Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Kb. másfél-két hete írtam a legutóbbi tapasztalatomat (Trabi). Valóban érezhetõen csökken a motor ereje, de abszolút autózható. Sõt, nekem így is rövidnek tûnik a 4-es váltó... de városban abszolút jó. Ha sík vidéken laksz, akkor mondanám azt is, hogy tökéletes. Én 8km alatt 250m szintet tolok a szekérbe. Minden nap, kétszer (le, fel). És így eszik városban 9-et (télen 10-et). A 2T ugyanitt kéri a 8 litert. Országúton ~80kph körül 7l alatt eszik (nálam), ekkor még nem forog nagyon a motor. Viszont pénteken Pestrõl hazafelé (egész pontosan Dunaújvárostól) 10l-es átlagot produkált, mert már minden bajom volt és toltam neki: inkább nekinyomtam a gázt (már amennyire lehet... :D), mintsem visszaváltottam volna harmadikba, szóval nem éppen fogyasztásra gyúrtam... benzinen kb. 8-ra jött volna ki a fogyi itt is. Ha meglévõ kocsit gázosítasz, akkor ki kell számolni, hogy megéri-e. De most is árulnak használtautón 100-ért 1+1 Trabit, ami eleve gázos, a beszerelés is kb. ennyibe kerül. Óvatos becsléseim alapján egy év alatt min. 60ezer forintot költöttem másra, ami amúgy ESZ-95-ös nedûre ment volna el. A szag való igaz, de inkább csak alapjáraton érezhetõ, amikor a lassú gázlengések miatt nem szippantja be az összes mennyiséget a motor. Menet közben illetve injektoros autóknál nem észrevehetõ. Kalkulációkhoz használj 1.2-1.25-ös szorzót, kb. ennyivel eszik többet gázból, literben.
Érdeklõdnék LPG témában. A magas benzinárak miatt egyre jobban foglakoztat a gázos átlakítás. Ha valakinek van tapasztalata 4T Trabi vagy Waresz kapcsán és azt megosztaná nagyon klassz lenne.
Eddig a neten olvasgatva láttam olyan véleményeket, hogy a gázhajtás esetén a teljesítmény érezhetõen csökken, valamint hogy gázszagú a kocsi tõle menet közben. Ellenben olvastam nem kevés véleményt ami ennek pont az ellenkezõjét írta. Akinek van közülünk LPG Trabija írja meg az igazat :)...akár ide vagy privátba.
SOS keresek két db elsõ lengõkart 1.1 trabanthoz, új vagy korrekt felújított érdekel. Írtam az apróhirdetések közé is, de ha valaki nem olvasná, és van infója megköszönöm.
[url=https://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=35&products_id=743]Itt[/url] lehet kapni, de elég borsos lett az ára. Legutóbb amikor vettem, egy szett (4db) került ennyibe. Kicsi hajlítgatni is kell majd õket, mert minden Trabin máshogy kopott be a nyereg, és a fékbetétben is eltérés lehet. A lényeg, hogy szorítsa oda.
Annó én is jártam így de vastagabb csõvel megfeszítve és közben csavarva a csavart kijött nehezen. Elõtte nem árt becsavarlazítózni rendesen... Ha végképp nem jön akkor flexeld le a csavarfejet aztán tõbe flex a csavart aztán belefúrsz egyre nagyobb fúróval... Összerakáskor pedig átmenõ csavar lesz,aminek a vége az ülés alatt lesz nagyobb alátéttel.Valszeg készíteni kell mert olyan hosszút nem kapsz sehol. Vagy még egy lehetõség hogy a kúpot elvágod de azután nagyon rossz visszahegeszteni és már nem lesz biztonságos. A probléma az hogy a kúpban lévõ menet berozsdásodik és a rozsda miatt megszorul ami a menet szakadásához vezet.Sajnos addig én sem zsíroztam be a csavart összerakáskor...
A gyújtásbeállítás lényege, hogy a motor a gyárilag meghatározott elõgyújtási értéken legyen. Ez mûszeresen ellenõrizhetõ és ha kell korrigálható.
A gyújtógyertya hõértéke pedig az a tulajdonság ami szintén gyárilag meghatározott minden motornál.
