Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Szia!Hát..tal nem kezdünk mondatot,de hát..Így leírásod alapján egy tökéletes főfúvóka dugulás.Az már furcsább,hogy több karbinál is ugyanazt adja elő,találgatások fognak következni.Tegyük fel,hogy a gyújtásod a helyén van,túl előgyújtásnál rángat,fullad,leáll,nem pörög föl,utógyújtásnál pedig alapjárat fordulatszám környékén pöfög csőgázon.Egyrészt megnézném a fúvókák tiszták-e,haladva tovább,jó-e az úszószint,ez,ha jól emlékszem,ha leveszed az úszóház tetejét,az úszótartó lábak miatt van egy kis ferde rész a házon,na,a benzinnek a szintjének nagyjából ennek a ferdeségnek a közepén kéne lötyögnie.Ha ez jó,még minden kis réztömítést is nézz körbe a csavarok alatt,vagy réz,vagy kis azbeszt alátétek.Két fúvókásnál jó-e a pillangószelep tengelyén a szimmering?Menve tovább,karbi alá egy vastag azbeszt tömítés,szendvicsbe fogva két papír tömítéssel.Ez ennyi,még a karbi fogatásnál a blokkon képes az alumínium a tőcsavaroknál megvetemedni,töcsavar ki,és steklivel,vagy reszelővel,meg óvatossággal,mert nagyon el lehet b..zni,síkra húzni.Aztán,ha ez mind rendben van,és még mindig produkálja,akkor van gáz.Főtengelyszimmering.Igazából nem gáz,de jó játék.Vagy kicsúsztak,vagy elkoptak,blokk ki,és szimmering csere.Ha minden jól megy,hamarabb van,mint mire végignézed a karbi körüli opciókat.Sok sikert,még egy kis dolog,nem pontosan emlékszem miért,azt hiszem nekem mintha falsot szívott volna,pedig nem adtam neki esélyt,fogtam egy kis cint,és beforrasztottam a torok elején-tetején levő fúvókát.Esetleg még ezt is próbálhatod.Sokkal kezelhetőbb lett utána,piroslámpánál nem dadogott le.Nagyjából így,most-pár éve most-egy 250-es négyütemü quad karbi van fennt,ööö..Tiszteletem a német tervezőknek,de ez sokkal jobb..
Sziasztok!
A segítségeteket,tanácsotokat szeretném kérni a következő ügyben!
Adott egy trabant 601 motor,ami csak szívatóval hajlandó rendesen dolgozni vagy nagy fordulaton pörgetve.Több karburátort rátettem ,a régi típusút aztán az újabbat is(takarékos) de a helyzet ugyanaz.amint leveszem a gázról a lábam mintha a gyújtást venném le azonnal leáll és padló gáztól hajlandó újra fordulatba jönni.Segítségeteket előre is köszönöm!!!!
Helló!Nem csináltam még ilyet,de megpróbálom.601-es,de már spirálrugós Trabim rugómenetei közé autósboltban kapható,hát,nem tudom van-e hivatalos neve,Ladához való,téglalap alakú tömör gumi,bemélyedéssel a téglalap rövid oldalain,na,magyarán ilyeneket szorítottam be a rugóba.Egy csomagba több darab van,lehet vele játszani,égig lehet vele emelni az autót.Nekem bejött,kettő egy meneten egymással szemben,vagy három egy meneten háromszög formában,vigyázva,hogy se a kaszninak lerugózásnál,se a keréknek ne legyen útba.Most egyoldalt van 5 darabom,és még nem hagytam el,és még a rugó se tört el.Ez a peták összeg verzió,rugókovács a másik megoldás,vagy egy olyan másik autó rugója,ami erősebb,és befér a gyári helyére.Hát,ha valaki tud ilyet,legyen szíves,ne tartsa magában!Köszönném szépen!
Ötleteket várok(működőket), egy 1,1-es Universal hátulját szeretném felemelni annyira, hogy egyenesen álljon a kocsi.Mivel oldanátok, illetve oldottátok meg ezt a kérdést?Az elejét nem viszem lejjebb, a hátulját kellene felemelnem.kb +5 cm lenne a cél.
