Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3983 Gyapjas Gergely 2011-11-16 11:08:51

Én még nem építettem 4t-t, de ellenben szervizeltünk központi injektoros és karburátoros versenyautókat. Amúgy nem szeretnék senkit megbántani,de mielõtt ilyen nagy motorépítésbe fogtok elsõ lépés a futómû és a fék szakszerû átalakítása a nagyobb teljesítményhez. Másik fontos hogy mûszakilag képben legyetek mert különben ott vernek majd át ahol tudnak titeket. Elõször is döntsétek el mire akarjátok építeni az autót, csak simán utcára, vagy néha gyorsulgatni, esetleg hosszú utazó tempóhoz. Másik aranyszabály amit megtanultam hogy a köbcentit semmi nem pótolja, és nem mindegy 1ló mennyi súlyt cipel.
Na szóval nem olyan egyszerû hogy ráteszem az 1.8-ét többet ad és kész. Injektoros tuning nagyon nem egyszerû ott különbözõ jeladóktól (pl map szenzor) kezdve a lambda jeltõl át nagyon bonyolult dolog összehangolni. Itt jön a "chip" tuning. (Amúgy ma itthon a csiptuning annyit takar hogy átverik az kompjútert ami mindig hideg motorhoz való üzemanyag mennyiséget fecskendez be. Nagyon kevesen csinálnak jó motorprogramozást). Úgyhogy a komoly injektor tuningnak vannak buktatói és rohadt sok pénz kell hozzá viszont ha elkészül akkor szélesebb fordulatszámban fog a motor mûködni mint egy dupla karbinál. Viszont mint ez egy elektronikus rendszer sose fog úgy harapni mint a karbis ami ugye mechanikus.
Azt se felejtsétek hogy ezek a motorok és injektorok már 10-15-20 éves használtak és lehet hogy nem mindig tökéletesek.Tudom a karbik is ennyi idõsek, de jó alternatíva a gyorsasági motor karbik vagy lehet újaba kapni a weber fekvõket.
Lehet hogy összevissza voltam de oldalakat lehet íri ezekrõl.
Amúgy Tibke régebben leírta az egyszerû dolgokat olvasáttok át azt.
Mi fiat mocis 2t-nél így haladtunk.
sima 903-wartburg dobfék-sima-trabi váltó
kis tuningos 903- kis golf fék-hosszú-4-es trabi váltó
abarth replika 984-nagy golf fék-abarth 5ös váltó
most jön abarth 984+++-nagy golf fék+ hátsó tárcsafék-abarth 5ös váltó

3982 Gyapjas Gergely 2011-11-16 10:32:51  Előzmény:Tóth Ákos: 72594

Szmuki!

A te problémádra megoldás a hatósági alvázszám. Az autó mostani gazdája beviszi az nkh-os és ott megoldják. De ez nem olcsó de így sok baj megelõzhetõ.

3981 révai ákos 2011-11-16 09:10:31  Előzmény:Nagy Donát: 72596

Szia !

Valóban érdemesebb 1.3 felett építkezni, bár 1.3 ból is igen komoly dolgokat ki lehet hozni. Nagykarácsonyban szokott gyorsulni egy gyári kék 4T Trabi, és sokakat odaver az 1.3 mal .Ellenben az konfiguráció nem volt olcsó.

Ha 1.4 , 1.6-tal indítasz, akkor azért alsóbb tartományban is érezni fogod a különbséget, fõleg 1.6-nál. Persze mindez pénzben nem lesz sokkal olcsóbb. De a tudat és az érzés kárpótolni fog a költségekért. Az enyim 1.4 + , nagyon jól megy, de mégsem 1.6+ . Utólag inkább azt csináltam volna, mert minimális többletköltség, sõt ha 5 ös váltóval teszed be akkor nem is nagyon kell variálni.

A motorszám pedig megoldható problémamentesen. De ezt nem itt fejtem ki.

Ez csak ez én véleményem, természetesen a döntés a tied.

