Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2933  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Üdv!

Festési tanácsot szeretnék kérni: a kocsi fémtiszta aljára HB Body 989 2K epoxi korrgátló alapozót vettem, ami áll 2l festékbõl, 0.5 liter edzõbõl. Kérdésem a következõ lenne: a leírás szerint "akril" ill. "epoxi" higítóval lehet higítani, azonban ez kb. 2000-2500Ft-ba kerül literenként. Kérdés: szerintetek jó hozzá a sima nitró is, vagy azt felejtsem el?

[url=https://www.totallux.hu/1k-2k-szorok-toltok/index.php]Legalul.[/url]

2932 Múzer tibor 2010-10-13 10:59:13

Sziasztok!

Meg tudja valaki mondani, hogy trabi generátorban milyen számú csapágyak vannak?
Ha jól tudom ebbõl a szempontból a 2T és a 4T ugyanaz.
Köszi!

2931 Wimmer Elemér 2023-05-22 08:40:11

[imgw]https://lmair.uw.hu/premier.jpg[/imgw]

A rendezvény szervezõi Kõváry Barna támogatói is. Mivel Barnus önzetlenül vezeti nálunk a nyári találkozók szombat délelõtti programjait, ezért felajánlottuk hogy hozzájárulunk a kiállított jármûvekhez, a mi jármûveinkkel is. A program egyébként "kellõképpen autós jellegû" úgyhogy aki elhozna egy szép autót amit kitennénk, találna magának szórakozást bõven. Tehát akár kisebb találkozónak, hétvégi programnak sem rossz.
Kérjük jelentkezzetek az irodánál, ha érdekel a lehetõség. Jelentkezni a jármû képével lehet a klubnál. A rendezvény honlapjára kattintva (www.ams-tv.hu) folyamatosan frissítve olvashatjátok a kiállítás részre más jelentkezõk listáját.

Üdvözlettel:

Muczán Gábor
Klubelnök
Trabant-Wartburg Klub
+36 30 924 1129

www.trabantklub.hu
www.kedvezmenyesbiztositas.hu

2930 Oláh Olivér 2010-10-10 15:58:04  Előzmény: Spityu: 71537

Köszi a segítséget!

2929 Lizák Péter 2010-10-10 13:50:04  Előzmény: Spityu: 71544

A kapcsolót szétszedtem. a másikat is. Kettõ ugyanazt a hibát csak nem produkálja. De még most se jó ez a sz*r. Reggel meg mennem kéne dolgozni vele ugye... :-(

2928  Spityu 2010-10-10 10:03:04  Előzmény:Lizák Péter: 71543

Anno én is kaptam kölcsön, még vissza is kell adnom Hegglának. :D Az sem volt jó. Nálam volt reflektor, de tompított egyiken sem. Én a bajuszkapcsolóra gondoltam amúgy, azt simán szét lehet szedni.

2927 Lizák Péter 2010-10-10 07:07:34  Előzmény: Spityu: 71541

Igen 4T. De most a kapcsoló belsejeben hogy férsz hozzá azokhoz a rézlemezekhez? Meg két kapcsolóból kettõvel produkálja ugyanazt a hibát, az gyanús :-)

2926 Marton Tamás 2010-10-09 22:39:23  Előzmény:jocking .: 71538

Csak arra a hibàra tudok gyanakodni mint ami nàlam is jelen van, ès mèg 10-bõl legalàbb 8 autònàl.
Az utàngyàrtott szelepfedèltömìtès, ès a 3 pontos szelepdekni lefogatàsnak hàla, mindig engedni fog valamennyi olajat, legfõkèpp ott, ahol te is èszleled. Valòban gyakori hiba a szimering is, de èn màr vw-èt tettem bele, ez szorosabb illesztèsû.
Bàr nàlam a szelepdekni is kicsit vetemedett màr.
Pròbàld meg ùgy visszatenni a szelepdeknit, hogy a tömìtèst alul felül betömìtõpasztàzod.
Volt idõszak amikor nàlam ez bevàlt. Mostanàban is ereszt, de màr lefosom. Annyi olaj nem bànja. :-)

2925  Spityu 2010-10-09 19:17:15  Előzmény:Lizák Péter: 71539

Kapcsoló. Nekem is kezd megint sz@rakodni (4T ugyebár), érik a szétszedés. A problémát az jelenti, hogy a belsejében található rézlap nem feszül neki eléggé az adott ellendarabnak (távfény, tompított) és emiatt csak kúszik a delej. Multiméterrel tesztelve hibátlannak tûnik, azonban az izzók meghajtásához szükséges teljesítményt nem tudja átvinni. Kicsit spanolni kell azt hiszem a középsõ, betáp érintkezõn és akkor jó lesz, valahogy így oldottam meg, de már nem emlékszem pontosan, melyiket.

