Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1883  Bandi 2010-03-28 20:40:13  Előzmény:Varga Tibor: 70497

Nekem is kellene valami poló v. golf 5-ös....

1882  Bandi 2010-03-28 20:39:23  Előzmény:Varga Tibor: 70497

nem drága egy kicsit???:cool:

1881 Varga Tibor 2010-03-28 20:36:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 70496

Persze hogy jó bele. Amit linkeltél az jó is ennyiért, vedd meg:)

1880 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Varga Tibor: 70495

Bocs, II-es polo szerintem. Így néz ki mint ez is, s ugyan úgy 1.3-as:

[url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/polo_ii/volkswagen_polo_ii_1.3_5_sebesseges-3664451[/url]

1879 Varga Tibor 2010-03-28 12:58:49  Előzmény:Csády Szabolcs: 70494

évjárat? melyik nálad a polo III?

1878 Csády Szabolcs 2010-03-28 12:30:10

Üdv!

A Polo III 1.3 5 sebességes váltója jó a Trabihoz?
Elõre is kösz a választ!

1877 Bende Endre 2010-03-27 21:59:37  Előzmény:Ackermann Balázs: 70492

Helyes-helyes...
Majd avass be, mert marhára érdekel a téma....

1876 Ackermann Balázs 2010-03-27 19:20:50

Jut eszembe, kérdés mindenkihez:

Nincs valakinek elfekvõben limó tetõlemeze? Összesen 2 db-ra lenne szükségem és egyik papyrus színû kéne legyen. Szóval, ha van valakinek reális áron eladó az érdekelne. :) Ja és a szállításra való tekintettel Budapest környéke lenne ideális.

Andrew: Úgy néz ki lassan teljesen összeáll a vászontetõ-keménytetõ receptje. ;)

1875 Ackermann Balázs 2010-03-27 18:23:34  Előzmény:Bende Endre: 70490

Köszi, örülök hogy tetszik, 3 nap izzadsága van benne szószerint, a zakóban is, mert 40 fokban vettük fel. :D

Mondom, én is Prokeetõl lestem az ötletet és nagyon jól mûködik, úgyhogy neki kell fizetni a licencet... De ha mégis nekem szeretnél, akkor tükörre akasztható diszkógömb, tudod. :D (na jó csak vicc volt) Legközekebb megmutatom a cuccot! :)

1874 Bende Endre 2010-03-27 13:50:13  Előzmény:Ackermann Balázs: 70485

Naggyon überállat a videó... Gyönyörûek a képek, nagyon profi felvételek...

ilyen megoldás érdekel... Majd koppintanám a dolgot, licenszdíjnak meg majd kitalálunk valamit :)

1873 Bernula Péter 2010-03-27 10:59:19

Sziasztok!

Meg tudná nekem valaki mondani, hogy a a lapos RFT fordulatmérõn melyik vezeték hova megy? Mert csak a test meg a világítás van meg, a maradék kettõ közül nem tudom eldönteni, hogy melyik a folyamatos 12+ és melyik a jel... Végülis kitaktikázhatnám, de jobban örülnék, ha valaki biztosan meg tudná mondani.
Elõre is köszi!

1872 Lizák Péter 2010-03-26 21:44:53  Előzmény:Szabó Gábor: 70469

Szóval nem engedi, hogy feltegyem? Pedig mint érdekesség nagyon cool lenne. De nem a szerkezetet szeretném közzé tenni, hanem, magát az autót bemutatni

1871 Marton Tamás 2010-03-26 20:08:04  Előzmény:Madocsai Gergely: 70486

Nekem mielõtt HF-es lett volna a gép, azt csinálta, hogy ugyan kattant, de semmi több. Aztán több kattingatás után, egyszer csak fordított. Olyat is csinált, hogy egy-egy fordulás után, meg-meg állt. Mintha valami szorult volna. És ezeket egyik napról a másikra. Mintha ez lett volna az elõjele annak, hogy átég a HF tömítés nemsokára. Ahogy ezeket a dolgokat produkálta, épphogy hazaértem és HF-es is lett szegénykém :)
Kíváncsi leszek most hogy ki lett takarítva, és újra összerakva, hogy fog üzemelni. A rugó ép a tengelyen, a bendix is majdnem új. Remélem nem hagy cserben.

