Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Ilyen volt az enyémben is régen, amikor még apámé volt a Trabi, én meg kisgyerek voltam :-) Magyar kisipari gyártmány volt, kívülrõl ronda sárga henger alakú cucc, amit a benzincsap és a benzincsõ csatlakozásához kellett felszerelni. Elektromosan 6V-os volt természetesen, mindenféle relé nélkül. Azért került ki végül, mert képtelen volt tisztességesen elzárni, mindig áteresztett valamennyire.
Ki lehet: P = U*I >> I = P/U. Így kb. 0.67 A az áramfelvétele, ami nem hiszem, hogy indokolná a relét. Vagyis számok alapján nem kell, de ha én szerelnék ilyet a sajátomba, akkor valszeg raknék relét (már ha épp van itthon).:D:)
Nem is az értéke miatt, hanem hogy ne érjen váratlan meglepetés, hogy nyitva vagy zárva marad. :) 8W a teljesítménye, nem tudom, ebbõl kilehet számítani az áramfelvételét? :)
A kérdés megválaszolásához ismerni kéne a szelep áramfelvételét, de azért megkockáztatom, hogy ez nem egy akkora érték, hogy a relé mindenképp szükséges legyen. Viszont az is biztos, hogy a relé sosem árt. ;)
Trabi benzincsap után beszeretnék kötni egy mágnes-szelepet, mert a parafa tömítés néha ereszt, a nagy hõingadozásoktól fellazul. Tartalékon fixre húznám a két csavart a parafa tömítésnél és az utána lévõ mágnes-szelep nyitna-zárna. A szelepet a gyújtáskapcsolóra szeretném kötni, hogy csak akkor legyen nyitva, ha gyújtáson van az autó. Kérdésem az lenne, hogy a gyújtáskapcsoló és a szelep közé kell-e relét tenni?
Hali, szokás piszkálni, amennyiben faltdach Trabit akarsz készíteni, vagy más oka van. ;) No, hát leszedni annyi, hogy leveszed a díszlécet, hátul pedig a végénél lefúrod a két szegecset. Utána hátulról elõre csavarhúzóval felhajtod és alkalmas fogóval szépen végigmész. Rá is van ragasztva, figyelj, mikor felfeszegeted, hogy ne törjön el.
Vissza már elég kegyetlen tud lenni, mindenesetre pucold ki a fémen a felfekvõ felületeit, valamint a duró peremét és pucold simára. Egy kinyomós, henger tömítõt rá lehet nyomni körbe, hogy jó legyen. De olyat válassz ami fagyálló és nem ecetes, mert az marja a fémet és rohad tovább. Ne spórolj a trutyival és ahogy felraktad a tetõt kezdd is el visszakalapálni körbe, csak valaki támasszon alá egy fatuskóval, hogy ne püföld le a lemezt az ajtók fölött pl.
Sziasztok! Valaki szedett már le Trabi tetõt (és persze tette is vissza sikerrel)? Tudom, hogy ezt nem szokás piszkálni, de az enyém sokat állt ponyva alatt, és hülye helyeken rohad (felül, és bentrõl kifelé). Szóval nyugodtabb lennék, ha a küszöbön álló felújítás erre is ki tudna terjedni. Ráadásul kombi a drága...
Gyújtáselosztót nézd meg, vannak benne grafit betétek, régi, kopott elosztónál szokott rángatást okozni a beázás - párásodás. Ha szemmel látszik a kopás, akkor csere.