3980 Nagy Donát 2011-11-16 08:55:34

Ha már úgyis karbi meg nagyköbcenti a téma, én tavasszal szeretném az 1.1-esemet tuningolni. Amire eddig gondoltam, egy sima 1.3-as Waresz vezérmûtengely, fõtengely hajtókarokkal, motorfúrás és Wartburg dugattyúk, valamint Pierbirg 2E karburátor. Ezek mellé szeretnék még 5-ös váltót, aminek beszerzése és befaragása kemény dió lesz, a környéken senkinek sincsen.
Ez így milyen összeállítás lenne? Volt, aki mondta nekem, hogy ha már szét lesz burítva a motor, akkor nem 1.3-assal kéne vacakolni, hanem nagyobbal. Viszont a motorszámmal nem szeretnék játszani, és ugye a Wartburg alkatrészek simán belemennek. Nagyobb motornál ez már így nem lenne megoldató, hogy marad a gyári blokköntvény, igaz?
Kíváncsi vagyok a véleményetekre, mert jó olvasni az 1.6-ról és az injektorról, e nincsenek tapasztalataim.

Amúgy az autót fõképp városban használom (jó lenne az alacsony fogyasztás), ritkán városon kívül, de autóbuzi vagyok, szeretnék a erõs kocsit :).

Köszi!

3979 Nagy Donát 2011-11-16 08:50:11  Előzmény:Tóth Ákos: 72594

Küldtem egy e-mail egy saját tapasztalattal.

3978 Tóth Ákos 2011-11-16 06:19:01  Előzmény: Bandi: 72590

Hali!

Volt már épített Wartburgom Ezüst-Metál 4T kombi 5 váltóval(poloGT)(ami a kis képemen van:)).
Rá kellett jönnöm hogy a mostani autóm túlságosan ingerszegény(Corolla VVTI), és hiányzik a Wartburg feeling.
Vagyis nekem kell újra egy Waresz.
Még nem fogtam bele. 2 autó közül nem tudok választani.
Mindkettõ 1.6ABU. csak az egyik:full felújítva a motor(szinte 0km minden porcikája), központi injektoros, fény a kocsin kitûnõ, és LPG-s,hosszú 5 váltó.
A másik: lényegesen olcsóbb de itt 150e km-t futott gyári ABU. Ami az én szempontomból jó hisz! úgy is igen nagy átalakításon menne át a motor(hengerfej is), illetve rövid 5-s váltó ami nekem volt(Polo GT).
Csak itt motorszám olvahatatlan, illetve az alvázszám sérült(véletlenül bele lett flexelve szereléskor) és úgy nem akarom elhozni hogy nem tudom lepapírozni a nevemre. Üzembentartóival jó lenne mert úgy ki lehet kerülni az átírást, eredetiségvizsgát, de a tulaj nem megy bele. Csak a rendes átírással.
Ezért kérdeztem volna itt hogy nem-e tud valaki valami okosságot erre a megoldásra. Mert a motorszám megoldása még nem is gond. De mennyire toleránsak eredetiségvizsgán hogy az alvázszám nem minden eleme olvasható. Mert azt ugye gondolom tudjátok hogy ha eredetiségvizsgán bukik a kocsi akkor automatikusan rendõrségi eljárás indul az elõzõ tulaj(aki eladta) ellen.
Pedig ez az autó a szimpibb, mert gyorsuláskor nagyon jó a rövid váltó(kell is!!!). Az LPG-s autónál meg nem lenne szívem szétkapni a full felújított hengerfejet, motort megint átfabrikálni(holott az elõzõ tulajnak 160e környékébe volt rendbetenni). De itt a papírozással nem lenne gond. Minden klappol!

És én is jobban pártolnál a karbisort! mert 130LE ki akarok hozni belõle!!!Injektorral kötve hiszem hogy sikerülne!

Üdv_Szmuki

ui:szóval ha valaki tudna segíteni e-mailben várom az okosságokat!

