Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4233  Spityu 2011-12-28 17:29:18  Előzmény:Kozma Bence: 72847

De, megkövezünk/-lek. ;)

A laprugópogácsa kiszerelésével, mint láthatod, nem igazán fekszik fel. (Nem minden esetben.) Elsõsorban inkább a rugólapokból távolíts el. Esetleg hátulra is szerezzél be kész rugóköteget.

A laprugót mindenképpen ki kell venned. Ehhez emeld fel a kocsit, lazítsd le a 4 csavart és buktasd ki, ha tudod a köteget. Középen van egy magcsavar, aminek a köralakú feje beül a karosszériába, így elsõsorban a lengõkarokra támaszkodó végét próbáld meg kihúzni a rugónak. Visszaszerelés fordítva. A 4 leszorító csavart ésszel kell meghúzni, ha van rá lehetõséged, kérjél nyomatékkulcsot. 70-80Nm az elõírás.
Jah, a kiszerelt laprugóköteget szét kell bontani, ehhez valószínûleg szükséged lesz egy csõfogóra és egy 13-as vagy 17-es (nem emlékszem) kulcsra. Lelazítod a magcsavart, és ezt követõen már tudsz variálni.

A gyári betétekkel szerelt köteg rugóösszehúzó célszerszám nélkül nagyon nehezen helyezhetõ vissza. De valószínûleg már a tiédbõl is kikoptak, így nem lesz vele probléma.

4232 Bencze Robi 2011-12-28 17:13:14  Előzmény:jocking .: 72846

Köszi a segítséget, az egyik biztosíték volt :)

4231 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!

Leszeretném ültetni a Trabim. Tibke leírása alapján el is kezdtem, de egy kicsit elbizonytalanodtam. Elsõ lépésként kivettem a gumipogácsákat hátulról, ezzel le is ült egy jó 2 és fél centit. A leírás szerint így jobban felfekszik a rugóköteg, csakhogy ott van egy kis átlós rész ami miatt csak a rugó széle fekszik rá:

[url]https://bence.szunyi.com/rugo.JPG[/url]

Ennek ilyennek kell lennie?

Illetve szeretném a felsõ 2 lapot kivenni a rugókötegbõl, ahogy a leírásban van.
Ehhez lekell szedni az egész köteget vagy a csavarok kilazításával a kocsin hagyva kilehet belõle szedni?

Elõre pedig vettem kovácsolt rugót csapterpeszekkel, ez talán menni fog. :)

Ui.: Légyszi ne kövezzetek meg, hogy ezt teszem egy veteránnal. :)
[i](Módosította 83NC3 2011.12.28. 18:00-kor)[/i]

4230 jocking . 2011-12-28 11:46:43  Előzmény:Bencze Robi: 72845

A töltésjelzõ lámpa mindenképp azt jelenti, hogy elégtelen a töltés. De így, hogy közben nem mûködik szinte semmi, így már ez a hiba következhet ebbõl is. Elõször a biztosítékokat nézd meg.

4229 Bencze Robi 2011-12-28 11:00:54

Sziasztok!
Egy kis segítség kéne. Egyszer csak fölmondta a 4T Trabimban az összes elektromos cucc az utastérben a szolgálatot(mûszer, ventillátor, kormánykapcsolók), és világít a töltésjelzõ lámpám. Egyedül világítás van meg a belsõ világítás :) hol kezdjem? fesszabályzó?
Köszi
Robi

4228  Spityu 2011-12-27 18:49:59  Előzmény:Ledacs-Kis József: 72843

Én szívatókinemkapcsolódásra vagy úszó lyukadásra (görbülésre) és ebbõl eredeztethetõ benzinszint növekedésre gyanakszom. Elõbbire 50%-ot utóbbira 20-at tennék. 30% egyéb.
Az úszóhibát szerintem mégis kizárhatnánk, a nagyon magas benzinszint gondolom hidegen is problémát okozna.

4227 Ledacs-Kis József 2011-12-27 18:25:20

Sziasztok!
Lenne egy problémás 1.3-asom ami valszeg karbi baja lehet. Melegen majd leáll,mintha fulladna a benzinben,és nyomatékon nem akar tisztán húzni csak padlógázzal. Ha valaki tud segíteni bármilyen formában azt meg
köszönném. Üdv! Joci:)

4226 Muczán Gábor 2011-12-23 15:16:18

Kedves Klubtagjaink!

Békés Karácsonyi ünnepet, és Boldog Új Esztendõt kívánok minden Tagunknak, Topiklakónak, családtagjaiknak, mindenkinek!

