Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
De van: [imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/100323/20100104_009__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/100323/3628460120100104_010__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/100323/20100105_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/100323/20100213_004__www.kepfeltolt es.hu_.jpg[/imgw] Nem hétköznapi mechanizmus van a burkolat alatt, többször szedtem szét meg raktam össze, mire megértettem a mûködését. De a belsejérõl nincs képem. Nagyon precízen kapcsolható, a fokozatok közel esnek egymáshoz, de könnyen meg lehet találni õket. Megszokást nem igazán igényel, a kiosztás egyezik a 2T-vel, kivéve az ötödik fokozatot.
hello. Unokatesom 4t kombiján is levált nyáron a tetökárpit. Sajnos azta sárga sz.rt lekel kaparni mert másképp nemfog visszaragadni. Mi visszaragasztás elött kimostuk a kárpitot és tisztán raktuk vissza. A ragasztószerünk Sziloplaszt és Sikaflex volt nagy mennyiségben. 3 an ragasztottuk vissza úgy hogy megkentük a kárpit elejét a szélvédötöl keztük a visszaragasztást 2 embernek a 2 szélénél kell felnyomnia a tetöhöz a kárpitot és simítani és a 3 adik ember pedig nyomja közbe rá az anyagot a kárpitra. Lehet nem ez volt a legjobb megoldás de mi így ragasztottuk vissza. Jah és nagyon vastagon nyomtuk az anyagot a kárpitra mert különben nem tapad oda. 1-2 napot hagytuk állni a kocsit addig megkötött megszáradt és azota is tartja magát.
sziasztok! kis probléma merült fel a hobby trabim kapcsán:S a trabim ugyanis fekete füstöt húz maga után és még ha szívatót húzok is neki akkor is csak töménybeb lesz a feketeség, hidegen kékel egy kicsit de üzemmeleg állapotban csak fekete. nem tapasztalok más gondod igaz egy kicsit csapágyas meg hajtókaros a fõtengelye de még nem vészelyes a teljesítménye is jó, nagyon megy. jah és omw olajjal hajtom! sztetek milehet a gondja??
Szia! Köszönöm a tippet a fólia felrakásához! A tetõkárpit nálam is elengedte magát. Én a régi szivacsot centi vastag polifoamra cseréltem, ami nagyon jól bevált és bánni is könnyû vele. A IX. kerületi Táblás utcában van egy polifoam nagyker, ahol lehet vásárolni m2-re annyit, amennyi kell, és hozzá való ragasztót is. Üdv.
SZIASZTOK! Egy problémával fordulnék hozzátok! Hónapok óta küzdök sajnos vele. Levált a tetökárpitom a 4T-ben,és van egy tetöablakom ami miatt csakugy nem ragaszthatom vissza,ha lekaparom alatta azt a sárga sz-rt. kérlek adjatok ötlettet,hogyan lehetne megoldani ezt? mivel lehet felragasztani? ha filcet,meg a tetökárpitot összeragasztom és utána lekaparom a narancsos sz-rt akkor felfog ragadni a filc a tetöre? S.O.S. üdv Christian
Sziasztok! ÉN és hozzászólnék a témához,és én azt tanácsolom,hogy ne vízzel inkább mosogatószerrel permetezd be,vagy ecsettel kent fel elõtte. Ha nem akarod ki szedni az üveget. Ha kiszeded,akkor olcsóbb megoldás a viz. Mindkettö hatásos,csináltam már mindkettõvel. üdv Christian
Pedig be kell permetezni vagyis célszerû bepermetezni mert úgy lesz igazán szép! Adnak hozzá egy mûanyag lapkát amivel klaszul ki lehet a vizet és a buborékokat húzni a fólia alól! Mi csináltunk már egy párat így! Hagyni kell utána hogy száradjon mert van hogy elcsúszik rajta a fólia mert esetleg nyirkos marad alatta, olyan mint amikor párás ablakra akarsz matricát ragasztani, de ha megszáradt akkor klassz lesz! Víz nélkül nagyobb az esély elrontani mert úgy meg olyan foltos meg buborékos lesz és ha valami bubi alászorult és visszahúzod undorító lesz az egész! Mi se vagyunk profik de a vizzel bepermetezés felrakás elõtt nekünk nagyon bevált! :)
Hát ha öntapadós a fólia én nem permetezném vízzel. Leszedni meg szerintem csak úgy lehet, ahogy a dekor fóliákat szokták. felszeded a szélét aztán lehúzod...
