Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6883 jocking . 2013-11-07 16:38:36  Előzmény:Horváth Péter: 75498

Véleményem szerint attól, hogy egy karburátor tiszta, még lehet rossz. Elég régi cuccok ezek, ha nem egy lezsírozott gyári dobozból került elõ, akkor bármi lehet (bár lehet, hogy még akkor is...). Egyébként a hibát jó lenne jobban körülírni, hogy pontosan mi a gond az alapjárattal. Túl magas, vagy túl alacsony? Csak az alapjárat rossz, vagy a motor is erõtlen? Amíg nincs bõvebb infó, addig ez szinte bármi lehet, a karburátor hibájától kezdve a gyújtáshibán át egészen a fals levegõ szívásig.

6882 Horváth Péter 2013-11-07 16:37:15

Sziasztok! S.O.S kérdésem lenne.
Új tag vagyok az oldalon és segítségre lenne szükségem. Trabant motoros szöcskét vásároltam, és az lenne a kérdésem, hogy már a második karburátort szerelem fel rá és mindig ugyanaz a hibajelenségem: semmilyen úton-módon nem tudom állítani az alapjáratot, nem reagál az alapjárati csavar állítására. A karburátorok kristály tiszták. Mi lehet a probléma?
Kérlek segítsetek!
Üdv: Peti


[i]Kérlek mellõzd a folyamatos nagybetûs írást és a többszörös mondatvégi írásjel használatot, ezek nélkül is segít, aki tud. - jocking[/i]

[i](Módosította jocking 2013.11.07. 17:38-kor)[/i]

6881 Fazekas András 2013-11-03 12:37:23

köszönöm szépen a tanácsokat. úgy néz ki hogy lesz a héten pár napom és akkor megnézegetem a dolgokat. nem kéne hogy nem bajt jelentsen mert autószerelõ a szakmám, de sajna a villamossághoz nem igazán értek:)

6880 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Fazekas András: 75492

Akkor a problémádra nem igazán lehet mit mondani a hifi és a riasztó ismerete nélkül, mert valószínûleg ott lesz a baj. A Trabi gyári elektromos rendszerében ilyen jelenségek nem fordulhatnának elõ. Javaslom, hogy szánj rá egy fél napot, és aprólékosan nézd át, hogy miféle változtatások lettek eszközölve a két készülék beszerelésekor. Pl. kezdjed az indítózással, lekapcsolt világítás mellett, amikor folyamatosan jelentkezik az általad írt hiba!
A Trabi kapcsolási rajzát a Képgaléria/Kapcsolási rajz/Trabant 601 útvonalon klikkelgetve itt találod:
[url]https://twk.lusteenet.hu/twk/gallery/001/601/601_magyar84.jpg[/url]

Ha a német feliratok gondot okoznak, akkor nézd meg a de Luxe rajzát! Igaz, hogy azon van sok felesleges dolog is, de az ne zavarjon! Arra viszont NAGYON VIGYÁZZ, hogy vannak közte különbségek! A kábeltoldó sorkapocs más kiosztású a két változatnál! Szóval inkább csak akkor használd a De Luxe rajzát, ha a magyar kifejezéseket keresed!
[url]https://twk.lusteenet.hu/twk/gallery/001/601/601_deluxe_magyar84.jpg[/url]

