Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7583 Holnapy Gergely dr. 2014-12-22 19:08:45  Előzmény:Kunyi Tamás: 76198

Tükrot elforgatod szárastul 60 vagy 90 fokkal, és a kezedben van. Az ablaktorlohoz ha nem jön le, lehúzo kell. Vigyázz, ne barmold szét a lemezt alatta.

7582 Kunyi Tamás 2014-12-21 19:40:11

Helló Srácok!

Az a nagy helyzet, hogy nem tudom leszedni az ablaktörlõ karokat illetve az újabb típusú belsõ visszapillantó tükröt :/
Valaki tudna adni valami kiindulópontot? Trabant 1.1 a páciens.

Köszönöm!

Hoppá, azt hittem a Trabant topikban vagyok. Elnézést!
[i](Módosította slimtomi 2014.12.21. 20:41-kor)[/i]

7581 Nemeth Balazs 2014-12-21 08:55:56  Előzmény:jocking .: 76196

koszonom, jocking, tenyleg nehez tavgyogyitani, tudom...
s hogyan lehetne "bizonyitekot szerezni" a gyujtasrol? (mondom, meglehetosen amator vagyok, tanulgatom csak a dolgot, igy nyilvan neha tok hulyeseget is birok kerdezni...)
amugy meg a karburatort, lehet, igazad van, megiscsak szet kellene szednem - csak mivel nincsen muhelyem, az auto egy parkolohaz-szerusegben all, kicsit maceras. (nomeg felek kicsit mindig hozzanyulni, hatha utana folyik, vagy epp beleszakitok egy menetet :S ) de mindegy, azt hiszem, nem lehet tovabb huzni a dolgot, mert mi van, ha "csak" tenyleg az.
koszonom azert igy is a (lehetseges) tavdiagnozist ;)
[i](Módosította neba 2014.12.21. 09:59-kor)[/i]

7580 jocking . 2014-12-20 20:52:24  Előzmény:Nemeth Balazs: 76195

Elõször is valahogy bizonyítékot kéne szerezni arra, hogy valóban a gyújtás megy-e el idõnként. Néha elõfordulhat az is, kopott gyújtáskapcsolónál, de ilyen gyakran nem valószínû. Én arra tippelnék, hogy a karbiban van valami kosz, és attól rángat, de távgyógyítani tényleg elég nehéz.

7579 Nemeth Balazs 2014-12-20 19:25:16  Előzmény:Kunyi Tamás: 76194

Sziasztok,

Bocsanat, hogy itt "eroskodom", de senki nem tud nekem otleteket adni, hogy mit nezzek meg a jarganyon?? (elozmenyek: lejjebb a 7574. bejegyzes, illetve meg lejjebb...) de/csak azert batorkodom itt a tisztelt publikumot vegzalni, mert tenyleg itt ("kolfold", a trabant 1.1 (is) nagy mutatvany, epp csak szervizbe ne kelljen vinni...) tokre senkire nem szamithatok...

"rangat" a motor.
olyan, mintha "egy kis kobold" ezeben lenne a "fokapcsolo" es idonkent (2-3 masodpercen belul egyszer tuti) ki-ki kapcsolja pillanatra a gyujtast: mar alapjaraton is uzemmeleg motornal egyenetlen, de 80-90-nel mar tokre erezni, hogy rangat - nem hinnem, hogy ez jot tenne neki, vagy, hogy normalis lenne...

tudom, hogy (baromi) nehez messzirol okosnak lenni (azaz nekem segiteni) de hatha... ugy ertem, barmilyen nyomon hajlando vagyok elindulni. de tenyleg!

azt is tudom, hogy tokre nem "kihivas" e (technikai) kerdes nektek, viszont nekem ebben a pillanatban ez a legnagyobb... hatha valakinek megvan a nyero otlete...

segitetek?

koszonom elore is,
balazs

7578 Kunyi Tamás 2014-12-16 19:45:49  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 76193

Akkor jobban szemügyre veszem én is a zárszerkezetet.

