Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7083 Gáll Zoltán 2014-01-30 09:33:46  Előzmény:Kárász Endre: 75696

Köszönöm a segítséget, de sajnos én Debreceni vagyok ezért nem szeretnék fel utazni csak a posta megoldható.Csak gondolom jó lenne ha látnák a trabant színét hogy össze lehessen hasonlítani.

7082 Zimmermann István 2014-01-29 23:02:22

Köszönöm szépen, akkor ha teszik fel a gumikat, nem rakatok bele belsõt! Nekem is a hosszanti jukas van, tehát az újabb felni.

7081 jocking . 2014-01-29 21:18:19  Előzmény: : 75694

A '86-os trabimon az eddig nálam töltött 8 éve alatt soha nem volt belsõ a gumiban, mégsem volt vele soha semmi gond. A "csirkeitatós" (körbe sok kis hosszúkás lyuk) felnibe biztosan nem kell belsõ.

7080 Kárász Endre 2014-01-29 21:04:32  Előzmény:Gáll Zoltán: 75688

Szintén a procolor-t tudom ajánlani. Én is ott kevertettem, tökéletes lett. Ha egy mód van rá, akkor a szemüveges, kicsit mogorva öreget keresd! Van még egy ducibb férfi, meg egy fiatalabb srác is, de az öregnek olyan szeme van, hogy én nem gyõztem csodálkozni! A hely az újpesti víztorony mellett található.
(Egyébként nekik van egy tucat régi színmintájuk, amit anno a Trabik gyári árnyalatához kevertek.)

7079   2014-01-29 19:38:15  Előzmény:Németh János: 75693

4t felnire nem kell belsõ.

7078   2014-01-29 19:36:52  Előzmény:jocking .: 75692

Azt, hogy árt-e nem tudom, de voltam olyan gumisnál aki csak belsõvel rakta fel olyan felnire amin nem volt biztonsági perem. Azt mondta nagyobb erõ hatására pl kanyarban le tud ugrani a felnirõl a gumi. Másik gumis meg simán felrakta, õ meg azt mondta verseny ladákra is szokta rakni belsõ nélkül amin nincs perem és még sose volt probléma. Nekem voltak fent egy idõben zsiguli felnik amikbe kell belsõ, kettõben volt , kettõben nem. Egyikkel se volt semmi bajom, csak mikor mondta,hogy le tud ugrani utána mindig bennem volt kicsit a para, le is cseréltem õket olyanra amiben van perem biztos ami biztos.

7077 Németh János 2014-01-29 19:25:12  Előzmény:Zimmermann István: 75690

hello

nekem Trabi 1.1 em van, téli, nyári garnitura belsõ nélkül van a felnin. elvileg belsõvel van durrdefekted, viszont igy meg csak leereszt ha ki van rohadva a perem, de az is javitható orvosolható. Én ezt halottam, nekem gond nélkül megy, kb havonta ellenõrzöm a guminyomást és tartja, ritkán kicsit kel ráfújni.

7076 jocking . 2014-01-29 19:07:20  Előzmény:Zimmermann István: 75690

Szerintem ha volt is gyárilag trabant tömlõs gumival, akkor az még a diagonálos idõkben volt. Egy mai új radiál gumi nem igényli a belsõt (sõt, szerintem még ártana is).

7075 Albert György 2014-01-29 17:44:24  Előzmény:Pápai László: 75687

Igen néztem. Motortéren kívül is van bíztosíték tábla?

7074 Zimmermann István 2014-01-29 17:29:23

Sziasztok!
Csereérettek lettek a gumik a 601-esemen.
Érdeklõdnék meg lehet e oldani, hogy a gyári felnin csak külsõ gumi legyen, mert jelenleg belsõ gumis. Egy ismerõsöm azt mondta, gyárilag már belsõ gumi nélkül gyártották a trabantokat, bár nekem ez kicsit furcsa volt. Tehát a kérdés, meg lehet-e oldani hogy csak külsõ köpeny legyen a felnin? Illetve ha megoldható, mennyire biztonságos ?
Köszöntem elõre is.:D

7073 Bencze Robi 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Gáll Zoltán: 75688

Szia!