Reméljük kellemesen, és jó társaságban töltöttetek el egy újabb évet közöttünk.

Akár itt a honlapon, akár a Találkozóinkon.

Mindenkit szeretettel várunk December 31.-én 10.00 órától a Nemzeti Közlekedési Múzeum elõtti szokott gyülekezõhelyünkön. 11.00 óra felé elindulunk szokásos Szilveszteri Felvonulásunkra. Mindenkit szeretettel vár a TWK.

Ne feledjétek el, jövõre "nagykorú" lesz a Klubunk:-), belép a 18. életévébe.
Felnõtté váltunk, de azért karikában 18-as:-)) filmet ne futtassunk a honlapon
:evil: :evil: :evil:

Muczán Gábor

4225   2011-12-22 21:00:24

Köszönöm a válaszokat!

4224  Spityu 2011-12-22 19:35:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 72838

Annyit hozzátennék, hogy a sok hidegindítás következtében (rövid utak, ugye) sokkal több benzin jut az olajba, ami szintén nem egészséges. Egyrészt rontja a kenést, másrészt hosszú távon szintén öregíti az olajat.
Gázos autóknál viszont bizonyos szempontból jobb a helyzet, mivel gyakorlatilag nem kerül szilárd égéstermék (koksz=korom=szén) az olajba, a kenõképessége sokezer km megtétele után is megfelelõ. Hátrány viszont a kipufogó gázban magasabb arányban megtalálható nitrogénoxidok következtében jelentkezõ savasodás -> korrózió lehetõsége.
Mivel az én motorom tömítetlenségi problémákkal is küszködik, kb. évente cserélõdik a mennyiség. Kicsit ridegtartásban van a 4T, na. :)

4223  Bandi 2011-12-22 19:18:49  Előzmény:Kiss Krisztián: 72837

Én 7-8000 km-ként cserélem.Azaz évente legalább 2x!!!
Inkább többször mint kevesebbszer!!!!

4222 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: : 72835

[urls=https://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2011/01/21/miert_kell_evente_olajat_cserelni/]Miért kell évente olajat cserélni?[/urls]

4221 Kiss Krisztián 2011-12-22 17:40:31  Előzmény: Bandi: 72836

Az olajat le kell cserélni évente,ha megtette a km-t,ha nem. Íratlan szabály.

4220  Bandi 2011-12-22 16:43:11  Előzmény: : 72835

Hát!
Szerintem hiába van csak 4-5 ezer km a mociban,én biztos lecserélném az olajat ha 2008-as!!!!

[i](Módosította Bandi 2011.12.22. 17:44-kor)[/i]

4219   2011-12-21 19:56:40  Előzmény:Őry Gábor: 72823

Tehát le kéne cserélni az olajat? 4-5000 km-es az olaj, igaz, 2008 szeptemberben volt cserélve.

A fékfolyadékos mutatványt érdemes megcsinálni? Olajat tud valaki ajánlani? Érdemes a Castrol magneticet beletölteni (10W 40)?

4218 Őry Gábor 2011-12-21 14:29:32  Előzmény: Spityu: 72833

Igen, ott lett toldva a tavaly decemberi renováláskor.

Igen, õ a dupla CPI. Nagyon zsír, csak egy a baj, hogy egyelõre csak megszakítóval megy. Ez nem lenne baj, mert szeretem az ilyen hagyományos dolgokat, de a beállítás az egy tragédia.

Bõvebb tapasztalatokról késõbb!

4217  Spityu 2011-12-21 10:55:14  Előzmény:Őry Gábor: 72829

Ja hülye vagyok, rosszat néztem a képen.

A válasz: kezdõdõ korrózió lemeztalálkozásnál.

4216  Spityu 2011-12-21 10:53:43  Előzmény:Varga Csaba: 72831

Köszi, a "bár tudnékot" nem óhajtó mondatként (vagymi :D) akartam írni. Szóval itt Pécsett is van cimbi, akinek van.

4215 Varga Csaba 2011-12-20 23:27:12  Előzmény: Spityu: 72827

Ha közel vagy fehérvárhoz akkor tudnék neked kölcsön adni egy nyomaték kulcsot.

4214  Spityu 2011-12-20 21:13:44  Előzmény:Őry Gábor: 72829

A te duplacépéis gyújásod? Múkodik?

4213 Őry Gábor 2023-05-22 08:40:11

Szerintetek ez mi?

[imgw][url=https://kepfeltoltes.hu/view/111220/IMG_3639_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/111220/IMG_3639_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url][imgw]
[i](Módosította orygabor 2011.12.20. 21:39-kor)[/i]

4212 jocking . 2011-12-19 23:28:25  Előzmény: Spityu: 72827

Eddig már 2x csináltuk nyomatékkulcs nélkül, de gond még nem volt belõle.