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat. A beázásra visszatérve, esőzés után csak a vizes aljzat árulkodik a beázásról. Az említett részeken megtekintem. Caprigrün Trabiba akkor passzol az a szürke kárpit ugye?
Üdvözlöm a tagokat és köszönöm hogy érdeklődhetek nálatok.Attila vagyok és azt szeretném megtudni hogy az 1300-as Wartburgnál,hideg motornál,a rángatódzást miért csinálja az autó.Teljesen olyan mintha el lenne dugulva,de szűrők kicserélve,fúvókák kipucolva,beállítva szépen minden és ha meleg a motor megy mint az álom.De hidegen rángat.Van valami ötletetek,mégis mit csinálhatnék.Előre is köszi a segítséget.
1977-től van a kárpitnál az ajtóbehúzó. Arra vonatkozóan nem találtam infót (1974-től néztem), hogy mikortól ilyen a kárpit színosztása. Azt viszont megtaláltam, hogy '84. áprilistól barna.
Azt hiszem, 1974-től 1984-ig. Utóbbi évszám biztos. Talán májusig.
Általában a képen látható tónusú az alja, de láttam már világosabbat is. Ami a képen lévőnél "vajasabb", az szerintem csak az öregségtől van.
Beázás: tető, ablakkéderek, ajtókéderek, duroplastok ragasztási felületeinél és az ajtóüvegnél lévő vízlehúzó guminál tipikus. Ha konkrétan a kárpitok környékét kérdezed, akkor hátul az oldalüvegeknél szokott befolyni, ettől szépen meg tudja magát szívni a farost, és deformálódik. Az ajtókárpitok meg szinte kizárólag a vízlehúzó gumi, esetleg a bársonygumi rossz állapota miatt tud kapni. Hasonlóan, azok is deformálódnak. Áztatással, lapítással azért lehet orvosolni a problémát.
Arra kell ügyelni, az ajtókárpitok nem teljesen sík kialakításúak, van egy kis ívük oldalról nézve. Amikor kibontottam az ilyen gyári újaimat és szemügyre vettem őket, elsőre majdnem szívinfarktust kaptam, és neki álltam töprengeni, hogyan is préseljem ki. Aztán odatettem őket - patent nélkül - az ajtókhoz, és rájöttem, hogy szándékos az ívelés.
Sziasztok! Megtudja valaki mondani, hogy mettől meddig gyártottak Trabantot szürke kárpittal? Következő kérdésem, hogy hol szokott beázni az autó az ablak körüli tömítéseknél leszámítva?
Kiszerelés, szétszedés, összerakás, visszaépítés megy? Nyilván felül kellene vizsgálni mindent. Vezérlőtárcsák pályája, főtengely állapota stb. Ha 50%-os, lehet, hogy érdemes volna fúratni. Mondjuk én sosem voltam a gyűrűzés híve, az olyan félmegoldás. :) Pécsett van jó hengerfúró, de valószínűleg Siófokon is találni azért.
A kedvenc Trabant Trampom motorját kellene rendehozni. Jelenleg 50 %-os a kompressziója.
Keresek olyan hozzáértő autószerelőt aki megbizhatóan oldaná meg a problémámat, lehetőleg Siófok környékén..
Helló!
Nem egészen, a szívósorra felmegy, a karbihoz szintén passzol, de a bowdentartó része a polonak más. Valamint a karbi lefogató csavarjaira kell kb 3mm távtartó alátét, mert a talp vékonyabb, mint az NDK-s. A le- és felszerelés kicsit kényelmetlen, mert a szívósor alatt kevés a hely, nőgyógyász kezek ajánlottak a feladathoz. Hacsak le nem veszed a komplett szívosort is.