1870 Madocsai Gergely 2010-03-26 19:54:30  Előzmény:Bende Endre: 70481

Ezért löktelek meg sebességben a madarastesco parkolójában reggel...
Én az önindítóra tippelek, Édesanyám 4T-jén ugyanez wolt a jelenség, majd mikor már sok-sok taszigálás után sem nyikkant, akkor szedtem szét, és egy, a bendix mögötti, wékony rugó nyíródott fogáccsá, ami megakasztotta a forgórészt.
A fogaskoszorú, ha elkopott, annak iszonyú reszelõ hangja wan, azt hallanád, szerencsére nem nyalódik az el olyan könnyen.



[i](Módosította madogery 2010.03.26. 20:55-kor)[/i]

1869 Ackermann Balázs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Bende Endre: 70482

Még nem láttad a megoldásomat ezek szerint, amit ugyan Prokeetól lestem el, kicsit továbbfejlesztettem. :) A lényeg, hogy egy üvegkiemelõt teszel fel a kocsira, de ha komolyan érdekel inkább megmutatom majd személyesen. Én ezzel csináltam egy rakat kétkerekezõs felvételt és e kis videó rengeteg beállítása is a szerkezettel készült: [url]https://www.youtube.com/watch?v=ngl5AK9xZdA[/url] Összesen jó ha 2 ezer Ft-ból készült.

1868 Bende Endre 2010-03-26 15:43:44  Előzmény:Reining Ádám: 70483

Úgy ismerlek én téged, mint aki nem tud aludni :)
Tréfát félretéve, valószínûleg az a baj amit írtam. A régivel viszont nem csinálta... Csak az ugye megadta magát.

1867 Reining Ádám 2010-03-26 15:39:00  Előzmény:Bende Endre: 70481

Szóval az önindítónak ezek szerint nem volt baja! Mégha a kefék kicsit kopottak is voltak benne vagy mit is mondtatok akkor is az egy jó önindító volt! :) Azóta nem tudok aludni mióta mondtad hogy máris megmakkant! :D

1866 Bende Endre 2010-03-26 15:24:15

Sziasztok!

Lehet hogy OFF, de a barkács témába belefér...
Max kimoderáltok.

Ötleteket szeretnék kérni arra, hogyan lehet egy fényképezõgépet rögzíteni autóra.
Lehetõleg alacsony költségvetésbõl, viszonylag stabilan, dáktép felhasználása nélkül.
Meg ne kérdezzétek, mi bajom a dáktéppel. :)
Semmi, van is a kocsiban egy tekercs, meg DW-04-is.
Csak valami kevésbé sufnituning, igényesebb kivitel érdekelne...

Azt is tudom, hogy gugli a barátom, csak nem akarok kísérletezni túl sokat...

Elõre is köszi.
[i](Módosította Andrew 2010.03.26. 16:25-kor)[/i]

1865 Bende Endre 2010-03-26 15:02:57  Előzmény:Madocsai Gergely: 70477

Jaja.. Nehogy valami BNZ legyen benne, mint nálam volt...

Apropó. Rájöttem az önindító problémámra...
Tudod Gery mutattam, hogy az önindító csak kattan egyet, és nem mindig indít...

Nos. Ez a tünet akkor jelentkezik, ha megállás után szúrok neki egy karót, és úgy hagyom ott. Indítózás elõtt egyesben meg kell kicsit taszigálni a gépet, ezután gond nélkül pöccen. Ha viszont nem szúrok karót parkolás elõtt, simán indul. Szerintem elnyalódhatott a lendkerék, vagy nem tudom... Majd mexokom így....

1864 Őry Gábor 2010-03-26 07:56:33  Előzmény: Christian: 70472

Kompressziót azért nem ártana mérni, a szakértõ 4T-sek megmondják mekkora értéknek kell lennie. a kékes füt lehet még szelepszárszimmering-hiba miatt is, az kisebb baj. A fekete füst miatt a gyújtást és a karburátort kellene átnézni.

