Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Ki beszélt itt biztonságról? A trabantozás mindig is extrém sport volt. Mehetsz akár 50-nel is, ha a szembõl jövõ megcsúszó kamion felken a szalagkorlátra, akár 1.1 akár 601, akár 1.6 vagy bármi más. Uff.:evil:
Én 120-140 körül szoktam nyomni mikor olyan kedvem van. :D Volt amikor horgászat után jöttünk hazafelé (3 nagydarab emberrel meg tele cuccal) 130-140 volt a vége. Ráadásul olyan uton ami nyáron a nagy melegben olyan mint a gyurma. :P [i](Módosította N1tr0 2010.01.15. 15:39-kor)[/i]
Ha az ember közlekedik, akkor sosincs biztonságban, úgyhogy már oly mindegy.;) Meg egyébként is csak 1X próbáltam eddig, a nagykarácsonyi egyenesben. Normális üzemben nem megyek 100 fölé, mert a hajam is megzabálná.:D
Azért a toronymerevítõkön kívül sokmindent meg lehet oldani kb. láthatatlanra. 130km/h-nál szerintem már rég mindegy, hogy az ember egy új passatban, vagy egy trabantban ül, szerintem azon változtat, hogy mekkora kanállal szedik ki. Hozzáteszem, hogy csak az ütközést feltételezve. Viszont ha már innen megnéztük, nézzük meg a túloldalról is, kisebb tömeget könnyebb megállítani.
Na ezaz! Meg lehet a bódét erõsíteni, de ahogy írod mûszakin "alig" feltünõ, látszik! Na akkor már kicsit jobban megvizsgálják az autót, és ha nem ismerõs intézi a vizsgát akkor az egyenlõ egy bukással!! Most pedig forgalomból való kivonással egyenértékû! Ha megnézzük azokat az autókat amelyek tartósan 130 km/ó sebességgel tudnak közlekedni és még van bennük még tartalék, azok önsúlya mind 1 tonna felett van!! Tehát egy 800 kg súlyú bodéval ezen a sebességtartományon utazni szerintem kicsit ÉLET VESZÉLYES!!!!!
A lendkerék könnyítéssel vigyázz, mert harosszul könnyítik ki akkor szétrobbanhat!! Nekem 2T-n is ki van könnyítve, egy versenyzõ gyerek csinálta, könnyebben felpörög, igaz dombnak is hamarabban veszti a fordulatot, hamarabb kell visszaváltani!!Kíméli a fötengelycsapágyakat is ami 2T-n gyári fõtengellyel, éltettartam növelõ!
Külsõleg ránézésre ugyanolyan,csak a megszakítós trafó 6V-os.Az aljába van beütve róla az összes infó. [img]https://www.kepfeltoltes.hu/100115/Feluj__t_077_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
Annyi még a különbség,hogy a 6V-os on a számsor:8351103/4 Hogy ennek van e jelentõsége nem tudom. [i](Módosította Jimmy 2010.01.15. 12:15-kor)[/i]
Igen, én is erre céloztam, hogy nem árt, ha a bódé merevebb, de a futómû szempontjából fontosabb, hogy az felfüggesztési pontok álljanak fixen egymáshoz képest, beleértve az elsõ és a hátsó futómû egymáshoz viszonyított helyzetét is.
Imént találtam egy hasznos linket, amellyel a gépjármûvünkbe szánt rugók állandóját ki lehet számolni, így elkerülhetõ a puha, nagyonkemény, betonkemény jelzõk használata. A file egy tömörített .xls, azaz megtekintéséhez Excel szükséges.
Fordult már elõ veled, neadjisten próbáltál már egy általad ismert kanyarban egy kissé túl magas sebességet megválasztani? Ilyenkor egy viszonylag hirtelen kormánymozdulatnál érezni, hogy az autó "hezitál", illetve mintha a kocsi alól menne ki a futómû, mintha külön életet élne. Ezekben a pillanatokban csavarodik minimálisan a kaszni, ezeket hivatottak megakadályozni a merevítések. Nem kioktatásnak/okoskodásnak szántam, én ezt így tudom, hogy ezeket a "kihagyásokat" lehet a merevítésekkel megszüntetni. [i](Módosította 4TRed 2010.01.15. 10:34-kor)[/i]
Szerintem sokat nem ér az úttartás szempontjából, mivel a tornyok csak a kasztni súlyát viselik, de a futómû rögzítési pontjai alul vannak, azon meg nem tudsz merevíteni. Az más kérdés, hogy a merevebb bõdé kellemesebb, csendesebb.