2924   2010-10-09 19:12:37  Előzmény:Lizák Péter: 71539

nincs tompított és orszáúti fény, csak fénykürt. Nekem ebbõl az jön le, hogy a fényszórókapcsolód nem jó, az indexkapcsoló viszont igen, hiszen van fénykürtöd. fényszórókapcsolót megkerülve érintsd össze a megfelelõ vezetékeket, és ha úgy van világításod, akkor az a kapcsoló halt meg. biztosítéktáblát ellenõrizd le.

2923 Lizák Péter 2010-10-09 19:06:52

Olyan kérdésem lenne, hogy az indexkapcsoló mennyire zavarhatja be a világítást?
Ugyanis nincs tompított, és országúti fény, csak helyzetjelzõ, meg fénykürt. Szanaszét szedtem a trabit,de nemjövök rá mi a hiba. De valami az indexkapcsolónál nem jó... :-(

2922 jocking . 2010-10-09 09:56:37

Van egy kis gondom, ami egyre nagyobb méreteket ölt. Az a helyzet, hogy mindig volt egy kis szivárgás a vezérmûtengely szimeringénél. Ezzel az volt a gond, hogy végigfolyt az olaj a hengerfej oldalán, le a blokkon és a karter alján csöpögött rá a kipufogóra nagy bûz és füst kiséretében. A napokban kicseréltük a szimeringet egy vadi újra. Kivettük a régit, és tényleg elég szar volt, kitakarítottuk a felfekvõ felületeket és betettük az újat. Ma mentem egy kb. 10 km-es távot, és mire hazaértem, minden ugyanúgy csicsogott az olajtól, mint csere elõtt.:S Egyértelmûen látszik, hogy nem a hengerfejtömítés, az felett jóval, rögtön a tengely kimenete alatt kezdõdik az olajosodás. Honnan jöhet még ott az olaj?

2921  Spityu 2010-10-08 11:20:58  Előzmény:Oláh Olivér: 71535

Indexen van ilyen fórum, autógáz topik. Eléggé él, érdemes átolvasnod mondjuk az utóbbi fél évet, garantáltan megéri, mert olyan kérésekre is választ fogsz kapni, amik még nem merültek fel benned, de mégis jó tudni róluk!

Új tartályra (20-25E) 10év a nyomáspróba, utána lehet hosszabbítani(15-20E) még öt évre. 15év után kuka (kompresszornak még jó :P).
Ha van a típusra sorozatengedély, akkor olcsóbb, amúgy kell tervezési költséget fizetni (20-30E talán).
Azt, hogy kell-e beszerelés után mûszakizni, nem tudom fejbõl, valami átalakítási igazolás meg ilyesmi rémlik - én már így vettem. :)
Mûszakinként gázbiztonsági szemle, 5E.

Hogy mi lenne a legjobb megoldás számodra, kérdezd meg az említett fórumon, több szaki is megtalálható ott, akik tényleg hozzáértõk és nem lehúzósak.

Ja, gyárilag injektoros kocsira is lehet tenni keverõfejest (szívócsõbe) ill. karbisba is lehet tenni hengerenkénti injektoros rendszert is. :)
[i](Módosította Spityu 2010.10.08. 13:22-kor)[/i]