Ha megnézed az akkut, akkor a pozitív saruról elmegy egy vastag kábel az önindítóhoz, illetve egy vékonyabb piros bemegy az utastérbe a kocsi bal oldalán, a kerékdobnál. Ez három (legalább) helyre ágazik: a világítás forgókapcsolójához, a gyújtáskapcsoló 30-as pontjához, és a jobb szélsõ (balról a nyolcadik) biztosítékhoz. (Illetve mehet még a hifihez, hátsóablakfûtéshez) Ebbõl következik, hogy a gyújtáskapcsoló 30-as jelû akku pozitív kapcsán mindig, minden körülmény között +12V-nak kell lennie. A kapcsoló annyit csinál, hogy II. állásban ehhez hozzákapcsolja az önindító 50 jelû vezetékt, amitõl az behúz, majd elkezd forogni. Ahogy látod, semmi köze a világításhoz, tehát nálad biztosan módosítottak már rajta.
-A továbbiakat illetõen van pár sejtésem, de nem akarlak azzal összezavarni, hogy minden kósza ötlettel traktállak. Néhány infó, ami hasznos lehet:
A gyújtáskapcsolón van egy 30a jelû pont, ami elmegy a kormányon lévõ bajuszkapcsolóhoz (a rajzon BLH). Ez a parkolófény. Ha a slusszkulcsot "P" állásba fordítod, akkor a "30" akku pozitívot hozzákapcsolja a 30a-hoz (ahogyan az a rajzon lévõ kapcsolási diagramból is látszik: a karikában végzõdõ vízszintes vonalak azt mutatják, hogy a kapcsoló adott állásában melyik pontokat köti össze elektromosan). Ha ezután a bajuszkapcsolót balra kapcsolód, akkor világítani fog a bal elsõ és hátsó helyzetjelzõ.
-A bajuszkapcsolóban két "választókapcsoló" van, amit a kar le-fel mozgatásával mûködtetsz: az egyik a fent említett parkolófény, aminek csak az egyik oldala van bekötve, tehát csak balra kapcsoláskor mûködik. A másik természetesen az indexé, ez mindkét állásában kapcsol.
-A rajzon az "LV1", "LV2"..."LV8" az a vezetékösszekötõ sorkapocs, ami a mûszerfal alatt, a kormánytól balra van a tûzfalra rögzítve.
-A világítás kapcsolójának is láthatod a kapcsolási diagramját a rajzon. A fekete pontokkal rajzolt vonallal ne foglakozz, az nem lényeg. Az az I. és II. állás között kapcsol egy pillanatra. Az a szerepe, hogy ha bekapcsolt refi mellett tekered le a kapcsolót, akkor ezzel egyidõben automatikusan átvált rwefirõl tompítottra. De ez most neked nem lesz lényeg. Szerintem itt is valami el van kötve.
-A vezetékek színének jelölése németül:
ws: fehér
sw: fekete
bl: kék
rt: piros
ge: sárga
gn: zöld
gr: szürke
A számok a szín mellett azt jelölik, hogy mekkora (hány négyzetmiliméter) a drót keresztmetszete.

Hirtelen ennyi. Ha van valami kérdésed, nyugodtan írd meg, mert nem tudom, hogy mennyire vagy jártas a dologban, vagy mennyire nem, így aztán egyelõre ennyit tudtam. Hajrá!

6879 Fazekas András 2013-11-03 07:53:14

alapjáraton én úgy tudom hogy elfogadható érték

6878 Őry Gábor 2013-11-03 07:50:07  Előzmény:Fazekas András: 75486

Az a 13,4 volt nem kevés egy kicsit? Persze a többi hibához nincs köze.

6877 Őry Gábor 2013-11-03 07:47:50  Előzmény:Mézner Norbert: 75487

Jártam már így, a megoldás az volt, hogy elvittem oda, ahol a betéteket ragasztották, és levetettem belõlük fél mm-t. Pedig az elõírt fékbetét-vastagság volt.
Persze, elõször csináld végig, amit Spityu írt.

6876 Fazekas András 2013-11-03 07:45:11

A gyújtás és a világítás kapcsoló cseréje elõtt is ugyanezek a jelenségek álltak fent és ugyan úgy lett bekötve minden mint ahogy elõtte a mûködõ képes állapotban volt. Ami extra a koicsban az a hifi rendszer és a riasztó. Már mint ami nem a gyári elektronikájához köthetõ.