4211  Spityu 2011-12-19 23:12:24  Előzmény:jocking .: 72826

Vezérmûtengely csapágy csavarok lehúzása nálad alkarba épített vagy tényleges nyomatékkulccsal történik? Csak mert én is ránéznék + tömítéseket cserélnék... és nincs rendes kulcsom. Bár tudnék kölcsönkérni.

4210 jocking . 2011-12-19 22:34:05  Előzmény:Őry Gábor: 72825

Kocsi sebességbe rak, vezérmûtengely szíjkerék meglazít, vezérlés jelre állít, vezérmûszíj le, gyújtáselosztó összejelöl és le, szelepfedél le, csapágyfészkek csavarjait lelazít, vezérmûtengely kivesz, hidrotõkék kivesz.
Tömören ennyi, összeszerelés ugyanez fordítva. :D

4209 Őry Gábor 2011-12-19 21:23:12  Előzmény:Támba Csaba: 72824

Hát igen, mondjuk én is talán kivenném inkább a hidrotõkéket mosásra, de nem tudom mekkora macera.

4208 Támba Csaba 2011-12-19 21:00:25  Előzmény:Őry Gábor: 72823

Érdekes cikk, én is olvastam.

Vannak fenntartásaim a "módszerrel" kapcsolatosan. De végül is mindenki eldöntheti, hogy mit önt bele a motorba :)

4207 Őry Gábor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: : 72820

[url]https://belsoseg.blog.hu/2011/12/14/a_japan_minoseg_emlekere[/url]

4206 Őry Gábor 2011-12-19 20:45:47  Előzmény:Fejer Hunor: 72817

No, véletlenül találtam egyet. Holnap veszek hozzá még egyet, jól jöhet még. A címed? Írd meg privátban!
[i](Módosította orygabor 2011.12.19. 21:47-kor)[/i]

4205  Spityu 2011-12-19 20:36:16  Előzmény: : 72820

Én tapasztaltam már. :)

4204   2011-12-19 20:30:25

Sziasztok :)

Ilyet tapasztalt már valaki?

Hidrotõkecsattogás a következõképpen: Jár a motor csendben, aztán egészen halk csattogás nagyjából 3-4 másodperc alatt felhangosodik, majd megszûnik, és ezt periodikusan csinálja. Az összes ilyen csattogás ugyanolyan hosszúnak tûnik, ugyanúgy erõsödik fel a hangja, majd szûnik meg.

4203 Léber Balázs 2011-12-19 19:42:44  Előzmény: Spityu: 72812

Kuplungállítás, méghogy célszerszám...
Csúcsforgalomban forró vízcsövekkel szigorúan fehér ingben két kézzel.
Ne próbáljátok ki, nekem se esett jól :-)

4202  Spityu 2011-12-19 19:25:52  Előzmény:Kleibán Tommy: 72813

Sajnos fogalmam sincs, mikor megyek legközelebb klubeseményre, de biztos lesz, aki ért hozzá.

Szerintem 3-4 menetnyi elég.

4201 Fejer Hunor 2011-12-19 18:50:04  Előzmény:Őry Gábor: 72816

A héten hazamegyek az egyetemrõl, és lemérem, hátha az ünnepek után meg tudod nézni, vagy talán addig valaki megmondja innen.
Nagyon köszönöm a segítséget.

4200 Őry Gábor 2011-12-19 18:23:09  Előzmény:Fejer Hunor: 72815

Ha tudnám a méreteit, megnézném. Nem merem megígérni 100 százalékra.

4199 Fejer Hunor 2011-12-19 17:52:40  Előzmény:Őry Gábor: 72814

Ott csak szimering van, gyürürõl nem is hallottak, és nem csak egy városban érdeklödtem.

4198 Őry Gábor 2011-12-19 17:45:23  Előzmény:Fejer Hunor: 72811

Hidraulikabolt? Viszed az eredeti példányt.

4197 Kleibán Tommy 2011-12-19 17:17:32  Előzmény: Spityu: 72812

Állítok rajta és majd akkor kiderül hogy mi van. De majd megyek a szilveszteri felvonulásra ha jössz te is és nem javul majd meghallgatod.

Igen néztem érdekes lesz jó sok hely van arra lent :) :);););)
Mennyit engedjek ki belõle mit javasolsz? hány tekerés?