2920 Marton Tamás 2010-10-08 10:44:20

Ràjöttem, hogy a 4T alapjàrati rendszerènek megfelelõ mûködèse mennyire befolyàsolja a fogyasztàst.
Az utòbbi 1-2 hònapban figyeltem fel arra, hogy az autò 7.5-8l között fogyaszt. A nyàron volt egy hasonlò esetem, de akkor kiderült, hogy a kùt ahova jàrtam, igenis csal. Mennyisèggel, minõsèggel egyarànt.
Most viszont feltûnt egy ideje, hogy kicsit magas az üzemmeleg alapjàrat. Az aut. szìvatòra gondoltam elsõ körben, mert làttam, hogy a fojtòszelep èrintkezõje nem èr össze, alapjàrati szelep nem kapcsol. Aztàn èszrevettem a bowdenhez èrve, hogy az tùl feszes. Nem volt lekontràzva az utànàllìtòja, ès a ràzkòdàstòl tùlfeszült!
Szèpen beàllìtottam, ès làss csodàt 400km-t mentem el 27l benzinbõl, ugyanaz feltètelek mellett.
Szòval mindenkèpp èrdemes felülvizsgàlni az alapjàrati rendszert, ha sokat eszik az autò. ;-)

2919 Oláh Olivér 2010-10-07 19:42:11

Egy olyan kérdésem lenne, vagyis lehet több mint egy:), hogy:
Gázüzemûvé szeretném alakíttatni a kocsimat, ami nem feltétlen Trabant lenne, és nem is karbis, hanem injektoros.
Érdemes-e használt szettet venni (injektros/karbist egyaránt érdekel)?
Vagy újjat, és erre szakosodott szakikra bíznia dolgoz A-Z-ig?
Ha használtat veszek, mire kell odafigyelni, hogy nehogy hiányozzon valami szettbõl, vagy ép oylan alaktrész lehet, ami megszokott nyekkenni, és érdemes tudni róla, mielött megveszi az ember?
Hogy megy ennek aza engedélyeztetése?
Ha mondjuk vezsek egyet, amire azt mondják, ill. az van írva, hogye ddig meg eddig érvényes, akkor, hogy kell engedélyeztetni? Beépítés elött, vagy után, vagy is-is?
Tud valaki olyan jó, megbízható mûhelyt, ahol megmondják mit kell venni, én megveszem õk pedig beépítik?
Megmondom õszintén nem szeretnék feltétlen újjat venni, ha nem muszály, mert ha lehet spórolnék egy kicsit a dolgon. A beépítés természetesen egy fix költségbe kerül, de azt vállalom.
végsõ kérdés: Melyik a legjobb megoldás árban? újjat szakmûhelyben, ahol megcsinálnak mindent A-Z, vagy használtat...
Ép egy árúszállítót szeretnék venni vagy egy 2003-as Combot, vagy Peugeot Partnert szintén hasonló évjáratban, meg majd természtesen egy Trabit is, de azt már gyárilag gáz sztettel:)
Ja és igen ami érdekelne még, hogy mi van, ha lejár a gáztartály/szett "szavatossága", akkor mi a menete a cserének?
Engedélyeztetés, ill. költség, ha újjat, használtsat veszek
Minden hasznos infót szívesen fogadok!
Elõre is köszönöm!

ui.: jöhet privátba is.

2918 Major Csaba 2010-10-07 18:56:28

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

24-es.

2917 Kenyér Zoltán 2010-10-07 18:55:59

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

Valaki meg tudná nekem mondani, h 4t warbiban hányas kulcsal lehet féklámpakapcsolót cserélni? Köszönöm, Zoli

2916 Hudák Zoltán 2010-10-06 18:51:26  Előzmény:Ackermann Balázs: 71531

Szerintem erre viszonylag egy GPS-el tudol viszonylag pontos választ adni hogy melyik mennyit csal bár, nekem régi tapasztalatom szerint a trabik órája ha az a méretû gumi volt rajta amilyen kellett rá, nem csaltak túl sokat max 5 km/h-t, olyan 80 felett az alatt pontosak voltak, nem úgy mint a szuzi órája 100km/h felett már 6-al többet mutat mint a valóságos.

2915 Ackermann Balázs 2010-10-05 20:41:46

Van valakinek tapasztalata a különbözõ évjáratok km óra spiráljait illetõen?

A kérdés, hogy mit mûvel egy régi trapéz óra egy újabb, '80-as évekbeli Trabiban. Mennyire mutat fals értéket, próbálta már valaki? Nem is elsõsorban a sebességmérõ általi eltéréstõl félek, hanem a km számláló nem szeretném, ha megbolygatná a garantáltan gyári adatot. Be tudom állítani a megfelelõ km-re a régi órát, csak ha a csere után lassabban/gyorsabban pörög oda az egész...

