Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5383 Szegedi Árpád 2012-10-15 18:34:55  Előzmény: Spityu: 73994

Szélvédõgumi cserénél a sarkokat én is szélvédõragasztóval tömítettem.Eredetileg mintha csak a sarkoknál lett volna valami barna ragasztóféle,legalábbis csak ott találtam.Ha kell,körbe még gond nélkül ki lehet nyomni,eléggé rugalmas még az új gumi.

5382 jocking . 2012-10-15 18:28:44  Előzmény: Spityu: 73997

Tudtommal a 2T és 4T hátsó fék között nem sok különbség van, de majd valaki biztos tud pontos méretet mondani. Azt viszont nem tudom, hogyha kisebb a munkahenger, akkor a fékerõhatároló miatt jut-e elég erõ a hátsó fékekre. A kötést viszont jól láttad, az tényleg más. Nem úgy van elosztva, mint a 2T-nél, hogy külön elsõ és hátsó kör, hanem átlósan vannak kötve, a bal elsõ a jobb hátsóval, a jobb elsõ meg a bal hátsóval. Elvileg azért jobb így, mert így minden tengelyen marad fékezett kerék, és így nem lesz az, hogyha elmegy a hátsó kör, akkor keresztbeáll az autó fékezéskor. Persze erre a kötésre oda kell figyelni légtelenítéskor is.



[i](Módosította jocking 2012.10.15. 20:29-kor)[/i]

5381  Spityu 2012-10-15 18:15:53

Üdv!

Ismét lenne egy 4T Trabant fékes kérdésem. Hátul a pofák ugyanolyanok, mint a 2T-ben? Vagy legalábbis felcserélhetõk? Ha 20mm helyett 16mm-es dugattyúval szerelt fékmunkahengert veszek (2T), jó lesz az is? Egy boltban utóbbit árulnak 1.1-hez, ami nem zavarna, ha jó lenne. Továbbá: jól látom, hogy elöl van elosztva a hátsó kör fékrendszere? Miért van ez így? :D Köszi elõre is!

5380  Spityu 2012-10-15 12:40:07  Előzmény:jocking .: 73995

Tényleg, errõl már hallottam.

5379 jocking . 2012-10-15 12:29:55  Előzmény: Spityu: 73994

Sziló és sziló közt is van már különbség. Van már olyan fajta, ami direkt úgy van kitalálva, hogy nem bántja a fémet, én is ilyet használok, ha kell.

5378  Spityu 2012-10-15 11:38:12

Én is szidom a 4T-m elõzõ tulaját, itt-ott szilozott. Vagyis aki kasztnizta. Ajánlanám inkább a poliuretán alapú szélvédõragasztót, de amúgy jó az úgy, ahogy le van írva: vájatba is, kerethez is érdemes. A tapadása is jobb, és nem is korrozív. Azt nem tudom, hogy az ép festésen átmegy-e, de a nyers fémet eszi, mintha muszáj volna. :(

5377 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:jocking .: 73990

Kár volt érte...a sziló majd szép lassan elkezdi rágni a dolgokat. Az én C oszlopi szellõzõmet is valamelyik gondos gazdi szépen kinyomta, majd anyáztam is sûrûn felújításnál mikor kapargathattam ki a cuccot, alatta meg a következõ látvány fogadott:

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/121015/DSC01191_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5376  J.I. 2012-10-14 15:46:45

Lementem most a garázsba amennyire lehetett mind a két sarkot kinyomtam átlátszó szilóval,elég sokat nyomtam bele.Remélem megszûnik a beázás.Nem volt vészes de azért ne ázzon már be :-D

5375 Kárász Endre 2012-10-14 15:37:29  Előzmény:Varga Tibor: 73985

Köszönöm szépen, akkor jól tettem, hogy megvettem 10000-ért a gyári új balos laprugós lengõkart...:)

5374 jocking . 2012-10-14 15:32:38  Előzmény: J.I.: 73987

Nálam úgy sikerült a beázást megszüntetni, hogy kivettem a szélvédõt, elmostam a gumit, a keretet, ahova illeszkedik, kitakarítottam és újrafestettem (mert már a rozsda is kezdte eszegetni a gumi alatt a beázás miatt). Ezután az üvegre úgy tettem vissza a tömítést, hogy elõtte a vájatot, ahova bemegy az üveg, kinyomtam sziloplaszttal. A tömítés tetején a 2 végét össze is ragasztottam. Aztán visszarakásnál a fémperemet is körbeszilóztam, amire felfekszik a gumi. Végül a sarkokat kívülrõl még pluszba megtámadtam szilóval, biztos ami biztos. Azóta nem ázik be (legalábbis az az ablak:D).