Helló!Kuplungtárcsa szorult.A 'csonkjánál' volt egy kis sorja.Most ez a probléma nincs.Viszont,nehogy már jó legyen,elkezdett egyhengerezni.1-es hengernél.Szikra van.Ismét kiszedve a motort,olajfolyás van a lendkerék alatt.A csapágyházon lévõ karika alatti tömítést kicseréltem,igaz új volt.Illetve egy másik lendkereket tettem fel,hátha a labirintgyûrûk mentek szét.Hiba maradt.Lehet kopottak azok a gyûrûk is.Ha a két blokkfél tömített,akkor csak a labirintgyûrûknél ereszthet?Illetve,honnan tudni,hogy kopottak?A lendkeréknek gondolom nem szabadna lazán becsúszni a helyére.Köszi
Megnéztem,nem mozdul el,semmi rendellenes hang,csak hallatszik,hogy csökken a fordulat.De,most,hogy írja Lutyo,az lesz!Eszembe se jutott.Kuplungtárcsánál csak annyit néztem meg,még az elsõ beszerelésekor,hogy nem lötyög-e.Elég passzentos volt.Ott lesz a hiba!(legalábbis remélem).Kiszedem mégegyszer,csak jó lesz már.Köszönöm az ötleteket mindannyiotoknak!
kontakt hibád nincs valahol? ami párásabb idõben vagy esõben teljesen megszûnik valahol valami? (nem vagyok szerelõ) de nekem sok munkával és oxidációkipucolásokkal megszûnt rengeteg dolog. :)
esõ, ajtó kéder ajtó mellett befolyik sarkokban majdnem mindenhol, néha a szélvédõ és a gumija között!!! átereszt, a szélvédõ alatt ha benyúlsz van egy vas lemez ilyen furcsa ívben, ha ott benyúlsz olyan mintha az ablak szélét fognád meg, ott szerintem hegesztve van a kasztni, nekem elindult a korrózió, és ott is szivárgott karosszéria tömítõ megoldotta, ha 4t akkor a fûtés boxot érdemes megnézni, az ablaktörlõ ahogy kijön a kasztniból ott is szivároghat, pedálsor felfogatás, kuplung gáz bóvden :) én ennyit találtam ami komolyabb sárvédõív alja beindult, így nekem ott is jött egy kis vizecske ami már javítva lett :D röviden ennyi.
Sziasztok! Gondolom többeknél elõfordul, hogy a Trabant 1.1 karosszéria beázik itt-ott egy nagyobb esõtõl (hiszen autó, nem tengeralattjáró). Én azt figyeltem meg, hogy ha nagyobb (szakadó) esõben autózok huzamosabb ideig, akkor egy idõ után mintha kihagyna a gyújtás ("dadog" a motor, nem húz az autó), ami megszûnik az esõ elálltával. Más is tapasztalta már ezt a jelenséget? Tiberio
A lednkerék felõli mélyhornyú golyóscsapágy a biztosítógyûrûvel megtarja oldalirányban, ha nincs elkopva, vagy nem hiányzik a gyûrû. A hollámos alátét megvan a lendkerék alatt?
Az elmozdulás egyébként hallható is, a kuplung lenyomásakor erõsödik a csapágyhang, ha elmozdul a fõtengely. A hajtókarcsapágyakat gyorsan kinyírja, ha ez a baj. De szerintem még ettõl sem kellene leállnia, hacsak azért nem, mert a sonkán a szegek hornyosra koptak, vagyis a rugók nem tudják a 2. henger (az ékszíjtárcsa felõli, asszem az a 2.) vezérlõtárcsáját a forgyttyúsházra nyomni.
Sziasztok! A hétvégén apu kicserélte (meg beolajozta, -zsírozta - köszönet jocking) a kuplungbowdent, és azóta (bár még nem sokat mentem) öröm sebességet váltani. Remélem, hogy egy jó darabig így is marad. :) Tiberio
Nos, ha labirintos, akkor nem sok esélye van az axiális elcsúszásnak. Ha mégis lebontod a hengert, akkor az 1-es számút érdemes, ugyanis a belsõ sonka elmozdulását érdemes / lehet mérni, a külsõk nem látszanak teljesen. De lehet, hogy hagyhatnád így, ahogy van, ha karbi állítgatással sikerül orvosolni a problémát. Ha bekapcsolsz minden fogyasztót, akkor mennyire esik le a fordulatszám? Ha akkor is jelentõsen leesne, akkor lehet, hogy szimplán a karbi / gyújtás van rosszul beállítva.