Mit gondoltok? (Azon kívül, hogy minek bele a régi óra...:))

2914 Madocsai Gergely 2010-10-05 18:26:52  Előzmény:jocking .: 71526

Nemrég cseréltem, csak pont a bal oldalit (ez a hosszabb asszem(?)).

Én 150-est kértem, csak 140-es wolt (ez baromi röwid lett, de +oldottam;))

A másik oldal, ami Neked kell, az egy tizessel röwidebb, de sztem kérj nyugodtan 150/160-as darabot, max befonod, ha túl hosszú ;)...

(De a legtutibb egy centiwel a kocsi alá kukkantani, és sacc/kb+10cm-re lemérni.)

[i](Módosította madogery 2010.10.05. 20:28-kor)[/i]

2913 Lizák Péter 2010-10-05 18:06:59

Némi help kéne!

Az elsõ lámpáimmal akadt némi gondom. Parkolófény van meg fénykürt is, de se tompított, se országúti fény nincs...
Biztik jók.
A kapcsoló egy Wartburg 1.3-asé volt csak a közepe ki lett cserélve, hogy úgy nézzen ki mint a trabiban lévõ kapcsolók...

[i](Módosította PEDROH 2010.10.05. 20:09-kor)[/i]

2912 Szedlák Tibor 2010-10-05 17:52:58  Előzmény:Papp Zoltán: 71527

Tudnál segíteni mit, hogyan csináljak? Nem akarom összebarmolni a mûszerfalamat. Az órákat azt meg tudom oldani. :) Vizem meg fel sem melegszik ... ledek nem gyulladnak ki; fûtés elég gyér pedig fel van töltve rendesen a rendszer ... gyári hûtõ stb

2911 Papp Zoltán 2010-10-05 16:18:13

Bele lehet faragni,az enyémben is volt ilyen mûszercsoport a fiat motorhoz.
Persze a kilométerórát át kellett skálázni,és a fogyasztásmérõ is fals értéket
mutatott.A többi jeladó gombát pedig bontóból szereztem be...
Van is egy legyártott spirálom 2T-váltóhoz,de gondolom a 4T az különbözik.

2910 jocking . 2010-10-05 11:06:23

Valaki meg tudná mondani, hogy milyen hosszú réz fékcsõ kell a fékerõszabályozó és a jobb hátsó lengõkar gumifékcsöve közé?

2909  Spityu 2010-10-05 06:50:34  Előzmény:Lizák Péter: 71522

Ha ré(s)z, akkor mehet neki nyugodtan a sósav, alul dugózd be, aztán töltsd fel. Nem tudom mekkora lehet a térfogata, de spórolhatsz ha bedugózod a másik csonkot is és idõként átfordítod. :)
Elõtte azért nézd át, hogy biztosan nem tartalmaz-e alut vagy vasat!

2908 Hudák Zoltán 2010-10-05 06:36:21  Előzmény:Szedlák Tibor: 71521

Belehetni belehet, csak egy kicsit szo...s , itt csepelen volt bent az egyik srácnak ilyen a kocsijában.

2907  Spityu 2010-10-05 06:07:26  Előzmény:Lizák Péter: 71519

Sósav az jól megkapja. Csak sajnos az visz mindent, mint Kamaz a keresztezõdésben. Helyette használhatsz foszforsav alapú vízkõoldót (van 1l-es "bádzset" kategóriás is), 96%-os ecetet, de azt hiszem a higító is oldja(!) a vízkövet.

2906 Lizák Péter 2010-10-05 05:58:37  Előzmény: : 71520

a fûtésé az rész tuti...

2905 Szedlák Tibor 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok! Belefaragható-e valamilyen úton-módon ez a mûszeregység 4T-be?
[img]https://racing-bazar.hu/ShowImage.aspx?imgID=1003491773&imgX=400&imgY=300[/img]

[i](Módosította N1tr0 2010.10.04. 23:10-kor)[/i]

2904   2010-10-04 16:36:08  Előzmény:Lizák Péter: 71519

sósavat ajánlották itt a fórumon, de azzal csak óvatosan, elvileg az alumíniumot oldja rendesen.

2903 Lizák Péter 2010-10-04 15:39:48  Előzmény:Marton Tamás: 71518

aha köszi.

