Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6683 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 75294

Én a képen látható módon raktam anno össze, azaz a domború fele van elõrefele. Lehet fordítva kellene, mivel így a másik oldal mintha kicsit kilógna a kaszni síkjából:

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130813/DSC01445_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

6682 Bernula Péter 2013-08-13 16:07:38  Előzmény:Hudák Zoltán: 75296

Helló!

Pontosan erre a mûszerszörnyetegre gondolok. :)
Ha megtennétek, hogy kisegítetek egy bekötési útmutatóval, hálás lennék!

Köszi: TRBrjd

6681 Csády Szabolcs 2013-08-13 14:52:21  Előzmény:Kunyi Tamás: 75295

A belsõbõl kivágásra én is gondoltam, de két dolog is van, ami zavarna. Egyrészt (ez már tudom, hogy az elmebaj határa) az fekete a gyári pedig pirosas. Esetleg tud valaki tippet, hogy mibõl lehetne kifaragni?
A másik, hogy ha jól emlékszem, akkor a fényezés elõtt is ezek a gumik szolgáltak, és akkor nem volt ilyen panaszom. Most fejbõl nem tudom, hogy hogy tettem be, de akkor nagyon logikusnak tûnt, de lehet, hogy fordítva kellett volna...

6680 Hudák Zoltán 2013-08-13 10:34:49  Előzmény:Bernula Péter: 75290

Trabilux müszer alatt a ledes üzemanyagmérö fordsz.mérõ tõltés jelzõ müszert érted? Kis fekete téglalap alaku magyar termék a 80-as évek végérõl. Ha emlékeim nem csalnak. Egyik kolléga 2T trabijában üzemel még egy amit anno én adtam el neki :D Bekötési rajzot majd kreáltatok vele ha nem sürgös, mert nekem már évek ota nincs ide kocsim.
[i](Módosította Hudee 2013.08.13. 12:35-kor)[/i]

6679 Kunyi Tamás 2013-08-13 07:12:16  Előzmény:Csády Szabolcs: 75292

Nekem ezek a tömítõgumik szétestek. Egyet sikerült összeraknom. így ezt felragasztottam egy kartonlapra celluxszal. Levettem a méreteket, majd bicikli gumibelsõbõl vágtam ki 3db-ot. Véleményem szerint nagyon jól sikerültek.
Ezután ezekkel tettem vissza a foncsorlapkákat.
Ami szerintem kókány megoldás, azok a lapkák felfogató fémfülei. Ezeket nagyon óvatosan kell hajtogatni, mivel könnyen letörnek.

6678  Spityu 2013-08-13 07:10:21

Hali!

Ilyen gumit elég nehéz beszerezni, talán tavaly egy börzén láttam elõször. Vettem is 3x3 darabot, biztos, ami biztos. De akkor már visszatettem a gyáriakkal, amik kissé öregek voltak, de szerintem még el tudják látni a feladatukat.
Azt viszont én sem tudom, hogy melyik fele néz elõre. Csak abban vagyok biztos, hogy a domború résszel rendelkezõ oldala van lefelé. (És talán hátrafelé - azt hiszem, így raktam össze.) Tudja valaki a biztos választ erre?

6677 Pápai László 2013-08-13 06:29:37  Előzmény:Csády Szabolcs: 75292

Ha kiveszed õket, és meghajlítod, kiderül..El tudnak öregedni õk is, bár effektív uv nem nagyon éri õket, de az idõ...

6676 Csády Szabolcs 2013-08-12 11:42:43  Előzmény:Pápai László: 75291

Természetesen megvannak. Lehet meg vannak macskásodva az amúgy szépnek kinézõ gumik.

6675 Pápai László 2013-08-12 08:45:49  Előzmény:Csády Szabolcs: 75289

a gumitömítései megvannak a lapkáknak?Bár azt nem értem hogy tud ott befolyni a víz, tekintettel arra, hogy lefele vannak a nyílások..

6674 Bernula Péter 2013-08-12 07:56:07

Sziasztok!

Trabilux kombinált mûszerhez rendelkezik valaki bekötési és/vagy általános leírással?
Minden infó érdekel errõl a csodáról.

Köszi!