3977 Téttry Ádám 2011-11-15 20:24:28  Előzmény: Bandi: 72592

mindig elfelejtjük :D lajoskomáromba is meg szálkán is :D

3976  Bandi 2011-11-15 20:09:08  Előzmény:Téttry Ádám: 72591

De most ne gyere a suzukival:-)
Ezekrõl a mocikról beszéltünk!!

Na mindegy, majd összevetjük a kettõnkét!!!:-):-)
a tiedé meg azért evett 5 litert mert 1.1 volt,5-ös váltóval.

de ne gondold,hogy a hengerenkénti injektorral kicsit erõsebb egyenletesebb meg jobban megy és ennek ellenére kevesebbet eszik!!!!!!!

Több benzin=nagyobb erõ=nagyobb fogyasztás
kevesebb benzin=kissebb erõ=kissebb fogyasztás

De majd meglátod!:-))
Kipróbáljuk az elsõ adandó alkalommal!!!:-))))

3975 Téttry Ádám 2011-11-15 19:57:33  Előzmény: Bandi: 72590

hengerenkéntis kevesebbet eszik hidd el :) nézz utána :) pl suzuki... swift 1.3 sima 8v 68 lovas központis 5.5-6közt eszik átlagban, 1.3 16v hengerenkéntis ami nekünk is van 86 ló és átlagban nagyon max 5.4-5.5 hosszútávon volt már 4.7 is! autópálya sok cuccal, neekd az 5ös váltó miatt iylen nagyon takarékos ja és menj egyet egy iylennel majd egy 8v-vel :), én kerek 5literel elmentem elõzõ 1.1esemmel amiben 5ös váltó volt kb 100-110es átlagsebességgel sé szintén néhány faluval, ja és a waresz 34es karbijával :)

3974  Bandi 2011-11-15 19:50:36  Előzmény:Tóth Ákos: 72587

Ha már belefogtál a faragásba akkor inkább valami karbisorba gondolkodj,mint amiket írtál azok jók arra.
Injektor inkább az egyenletesebb motorjárás és alacsonyabb fogyasztás terén jobb,de tuningra nem ajánlatos,szerintem.

Nekem is injektor van most fent,megy ezzel is de nem úgy mint egy karbival.
És gondolom azért akarsz1.6 ABU-t hogy legyen energia is,ehhez meg inkább a karbi való.

Vagy ha nagyon injektort szeretnél akkor valami nagyobb köbcentis autó cuccát szerezd meg és azt vidd el egy szakihoz aki felhúzza a számítógépet.
/Chiptuning/

De inkább karbi..


[i](Módosította Bandi 2011.11.15. 20:52-kor)[/i]

3973  Bandi 2011-11-15 19:42:48  Előzmény:Téttry Ádám: 72588

"és nem mellesleg a központinál kevesebbet eszik is a hengerenkénti:)"


Hát ezt azért nem merném kijelenteni!!:-)

Mérd csak le szépen hogy mennyit eszik neked!!
Én kijöttem vele egy nyári túrán 5,5 l-el 90-110 közötti tempóval,közben egy-két falucskával!!!:-)

3972 Téttry Ádám 2011-11-15 19:22:59  Előzmény:Tóth Ákos: 72587

hali
sztem cseréld azt ki egy hengerenkénti injektorra, pl polo gt injektor vagy nz vagy vmi ami hengerenkénti, vagy akár az 1.8aséra, mert aközpontis az sose lesz olyan erõs, mert ugyanúgy mint a hagyományos karbinál 1 helyrõl kapja csak a benzint egy torokból a 4 henger, és sose lesz ugyanolyanoylan a 4 henger beszívott mennyisége, mint egy hengerenkénti karbinak vagy injektornak, és nem mellesleg aközpontisnál kevesebbet eszik is a hengerenkéntis:)

3971 Tóth Ákos 2011-11-15 17:54:26

Hi all!


