Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Tanács kellene olajnyomásmérõ mûszerrel kapcsolatban. Olyan mûszer kellene, aminek a jeladója illik a trabi hengerfejébe, a mûszer része meg kb. akkora, mint a 2T trabi átfolyásmérõje (átmérõre). Van esetleg valaki, akinek van beszerelve ilyesmi? Mert az megoszthatná a tapasztalatait.:)
Van "B" verzió. Leengeded az ablakot (a kárpitot leveszed), így jobban hozzáférsz a sínhez. Ha tényleg szétrohadt a sín, akkor jól fogva az ablakot, felfele kihúzhatod a sínbõl, majd lefejted róla a gumit (még "bent" az ajtóban). Az üveget elõre fele megbuktatva, kihúzhatod felfele csak az üveget. Így a vízlehúzót nem teszed tönkre. Innentõl: 1,régi sín-maradvány levesz, 2,új sín feltesz, LEGFONTOSABB: a próbatekerés! ugyanis a magyar utángyári sín 2-3 cm-rel hosszabb a gyárinál, így jó eséllyel elöl vagy hátul beleér a felhúzott állapotában az üveget megvezetõ bársonygumiba. Vagy beállítod, vagy a sín végébõl levágsz! 3, sínbe Palmatex, 4, gumi a sínbe, gumiba Palmatex, 5, az üveget elõre fele megbuktatva visszatesz. 6, Jól felhúzott állapotban hagyod néhány napig, mert valóban nem tudod olyan jól összenyomni, mintha ajtón kívül csinálnád. Ha mégis a többiek által elmondott verziót alkalmazod, akkor belülrõl ékeld ki az ajtót úgy, hogy szétfeszüljön a vízlehúzók közti tér, és így kiveheted az ablakot sinestül. 7, sín bezsíroz 8, ajtó kiporszívóz a rozsdakupactól
Csak úgy tudod mivel az gyárilag egyben van! Kicsit emeld meg hogy felül meg tudd fogni,majd billentsd meg egy kicsit elõre és szépen lassan húzzad felfelé az ajtó külsõ részén, vigyázva a vízlehúzó gumira. Ennek az ellenkezõje a berakás..
4T trabibol hogy kell kivenni az ablakot amik az ajtokban vannak?? Mert nekem az ablakon található sin szétrohadt és igy leesett az ablak. Ha szerzek olyan ablakot amin rajta van a sin azt hogyan teszem be??? Ill hogyan veszem ki a régit?
Az irányítókar kalapálásával, illetve a menetes résznek is adhatsz, mivel úgyis eldobós. Ezen kívül melegítéssel is próbálkozhatsz, de a kalapálás önmagában elég szokott lenni. Jó húzós ütleggel, de azért ne görbíts el semmit. :)
Régen nem jártam már erre... Lenne egy hatalmas kérésem, Trafihoz keresnék átalakítási engedélyt valamilyen elektronikus formátumban, mert ami nekem megvolt, az sajna eltûnt a gépemrõl 8(. Ha jól emlékszem 2 fajta is volt, a kis meg a nagybölcsõs fajta... Minden segítséget elõre is megköszönök!
Helló!Nekem is rettenet mennyire remeg a kormány,ma lestem meg,nekem a nyomtávrúd gömbfej.Van esetleg tipp valakinek hogyan lehetne lehúzó nélkül leszedni?Köszi
Ma megnéztem, hogy mi kotyog. Jobban örültem volna a gömbfejnek mit ne mondjak...A kormánymûben nincs valami rendben. Nem tudom pontosan hogy hívják azt az alkatrészt, ha szemben áll az ember a kocsival, akkor bal oldalt van egy gumiharang, melyben kitapogatva talál az ember egy kisebb és egy nagyobb átmérõjû testet. A kisebb átmérõjû kotyog. A javítási útmutató írja ugye hibaként, hogy a fogasléc helytelen beállítása, de sehol se találom benne, hogy hogyan lehetne beállítani... Egyáltalán lehet rajta állítani valamit, vagy újat kell beszereznem?
Üdv. Segitség kellene, van egy W. 353-asom és elektronikusan ki lett belezve, és abba kellene segítség, hogy a vizhõfokmérõt,a fordulatszámmérõt és az üzemanyag szint mérõt hogyan kell bekötni, és mi kell a mérõktõl a kijelzõig. Jó lenne ha valaki tudna segíteni, kösz.