4196  Spityu 2011-12-19 16:23:42  Előzmény:Kleibán Tommy: 72810

Szembõl állsz a kocsival, vagyis magad felé kell tekerni a "kockát". A hûtõ felé. Szembõl nézve óramutatóval ellentétesen.
Elég sz.r hozzáférni, de nem lehetetlen. Valahogy úgy szoktam, hogy csõfogóval fogom a bowden végét, a mûanyagot pedig egy megfelelõ kulccsal. Játszani kell egy kicsit a bowdennel is: ellentétes irányba tekerni, majd úgy rátenni a kulcsot a mûanyagra és hajtani azt. Ez azért szükséges, mert viszonylag kicsit lehet csak fordítani. (Ha valaki tud erre jobb módszert vagy célszerszámot, megoszthatná velem.)

Ha elmúlik a hang, akkor a kinyomócsapágy ritkábbik tünetével volt dolgod, szerintem nem olyan nagy gond.

Ha megmarad, akkor bizony nyelestengely csapágy, ez már nagyobb, de tavaszig talán kihúzhatod vele.

4195 Fejer Hunor 2011-12-19 15:43:41  Előzmény:Őry Gábor: 72807

Az enyém nem veszitett abszolut olajat, igyhát annyit teszek bele amennyit kitöltök belölle, vagy valaki innen a forumról mondta hogy a belsõ hengert telyesen fel kell tölteni és a külsöt pedig félig.

UI. Valaki nem tud nekem postán, utánvétellel küldeni gyürût és szimeringet, mivel itt nállunk még sehol sem kaptam gyürüt?

[i](Módosította Huni 2011.12.19. 16:46-kor)[/i]

4194 Kleibán Tommy 2011-12-19 15:33:24  Előzmény: Spityu: 72809

Értem. Tehát akkor akkor a kuplungbovdenen állítsak. Na most ha szembe állok a motorral ugye a bovden végén vagy az a kis mûanyag állító amit tekerni kell. azt befelé vagy kifelé tekerjem majd?? És még egyszer ugye a motorral szembe állok!!!

4193  Spityu 2011-12-19 14:50:32  Előzmény:Kleibán Tommy: 72808

Ami a motort illeti, szerintem már csak a karbival lesz probléma. Valószínûleg azért csökkent a rángatózás, mert stabilabb a gyújtásod (és a régi alkatrészekkel nem mindig sikerült begyújtani a hullámzó összetételû keveréket).

A csörgés-zörgés valószínûleg nyelestengely csapágy. Ugyanis, amikor kuplungolsz, szép lassan megáll, megszûnik a forgása, tehát elcsendesedik. Amikor visszaengeded a kuplungot, vagyis záródik, akkor újra forogni kezd, emiatt újra zörög. Cseréjéhez szét kell szedni a váltót, de általában azért sokáig bírja ilyenkor még.
Elméletileg a kinyomócsapágynál fordított a helyzet, akkor zörög, amikor kuplungolsz. Ha lazítasz a kuplungbowdenen egy kicsit és elhallgat, akkor mégis kinyomócsapágy. Ritkán, de elõfordulhat, hogy "fordítva" zörög. :D
[i](Módosította Spityu 2011.12.19. 15:53-kor)[/i]

4192 Kleibán Tommy 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kleibán Tommy: 72762

[url]https://kepfeltoltes.hu/111219/K_p0363_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]https://kepfeltoltes.hu/111219/K_p0364_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]


Új gyertyakábel + gyertyák + benzinszûrõ + elosztófedél + rotor csere kész és gyönyörûségesen jár a motor klasszisokkal szebben mint ezek cseréje elõtt.

De a rángatás menet közben még mindig van. Már nem olyan sûrûn meg nem olyan nagy erõkkel mint eddig. Persze mint írtam melegen abbahagyja.
Jah meg hidegindítás után persze autó szívató bekapcs indítás jár max. 10-30 másodpercig jár majd szépen lassan leáll. Utána csak úgy indul hogy indítózás és pici gázadás. ez normális vagy vacak a karbiba valami vagy az automata szívató szar????

Legújabb zavaró hibajelenség hogy jár a motor szépen alapjáraton és halk morajlás csörgés zörgés jön a váltó vagy a kuplung felõl. amint éppen hogy picit rálépek a kuplungra abbahagyja. lelépek róla megint zörgés van. Állítsak a kuplungon vagy valami nagyobb baj van kialakulóban????



[i](Módosította mujek 2011.12.19. 15:44-kor)[/i]

4191 Őry Gábor 2011-12-19 07:07:55  Előzmény:Fejer Hunor: 72802

Olaj van benne? Szétszedésnél megnézed, hog a szelepek milyen állapotban vannak, nem ott van-e valami gebasz.
Ne csak új gyûrût, hanem szimmeringet is tegyé bele.

