Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3833   2011-10-08 22:28:22

Ha 4T akkor esetleg még a gyújtáselosztó szerkezet is lehet bûnös. Az enyém nem adott szikrát egyáltalán, a gyújtáselosztó cseréje volt a megoldás. De okozott már kellemetlenséget az elosztófedél grafit érintkezõjének a rugója, konkrétan szétrohadt.

3832 Busa Attila József 2011-10-08 22:15:42  Előzmény:Kiszter István Balázs: 72445

Gyújtásvezérlõ elektronika csere szerintem megoldja. Nekem is voltak ilyen tünetek. 4T-rõl beszélünk?

3831 jocking . 2011-10-08 22:11:02  Előzmény:Támba Csaba: 72446

Már ha 4T. :D:evil:

3830 Támba Csaba 2011-10-08 21:18:01  Előzmény:Kiszter István Balázs: 72445

Rotor, elosztófedél lehetséges. Nekem egyszer a rotor tört el, akkor csinálta ezt.

3829 Kiszter István Balázs 2011-10-08 19:05:08

Halihó!

Van egy kis gondom:
Barátnõm trabija hazafelé fogta magát és megállt.(egy fekvõrendõr után, ennek nemtom van-e köze a dologhoz,mert nem mentem gyorsan) Az önindító megy, de nem indul be és ha abbahagyom az indítózást néha röffen egyet. Megnéztem van-e szikra, hát nincs csak néha egy-egy és ha abbahagyom az indítózást kis idõ után magától még egy. (jól meg is vágott:)Az autó sokáig állt és egy napig pucoltam szereltem mire beindult. Igazából akkor se tudtam, hogy mi volt a baja. Azóta voltunk vele Bécsben is és semmi gond nem volt.A gyertya új, a gykábelek is. Mit gondoltok?
Köszi :rolleyes:

3828 Fejer Hunor 2011-10-07 19:08:50  Előzmény:Múzer tibor: 72443

Ha már a lengéscsillapítónál tartunk (én is fel akarok ujítani egy párat), engem is érdekelne egy apróbb infó: milyen autótól tehetek rá valamien keményebb rugót (nagyobb átalakítás nélkül, max egy kicsit vágok belõle), mivel az enyém borzasztóan puha. Persze valami hétköznapi autóról kéne mivel nincs idõm, hogy egy autóritkaság rugóját levadászni (szenvedtem eleget a bmw felnivel, az 5ös váltóval).
Elõrre is köszönöm a segítséget.
[i](Módosította Huni 2011.10.07. 21:09-kor)[/i]

3827 Múzer tibor 2011-10-07 10:41:56

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy nem tudja e egész véletlenül valaki, 4T trabi elsõ lengéscsillapítóban milyen méretû simmeringek, o-gyûrûk vannak?
Köszi.

3826 Csády Szabolcs 2011-09-30 16:45:31

Valaki tudna nekem linkelni egy Wartburg 353-as 6V-os kapcsolási rajzot?
Kösz elõre is!

3825 Múzer tibor 2011-09-30 09:03:18  Előzmény: : 72437

Köszi a választ! Úgy látom, ezt a részt sem úszom meg nagyobb átalakítás nélkül.
Akkor marad a szívócsõ applikálás a gyári szívósorra. Csak arra gondoltam eredetileg, hogy nincs e olyan csatlakozás/összekötés gyárilag amit egy T idommal leágazva, megoldható a szervo bekötése.

3824 jocking . 2011-09-29 21:29:32  Előzmény:Fejer Hunor: 72438

Tök ugyanaz, az egyetlen különbség, ahogy írtad, a vezérmûtengely.

3823 Varga Csaba 2011-09-29 18:11:59

Egy olyan kérésem lenne hogy wartburg elektronikus gyújtás leírása dokumentácója kellene nekem mert ma volt az autó szerelõ és ott derült ki hogy az van benne és neki kellene mer gyújtás iszonyatosan elvan mászva majdnem az alsó holtpontig van szikra

3822 Fejer Hunor 2011-09-29 16:23:53

Lenne nekem is egy kérdésem, az 1.3as Wartburg hengerfely (telyesen egyben, szelepekkel meg mindennel) talál az 1.1es Trabant motorra és van e külömbség a kettõ közöt (a vezérmütengelyen kivül)? Elõrre is köszönöm a választ.

