemezt a lökhárítóvégeknél?

[url]https://www.trabantwelt.de/Trabant-601/Karosserie-Anbauteile/Halteblech-fuer-Kunststoffstossecke-Trabant-601-1-1::382.html?MODsid=b81bkp18dkr4qcpts4dqidsjp1[/url]

Köszi. :)

7413 Kunyi Tamás 2014-08-14 21:27:34  Előzmény: Spityu: 76028

Akkor szinte teljesen elkészül a verda. Ami azt illeti, munka mellett elég nehéz idõt fordítani erre. De ha elkészül, az élmény, az érzés pótolhatatlan és egyben valóság lesz :D

7412  Spityu 2014-08-12 23:48:02  Előzmény:Kunyi Tamás: 76027

Lásd "Trabant" topic. ;)

Holnap (ma):
- diagonál fel (mert azokban van nyomás),
- csavarboltos fékdobrögzítõ csavar -> gyárira cserélés,
- kerékagy lehúzása, biztosítása (de lehet, hogy csak lehúzom),
- nyomtáv lehúzása, biztosítása (ahogy az elõzõ),
- jobb elsõ ülés be,
- motorháztetõ embléma a helyére,
- lökhárítók a helyükre.

Holnapután: tesztüzem - terv. A péntek reálisabb. Jövõ hét (20-21-22-re) útvonalengedély, járatás, fékvasalás, mûszaki.

A jövõ héten megrendezésre kerülõ siófoki börzére ezzel szerettem volna menni, de nem valószínû, hogy összejön. 2014-ben a múlt héten volt elõször lehetõségem, hogy csináljak valamit a kocsin. :/ Sõt, idén el akartam menni Alsóörsre is, de az sem jött össze, ahogy látszik. :( Idén most vagyok elõször 1 napnál tovább szabadságon, és túlzás nélkül most volt az elsõ "tiszta" hétvégém.

7411 Kunyi Tamás 2014-08-12 21:33:45  Előzmény: Spityu: 76025

Az önindító is ugyanolyan szép lett, mint a generátorod! Szép munka!
Hogy áll az autó?
[i](Módosította slimtomi 2014.08.12. 23:35-kor)[/i]

7410 Szedlák Tibor 2014-08-11 19:11:02  Előzmény: Spityu: 76024

Ugy vettük hogy nem is volt benne. Mi raktunk bele müködik is tökéletesen. Valószinû elõzõ gazda ügyeskedett vele és vándorutra küldte a fogaskerekek erdejébe :D

7409  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Őry Gábor: 76022

[imgw]https://www.kephost.com/images4/2013/1/28/a1_2013_1_28_87xxrtyz1s.jpg[/imgw]

7408  Spityu 2014-08-11 18:46:14  Előzmény:Szedlák Tibor: 76023

Hmmm... ez elég ritka... úgy érted? EGY kihajtás, vagy A kihajtás? Szóval a kihajtás most is jó, csak egy korábbi gazda anélkül pótolta, hogy a régit kibányászta volna?

7407 Szedlák Tibor 2014-08-11 18:05:14  Előzmény: Spityu: 76021

Szétszedtük kapcsolokarokhoz be volt szorulva egy ledarálódott km kihajtás ...

7406 Őry Gábor 2014-08-11 13:42:49

Az önindító bronzkeféjét ki lehet cserélni házilag? És egy probléma: az önindító forgórészét nem tudtam kihúzni a házából. Értelemszerûen elõrefelé, a szabadonfutó írányába. Mi a fenében akad el?

7405  Spityu 2014-08-11 07:12:13  Előzmény:Szedlák Tibor: 76020

Álló helyzetben is csinálja? Ha igen, és:
- kinyomott kuplungnál, akkor kinyomó csapágy,
- visszaengedett kuplungnál, akkor nyelestengely csapágy.

Jó eséllyel.

7404 Szedlák Tibor 2014-08-10 22:12:12

Sziasztok! Adott egy cwn kódú váltó Trabantba szerelve. Hibajelenség üresjáratban morajló hangot ad valami. És nem tudjuk mi lehet a baj. Aki találkozott már ilyen hibával árulja már el legyen szives hogy lehet megoldani. Elõre is köszönöm.