Központi injektorral lehet olyan tunningot elérni mint egy fekvõ Solex, vagy Delortó Karbipárossal?

Nagyobb befecskendezõt kell betenni?

Persze itt a fulltunningra gondolok minden téren(1.6 ABU).

50-es janó rendszer, motor könnyítve, síkolva(-2mm) új dugók nagyobb vezérmûtengely, nagyobb szelepek..stb.



Üdv_Szmuki

3970 Léber Balázs 2011-11-14 20:45:00

Sziasztok!

Lehet (több mint valószínû) nem mondok újat, vonóhorog.
Trabiról van szó, odaáig már eljutottam a trabievolúcióban,
hogy laprugós, spirálrugós. Nade, a spirálrugósé hogy a
bánatba megy fel egy 4T-re? Ugye a hátsó felfogatásnál
ott van a tank, a jobb oldali nyúlványt rövidebbre kell
hagyni, vagy? Az elejénél meg nem is értem hová lehet felfogatni.
Valaki felszerelt megoldásról fényképet, létszi!
Az anyag már megvan: spiráloshoz kész vonóhorog, autó :-),
de már ott megbukott a mutatvány, hogy próbáljuk rá.

3969 Téttry Ádám 2011-11-13 16:14:47  Előzmény:jocking .: 72584

hali énis ezekre tok tippelni mert pl ha lehuzom a vízhõfokcsatlakozóját akkor olyan stabil az alapjárat mint a cövek! és pl ha lehúzom a lambdaszondát vagy visszadugom akkor pedig semmi sem változik

3968 jocking . 2011-11-13 14:16:36  Előzmény:Téttry Ádám: 72583

Nekem is volt ilyen egy idõben.
Két dolgot cseréltünk, miután jó lett:
Az egyik az injektor vízhõfok jeladója, a másik pedig a lambdaszonda. Nálad szerintem a hõfokjeladó lesz a ludas, mert annak a jelét csak a motor üzemi hõmérsékletének az elérése után figyeli az ECU.

3967 Téttry Ádám 2011-11-13 12:25:42

Sziasztok
egy kis segítseégre lenne szükségem, Trabi 1.1-esembe egy golf/polo 1.3 nz injektora dolgoizik, megy is jól húz minden frankó, hidegen is pöcc röf,de melegen valamiért ingadozik az alapjáratom eléggé, nemtom mi lehet vele :( ha valaki tudna tanácsot adni, lenen ötlete akkor légyszi írjon az a.tettry@gmail.com-ra mert nem sürün járok itt ezen az oldalon elõpre is köszi üdv mindenkinek;):)

3966 Varga Csaba 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 72581

[img]https://www.facebook.com/photo.php?fbid=303517749675668&set=a.166619206698857.39366.100000523368192&type=1&theater[/img]
Leszedve ksözönöm a tanácsot gumi kalapács nem volt de egy darab léc meg vaskalapács segitett :)

3965  Spityu 2011-11-12 21:12:26  Előzmény:Varga Csaba: 72580

Lehet, hogy össze van rohadva a tömítéssel (gumikalapács)? Ez csak egy tipp, majd egy wareszos talán tud valami biztosabbat is mondani.

3964 Varga Csaba 2011-11-12 21:06:15

Helló olyankor mivan ha leszedtem az anyacsavarokat a hengerfejrõl, de az nem mozdul, mert kinyomta a hengerfejpakolást és kikéne cserélnem wartburg 353w
[i](Módosította Mammut 2011.11.12. 22:07-kor)[/i]

3963 Kiss Krisztián 2011-11-12 14:13:34  Előzmény: Spityu: 72578

Ok köszi,megnézem van e robur forum,megkérdem ott is!

3962  Spityu 2011-11-12 14:03:35  Előzmény:Kiss Krisztián: 72577

Multicar-ban kisebb van, IFA-ban nem ilyen a felfogatás. (Terepes) Roburé.