5373  J.I. 2012-10-14 15:04:46  Előzmény:Szegedi Árpád: 73988

Nekem nemrég volt szélvédõcserém.Nem a gumi alatt ázik be hanem ott ahol az üveg beleilleszkedik a gumiba.Nem tudom mit csináljak,hála égnek garázsban ál,de ahogy ma mentem vele elkapott az esõ és a polcon lévõ tárcámat eláztatta és lefojt a lábamig a víz :-(

5372 Szegedi Árpád 2012-10-14 15:00:05  Előzmény: J.I.: 73987

Nekem kizárólag a szélvédõgumi csere segített.Hiába tömítettem,mindíg újra beázott,évekig volt ez a probléma.Elöl év elején cseréltem,szélvédõtörés miatt.Nemrég a hátsó ablaknál is kicseréltem a gumit,de nem merem elkiabálni:)

5371  J.I. 2012-10-14 14:45:28

Üdv Cartársak!

A 2T Trabim szélvédõje mindkét alsó sarkánál szivárog be a víz.Hogyan lehet ezt a hibát kiküszöbölni?

Segítségeteket elõre is köszönöm szépen!:)

5370 buczkó balázs 2012-10-14 12:10:28

sziasztok!

nem tudja valaki, hogy 4t wartburghoz féktuskó dugattyút hol lehet szerezni, esetleg legyártatni?bontott megoldás nem nagyon érdekel, estleg valami más tipusú nyerget fel lehet rá aplikálni gányolás nélkül?minden normális megoldás érdekel!

5369 Varga Tibor 2012-10-14 10:55:52  Előzmény:Kárász Endre: 73980

Teljesen ugyanaz a két lengõkar, a fékcsõ fogató fület kivéve.

5368 Szegedi Árpád 2012-10-13 18:51:33  Előzmény:Őry Gábor: 73983

Szia!Köszi,ezt megpróbálom.Közben próbaképp betettem a 28HB4-1-et,tuti valami beállítási hiba van,mert 100-nál a pedál tövig van,pedig bõven szokott ott még hely lenni,illetve mintha lassabban gyorsulna.Még próbálgatom majd.

5367 Őry Gábor 2012-10-13 17:03:59  Előzmény:Szegedi Árpád: 73979

A tûszelepre ajánlom a következõt: a kiszerelt szeleptût óvatosan fúrógépbe kell fogni (ne deformálódjon!), majd elõször durvább, mondjuk 400-as, majd finomabb, 800as papírral felcsiszolni, a végén ugyanígy fogkrémmel polírozni. Akár még jó is lehet. Nekem bejött.

5366 Kunyi Tamás 2023-05-22 08:40:11

Szisztok!
Olajszûrõ lenne a téma és a véleményetekre vagyok kíváncsi!
Adott két olajszûrõ. Ugyebár a köralakban "elhelyezett" kis furatokon nyomja be az olajat a szûrõházba a pumpa, és a középsõ nagy menetes lyukon távozik a már szûrt olaj.
Egyik szûrõn 8 kis furat van körben, a másikon csak 6, de a furatok átmérõje mindkét esetben megegyezik. A kérdés, vajon mindkettõ olajszûrõn ugyanannyi olaj halad át? Elvileg igen, DE a 6 lyukasnál nagyobb erõ szûkséges ugyanannyi mennyiségû olaj "átpréseléséhez". Ez pedig az olajszivattyún keresztül a motort terheli nem de bár? Ez többletfogyasztással jár és télen nehezíti a hidegindítást is, hiszen a hideg sûrû olajat nehezebb átnyomni a 6 lyukon, mint a 8-on igaz?
A régi szûrõm 8, az új 6 lyukas... és indításkor eddig nem volt hidrotõke hang, most van, amíg fel nem épül az olajnyomás.
Kinek mi az álláspontja?
[img]https://kepfeltoltes.hu/121013/olajfilter_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[i](Módosította slimtomi 2012.10.13. 18:43-kor)[/i]