3821   2011-09-29 15:54:39  Előzmény:Múzer tibor: 72436

Ha nincs levegõcsatlakozó a szívósoron, akkor csinálni kell. Vagy beszerezni egy szívósort egy 1.3as régi VW-rõl, de arra a gyári karbid nem fog passzolni.
[i](Módosította Jurij 2011.09.29. 17:55-kor)[/i]

3820 Múzer tibor 2011-09-29 09:58:05

Sziasztok!

4T trabi szervófék témában lenne egy kérdésem. A rásegítõ levegõcsatlakozóját hová lehet bekötni? Mindenképp ki kell szerelni a szívócsonkot és abban kialakítani egy külön csatlakozót?
Köszi.

3819  Spityu 2011-09-28 19:47:54  Előzmény:Őry Gábor: 72434

A karburátor talpa szerintem a meghúzástól deformálódik inkább. Legalábbis az enyém tipkusan, kiflibe volt hajolva a csavaroknál. Az eredeti szendvicstömítés azt hiszem így néz ki: vékony, vastag(bakelit vagy vulkánfiber), vékony tömítés.

Meghúzáskor meglehetõsen sokat enged a fenti elrendezés, így a gyári rugós alátét + anya rögzítése elég nagy odafigyelést igényel, nehogy elvetemedjen a karbi.
Akit nem annyira érdekel az eredetiség, használjon inkább önzáró anyát, ez tipikusan egy olyan hely, ahová érdemes ilyet rakni.

Síkolásnál látszik, hogy mi okozta a deformálódást.

Úszóház vetemedéssel eddig még nem találkoztam, igaz H1-1 karbit sem nagyon fogdostam. :) Gondolom a nagyobb alapterület miatt érzékenyebb.

Szerintem a karbi teljesen alu, nem spiáter. Lehet, hogy tévedek, de az utóbbi inkább törne.
[i](Módosította Spityu 2011.09.28. 21:48-kor)[/i]

3818 Őry Gábor 2011-09-28 18:27:42  Előzmény:Sipos Tamás: 72432

Én egy olajálló gumilapból vágtam tömítést, ez még deformáció esetén is tömít. A deformáció szerintem nem a csavarok megtépése miatt van, hanem a konstrukcióból adódik. Ugyanis a fel-le erõhatásnál (rázkódás, szívócsõ fel-lehúzás stb.) nagy nyomatékot kap a karbitalp.

3817  Spityu 2023-05-22 08:40:11

No, egy kis ma szerzett tapasztalatot szeretnék megosztani, hátha valakinek újat mondok.

Trabant tetõ díszléc: speciális szerszám nélkül hajlítható, leteszteltem a 4T kombim elgörbült darabján, remélhetõleg a gyári egyenesbõl is ilyen könnyen tudok majd íveltet hajlítani a 601-re... Amitõl tartottam, az az, hogy felgyûrõdik a vízszintes része a lécnek az "összetorlódástól", de nem így történt.

Duroplast díszléc: [url=https://delikatesz-drogeria.teszvesz.hu/papir_vegyi_aru/haztartasi_vegyiaru/4db_femtisztito_zepter_1477855478.html]Zepter[/url] edénytisztító + mosogató szivacs dörzsis felével gönyörûre lehet pucolni, nem fog kifényesedni, szép matt marad a felület. Ha valaki mégis tükörpolírra vágyna, akkor a szivacs másik felével elérheti azt a finomságot is.

C-oszlop szellõzõ: a furatok körüli rozsdát próbáltam már oldószerekkel eltávolítani, ügyelve arra, hogy ne bántsa az alut - sikertelenül. Kissé tartottam a súrolószerektõl, de kellemesen csalódtam: az elõbbi szerrel és a szivacs dörzsis felével nyom nélkül el lehet tüntetni a rozsdafoltot, úgy, hogy a szálcsiszolás nyomai is tökéletesen megmaradnak.