Új a fõtengely,elvileg a csapágyak pöckei nincsenek letörve.Ettõl tartok,hogy elmozdítja a fõtengelyt.Labirintos a fõtengely,eléggé szoros,gyújtás elvételkor egybõl leáll,semi klaffogás.Nem szívesen bontanám meg újból,annyiszor volt most szétszedve,abba kopik el.De,ha a hengereket lehúzom,és a kuplungot benyomom,akkor elvileg látható,ha elmozdul a fõtengely?Hézagmérõvel megnézni a sonka és a blokk közti távolságot,kuplungoláskor,és anélkül.Már ha odafér.Gondolom szemre ez nem igazán látható.
Csak egy tipp: lehet, hogy a fõtengelycsapágy nem az igazi már (vagy most cserélted, ha jól emlékszem?) és az axiális terhelésbõl sok alakul át súrlódássá. Igazán rossz esetben a fõtengelyen már megcsúszott a csapágy, és abban az esetben, ha szimmeringes, akkor a fõtengel elmozdul kuplungoláskor, ami nem túl jó. Ilyenkor az ékszíj felõli sonka akár fel is ütközhet a motorblokkon. Igazából a lendkerék mögött lévõ hullámos gyûrûnek (rugós gyûrû) az volna az egyik szerepe, hogy az ilyen eseteket megakadályozza.
Helló!Kicseréltem a kinyomószént,kuplungbovdent,ezek voltak tartalékba.A villa egybe van,kuplungszerkezet nem tûnik rossznak,a tárcsa meg új,nem hullámos,nem ferde.A lendkerék is egyben van.Alapjáraton visszafogja a motort a kuplungolás.Váltás minden oké.Megemeltem az alapjáratot,így lehet menni vele.Megszállta a sátán.Pedig mgm csapágyas a fõtengely,azt nem értékeli:)
Sziasztok! Van valakinek otthon VW Golf 2-hoz vagy Golf 3-hoz tartozó váltó tartó bak (konzol)? Az a kis fémlemez kellene, ami felülrõl "átöleli" a váltót és két csavarral rögzíti a bakhoz. Természetesen nem ingyen kellene! Üdv!
csaó, errõl volt már szó, hogy az után gyártott az ilyen. kérdés így lehet vele karikázni vagy mit csináljak vele költséghatékonyan mert most le vagyok égve egy kicsit.
nálam is bevillan, viszont múltkor fél nél koppra kifogyott a nafta és még a tartalék sem volt nálam, pont lakatolásra mentem volna :)
nálunk Érden a kagylós kút az m7 mellett nekem ott jön ki a tankolás máshol 4-5 liter mínusz is volt már, meg amikor az 5 literes kannába már 8 liternél járnak....
Vagy tényleg fér a csõbe még 2-3 liter, mert ha már csak 1 liter lenne a tankban, akkor valószínûleg már leállna/akadozna a motor, mert a kifolyó csõ nem a tank legmélyebb pontján van. De az tény, hogy a kagylós kutaknál az átb@szás is egy eléggé valós veszély.
Ja, ezt írja a könyv, ehhez képest az enyém 10 liternél már elküldene tankolni. Na innen kezdve lutri minden km. Emiatt egyszer sikerült 27 litert tankolni. Vagy nagyon átvertek (kagylós kút) vagy tényleg ennyire kifogyott.
Fene tudja, soha nem mértem.:p A hivatalos adat a tankra vonatkozik, ami 28 liter, ebbõl 4 liter a tartalék (amikor az utolsó - bal oldali - LED felvillan).
Hello!A következõ probléma adódott az 1.1-es trabimmal: az indexek nem villognak, ha kirakom, a hátsó égõ halványan folyamatosan világít, az elsõ sötét. Az elakadás jelzõ sem mûködik. Köszi a segítséget!