6673 Csády Szabolcs 2013-08-11 12:29:08

Tegnap végre rájöttem, hogy hol ázik be a limó Trabim csomagtere: a rendszámtábla világítás kis plexijei mellett folyik be a víz...
Valaki orvosolta már szakszerûen ezt a problémát?
Gyárilag a kis átlátszó mûanyagok melyik fele áll hátrafele? Amelyik felén a kis kiugrás van, vagy sem?
Azt, hogy nyomjam ki szilóval meg se említsétek...

6672 Pápai László 2013-08-05 08:16:46  Előzmény:révai ákos: 75285

azért a hosszabbítás elõtt nézd meg, hogy amikor vízszintesek az emelõkarok,meghosszabbítva elférnek-e még, sztem jóeséllel kiugranak a sínbõl(ami az ablak alján van, és ebben csúszkálnak)..

6671 Ványi Dániel Attila 2013-08-01 13:05:31  Előzmény:Ványi Dániel Attila: 75286

Sajnos annyira nem néztem meg, de az is segítene ha a karokat elforgatnám a fogasívhez képest. Mintha fönt maradt volna benne pár fog tartalék, ami meg pont elég is lenne, ez még elegánsabb megoldás lenne, és nem lenne nehezebb tekerni, nem terhelné jobban a mechanikát.

6670 Ványi Dániel Attila 2013-08-01 13:03:51  Előzmény:Ványi Dániel Attila: 75280

Én is erre gondoltam. Úgy láttam még van benne annyi tartalék hogy meg lehessen ezt csinálni. Bár így nehezebb lesz tekerni, de mivel alapból elég könnyû, talán nem fog problémát okozni. Sajnos egyenlõre nagyobb probléma hogy az a sín a jobb ablakban szétrohadt, csak a kocsi eleje felöli részébõl van még valami, a fele hátrafelé teljesen szétrohadt. Egy ajtóbecsukás után a belsõ kilincs bovdenét is kiszedte, mert elgörbült befelé... De ha majd emiatt szétszedem ha lesz majd hozzá alkatrészem, akkor megnézem hogy hosszabbítva mit lehet kihozni belõle.

6669 révai ákos 2013-08-01 12:18:04  Előzmény:Ványi Dániel Attila: 75280

Szia !

Ha van idõd rá és megér annyit, akkor lehet vele foglalkozni, az ablakleeresztõ 2 kart mozgat, amin "csúszik " az balaküveg sinje. Ezeket a karokat kell meghossabbítani egy kicsit, de mindehhez ellenõrizd feltétlen, hogy az üveg sinjén van-e még hely a további csúszáshoz, továbbá hogy alul van e még helye az emelõkaroknak jobban összehúzódni.....nem biztos hogy megéri a vesszõdést.
Valamint ha a kelleténél lejjebb fabrikálod az üveget számíthatsz arra is, hogy az zörögni fog mert akkor már a két kis gumicsík ami az ajtón van már nem fogja megtámasztani tökéletesen.

6668 Ványi Dániel Attila 2013-08-01 11:35:31  Előzmény:jocking .: 75282

Köszi.

És valaki nem oldotta már meg ezt a problémát?

6667 Csády Szabolcs 2013-08-01 04:18:34  Előzmény:Varga Tibor: 75281

Én se értem, de tényleg így van...
A karbit én állítottam be anno, szóval nem merném azt mondani, hogy ennél jobban nem lehet, de olyan rossz se lehetett, mert minden tartományban szépen húzott, s mûszakin is megfeleltek a kibocsátási értékek.
Tegnap hónom alá csaptam az üveggyertyát, és az alapján belõttem. Most már úgy érzem majdnem jó, de sokat még nem tudtam vele menni sajnos.

6666 jocking . 2013-07-31 21:41:25  Előzmény:Ványi Dániel Attila: 75280

Az üveg nem tûnik el teljesen az ajtóban, ez gyárilag ilyen.

6665 Varga Tibor 2013-07-31 21:23:15  Előzmény:Csády Szabolcs: 75279

Azért érdekes amit írtál, mert nálam sose jelentkezett ilyen probléma, mi anno komplett Wartburg motor beépítés után is a gyári érintetlen karbit használtuk, és tökéletesen, a megfelelõ teljesítmény kihasználásával üzemelt a motor. Tehát már eleve baj lehetett azzal a karbi beállítással amivel használtad a kocsid. A Wartburg tengely csak felsõ tartományban érvényesül, 4000- fordulatig ugyanazt produkálja mint az 1.1. Tudom, ez egy abszolult haszontalan hozzászólás, csak leírtam az én tapasztalataim.