7403 Őry Gábor 2014-08-10 14:10:22  Előzmény:Pápai László: 76017

Sötétben még nem próbáltam.

7402  Spityu 2014-08-10 09:16:03  Előzmény:Pápai László: 76017

A rossz kontakt inkább a fordítottját eredményezi. Legalábbis nálam a 4T-nél laza volt a behúzóra menõ vastag kábel, valamint az akksi felõl is oxidosak voltak, ennek eredményeként indítózáskor elõször tekert egy bizonyos fordulatszámmal az indítómotor, majd lassan, de biztosan, egyre csak csökkent ez a fordulatszám.
[i](Módosította Spityu 2014.08.10. 11:16-kor)[/i]

7401 Pápai László 2014-08-10 09:11:11  Előzmény:Őry Gábor: 76016

indítózás közben felkapcsolt tompítottad elalszik, vagy kicsit haléványodik? Az akksi és a vastag kábelek is okozhatják ezt, vagy a rossz testelés...utánna jöhet az önindító...a rövidrezárással lényegében a behúzótekercset zárod ki a rendszerbõl..

7400 Őry Gábor 2014-08-09 18:33:47  Előzmény: Spityu: 76012

A történet rekonstruálható a hozzászólásaimból. Jelenleg a helyzet: hol indít, hol nem, de ha indít, akkkor sem forog túl gyorsan. Az árokpucolás elmaradt, csak kiráztam a mocskot. De a szénkefék egy kicsit lázáknak tûntek.

7399 jocking . 2014-08-09 17:21:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 76014

Vagy zárlat, vagy lehet a gomba is kaki (kicsi rá az esély, de elõfordulhat, mégiscsak 20 évesek már a gyári új alkatrészek is).

7398 Csády Szabolcs 2014-08-09 16:48:04

Üdv!
Olyan problémám van, hogy 601-es Trabantnál néha magától kigyullad a féklámpa, majd idõvel el is alszik. A fékgomba gyári új, a rendszerben a folyadék pár hónapos. Mi lehet a baj?
Köszönöm elõre is!

7397  Spityu 2014-08-08 20:16:44  Előzmény:Őry Gábor: 76011

Bocs, ha a behúzótekercs által zárt érintkezõk kontaktja nem megfelelõ, azok is okozhatnak hibás mûködést! De az szerintem más jellegû, az konstans sz*r. Meg az ritkán fordul elõ, eleve tömör rézbõl készülnek azok az érintkezõk.

7396  Spityu 2014-08-08 19:55:13  Előzmény:Őry Gábor: 76011

Nem teljesen világos... írod, hogy rövidre zártad a behúzó két 8-as pólusát (gondúnám én, nem pedig a fix +-at a csúszósaruval). És így nem mûködött. Kattani kattan? Behúz? Csak nem forog? Nem nehéz kikövetkeztetni, akkor a motor része a rossz(abb).

Totális szétszedés, elmosás, meg minden megvolt? A kommutátornál az "árkok" ki lettek tisztítva? Ha elektromos vezetésre alkalmas anyaggal telítõdik, bizony hibás mûködéshez vezet... mosóbenzin / hígító / hasonló + ecset.
Személy szerint inkább a zárlatra szavaznék.

Szép lassan gyorsulni kezd... igen, ez jellemzõen a szoruló dolgok tulajdonsága, egy idõ után, amint kizökkennek nyugalmi állapotukból, elkezdenek gyorsulni.

Szénkefék? Bronz! [url=https://www.youtube.com/watch?v=FWZSc2NBq6c&feature=player_detailpage#t=24]"Kéne, hogy legyen."[/url] Szerintem cserélhetõk házilag, igaz, kb. 60E km után semmi bajuk sincsen. Milyen hosszúak? Ha megfelelõen nekifeszülnek a kommutátornak, jók lesznek. Sajnos, nem tudok referenciaértékeket mondani, de jó volna megmérni a tekercsek ellenállását is, azok igen sokat elárulnak.
[i](Módosította Spityu 2014.08.08. 21:57-kor)[/i]

7395 Őry Gábor 2014-08-08 19:15:52

Jól elbeszélgetek itt magammal...:)

7394 Őry Gábor 2014-08-08 19:14:28  Előzmény:Őry Gábor: 76009

Azér annyira nem oldódott meg: valószínûleg a szénkeféknek vége. Lehet õket cserélni házilag?