Színkód ezekhez tudtommal nincs. Itt a fórumon olvastam régebben, hogy nincs. Vagy ami van az másik kódrendszer szerint, de azt sajnos nemtudom, csak olyannal tudok szolgálni, amit én kevertettem a sajátomhoz, és teljesen tökéletes az egyezés.
Náluk csináltattam a festéket:

https://www.procolorkft.hu/

Úgy zajlott a dolog, hogy kijött a kocsihoz egy csávó, tök rendes volt, nem is kapkodott és addig próblgattuk meg nézegettük a kocsihoz míg jó nem lett az árnyalat, kb fél órát kevergette szóval nem lett elkapodva :)
Használtam utána a kocsin, és nagyon jó.
Akkor töltettem spray-be is, amire tettek kódot, és aztmondta ha legközelebb jövök akkor elég a kódot hozni, és ad még festéket.

Festék típusa: L400/VAL
Mik.szám: CG 037

Szóval szerintem keresd meg õket, csak ajánlani tudom. Persze nem biztos hogy a Tiédhez is tökéletesen egyezni fog, bár szerintem kéne neki ha tuti gyári.

Üdv.: Robi

7072 Gáll Zoltán 2014-01-29 15:31:31

Ki tudja mi a szín kódja 1990-es 2t trabant tört fehérnek

7071 Pápai László 2014-01-28 07:38:59  Előzmény:Albert György: 75684

A biztit nézted?

7070  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Nem tudom, emlékszik-e még valaki a "2x1" kéztisztító pasztára. Újra kapható szinte változatlan csomagolásban. Az az illat... de szerettem. Félek, azóta megváltozott...

[url]https://www.digro24.de/handwaschpaste-perladin-2x1-100ml.html[/url]

7069 Rupp Olivér 2014-01-25 17:46:21

Szép estét mindenkinek!

Most fogok bele egy 353w-nek a felújításába és érdekelne, hogy valaki tud-e biztos és jó alkatrész forrást illetve kéne nekem egy jobboldali sárvédõ lemez!
Ha valaki tudna nekem segíteni azt megköszönném! :)

7068 Albert György 2014-01-25 16:19:44

Helló.A Warbulgon a jobb oldali tompitott nem világit az égõ jó nem kap áramot.Mi lehet a baj?

7067 Pápai László 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Savolyi Andras: 75668

ha jól emléxem, a gyári méret 145R13, ami 145/80-13-nak felel meg.Ehez képest a neked fentlevõ 165/80-13assal (ha 100 al mész ténylegesen) akkor mutat 94-et a mûszer(illetve ennyit kellene)..
https://www.autogumibolt.hu/autogumi/gumiszerviz/valtomeret
Elsõ körben cserélj km órát,és kiderül mi az igazság...

7066 Szabó Gábor 2023-05-22 08:40:11

Ez még ide vág:
[imgw]https://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html[/imgw]

7065 révai ákos 2014-01-22 15:57:50  Előzmény:Csanádi Gábor: 75678

Ha végképp nem javul a helyzet lehet hogy érdemes vastagabb olajjal is kirpóbálni.Ha sok km van a motordban és mondjuk az elõzõ tulaj(ok) nem törték magukat a karbantartás terén akkor lehet hogy már olyan hézagok vannak a kritkus pontokon ami üzemmeleg állapotban, bizonyos fordulattartomány alatt már ezt okozza. Nekem egy idõben ugyanez volt, vastagabb olajjal mûködött a dolog, azonban még így is ha nagyobb tempót mentem vele tartósan, mondjuk autópályán 110-130 között, akkor utána alapjáraton égett a nyomsájelzõm még a vastagabb olaj mellett is.
hajrá;)

7064 Szabó Gábor 2014-01-20 15:50:08  Előzmény:Csanádi Gábor: 75678

Nézd meg az olaj színét, szagát, szintjét. Benzintõl felhígult olaj ugyanezt produkálja. A 40km/h-t gondolom 4. fokozatban haladva érted.

7063 jocking . 2014-01-20 15:00:16  Előzmény:Csanádi Gábor: 75678

A kombinált mûszer is be van kötve az olajnyomás körbe, ilyenkor általában az szokott a ludas lenni. Ilyenkor annyi a teendõ, hogy a mûszerbe menõ fehér vezetéket kell kikötni/elvágni, ezután már csak akkor fog jelezni a visszajelzõ, ha ténylegesen nincs olajnyomás. Másik mûszer beszerzése felejtõs, sajnos mindegyik régi sz@r már, és a bennük lévõ alkatrészek értékei elmásznak.