5365 Őry Gábor 2012-10-13 13:29:00  Előzmény:Szegedi Árpád: 73979

Érdemes!

5364 Kárász Endre 2012-10-13 09:35:08

Üdv, SOS infóra lenne szükségem! Tegnap szemcseszórás után derült ki, hogy mindkét hátsó lengõkarom elkezdett rohadni. Egy nap alatt találtam egy baloldali darabot, de az laprugós, nekem meg spirálos kellene. Kérdésem az, hogy beépíthetõ-e ez is.
-Azt tudom, hogy a fékcsõ más volt a spiráloson, mert a laprugós fémcsöve beleütközne a gátlóba. Ezért van a keresztirányú zártszelvényen is más-más oldalon a fékcsõleszorítõ fül (nem az, amibe a gumicsõ csatlakozik, az ugyanaz). Szóval ez az eltérés még nem gáz. De:
-A gátló fölerõsítõfüle eltérõ a két kivitelnél, a spirálosnál szélesebb. Ez két M8 csavarral van rögzítve, viszont nem tudom, hogy ugyanolyan-e a két furat pozíciója.

Minden információnak nagyon örülök, mert akkor megveszem ezt a balosat. Ha esetleg valaki tud használható állapotút, akár jobbosta, akár párban, akkor az is jól jön. Hó végén már nagyon kiköltöznék a bérelt mûhelybõl/garázsból... Köszönöm!

5363 Szegedi Árpád 2012-10-13 09:12:43  Előzmény:Őry Gábor: 73976

Sziasztok!Pont a héten kezdödött nálam is apró karburátor probléma,28H1-1 van az autón,álláskor kis benzin szag érezhetõ,a szivókönyöknél benézve kevés benzin látszik.Gondolom a tûszelep kopott már.Menetközbe a fogyasztásmérõ nem mutat többet,nem ömlik a benzin,túlfogyasztás se észrevehetõ.Gyári a tûszelep,utángyártott meg úgyemlékszem nem méretpontos.Van nekem egy HB4-1,érdemes kipróbálni?Eddig nem mertem,könyvbe nincs róla egy kukk se,a H1-1-el nekem valahogy jól megy a kocsi.Beállítás nagyrészt a 28HB leírás alapján,plusz a rudazat távot 96mm-re?Köszi

5362 Varga Tibor 2012-10-12 21:58:47  Előzmény:révai ákos: 73963

CEG-CHL, ezek III-as Golf váltók, de a 8N kódú II-es Golf váltó picit rövidebb, de ideálisabb Trabanthoz.(CEG-CHL 130Km/h 5.ben 3688 ford/perc, 8N 130-nál 3870 ford/perc)

5361  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Orygabor jól leírta, annyival kiegészíteném, hogy a nagyobb kiegyenlítõ fúvóka kisebb benzin adagolást eredményez ugyanolyan körülmények között, mivel "szummában" ugyanannyi marad a levegõ és a benzin együttvéve.

A faudi fejek távolságára nincsen egzakt érték (én 94mm-re emlékszem), viszont az én fordításom szerint 7fokos pillangószelep nyitásnál kell elkezdenie nyitni a kerülõszelepnek a könyökön. Felmerülhet a kérdés, hogy honnan kell számítani a 7 fokot? A pillangószelep teljesen zárt állapotától, vagy az alapjárati helyzetétõl? Én ez utóbbitól nézem.
Ellenõrzés: vegyük le a könyökrõl a slagot és tegyünk rá egy másikat, majd a pillangószelepet elfordítva, a csõbe belefújva figyeljük a nyitást.