Lényeg, hogy amit leírtál az alapján a motor mûködési rendellenessége gyújtáshibát valószínûsít. Vagy rossz gyújtásbeállítás, hibás elosztó (elúgyújtás szabályozás, stb.), vagy nem megfelelõ hõértékû gyújtógyertya. Más kérdés, hogy egy rosszul beállított elõgyújtás, vagy hasonló hiba miatt az amúgy a motornak megfelelõ gyújtógyertyák is túlmelegedhetnek öngyulladást okozva.
Sziasztok! Ma szereltünk Tomi barátommal, de kicsit megszívtuk. tanács kellene.
Még régebben, a 2T Trabanton lengõkarához be lett rakva egy-egy plusz "fém csöcs", hogy a hátsó kerekek kicsit terpesszenek. Most ezeket szerettük volna eltávolítani, mert a felni pereme kissé hozzáért a spirál rugóhoz. A jobb oldalit ki is szedtük, a ballal viszont gondunk támadt. A lengõkar tartó csavarját (alul) szedtük ki, de egy idõ után már csak forgott magában. Jelenleg a csavar se ki, se be :S. Elforog. Ezt hogyan tudjuk onnan kimûteni? Jobb esetben csak a csavar menete ment szét, de jelenleg fogalmunk sincs, hogyan csalogassuk ki. Próbáltuk, hogy a lengõkart feszítjük le, és közben tekerjük a csavart, de semmi.
A fékbetétek zörgése elég gyakori jelenség a 4T Trabinál. Ahogy halottam maradéktalanuk megszüntetni nem lehet. Azonban saját tapasztalat alapján egy jó állapotú felni ( ami nincs még agyoncentírozva, ütve, stb )sokat segíthet ezen. Nekem sokat zörgött sima úton is, aztán ahogy lecseréltem az ezeréves régi felniket ujakra utána már csak egy-egy nagyobb útegyenlõtlenség, kátyú miatt hallani csak.
Köszönöm, ezekszerint akkor ez egy és ugyanaz... ha jól értem, a hõérték a gyertya hõelvezetõ képessége. Ha ez kisebb mint kellene, akkor felizzik, és idõ elõtt gyújt/leálló motornál visszagyújt? Jogos, mert ha belegondolok a gyertyacsere után lett ilyen...:rolleyes: Többet abba a boltba nem megyek azt hiszem...
Azzal kapcsolatban kérném a tanácsotokat, hogy 4T trabinál hogy lehet megszüntetni a fékbetétek csörgését-zörgését. Menet közben eléggé zörög, ami nagyon zavaró. Köszi.
Hát azért ez nem egyszerû dolog... Át kell benne méretezni a végfokot. Ami rengeteg számolás, és sok-sok alkatrész cseréjét jelenti. Inkább gyûtjs egy új rádióra ami szól 45-50W-ot is. (a legtöbbjük pont ennyit szól). Nem annyira drágák már, szóval nem éri meg a tökölést. Persze más kérdés, ha teljesen retro állapotú gépet szeretnél, korabeli rádióval. Akkor megérné a fenti mûvelet, ellenben csak pénzkidobás.
Üdv ismét. Megint egy problémával fordulok hozzátok, illetve legyen kettõ hamár keyboardod ragadok:). Most, hogy itt a jó idõ, ismét elõjött a következõ jelenség. Ha felmelegszik a motor "kétzöldledes" fokozatig (pl dugóban), akkor elkezd "ciceregni". Ha visszahûl, a hang megmarad egészen addig mig teljesen le nem hül a gép. Ez normális, és ha nem, mitõl lehet. A másik: néha leállításkor, amikor már majdnem egészen leállt, még 1-2 fordulat erejéig újra beindul gyújtás nélkül. Kicst zavaró:) Hogy lehetne megszüntetni? Üdv: Prom
nem tudjátok hogy lehet ha egyeltalán lehet... növelni a rádióm hangszórók felé kimenõ teljesítményét mert jelenleg ez a 25 W nem sok..:/ 50-et szeretnék vagy többet ha lehet;)
Én warbival járok etanollal,de ugyanaz a karbi szerintem.Én csak a fõfúvókát fúrtam fel nagyobbra vagyis most 125 ös lett kb de hidegen,félmelegen megtorpan úgyhogy 130 as kellene bele de még fogyasztásmérésen van. 7l benzin 36l etanol keverékkel nagyon ment ezzel a fúvókával is,de javaslom teszteld a kocsit mielõtt csak E85 van benne.Vagyis ha van idõd próbálkozni akkor fokozatosan növeld a fúvókát és az etanol arányát. 110 a gyári fúvóka azzal 1/3 etanolt kibírt de kb 117-120 as fúvókával 1/3 benzin 2/3etanolt bírt a warbim. Azért kisérleteztem hogy ne menjen nagyon a fogyasztásra azaz takarékos legyen etanolból is.
