Leírom az én tapasztalataimat.
1997-ben lett elõvéve a kocsi 7 év állás után. Olajcsere, MOL Trabant hajtómûolajat kapott. 2008-ig garantáltan az volt benne (max utántöltés.), km-ben nem sok, kb. 30E. Hibátlan volt, de szét kellett szedni a váltót (rózsakereket benyomta a féltengely, padkázás miatt.
2008-ban kapott 1.5l 75W90-es szintetikus olajat, mivel azt találtam a legmegfelelõbbnek, nem tudtam, hogy létezik még az elõbb említett. Nyáron jó volt, télen borzalmas.
2011-ben, generálozáskor öntöttem bele 1l MOL Hixol T-t, amint a helyére kerül a bölcsõ, majd a váltó, a nívócsavart figyelve megkapja a maradék kb. fél litert. Sokan ezt ajánlották, én is ezt ajánlom, bár közvetlen tapasztalatom nincs vele.
Tuning tipp olajszivárgás ellen :)
Azt vettem észre, hogy a váltó leginkább a váltókarnál izzadja az olajat. A 3 szimmering hibátlan, a szuszogó szintén nem okádja. Megoldás: 26x12x8-as szimmering! Pontosabban:
26: a kis lemezke átmérõje, ami a váltókarnál lévõ gumi porvédõ peremébe ül bele,
12: a váltókar átmérõje,
8: 8-10mm kb. a szimmering magassága
A fenti méretek nem biztosak!
Kivitelezés: gumiporvédõt le kell húzni a karról, tökéletesen zsírtalanítani kell a felületeket. Ezután óvatosan fel kell húzni a szimmeringet a karra, úgy, hogy a váltó felé nézzen a szimmering "lapja". Ezt követõen nemes egyszerûséggel oda kell ragasztani a peremhez Palmatex-szel. Száradást követõen vissza kell húzni a porvédõ gumit, ami pont be fog tudni kapaszkodni a peremébe! A szimmering teljesen észrevétlenül teszi a dolgát, rükverc is kapcsolható marad.
[i](Módosította Spityu 2012.09.06. 22:30-kor)[/i]