3961 Kiss Krisztián 2023-05-22 08:40:11

Egy kis segitség kellene:Van egy új föfékhengerem,de nem tom mié?Tipp,barkas,multicar?DDR es az biztos.Csak olyan irjon aki biztos benne,el akarnám adni,jó lenne tudni mi lehet..
Köszi a segitséget!!
A képek:[imgw]https://kepfeltoltes.hu/111112/M_solat_-_vat_098_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/111112/M_solat_-_vat_099_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/111112/M_solat_-_vat_100_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította heggla 2011.11.12. 14:30-kor)[/i]

3960   2011-11-12 11:07:58  Előzmény:Petró Dávid: 72575

Ott van a ventilátor lapátok alatt.

3959 Petró Dávid 2011-11-12 09:12:26  Előzmény: Spityu: 72561

Köszi szépen! Azt nem tudod esetleg, hogy ez az ellenállás helyileg hol helyezkedik el az autóban? Nekem 2T-m van és abba építek be egy ventilátort a fûtés rásegítésére, csak nem tudom merre keressem az ellenállást a kapcsolóhoz, ha találok egy 4T-t a bontóba...

3958  Spityu 2011-11-11 20:38:13  Előzmény:jocking .: 72573

Jó, az alap. :) Lendkerék? Palacsintasütõ!

Persze egy jó forgós motorhoz nem elég legyalulni a lendkereket, ahhoz már normális, pillekönnyû dugattyú esetleg hajtókar kell, eszméletlen kompresszió, ez utóbbihoz pedig hibátlan feltöltés. Az én 100%-osan utcai motorom is elforog több mint 6600-ig (2-ben 70, 3-ban 100, túlzás nélkül), de ott már akkora veszteségek vannak az alternáló tömegek miatt, hogy nem éri meg. Kb. annyi idõbe telik 2-esben 60-70-ig felküzdenie magát, mint 20-60-ig. :D

Lásd a "Kocsma" topicba nemrég belinkelt rövidváltós Trabit. Van egy tippem, hogy Assmann motor van benne (az elõtte lévõ sárga-piros-kék kocsiban az van). Az meg kb. 6000 alatt használhatatlan.

3957 jocking . 2011-11-11 20:17:53  Előzmény: Spityu: 72572

Meg persze ne felejtsük ki a 3 leömlõs hengereket, a könnyített lendkereket meg a dupla rezót. :D

3956  Spityu 2011-11-11 17:12:59  Előzmény:Őry Gábor: 72571

Akkor már Jikov... de akkor meg már 40-es Mikuni. Kettõ. :D

3955 Őry Gábor 2011-11-11 16:43:26  Előzmény: Spityu: 72570

Eh, fölösleges! De ha van esetleg egy elfekvõ ETZ karbi...

3954  Spityu 2011-11-11 16:17:32  Előzmény:Őry Gábor: 72569

Elõássam a tervrajzokat? :)

3953 Őry Gábor 2011-11-11 15:40:37  Előzmény: Spityu: 72567

Nincs megállás a 80 lóerõig!

3952 Támba Csaba 2011-11-11 13:45:40  Előzmény:Őry Gábor: 72564

Miért ne tudnának?

Más kérdés, hogy erõsen elhasználódott hengereknél sokszor célszerûbb helybõl 2. túlméretre fúrni, mert a hordós kopás miatt "foltos" maradhat a henger. Furatmérõ órával simán ki lehet méricskélni.

3951  Spityu 2011-11-11 13:22:02  Előzmény:Őry Gábor: 72566

[i]"De ha már lúd, legyen kövér: a legnagyobb méretre lesz fúrva!"[/i]

Ez a beszéd, 76-ig meg se állj! :D Mondjuk abban a méretben már tuti nem lesz gyári. :) Hivatalosan tudtommal 73.00 az utolsó, de állítólag létezett 74 körüliben is gyári dugó, gyûrû.