7393 Őry Gábor 2014-08-08 05:40:59  Előzmény:Őry Gábor: 76008

Megoldottam önmagam kérdését: Szétszedtem az önindítót, egy lapátnyi dzsuva volt benne. Vagy kontakthibát, vagy zárlatot csinált. Összeraktam, most megy.

7392 Őry Gábor 2014-08-06 18:51:35  Előzmény:Szabó Géza: 76007

Asszem az önindítóm halt meg. Nem mozdul a rövidre zárással (Csavarhúzó a behúzótekercs pólusai közé).
[i](Módosította orygabor 2014.08.06. 20:52-kor)[/i]

7391 Szabó Géza 2014-08-04 13:27:25  Előzmény:Őry Gábor: 76006

Lehet szorul az önindító kikéne próbálni egy másikat.de akár az akumlátor sem birhatja már a terhelést.

7390 Őry Gábor 2014-08-04 07:47:05  Előzmény:Kunyi Tamás: 76004

Valami gáz van villamos téren. Lehet, hogy az a törtõfeszültség kevés. Ugyanakkor a hálózati töltést már nem veszi fel. Ha rákapcsolom a töltõt, mes se mozdul az ampermérõ. Az akksi 12,5 volt feszültséget mutat töltés nélkül. Indításkor gyengén teker az önindító, ugyanakkor észrevettem, hogy amennyiben hosszabban kell indítani, az önindító "erõsödik". Néztem a savszintet, rendben van, az akksi két és fél éves.

7389 Pátkai Antal 2014-08-03 18:44:22  Előzmény:Csády Szabolcs: 76001

80W90 Hykomol közlekedési hajtómûolajat.

7388 Kunyi Tamás 2014-08-03 17:24:19  Előzmény:Őry Gábor: 76003

Hali!

Nem baj, ha kicsit több :)
Tulajdonképpen az akkumulátor hõmérsékletének függvénye a töltõfeszültség nagysága. A magyar éghajlati viszonyoknak megfelelõen tudomásom szerint legalább 14V ez az érték. Többek között már Endre barátunk is részletezte ezt.

Többiek?
[i](Módosította slimtomi 2014.08.03. 19:27-kor)[/i]

7387 Őry Gábor 2014-08-01 06:41:37

Sziasztok!

A töltésfeszültségnek mekkora a minimális értéke? 13,7 volt elég?

7386 Őry Gábor 2014-07-31 13:04:25  Előzmény:Cole Trickle: 76000

Teljesen jó.

Én sziloplaszttal szoktam bekenni a gyújtásjeladó fedelének peremét.

A kihagyásról: sötétben kell körülnézni járó motor mellett, elvileg látszik, ha áthúzás van.

7385 Csády Szabolcs 2014-07-31 06:54:25

Üdv!
Öcsém 601-esének a szabadonfutója elkezdett hülyéskedni. Szétkapcsolás után nem mindig kapcsol vissza, sokszor csak az sebességbõl kivevés, majd visszarakás segít. Olaj nem lett cserélve benne. A kocsi felújítása elõtt hibátlanul üzemelt. A rendberakás során ki lett kapva a helyérõl, lehet elfolyt egy kis olaj, de más nem történt vele.
Arra gondoltunk, hogy egy olajcsere az segítene a dolgon. Mit ajánlotok bele?
Egyik ismerõsöm a 15W40-es motorolajat használja eddig gond nélkül.
Köszönöm elõre is!

7384 Cole Trickle 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!

'89-es 2T Trabi gyújtása ki ki hagyogat ha állandó tempó mellett közlekedek (a tegnapi esõ után egyébként meg folyamatosan, de gondolom az a víztõl van). Gondolom lehet gyertya, kábel, trafó meg gyújtáselosztó hiba. Ezért gondoltam hogy kipróbálom ezt a gyújtásbeállítást: [url]https://littleboy.gportal.hu/gindex.php?pg=3263566&nid=1095653[/url]
Jó az irány vagy próbálkozzak esetleg mással? Illetve az elosztó beázása ellen lehet tenni valami?

Köszi!