6875 Kárász Endre 2013-11-02 19:30:30  Előzmény:jocking .: 75490

Ez igaz. Újra elolvasva a hsz-t, nagy összeget teszek rá, hogy a gyújtáskapcsoló és a világításkapcsoló cseréjekor valami el lett kötve.

Ez is egy paranormális jelenség, erre nincs konkrét távsegítség. Ki kell nyomtatni a kapcsolási rajzot, és pontról pontra kimérni, hogy hol a hiba. A Trabi elektromos rendszerében kb. a "van feszültség-nincs feszültség" kérdést merülhet fel.

6874 jocking . 2013-11-02 19:00:43  Előzmény:Kárász Endre: 75489

Ennek az elméletnek szerintem ellentmond, hogy nem a megvételtõl kezdve volt nála jelen a hiba.

6873 Kárász Endre 2013-11-02 18:13:37  Előzmény:Fazekas András: 75486

Nálad valami olyan oltári barkácsoláson mehetett áz a kocsi az elõzõ tulajdonosnál, hogy az valami csoda! A leírt jelenségeknek elvben semmi közük nem lenne egymáshoz. Tuti, hogy valami rosszul lett bekötve régebben.

6872  Spityu 2013-11-02 17:23:53  Előzmény:Mézner Norbert: 75487

Tegnap szintén 4T-n kerékagycsapágyakat cseréltem, ill. a kézifékkötél (magyar) rugóját vágtam méretre, hogy 4 év után legyen végre kézifék a kocsin. Eközben a fékpofákat is leszereltem ill. megpucoltam az utánállítókat, majd zsírzást követõen visszaraktam õket a helyükre. Ezeket az utánállítókat visszatoltad az alap pozíciójukba? Ha nem, akkor tedd meg.
Ha igen, akkor próbálj meg játszani a fékpofák függõleges elhelyezkedésével, kocogtasd a helyükre õket. Úgy a legkönnyebb, ha tengelyirányból nézed.
Ha nem túlméretes, rá kellene mennie. De túlméreteset csak felszabályozott dobhoz szoktak adni.
[i](Módosította Spityu 2013.11.02. 18:25-kor)[/i]

6871 Mézner Norbert 2013-11-02 16:37:20

Sziasztok! 1.1 es trabi hátsó dobfékénél cseréltem ha fékbetéteket.
Nagy meglepõdésemre miután betettem jól a fékbetéteket a dobot nem tudtam visszatenni. Nem rosszul raktam vissza , leellenõríztem a régivel azok visszamennek, az uj fékbetétnél nem akar pedig méretbeli különbség sincs.
Mi lehet az oka?
Én csak arra tudok gondolni , hogy túl vastag a ferodol réteg a betéteken.
Aki tud kérem segítsen!
Köszönöm:)

6870 Fazekas András 2013-11-02 15:15:48

Sziasztok :)

Remélem hogy tudtok segíteni nekem abban, hogy mi lehet a trabantom problémája.
Kicsit több mint 1 éve van a tulajdonomban egy 601-es 2T trabi. Minden ment a maga útján szépen még el nem kezdett olyat csinálni, hogy alapjáraton ha ment a világítás és kitettem az indexet akkor felgyulladt a töltés lámpa. Ez kb 2 nap után elmúlt. De sajnos a probléma tovább súlyosbodott, ugyanis most úgy áll a helyzet hogy csak akkor tudom beindítani a trabit ha sikerül a világítást felkapcsolni. Ha nem tudom felkapcsolni akkor hiába fordítom a kulcsot el, semmi nem történik, minden áram elmegy a géprõl. Ha a világítást feltudom kapcsolni akkor pöcc röff indul. A gyújtás kapcsoló kicserélve, a világítás kapcsoló kicserélve, a töltés pedig 13.4 V alapjáraton. Nem tudom elképzelni hogy mi a baj. Még annyi hogy ha beindul és nincs a világítás felkapcsolva és balra kirakom az indexet akkor kigyullad a bal oldali helyzet jelzõ lámpa. A segítségeteket elõre is köszönöm. Minden jót!
Üdv: Fazekas András

6869 Mézner Norbert 2013-10-30 21:33:22  Előzmény:jocking .: 75484

Köszönöm a segítséget;)

6868 jocking . 2013-10-30 21:04:59  Előzmény:Mézner Norbert: 75483

Minden simán felmegy, a régebbi fajta hûtõmaszkot érdemes kivágni, hogy a hûtõre normálisan tudjon menni a levegõ.