Tudom én, hogy idézõjelesen értetted, de azért szerintem egy ilyen motort ahhoz elég szépen el kell hanyagolni, hogy olyan "tojásos" kopás keletkezzen. Valószínûleg elmegyek az öreghez aki a HF-t szelepbecsiszolta meg szelepszárszimeringezte, és kérek árajánlatot gyûrûzésre, csapágycserére, meg akkor egyúttal blokk, ill dugattyú síkolásra, hogy azért akkor már legyen egy kicsit nagyobb kompresszió. Szerzek egy 1.6 veztengelyt, egy elektromos AC-t és egy Pierburg karbit. És akkor talán már lesz értelme, hogy szét volt borítva a moci. Meg lehet egyúttal a lendkereket is könnyíteni kéne. Bár nem tudom ennél mi az a "kg" aminek hiánya nélkül még nem repül szanaszét a lendkerék 7500-nél :)
Jól dolgoznak. Én a szó szoros értelmében gyilkolom, igaz széria hengerekkel, de bírja. Az volt a célom, hogy kipróbáljam, mit visel el... eddig 5Ekm van benne, de minimum 20-szal ér fel. :D [i](Módosította Spityu 2010.01.14. 22:26-kor)[/i]
Semmi gond, hisz az a hozzászólás nem [b][u]ugyan az[/u][/b]. Így ráadásul még szerintem a téma "határain" belül elfér. Csak lehetõleg ne szerepeljen ugyanaz többször, ez a lényeg.
Viktor. Elnézést. ráadásul nem is vettem észre hogy írtad ide hogy letörölted a másikat ezért írtam oda viszza egy rövideb változatot. Ha gond vedd le gyugodtan azt is.
Az a 16-ezres nem a Mihályfi gépmûhely volt? Szerintem a teljes fõtengelyre értették, de ha te azt mondod, hogy csak a két középsõt szeretnéd, akkor megcsinálják csak azt! Nekem fordítva volt: csak a két hajtókart módosíttattam, ill. cseréltettem. Az összes többi csapágyat kihagyták. Meg lehet velük dumálni!
Sziaszto[b]o[/b]k! Segítségeteket kérné[b]é[/b]m. 2T Trabimhoz van nekem egy fõtengelyem[b]m[/b] ami j[b]o[/b] lenne csak azabaj[b]j[/b] hogy nagyon csapágyas 2 bels[b]ö[/b] csapágy az nagyon l[b]o[/b]g rajta de hajt[b]o[/b]karo[b]o[/b]k nem l[b]o[/b]gnak. fel szeretném csapágyaztatni, felhívtam pesten 5 címet [b]abool[/b] csak 1 he[b]j[/b]en vállalnák el de ott is 16 ezer forinté[b]é[/b]rt. hát mintnemondjak ez so[b]o[/b]k. Esetleg nemtudnátok [b]ajállani[/b] egy olyan he[b]j[/b]et ahol megcsinálnák nekem pest és vonzáskörzetében? Én Vác környéki vagyo[b]o[/b]k. Esetleg ha[b]a[/b] van [b]valkinek[/b] j[b]o[/b] állapot[b]u[/b] fõtengelye reális áro[b]o[/b]n akkor biztosan megegyezünk. köszönö[b]ö[/b]m a segítséget....
Moderáció: Ne haragudj meg, és ne vedd sértésnek, csupán azért emeltem ki a hibáidat, hogy legközelebb légy szíves kicsit odafigyelni a helyesírásra, így áttekinthetõbb, könnyebben olvasható lesz a hozzászólásod. Elhiszem, hogy sürgõs volt. A Trabant témából szintén én töröltem ki a hozzászólásod, mivel ide hamarabb érkezett válasz. Erre is figyelj oda legközelebb. Köszi.
Apropó bódé. Amirõl én tudok mint merevítési mód, az arról szól, hogy a hátsó tornyokat egy csõvel fixálni, illetve a B oszlopok és a hátsó kerékdobok közé 30 fokban egy pár colos csövet bebiggyeszteni, a kerékdobok felé lejtve (kárpit mögött elméletileg nem is látszik). Illetve az elsõ toronymerevítõ. Probléma az, hogy mindkét toronymerevítõ nemkicsit feltûnõ vizsgán. Vizsgától-legalitástól függetlenül tud valaki még bármilyen más kasznimerevítési módot?