7577 Kacsándi Szabolcs 2014-12-16 19:09:12

Az ajtó nehéz becsukását leginkább a zárszerkezet kopása okozza.Ritkán a pántok kikopása okozta a rossz csukódást,de persze ez is hozzájárul.Rengeteget szereltem ilyet az évek során,de ritkán kellett pántot javítani,cserélni..Még ha lötyögött is,csak kevésbé akadályozott.
A fõ probléma a zár fogaskerekével van és az esetek többségében úgy szokott lenni.
Ezt igazán csak a leszedett kárpit után lehet felfedezni,vagy ha ki van szerelve a zár.
A hiba az,hogy a fogaskerék ami valamilyen alu ötvözet egy vastengelyre van préselve kétoldalt lapolt a tengely.Ez sajnos meglazul és egyre jobban helyet csinál a fogaskerék közepében.A tengely áll a kerék pedig elfordul valamennyit.
Ez azt eredményezi,hogy csukáskor visszaenged és nem ugrik a helyére.
Lehet orvosolni valamennyire vagy teljesen,de a legjobb egy új zár.
A kiszedett zárnál ez könnyen észlelhetõ szabad szemmel is,ha csak a kis fogaskereket mozgatjuk finoman,mindjárt elárulja a hibáját.Lehetõség van pontozóval a tengely végét megütni,akkor beleszorul a fogaskerékbe.A tengely másik végén is van egy kis kerék,de az is meg szokott kopni.Érdemes utánanézni.
A zárfogadó is lehet kopott,vagy csak rossz a beállítása,de azt túl egyszerû észrevenni,és a cseréje még nem biztos ,hogy orvosolja a hibát.

7576 Kunyi Tamás 2014-12-16 17:39:07  Előzmény: Spityu: 76191

Szerintem Spityu eygszerûen csak az általad írt 1. pont a probléma.
A vezetõ oldali ajtót lényegesen többször nyitjuk-csukjuk, ezért ott - olajzás hiányában - hamarabb kikopik a zsanér, vagy pedig a benne található hasított acél stift. Mert ugye nagyon sokan sz@rtak az ilyennemû karbantartási munkákra.
Nálam a régi, valamint a új Trabimban is ugyanez a probléma. A zár és ellendarabja állításával nem tudtam orvosolni a problémát :/ Egyszerûen lóg az ajtó a szétkopott zsanér miatt, ennyi.
Jó konstrukciónak tartom ezt az autót, de az ajtózsanér sajnos túl megy a józan ész határán.
Na ez tuti része volt a gyártási költségvetés csökkentési tervének!
Ötletem még nincs a hosszútávú megoldásra, majd kitalálunk valamit.

7575  Spityu 2014-12-13 20:08:20  Előzmény:Berecz Tibor: 76188

Húúú... darázsfészekbe nyúltál (ha nem a zár a rossz, de valószínûleg elég lesz azt cserélni). ;D

Elõször is ajánlom a következõ videó végét figyelmedbe:
[url]https://www.youtube.com/watch?v=Li6CTnV3MNI&feature=player_detailpage#t=519[/url]
(És a következõ rész elejét.)

Leírom, hogyan kell beállítani egy ajtót:

1. Elõször is ellenõrizd a zsanérok lógását. Valamennyit az újak is kotyognak (a tengelynél), de túl sokat nem. Nyisd ki egy kicsit az ajtót, és próbáld meg megemelni a kilincsnél fogva. Ha túl nagyot kottyan, akkor cserélni kell a zsanérokat.

2. Ellenõrizd, hogy a zsanérok jó helyen, jól vannak-e beállítva: az ajtóborítás egy síkban van az elsõ sárvédõvel (behajtott ajtó esetén), felül az ívek szintén követik egymást. Korrigálni az ajtókárpit eltávolítását követõen tudsz a 8-as anyák fellazítását követõen.

3. Ez csak amolyan kontroll lépés. (Az ajtóban még nincs zár, az oszlopon pedig ellendarab. Ajtókéder szintén nincsen.) Be kell hajtani az ajtót addig, amíg hátul is egy síkba kerül a két duroplast. Ekkor még elõfordulhat, hogy egy kicsit feljebb, vagy lejjebb van a két ív egymáshoz képest, ez késõbb korrigálható. Ha szinteltérés van az íveknél, nyomd lejjebb, vagy feljebb az ajtót, hogy stimmeljen az is. Miután egy síkban van hátul is a behajtott ajtó, ellenõrizd, hogy az ablakkeret és a karosszéria között a hézag - nagyjából - egyenletes-e, nem érnek-e össze sehol sem.

4. Szereld fel fixen a AZ ÚJ, VAGY JÓL MÛKÖDÕ zárat (szerintem nálad itt lesz a gond), amit bõségesen bezsíroztál belül a csúszó, forgó felületeken. Szereld fel az ellendarabot, de ne húzd meg a csavarokat.