6867 Mézner Norbert 2013-10-30 20:28:21

Üdv!
Újdonsült trabant tulaj vagyok , nemrég jutottam hozzá egy 1990 es 1.1 es géphez amit már el is kezdtem felújítani.
Kérdésem a következõ:
A 2 ütemû trabant rácsos homlokfala és a gömbölyû íves lökhárítók valamint a hátsó lámpák felszerelhetõek -e átalakítás nélkül az 1.1 es trabira vagy ha átalakítás kell akkor miket kell csinálni?
Elõre is köszönöm!

6866 jocking . 2013-10-30 19:48:02  Előzmény:Kakócz Péter: 75481

Ha csak üzemmelegen van ez a hiba, akkor három dolgot érdemes megnézni:
1) Az alapjárati elektronika mûködik-e, a mágnesszeleprõl való vezetéklehúzás hatására leáll-e a motor.
2) A pillangószelep érintkezõi tiszták-e, nincs-e véletlenül szakadás a karburátorhoz tartozó vezetékeken.
3) A karburátoron lévõ vákuumcsövek nem repedtek/elöregedettek-e.

Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.

6865 Kakócz Péter 2013-10-30 17:11:55

Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy van 4 ütemû 1.1 trabant limuzinom. Olyan problémám van vele hogy miután a motor bemelegedett folyamatosan le fel ugrál az alapjárat és sok esetben le is fullad. Mi lehet ennek az oka? Illetve hogy tudnám megjavítani?

Köszi a válaszokat elõre is :)

6864  Bodács.Norbert 2013-10-29 19:29:41

köszönöm a hozzászolást,és a képet,meg fogom nézni..

6863 Szegedi Árpád 2013-10-27 18:45:35  Előzmény:Kárász Endre: 75476

A kis lapkát sem igazán sikerült gyáriszerûnek legyártani.Az ív szinte nincs,illetve a kis pöcök sarkos,az eredeti nem(vagy csak elkopott).Ma meghajlítottam,és a pöcöknél lereszeltem,így legalább mûködik.Egyszer önbeálló miatt cseréltem fõfékhengert..Nem keményedett fel sehogyan se,hiába légtelenítettem.Fõfékhenger csere után jöttem rá,igaz,hogy kézzel nehezen tolódott vissza,de a fék alaphelyzetbe visszatolta.Azóta nagy "kedvencem" az önbeálló.Pedig milyen egyszerû szerkezetnek látszik!Börze lesz a megoldás.:)

6862 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Bodács.Norbert: 75477

Biztos, hogy nálad is van lemezke, rugó, stb. A komplett utánállító (önbeálló) szerkezet így néz ki:
[img]https://trabitechnik.com/images/whims2/6-14.jpg[/img]

A 3 sz. rugó feszíti be a 2 sz. lemezkét, ami a 4 sz. mozgó részt a nyil által jelölt irányba kiengedi (fékezés), míg visszafelé már nem tud mozdulni. Az 1 sz. konzolban fut a 4 sz. alkatrész hosszú pálcika alakú szára, ezen van a szögletes hasáb, amin pedig a hengeres pöcök található. Az elõzõ hozásszólás a 2 sz. lemezke ívére vonatkozott. A pöcökre semmiféle kúpos, stb. megállapítás nem volt.
Nem árt tudni, hogy az utánállító kb. semennyit sem mozdul el visszafelé, amikor a munkahengerekben megszûnik a nyomás. A pofa azért tud visszaállni egy kicsit, mert a 4 sz. alkatrész henegeres pöcke és a pofa hosszúkás hasítéka között van valamekkora (0,3-0,45mm) játék. Kifelé viszont könnyen kell mozognia az 1 sz. konzolban, mert a betét kopásakor után kell tudnia állítani a pofa és a dob között lévõ rés méretét.