7062 Csanádi Gábor 2014-01-20 11:45:22

Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy az 1.1-es Trabantomban az olajnyomás visszajelzõ rakoncátlankodik.
Láttam már sok helyen, hogy 2000 fordulat alatt kigyullad az olajlámpa. Nekem is ugyanez a problémám. De a csavar az, hogy nekem hideg motornál semmilyen problémám nincsen, amint bemelegszik a motor, alapjáraton, valamint 40km/h-ra alatt kigyullad.
Olajgombákat cseréltem, az olajomban van 4500 km, tehát még jó.
A kombinált mûszer lenne a ludas? Azért kételkedem benne, mert akkor hidegen is jeleznie kéne, nem csak melegen. Légyszives segítsetek rajtam!

7061 Berecz Tibor 2014-01-19 21:00:31

Sziasztok!
Azon gondolkodom, hogy kicserélem a négyütemû Trabantom hûtõrendszerének gumicsöveit. Azonban azt láttam, hogy ha az autósboltokban készen, hajlítva kapható csöveket venném meg, akkor elég drágán jönne ki a dolog. Tud valaki olcsóbb, alternatív lehetõsége(ke)t (Bp-en)? Köszönettel, Tiberio

7060  Spityu 2014-01-19 10:27:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 75675

Hú, még nagyon reggel van. Most látom, hogy nem is te kerestél kormányvédõt, ill. itt a sátorról van éppen szó. :D

7059 Csády Szabolcs 2014-01-19 10:23:33  Előzmény: Spityu: 75674

Kösz, inkább maradok a pepita kormányvédõnél.

Ui.: a Lenin MGTSZ ütött...

7058  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 75673

Ilyesmi nem érdekel?

[url]https://aprod.hu/hirdetes/ontapado-volanvedo-lada-moszkvics-dacia-trabant-vartburg-ID1jbsJ.html[/url]

Van Zsombiban, szerintem ugyanez, hasonló csomagolással, persze, az már nem Lenin MGTSZ-es.
Nekem van egy bontatlan, barna, pont olyan, mint amilyen anno volt. :) Még gondolkodom rajta hogy ezt a tuningot visszaállítsam-e, vagy meghagyjam vitrintárgynak?! :D De Vaterán is van jópár sima fekete bõr/mûbõr fûzõs.
[i](Módosította Spityu 2014.01.19. 09:04-kor)[/i]

7057 Csády Szabolcs 2014-01-19 07:27:32  Előzmény:Szabó Géza: 75672

Kösz szépen!
Szabásmintája nincs valakinek? :)
Akkor már tényleg teljes lenne a mûszaki dokumentáció.

7056 Szabó Géza 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 75671

Bár a leírás szlovák, de itt megtalálod a méreteket:[url]https://www.trabime.cz/technika/id_81/dz1_uni.pdf[/url]
[i](Módosította Geza 2014.01.18. 22:38-kor)[/i]

7055 Csády Szabolcs 2014-01-18 19:13:32

Valaki nem ismeri a képen lévõ AHD-923 rendszámú Trabant tulajdonosát?
Meglehetõsen érdekelne a tetõsátor.
Ha nem is feltétlenül megvételre, de egy esetleges méretlevételre mindenképp.
Elõre is köszi!

[imgw]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1505600_1380519542206772_121854894_n.jpg[/imgw]

7054 Savolyi Andras 2014-01-18 18:20:09  Előzmény:Povázsay Zoltán: 75669

nem tudom nekem sokat csal nagyon 100 km/h mutato alapjan gps 80 ir

7053 Povázsay Zoltán 2014-01-18 17:29:09

Nekem a '86-os Trabimban a GPS szerint pontos volt az óra, a '87-esben viszont már kb. 8%-kal kevesebbet mutatott, ugyanazzal a gumival.

7052 Savolyi Andras 2014-01-16 17:37:18  Előzmény:Muczán Gábor: 75667

azt gondoltamhogy nagyobb a diagonál gumi ezért tetem rá 165/80 nyarit igy is kb 10 15 km/h csal tudom hogy a gps nem pontos csak viszonyitás alap egy másik kocsihoz meg megyek 100al és mindenki elöz még a kamionok is aza oké hogy a kihajtás egyforma de hátha jobb valamejiknek az átétele mert sokat pörög a motorom mert emlitetem régebi bejegyzésben fiat motor van benne okéhogy csal az ora de enyit

7051 Muczán Gábor 2014-01-14 20:35:36  Előzmény:Savolyi Andras: 75666

lehet valóban a km óra a hibás, de ne feledd el, hogy eredetileg a lényegesen magasabb diagonál gumikra állították be. Rendelhetõ volt radiállal is, ami alacsonyabb volt ugyan, azonban az órák minden esetben K=1.00 tényezõsek voltak, és a sebváltóban sem létezett különbözõ áttételû km óra kihajtás az új tipusnál sem. Tehát a Trabant órája soha nem volt pontos, legfeljebb tájékoztató jellegû. Említendõ hogy a GPS sem igazi. Tesztelték már rendõri sebességmérõkkel együtt, és sajna bebizonyosodott hogy nem érdemes rá teljesen hagyatkozni.