A kasztnival nincs bajság, az bírja, én 4 éve tekergetem már pár pacival, semmi baja, igaz ki van lakatolva teljesen. A fékem meg a futómûvem meg közel se gyári, szóval osztom a véleményed, de a kasztnival igazából nincs baj.
A durvább erõmûnél azért vedd figyelembe azt is, hogy az erõátvitel 1050-s motorhoz lett kitalálva!! Fék, futómû, futómû geometria, bodé merevség stb!! Azért 800 kg-s bodéval nem életbiztosítás dúrvább erõmûvü motorral járkálni !! Életed csak egy van!!
HA nem ment 100e-t se, akkor nem kell csapágyazni. A hajtókarcsapágyakra gondoltam mikor írtam hogy azt nézd meg. A fõtengelycsapágy sose megyt önkre szinte, bár hajtókarcsapágyazáskor azt is szokás cserélni. Gyûrûzéshez nem árt ha van gyûrûösszehúzód, anélkül kiscsavarhúzós, vagy pedig vékony lemezbõl hajtott szerszámmal kell játszani. Ha mindenképp gyûrûzöl, akkor úgyis kiderül hogy milyenek a hajtókarcsapágyak.
Ha valóban nincs sok km a motorban, írtad, hogy még valószínûleg át sem fordult az óra, akkor szerintem ne babrálj rajta semmit. Hengerfejet szépen megcsinálni, összerakni, friss olaj, fagyálló, aztán had szaladjon a szekér. Szerintem utána semmi baja sem lesz. Még ez a mûvelet is belekerül pár 10ezerbe. És ha tényleg jobban bele akarsz bonyolodni ebbe a motor témába, akkor ezt az eredeti mocit lezsírozni, aztán bepattintani egy dúrvább erõmûvet.
Az oválisra kopott hengert csak idézõjelesen értettem!!! Egy gyûrü cserét házilag is megtudsz csinálni!! A fõtengely csapágyak esetében jobb ha gépmûhelyhez fordulsz! Ha már gépmûhelyhez fordulsz bízd az egész motort rájuk hengerfejestül, mert akkor az elvégzett munkára -komplett motor-, garanciát kell hogy vállajanak!! Az egész akció a kapott árajánlat nagyságától függ, meg természetesen a pénztárcád vastagságától!!
Köszönöm a segítségeket, sztem akkor minimum a csapágyakra ránézek,hátha látszik valami. Hangra nem mondanám meg, hogy rosszak lehetnek e, bár haver 1.1-es mocijának szép fütyülõs hangja van amikor felpörgeti, az enyémnek meg inkább olyan picit ''krepegõs'', pedig a hidrotõkék is majdnem újak. Nem tudom, hogy a csapágyak miatt e. És a hajtókarcsapágyakkal mi a helyzet? Azok mennyit bírnak? Gondolom azért többet mint a fõtengely. Ezeket is lecsekkoljam? Azért ha mást nem is, de szimeringet biztos cserélek, az a tuti. Amúgy sztem nem fordult még az a motor 100e-t se. Gyûrûzéshez kell valami speckó szerszám?
viccnek szántam, bár tényleg emlékeztettet a pálinka illatára a kipufogó gáz :DDD. egyébként derecskén tankoltam E85-t AVIA kútnál. [i](Módosította Jurij 2010.01.14. 00:40-kor)[/i]
Így van,abból a pénzbõl szép 1.6-ot össze lehet hozni.Nem akarok senkinek reklámot csinálni,csak egy példa az árak összehasonlítása kedvéért: [url]https://www.vatera.hu/vw_polo_1995_1999_1598cm_aea_motorkod_motor_160525362.html[/url] Mi építettünk ilyen motort elektronikástul trabiba,szépen muzsikál,jók a menetteljesítményei.Nem kell félni a futott kilóméterektõl sem,ha rendesen van szervizelve sokat kibírnak ezek a motorok.