6664 Ványi Dániel Attila 2013-07-30 12:29:20

Sziasztok. Egy hete vettem egy 1.1 Trabantot. És egy olyan kérdésem lenne hogy az ablakok nem mennek le teljesen? Mert az enyémben egy 10mm még kilóg az ablakból. Ha gyárilag nem megy le, akkor van valami trükk rá hogy hogyan lehet ezt megoldani? Elég picike az ablak az ajtó méretéhez képest, így szétszerelés nélkül úgy néz ki mint amiben nagyon kényelmesen elférne az egész üveg.

6663 Csády Szabolcs 2013-07-29 20:37:37

Az 1,3-as Wartburg vezérmûtengely Trabiba való átmûtése után azt tapasztaltam, hogy folyamatosan sokat kap fõleg hidegen, alacsony fordulatszámon. Semmi baj, keverék szegényítés, alapjárat hozzálövése, volt már ilyen...
A sorozatos szegényítési procedúra egészen máig folytatódott, amikor is a keverék csavar szépen felütközött...
Az lehetséges, hogy 1,1-es Trabi Wartburg karbival, vezérmûtengellyel, meg leömlõvel teljesen elszegényített keverékkel is fulladjon zöld lámpánál való "kilövésnél"?
Amúgy teljesen jól használható, csak alacsonyabb fordulatszám-tartományban érzem egy kicsit vérszegénynek.
Azt még elképzelhetõnek tartom, hogy nem fullad, ahogy azt érzés alapján mondom, hanem elszegényedik a keverék, mert alacsony az úszóházban a benzinszint.
Ötlet?

Ui.: rutinosabb fúrumozók már sejthetik, hogy hamarosan elõkerül az üveggyertya, no meg kezdõdik a szopóroller izomból való hajtása...muhahaaa

6662  Spityu 2013-07-27 19:05:48  Előzmény:Gyapjas Gergely: 75277

Na várjunk... DOT 5 vagy DOT 5.1?
glikol bázisú: DOT 3-4-5.1
szilikon bázisú: DOT 5

Nekem az utóbbi kellene. De már döntöttem, ez lesz.

Köszi a válaszokat!

6661 Gyapjas Gergely 2013-07-27 18:41:38  Előzmény: Spityu: 75273

Anno amikor 2t-met átalakítottam tárcsafékesre akkor minden új volt a fékpedált meg a nyerget, kivéve de az meg lett karmantyúzva és utána dot 5-tel öntöttem fel, és azóta is olyat használok. Lehet keverni de csak hasonló minõségûvel. Igazából én 2 évente mûszaki elõtt lecserélem.

6660 Varga Tibor 2013-07-26 22:50:45  Előzmény: Spityu: 75273

Sose próbáltam Dot 4 felett,de egy doboz elég a komplett rendszerre.

6659 Varga Tibor 2013-07-26 22:48:45  Előzmény: Spityu: 75272

A helyzetjelzõ biztosítéka, és a gyújtás biztosíték közé, balról az 5., és a 7. közé.(ha azt akarod hogy helyzetjelzõ maradhasson, akkor a 3. vagy 4, és a 7 közé)

6658 jocking . 2013-07-26 21:57:06  Előzmény: Spityu: 75273

Hát, én a 2T-be mindig DOT3-at tettem. De az tény, hogy egy felújított, a jövõben valószínûleg keveset használt autónál lehet, hogy nagy elõny, hogy nem szívja magába a nedvességet.

6657  Spityu 2013-07-26 20:49:51

Sziasztok!

Lenne egy újabb kérdésem: adott a fékrendszer a 2T-n, minden eleme full új. A kérdés az lenne, hogy használhatok-e ebben az esetben DOT 5 (nem 5.1), vagyis szilikonbázisú fékfolyadékot.
Amiért ilyet szeretnék használni:
- nem szívja magába a nedvességet,
- ha szivárog, nem marja szét a fényezést (padlólemez pl.),

Én úgy tudom, hogy csak keverni nem szabad, illetve, ha egy gumitömítést már ért hagyományos fékfolyadék, akkor sem. Mivel teljesen új a rendszer, így mehet bele még bármi, ha jól értem.