[url]https://trabitechnik.com/index.php?page=48&lang=de&page_number=7[/url]

5360 Őry Gábor 2012-10-12 19:05:04  Előzmény:Ackermann Balázs: 73975

A HB 4-1 ugyanolyan mint a 3-1. Az újdonság a levegõ megkerülõszelep, ami alapjáraton zárva van, majd nem sokkal ezután kinyit. Részterhelésnél a nyomáskülönbség miatt pluszlevegõt szív, higítja a keveréket, pontosabban soványítja, emiatt nagyobb pillangószelepnyitás kell ugyanannyi benya bejutásához=csökken a fojtási veszteség. Ahogy lejjebb nyomod a pedált, úgy csökken a nyomáskülönbség, megszûnik a pótlevegõ áramlása=dúsul a keverék. A H 1-1 ugyanezt csinálja, csak mechanikusan és fokozat nélkül. Kõbalta.

Apropó: a rudazat jól van beállítva? Nem nyit alapjáraton? Asszem 96 mm-nek kell lenie a két gömbfej tengelytávjának.

A furulyán, vagyis a kiegyenlítõ fúvókán nem folyik be benzin, mert addig nem és fel a benzinszint. A szerepe az, hogy egyeneletes keveréket szálítson a karbi. Ugyanis a terhelés növekedésével, a levegõsebesség növekedésével a nyomáskülönbség egyre nõ az úszóház és a szívótorok között, ezért egyre dúsulna a benzin-levegõ keverék. A féklevegõ fúvóka és a keverõcsõ a nyomáskülönbséget teszi egyenletessé a szívótorok és az úszóház között a különbözõ terhelési tartományokban.

Ha a keverékképzõ csavar túságosan be lenne hajtva, vagy nem lenne alapjárat, de legalábbis váltáskor túl nagy lenne a rántás, amikor a pillanatnyi alapjárati üzemben túl szegény a keverék.

[i](Módosította orygabor 2012.10.12. 21:08-kor)[/i]

5359 Ackermann Balázs 2012-10-12 15:09:12  Előzmény: Spityu: 73973

Hú, köszönöm mindenkinek a kiadós válaszokat! :)

A gyújtás röpsúlyos, ráadásul mindene gyári a kondikat kivéve, alaplap is '66-os még, a röpsúly is kicsit más pofára, de ugyanolyannak tûnik mint az újabbak nyitási tartományra.

Úszószintet nem lõttem még be, de akkor meglesem a hétvégén. A saját karbijából kijött a furulya és átfújható, nem tûnt eldugultnak, de hát nem látok bele... A HB4-1-es karbimba jól belenõtt, de azzal megy is rendesen a kocsi.

Azt tudom, hogy levegõ fúvóka van a furulyában, de mi a pontos szerepe? Esetleg magas lenne az úszószintem és ott is benyeli a benzint? Attól vedel többet?

A nehéz indítást nem okozhatja az alapjárati keverékképzõ csavar túlzott folytása?

Van valami oka, hogy a HB4-1-essel jobban menjen??? Vagy ezek szerint a régi karbival van valami... Ránézésre ugyanúgy csak bepisili a benyát, nem tûnik sokkal fejlettebbnek.

5358 Őry Gábor 2012-10-12 08:05:21  Előzmény:Ackermann Balázs: 73971

Jut eszembe: Nézd meg, hogy röpsúlyos-e a gyújtás! A legrégebbieken úgy tudom nem volt röpsúly.

5357  Spityu 2012-10-12 07:56:06  Előzmény:Ackermann Balázs: 73971

Háttõõõ, ezek alapján akkor inkább karbi, valóban. Ha van olyan, amelyikkel bármikor indul, egy másik, amelyikkel megy, mint a távirat, akkor itt lesz a gond.
Esetleg, ha van feszítõkészüléked, akkor beállíthatod úgy is az elõgyújtást, ahogy gyárilag javasolják. Hátha azoknál a korai Trabiknál nem egészen úgy mûködik a trükk, mint a késõbbieknél. Orygabor írta talán, hogy más a röpsúly is...