Jómagam is a Sidolra gondoltam, mint lehetséges megoldásra, ill. többen ezt a tippet adták, végül a fenti cuccot találtam itthon, ez bevált, merem ajánlani.
De gondolom sok hasonló szer van a piacon, leginkább a Cif-hez hasonlít ez a Zepter-es.

3816 Sipos Tamás 2011-09-28 17:26:05  Előzmény:Őry Gábor: 72410

[justify]A múlt héten orygabor kollégával volt egy levélváltásunk, amiben felajánlotta, hogy kölcsönöz nekem egy 28 4-1 típusú karbit. Kellett volna vele játszani, tesztelni különbözõ fúvókákkal, amit végül is nem vállaltam, mert ez akár több hetes elfoglaltságot is jelenthetne. Azzal lett vége, hogy Sopronba kellett mennem múlt pénteken, és ígértem, tesztelem az új kipufogórendszert, és a fent lévõ H 1-1-es karbit.
Nagyon jól ment a gép. Tartós 95, de néha 110 minden erõlködés nélkül. Aztán kezdõdtek a bajok. Észrevettem, hogy amikor felfelé váltok, és elveszem a gázt, kinyomom a kuplungot, a fordulat megemelkedik. Ahogy jöttem hazafelé ez egyre kellemetlenebb lett.
Többen rémisztgettek, hogy hamis levegõt szív, és elõfordulhat, hogy a fõtengelynél. Na több sem hiányzott! Na, de elõtte úgy gondoltam tüzetesen átnézem, kipucolom a karbit.
Amit tapasztaltam: az úszóház fedelénél és a felfogatási talpnál a ház el volt húzódva. Mindkét helyen síkba csiszoltam a felületet, új tömítéseket tettem és a csavarokat úgy húztam meg, hogy tartson, de a gyenge anyagból (spiáter?) készült ház ne deformálódjon el ismét. Mentem egy-két próbakört; teljes siker, a hiba megszûnt.
Mindezt csak tanulság kedvéért írtam le, hátha valaki hasonló hibával találkozik. És ami még fontosabb: a felületeket érdemes síkba csiszolni, mert csodákra képes, és a csavarokat nem szabad megtépni.
Én is pórul jártam, mert hiába nem volt kedvem kísérletezni, egy délutánom ráment hogy a saját karbimat gatyába rázzam.[/justify]

3815 Varga Csaba 2011-09-28 10:44:14  Előzmény:Farkas Zoltán: 72430

Rendben köszönöm a választ holnap neki állok és megcsinálom. :)

3814 Farkas Zoltán 2011-09-27 23:38:17  Előzmény:Varga Csaba: 72429

Húzzál a csavaron mert túl nagy a holtjáték és azért fog bennt a kuplung,illetve nem emel ki rendesen...

3813 Varga Csaba 2011-09-27 13:55:53

Az lenne a kérdésem miután kicseréltem a kuplung bowdent a kocsimon(wartburg353w) most nagyon bent fog, akkor a bowden menetes szárán húzzak vagy lazítsak az anyacsavaron?

3812 Nagy Donát 2011-09-23 12:18:53  Előzmény:Kiss Krisztián: 72425

Sajnos a laprugós hátsó teleszkóp másmilyen, mint a spirálos.

3811 Kiss Krisztián 2011-09-23 12:04:05  Előzmény: Spityu: 72426

Köszi.

3810  Spityu 2011-09-23 08:17:53  Előzmény:Kiss Krisztián: 72425

2T hátsóról van csak szó, ugye? Tudtommal más - nagyobb - az alsó szilent a spirálrugósén.

3809 Kiss Krisztián 2011-09-22 19:24:07

A normál trabi lengéscsili jó a spirálrugoshoz is?Gondolom ugyanaz.