Szûrõbetétet(400Ft os mûanyagszûrõ) szerezz be néhányat ha még nem volt eddig benne etanol mert minden koszt felhoz a tankból és a csõrendszerbõl.Nagyobb forgalmú kúton tankolj mert megköti a vizet az E85 és jobb a friss anyag... :) Elõgyújtást adhatsz neki jóval nagyobbat(kb5-6fokot tekertem az elosztón) és az alapjáratot bekell állítani hozzá.
Teljesítmény csökkent kicsit,nem melegszik annyira de megy és jóval olcsóbban... A hengerfej síkolásán gondolkodom hogy visszatérjen a nagyobb teljesítmény és hogy kihasználjam a 105 oktánszám süríthetõségét.
sziasztok!! olyat keresek aki tudna nekemsegíteni pierburg karbim van 1.3 poloé sztem passzol a wartburgéval mert kinézetre teljesen ugyanaz és etanollal szeretnék járni bármilyen ötletet segítséget szívesen fogadnék :D köszi
Közben megnéztem otthon a blokkot. Érdekes módon a rajzon jelölttel ellentétesen van elkopva(?!). A fõtengely középvonala felé közelítve több anyag van. Szóval olyan, mintha a vezérlõtárcsa kerületénél kopott(?) volna jobban. Ami kizárja, hogy a rugók nyomásától alakult volna ki. Márpedig ez volna a logikus. A minimális ferdeség már gyárilag is benne lehetett, a felület egész sima, szerintem hagyom úgy, ahogy volt. Fõleg, ha csak Pesten találok mûhelyt, de itt helyben sem áldoznék rá többet 5ezernél.
MG, szerintem Mihályfiéknál, de majd Tibke megmondja. Ezt már / talán nem qrják el, mint mostanában a fõtengelyeket.
Sziasztok! Van négy Wartburg, fényes krómos kerék-közepem, viszont felületi rozsdapöttyök jelentek meg rajta. Mivel tudnám ezeket olcsón, és hatásosan eltüntetni?
Én szabályoztattam már fel, de csak a tökéletességre törekedve, mert épp fõtengely csere volt. Az biztos hogy utána sikerült összehozni egy relatív kisfogyasztású, nyomatékos motort. Ha nagyon be van rágódva, mindenképpen érdemes.
A bikakábel hirtelen nem tudom hogyan csatlakozik, valószínûleg egy anya fogja oda, mint a 2T-nél. Csuklós krovával szerintem biztosan hozzáférsz. Fontos: az akksiról húzd le valamelyik sarut mindenképpen! Anélkül szinte biztosan alumíniumhegesztés lenne a vége.
Mobil 1 volt azt hiszem, de az biztos hog márkás volt, 75W90 azt hiszem (amit ajánlottak a nyaggatóban itt a klub egyik cikkjében). A váltó nem volt megbontva, tavaly elõtt azonban cseréltük a kuplungot (utángyártottal vettem, szét is hullott). Egy 20e km-es használt szerkezet+tárcsa lett beletéve. Igen, a bikára gondoltam.
Trabi 1.1-nél, bár gondolom akkor Waresznél is: hozzá lehet férni mindenféle bontás nélkül, a bödön kicsit útban van de nem vészes, ha engednek a csövek. Nálam is produkálta ugyanezt, kiszálltam, megmozgattam a két sarut és már indult is. Te a bika pluszt kérdezed, vagy a behúzóét? Elõbbi meghúzása lehet, hogy kicsit nehézkes lesz. A váltóra nem tudok mit mondani, Ladánál speciel hasonló arányban direkt túl szoktuk tölteni, "majd kidolgozza a felesleget" elvén. Az olajon kívül cseréltél mást is? Meg lett bontva a váltó? Ha csak olajat cseréltél, akkor szerintem amiatt hallod másnak. Pontos típust tudsz írni az olajra vonatkozóan?