Másik kérdésem. a hûtõ rendszert mivel lenne érdemes átnyomatni, hogy kijöjjön belõle a dzsuva ami benne van. mert ahhoz képest, hogy elvileg desztvíz meg télen fagyálló volt benne állandóan rozsdaszínû lé folyik belõle. Nem melegszi ktúl, meg fût is nagyjûából annyira amennyire kell, csak engem idegesít...

2902 Marton Tamás 2010-10-04 13:42:52  Előzmény:Lizák Péter: 71516

Nekem is beletört egyszer. De mivel nem azèrt törik bele mert a csavar elèri a furat vègèt, hanem mert a fej tùlfeszül amikor felfekszik, ezèrt nincs is beleszorulva. Ergo kiszedni is könnyû.
Nekem annyi volt, hogy belefùrtam 2-es vagy 3-mas fejjel, menetirànyt vàltottam, ès kint is volt. ;-)

2901   2010-10-04 08:42:24  Előzmény:Lizák Péter: 71516

Juhtubon írd be hogy "betört csavar kiszedés" és legfelsõ 2 találat errõl szól.

2900 Lizák Péter 2010-10-03 22:08:48

4T Trabant fûtõradiátorába bele van törve a légtelenítõ csavar. Hogy lehetne azt kiszedni onnan?

2899 Őry Gábor 2010-10-03 12:07:25

Szerintem ne szarozzatok mindenféle selejtes ffhengerekkel. Állítólag bele lehet faragni a Ladáét, ha az enyém megadja magát, biztos nem kísérletezem.

2898 jocking . 2010-10-03 11:19:14

Hát igen, ez a fék dolog eléggé borzolja a kedélyeket mostanában. Én is most cseréltem korbe a karmantyúkat és a betéteket is, de még nem az igazi. Eddig 2X lett légtelenítve, de még min. egyszer meg kell csinálni, hogy jó legyen.

Egyet nem értek az utángyártással kapcsolatban. Most tekintsünk el attól, hogy az adott utángyári cucc egy trabantba megy. Ettõl még miért nem lehet normális minõségben legyártani? Ha én valamilyen okból csak utángyári cucchoz jutok hozzá, akkor nekem nincs jogom, hogy meg is álljon a kocsi, ha fékezek? Szerintem ha valami utángyártott, annak legalább a gyári minõséget hoznia KELL. Egy féknél nem lehet szempont a "vidékre jó lesz" szlogen, ott mindennek jónak kell lennie.

2897   2010-10-03 11:08:22  Előzmény: Spityu: 71512

Aha, ugyanez volt nálam is (mármint hogy visszament az anyag a tartályba). Egyre gyakoribbá váltak a "pedálbeesések". Aztán a fékfolyadék csere után csak egy hangyányit javult a helyzet, majd véglegesen megadta magát a rendszer, minden taposásnál beesett a pedál, szóval, lüktetve tudtam fékezni (ekkor tettem le az autót, és addig nem is mentem vele, míg meg nem csináltam). De azért elég durva volt, hogy volt amikor kb 90-nel mentem, és beesett a pedál, szal, olyankor élmény pumpálni a rendszert :x
[i](Módosította Jurij 2010.10.03. 13:08-kor)[/i]

2896  Spityu 2010-10-03 10:58:52  Előzmény: : 71505

Jaja... de a fékfolyadék nem tûnik el, nem levegõsödik fel a rendszer -> fõfékhenger visszaereszt. De alig lehet észrevenni. Majd egyszer megcsinálom...

2895 Kalmár Csaba 2010-10-03 10:26:37  Előzmény:Sipos Tamás: 71509

A felújítókészletek soha nem voltak jók.Régen én is próbálkoztam ilyennel, de max.2 hónapig bírta az egyik, a többi még addig sem.Nem csak a felületi egyenetlenségekkel van ott baj, hanem az anyaggal is.Egyszerûen szétszakadnak a használattól.Egyébként azért nincs akkora baj, ha elmegy a hidraulikus fék, ha van egy jó kéziféked:).Én régen egyszer 2 hétig jártam kézivel, mert nem volt pénzem fõfékhengerre, meg lehet szokni:)Visszaváltásnál két kattanásig behúz stb....
Ffh-nál szerintem nincsen gond az utángyárival, nekem mindig jól mûködött.