A karbit OLDOTT trisóval célszerû elmosni, ne legyen a vízben kristályos formában, mert könnyen eltömítheti a járatokat (igaz, könnyen feloldódik). Mosás után egybõl meleg vízben öblíteni. Javasolnám, hogy áztasd be jól a gyári karbit, szerintem a furulyánál lesz a dugulás, azt nem is lehet mindig kioperálni (bár, talán ellentétes irányba levegõvel ki lehetne "robbantani" a helyérõl). De szinte biztos, hogy a fõfúvóka rendszerrel lesz a baj. Vagy a benzinszinttel, ahogy írtam.
A csövet nem nagy cucc megcsinálni. Én mipolán csõhöz hasonló pneumatika csõbõl csináltam szintezõt, valami kókány módon tömítettem a csatlakozásnál, és a fõfúvóka kupakjának helyére toltam be. Aztán néztem, hogyan változik a benzinszint. Nyitott csapnál néha kihúztam, hogy csökkenjen, majd vissza, és néztem, hogy meddig telik fel. Mindig ugyanott megállt a szint: az úszóház peremétõl -22mm-re (ami a csavarmenetek aljával egyenértékû - ameddig az öntvényben van a menet, legalábbis 4-1-nél).
Ha dugulásra gyanakszol, pl. azért, mert valami agresszív anyaggal lett valamikor elmosva és al-oxidot hagyott hátra, akkor sósavval célszerû feltölteni a járatokat, az lekapja hamar. Ezután viszont trisós mosás kell, az közömbösíti az esetleges sósav maradványokat, ami ha megrekedne valahol, szintén okozhatna kivirágzásokat.
Szóval a karbi tisztítás vége lehetõleg mindig meleg víz majd kompresszor legyen.

5356 Őry Gábor 2012-10-12 07:45:50  Előzmény:Ackermann Balázs: 73969

A gyertyákat is megnézmén, mert ha alacsony hõértékû, akkor nehéz indítani félmelegen. Nemrég jártam vele így. Az a bizonyos tajvani trafó milyen?

Én is javaslom a kompressziómérést. Nolcvanezres motornál már lehet kompressziócsökkenés. A teljesítményen még nem lehet észrevennni, de nõhet a fogyasztás, illetve az indítás határozottan nehezebb.

Az úszóállítás nem negy ügy, a kézikönyv is írja. Persze ez nem biztos, hogy ad pontos benzinszintet, de nálam mûködött. Arra kell vigyázni, hogy az úszóállítgatás után nehogy ütközzön az úszó a ház elülsõ falának, mert akkor nem fog zárni rendesen, vagy sehogy. Különösen az álló úszónál kell figyelni.

Lehet hogy több probléma lépett fel egyszerre. Az ilyen a legszebb....
[i](Módosította orygabor 2012.10.12. 09:49-kor)[/i]
[i](Módosította orygabor 2012.10.12. 09:54-kor)[/i]

5355 Ackermann Balázs 2012-10-11 22:13:08  Előzmény: Spityu: 73970

Igen, azaz HB4-1... :)

Gyújtást nemrég állítottam, felsõ holtpontra, ahogy mondtátok, indikátorórával. A gyertyák újak, de a 24-esek, szóval nincs nagy választék belõle. :D 6V-os persze.

A kompressziót nem tudom, nem vállasak a hengerek, 80 ezer km-es bontatlan motor volt, amíg ki nem pucoltam teljesen. Talán a hengerpár lehetett cserélve már, de csak sejtés. A trafók újak, a gyári kis trafókkal teljesen megegyezõ, asszem tajvani gyártmányúak. De '81-es gyári nagytrafókkal is ugyanilyen sz*r... próbáltam.

Az úszószintet nem csekkoltam, jogos, nincs hozzá mérõcsövikém, azért ódszkodom tõle. De akkor utánanézek.

Ez okozhat többlet fogyit ugye? És indítási nehézségeket is?