Itt a Trabant kategóriában listázzák, csak nem tévednek. Vagy mégis?
https://www.trabantwelt.de/product_info.php?products_id=1558

Van valakinek tapasztalata?

A másik kérdésem, hogy egy fél literes doboz elég-e egy fékrendszerre?

Köszi!

6656  Spityu 2013-07-25 21:02:19

Meg tudja mondani valaki, hogy hova kell bekötni a fényszóró visszajelzõ csipogót (ami jelez, ha levett gyújtásnál világít a tompított / távfény / helyzetjelzõ - nem emlékszem).
Annyira emlékszem, hogy egy-egy biztosíték alá volt szimplán begyûrve, a két biztosíték elég közel volt egymáshoz.
[i](Módosította Spityu 2013.07.25. 23:06-kor)[/i]

6655 Bencze Robi 2013-07-24 18:12:49  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 75270

köszönöm :)

6654 Holnapy Gergely dr. 2013-07-24 16:52:47  Előzmény:Bencze Robi: 75269

szia!
e-mail ment.
G

6653 Bencze Robi 2013-07-24 08:41:50

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni lakatos ügyben, kezd rommá rohadni a 4T-m pár helyen, igazából nem sok helyen csak ahol rohad, ott súlyos a helyzet, de nem találok senkit aki elvállalná, aki meg elvállalná annak inkább nem adom oda, mert ha rendesen lett volna megcsinálva elõzõleg, akkor most nem lenne bajom, szóval olyan valaki kéne, aki foglalkozik Trabival, és lehetõleg van hozzá türelme is, és nemcsak leszarja és legyenkész, Budapest közelében lenne jó, ha van ilyen
elõre is köszi

6652 Csády Szabolcs 2013-07-23 19:31:53  Előzmény: : 75267

Kösz a tippet, már régebben kiveséztem vele a dolgot, csak más megközelítésbõl is körül akartam járni a problémát.

6651   2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 75265

Hali!
Van aki már faragott dísztárcsát 4t-re. Andrew a felhasználóneve, esetleg tõle is kérhetsz tippet a megvalósításhoz. Csak azért emlékszem rá , mert engem is foglalkoztatott a dolog, csak aztán lettek lada felnijeim, arra meg nem találtam normális árú és állapotú dísztárcsát, úgyhogy nem lett az egészbõl semmi :)

[url]https://img2.lapunk.hu/tarhely/trabiorr/galeria/696875.jpg[/url]

6650 Pápai László 2013-07-23 08:24:52  Előzmény:Csády Szabolcs: 75265

Elég nekik darabonként két pötty(megfelelõ áramerõsséggel), az nem húzza el...

6649 Csády Szabolcs 2013-07-22 19:57:12  Előzmény:Pápai László: 75262

Ja igen, ezt le is felejtettem, hogy esetleges lehetõségként felmerült ez is, ami talán a zsírzógombos verzió megvalósításai közt a legpontosabb, és hõterhelés se éri így a felnit (bár nem hinném, hogy ennyi elhúzná).

6648 Csády Szabolcs 2013-07-22 19:55:05  Előzmény:Varga Tibor: 75261

Jelenleg Lada felni van rajta, de a Trabant dísztárcsa a cél, amibõl nem engedek :)

6647 Varga Tibor 2013-07-22 19:51:31  Előzmény: Spityu: 75247

Ívesem nekem is volt, anno Zwickauban egyik évben 6 darab új szélvédõgumival tértem haza(abból egy volt "kerek",azaz íves), annyira sikerült akciósakat kifogni, csak szétosztódtak a haveri körben.

6646 Pápai László 2013-07-22 19:49:37  Előzmény:Csády Szabolcs: 75260

No igen, esztergán vagy gyalugépen be lehet fúrni õket, lehet hogy hegeszteni se kellene, elég lenne a hátsó felükrõl megfogatni anyával(persze ha a zsírzógombok projekt lesz)..Bár most így fejbõl nem tudom a felni vastagságát, és a zsírzók hosszát sem..