5. Érdemes rendszeresíteni egy 30-40cm-es kéderdarabot a szereléshez, amelyet elõször az oszlophoz kell felhelyezni. Húzd meg kicsit az ellendarab csavarjait. Csukd be az ajtót, úgy, hogy rendesen bekattanjon a helyére (vagyis kettõt kattanjon a zár). Ellenõrizd, hogy hogyan áll a két duroplast egymáshoz viszonyítva.
- Ha túlzottan kifelé/befelé áll az ajtó, akkor befelé vagy kifelé kell mozdítani az ellendarabon, amíg jó nem lesz.
- Ha a két ív helyzete függõlegesen eltér egymásétól, akkor szintén az ellendarab megfelelõ irányú mozdításával kell korrigálni.

6. (Becsukott ajtónál a duroplastok hátul is szépen találkoznak.) Nagyon fontos lépés a zárszerkezet élettartamára nézve! Ellenõrizni kell, hogy a zár és az ellendarab mennyire finoman találkozik egymással: nyisd ki az ajtót, majd a kilincsnél fogva csinálj úgy, mintha be akarnád csukni. :) De nem kell, hogy bekattanjon a helyére a fogaskerék. Csak kocogtasd neki az ellendarabnak sokszor egymás után finoman, és figyeld a hangját. Ezután nyomd felfelé az ajtót, és figyeld, hogyan változik a hang. Majd nyomd lefelé is, és szintén figyeld. Akkor jó, ha az alapmagasságban halk a kocogás. Ha nagyon "mereven", "húzósan" kocogna - vagy inkább kalapálna -, akkor ismét korrigálni kell az ellendarabon: dönteni kell rajta. Természetesen ilyenkor az 5. lépésben beállított értékek is módosulnak.

Szóval az 5. és a 6. lépést addig kell ismételni, amíg a duroplastok szépen nem futnak ÉS nem ütközik durván a zár fogaskereke és az ellendarab.

Tipp: ha a 3. lépésben azt tapasztaltad, hogy az ajtó mondjuk feljebb van hátul, mint a hátsó duroplast, akkor az ellendarabot úgy kell beállítani, hogy a külsõ rész feljebb legyen, a belsõ pedig lejjebb. Így szépen megvezeti becsukáskor az ajtót a MEGFELELÕ pályán. Megfelelõ pálya:
- egyik végpont: nem ütközik durván a két alkatrész
- másik végpont: az ajtó szépen a helyén van becsukott állapotban.

Türelemjáték, de megéri.

Ezután nincs más hátra, mint a kédergumit is beszerelni.

7. Szereld be egyelõre leszorító nélkül. Csukd be az ajtót. Belülrõl nézd meg, hogy hol nem tömít - ha van ilyen hely. Jellemzõen a szélvédõ oszlopánál a kanyarban szokott hézag lenni. A videón látható módon egy keményfával és kalapáccsal korrigáld a lemez óvatos "helyesbítésével" a kéder pozícióját. Erre a célra szintén ajánlott a szerelésre szentesített kéderdarabot használni.
Ha úgy érzed, hogy csak túlzottan erõsen lehet becsukni az ajtót, akkor nézd végig a kédert, hogy hol nyomódik nagyon össze. Érdemes a zár környékén kezdeni, ott számít leginkább, ha nagyon össze kell nyomni a tömítõt. A megfelelõ módon szintén korrigálni kell a lemez élét.

8. Szereld fel a kéderleszorítót a padlólemezre.

9. Szegecseld fel a kédert hátul a helyére.

10. Rendszeresen kend szilikonolajjal vagy glicerinnel vékonyan, hogy ne csiszolja le az ajtóról a festéket (fõként elöl).

Ha a fentiek alapján állítod be az ajtókat, akkor:
- szépen fognak futni a duroplastok,
- nem kell túlzottan beb@szni az ajtókat becsukáshoz,
- RENDESEN tömítettek lesznek az ajtók, nem csak az esõvíz, de még a magasnyomású mosó sem fog utat találni.

Nálad amúgy szerintem a zárral lesz csak gond. Ezt abból gondolom, hogy nem bántottál rajta semmit. Ahogy a kéder öregszik, egyre könnyebbé válik az ajtó becsukása. Más meg nem változik az idõ elõrehaladtával. Mindenestre, ha csak a zárat kell kicserélned, akkor is célszerû a fenti lépéseket elvégezni, megéri.