Az olaj mennyiégével van csak eg kis gondom, a kézikönyv nem írja mennyi olaj kell bele, csak általában lengéscsillapítóról ír, ami a laprugósnál oké, mert egyforma a kettõ. De hogy a spirálrugósba mennyi kell, nem tudom, én 110 köbcentit öntöttem bele.
[i](Módosította orygabor 2011.12.19. 08:09-kor)[/i]

4190  Spityu 2011-12-18 13:00:46  Előzmény:Zwick Gábor: 72805

Nincs mit, szívesen.

Nekem is lenne egy kérdésem, annyira nem sürgõs, de eszembe jutott, hogy te is újragalvanizáltattál egy csomó csavart, meg mindent. Az volna a kérdésem, hogy esetleg nem találkoztál-e a velük való szerelés során töréssel, csavarszakadással? Gondolok itt a lengõkar-bölcsõ, rugóvilla-laprugó, karosszéria-hátsó lengõkar, elsõ/hátsó laprugó csavarokra.

Esetleg meg tudnád kérdezni azt a helyet, ahol csináltattad, hogy "hidrogénmentes technológiát alkalmaznak" vagy "használnak valamilyen inhibitort a fontos fázisokban"? Ha nálad sem használtak, de nem származott belõle probléma, akkor megnyugodnék. Felhívtam az én cégemet, ott nem is hallottak errõl. Mármint, hogy a galvanizálás problémát okozat a csavaroknál, rugóknál. Vagy azért mert fogalmatlanok, vagy azért mert már ezer éve a megfelelõ technológiával dolgoznak.

4189 Zwick Gábor 2011-12-18 12:40:10  Előzmény: Spityu: 72804

köszönöm szépen a gyors választ, sokat segítettél

4188  Spityu 2011-12-18 12:26:50  Előzmény:Zwick Gábor: 72803

Szerintem ugyanakkora, mint a rugóson. Mondjuk rugós még nem volt a kezemben. :D

A javítási 5.3mm-t ír minimális vastagságnak. Viszont kicsit érdekes, mert össze lehet nyomni, ugyanis a tárcsa váza rugózik, nézd csak meg oldalról.

Megmértem 4 gyári újat, ha érintõlegesen mérem, akkor jellemzõen 6.8-7.1mm-t mérek. Ha erõsen összenyomom, kiküszöbölve a váz rugózását, akkor 6.4mm-t.
Megmértem a ferrodolokat is, ezek pontosan 2.5mm-esek.

Mindkét fajta rugó nélküli tárcsa szerepelt a mérésben: sokszegecses és kevésszegecses is.

4187 Zwick Gábor 2011-12-18 12:17:06

Sziasztok egy SOS kérdésem lenne hogy régifajata nem rugós kuplungtárcsán milyen vastag betétek vannak gyárilag?

4186 Fejer Hunor 2011-12-18 11:10:45  Előzmény: Bandi: 72796

Én is pont ezzel a problémával küzdök. Egy rosszabb hegyi út után elõjött ez a kopogó hang, a szilentek ha jól láttam jók, legalábbis márciusban mikor csapágyat cseréltem jók voltak.
Én arra gondoltam, hogy hogy az O gyürü van telyesen tönkre menve, vagy a szelepek és az olaj kedve szerint sétál benne és felengedve a lengéscsillapítot minden elenállás nélkül a maximális pontig és ezért koppan egyet. Errõl az elméletrõl mi a véleményetek?
Egy másik kérdés ha az elsõ lengéscsillapítom minden elenállás nélkül huzodik sét és nyomodik össze akkor mivel van a probléma, házilag (uj gyürüvel) lehet orvosolni? Egyuttal tennék bele sürübb olajat is.
Elõrre is köszönöm a válaszokat.

4185  Spityu 2011-12-18 09:59:30  Előzmény:Őry Gábor: 72799

Nekem a 4T-ben (legalább) azóta ilyenek, amióta megvettem. Mûszaki is volt, nemsokára ismét megy. Nem volt vele gond. Igaz, amikor átadtam az autót, annyit mondott az ürge, hogy a szélvédõn ne legyenek kavicsnyomok, akkor nem lesz gond. Pedig full ismeretlen helyre vittem és minden forintról kaptam számlát. :)
Érzetre is jónak tûnik a futómûvem.

4184 Őry Gábor 2011-12-18 09:46:10  Előzmény: Spityu: 72795

A szilentek okésak.