Féltengely az nem okozhatja? Vagy Trabantból csak a 2T-nél és ott is a régi fajta csinálhat ilyet? Nekem úgy tûnik, hogy gömbfej lesz, azt írod, amikor nyomod neki, vagyis befeszül, akkor nem remeg, de amint csak úgymond haladsz, máris elõjön. Szerintem emeld fel a kocsit és kerékkel/kerék nélkül rázd meg a felfüggesztést, magyarán teszteld le, hogy kotyog-e valamelyik gömbfej.
A javítási útmutatóban utánanéztem, hogy a kormánykerék mitõl remeghet be. Amikre van esély közülük: -helytelen mellsõ futómû beállítás abban az esetben, ha az új gumi felrakása után ez szükséges lenne, amúgy kb 2000 km-t ment a beállítás óta az autó -a kerékagy lelazult -a kerékagycsapágy kopott -kopott a mellsõ kerékfelfüggesztés -a fogasléc helytelen beállítása -keréktárcsa hibás ( ezt nem hinném, hisz kétszer volt már centírozva a felni, csak mondták volna, hogy kuka... )
Ezeket hogy lehetne ellenõrizni, hogy kiderüljön, hogy melyik a ludas? Elõre is köszönöm a választ!
Mielõtt szétvernéd... A csavar lejön, de az ablaktörlõ kónuszos, és rászorul. Lehúzó szerszám kell, ami a tengelyhez képest lehúzza az ablaktörlõ karját. Ha sokat püfölöd, elhajlik a tengely, aztán elég érdekesen fog törölni az ablaktörlõ.
egy kicsi csapágylehúzóval sztem le lehetne szedni. Én csináltam hozzá külön lehúzót, igaz, nem sûrûn fogom levenni, de azért van hozzá legalább egy speciális lehúzóm :D Egyébként a egy kúpos felületen fekszik fel az ablaktörlõ, azon, amirõl az anyát letekerted, szóval nem ütni kell, hanem lehúzni, csak a kúpos csatlakozás miatt nagyon nehéz.
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/110519/746029335DSC01172_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [i](Módosította Jurij 2011.05.19. 21:00-kor)[/i]
Ma új gumikat vettem a 4T Trabimra, de még mindig ráz a kormány. Már városon belül nem lehet érezni, de nagyobb sebességnél még mindig. A kerekek ki vannak centírozva. Ha gyorsítok akkor annyira nem érezni, de amint már nem, vagy motorfékkel haladok akkor igen. Tippek? (Ui.: Tükörsima, új úton is ezt produkálja )
Hali. 4T trabim van és újra szeretném fújni az ablaktörlõ lapátokat mert az elõzõ tulaj elhanyagolta de az istenért se tudom leszedni. Levettem a védõkupakot a csavaról lecsavartam a csavart de nem tudom lehúzni. Tán van neki valami biztonsági zárja vagy pöcke?? Vagy mégis hogy jön le??
Én is ezt használom, a gázüzem is szereti, ami hirhedten kényes a gyújtásrendszer bárminemû hibájára. Neten találni fotókkal illusztrált cikkeket, ami alapján meg tudod különböztetni a hamisítványt a valóditól. Ill. állítólag a japán jobb, mint a francia. Nem tudom, nekem eredeti japán van, legalábbis nem hamis és azt írták rá a dobozára, hogy "Made in Japan". :)
A menetes csatlakozóról, a feliratról és az elektródákról könnyû felismerni, ha nem eredeti. Továbbá az eredeti fémteste néhol kékes árnyalatú, a hõkezelt tárgyakhoz hasonlóan. Amúgy a hamisítványok általában undorítóan igénytelenek, lerí róluk.
NGK BP6ES én 14 éve ezt használom, teljesen jól mûködik. Korábban Magneti-Marelli-t használtam az is jó volt. A Bosch-sal bajaim voltak, állítólag túl érzékeny. Mondjuk ez a 90-es évek elején volt, lehet hogy akkor a benzin minõsége nagyon bizonytalan volt. persze lehet hogy ma is az... Üdv
Üdv. Segitség kellene, van egy W. 353-asom és elektronikusan ki lett belezve, és abbak kellene segítség, hogy a vizhõfokmérõt,a fordulatszámmérõt és az üzemanyag szint mérõt hogyan kell bekötni, és mi kell a mérõktõl a kijelzõig. Jó lenne ha vlaki tudna segíteni, kösz. Dávid
Köszönöm a szakszerû tanácsokat! Neked is Spityu! Leghamarabb csütörtökön tudok neki állni a dolognak, akkor leszek szabad, de a leírtak szerint fogom a légtelenítést végezni. Már a VWdepo-on is érdeklõdtem, de ott is FFH hibára gyanakodnak. Ha ezek után is beesik a pedál, rendelem az új FFH-t, nem játszok a fékkel, nagyon balesetveszélyes így.