[i](Módosította Spityu 2014.12.13. 21:15-kor)[/i]

7574 Nemeth Balazs 2014-12-13 20:07:24  Előzmény:Nemeth Balazs: 76189

Tiberio: segitett a dolog, vagy hulyeseget mondtam?
(...)
s, ha mar itt monologizalok magammal nekem is van egy kerdesem, hatha tud valaki segiteni...
mindenfele problema miatt (lasd sokkal (sokkal) lejjebb) kicseretlem a T4-es szinte teljes gyujtasrendszeret (komplett eloszto, gyertyak es kablek, trafo, elektronika, elotetellenalas - szoval az alapjarati elektronikan kivul mindent) es nem tudom, hogy ennek koszonheto-e, most nem all le, nem "akad", ha meleg mint tette eddig, viszont...hogy is mondjam..."dadog"? azaz minden fordulatszam tartomanyban egyenetlenul jar, azaz teljesen ossze-vissza ki-kihagy, ami menet kozben "rangasnak" erezni. alapjaraton is meg-megtorpan, 3000 felett pedig (enyhen erezhetoen) rangat.
de azt hiszem, baromira nem jo ez neki igy. egyszoval nem normalis. olyan, mintha valaki kezeben lenne egy gyujtaskapcsolo, amit 2-3-4 masodpercenkent ki-ki kapcsolna pillanatokra. nem hinnem, hogy a porlaszto lenne mert az (bar nem ertek en annyira hozza;) szerintem lassabb kihagyasokat eredmenyezne.
elektromos rendszerben -elvileg- minden ok. vagyis a fene tudja...

valakinek otlete?
(tok sokat segitene vele, mert az auto kulfoldon van, es itt hulyenek neznek, amikor elviszem egy szerelohoz...)

udv (es koszonom!)
balazs

7573 Nemeth Balazs 2014-12-12 20:22:35  Előzmény:Berecz Tibor: 76188

amator valasz lehet?
1) "megereszkedett", azaz "lehajlott", s lejjebb eri el a zarat: ez esetben a felfuggeszto csavarokkal lehet talan jatszani?
2) a zarszerkezet "rohadt be", azaz nehezen "kattan be": ez esetben szetszedve s zsirozva azt nyilvan jobb lesz.
ha lassan csukod be, a bezaras pillanataban megemelkedik az ajto?

7572 Berecz Tibor 2014-12-12 13:57:38

Sziasztok! A Trabant 1.1-em vezetõ oldali ajtaját egyre nehezebb becsukni: csak a sokadik, erõsebb becsukásra csukódik be rendesen. Mi lehet az oka? Hogyan lehet megjavítani? Az utasoldali ajtó könnyen csukódik. Köszönettel, Tiberio

7571 Gyapjas Gergely 2014-12-11 10:47:40  Előzmény:Pápai László: 76186

Maga a lengõkar megegyezik. Kivéve a fékcsõfelfogatás, azt át kell hegeszteni a lengõkar másik szárára. De 89-tõl már a 2t lengõkarokon is rajta van a 4t fékcsõjének a helye. A csapágy az mindegyikbe megegyezik kivéve a köztük lévõ távtartót. Még lengéscsillapítót tartó fület kell átrakni, ugye az szélesebb.

[i](Módosította strabi 2014.12.11. 11:48-kor)[/i]

7570 Pápai László 2014-12-11 08:20:15

Infó kellene:4T hátsó lengõkarja teljesen csereszabatos a 2T-ével? A laprugós is jó, vagy csak a spirálos?Sajna tegnap szembesültem vele, hogy szét vannak törve, így vagy hegesztem, vagy cserélem.Mivel a 2T-mhez van egy pár tartalék, így feltenném azokat, ha kompatibilisek(tudom, hogy a tengely és a dob más, csak az üres lengõkara kérdés, gondolom a 4T cuccok belemennek a 2T-be is)...
Csak tuti válasz érdekel, nem szeretnék akkor szembesülni az eltéréssel, amikor már leszedtem, átpakoltam mindent és tenném fel...

7569 Pápai László 2014-12-09 20:30:00  Előzmény:Szabó Gábor: 76183

csak a jobboldali lett szétszedve, vagy mindkettõ?

7568  Spityu 2014-12-08 15:21:59  Előzmény:Szabó Gábor: 76180

2T vagy 4T?

"Pofát" írsz, így azt sejtem, hogy 2T.