6861  Bodács.Norbert 2013-10-27 14:51:54

szerintem a fékdobom erdeti,hiszen ugyanojan mint a másik,és azzal nincs gond,csak kérdeztem,nem e lehet ez a probléma.ennyi sufnituning után nem tudom mi az eredeti,és mi a nem...viszont itt aki önbeállito pöcökröl irt,mindenféle lemezke,meg kupos,meg ilyenek,nos az enyém egy tök egyenes henger,,se kup,se lemezke,se semmi...

6860 Kárász Endre 2013-10-27 14:30:08  Előzmény:Szegedi Árpád: 75473

Amikor a féket felújítottam, akkor én is nézegettem az utánygártott önbeállókat. Az ívelés eltérése még nem is tûnt fel, más probléma viszont igen. A kis szögletes tuskó magassága más, mint a gyárié. Ezért a fékpofát az alaplaptól távolabb tartja el. Ezek után semmi kedvem nem volt berakni ilyet.
Gyárit érdemes börzén, meg az apróhirdetések között keresgélni. Sokszor van, hogy egy-egy eladó millió más dolog közül fillérekért hozzád vág egy garnitúra gyári újat. Sokszor pedig úgy lelni rá új DDR cuccokra, hogy aki eladja, az az sem tudja, hogy miféle alkatrész...

6859 Őry Gábor 2013-10-27 09:03:53  Előzmény:Reining Ádám: 75474

Elõzõ tulaj kókányolhatta bele.

6858 Reining Ádám 2013-10-27 07:23:17  Előzmény:Őry Gábor: 75452

Ha 601-es Trabid van hogyhogy a 4T porladó szivacsos teteje van rajta? Az elsõ képen úgy láttam.

6857 Szegedi Árpád 2013-10-26 17:55:53  Előzmény:Kárász Endre: 75472

Helló!Pont ma lett önbeálló problémám 601-esnél elöl.Az utángyártottak "lemezkéje" nem annyira ívelt,mint az eredeti,nekem nem sikerült használnom.Van egy marék bontott,de már mind elkoptak.Azt kérdezném,az utángyártott szett az használható?Esetleg csak én vettem eddig selejtet.Köszi

6856 Kárász Endre 2013-10-26 15:03:25  Előzmény: Bodács.Norbert: 75471

Szóval ez is sufnituningolt... Az önbeálló pöcke hátul 10,5mm hosszú, legalábbis 601-nél. A pofa hosszúkás kivágása és a pöcök között lévõ rés méretének nagy jelentõsége van, mert ez biztosítja az automatikus utánállítás lehetõségét, sõt, azt is, hogy egyáltalán mûködjön a féked.
Nem vagyok benne biztos, hogy a fékdob mérete befolyásolná a pofák leakadását. A mondandódból nekem nem derült ki egyértelmûen: más a fékdobod? Vagy csak kérdezted, hogy lehet-e ez az oka?
Jobban jársz, ha egy ilyen gányolást teljes mértékben kiiktatsz, és inkább kicseréled a pofákat, önbeállókat, stb.