Azért gyanaxom a karbira, mert a gyári õskarbival simán indult mindig, csak csigamód ment. Most meg rakéta, persze ha már beindult... :D

5354  Spityu 2012-10-11 21:30:09  Előzmény:Ackermann Balázs: 73969

Mivel minden jónak tûnik, muszáj egy valamit kiválasztani, ami mégsem az. Szerintem a gyújtásnál lesz a gond. Elõgyújtási értékre gyanakszom. 6V-os amúgy?
A rudazatos szerintem HB4-1 lesz.
Persze benzinszint is lehet a karbiban a ludas, azért van mondjuk eltérés köztük.
Szóval én elõgyújtást ellenõriznék, gyertyát cserélnék, kompressziót mérnék. Elõgyújtást jó volna strobival ellenõrizni.
A melegben nem indulás (néha) trafóhibát jelez.

5353 Ackermann Balázs 2012-10-11 21:20:56

Régi karbis kérdéssel fordulnék a szakikhoz!

A '66-osom a gyári, saját õsrégi, ám kipucolt és beállított karbijával olyan mint egy csiga. A fúvókák belevalók mind, igaz nem eszik túl sokat, kb 6,5 l.

Kipróbáltam egy újabb HB 2-7-essel, azzal is ugyanaz, max 80 km/h, vért izzadva.

Aztán egy HB 2-4, asszem, az a rudazatos fajta. Mint a rakéta, igaz szerintem iszákosabb is... De az Istennek se hajlandó félmelegen indulni, melegen oké, hidegen nehezen de beröffen. Harap a gázra, szépen jár, alapjárat is van, de ha még hangyányit is meleg, képtelenség beindítani, csak lejtõn gurulva, úgy is nehezen.

Mitõl lehet ez??? (gyújtás beállítva, motor jó állapotú, vezérlõtárcsák is a helyükön és jól zárnak)

5352 Ackermann Balázs 2012-10-11 21:14:52  Előzmény:Kárász Endre: 73965

Felián Kft, Tatai út, pontos címet nem tudok fejbõl, de a patak déli oldalán van a vasút felé. Szuperül megcsinálták a simplexes '66-oshoz való dobjaimat és pofáimat.

12000 Ft volt asszem.
[i](Módosította ABalu 2012.10.11. 23:15-kor)[/i]

5351 Holnapy Gergely dr. 2012-10-10 19:46:36  Előzmény:Kárász Endre: 73965

Privát üzenetet küldtem.
G

5350 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11

Korábban már írtam, hogy némi zavart érzékelek a spirálrugós 2T hátsó rugóstagjánál... Mivel most raknám össze, ezért nagyon égetõ a kérdés. Van az a bizonyos felsõ rugótányér, amibõl létezik kétféle kivitel. A limuziné, ami az ldmtuning.de szerint ilyen:
[imgw]https://www.ldm-tuning.de/pictures/T601-1013.jpg[/imgw]
Illetve a kombié, ami pedig ez lenne:
[imgw]https://www.ldm-tuning.de/pictures/T601-6226.jpg[/imgw]

Az eltérés jól látható: a rugótányér a porvédõ hengeren más-más magasságban van felhegesztve. Igen ám, de az a bökkenõ, hogy a gyári források szerint a kombi rugója 31 mm-rel rövidebb, mint a limuziné, így logikusabb lenne, ha ennek a tányérja lenne lejjebb hegesztve.
Megmértem az itthoni példányokat, és az egyiknél 20, míg a másiknál~13mm a távolság az alsó perem és a hegesztési varrat között.

Az lenne a kérésem, hogy akinek spirálos limója van, nézzen már be a hátsó részhez, hogy neki vajon a rugótányér melyik változata került beépítésre!

Egyszerûen nem fér a fejembe, hogy a limuzinnál miért van értelme egy 3 centivel hosszabb rugót még plusz egy centivel rövidebbre összenyomva beépíteni...

5349 Kárász Endre 2012-10-10 09:01:33

Tudtok ajánlani olyan helyet Budapesten, ahol elfogadható áron csinálnak fékdob-felszabályozást és fékpofa felújítást? A dob esztergálása még nem lenne olyan nagy falat, de egyszerûen nem találok olyan helyet, ahol a pofát úgy betétezik, hogy a görbületét hozzáillesztik a dob belsõ ívéhez... Márpedig így szeretném.
Illetve egyet találtam, de a 20.000Ft-ot kicsit sokallom.