Mivel ott egy körön van a két elsõ kerék, szerintem légtelenítés nem okozhat ilyet, legalábbis azt gondolnám, hogy akkor egyenletesen volna rossz mindkét oldalon.
Valószínûbbnek tartom, hogy a két dob-fékpofa kombó eltérõen fog - még. Vasald, aztán kiderül, javul-e. Tegyük fel, hogy a 2-2 pofa tökúj és ugyanolyan. Mi a helyzet a dobokkal? Fel lettek szabályozva? Stimmelnek a fékpofák? Ha "valamilyen" kopott dobokba tettél alapméretû pofákat, nem szabad 0km-nél tökéletesen fogó fékre számítani, hozzá kell kopniuk a dobokhoz a pofáknak.
Persze, ha van még fékfolyadékod, egy légtelenítéssel megpróbálkozhatsz. Akár pazarlós módszerrel is: minden egyes benyomásnál kiengedni a csavaron (de utána vissszazárni!).

7567 Szabó Gábor 2014-12-08 10:37:10  Előzmény:Pápai László: 76182

De fékpróbánál hamarabb blokkol a bal oldali. Légrtelenítve le van rendesen. Nem új m,unkahengereket raktam fel jobb oldalra hanem csak karmantyút cseréltem. Leszedve a fékpofákat és kézel éreztem hogy mozog a munkahenger.De leht hogy nem eléggé nyomna a munkahenger, vagy még jobban bekéne csiszolnom a fékpofákat?

7566 Pápai László 2014-12-08 10:03:59  Előzmény:Szabó Gábor: 76180

nem biztos hogy a jobb oldali féked a rossz, lehet hogy a bal fog vagy hamarabb, vagy jobban...fékpróbánál nem blokkol sokkal hamarabb a bal? a jobb fog egyáltalán?

7565 Tóth Balázs 2014-12-08 09:17:30  Előzmény:Szabó Gábor: 76180

nincs jól légtelenítve.

7564 Szabó Gábor 2014-12-08 06:20:22

Sziasztok!

Traban fékfelujítást végeztem minden keréken és a jobb elsõ keréknél nem akkar jó lenni a fék. A karmantyúk kicserélve új fékpofákat raktam be és még mindíg húz bal oldalra fékezéskor. Az olaj nem folyik a fékmunkahengerbõl. Tanácsot szeretnékl kérni mi lehet a probléma és a fékpofa becsiszolásához is kérnék tanácsot. Köszönöm!

7563 Busa Attila József 2014-12-04 10:31:24

Érdeklõdnék, hogy ki tudna nekem segíteni Wartburg 1.3 hátsúüléshez automata biztonsági öv felszerelésének leírásában. Milyen öv, stb.?

7562 Pápai László 2014-12-04 09:14:47  Előzmény:Kovács Gergely: 76177

melyik csavarja? A gömbfejes(faudi fej), vagy az átmenõcsavar? A faudi fejet vidd el mintának az autósboltba, ott találnak biztosan(ha tudsz inkább egy nagyhoz menj(bárdi, unix, stb), ott jóeséllyel találnak.Ha az átmenõcsavar, az csavarbolt...

7561 Kovács Gergely 2014-12-01 15:54:33

Hali!
A 601-es kombimban a hátsó ajtó teleszkóp rögzítõ csavarja megadta magát (nem az eredeti volt, így hamar el is szállt.) Van valakinek tippje hogy hol lehet esetleg szerezni vagy mi a legjobb konstrukció a pótlására?
Köszi elõre is
Geri

7560 Gépész Géza 2014-12-01 13:20:50

Trabant függõcsapszeg talpcsapágyazás.

A csapágy katalógusból került kiválasztásra. Lenne néhány fényképem a témáról, de gõzöm nincs, hogy lehetne ide beilleszteni. gépész vagyok, nem varázsló.

7559 Szabó Sándor 2014-11-26 17:24:48

Nálam is karburátor probléma! 2T 88-as. Alapjárat nemigen, viszont gázadásra hörög, majd nagynehezen felpörög és nagyon lassan megy vissza a fordulat. Olyan, mint amikor falsot szív a szívócsonknál. De szerintem nem, mert van alatta bõven tömítés, persze ez sem kizárható. Nem tudom milyen volt elötte, így került hozzám. Amúgy karbi kipucolva, mert azt hittem valami koszolódás van, de tiszta volt. Szerintetek mi lehet...?