1863  Spityu 2010-03-25 21:26:22  Előzmény:Varga Tibor: 70478

Hát... ez csak amolyan provizórikus megoldás lesz. Amíg letesztelem a gázrendszert. Kölcsön lambdaszonda/vezérlés. Amennyiben a reduktoron lévõ nyomásszabályozóval (~úszószint) és a karbihoz menõ csövön lévõ mennyiségcsavarral (~fõfúvóka) be lehet lõni úgy, hogy kisebb-nagyobb kompromisszumokkal, de a fontosabb üzemállapotokban megfelelõ legyen a keverékképzés, akkor a szonda helyére megy egy szép nagy csavar. :)

Ha nem, akkor én is beszerzek egy léptetõmotort és a hozzá tartozó elektronikát, ami változtatható "fõfúvókát" eredményez.

Végülis az lenne a lényeg, hogy a szonda nehogy lefojtsa a motort, mert ugye beállítást követõen, a lambdaszondát kivéve már nem lesznek jók az értékek. Majd valamit megpróbálunk okoskodni, hogy kapjon is gázt, de ne is szûkítsen nagyon.

1862 Varga Tibor 2010-03-25 20:58:35  Előzmény: Spityu: 70476

Mindenképpen a csõbe. A keresztmetszet leszûkül, de megbírja. De cseréld le már eleve szondás 1.3 kipufcsonkra és y-ra.

1861 Madocsai Gergely 2010-03-25 20:50:36  Előzmény:Báhidszki Márton: 70471

Szerintem biztosabb ÉS olcsóbb is inkább megcsinálni, mint szerezni egy másikat. Ugyanis általában mikor szed ki az ember egy ilyen alkatrészt?
- ha elbont egy romot -> max ideig óráig müxik már csak,
- wagy ha már alapból xar.

Ami leggyakrabban ki szokott nyiffanni benne: bronzkefék, behúzómágnes, de láttam már benne eldarált rugót is a bendix mögött, amitõl megszorult a forgórész.

A "meghalt" mit takar? Kattan, mikor indítani próbálsz, wagy nem?
Ha nem kattan, akkor nagyon sanszos, h a behúzómágnes a ludas - amennyiben az akku jó, és fel is wan töltwe.
Ha kattan, akkor én a bronzkeféket csekkolnám elsõsorban(4T-ben 4db wan és más is, mint a 2T-nél!), ill h nem szorul-e a forgórész.

Mindenképpen érdemes multiméterrel leOhm-ozni, az álló és a forgó rész tekercselését is, az esetleges szakadások/röwidzárak kizárása wégett.

1860  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!

Aki fúrt már lambdaszondának lyukat 4T Trabiba, kérem árulja el, hova célszerû tenni? Mindenképpen a közösítés után szeretném elhelyezni, csak azt nem tudom, hogy az öntvénybe, vagy a csõbe fúrjak? A problémát az okozza, hogy eléggé leszûkülne a csõ keresztmetszete szerintem, ha bet*sznék oda még egy lambdaszondát is... valakinek valami ötlete?

Én attól a kis kiugró "csökevénytõl" balra gondoltam elhelyezni, az alsó csatlakozónál. Szerintetek?

[img]https://www.ldm-tuning.de/pictures/T1-1-32.jpg[/img]

1859 szilágyi József 2010-03-25 18:23:49  Előzmény:szilágyi József: 70474

jah és 2T!!

1858 szilágyi József 2010-03-25 17:51:06

ha már itt vagyunk a kipufogónál milyen házi megoldásokat tudtok ajánlani hoyg jó érces legyen a hangja nem azt akarom hoyg jobban menjen csak hoyg jó legyen a hangja mély és érces hangot! milyen ötleteket tudtok mondani?? köszi elõre is

1857 szilágyi József 2010-03-25 17:46:32  Előzmény:Őry Gábor: 70462

95-öset omw-én de gyári minden nincs piszkálva neki az anyag.nem is fogyazst sokat.

1856  Christian 2010-03-25 13:30:55  Előzmény:Őry Gábor: 70458

volt kékes is hidegen beinditva,most volt olajcserém nem régen.
De azóta se volt kékes,inkább a normál.
akkor nincs semmi baja,csak esetleg rossz volt a gyújtás?