MG

7050 Savolyi Andras 2014-01-14 17:01:44  Előzmény:Őry Gábor: 75665

köszi na majd megnézem a kilométer orát

7049 Őry Gábor 2014-01-14 11:29:03  Előzmény:Savolyi Andras: 75664

Csak versenyváltozat létezik, de az is lehet, hogy csak egyedi gyártású.

Ha gyári váltó van benne, akkor hibás lehet még a mûszer. Esetleg szétszedték az órát és rosszul rakták vissza a mutatót. Kb 5-10 százalékot egy "hibátlan" rendszer is produkálhat, nemcsak a Trabiknál. Feltételezem, hogy ez egyfajta biztonsági ráhagyás, inkább egy picit többet mutasson mint kevesebbet, abból nem lehet baj.
Jut eszembe: A számlálót is ellenõrizd le GPS-el. Ha az jól mûködik, akkor a hajtásrendszer valószínûleg jó.

7048 Savolyi Andras 2014-01-13 18:47:12  Előzmény:Őry Gábor: 75663

Nem tudom, így vettem kb. fél éve. Lenne egy hülye kérdésem. Esetleg te hallottál-e már arról, hogy csináltak a németek régen 5 sebességes váltót Trabantba?


[i]Van rá bármi esély, hogy csak egy picit "figyeljünk" a nyelvtanra? :rolleyes:[/i]
[i](Módosította jocking 2014.01.13. 21:44-kor)[/i]

7047 Őry Gábor 2014-01-13 18:39:02  Előzmény:Savolyi Andras: 75662

És ezt a hibás sebességmérést mióta csinálja? Mindig is ilyen volt? Vagy valmi cserélve lett.

7046 Savolyi Andras 2014-01-13 11:23:22  Előzmény:Őry Gábor: 75661

Nem, az a régi maradt, de abból is az újabb, nem a két "diós" belül hanem a hármas, de valaki azt mondta, hogy vagy a nagyon régi, vagy az újabb más áttételû.



[i](Módosította jocking 2014.01.13. 21:41-kor)[/i]

7045 Őry Gábor 2014-01-13 07:40:00  Előzmény:Savolyi Andras: 75660

A sebességváltó is cserélve lett?

7044 Savolyi Andras 2014-01-12 16:14:39

Sziasztok! Segítségre van szükségem. Nem tudom, hogy miért mutat a kilométer órám 20 km/h-val többet a tényleges sbességemnél. Kétütemü kasztnis Trabiba van fiat motor szerelve, 100-at mutat az óra, de gps szerint csak 80 nal megyek. Másik autonál megnéztem a gps-t, ott jo volt. Próbáltam a gumikat nagyobra cserélni, de akor is csak 10 km/h-nyit javult a különbség. Ha valaki tud segíteni, megköszönöm.



[i](Módosította jocking 2014.01.13. 21:39-kor)[/i]

7043 Bencze Robi 2014-01-12 14:12:51  Előzmény:Kovács Ádám: 75658

Igen, nekem is most telt be a pohár a kinyomóvilla eltörésével, hát mondom ilyen nincs a világon hogy ezt nem lehet megcsinálni rendesen. Júniusban eltörött a pedál, az meg lett hegesztve, csak akkor nem tudtam vele foglalkozni, mert elég gyorsjavításra volt szükség, de eddig bírta a villa, mostmár ez így nem marad. Meg még volt közben egy szakadt bowden is. Ennél csak jobb lehet :)

7042 Kovács Ádám 2014-01-12 14:03:11  Előzmény:Bencze Robi: 75657

Elõször én is azt hittem ez biztos ilyen nem lehet vele mit csinálni, más is írta hogy gyári hiba hogy kemény a kuplung. Na nekem ez addig fajult hogy szó szerint eltört a kinyomóvilla, az akksi alatt átszakadt a lemez, és a szétszedésnél mint kiderült a kinyomócsapágy füle is letört. Aztán keresgéltem hogy mégis hogy lehet ezt megoldani, akkor találtam ezt a megoldást, nem akarok nagyot mondani de kb fele akkora erõ kell a kuplungoláshoz, csodát ne várj nem lesz olyan mint egy 2T vagy egy új autóé, de sokkal jobb lesz.