7558 janos janos 2014-11-25 15:47:17

Ma szétszedtem a karburátort és azt vettem észre hogy az úszók lötyögnek a kis fém pöcökbe amibe benne vannak. Egy fogóval óvatosan összenyomtam a fém pöcök mindkét oldalát ahol belemennek az úszók, ezután stabilan álltak benne. Összeraktam mindent majd hosszú indítgatás után végre beindult és a benzinfolyás is megszûnt. Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget! :)

7557 Pápai László 2014-11-25 08:08:44  Előzmény:janos janos: 76170

Hja, az rendben van, úgy értettem a karbi telik meg,az volt furcsa..az 95%, hogy az úszó vagy a tûszelep..Vagy a tûszelep nem zár el, vagy az úszó lukas.az úszót vízben ki tudod próbálni,ha úszik, aés utánna nem lötyög benne semmi, akkor oké, a tûszelepet pedig fejreállítva megfúvod(beszerelt úszóval), és ha átereszt, akkor ott a bibi..

7556 Kacsándi Szabolcs 2014-11-24 20:49:34  Előzmény:janos janos: 76170

Szét kell szedni a karbit,mert lehet a tûszelep tönkrement és nem zár el.Én már jártam így.Le kell venni az úszóház fedelét és beállítani,illetve átnézni kifújni mindent.

7555 Kacsándi Szabolcs 2014-11-24 20:46:24  Előzmény:Gyapjas Gergely: 76168

Úgy emlékszem,hogy az jó bele.Korábbi megszakítós szerintem többnyire mind jó lehet.

7554 janos janos 2014-11-24 13:56:33

Az úszóház megtelik majd onnan folyik ki a benzin felülrõl.

7553 Pápai László 2014-11-24 08:49:21  Előzmény:janos janos: 76166

elsõ körben én az úszóra gyanakszom, de nem fér a fejembe, hogy tud szinig megtelni a karbi...maga a karbi telik meg(ahol a pillangószelep van benne), a toroknál, vagy az úszóház?

7552 Gyapjas Gergely 2014-11-23 23:34:51

Milyen gyújtótrafóval helyettesíthetõ a fekete dobozos gyújtásnál a gyári trafó? Jól emlékszem a Lada megszakítóséra?

7551 Kovács Ádám 2014-11-23 16:09:50

Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani hogy kell berakni a fûtõ radiátor fõlé azt a lemezt? Esetleg képpel illusztrálva. Köszi.

7550 janos janos 2014-11-23 13:53:07

Igen. Megtelik majd folyik ki folyamatosan.

7549 Pápai László 2014-11-23 10:51:58  Előzmény:janos janos: 76163

Tehát gyakorlatilag megtelik a karbid szinig tele benzinnel???

7548 Pápai László 2014-11-23 10:51:19  Előzmény:jocking .: 76162

vagy a visszafolyóág dugulása..

7547 janos janos 2014-11-22 16:09:10

A karburátor tetejébõl folyik ki, olyan mintha nem férne el az úszóházba és nyomja kifele magából.

7546 jocking . 2014-11-22 15:43:18  Előzmény:janos janos: 76161

"karburátoron belül folyik ki a benzin". Hova? A karburátorból folyik ki a motortérbe? Vagy a karburátor tetején lévõ szellõzõn jön kifelé? Elég homályos a megfogalmazás, de a karburátor környéki indokolatlan benzinfolyást általában a hibás tûszelep vagy a rosszul beállított úszószint okozza.

7545 janos janos 2014-11-22 15:29:45

Üdv! Az miért van hogy Trabant 1.1-nél mikor indítózok, a karburátoron felül folyik ki a benzin? Amúgy be sem indul.

7544 Kacsándi Szabolcs 2014-11-21 22:04:04  Előzmény:Mézner Norbert: 76158

Ha kemény szerkezetet építettél be,ne csodálkozz,ha elrepedt a tûzfal.Én javítottam ilyet.Túlfeszített a bovden, és vagy a kuplungvilla törik hajlik,vagy a lemez enged.Alaposan át kell nézni,de szerintem gondold meg,hogy benthagyod ezt a szerkezetet.Én kidobtam az enyémbõl,miután eltört a kinyomóvilla és otthagyott az útszélén.Használt de hibátlan gyárira cseréltem,azzal sose volt gondom.
Azt se felejtsd el,hogy az 1,1-nél van fékerõ szabályzó,ami ha elromlik furcsa dolgokra képes.
Szerintem a fõfékhengert váltsd ki egy cseredarabbal,lehet használt is.Nézd meg a fékerõszabályzót és a nyergeket is vizsgáld át.
Idõvel sajnos a nyergek dugattyúi is beszorulnak,nem feltétlen a csúszka rossz.Ilyenkor szét kell szedni és kipucolni,javítókészlet kapható hozzá.
Az én kocsimon mindig is szorultak az elsõ nyergek,de annyira sosem,hogy felforrjon.Mikor a fõfékhenger szétment,a felújítása semmit sem ért,így beletettem a kétütemûét átalakítás nélkül.Azzal jó lett a fék még ha picit szorosabb is volt.8évet használtam hibátlanul,és semmi bajom nem volt a fékkel.

