
Hát, őszintén szólva, nem tudom pontosan, hogy mit értesz rugó alatt a kuplungbowdennél, ilyesmivel nem találkoztam még 4T-nél sem. A lényeg, hogy meg tudtad oldani. :) Bevallom, nem gondoltam volna, hogy csak ennyi a baja. Az amúgy tény, hogy elég nehéz hozzáférni az utánállító kockához. Fogóval és villáskulccsal szoktam állítani anno. Kicsit eltekertem egyik irányba fogóval (vissza), ekkor megfogtam kulccsal a kockát, majd igazából magát a bowdenvéget csavartam befelé a fogó segítségével. Gyötrelmes munka így. Utáltam is. :) Nálam kb. középen van a holtpont. Érdekes, én meg úgy tudom, hogy ott kell lennie. A lényeg, hogy nem fent, és nem is nagyon lent, és határozottan érezzed, amikor átugrik a tányérrugó. Ha nagyon fent már kiemel, akkor kicsit csavard lejjebb a kockát a bowden végéről. A lényeg, hogy rendesen zárjon, ha fel van engedve, különben hamar elfogy a tárcsád vagy a kinyomócsapágyad. Egy jól beállított kuplung esetében is, ha csak érintőlegesen (a holtjátékon túl persze!) pihenteted a bal lábadat a kuplungpedálon, már akár attól is meg meg tud csúszni a tárcsa úgy, hogy észre sem veszed. Ez egy nagyon rossz szokás, ne szokj rá. :)
Jó volna tudni, hány fokosra van keverve a hűtővized. Ha pl. mondjuk -20-ra, akkor szerintem simán mehet rá egyszerűen víz, amennyi kell. De ha csak -10-re mondjuk, akkor azért fagyállót is kellene bele tenni. Szerintem mindegy, a lényeg, hogy egyféle bázisú legyen az új és a régi. Valószínűleg glikolos van benne. Ha megnyalod (mérgező, ki kell köpni! :D) és édes, akkor glikolos. Vagy ha hagyod kicsit "száradni" és ragacsos lesz a tapintása, akkor szintén ilyen. Mintha cukoroldat lenne egyébként. Úgy rémlik, van másik is, de én még sosem láttam. :)
Én sosem légtelenítettem a rendszert. Azért kell nyitva lennie a fűtéscsapnak, hogy mindenhol áramoljon a víz, és odagyűljön a levegő (a ventilátoros-rácsos-fekete kockába a motortérben.). Én mindig azt csináltam, hogy egy-egy műtét után felöntöttem a MAX jelzésig, mentem vele néhány kilométert, hogy üzemmeleg legyen, aztán újra ellenőriztem és pótoltam a szükséges mértékben a folyadékot. Vigyázat, kis túlnyomás lehet a rendszerben, ha levegős, akkor a kupak oldásakor "felforr" a víz, ugyanis az addig összenyomott légbuborékok sokkal nagyobb térfogatot igényelnek, mint 20 fokon. Egyébként ilyenkor úgymond légtelenedik is a rendszer. Viszont. Van egy légtelenítő csavar a fekete fűtésbox jobb oldalán, az akksi felől. Egy pici, réz, hatlapfejű csavar. Na, ez nekem beleszakadt, mivel réz és puha. És oxidálódott volt a menet. Javaslom, ha azzal akarsz valamit csinálni, akkor előtte jól öngyújtózd meg, az segít lazítani a berohadt csavarokat. És először picit lazítási irányba, majd vissza tekerd. Szépen, lassan játsszál így egy kicsit, és csak utána próbáld meg kihajtani. DE! Ha üzemmelegen lecsavarod párszor a kupakot, nem tapasztalsz forrást (heves buborékképződés a túlnyomótartályban), és a fűtőlevegő hőmérséklet is jó az utastérben, akkor megfelelő a rendszer. A levegő jelenlétét egy jól bemelegedett motor azonnal jelzi. Egy kevéske túlnyomás amúgy is van a rendszerben, így az üzemmeleg állapotban történő sapkanyitásnál mindenképpen van egy rövid szisszenés.
Ja, a fűtéscsap az nem más, mint a műszerfali középső csúszka által működtetett csap, ami a légtelenítő csavar fölött van, a tűzfalnál.