1855 Báhidszki Márton 2010-03-25 11:35:12

Sziasztok!
Meghalt a www.simson.hu -s trabi önindítója (1.1) Van valakinek használt de mûködõ? Lécci lécci, sürgõs lenne, mert elég ciki így mászkálni vele :)
Számom: 06203303969
email: marci@simson.hu
skype: bahidszki_marton
Köszi, és szép napot: Marci

1854 Marton Tamás 2010-03-25 00:19:53  Előzmény:Busa Attila József: 70468

Ha jól emlékszem, akkor 4T waresznál a motortérbõl látszik a hardy, ellentétben a 4T Trabival ahol az utastérben van a hardy.
A Hardy(tárcsa) egy gumi/szövet közlõ darab a kormányrúd, és a kormánymû között. Ez "tompítja" a rezgéseket amik a futómû felõl jönnek, plusz ha végállásban van a kormány, felfogja a túltekerésbõl adódó energiát. Persze csak ha túl szeretnéd tekerni :)

1853 Szabó Gábor 2010-03-24 22:01:03  Előzmény:Ackermann Balázs: 70455

Egyszer régen felvetettük a témát, hogy milyen zsír lenne egy 2T kulisszás 4T. Akkor egy bowdenes kulisszára gondoltunl, az volt fölösleges, feláldozható darab. De ennyiben maradt a dolog. Nemrég motorcserét kellett eszközölni, ami magával vonta a váltócserét is (1.6-os motorra nem passzolt az 1.4-es váltója). Ennek a váltónak jóval nagyobb a diffiháza, el sem fért volna tõle a gyári helyén a padlóváltó rúdja. Meg ennek a váltónak a kapcsolórúdja is a tetején volt kivezetve. Így elõkerült a régi ötlet, ki kellett fúrni a tûzfalat, váltórúd be, 2T kormányoszlop burkolat és bajuszkapcsoló fel. Utánna lehetett agyalni, hogy lehet másolni az egyik rúd mozgását a másikra. Emberünk kitalált egy rettentõen bonyolult szerkezetet erre a feladatra, CAD-ben megrajzolta és legyártatta. Összerakta, beállította és használja.
Szóval nem volt választási lehetõség, csak a kormányváltóval lehetett megoldani.

Laprugós témáról meg keresek képet.

PEDROH:
Nem engedi a gazdája. Pedig méretezett rajzok is vannak neki.

1852 Busa Attila József 2010-03-24 21:54:46  Előzmény:Varga Tibor: 70466

Köszi a tippet, de hol van ez a Hardy tárcsa, nagyon hülye vagyok hozzá, bocsi.

1851 Varga Tibor 2010-03-24 20:37:53  Előzmény:Őry Gábor: 70462

Azon nekem is fentmaradt a szempillám a homlokomon. Eleve 2T-tõl én még feketét nem láttam ,pedig már ezt-ezt okoztam a masinával. Ha gyári a hátsó dob még megérteném, hogy ég már a gyapot a dobban.

1850 Varga Tibor 2010-03-24 20:26:33  Előzmény:Busa Attila József: 70457

Hardy tárcsát azért nézd meg, milyen állapotban van, máskülönben fújd be a kormányrúd körüli dolgokat mondjuk wd40-el.

1849 Bende Endre 2010-03-24 20:26:03  Előzmény:Varga Tibor: 70464

köszi. ezt nyugtáztam. kipróbálom.
THX

1848 Varga Tibor 2010-03-24 20:24:33  Előzmény:Bende Endre: 70461

szigorúan a sárga dobozos fekete bölényes cuccal(palmaxxxxx) érdemes ragasztani, azzal fentmarad a vékony, meg a vastag szivacs is.

1847 Fonai László 2010-03-24 20:10:43  Előzmény:Bende Endre: 70461

A nevét már nem tudom, azt is ott vettem a polifoamos nagykerben. Valami spéci ragasztó ami, nem oldja a polifoamot. Az a fajta, amit mindkét oldalra fel kell kenni és megvárni, míg szikkad, utána összenyomni. Ajánlom szabad térben parkolni a trabival és minden ajtót kinyitni ragasztás közben, mert én a ragasztóban lévõ oldószertõl kissé beszédültem... :)
Felragasztás után azonnal használható az autó, nem kell hosszabb ideig várni míg megszárad, csak menet közben ajánlott ablakot letekerni. Egy nap alatt nagyjából ki is szellõzik.

1846 Őry Gábor 2010-03-24 20:05:12  Előzmény:szilágyi József: 70459

Ilyet még nem láttam, hogy kétütemnek barnás feketés legyen a füstje, de akkor is dús keverék, és vagy gyújtásproblémára tippelek. Egyébként mit tankoltál?