Az eljárást Spityu szépen leírta.A hajlított csõrészeken megtörténhet olyan hogy a levegõbuborék alatt átfolyik az olaj,ezért jobb 10-15 pumpálás után kiereszteni a légtelenítõt mivel a sebesen kiáramló nagynyomású olaj kivisz minden buborékot.Ha nem zárod el csak pumpálják a pedált akkor visszaszívja a levegõt azaz csak mozgatja a csõben a buborékot de nem nyomja ki. Ma délután cseréltem éppen fõfékhengert a warbin,szerencsésen jó lett... valameddig jó is lesz... [i](Módosította kinca69 2011.05.15. 23:13-kor)[/i]
Gondolom a a fõfékhengerhez nem nyúltál, csak a két gumicsõhöz. Ha a szerelést megelõzõen nem jött elõ ez a lassú beesés, akkor valószínûsíthetõ, hogy légtelenítési gond van.
Amúgy tipikusan rossz (visszaeresztõ) fõfékhengerre engedne következtetni a hibaleírás (pedál lassú beesése, "tömör" fékrendszer).
A légtelenítõcsavar megnyitása elõtt érdemes felpumpálni, kb. 10-15-ször rátaposni a pedálra, ütközéstõl ütközésig, benyomni, megnyitni a légtelenítõ csavart, buborékok távozását megvárni, elzárni és végül a pedált felengedni. Ha az elõbbi folyamatot 5-ször ismételve nem jön több légbuborék, akkor jó eséllyel sikeres a mûvelet.
A kerekek sorrendje jó.
A hátsó kört nem kellett volna légteleníteni, gondolom nem is jött belõle buborék.
Bár nem Trabiról van szó, a kivitelezés ugyanaz. (Passat B3 malac 1988-ból :) )
Cserélnem kellett a két elsõ gumi fékcsövet mert már nagyon el voltak érve, pontosabban már beesett a pedál néha fékezéskor, mert az egyik elért fékcsövön szivárgott az olaj. A csere megtörtént, és a légtelenítés is, de még mindig gond van a fékkel. A fékerõvel nincs gond, és akkor sem ha hirtelen lépek a fékre, fog mindegyik egyenletesen. De ha lassan kezdek rálépni a pedálra és nem gyorsítok a nyomás sebességén, a fékpedál szépen lassan beesik a padlóig és a fékhatás eközben nulla. Ha gyorsan lépek rá, és tartom vagy erõsebben nyomom, akkor fékez szépen és nem esik beljebb a pedál. Szóval csak akkor esik be ha lassan kezdek rálépni. A légtelenítési sorrendet betartottam (JH, BH, JE, BE), már csak abban nem vagyok biztos, hogy jól csináltuk a légtelenítést. Minden oldalról kipumpáltunk legalább fél, de inkább 3/4 flakonnyi olajat (fél literes a flakon), és minden oldalon úgy zártam el a légtelenítõ csavart, hogy benyomva volt a fékpedál. Az lenne a baj, hogy nem minden pedállenyomás után zártam el a légtelenítõt, csak a legvégén amikor azzal az oldallal végeztünk? Mi ennek a hivatalos módja? Mert mi csak pumpáltuk-pumpáltuk, és amikor már nem láttam levegõt akkor zártam el lenyomott pedál mellett. Persze közben a fékolajtartály folyamatosan töltve volt. Ötlet?
(szerk: a pedál eléggé gumiérzésû, tehát nem keményedik fel, és ha nyomkodom szuszogó hangja van. A fékolaj nem szivárog sehol, 100km után is ugyanannyi van a tartályban mint amikor betöltöttük.) [i](Módosította PAtr0n 2011.05.15. 22:16-kor)[/i]
A másik kérdésem... :P ... csontszáraz váltónál a differenciálmûvet tényleg muszáj elõzõleg feltölteni 3dl olajjal? Nem szivárog bele (állásában vagy pár km alatt) a furatokon ill. a rózsakeréknél lévõ hézagon?
Ma szétkaptam a váltót revízióra, valószínûleg meg is szinkronozom majd az 1-est ill. a 2-est, illetve kicserélem a diffi belét teljesen, feláldozva a két tartalék bolygókerekemet is. :(
Azonban akadt egy problémám. Nemrég Tsaby ill. Molyhos kolléga írt a Hixol T olajról, amivel kapcsolatosan kicsit elbizonytalanodtam. A kérdés: 75W vagy 80W változat kell (jobb) bele? Illetve valóban kétféle változatban gyárthatja a MOL? A következõ terméklapok zavartak össze...