3808 Szebelédy Péter 2011-09-22 04:51:57  Előzmény:Farkas Zoltán: 72422

Kösz a tippet, de mióta lecseréltem a motort, azóta a 8A-is kitart. Akkor viszont a huszonvalahány amperest is kicsapta...

3807 Farkas Zoltán 2011-09-21 20:52:24  Előzmény:Kerekes Gábor: 72420

Szia!

Másfél hónapja fújtuk le a warbim... Kevertettünk MIPA festékbõl gyári "galactic grey metált" +edzõvel és lakkot.
Jól takar,elég erõs vastag réteget ad és minõségi festék.
Az alapozás,kittelés minõsége nagyon fontos,a festék már nem is annyira...
Rozsdamentes,zökéletesen sima,zsírmentes,pormentes felületet kell létrehozni ami nagyon nehéz egy 21éves munkásautón.

3806 Farkas Zoltán 2011-09-21 20:31:37

Ha 16A-es biztit használsz mindenhova akkor az is kiég ha zárlat van de mivel erõsebb csak akkor fog. Az is vékonyabb mint a vezeték ami rácsatlakozik...

3805 Szebelédy Péter 2011-09-21 20:03:53

Igazad van, tényleg 8 amperes volt, rosszul írtam. Lényeg az hogy elfogyasztottam pár csomag biztosítékot meg hajszálat míg rájöttem kevéske tapasztalatommal :) Most van egy marék 16A-s, nembaj jó a tartalék ;)

3804 Kerekes Gábor 2011-09-21 11:08:23

Sziasztok.

Hamarosan fényezésre kerül a sor, szeretném kikérni a tanácsotokat, milyen festéket vegyek, mindenképp 2 komponensût szeretnék, vörös (bordós) és hófehér színt fogok venni. Szeretném, hogy tartós legyen. Esetleg ha szórógittbõl is számít a márka akkor az is érdekelne.

Minden tanácsot és véleményt megfogadok és köszönök elõre is.

3803 Csády Szabolcs 2011-09-21 07:55:00  Előzmény:Farkas Zoltán: 72418

Arra már rájöttem, hogy az ablak közepén megállós dolog az azért van, mert abban a kapcsolóban amit betettem nincs végállás kapcsoló...jobb késõbb mint soha :)

3802 Farkas Zoltán 2011-09-21 07:34:12

Sziasztok!

Nekem a kormány alatt lévõ relé volt a bûnös a wareszon,illetve annak a lába amit elengedett a gyári forrasztás.Sajnos nem tudtam megfelelõen beforrasztani,ezért cserés lett.
A tünetek ugyanazok,vagyis a szakaszos törlés folyamatos volt,bárhol megállt ha kikapcsoltam az ablaktörlõt,illetve néha bekapcsolás nélkül elkezdett törölni...:)

A gyári ablaktörlõmotor már cserélve lett a "békebeli" 2T motorra mivel a bakelites tányérkerék erõs foghiányt mutatott.A rudazat csuklóit és az ablaktörlõ tengelyeit nem árt sûrûn olajozni a könnyebb mûködés miatt.
A biztik nekem mindenhol 8 vagy 16 amperosak az 5 kevés...
[i](Módosította kinca69 2011.09.21. 09:38-kor)[/i]

3801 Őry Gábor 2011-09-20 17:27:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 72413

Aha!

3800 Szebelédy Péter 2011-09-20 04:54:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 72413

Nem tudom mennyit segít, mert nekem csak wartburggal vannak ilyen tapasztalataim, de leírom hátha. Nekem az tûnt fel, hogy zabálja az 5A-s biztosítékot, ami zavaró, mert az ablaktörlõvel egy körön van az irányjelzõ is. Egy 20km es úton 4x cseréltem. Motor zárlatra gondoltam, ezért lehúztam egyenként a sarukat. Kiderült, hogy mindkét sebesség jól mûködik, csak ha szakaszosra kapcsolok akkor lesz zárlat. Csak ugye azt mind ki mind bekapcsoláskor érinti a bajusz. Persze, ha kiiktattam, akkor ott állt meg ahol kikapcsoltam, mert a szakaszosnál van a végállás érzékelõ (érdekes megoldás, egy tárcsával van megoldva, aminek még nem jöttem rá a mûködésére). Ez egybe van a motorral, ugyhogy motort cseréltem, azóta nincs bajom vele. Remélem hasznos ez a kisregény;)