Ha szép hangja volt a motornak, a fõtengelycsapágyat nem bántanám. Max vedd le az olajpumpa feletti csapágyfészket, vagy a melette lévõt, és nézd meg. HA teljesen sima a felület, nincs rajta mély barázda, maradhat. De ugyanabba na pozicíóban tedd vissza ahogy leszedted, és elég szépen meg kell húzni, de vigyázz, mert nyúlik. Ha beletöröd elég cikis. Max ha nem 200 ezer van a motorban dobj bele egy gyûrûgarnitúrát(kb 25e,Kolbenschmidt vagy Goetze(nekem ez van benne)), de ne egybõl összeszerelés után mérj kompressziót, mert kell kis idõ míg hozzákopnak egymással a hengerhez. De ha ennyire újítani akarsz akkor tényleg komplett generál, de az kb 120-150 ezer, na annyit én nem locsolnék el, mondtam már akkor 1.6:)
Hát azokon nem igazán látsz lógást,mivel siklócsapágy nehezebb megállapítani ha hibás.Általában a csapágyfelületek kopásából lehet látni mennyire esélyes egy nagyobb felújításra.De szerintem azzal nem lesz gondod.A csapágyak itt teljesen elkopnak ha már annyira rossz,de darabokban nem igen esik ki.Csak a kopogásból lehet többnyire észrevenni hogy vége.Szerintem ha akarod egy gyûrûzés belefér,mást nem nagyon kell belül cserélni.De azért várd meg mások vélemyényét,vannak itt nálam sokkal tapasztaltabb kollégák,akik jobban benne vannak a témában.Õk hasznosabb tanácsokat fognak adni.Ez csak az én véleményem volt amit írtam.
Nem hinném, hogy olyan sok km lenne a mociban, de azért megfordult a fejemben, hogy nagygenerál lehet ráférne. Gondolom a csapágyak lógásából már lehet valamire következtetni ugye?
ornagy:
Azért oválisra már csak nincs kopva. Nem arról híresek ezek a VW licensz motorok. Más gyermekbajuk van, de nem ez. Bár nem tudom, hogy egy elfáradt fõtengelycsapágy, vagy egy hajtókarcsapágy milyen alakokat képes vájni a hengerbe a gyûrûk által.
Szóval csak úgy megrodultak bennem ezek a dolgok, azért is kérdeztem meg, hogy érdemes lenne e megpróbálni a dolgot, és hogy házilag ez mennyire kivitelezhetõ.
Létezik furatmérõ mûszer,ezzel lehet megnézni,illetve gépmûhelyben is ilyesmivel mérik a kopottságot.De ezt csak ott lehet megméretni.Ha meg ott vagy a felújítónál mindjárt árakat is tud mondani.Amúgy a henger falán váll keletkezik ha túlzottamn érezhetõ akkor biztosan nagyobb munkát igényel.Bár általában egy gyûrûzést egy átlagosan használt motor simán elbír.Reális kilóméterhatáron belül.Szóval szerintem azzal nem lesz gond,biztos nem 300ezer km van a motorodban.De ezt jobban szemrevételezéssel lehet eldönteni,esetleg egy csapágy kiszereléssel és megvizsgálással,hogy kell e nagyjavítás vagy sem.Ha úgy látod hogy kétes kinézetre is,esetleg komolyabb kopás is látható vagy a motor belseje nagyon olajsaras,akkor érdemesebb belevágni.Ha már szét van szedve.Bár szerintem ez még felesleges,de ezt te jobban látod a vizsgálat,mérés után.
118 volt a vége, benzinnel 138 indulni indult anélkül, hogy nyomtam volna a gázpedált, de ez így egyszerûen katasztrófa :D amikor volt alapjárat, akkor meg hullámzott. szerintem a fogyasztás az most hatalmas lesz, eddig se volt kicsi, benzinnel 8-10 között mozgott. [i](Módosította Jurij 2010.01.13. 15:57-kor)[/i]
Vitte a 90km/h-t. Ez egész szép. Gondolom a leállt motor jó gázpedálállás mellett simán indult, csak alapjáratod nem volt. Azért a fogyira kíváncsi leszek :D.
7 liter benzin, 19 liter etanol, semmi alapjárat, leálló, rángató motor, 20-al kisebb végsebesség (ez egyébként nem meglepõ), nehézkes elindulás, kellemes pálinka illatú kipufogó gáz, szintén nem meglepõ jelenség :D
Megfigyeltem, hogy rendesen taposni kellett a gázpedált, hogy menjen a kocsi, szerintem elég húzós többletfogyasztással jár ez. 50km/h-nál 3.fokozatot szerette, 4.-ben rángatott. Városon kívül 90-nel haladva jó volt, bár itt is jobban kellett taposni a pedált.