76-nál már 650-es lenne a motor, de az már eléggé a vége. Meggondolandó a felömlõk bõvítése is. :)

3950 Őry Gábor 2011-11-11 13:08:44  Előzmény: Spityu: 72565

Egyelõre csak a gyûrûzés lesz, mert a kompresszió gyengécskének tûnik (bár mostanában nem mértem). Egyébként elég jól megy a gép, de az alapjárat kissé döcögõs, ill. az indítás kissé nehezebb, nem indul pöccre. Ettõl még lehetne tömítésprobléma is vagy vezérlõtárcsa, de a legárulkodóbb, hogy a legkisebb lejtõn egyesben is hamar átfordul a motor. Ha bekopás után sem lesz jelentõs javulás, akkor jön a fúrás. De ha már lúd, legyen kövér: a legnagyobb méretre lesz fúrva!

3949  Spityu 2011-11-11 12:28:20  Előzmény:Őry Gábor: 72562

Necces az egész. Eleve az egyik legfontosabb dolog a gyûrû minõsége vagyis gyártmánya. A gyári gyûrûk egyik lapján "zJv", "zlr" vagy ilyesmi felirat olvasható, a gyûrû végénél. (Ill. most találtam olyat is, amin nincs, csak hogy ne legyen olyan könnyû a dolgunk :D) De ránézésre is meg lehet különböztetni õket.

A kopott hengerrel az a baj, hogy gyûrûzéskor mindig a legkisebb átmérõhöz kell reszelni, különben elõfordulhat, hogy egész egyszerûen valamelyik szûkebb szakaszon nem fér el és darabokra törik, megszorul, mindent összekaristol stb.

A túlméretes gyûrût nem ajánlom én sem. Ezekszerint alapméretes a motorod még? Futástól függõen elõfordulhat, hogy még elbírja az elsõ javítót, de mindenképpen meg kell mérni, úgy lehet biztosra megmondani. A második javítóméret tuti, hogy elég lesz. Legalábbis nekem ezt mondták, amikor megkérdeztem az 50-60ezret futott hengeremre. Kinél szeretnéd furatni? Szerintem menj be és érdeklõdj a Béry gépmûhelyben, nem kicsit profi. Ha nem az elkerülõn közlekedsz, minden nap ott mész el (Zala utca 4.). Ha van idõd és Bandi bácsi is ráér, akkor kérd meg rá, hogy tartson kiselõadást (külön a gyûrûkrõl is!) a polcon sorakozó esetekrõl, van a jópár tipikus mellett néhány megdöbbentõ is.

Amúgy simán meg lehet fúrni, (plató-)hónolni 25 százados lépcsõkben, persze ha kiadja.

Na, jobban megnéztem, mégis van felirat azokon a fent említett gyûrûkön is, csak nagyon halványra sikeredett. ("zJw") Ha egy "U" betûhöz hasonlítjuk a gyûrût, akkor mindig a bal oldali szárának a végén kell keresni a feliratot. Valamelyik oldalon. :)
[i](Módosította Spityu 2011.11.11. 13:47-kor)[/i]

3948 Őry Gábor 2011-11-11 09:47:23  Előzmény:Támba Csaba: 72563

Köszi!

Igazából csak azért ütött fejembe szöget a 72,25-üs gyûrû, mert ekkora méretre úgyse fúrnak, mert minimum fél milliméter amit tudnak fúrni nem?

3947 Támba Csaba 2011-11-11 09:44:00  Előzmény:Őry Gábor: 72562

Igen, a 72-es átmérõ a gyári alapméret.

Túlméretes gyûrû? Hát...szóval van aki belereszeli a túlméretes gyûrût a kopott hengerbe, de azon kívûl, hogy szépen fog csörögni túl sok értelme nincsen.
Még a méretben passzoló gyûrûknek is kell bizonyos futásteljesítmény mire összekopnak a használt hengerrel, eleve más méretre készült gyûrûknél ez nem szokott összejönni.

