Szia!
Szerintem már írtam korábban valakinek, ill. most hirtelen nem látom, megvizsgáltad-e: gyújtáskapcsoló. Ha bármilyen nyomon hajlandó volnál elindulni, akkor ki kellene próbálni, hogy rángatáskor kap-e 12V-ot a trafó. Próbaképpen rákötni a trafó 15-ös pontjára egy lámpát (utastérben elhelyezni), ill. egy jó testre. De még jobb volna LED-et + ellenállást alkalmazni, az nem annyira lomha.
Vagy húzhatsz egy direkt szálat az akksiról a trafóra, de csak a próba erejéig értelemszerûen.
Amúgy hasonló okokból sikerült egy december 31-én megkezdett 200km-es utamat ma befejeznem. Háromhengerezett, dadogott a dög. Erõtlen volt. Egyszercsak szögre megállt, no szikra (egész pontosan no szikra az égéstérben).
Gyertyák keveset mentek (egyszerre nem hal meg mind), NGK-k, kábel szintén alighasznált jó NGK mindenütt.
Elosztó, elektronika teljesen a gyárija. Trafó "valamilyen" nem gyári BOSCH. Így vettem a kocsit (kivéve a gyertya kábel, gyertya).
Lehúztam a leghosszabb gyertyakábelt, kilógattam balra, beledugtam egy kulcsot, megfogtam, önindítóztam: semmi.
Lehúztam a fõkábelt, ugyanezt végigjátszottam: kibírhatatlanul erõs szikra. (tûzõ napsütés + nem volt nálam stroboszkóp) Szépen ütemesen, alapjáraton. Nem volt túl jó élmény. :D
Vagyis rotor/elosztófedél - gondoltam én. Fogtam a viseltesebb hézagmérõ készletemet, a legvékonyabból kisolló valamint szigszalag segítségével megpatkoltam a rotort: a hézagmérõn forgott a fõkábel érintkezõje, a hézagmérõ pedig kilógott a gyári érintkezõig. Nem mûködött, nem volt szikra továbbra sem a hengerek kábelein. OK, kijjebb húztam a hézagmérõt, mert láttam, hogy a hengerek érintkezõi eléggé leégtek már. Na, így már volt szikra ütemesen, de eléggé gyenge. Gondoltam, ez amiatt van, mert a rotor az nemcsak szimplán átvezeti a delejt. Telefon haza: szerezzenek nekem elosztó fedelet, rotort, hozzák el. (Használt, jó alkatrészek.) 1 óra múlva beépítést követõen továbbra sem indult a kocsi.
Trafó fõkábel teszt: megfogtam, semmi szikra nem jött belõle.
Irány haza, 4T otthagy. Hosszú másfél nap volt, mert az anyósülés helyén - letakarva - ott figyelt a kvázi gyári új 2T motor.
Ma egy kevésbé úri bontóban (értsd: nem zártak be január 5-ig) vettem tornyot, trafót, elektornikát. Mind gyári.
Betettük a trafót, és vissza az én rotoromat (patkolást leszedtem róla), elosztó fedelemet. Magyarul minden alkatrész maradt a régi, csak az igencsak ramaty kinézetû trafó lett lecserélve a gyárira. Pöccre indult a kocsi. Járatás közben még egyszer megnyomkodtam a kábeleket, a trafónál hiba volt, valami hihetetlenül nagyot ütött a gyári trafó. :)
Kicsit dadogott, de 2 perc járatást, majd kb. 300m-t követõen tökéletesen húzott. (Nálam nincsen szívató, ki van kötve.) Összepakoltam, majd folytattam az utat. Kb. 10km-rel késõbb elkezdett dadogni, háromhengerezni. Ilyen nincs - mondtam magamban. Néha dadogott, néha nem. Ugyan nem állt meg, de minden megtett km ajándék volt, visszaértem.
Ezért is vettem a bontóban a trafón kívül elektronikát, tornyot. Szerintem a trafó sem volt százas, de a Hall jeladóm / elektronikám (vagy a visszaraktott rotor / elosztófedél) sem. Legközelebb a rotort és az elosztófedelet cserélem ki. Azután az elektronikát, majd a Hall jeladót. (Jah, a bontóban vásárolt elektronika meg rossz volt, még a szerelés végén rádugtam azt is, változik-e valami: a bontóssal nem ment abszolút. De legalább vissszaadták az árát.)
A gyújtás elektronikánál nagyon nem igaz, hogy VAGY jó VAGY nem. Egy versenyautónál már megszívatott minket a teljesen ugyanilyen Lada elektronika. Jó messzire eldobtuk. Ugyanez igaz a Hall jeladóra is.
A gyújtáskapcsolót ugyan nem hidaltam át a fenti módon, de szerintem nem azzal van a baj; a 15-ös pontra kötött lambda monitorom folyamatosan világított akkor is, amikor rángatott a motor.
(Ha nincs a kocsiban a 2T cucc, akkor a langlovagok.hu-n is lehetne olvasni errõl.)
[i](Módosította Spityu 2015.01.02. 23:02-kor)[/i]