5348 Kunyi Tamás 2023-05-22 08:40:11

Szevasztok! Régebben már említettem, hogy valami komolyabb óraegységet teszek a Trabimba. Linkeltem képet is, de most itt a full autó, ilyenbõl szedtem ki.
A középen látható Economy/Power visszajelzõk helyére fognak kerülni a Trabi saját lámpa-visszajelzõi (irányjelzõ,tompított,olajnyomás stb.) - ezek vagy olyan ledesek lesznek, mint a régi Golfokban, vagy valami jobb, még nem tudom.
Egyébként tökéletesen passzol a mûszerfalba, csak két felfogatási pontot kell a mûszerfal belsõ felére varázsolnom. Így - mivel nem lesz szét barmolva a mûszerfalam - akármikor visszaszerelhetem a régi, eredeti óraegységeket.
Tehát az autó:
[url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/mitsubishi/colt/mitsubishi_colt_glx-6143025[/url]

5347 révai ákos 2012-10-08 18:08:44

Sziasztok !

5-ös váltó kapcsán szeretném kérdezni, hogy a vw golf III., 1.6 abu-hoz milyen kódjelû váltók léteznek??
Igazság szerint egy hosszú 5 ös váltó kéne a Trabiba, amivel lehet pályázni. Ha valaki tudja az ilyen váltók kódját írja meg.

Köszönettel Mykee

5346 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:VASS attila: 73961

A szimering méretét nem tudom, de azon mindenképp érdemes elgondolkodni, hogy oda igencsak kéne az ún. nyomásálló szimering. A normál szimeringek nulla nyomáskülönbségre vannak tervezve, bár az O-Ring Kft eladója egyszer azt mondta, hogy ~1 bar nyomásig még elmennek. A telónál nem közvetlenül a csillapítóhenger nyomását kell elbírnia, csupán a dugattyúrúd felsõ vezetõhüvelyénél lévõ kis résen átkerülõ olajat, de mindenesetre én ilyet akarok betenni. Az ára húzós, kb 1500Ft/db körül mozog.
Ja, olajból mindenféleképpen gátlóhoz valót használj, mert csak ezek bírják habosodás nélkül a mûködés közben fellépõ nagy nyírófeszültséget. Én 2T-be [url=https://lubmaster.hu/spd/unas_337682/Repsol_Moto_Fork_Oil_10wL]ezt[/url] fogom tenni, picivel viszkózusabb, mint a gyári elõírás. Remélem, lesz aki tapasztalati tanácsot is tud adni, de azért elmondom, hogy a megadott viszkozitás értékekkel is van egy kis macera. A 2T Trabihoz egyedül a "Hogyan tovább?" könyvben van számszerû érték megadva, igaz, 20 fokos hõmérsékletre, és Engler-fokban. Így aztán a fenti Repsol olaj viszkozitását a termékadatlap alapján kellett viszzaszámolnom, kicsit cécós dolog, de a végén csak kijön egy szám:) Ha valakit érdekel, elmesélem.
[i](Módosította Endre 2012.10.07. 15:05-kor)[/i]

5345 VASS attila 2012-10-06 12:31:32

Hali!
Tudja valaki milyen méretû szimmering kell a 4t trabi telóiba,ill.mennyi és milyen olaj?

5344 Őry Gábor 2012-09-30 14:52:35  Előzmény: Spityu: 73954

Alapból 8 mm.

5343 Kárász Endre 2012-09-29 19:49:13  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73958

Az enyémet csinálta, dugót vittem hozzá. Akkor (aug. vége) fõtengelybõl volt nála kész darab, kettõ is. Fõtengeéyt is a sajátomat újította fel.

5342 Gyapjas Gergely 2012-09-29 19:27:21  Előzmény:Kárász Endre: 73957

És volt készen vagy a tiedet csinálta meg? Pont õ van tõlem 100km-re.