2894 Marton Tamás 2010-10-03 09:34:06  Előzmény:Sipos Tamás: 71509

Huhh, hàt szèpen megjàrtad vele a hadak ùtjàt, de legalàbb most màr jò! Làtod, hiàba egy gyàri ffh, ha az idõ azt is kikezdte.
Utàngyàrtott cuccokbòl is ki lehet nèha fogni egy-egy jobb darabot. Az ilyen mindenfèle"felùjìtòkèszleteket"meg inkàbb hagyjuk. :-)
Szòval akkor nekem is a ffh kezd halòdni a 4T-ben. Szerencsère,csak ritkàn jön elõ a hiba, ès akkor is ùgy, hogy nem gyorsan esik be a pedàl, hanem szèp lassan.
Szerencsèsnek tudhatom azèrt magam, mert ahogy olvasgatom itt a fòrumot èvek òta, bizony màr rengeteg 4T-s kollèga cserèlte le, vagy ùjìtotta fel a ffh-t. Pedig az èn autòm is napi hasznàlatban van, havonta kb. 1000km-t teszek bele.

2893 Sipos Tamás 2010-10-03 07:59:13  Előzmény:Marton Tamás: 71507

[justify]Az elmúlt hónapban gigantikus szívások közepette lett jó a fékrendszerem (2T). Leírom a teljes történetet, ami igen hosszú lesz.
Augusztus végén a KGST-party felé menet vettem észre, hogy ereszt a fõfékhengerem, méghozzá az utastérbe, és fékezéskor vészesen fogy a folyadékszint. Nem kis félelmek közepette teljesítettem az utat, és hazaérve leállítottam az autót, mert úgyis egy hónapon belül kellett vinni vizsgára.
A dobokat felszabályoztattam a pofákat újra betéteztettem, munkahengereket átvizsgáltam; azokkal nem volt baj.
Itt a fórumon szó volt róla, hogy vegyek csak javítókészletet, mert egy fõfékhenger drága mulatság (így igaz). Közben innen a fórumról sikerült vennem egy eredeti NDK-s vadiúj fõfékhengert. Sajnos ez az NDK-s darab a hosszú tárolás miatt teljesen be volt állva és a belsõ felületén nyálkás koszt, és rozsdagyûrût találtam. Tehát a régi fõfékhengert újítottam fel. Esztergályossal csináltattam a dugattyúhoz szerelõtölcsért, hogy a karmantyúk cseréje sérülésmentes legyen. Meg kell erõsítenem, hogy az utángyártott karmantyúk minõsége csapnivaló; felszerelés közben kettõ elszakadt, így két különbözõ készletbõl sikerült csak gatyába ráznom. Légtelenítettünk, de éreztem, hogy benyomott féknél süllyed be a pedál, és csökken a nyomás a rendszerben; a fékhatás elillan. Így vittem el egy autószerelõhöz, hogy vizsgáztassa le, állítsa be a kéziféket, mert eközben meghúzódott a derekam.
A vizsga meglett(!), de mondta, hogy a fõfékhengert cseréljem ki. Nem izgultam nagyon, mert ott volt az újonnan vásárolt NDK-s darab, amit azóta kitakarítottam. Gondoltam; beteszem azt.
Kimentem Kerepesre Ádámhoz, felszereltük, de hátul nem tudtunk légteleníteni, mert nem jutott el a nyomás a hátsó körbe, mert ehelyett a tartályba bugyogott vissza a folyadék. Tehát a hátsó kör szelepe nem zárt tökéletesen és inkább a tartály felé ment vissza a nyomás, mintsem a hátsó körbe jutott volna. Leszedtük hát, és megvizsgáltam a szeleprugót, összehasonlítottam a régivel. Kiderült, hogy a kettõnek más-más keménységû a szeleprugója, ezért a régi rugóját tettük bele. Újra felszereltük, és most már rendben volt a légtelenítés; betonkemény lett a fék. Már pakoltunk össze, amikor tettem még egy próbát és megtartottam a pedált, de az csúszott befelé. Kivert a víz. Mi a fene van ezzel? Nem tudtunk mit kitalálni, de arra gyanakodtunk, hogy ennek az NDK-s darabnak a hosszú évek alatt tárolás közben tönkrementek a karmantyúi.
Lopakodó üzemmódban hazamentem. Hab a tortán, hogy még a rendõr is megállított, és záróvonal átlépésért, forgalom által elzárt területre hajtás miatt megbüntetett. Gyorsan mindent elismertem, nehogy komolyabban kezdjen vizsgálódni.
Otthon törtem erõsen a fejem. Vegyek megint kétes minõségû karmantyúkat az új NDK-s fõfékhengerhez vagy vegyek jó drágán egy utángyártott magyar fõfékhengert? Mivel hétfõn nagyjából 1000 km-es, egy hetes vidéki útra indulok, a gyorsabb és egyszerûbb megoldást választottam; vettem egy új, piros dobozos (jobb minõségû) fõfékhengert és tartalékba néhány munkahengert hátha ott a baj.
Már behunyt szemmel és sötétben is tudok fõfékhengert cserélni, ezért pikk-pakk felszereltem. Légtelenítés után minden tökéletesen mûködött. Tehát egyértelmû, hogy a fõfékhengerek (karmantyúk) voltak hibásak.
Ez a dolog azért nem hagy nyugodni. Van egy sejtésem mi lehet a hiba. Ezek az utángyártott karmantyúk nem tökéletes kör alakúak. Pici gumicsöcs vagy sorja látszik némelyiken, ami vulkanizálási hiba; a gyártószerszám nem zár tökéletesen. Na, ezek mellett a gyártási hibák mellett szökhet el a nyomás, ami véleményem szerint egy idõ múlva a kopás miatt rendbe jön, és utána megjavul a tömítettség. Na de addig? Ki mer így közlekedni?
Szóval ez volt az elmúlt havi kalandom a fékjavítással. Hamarosan indulok egy hétre és remélem minden rendben lesz. Karácsonykor pedig fõfékhengerekkel díszíthetem a fát.[/justify]