Segítségeteket kérném! A közeljövõben fejleszteni akarom a hangtechnikát egy brutálisabb mély ládával! A kérdésem az hogy tudnák berakni egy 50 literes mély ládát a csomagtartómba, mert ugyebár elég kicsi a csomagtartó nyílás a limusinnál! A trabim laprugós ezért a merevítõtõl sem bírom berakni!Én arra gondoltam hogy a kalaptartó alatt lévõ merevítõt elvágom és ha befér a mélyládám utána 4 csavarral rögzítem a merevítõt! Szerintetek jó ötlet?
Lehet rosszul tudom, de nem szokták még külön vízzel bepermetezni az üvegfelületet mielõtt rásimitják a fóliát? Ha jól emlékszem ez is azért van, hogy megkönnyítse a kisimítást, de lehet, hogy oltári baromságot írtam most. És igen, a legnagyobb szívás, hogy belülre illik ragasztani. Leszedni egyébként valami "egyszerû" módszerrel le lehet?
Hát nem nagy tûz, de el lehet rontani, és akkor sajnos csúnya lesz.
Zsírtalanítani legalább 2 fázisban. (Inkább kétszer, mint egyszer se)
Buborékmentesen felsimítani (ez olyan öntapadós cucc, a hátsó hártyát vagy mit a simítással együtt vedd le, mert akkor se nem ragad össze, se nem lesz buborékos, legalábbis kevésbé hajlamos rá)Ha meg ketten csináljátok, egyik húzza a hártyát, másik simít, akkor sokkal könnyebb.
A széleket utólag alakítanám ki (ha fent van, hozzásimítod a széléhez amennyire lehet, aztán sniccerrel kivágod. Bár ezt nagyon könnyû elb...ni...
Bár a legszebb, és ragasztás szempontjából a legelõnyösebb, ha kiveszed a szélvédõket, mert ugye belülrõl felragasztani elég körülményes...
Tényleg? Ez annak számít? [i](Módosította Andrew 2010.03.22. 19:32-kor)[/i]
Igen, de ez mivel olyan "segítség-ötlet-jótanács" ajánlás, ezért itt nem az írott, hanem az íratlan szabályokat szokás betartatni. Tehát ez egy jóindulatu reklám, nincs ezzel semmi gond! MG [i](Módosította TWK-001 2010.03.22. 21:03-kor)[/i]
Igen, igen, mielõbb a végére akarok járni annak a zörgésnek. Már kétszer vittem vissza oda, ahol tavaly cserélték a kuplung tárcsát, de persze pont akkor nem zörgött... :S
Más: Tudja valaki, hogy lehet-e kapni szélvédõre való sötétítõ fóliát külön? A csináltatás elég sokba kerülne, gondoltam, ha lenne fólia, akkor magamnak megcsináznám.
Ebben tényleg 2T moci van? Na ez nem semmi... ehhez tényleg elvetemültnek kell lenni :) Arra azért kíváncsi lennék mit megy azzal az aggregáttal. Mondjuk valószínûleg nem széria moci.
Ezt mailben kaptam: [imgw]https://www.flickr.com/photos/chiptuning/4446927403/sizes/l/in/set-72157623531026417/[/imgw] De lehet csak nekem új. Kormányváltós, laprugós 4T-t már láttam.