6855  Bodács.Norbert 2013-10-26 14:38:41

Örülök,hogy ennyi forumozonak mozgattam meg a fantáziáját...Nos elfelejtettem irni,hogy 1,1esem van,nem 601.elsö fék jo,hisz az tárcsa.A hátso beállito pöckök kb félcentisek,de sztem be vannak rohadva,mozdulni nem akarnak.Valoszinübbnek tartom,hogy az elözö tulaj más tipus fékpofáit eröltette bele,és amikor rájött a hibára,nemes egyszerüséggel a fékpofán levö tágulási lukak,vagy minek mondják,na mindegy a fékpofa fémrészén levö lukakon keresztülhajtott egy lemezcsavart,hozzáfogatva a hátso lemezhez,nem tudom mi a neve,én fékrendszerterto lemeznek neveztem el. Tehát a zörgés megszünt,viszont vele együtt a fékhatás is.....namármost nálam a gyakori fékezés miatt a csavar eltört,és a zaj ujra elöjött..gyanitom csak fékpofákat kéne cserélnem,hisz könnyedén tudom rátolni a pöckökre a pofát,igy nem tartja ott semmi.Vagy a fékdob nagyobb,mint a trabié,ettöl is kibukhat a pofa,nem??

6854 Kárász Endre 2013-10-25 18:59:06  Előzmény:Szabó Géza: 75469

Most nézem, tényleg elfér ott a kézifék emelõjétõl és a kitámasztótól. Azonban az eredeti hozzászóláshoz kapcsolódóan elmondható, hogy a gyári összeállítással sem szabadna kibillennie. Kíváncsi vagyok, mi fog kiderülni, milyen önbeálló van most beépítve neki.

6853 Szabó Géza 2013-10-25 09:05:24  Előzmény:Kárász Endre: 75467

Nekem a hátó fékekhez is lett leszorító beépítve, nem akadályoz semmit, elfér.

6852  Bodács.Norbert 2013-10-24 17:08:27  Előzmény:Szedlák Tibor: 75464

akkor az ingyen volt,annyiért szinte a szélvédöt sem kapod meg

6851 Kárász Endre 2013-10-24 10:50:55  Előzmény:jocking .: 75466

Éppen hogy a hossza az nem adott: elöl rövidebb, hátul ~3,5 mm-rel hosszabb. Számít az a kis különbség, hiszen a hátsó pofák nincsenek oldalirányban úgy megtámasztva, mint az elsõk. Ráadásul a kézifék mechanizmusa sokkal "csálébban" tudja mozgatni õket, mint az elsõ keréknél, ahol viszont csak hidraulikus munkahengerek okoznak szigorúan egyvonalú mozgást.

6850 jocking . 2013-10-24 08:40:47  Előzmény:Kárász Endre: 75465

Szerintem a pöcök hossza az adott. Ha arról le tud ugrani a betét, akkor ott valami más gebasz is van, pl. lehet, hogy görbe valamelyik alkatrész.

6849 Kárász Endre 2013-10-23 19:03:33  Előzmény: Bodács.Norbert: 75463

Hasonlót nekem is csinált, de ott az egyik önbeálló az elsõ kerékhez való volt. Az elsõnél ugyebár rövidebb a pöcök, mivel ott van az a kis rugós leszorító tárcsa is. Hátul talán csak a kézifék nyomólapja tartja egy kicsit, ezért ott igencsak kell a hosszabb pöcök...

6848 Szedlák Tibor 2013-10-23 17:18:32  Előzmény: Bodács.Norbert: 75463

Nem is mondtam hogy elsõ gazdás volt, decemberig mûszakival, 10 liter benzin áráért vettük. :)

6847  Bodács.Norbert 2013-10-23 16:39:02  Előzmény:Szedlák Tibor: 75461

Még egy dolog hátravan,el sem merem kezdeni a javitást..a jobb hátso fékpofák folyamatosan leugranak az utánállito pöcökröl,ezáltal minden kátyunál olyan zörgést rendeznek,mintha vasat huznék mögöttem..ez a jövö zenéje???...