3799 Csády Szabolcs 2011-09-19 08:07:21  Előzmény:jocking .: 72414

Ez a megállás dolog végálláskapcsolónak tûnik. Szerintem egy kapcsoló csere megoldaná a problémádat.

3798 jocking . 2011-09-18 17:36:32  Előzmény:Csády Szabolcs: 72413

Ezt a kikapcsolás után az ablak közepén megállós dolgot nekem is csinálja a törlõm, de a mai napig nem jöttem rá, mi a gond. Meg van egy olyanja is, hogy szakaszosra van kapcsolva, aztán egyszercsak eltûnik a szakaszosság és folyamatosan megy szakaszos módban is. Bár nekem a gyári bajuszkapcsoló van.

3797 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Őry Gábor: 72409

Ezért nem tudtam a burkolat leszedésével orvosolni a problémát:

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/110918/DSC01106_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/110918/DSC01105_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Van két problémám:
-Jelenleg valamiért nincs kormányzáram. Próbáltam fel-le tolni a gyújtáskapcsolót, de sehogyse lett jó. Mi a titka?

-Az ablaktörlõ táján van egy kis geb@sz...Egy régebbi ablaktörlõ-kapcsolót tettem be, ami nem intervallumos, s azt csinálta, hogy mikor bekapcsoltam, akkor szépen elkezdte törölni az ablakot, majd mielõtt visszament volna a kiindulási helyére lekapcsoltam, s meg is állt abban a helyzetben, és leverte a biztosítékot. A biztosítékcsere után mikor ráadtam a gyújtás egybõl leverte megint, így kénytelen voltam kikötni a kapcsolót. Itthon rámérte, ugyan úgy kapcso, mint a másik ami itthon van...Mi lehet a baj?
Elõre is köszönöm a segítségeteket!

3796 Csády Szabolcs 2011-09-16 20:39:08  Előzmény:Őry Gábor: 72409

Köszönöm a válaszotokat! Maradjunk annyiban, hogy nem tudom a burkolatot leszedni, majd ha összeállt a kép, akkor lövök róla egy fotót, s minden világos lesz ;)

3795  Spityu 2011-09-16 18:07:30  Előzmény:Csády Szabolcs: 72408

Én az imbuszcsavar oldallapjainak szélességével nagyjából megyegyezõ éles lapos csavarhúzóval és kalapáccsal véstem ki szépen, lépésrõl lépésre. Ha ~3mm-nyire már belemegy az imbuszkulcs, akkor próbálkozhatsz már lazítással.
Kiszerelve könnyebben tudsz dolgozni a csavarokon, pl. satuba fogva szépen ki lehet tisztítani, elõtte mondjuk egy éjszakára beáztattam Kromofág / Polifág / fékfolyadék valamelyikébe, már nem emlékszem pontosan. Amúgy a Polifágot ajánlanám, jobb és olcsóbb, mint a Kromi.
Ahogy néztem, nekem leginkább 2K fémragasztónak tûnt, az enyémben mondjuk vajszínû volt, de szerintem a fekete is az (legalábbis láttam már fekete fémragasztót...), szóval szerintem nálad is oldják a fenti vegyszerek ezt a védelmet.