5341 Kárász Endre 2012-09-29 17:15:36  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73955

Nyitrait ajánlottad, el is vittem felfúratni még a nyáron, 8000Ft volt a két henger. Ezúton is köszi a tanácsot! Ja, a fõtengelyt is megcsinálták:)
[i](Módosította Endre 2012.09.29. 19:16-kor)[/i]

5340 Kárász Endre 2012-09-29 17:13:20  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73946

Nekem egy H1-1 és egy HB3 karbi felújítása van napirenden. Túlméretes tengely csak a H1-1 karbihoz van. Ha jól emlékszem, akkor ez nem alakítható át a HB szériához, mivel kicsit különbözik a gázbovden felöli vége is. Jó, tudom, hogy ez szõrszálhasogatás, mivel alapvetõen én is a H1-1 karbira koncentráltam, a HB3 az csak amolyan tartalék cucc. De a fõ érv az volt a perselyezés mellett, hogy a túlméretes tengely mégis csak egy utángyártott cucc: nem volt szívem betenni a bontatlan blokkal bíró '90-es Trabim porlasztójába. A furat felbõvítésénél helyzetfúróshoz vittem az öntvényt. Ha csak simán csigafúróval furják és dörzsárazzák, akkor az esetleges oválra vagy ferdére kopott luk ugyanúgy elhúzza a fúrót, hiába csinálják állványos gépen. Így viszont sokkal precízebb. A persely késõbb akárhányszor cserélhetõ, ragasztva lesz. Ha elkészülök vele, akkor majd írok róla részletesen, de jelenleg még kísérletezek egy-két lépéssel.

5339 Gyapjas Gergely 2012-09-29 12:23:17  Előzmény: Spityu: 73954

Egy megszûnt, a másiknál nincs adapter amiben rögzíti a gép alatt. És azt mondta hogy nem is fog csinálni egy alkalom miatt mert az utóbbi öt évbe nekem kellett volna csinálnia. Úgyhogy viszem oda ami útba esik és megbízható.

5338  Spityu 2012-09-29 08:39:53  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73953

Nekem 6mm és 8mm (túlméret) rémlik a karbihoz.

Mit értesz az alatt, hogy nincs mûhely Trabihoz? Mitõl annyira speciális? Ha jól tudom, pont az ország másik végén laksz, viszont Zalaegerszegen van egy igen jó mûhely, nekem ott fog készülni.

5337 Gyapjas Gergely 2012-09-29 08:27:53  Előzmény: Spityu: 73947

Akkor összeszedem õket és elviszem megméretni õket, csak már 100-km-es körzeten belül nincs olyan mûhely ahol a trabit meg tudják fúrni.
Jövõ hétvégén lemérem a túlméretes tengely méretét.
Az 1.1-esen hosszabb a menetelés és késõbb is kezdõdik rajta. A régi csõ profilú 601-es összekötõkbe szerintem akkor volt váltás amikor áttértek az új fajta futómûre. A P50-601 összekötõ szerintem egyformák annak ellenére hogy kormánymûben különböznek egy kicsit. Azokon egyforma hosszú a menetes rész.
[i](Módosította strabi 2012.09.29. 10:32-kor)[/i]

5336 Gyapjas Gergely 2012-09-29 08:18:12  Előzmény:Őry Gábor: 73951

Ezt már meg ejtettem amúgy de nem használt, akkor is lógott még a tengely.
[i](Módosította strabi 2012.09.29. 10:18-kor)[/i]

5335 Őry Gábor 2012-09-28 19:21:29  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73946

Nem akarlak feltétlenül befolyásolni, de egy "O" gyûrû kb 50 forntba fáj. A tengely másik végét meg le kell dugózni, már ha nincs benn gyárilag.

5334  Spityu 2012-09-28 17:53:19  Előzmény: : 73949

Holnap szerintem megmérem a 4T-n ill. a kiszerelt 601-es rudakat is. Szerintem itt lesz a differencia: eltérõ nyomtáv, ugyebár. 601: 1206 (terhelési mértéket nem tudok), 1.1: 1280 (terhelve) Meg is van nagyjából a 4+4 cm. :)