az 1.1-es trabiban levö karburátortalp egy az egyben ugyanaz mint a vw polo1/golf2 karbutalp? Az enyém kezd repedni, és szerintem már falsot szív. Egyébként az is érdekelne, hogy ez egy könnyen elvégezhetö csere lesz vagy idö és energiazabáló? :)
Zoltánnak! Felújított főtengely 35000 Ft + posta
Fúrt hengerpár /72.25mm/ dugattyúkkal,gyűrűkkel :28000 Ft+ posta
Ha megbeszéljük privát emailon, nekem van, ill. lesz ! Email :arcsassandor@freemail.hu
Sziasztok! Van pár találós kérdésem a trabantal kapcsolatban (1.1-Limusin)... Még soha sem volt trabantom. Tehát: A futómû hátul kopog olyan mintha a csomagtartóban fojton krumplikat dobálnának. (ezt a kopogást gondolom a szilentek okozzák) Gázadásnál ránt egyet az autó. Ezt miért csinálja...? Hidegen beinditva benyomott kuplungnál furcsa súrlódó hangot hallat a motortér bal oldala... (felteszem a kuplung) Bemelegedés után elhalgat. Az 1,2 fokozatokat kicsit nehezebben veszi,de olvasgatttam és azt mondják ez normális... Valóban igy van e ? Kb ezekre a kérdésekre szeretném tudni a választ... Elõre is köszönöm! :)
A tanácsotokat szeretném kérni. A 75 éves apósomé az autó, õ kért meg, hogy próbáljak internetes fórumon tanácsot kérni.
Egy 1990-es évjáratú 4 ütemû Wartburgról van szó. Az autó 41000 km-t futott és az elmúlt 25 évben minden éjszakáját a garázsban töltötte. A eredeti fényezés úgy ragyog, mint ha most gördült volna le a gyártósorról. Komoly, az autónak szinte múzeumban lenne a helye.
De most van egy probléma, ami nem hagyja aludni az öreget: a motorháztetõ belsõ hõszigetelése tönkrement, elporladt. Milyen megoldást javasoltok? Lehet ilyet beszerezni valahol? Vagy méretre kellene készíttetni valahol?
Hát... mielõtt nagyon nekiállnál javítani / szerelni, mindenképpen próbáld meg bikázni egy másik autóval / akksival. Vagy kompletten egy másik, tuira mûködõ akksival kipróbálni a kocsidat.
Ja, és betolásra sem indul be... Elõtte így beindult, mert mikor vettem, akkor sz.r akksi volt benne, de ha megtoltuk beindult egybõl. Lehet mégse jó az új akksi?
Valamikor kattan, valamikor nem. Nem volt lelazulva a kábel, azt néztem meg elõször. Nem próbáltam másik autóban az akksit, vadi új, pár hónapos, azóta nem is volt használva, csak rátöltöttem. Igen, a LED-ek pislákolnak, de nem villognak össze-vissza.
Semennyire sem vagy csak gyengén? Kattani legalább kattan?
(Ha az akksinál lévõ sarukat, érintkezõ felületeket átnézted és jónak találtad, akkor nézd meg a negatív fekete kábel másik végét. Nagy valószínûséggel rendben lesz.)
Ellenõrizd az önindítóra menõ pozitív fekete kábelt. Nálam az volt egyszer lelazulva és alig tekert az önindító.
Írod, hogy az akksi feltöltve... mit lehet tudni az akksiról? Másikat próbáltál? Vagy az adott akksit másik autóban? Bikázni nem próbáltátok? A gyenge, félig-meddig lemerült akksi is hasonlóan viselkedik. Önindítózás közben nem villognak / pislákolnak össze-vissza a mûszerfalon lévõ led-ek?