Üdv emberek! Új vagyok a fórumon, és a tanácsotokat kérném. Wartburg 1.3-nál az önindító + csatlakozásához hozzá lehet férni a szívósor levétele nélkül? Jelenleg egy hosszabbító kábelen jön fel a töltés, mert meglazult az önindító kábel (inditózni is csak úgy tudok ha bizonyos helyzetbe mozgatom a kábelt). A másik kérdésem pedig az lenne, hogy váltóolaj feltöltés után alapjáraton üresben sivít a váltó. Ugyanúgy mint 4esbe szokott, persze a fordulatszám miatt halkabban. Feltöltéskor túltöltötem az olajat ,akkor még nem tudtam hogy 1.5-1.7 l kell bele(2 liter simán belement). Kell e aggódnom hogy szétesik valahol emiatt a kuplung/váltó, vagy ez normális? nem zavaró vagy hangos, de lehet hallani
Hello. Meglett a 4T Trabi hibája. Teljesen pontosan nem tudom elmondani,hogy mi volt a gond,mert nekem is telefonba mondták el,de a szerelõ szavaiból úgy vettem ki,mintha valamilyen üzemanyagot szabályzó kis kar törött volna el (a karburátoron belül),ill engedett el a szegecselése és emiatt kapott sok üzemanyagot a motor. Most nagyon jó lett,úgy mûködik,ahogy a "nagykönyvben" le van írva és minden ok. üdv.
Ha volt rendes alapjárat, akkor még jó. csak kérdés, hogy meddig lesz jó. Nekem az elsõ motoromban amit 136 ezer kilométerrel vettem, még nem volt felszabályoztatva.
Érdeklõdni szeretnék, hogy közületek valaki szabályoztatott-e már fel Trabant vezérlõtárcsa pályát. A lenti képen a zöld nyíl irányából, a blokk síkjának magasságából nézve a vonalak a következõket jelképezik: - piros: az eredeti "látvány", amikor egy síkba esik a két felület. - kék: amikor a fõtengely középvonalához közelítve, a vezérlõtárcsa rugók nyomásától kopik a futófelület.
Felülrõl nem, csak vízszintesen nézve lehet észrevenni. A felület amúgy nem barázdás, egész sima. Meg különben is, csak kb. 60ezret futott blokkról van szó. (A képen nem az szerepel.)
Szerintetek fel kell szabályoztatni, vagy jó lesz anélkül is? Emlékeim szerint a motor kiválóan üzemelt, mígnem elhalálozott az egyik hajtókar (a másik annyit kotyog, mint egy gyári új). 2003 januárjában.
Ez pofon egyszerû. Leteszed egymás mellé, balról kezdve a Trabi és a Wartburg önindító alkatrészeit, ami a jobb kezed felõl van, az a Wartburgé, a másik pedig a Trabanté.
A forgásiránnyal nem kell törõdni, legrosszabb esetben - a gyújtás utánállítását követõen - a 4+1-es váltóból lesz 1+4-es. Tiszta haszon! [i](Módosította Spityu 2011.03.09. 08:06-kor)[/i]
Van valakinek használható ötlete, hogy hogyan lehet megkülönböztetni 6V-os és 12V-os Trabi és Waresz önindító forgórészeket egymástól? sikeresen beleraktam mindent egy dobozba, és már nem tudom ki kivel van... :s
Üdv. Ma kivittem a szerelõhöz a Trabit,mert én semmi rendellenességet nem láttam rajta. Most azt produkálta,hogy indítás után felpörgött és hirtelen leállt. Ezt kb háromszor eljátszotta és utána nem állt le,hanem ment,de megint magas fordulaton. Már kb 6-7 km megtétele után meleg volt a motor is és a víz is,de akkor is csak pörgött egyre nagyobb fordulaton és megint játszanom kellett a kuplunggal és a fékkel,hogy ne legyen túl nagy a fordulat és ne legyen baja a motornak. A gázpedálhoz hozzá sem értem,akkor is ment kb 60-al negyedikben. A keresztezõdésekben az elindulásoknál meg azt hihették,hogy versenyzõnek készülök.:)Aztán megnézte a szerelõ srác is,de egyenlõre így ránézésre nincs elképzelése errõl a hibáról. Majd szétszedi a karbit és többet tudunk..