6846  Bodács.Norbert 2013-10-23 16:35:55  Előzmény:Kárász Endre: 75460

sajna érthetö,de mégis érthetetlen,ha kell egy pozizv vezeték a fülkében bármihez/magno,erösitö,fények,mittudoménmi/huzok le az akkurol,van specko vezetékre valo olvadobizti,és megvan..Nem a biztositéktáblábol kötöm ki a jobb refi kábelt,és viszem tovább..lehet én vagyok a buggyant?

6845 Szedlák Tibor 2013-10-23 08:21:22  Előzmény: Bodács.Norbert: 75458

Mi is ebben a cipõben járunk. :) Vettünk egy 2T limot. 121000km van benne, még bontatlan motorral azóta volt már kerékcsapágycsere, kormánymûcsere, karburátorcsere, leszakadt az elsõ lökhárító, ajtózár, stb kisebb apróságok. :)

6844 Kárász Endre 2013-10-23 08:03:46  Előzmény: Bodács.Norbert: 75458

Így már minden érthetõ! Az ilyen kókányolt elektromos rendszernél bármi elõfordulhat... Egy élémény :)

6843 jocking . 2013-10-21 20:27:27  Előzmény: Bodács.Norbert: 75458

Hasonló a helyzet nálam kábel fronton, annyi különbséggel, hogy én nem adom el a kocsit, én húztam be minden plusz vezetéket, és mindenrõl tudom, hogy mi micsoda. Kb. 80 méter vezetéket húztam be pluszba, az ellenség megtévesztése érdekében (=csak ilyen volt itthon) az utolsó centiig mind fehér. :D Ha elvinném egy autóvillamosságishoz, szerintem felkötné magát. :D:D

6842  Bodács.Norbert 2013-10-21 17:41:09

Sziasztok,megoldottam a világitásproblémát,még egyszerübb volt,mint elsöre gondoltam.Autovásárláskor azt nem szabad,amit én tettem,okuljatok.Vásárlás elöre megbeszélt helyen,parkoloban..autot kiprobáltam/10m elöre,visszatolatás/jonak bizonyult..Aztán 3km megtétele után rájöttem,hogy a féltengely csapágyas,3650ftért vettem bele lada szamaráét/ugyanaz,mint a trabi,csak feleannyi/aztán ment szépen,3hét mulva generátorcsere...aztán no problem,egészen az elsö esti hazajövetelig,amikor is kiderült az elözö lámpaprobléma..A biztositékok jok,de mikor alánéztem,kiderült,hogy a 10 biztositék csak 6 bekötéssel rendelkezik,a többi négy/Jobb tompitott,bal refi,és még 2,gondolom a hátso ablakfütés,meg még valami/nem rendelkezik bekötéssel,csak bizti,meg alul kijövö zsinorok.És még van 2 rejtett kapcsoló is a motorháztetönyito mellett,halvány fogalmam sincs,mit kapcsolnak..bepöccentem,végül 17m kábelt szedtem ki belöle,amik az akkurol bementek a müszerfal alá,és csak ott voltak.Végeredmény:Otthoni sufnituning autovillamosságistol ments meg uram minket...

6841   2013-10-19 11:37:48

Sziasztok!
Most került hozzám egy 353 Deluxe Special 2T és két fontosabbnak tûnõ problémám van vele, amiamihez segítségeteket szeretném kérni!
1. A szabadon futó nem akar mûködni, pedig a kar be van akasztva a helyére!
Megnéztem a kis fém kart, amit húz a bovden, de az max 1 cm-t mozog. Nem tudom mennyit kellene mozognia, de nem kapcsol semmit az tuti. Menet közben, amikor a sebességet akarom tartani rángat az autó. Az autó 3 évet állt garázsban, lehet hogy berohadt a szerkezet?
2. Az elsõ gyertyánál meg van szakadva a menet, ezzel mit lehet kezdeni?

Elõre is köszönöm a segítséget!

Bage

6840  Bodács.Norbert 2013-10-19 10:31:41  Előzmény:Kárász Endre: 75454

köszönöm a tanácsot,holnap megirom,mire jutottam..