3946 Őry Gábor 2011-11-11 08:32:46

Gyárilag ugye minden Trabit alapméretes dugóval szállítanak? Csak mert tárgyalásban vagyok egy 72-es gyûrûgarnitúráról, és nincs kedvem elõre szétdönteni a motort, és egy hétig nélkülözni.
Illetve msik kérdés: Ha már kissé kopott a henger, meg lehet kockáztatni egy 72,25-ös gyûrût, vagy felejtsem el. Már a kérdés közben éreztem, hogy ez baromság.:D
[i](Módosította orygabor 2011.11.11. 09:33-kor)[/i]

3945  Spityu 2011-11-09 21:05:20  Előzmény:Petró Dávid: 72560

A kapcsolási rajz szerint: fekete-piros vezeték a betáp, szürke-fekete a kettes fokozat kimenete, szürke-piros az egyesé. A rajz szerint az ellenállás valahol a kapcsoló és a motor között helyezkedik el, értelemszerûen a szürke-piros vezetékbe sorosan iktatva.

Amúgy 8. biztosíték, 8A, motorteljesítmény: 60W.

3944 Petró Dávid 2011-11-09 20:53:51

Üdv mindenkinek,

a 4T Trabiba a 2 fokozatú fûtõventilátor fokozatai hogy vannak megoldva?? Eleve a kapcsolóba van beépítve valami féle ellenállás vagy a kapcsoló elé van kötve?
Köszi,

3943 Kozma Bence 2011-11-09 20:52:08  Előzmény:Gyapjas Gergely: 72558

Hát úgy kompletten a Zsombicarnál is kb annyi. Külön a csõcsatlakozó nemtudod mennyibe kerül?
Merre van ez a bolt?

3942 Gyapjas Gergely 2011-11-09 20:47:06  Előzmény:Kozma Bence: 72554

Én most csináltattam hidraulika boltba fémszövetes benzincsövet. Õk forgalmazzák a csõcsatlakozásokat. Amúgy 2600 pénz volt.
[i](Módosította strabi 2011.11.09. 21:47-kor)[/i]

3941   2011-11-09 19:42:29  Előzmény:Nagy Donát: 72555

Pontos számot nem tudok mondani, de bõven elég egy flakonnal.

3940 Őry Gábor 2011-11-09 19:32:49  Előzmény:Kozma Bence: 72554

Menj el egy MéH-telepre, ott általában az alumínium cuccok, vagy a motorok között találhatsz, bár manapság már egyre ritkább!

3939 Nagy Donát 2011-11-09 19:31:22

Gyorskérdés: 4T Trabiba mennyi fékfolyadék megy? :O

3938 Kozma Bence 2011-11-09 18:39:42  Előzmény:Támba Csaba: 72553

Hát sajnos az se a szomszédba van, de azért köszi! Vaterán próbálkozok épp, holnap meg majd megpróbálok pár bontót.

3937 Támba Csaba 2011-11-09 18:19:30  Előzmény:Kozma Bence: 72552

Nyíregyháza-Miskolc viszonylatban tudok segíteni.

De ha bontóban, vagy valahol egy átfolyásmérõvel szerelt Trabant tankjának visszafolyó csonkját leoperálod az pont jó a karburátorra "bigyusznak" :)

3936 Kozma Bence 2011-11-09 17:51:22

Hát ez a benzincsõ dolog nem sikerült épp a legjobban. Sikerült letörni a karbinál lévõ kis bigyuszt amire megy a csõ. Maradt rajta valamennyi, de azért nem mondhatni a legbiztonságosabbnak. Nincs esetleg feleslegbe valakinek egy ilyenje? Vagy egy rossz, lyukas benzincsöve amibõl kilehetne szedni?

3935 Őry Gábor 2011-11-09 09:24:50  Előzmény:Támba Csaba: 72550

Trabant 601 típusú személygépkocsiba.:)

3934 Támba Csaba 2011-11-09 08:33:52  Előzmény:Őry Gábor: 72549

Milyen masinába kell amúgy?