1845 Bende Endre 2010-03-24 18:45:07  Előzmény:Fonai László: 70460

A tetõkárpit nekem is összefosta magát.... ezt a polifoamos dolgot kipróbálnám, mert a vékony filcet is ledobta magáról.... Mivel is ragasztottad?

1844 Fonai László 2010-03-24 16:22:57  Előzmény: Christian: 70452

Van 1,5cm-es polifoam is, meg még vastagabb is :)
Persze nem akarom rád tukmálni, de valószínûleg ezzel lehet a legszebben, legegyszerûbben és legtartósabban megoldani a leváló tetõkárpit problémáját. Nekem legalábbis nagyon bevált.
Üdv.

1843 szilágyi József 2010-03-24 15:17:29  Előzmény:Őry Gábor: 70451

2T! és fekete a füstje mikor jól telezabálja magát szívatóval akkor kékel egy kicsit de inkább barnás az is:S

1842 Őry Gábor 2010-03-24 11:19:59  Előzmény: Christian: 70453

Nem kell elkeseredni. Valószínûleg túl dús keverék, és/vagy rossz gyújtás lesz a hibás. Ha nem kékes a füst, akkor a motor valószínûleg nem kopott. Mérni kell egy kompressziót.

1841 Busa Attila József 2010-03-24 11:17:31

Sziasztok Mesterek!
Egy elég nagy dilemmában vagyok napok óta. 4T wareszom van és újabban a kormány felõl hallok érdekes hangokat, amik régebben nem voltak. A kormány elforgatásakor gumis, tapadós hang jön a kormány töve felõl és nem a kerekektõl. Esetleg valaki sejti, hogy mi lehet ez? Annyira nem idegesítõ, csak tudni szeretném, hogy esetleg nem-e valamilyen szarvashiba van kilátásban.
Üdv: Atesz.

1840 Bende Endre 2010-03-24 09:26:53  Előzmény:Varga Tibor: 70450

Lehet kapni olyan filces simítót. Olyan mint a jégkaparó, vagy mint egy ablaklehúzó, csak vastag filc van benne.
Dekoros ismerõsök olyannal terítik a fóliákat.

1839 Ackermann Balázs 2010-03-24 09:12:09  Előzmény:Szabó Gábor: 70448

Ez de zsír! :D

És hogy keletkezett? Úgyértem mindenki húzza a száját, ha mondom hogy kormányváltó (pedig milyen jó is az...), nemhogy átépíteni egy botosat. Volt egy 4T-je a kollegának és unta a leveskavargatást az ülések között? És a laprugó hogyan kerül oda?

Nagyon nagy. Gondolom véletlenül sem gyári a konfiguráció egyik része sem...

1838 Mazák Viktor 2010-03-24 08:28:54  Előzmény:Szabó Gábor: 70448

Legalább a váltókar egyben kormányzár is :evil: :D

1837  Christian 2010-03-24 08:01:23  Előzmény:Őry Gábor: 70451

Nekem 4T-m van és nekem is néha néha volt 1-1 alkalommal kicsit kékes a füst.
De az olajat nem eszi,mert elmentem közel 2évet vele és 1dl olaj kb ami hiányzott belöle.

Lehetséges,hogy tönkre van akkor nekem a motor?

1836  Christian 2010-03-24 07:59:56  Előzmény:Fonai László: 70445

Köszi a segitséget.
Nekem is megfordult már a fejemben,hogy valami mást rakok fel,de nekem ugyanolyan vastagon kell rakni mint volt,mert a tetöablak sajnos belül adja a méretet és amugy meg csúnya lesz,ha ott hézag marad.
De azért köszi a hasznos infot.


1835 Őry Gábor 2010-03-24 06:39:23  Előzmény:szilágyi József: 70446

2, avagy 4T? A fekete füst általában túl dús keverékre utal, csakhogy kétütemnél az olaj miatt kék a füst.

1834 Varga Tibor 2010-03-23 21:56:22  Előzmény:Reining Ádám: 70442

Bizony,mosószeres/tusfurdõs vízzel bepermetezni az üveget bõségesen, majd a kis lapkával kiszorítani a vizet. De nem szabad csak a lappal simítani, mert nagyon karcos lesz. Elõször szivaccsal nagyját ki kell lökni, majd a lapka köré pl viledát tenni, és azzal kiszorítani a maradék vizet.
És felragasztás elõtt pontosan méretre szabni.