Csináltam egy öregebb hatású lámpakarikát,hamár vettem egy co-t. Feltettem probára:[imgw]https://kepfeltoltes.hu/110307/K_p_226_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Köszi,ezt holnap meg is nézem. Mondjuk még annyit elfelejtettem mondani,hogy ez a hiba úgy egyik napról a másikra jött elõ és semmiféle elõjele nem volt. Kb 1 hete csinálja ezt a hidegen túlzottan nagy a fordulatot. Holnap megnézem és lehet,hogy megpróbálom állítani is,de ez a "hideg" fordulat nem egy picit magas,hanem szinte "üveghangig" menne,ha nem állítom le..
Tipp1: ha szembõl állsz, jobb kéz felõl találod a bimetálházat, ahova a két vízcsõ is csatlakozik. A mechanika kívülrõl szabályozható egy csavar segítségével, ezzel lehet beállítani a "hideg üresjárati fordulatszámot". Marótis könyvben az M 63-as ábrát tanulmányozd. A csavar állítgatása elõtt ellenõrizd, hogy nincs-e valami elgörbülve ott.
Tipp2: ömlik be a benzin, hidegen emiatt magas alapjárat, bemelegedést követõen pedig alacsony, mivel akkor már túl dús a keverék. Ezt mondjuk nem tartom valószínûnek, de ki tudja.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni,hogy 4T-nél valaki találkozott-e már hidegindító hibával? Olyat csinál a Trabi,hogy kb 2-3 nap állás után indítom,és magas fordulaton úgy indul,mintha rögtön tövig nyomnám neki a gázt,de hozzá sem érek. Nagyon játszanom kellett a kuplunggal és a fékkel,hogy ne legyen baja a motornak. Aztán felmelegedett a víz és a motor utána hirtelen visszaállt normális fordulatra és minden jól mûködött. Pár nap után megint el akartam menni vele,de hasonló volt a helyzet és elvittem a szerelõmhöz. Õ tekert valamit rajta és elhoztam,de akkor is már meleg volt a motor. Látszólag jó lett. Ma gondoltam megpróbálom,mert a jövõ héten szükség lenne rá,de sajnos megint ez a helyzet és talán valamivel még rosszabb is lett,mert ugyanúgy nagyon nagy volt a fordulat és kb 10 perce meleg,"zöld ledes" volt a víz és csak akkor kapcsolt le a szivató. Ha van valami ötletetek,azt szívesen fogadnám,mert így vagy a kuplungom ég le,vagy hülyének néznek,hogy rögtön száguldozni akarok és a motornak se valami jó ez. Mondta a szerelõ,hogy vigyem vissza,de nem tudja mi lehet a gond. A szervízkönyv egy bimetall rugóra utal lehetséges hibaként,de én nem nagyon értek hozzá,hogy ez hol van a karburátorban. 2T-t nek már javítottam a motorját,de 4T-t nek még nem. Ha van valami ötlet,akkor légyszi írjátok meg. köszönöm. hali
Gyakorlat tapasztalat fõtengely szétpréselés ügyben: 20t ide vagy oda, egy 12,5t-s hidraulikus emelõbõl készített préssel különösebb erõlködés nélkül szétszedhetõ. Csak kiváncsiságból nyomtam szét egy rossz tengelyt, ha élesbe menne a dolog kicsit precízebben kellene megoldani, fõleg az összeszerelést, de megoldható [imgw]https://www.kepfeltoltes.hu/view/110304/DSCF7791_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [i](Módosította Tama 2011.03.04. 22:28-kor)[/i]
a 20 tonnát sokallom, max a fõtengely sonka kovácsolásához ha 50 NM-es a motor akkor kb annak a 4-5x-ét kell kibírnia, de van ami az 50-et sem tûri. Innen könnyen kiszámolható. Ha nézed a linket amit beszúrtál ott az a menetes orsó amit használ a span max 2,5 tonnát tud produkálni és akkor nem becsültem alá. [i](Módosította O2TO 2011.03.02. 21:28-kor)[/i]
Na igen, a szõlõprés elve valszeg csak Simson méretû csapszegekhez jó. Az excenteres megoldás már inkább használható. Viszont jó volna tudni, hogy mekkora erõ kell egy Trabant fõtengelyhez. A sonka melegítésével ez is csökkenthetõ. A 2-es szám rémlik, de a nagyságrend sajnos nem. 20 vagy 200 tonnát hallottam... egyik sem lenne pitiáner feladat, de nem lehetetlen. :D