3794 Őry Gábor 2011-09-16 16:38:48  Előzmény:Sipos Tamás: 72407

A HB 4-1-et. Nem fogyaszt vele sokat, és lehet csapatni is. De ezek is jók, ill. a 3-1-is jó, sõt jobb, mint az 2-esek, mert precízebb az alapjárat beállítása. Én tudnék neked kölcsönözni kipróbálásra. Nem állítom, hogy a fogyasztás jobb, de nem is azért tettem fel HB-t. A többit levélben!
[i](Módosította orygabor 2011.09.16. 18:41-kor)[/i]

3793 Őry Gábor 2011-09-16 16:35:10  Előzmény:Csády Szabolcs: 72408

Szeggel, vésõvel, erõszakkal. De miért kell ez neked a kormánycseréhez? Elég a burkolatot leszedni.

3792 Csády Szabolcs 2011-09-16 16:22:11

Valakinek nincs tapasztalata kormányzáras gyújtáskapcsoló lelazításával kapcsolatban? Kormány kicserélése miatt érdekelne, mert így nem férek hozzá a stifthez. A kormányzár imbuszaiba be van kenve valami olvasztott fekete mûanyag...nem tudja valaki, hogy ezt mivel célszerû kiszedni?

3791 Sipos Tamás 2011-09-16 08:52:48  Előzmény:Őry Gábor: 72406

[justify]Most a vaterán van fent egy rakás felújított, igaz nem olcsó. (10 eFt) Úgyhogy most ezt kihagyom. De csak úgy, elméleti szinten, mint szakértõ, melyiket javaslod a három közül?
28 HB 2-9
28 HB 2-7
28 HB 2
Sokan szidják a H 1-1 szériát. Nekem nincs gondom vele, a fogyasztása 6 liter alatt van hosszú távon.[/justify]

3790 Őry Gábor 2011-09-15 18:31:35  Előzmény:Sipos Tamás: 72385

Hát ha még felteszel egy HB-s karbit 125-ös fúvókával!!!

3789 Szebelédy Péter 2011-09-15 15:18:18  Előzmény: Spityu: 72404

Köszi a választ, nagyon információdús volt. Indításkor nekem is addig van csattogás, amig el nem alszik az olajnyomás jelzõ lámpa. Általában. Az O.K., normál mûködés, amig nem lesz elég az olajnyomás a tõkéknek. Az már viszont idegesít, hogy minden út alkalmával 1x legalább elkezdi. Hangként se kellemes, rontja az összképet is, motornak se egészséges és arról hallani se akarok , amit a haverok mondanak (ne köccsé' rá, megy amig megy). Olajam 10W40, 6000 km van benne, így nem hiszem hogy annyira használt lenne.
[i](Módosította Prometheus 2011.09.15. 17:21-kor)[/i]

3788  Spityu 2011-09-15 11:43:28  Előzmény:Szebelédy Péter: 72401

Egyik haverom VW Polo-jában (a megegyezõ motorral szerelt változatról van szó), hidegen, melegen, télen-nyáron csattognak, olajcserétõl, -viszkozitástól függetlenül. Gondolom ilyenkor kell cserélni a hidrotõkéket. :) Vagy eleve az olajpumpa nem állíthat elõ megfelelõ nyomást, és az a javítandó(?).

Nekem, Trabiban, csak az indítás utáni 1mp-ig, a fenti felsorolástól szintén függetlenül. Ez az "általában" rész... de néha nálam is elõjön a nálad tapasztalt jelenség. Az okát nem tudom, mert attól sem függ, hogy mennyire meleg a motor, városban vagy épp országúton megyek-e vele...

Abban az esetben, ha hosszabb ideig csattog (indítás után), akkor szinte tuti, hogy alacsony az olajszint. Nemrég átszakadt a barna olajgomba membránja és mire rájöttem, hogy honnan is csepeg (ömlik) az olaj, azalatt szépen kidolgozta a motor úgy, hogy még a pálcát sem érte el a szint. Csupa olaj volt az érintkezõ, de gondoltam csak valami "olajgõz", no meg kicsit laza is volt a gomba, meghúztam, majd elégedetten beleöntöttem másfél doboz olajat a blokkba. Két nap múlva megint elkezdett zenélni. A motort elég gyakran le szoktam mosni, így könnyen behatárolhatóvá válik egy-egy hiba. A kétnapja letisztított szívócsonk, hengerfej ismét tocsogott az olajban, na ekkor kicseréltem az 1000 forintos alkatrészt. (A használt gombába belefújtam és lehetett hallani, hogy átereszt.) Nem baj legalább volt egy olajcsere is (gyakorlatilag). :))))