7543 Pápai László 2014-11-21 08:10:47  Előzmény:Mézner Norbert: 76158

a kuplung és a fék fizikálisan egyetlen helyen találkozik: a pedáloknál.

7542 Mézner Norbert 2014-11-20 08:08:58

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat, hétvégén hozzá is látok a hiba megkereséséhez, és jelzem amit találtam, hátha valaki még hasonló gondokkal küszködik, egyébként nyáron újjítottam fel az egész fékrendszert kompletten, mielõtt ez a hiba jelentkezett kuplungot cseréltem , és az új kuplung nagyon kemény, rugdosni kell a pedált, ennek lehet köze a fékhez?

7541 Pápai László 2014-11-19 08:20:40  Előzmény:jocking .: 76156

ez is benne lehet, de elsõ körben a pedáloknál kell körülnézni.Mellesleg ne felejtsük el, hogy az elsõ fékek erõsebbek a hátsóknál, és a hátsók állapota se mellékes, lehet hogy jóval késõbb kezdenek el fogni alapállapotban is, mint az elsõk.

7540 jocking . 2014-11-18 16:53:53  Előzmény:Pápai László: 76155

Ha a hiba okozója tényleg csak a pedálsor lenne, akkor az összes fék fogna a hiba bekövetkeztekor, nem csak az elsõk. Valami gond van ott a nyereggel is, ahogy néztem mostanában a nyergeket (több autón, elsõsorban bontóban) a csapjaik legalább fele kaki. Múltkor én is ránéztem a csapokra, mert melegedett az elsõ fék és garázsból kitoláskor is nyiszorgó hangja volt, és "örömmel" tapasztaltam, hogy a 4 csapból 3 sz@rrá van rohadva. Az egyik úgy nézett ki, mint egy lerágott almacsutka.
De az tény, hogy a kuplung és a fék egyedül a pedálsornál áll kapcsolatban (úgy-ahogy) egymással.

7539 Pápai László 2014-11-18 10:12:10  Előzmény:Mézner Norbert: 76150

Mivel mint írtad a probléma a kuplungpedál benyomásakor jón elõ, szerintem minimum 90%,hogy a pedálok tengelye szorul, vagy fellazult a pedálsor, illetve a kaszni is lehet a ludas, de mindenképpen a pedálsor környékén van a hiba..Szerintem ott kezd a hibafeltárást..utána persze jöhet a féknyereg kence, de a hiba nem ott lesz..

7538  Spityu 2014-11-17 22:19:47  Előzmény:jocking .: 76153

Igaz! Erre nem is gondoltam. Mindenestre az ismerõsöm Trabija közveszélyes volt abban a formában. :) Szerencsére sikerült meggyõzni, hogy azt ki kell lakatoltatni.

Ja és igen, a féknyereg csapjait kell pucolni, kenni vékonyan. Nem a fékbetétekét, mivel azoknak nincs is, nem Lada.
[i](Módosította Spityu 2014.11.17. 23:22-kor)[/i]

7537 jocking . 2014-11-17 21:31:20  Előzmény: Spityu: 76151

Nem feltétlenül a tûzfal a kaki. Nálam is olyan, hogy ha be van nyomva a kuplung, akkor érezhetõen magasabban kezd keményedni a fékpedál. Már többször ránéztem, a lemez rendben van, viszont a pedálzat eléggé el lehet kopva, mert lötyögnek a pedálok.