[justify]Megoldódott a parázsló töltéslámpám rejtélye. Okulásképpen leírom. Tehát parázslott, fordulatszámtó függetlenül. Kicseréltem a generátort egy másik, teljesen felújítottra, de semmi változás. Kicseréltem a feszültségszabályzót; eredmény ugyanaz. Végül feladtam, és elvittem villamossági mûhelybe. Bemérték és 14,2 V, ahogy kell. Aztán a véletlen segített, mert az akkumulátor + sarujához csatlakozó piros vezetékhez véletlen hozzáértek, és kiderült, hogy az lazult ki. Az egészben az a szép, hogy már hónapok óta készülök a saruk cseréjére, mert már meg is vettem az újakat. Ha nem halogattam volna a cserét, nem is okozott volna fejtörést, nem kellett volna generátor cserélnem, feszültségszabályzót vennem.[/justify]
Mintha változna olyankor a pedál keménysége, amikor elõadja ezt a mûsort meg nyikorog is a pedál. De az a furcsa, hogy (eddig) csak melegen csinálja, és akkor sem állandó jelleggel... :S Kuplunghoz, váltóhoz még nem volt szerencsém túl közelrõl. Nagy meló kibontani és meglesni, hogy mi lehet a gond?
Szerintem a ferodolobol letört pár darab, vagy a tárcsában lévõ rugók szabadultak el. A pedál keménysége nem változott? Mert ha igen, akkor még szerkezet is lehet. De szerintem tárcsa...
Szörnyûség történt a trabimmal, legalábbis számomra az... Újabban amikor bemelegszik és finoman, csúsztatott kuplunggal akarok indulni - mondjuk dugóban, vagy lámpánal - valami furcsa karistolás hallatszik, ütemesen indul, és ahogy felveszi a fordulatot elhallgat és közben nagyon durván rángat. Menet közben semmi furcsaságot nem lehet hallani, csak indulásnál. Én laikus fejjel a kuplungra gyanakszom, de azt tavaly novemberben cserélték, bár ez nem feltétlen jelenti, hogy nem lehet vele gond.
Most pedig azt kéne kisakkozni, hogy hogyan lesz ebbõl gyerek :D. Az a baj, hogy sok változó kombinációjával juthatunk el ugyanarra az eredményre. Szûkebb keresztmetszeten felgyorsul az áramlás, nagyobb lesz a szállítás, dúsul a keverék, viszont a sztöchiometriai arány elmászna. Ez a hány kilogramm levegõ kell egy kilogramm üzemanyaghoz dolog, ami benzinnél olyan 1:14,5-14,8 körül mozog. Ami viszont az etanolnál simán elmehet 1:16ig is. Szóval közel sem olyan egyszerû, hogy valaki csak úgy pikkpakk nekiálljon, drabális szivatások elébe nézhetsz :). Egyetlen mentsvár lehet az, hogy lambdaszondával folyamatosan mérve tekergetni a dolgokat. Ez nem jelenti azt, hogy fülre lõve nem lehet megoldani, csak ha minden kötél szakad, így biztosan eredményt lehet elérni. Azért arra kíváncsi lennék, hogy mondjuk egy motorépítõ mûhelyben mennyiért foglalkoznának ilyesmivel... Hisz akkor lenne egy "mesterdarab", azt meg csak szórni kéne a négy égtáj felé :)... No, sok leszek mára, további jó estét mindenkinek :).
tudom tudom, keresztmetszeti felületrõl van szó :) Most hirtelen csak a fõfúvóka 119es mérete ugrik be, kb 140esre kéne cserélni, ha tartjuk a 40%os növelést. A többi fúvókáról nem tudok nyilatkozni. Na most, a kérdés az, hogy lehet venni fúvókákat kölönféle méretekben a 4T karbihoz? Vagy házilag kéne az átmérõt módosítani, csak mert azt nem hiszem, hogy pontosan tudnám kivitelezni.
Igen, ötletnek nem rossz. Hogy õszínte legyek, mostanában még egy harmadik típus fórumára is áthallgatok (négykarika), ott azt hallottam, olvastam, hogy karburált üzemnél az alapjárati keverék hajlamos elszegényedni. De ígérem, megpróbálok valamivel gyakorlatiasabb információt szerezni a méretezésekkel kapcsolatban. Ami fontos, amit leírtál, hogy a fúvóka keresztmetszetét növeld, véletlenül se a sugarával/átmérõjével számolj. Csak azért írom le, mert máshol már tapasztaltam ilyet, nem akarom, hogy más belefusson.