6645 Varga Tibor 2013-07-22 19:47:23  Előzmény:Csády Szabolcs: 75258

Legegyszerûbb a Lada felni. Igaz nem teljesen típusazonos :) de sokkal egyszerûbb, és sztenm szép is a nagyobb perem miatt.

6644 Csády Szabolcs 2013-07-22 19:35:00  Előzmény:Pápai László: 75259

Hát gondoltam, hogy nem kisipari módszerekkel reszelték rá minden egyes darabra a tyúkitatót :D
Amúgy igen, 4T-re lesz.
Természetesen a hegesztés is a lehetõ legprecízebb kivitelezés lenne, ami megoldható.

6643 Pápai László 2013-07-22 19:29:20  Előzmény:Csády Szabolcs: 75258

a zsírzógombok feltevése is pontos kivitelezést igényel,mert attól is tud ütni a felni..A gyári bütykös felnik ezért készültek annó..persze ha nem 4T Trabira akarod...

6642 Csády Szabolcs 2013-07-22 19:09:31

Felni dísztárcsásításán ügyködöm, és válaszút elé értem:
Úgy terveztem, hogy a bogár felnijén is alkalmazott dísztárcsatartó rugóacél füleket szegecselem majd fel szépen, de a kialakítása nem passzol a Trabant dísztárcsájához. Ha módosítani kellene õket, akkor viszont elég pontosan kellene azt kivitelezni, hogy ne üssön a felni.
Egy másik (amúgy mûködõ) megoldást is hallottam: zsírzógombokat kell a felnire hegeszteni, és annak az íves kialakításába szépen beül a dísztárcsa pereme.
Szerintetek melyik lenne a járhatóbb út? Esetleges más megoldásokat is meghallgatok ám szívesen :)

6641 Pápai László 2013-07-22 14:37:18

Sziasztok!

1,1-es Trabinál tudnátok méretet(cikkszámot esetleg) mondani a vízpumpa(ékszíjtárcsa) felöli oldalra a fõtengelyszimmeringhez..Kétféle van, de az egyik elsõ a másik hátsó, sajna ez nekem épp bal és jobb oldali. Vezérmûszíjból a fogak megszámolásán kivül honnan derül ki, hogy 108 vagy 128 fogas kell?

6640 Pálfi Viktor 2013-07-19 21:20:23

tudtok vmi ötletet ajtókárpitnak?

6639 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Maruzsi Roland: 75253

A javítási útmutatóban megtalálod az összes kérdéses adatot:

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130719/EasyCapture1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Amúgy azon kívül, hogy sokat kap mi a baja?
Be kell állítani szépen, aztán jó lesz az. Az enyém most volt Wartburg karbival mûszakin, és simán átment rajta, pedig nem "okosba" volt. Az emissziómérésnél csak az alapjárati fordulatszámot kellett az állítócsavar 1/8-nyi csavarásával emelnem, más problémájuk nem volt, pedig gázelemzõ, meg szaki nem volt a közelében beállításkor.
Sok türelemmel és kitartással kivitelezhetõ.
Persze szíved joga visszafúvókázni.

6638 Őry Gábor 2013-07-19 16:11:38  Előzmény:Szegedi Árpád: 75252

Én használtam már 100-assal is, de a 90 is már elég. Nagyobb szerintem már feölösleges.

6637 Maruzsi Roland 2013-07-19 11:38:14

Hali! Trabant 1.1 karburátornak valaki megtudná adni a fúvóka méreteit? az összes kellene... Azért kellene mert a wartburg karbit sikerült szerezni a trabira, és sokat kap vele. másik kérdésem hogy van-e egyéb külömbség a két karbi között? Válaszokat elõre is köszönöm.!

6636 Szegedi Árpád 2013-07-18 19:58:57  Előzmény:Őry Gábor: 75251

Meddig lehet elmenni?A 90-es a maximum?

6635 Őry Gábor 2013-07-18 15:43:28  Előzmény:Szegedi Árpád: 75248

Nem sok az a 90.

6634 Szegedi Árpád 2013-07-17 20:53:31  Előzmény: Spityu: 75249

Nem lepõdnék meg,ha kiderülne,a dínók nem meteor becsapódástól hunytak ki csak,egy rögzítetlen Trabi ventillátor hullott közéjük.Legalább ostromgépnek is jó ez a gépcsoda.Hatalmas hülyeség volt tõlem.