6839 Őry Gábor 2013-10-19 07:11:58  Előzmény:Kunyi Tamás: 75453

Magam fúrtam ki a lyukakat. A másik oldalon az oszlopon van egy gyári lyuk, de nem arra az oldalra akartam építeni. A csévélõt azért tettem az ablak alá, mert ha nem függõleges helyzetben áll, lehetetlen kihúzni az övet.
Az öv végét egyelõre csak a támla rögzítõ csapszegébe akasztottam, de késõbb talán az is a padlóhoz lesz rögzítve.
Az öv természetesen Trabant/Waresz, bontóból.

6838 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Bodács.Norbert: 75448

A világítás áramköre nem egy túl bonyolult dolog. Ahogy olvasom a leírásodat, szerintem itt nem nagyon lehet távgyógyító tippeket adni, valami idegesítõen egyszerû, de jól megbújó hiba lesz az oka az egésznek, neki kell állni szisztematikusan kimérni az egészet.
Itt találod a kapcsolási rajzot:
[url]https://twk.lusteenet.hu/twk/gallery/001/601/601_magyar84.jpg[/url]
A fényváltókapcsoló két-két biztire kapcsol feszültséget, majd ezekrõl ágazik ketté a jobb és a baloldal (mind a tompított, mind pedig a refi esetében). Tehát nálad a bizti és az égõ foglalata között lesz valahol a hiba. A rajzon a német feliratok:
-Fernlicht lks.: reflektor, bal
-Fernlicht rts.: reflektor, jobb
-Abblendlicht lks.: tompított, bal
-Abbendlicht rts.: tompított jobb

A biztitõl a lámpafoglalatig menõ vezetékek színe, ugyanilyen sorrendben:
-ws-sw(weiss-schwarz): fehér-fekete
-ws-rt(weiss-rot): fehér-piros
-ge-sw(gelb-schwarz): sárga-fekete
-ge-rt(gelb-rot): sárga-piros

A biztik ugyanebben a sorrendben vannak, balról az elsõ a bal refié, a második a jobb refi, aztán a bal tompított, végül a negyedik bizti a jobb tompítotté.
Szerintem kezdd el próbalámpával kimérni ezeket a pontokat: Biztik közös pontja, aztán (pl. a refinél) a bal és a jobb bizti különálló vége, aztán a lámpafoglalat. Valahol el kell vesznie a feszültségnek. Íg tuti be fogod tudni határolni, hogy hol. Hajrá!

6837 Kunyi Tamás 2013-10-18 19:53:02  Előzmény:Őry Gábor: 75452

Baró lett! Szép munka! Gondolom magad oldottad meg vagy ez gyári megoldás?

6836 Őry Gábor 2023-05-22 08:40:11

Válasz a XXI. század biztonságtechnikai kihívásaira:
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/131018/IMG_5955_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/131018/IMG_5955_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/131018/IMG_5952_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/131018/IMG_5952_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/131018/IMG_5954_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/131018/IMG_5954_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]

6835 Varga József 2013-10-17 17:23:46  Előzmény: Bodács.Norbert: 75450

Köszi!...Átnézek mindent. És töltõvel próbálom..ki. Hát, megijedtem mert..hirtelen ..ért az egész.:)Köszi még egyszer.

6834  Bodács.Norbert 2013-10-17 17:07:20  Előzmény:Varga József: 75449

Igen kérlek,ez zárlat...ne ijedj meg,nézd át,valahol kell lennie egy testelésnek,sérült kábelnek,ami testhez ér,vagy a szénné égett kábeled valahol összeért pozitivval.ha megvan a hiba,kábelcsere,/mindkettöt/aztán ovatosan lehet probálni.ha lehet egy javaslatom,csak töltöt köss a sarukra,ne akkut,mert az akkut könnyü megölni,a töltöbe egy bizti olcsobb..