"Trabant hajtómûolaj 75W" (ez valami régi raktárkészlet maradéka lehet?) [url]https://www.nefelejts.hu/nefelejts/components/com_virtuemart/shop_image/product/004527.jpg[/url]
"Hixol T 80W" (a MOL termékei között csak ez szerepel) [url]https://avol.aruhaz24.com/termek.php?product=13006282_molhixolt1l[/url]
MOL-os terméklap (a termékek között csak a Hixol T 80W szerepel) [url]https://www.mol.hu/hu/vallalati_ugyfeleknek/termekek/kenoanyag_es_autoapolas/kozlekedesi_kenoanyagok/hajtomuolajok_mechanikus_hajtomuvekhez/mol_hixol_t_hajtomuolaj[/url]
Én is bakolásra gondoltam, úgy még kivitelezhetõ, de valszeg hegesztés lesz belõle, jóval praktikusabb. Amúgy az A oszlop túloldalán hegesztve van a menetes ellendarab, így az nem mozog, nem olyan mint a biztonsági öv "anyája". A másik oldalon pedig az ajtóváz lemeze és egy 5-8mm-es vas idom található terhelés elosztás gyanánt. Ez a rész az állítható, ahogy írtam. De ez még odébb van, most vittük a vázat homokszórásra. :)
3 trabim is volt de azokról soha nem szedtem le az ajtókat. A warbin meg az ajtóban is és az A oszlopban is menetes 3,5-4mm-es lemezek vannak nem anyák vagy tõcsavarok.A lemezek kis "kalodában" vannak azaz a meghúzáskor nem kell ellentartani sem. Az A oszlop valóban gyenge és ha az alja a küszöbnél elrohadt akkor bizony nagyon mozog. A warbinál is csak kinyitva lehet a csavarokhoz hozzáférni... Az ajtóbeállítást alábakolva végeztem illetve 2-2 csavar meghúzása után próbazárást végeztem hogy mennyire emeljem meg a kinyitott ajtót.Fatõke és hézagolás kellett a pontosság érdekében. A finomhangolást pedig a B oszlop zárján végeztem el. Most néztem és jelenleg picit kottyan az ajtó de a sarkán mérve nincs 1mm sem,inkább csak érezhetõ kissé.Amíg az alátét elkopik addig jó... :)
Szóval... az alábbi ábrán a 18 és a 19-es elem megy az A oszlopra 2 ill. 3 mínuszos fejû M10-es csavarral, fixen.
A 20-as féldarabok pedig a rajzzal ellentétben belehegesztett tõcsavarokkal vannak szerelve a komplett kocsikon, nekem viszont "nyers" gyári példányokat sikerült beszereznem és a rajz szerint kellene összeraknom sima csavarral. Namármost ezen az oldalon lehet az X és Y pozícióját állítani az ajtónak, így nagyon nehéz lenne egyszerre beállítani és meghúzni a csavarokat. Fõleg, hogy süllyesztett csavarról, vagyis belsõ kulcsnyílásról van szó.
Szia! Nem akarlak elkeseríteni, de az én tapasztalataim szerint nem csak a zsanérok okozzák az ajtó lógását, hanem az igencsak gyenge A oszlop. Nekem csak az oldotta meg a problémát hogy az zsanérokat mind újra cseréltem, felraktam az ajtót, és megfelelõen behézagolt ajtó mellet kimerevítettem az A oszlopot.
Nincs mit,szívesen máskor is.:) Amúgy mit is kellene hegesztened? A warbikon mindkét zsanér felfogatás csavaros! Az ajtón 3db M6 os csavar az A oszlopon pedig 2db fogja a zsanért de mindkét oldalon állítható.Az ajtóban és az A oszlopban lévõ lemezbe csavarodik a csavar...a lemez pedig mozgatható kb 7-8mm-t bármelyik irányba,kivéve elõre és hátra.:D Ezzel is szívtam mivel a felsõ zsanér kissé fellazult és emiatt koppant a zár.Miután meghúztam lekellett szedni az ajtót is megint mivel a zsanér "kihúzta" az ajtólemezt és beleért a sárvédõbe.Kis kalapálással visszanyomódott és helyreállt a hézag is.Munkásautó volt és gondolom határoló nélkül kinyitották párszor... Még nem tökéletes de egyenlõre jó. Sajnos nem egy erõs alkotás és a mérnökurak is megvariálták,az anyagminõséget meg most inkább hagyjuk. :)