Õszíntén szólva szerintem 4T trabantra "telibefúvókázást" E85re nem csinált még sok ember, talán közülünk meg senki. Az egyéb átalakító szettekkel megoldott "olcsó" rendszerek pedig gondolom téged sem érdekelnek, mint pl. engem sem. Bár egy ilyen átfúvókázást lehet meg kéne próbálni, minimális befektetést igényel. Konkrét dolgokkal szerintem nem fog tudni senki sem segíteni, hisz ha valakinek okosított a motorja már nem is biztos, hogy ugyanaz jó lenne neked. Bár közelíteni elég lenne.
A 4 ütemû trabant/wartburg dugattyúi azonosak? Csapszeg-eltolás, égéstér? Azt már korábban megbeszéltük, hogy a furat passzol. Csak éppen számolgatok, löket-furat-epszilon(kompresszióviszony) összefüggéseket, mibõl mit lehetne kihozni. Néha sajnálom, hogy nem tudtak sík, vagy legalább ahhoz közeli dugattyúkat kiválasztani a motorhoz :D. Úgyis akkor visz el a mentõ, amikor a 4 dugattyút kiköbölöm és lesz +/- 5 köbcenti szórás. Akkor lesz a Tibke mester által kitaposott ösvény, 2mm mindenbõl, és össze kell borítani.
Szerintem nem kell erõsebb vagy más rugó bele.Nekem teli tartállyal is olyan peckesen áll a segge, hogy már megfordult a fejemben, hogy leültetem csak nincs idõm vele foglalkozni.Keress bontóban olyan gyári rugót ami nincs széttaposva.
4ütemû Trabant kombi hátulján szeretnék kicsit emelni, mivel van benne egy gáztartály... ami töltve kb. egy átlagos személy tömegével egyenlõ. Kérdésem az lenne, hogy milyen rugót ajánlanátok és mennyit kellene belõle vágni, ha kell. Keményíteni nem akarok rajta, legalábbis a gátlón tuti nem. A rugó nem baj ha kicsit erõsebb, de csak annyival, hogy a széria gátló még jó legyen hozzá.
Sziasztok! 4T wareszom van, és szeretnék rá ködfényszórót rakni. Gyárilag nem volt rajta és kapcsoló sincs a mûszerfalon. A kérdés az, hogy van-e neki gyári csatlakozó helye valahol vagy sem? Ha nincs, akkor hogyan kössem be? Csak egy sima kapcsolóval? Köszönöm a segítséget! Üdv: Atesz.
Köszi nektek. Én is ilyesmire gondoltam. Ijesztõen vékony már az a pedálszem rész. Még talán ha 1-1,5 mm maradt belõle. Pedig szemmel láthatóan több volt hajdanán...
Nekem már volt ilyenben részem,pont városközpontban,azt hittem elszakadt a bowden de sajna a pedálon a lukazat nyalódott el!!!
Levettem a pedált és a megmaradt részéhez hozzá hegesztettem mindkét oldalról egy-egy csinos acél alátétet nem vékonyat 2-3mm. Majd szépen körbevartam és annyira vékonyítottam csak vissza hogy a bowden kampója bele tudjon illeszkedni szépen.. Azóta semmi. De azért a csomiba azóta hurcolok magammal egy tartalék bowdent meg egy ilyen erõsített pedált!!
Ki gondolta volna, hogy az 1 éves kuplung bovden olyannyira el tud nyalódni, hogy nem kis szorulást okoz... Kb. 40 fokos törése volt a nyakánál... Megvizsgáltam a pedálszemet is. Eléggé kikezdte a bovdenhorog, szóval elõbb utóbb el fog fogyni. Abból meg ugye egyenesen következik, hogy behullik a pedál, aztán lesz nagy nézés. Tudtok valamit ilyen megerõsített kuplungpedálról? Eléggé vészesen a végét járja....
Szinte biztos, hogy az elõgyújtásod nagy. A 4-5km alatt és a hideg idõ miatt nem melegedett be rendesen a motorod, valószínûleg emiatt nem jött ki eddig.
Sziasztok! Valaki meg tudná mondani 2t trabi féltengelyén a váltó oldalán lévõ biztosítógyûrûk méreteit? Elmult 3 hónapban már 2szer is leesett a féltengely végén legvégén lévõ gyûrû. Ez miért lehet? Csaka gyûrû fáradt el, vagy valami más?