2892   2010-10-02 16:42:37  Előzmény:Marton Tamás: 71507

nekem is ezt csinálta, aztán ffh tömítéscsere megoldotta, azóta jó. Az a baj, hogy elõbb-utóbb nem csak lassan fogja visszaengedni a fékfolyadékot, hanem gyorsan és fékhatás meg nulla lesz :x

2891 Marton Tamás 2010-10-02 05:21:54  Előzmény: : 71505

Ezt nekem csinàlta egy idõben. Megàltam, làbam a pedàlon, ès szèp lassan beesett. Aztàn idõvel elmùlt. Mitõl csinàlhatja ezt? Levegõs lenne? Vagy csak simàn visszaenged a tartàly felè a ffh amikor olyanja van? :-)

2890 Madocsai Gergely 2010-10-01 20:57:01

A kocsin (4T) cseréltem olajat, tipp:

golf IV szûrõjét raktam fel, mert ezt már szerencsére meg lehet fogni egy 30-as kulccsal, így nem kell görcsölni a helyhiány miatt és f*száosul felmegy.

2889   2010-10-01 20:45:25  Előzmény: Spityu: 71502

ha megtaposod, szép lassan beesik a pedál?

2888 Madocsai Gergely 2010-10-01 20:41:52  Előzmény: Spityu: 71502

PÜ ment!

2887 Madocsai Gergely 2010-10-01 20:39:58  Előzmény: Spityu: 71502

Csak azt tudnám, h abban mitõl kemény, mármint a fék;)))...

2886  Spityu 2010-10-01 20:31:24  Előzmény:Madocsai Gergely: 71501

Múltkor ültem egy másik 4T-ben, meglepõen jó volt a fék az enyém után, olyan volt, mint a 2T-mben: 2cm és beton.
A 4T-ben szép lassan ereszt vissza ffh sajna, ill. "nyúlósan" keményedik - márha lehet annak hívni.

2885 Madocsai Gergely 2010-10-01 20:23:32  Előzmény:jocking .: 71499

2T wagy 4T?

2T: dobok nem ütnek, pofák felfekszenek rendesen, ill utánállító is szokott ilyen mókát.

4T: löwésem sincs, ffh-ra gyanakszom, mert itt mindig takony a pedálérzet/fékhatás.:S

2884 Madocsai Gergely 2010-10-01 20:20:40  Előzmény:Hudák Zoltán: 71497

Ahoj, Hudee-mester!

Akkor jó, megnyugodtam;)))!