7041 Bencze Robi 2014-01-12 13:10:56  Előzmény:Kovács Ádám: 75656

Nagyon köszönöm a válaszodat :)
okés, az hogy a boltban mindig okosabbak..hátigen..az is igaz, ennek is következménye a mostani helyzet szerintem. Egyszerûen nem fért a fejembe hogy hogy lehet ennyire rossz a kuplung, úgyhogy nagyon bízom a minõségi javulásban.

7040 Kovács Ádám 2014-01-12 12:10:06  Előzmény:Bencze Robi: 75655

Hello
Golf I 1.1, arra figyelj hogy az átmérõ 180mm legyen, és a boltban ahol veszed ha kérdezik ne mond meg hogy trabantba rakod mert õk úgyis okosabbak és meg akarják majd magyarázni hogy az úgy nem lesz jó. Én LUK-ot vettem már pár ezer km-t mentem vele és hibátlanul mûködik. Ha van még kérdés szívesen válaszolok.
üdv: Ádám

7039 Bencze Robi 2014-01-12 09:25:36  Előzmény:Kovács Ádám: 75653

helló
hamár Te ezt megcsináltad akkor kérdeznék ha nem baj én is. Mert az enyémen is meg akarom ezt csinálni pár héten belül, illetve meg is lesz csinálva, csak tudnom kéne, hogy akkor pontosan milyen/melyik vw kuplungot vegyem hozzá, nehogy ne egyezzenek a blokkon a furatok. Azt hallottam, hogy Golf 1,1 1984eshez kell venni,és az jó lesz, igaz ez?
üdv: Robi

7038 Patkó Levente 2014-01-06 20:24:53  Előzmény:Bajáki Péter: 75651

Nah itt arról lenne szó, hogy nem sikerült egybõl regisztrálnom, és facebookon is feltettem a kérdést, ami közben már finomodott is (#7030). bocsi...
Mellesleg beszéltem már Dodi-val, és szerintem berendelem az Õ csináld magad szettjét, ami állítólag mindent tartalmaz, ami kell.

7037 Kovács Ádám 2014-01-06 20:04:12  Előzmény:Baka Szabolcs: 75648

Én is így csináltam, nem olyan egyszerû mint tûnik. A vezetõhüvely hossza ugyanakkora. Az átmérõ az úgy jött hogy meg kell mérni a trabant kinyomócsapágy belsõ átmérõjét és a vezetõhüvely külsõ átmérõjét abból jön egy különbség, és a másik kinyomócsapágyhoz képest ugyanakkora különbségnek kell lennie az új vezetõhüvelyhez. A Kinyomóvillából is másik kell mert a vw kinyomócsapágya kisebb és nem tudod beakasztani, én azt Biczó József-el csináltattam, de õ meg is tudja neked csinálni ezt az egészet, mert amikor csináltattam vele a kinyomóvillát, megtetszett neki ez a megoldás és õ is így csinálja a kuplungozást. Tehát az õ segítsége mindenképp kelleni fog a kinyomóvilla miatt. A többit te is meg tudod csinálni, ja és jól zsírozd meg a vezetõhüvelyt, valamint nem tudod majd a vw kinyomócsapágyát ráakasztani a trabant kinyomóvillára, azt a biztosító fület át kell rakni.
Remélem tudtam segíteni, bármi kérdés van igyekszem válaszolni :)

7036 Kovács Ádám 2014-01-06 19:53:33  Előzmény:Bajáki Péter: 75651

Felni csak akkor kell más hogyha a 256-os átmérõjû tárcsát rakod fel ha jól tudom, van egy kisebb 239-es, az elfér a 13-es felnivel.

7035 Bajáki Péter 2014-01-06 16:10:31

Sziasztok!

Patkó Levente kérdését tolmácsolom:

----------
[i]Szóval a kérdésem az lenne, hogy jól értettem-e , hogy 4T Trabant fékének "tuningolását" úgy lehet a legjobban megoldani, ha hátulra a dobféket egy Wartburg elsõ dobfékre cserélem, valamint az elsõ fék helyére a régi VW golf tárcsaféke kerül? Ez esetben az elsõ kerékrõl a felni helyett újat kell keresnem?

Tudnának esetleg szerelõt ajánlani, aki ezt meg tudná csinálni nekem?

Segítségüket elõre is köszönöm, és Boldog Új Esztendõt Kívánok![/i]
----------

7034 jocking . 2014-01-05 20:42:59  Előzmény:Patkó Levente: 75649

Nem. Variálni kell a nyerget, a tartókonzolt, és kerékbõl is másmilyen kell.