Elsõ körben szerintem is a vezetékeket kellene megpucolni az akksi körül. Az önindító teker megfelelõen? Ha igen, akkor valószínûleg a két vékonyabb vezetékkel lesz probléma. A piros pozitívval vagy a barna negatívval. Csavard szét az akksi sarukat, pucold meg jól az összes érintkezõ felületet, aztán rakd újra össze. Ellenõrizd a vékony vezetékek saruinál, hogy nincsenek-e elszakadva az erek. Jellemzõen szép lassan a tövénél eltöredeznek, és akkor nem egy át redesen a delej. Aztán nézd meg a vékony vezetékek másik végét is. [i](Módosította Spityu 2015.12.12. 11:00-kor)[/i]
Mivel lényegében semmi se mûködik vagy nem jól, ezért a test pontokat nézném/tisztítanám meg. A második amit tudok javasolni, hogy a biztosítékok érintkezõ felületét kéne megtisztítani az oxidrétegtõl.
Üdv Urak! Látom, nem pörög az oldal, de valaki hátha olvassa, és tud segíteni. Szereztem egy 4 taktot, és a probléma a következõ: (elõrebocsátom, nem vagyok elektronikai zseni...) -teljesen feltöltött akksi mellett, a lámpák elég gyengén világítanak, indexek egyáltalán nem villognak, elakadás sincs, duda nagyon halk, nincs belsõ világítás, a mûszerfalon minden visszajelzõ mûködik... Mi lehet a probléma? Ha valaki használható infóval tudna szolgálni, nagyon megköszönném!:) (Esetleges hibákért elnézést kérek, telóról írtam.)
Az már biztos hogy a hangjára én is kíváncsi lennék,ígéretet kaptam,hogy az úr küld egy videót amin az autó hangja eszméletlen de sajnos ez elmaradt!!! ,és igen pontosítok,nagyon kíváncsi lennék hogy JÓL mûködik-e???!!!
Ha jól tudom milliós nagyságrendbe került a motor,huuuú (minek????) 250-300 ezerbõl lehet már építeni egy 50 lóerõ körüli (600ccm)2t trabi motort,és hidd el nekem az is már felszáll(eszméletlen jóóóóóó!!!!!);ja és bírja az ívet; :):):):):):):):):)
Azt nem tudom, mûködik-e. Az látszik, hogy a technológia adott. Ez már egy jó pont. Szemre amúgy nekem úgy tûnik, hogy nyomatékra van belõve a hengerpár: a csatornák nincsenek túlzottan felhúzva (már amennyire be tudom lõni kép alapján), a hengerfejek is viszonylag nagy térfogatúak (legalábbis az a betét, ami a képeken van), mivel az alacsony ablakok miatt az effektív lökettérfogat nagy marad. Szintén szemre kissé túlkönnyítettnek tûnnek a forgó dolgok, ez inkább hegyezett motorhoz volna jó párosítás, a rezonátor dobbal együtt. De mondom, ezt csak szemre mondom, korántsem biztos, hogy igazam van, még teoretikusan sem. Az biztos, hogy meghallgatnám, ha egyszer már (jól) jár a motor.
Ez már valami! Szép munka! Egyik barátom is ugyanilyen perspektívából közelítette meg az autóépítést (Su..ki 1.6 GTI 4WD) Sokat számít, ha a lelkes autóépítõ netán forgácsoló mûhelyben dolgozik, nagyon sokat...
Hát, megoldható, de azért ha még nem csináltál ilyet, inkább vidd szerelõhöz. Szerintem elég félre tolni a váltót, nem biztos, hogy ki kell venni fizikailag, de valószínûleg a futómûvet is le kell kötni itt-ott.
Hát, ez elsõre úgy tûnik, hogy valami a lendkerékkel történt. Kb. mintha leesett volna. Ez okozhatja azt, hogy leáll a motor, utána pedig az önindító nincs mit tekerjen. Van a váltó tetején egy fehéres kupak, ha jól emlékszem. Azt érdemes volna levenni és benézni mögé. Sebességbe tenni a kocsit és tologatni. Esetleg csavarhúzóval feszegetni a lendkereket, hogy mit mutat.
2.ban csammogtam a dugóban.2-3 másodpercre recsegés hallatszott a motortérböl.Olyasmi mintha a váltó reccsenne egyet. Ezt követöen a motor leállt és be sem indul. Az önindító forog,de nem hajtja a motort. A motor nem állt be. Mi tlehet a gond?