Sziasztok!Karbi sokszori pucolás után már lehet menni a Trabanttal,de valami nagyon nem stimmel.Ha benyomom a kuplungpedált,csökken a fordulatszám,van mikor lefullad.Karburátor H1-1,üzemanyagszint 26mm-re állítva.Kuplungoláskor nem mozog a motor,nem nyomja félre(már erre is gondoltam jobbhíján).Önindítót kiszedtem,ott néztem be,nem láttam semmi szétesést.Meg akartam spórolni,mégegy motorkiszedést.Ja,és minden sebességet szépen vesz,semmi zajt nem hallok.A blokk,karburátor nem szív falsot,körbefújtam minden illesztést.Esetleg a lendkeréknél szív falsot,és kuplungoláskor elmozdul ott valami?Tudom elég elõrtetett így,de nem tudom már mi lehet.Labirintos a motor.Hátha van tippetek.Köszi
Nálam is megvolt ez a melegedésre keményedõ kuplung probléma, pedig nekem nem is a gyári váltó van bent, hanem 5 sebességes Polo GT. Nekem sokat javítottak a helyzeten az alábbi dolgok: - Pedáltartó konzol 3 csavarja laza volt, megtéptem õket. - Kuplungpedálon a luk, ahová a bowdent kell rögzíteni, már hosszúkásra kopott, pedált cseréltem. - Pedálzatot bõven megküldtem zsírral. - Bowdent alaposan megolajoztam, aztán megtömtem zsírral. - Kiemelõvilla kívülrõl elérhetõ forgáspontjait megkentem.
Ettõl az egész érezhetõen puhább lett, még melegen is csak egy kismértékû keményedés vehetõ észre.
Sziasztok! Biztos volt már róla szó talán nem is egyszer, tudom hogy típushiba a kemény kuplung, de ezt már nem tudom elviselni. Egyre rosszabb lesz, ha bemelegednek a dolgok a motortérbe még keményebb lesz, és olyankor már a sebességeket is csak nehezen veszi fõleg 1-es 2-est. Haverom szerint el van görbülve a kinyomóvillám, de erre azt mondta nehéz és drága beszerezni. Van valami ötletetek hogy mi csináljak? Illetve honnan tudnék esetleg új kinyomóvillát venni? Köszi a válaszokat elõre is!
CSaó. elkészült a kép a hattyúnyak elállásáról. vagy ez még semmiség valami tömítõanyaggal nyomjam ki és így elgurigázok vele?
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130616/2013-06-14-0198_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130616/2013-06-14-0198_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130616/2013-06-14-0201_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130616/2013-06-14-0201_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [i](Módosította whiteuniversal 2013.06.16. 15:12-kor)[/i]
"Gyújtótrafó cseréje esetén a hagyományos kinézetû, hengeres trafók közül bármi megfelel, egyetlen kritérium, hogy elektronikus, Hall.jeladós gyújtásrendszerhez készüljön."
Forrás:[url=https://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7]A Trabant 1.1 és Wartbug 1.3 motorelektronikája[/url] ;)
Érdeklõdni szeretnék, hogy 4T Trabantnál milyen trafóval helyettesíthetõ a gyári? Sikerült megtépni az egyik sarut, és szivárog belõle az olaj (nem gyári már a trafó, de nem tudom, hogy milyen, talán Lada). A gyújtás egyéb alkatrészei gyáriak. A legolcsóbb kellene, ami "jó". Lada hagyományos megszakítós jó lehet? Köszi!
Az utóbbi idõben azt tapasztalom, hogy a négyütemû Trabantom intenzívebb gyorsítás hatására erõsen rángat, jellemzõen a 3. és 4. fokozatokban (kb. úgy, mint amikor gurulásból sebességbe rakjuk). A télen is produkált hasonlót, de az finomabb (inkább "dadogás") volt, és a gyertyák (meg az elosztófedél) cseréjével megszûnt. A fogyasztás is rendben van: pünkösdkor minimumot döntött (5,3l/100km). Üzemanyag-ellátási probléma? Van valakinek ötlete, hogy hol, mi lehet a gond?