7536 jocking . 2014-11-17 21:25:25  Előzmény:Mézner Norbert: 76150

Az is érdekes lehet a probléma kiderítésében, hogy mióta áll fent a probléma, illetve hogy mióta van nálad az autó. Vagyis csak újabban csinálja ezt, vagy mostanában vetted és most tûnt csak fel a gond?
Az a fõ probléma ezzel a hibával, hogy nem hiszem, hogy itt is lenne olyan, aki találkozott már ilyennel. Lehet, hogy a féken mókolt az elõzõ tulaj, és valamit sz@rul raktak össze a fõfékhengerben (bár ez csak akkor áll fenn, ha a megvétel óta megvan a probléma).
Lehet mechanikai gond is. A trabi tárcsafék féknyerge lengõnyerges megoldású. Két oldalt van 2-2 csap, amin mozdul az egész nyereg. Ezek a csapok egy idõ után szeretnek megrozsdásodni, és az akár akadást is okozhat.
Bár fura az egészben, hogy a kuplungnak is hatása van a fékre, amikor az egy teljesen külön rendszer...

Amit én elsõ körben megcsinálnék, ha ilyen gondom lenne:
- ellenõrizném a pedálokat, hogy minden a helyén van-e, és hogy a pedálzat rögzítõ csavarjai nem lazák-e (esetleg hogy a kuplungbowden nem éri-e el a fékcsövet valahol).
- ránéznék a fékbetétekre, hogy normálisan tudnak-e mozogni a kialakított helyükön (esetleg a betéteket tartó vasakra kennék egy kis rézpasztát).
- ellenõrizném, hogy nincsenek-e berágódva a féknyergek csapjai. Ha be vannak, csere. Itt érdemes cserélni a csapok gumi tokozását is (karmatyú szettel árulják) és a csapokat sem árt megrézpasztázni egy kicsit.

7535  Spityu 2014-11-17 20:56:27  Előzmény:Mézner Norbert: 76150

Érdekes... két dologra tudnék elsõ körben gondolni:

Mivel a kuplungpedál mûködtetése befolyásolja nálad a fékrendszert, elképzelhetõnek tartom, hogy a tûzfalad nem teljsen 100-as. Egyik ismerõsömnél az történt, hogy az évek során az akkumulátorsav áldásos hatásának köszönhetõen gyakorlatilag levelesre rozsdásodott alatta a lemez. Pont ott, ahova a pedálgép is rögzítésre került gyárilag. Namármost, ha csak a féket nyomtam, akkor erõ-ellenerõ elvén az egész pedálrendszer elbillent jobbra, nyeklett a lemez, ami miatt a fõféket nem is nyomta annyira a rúd, rossz volt a fékhatás. Viszont ha közben kuplungoltam, akkor ezt a billenést kompenzáltam, és így már rendesen dolgozott a fõfékhenger, fogott.

Mivel ezen túlmenõen is furcsa a fék, azt is valószínûnek tartom, hogy egész egyszerûen nem akar oldani az elsõ féked, itt még három felé ágaznék:
1. szorulnak a betétek a pálcákon, amiken csúszkálnak (szétszedés, alapos pucolás, kenés, összerakás, évekig jó), megszorulnak benyomott állapotukban
2. a fõfékhengerednél a tartály elsõ csöve alatti fenékszelep nem mûködik jól, nem ereszti vissza a fékfolyadékot, miután felengeded a pedált, vagy azért, mert
3. a fékpedál holtjáték nagyon kicsi. Én ezzel szívattam magamat a 2T-nél az elején. "Hagyok egy kis holtjátékot, de nem olyan nagyot, ne kotyogjon nekem, mint azelõtt 2x évig." Hát csak be kellett állítanom a gyári értéket, hogy jó legyen. :)

Elsõ körben a fentieket nézném végig a leírt sorrendben.

7534 Mézner Norbert 2014-11-17 20:37:21

Sziasztok!Egy igen érdekes probléma merült fel 1.1 es trabimnál amire még a szoci autósboltos öreg szaki is tátott szájjal nézett , azt mondta jó régen van a szakmába de ilyet nem pipált:
Problémám , hogy menet közbe felkeményedik a fékpedálom, és menet közbe érzem lejtõn is hogy fog a fék az autóban, méghozzá a 2 elsõ keréken, azok melegednek is mint állat menet közbe,a hátsók hidegek. rápumpálok a fékre, ujra visszapuhul,jól mûködik mindaddig amig be nem nyomom a kuplungpedált, ekkor a fék ismét felkeményedik, és ami a legröhejesebb, hogy benyomom a kuplungot , kigyullad a féklámpám és elkezd fékezni a kocsi, nagyon idegesítõ dolog,nem beszélve arról, hogy 2 km után tûz forrók a kerekeim, valaki légyszives segítsen!
Elõre is köszi: Norbi