Nekem anno azt mondták, hogy nem igazán lehet tisztítani házilag a hidrotõkéket, talán max ultrahangos tisztítóval, meg hogy amikor rájuk jön az öt perc, akkor valamit "odamos a rendszer és azért nem kap kenést, aztán egyszercsak eldolgozza". Kicsit homályos, nem jártam utána, annyira nem foglalkoztat a dolog.

Átöblítõ adalékkal nincs sok tapasztalatom, a lényeg, hogy üzemmeleg legyen a motor, amikor leereszted, hogy minél több lefolyjon. Természetesen olajszûrõt is cserélj!

Még valami: 10W40-nél soha nem jött elõ ez az "5 perc", csak 15W40-nél tapasztalom. Sajnos idõközben elfáradt egy-két tömítés, így vastagabb olajat kap javítás helyett. :D

3787 Petró Dávid 2011-09-15 08:06:24

Sziasztok!

Nincs valakinek elfekvõ vonóhorga spirálrugós limuzin Trabihoz???
Köszi elõre is,
üdv.

3786 Petró Dávid 2011-09-15 08:04:46

Sziasztok!

Nincs valakinek elfekvõ vonóhorga spirálrugós limuzin Trabihoz???
Köszi elõre is,
üdv.

3785 Szebelédy Péter 2011-09-14 21:57:53

Üdv mindenki!
Köszönöm szépen az eddigi segítségeteket, de megint egy tanácsot szeretnék kérni tõletek. Néha, 1-2 percre menet közben elkezdenek kattogni a szelepek, aztán hirtelen, ahogy jött el is múlik. Nyilván addig nem kapnak megfelelõ kenést. Szeretném megszüntetni a jelenséget. Olajcsere + átöblítõ adalék (a régi olajba) kezelésben gondolkodom, az segíthet?

Köszöntem:
Prometheus

3784 Oláh Olivér 2023-05-22 08:40:11

Üdv Mindenki!

Nemtudom, hogy mennyire off ez a téma, mert egy kompresszorról van szó.
Azonban mivel egy 1974-es német VEB gyártmány ezért lehet mégse az:)

Elkezdtem összerakni ezt a kompresszort, ami darabokan, hiányosan került hozzám. Se csvarok nem voltak hozzá, a tengely-kihajtásnál a fedél se volt meg, az egyik szelepet is javítani (újra maratni, esztergáltatni) kellett, és ami a fõ problémám, hogy nem volt hozzá olajpumpa.

Ha esetleg tud valaki errõl típusról infókkal szolgálni azt nagyon szépen megköszönném!

Sajnos nemtudom milyen olajpumpa való hozzá, és mivel nem valószinû, hogy találok bele valót, jó lenne tudni mivel helyettesíthetõ.
Érdekelne még, ha esetleg tudja valaki, hogy milyen fordulatszámon érdemes üzemeltetni, és, hogy mennyi levegõt termel.
Ha esetleg valaki privátban írna, akkor az olvik84@gmail.com-ra írjon, mert az sûrübben olvasom, mint az itt megadott e-mailcímemre érkezõ leveleket!

Elõre is köszönöm a segítséget!

Ime pár kép a kompresszorról:
[url]https://kepfeltoltes.hu/view/110914/P9141838_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[url]https://kepfeltoltes.hu/view/110914/P9141839_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[url]https://kepfeltoltes.hu/view/110914/P9141840_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[url]https://kepfeltoltes.hu/view/110914/P9141841_www.kepfeltoltes.hu_. jpg[/url]

[url]https://kepfeltoltes.hu/view /110914/P9141842_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]


[url]https://kepfeltoltes.hu/view/110914/P9141843_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[i](Módosította Oliver 2011.09.14. 21:11-kor)[/i]