Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

483  Spityu 2009-11-21 12:47:21  Előzmény:Őry Gábor: 69098

Hát az az igazság, hogy a gyári f?tengelyen is simán megcsúszik. Nem tudod becsorgatni, ha lenne akkora rés, már rég nem menne a motorod. :)
Próbáld meg azt, hogy óvatosan megkocogtatod mindkét irányból a f?tengelyt. Sok kicsi mozdulattal, mintsem nagyokkal (a torzulást elkerülend?). Ha arrébb megy, akkor szedheted is szét a blokkot. Aztán megérdesíted szépen a csapágy felületénél a f?tengelyt, majd rákocogtatod. Tutira jó lesz. Én 120 fokonként vágóval + kalapáccsal kb. 3-4mm hosszú sorját "faragtam" rá. Ha van csapágyragasztód, az is jó, de ne vegyél csak emiatt...
A lakk inkább a blokk fel?li csapágygy?r?re jó, na meg tömítésnek.

482 Őry Gábor 2009-11-21 11:18:11  Előzmény: Spityu: 69097

Most beszerelve lecsekkolom, hogy járatva kuplungoláskor arrébb megy-e. Ha igen, az gáz. Nincs kedvem szétszedni. Ha a lakkot becsorgatom a csapágy és a f?tengely közé, az jó lesz?
Egyátalán, mennyi az esélye, hogy a gyári f?tengely, megcsúszik?

481  Spityu 2009-11-21 10:10:26  Előzmény:Őry Gábor: 69092

A lakk megfogja amennyire kell. A fontosabb a f?tengelyre való rögzítés, ott kisebb a felület, könnyebben megforog.

480 Léber Balázs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Lizák Péter: 69093

601-es átfolyásmér?jéhez komplett cikk fényképekkel, kapcsolási rajzokkal:
https://wartburgpeter.de/te_kmva3.htm

479 Mazák Viktor 2009-11-21 09:46:26  Előzmény:Varga Tibor: 69088

Illetve ez a másik megoldás. Ha nem lett abajgatva, és minden tömítés ok, akkor a dugulás elég ritka. Említetted a régi gyertákat is.

478 Mazák Viktor 2009-11-21 09:44:36  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 69091

Igen, szerintem vagy dugulás, vagy valahol falsot szív. Mert ezek alapján nem a túldúsulás miatt torpan, hanem a szegény keverék miatt (szivatóval jobb a helyzet). Lehet egy karbipucolás megoldja. Esetleg egyszer? ellen?rzésképp többször taposd meg, vedd el a gázt, taposd meg, vedd el a gázt, és ellen?rizz gyeryaképet. (fehér gyertyaszín szegény keverék, fekete a túldús, a gyertyák színe kb. 5-10mp alatt kialakul, ezért lehet?leg minimális alapjáratot hagyj miután "megkínoztad".) De szerintem ez inkább szegény keverék lesz. Ha a karbit nem szeretnéd szétdönteni, akkor egy gyengébb megoldás a karbi tetejér?l levenni a leveg?csövet, és a karbi fels? nyílását kézzel letakarod, majd gázt adsz. A nagyobb szutykot kiviszi, de egy pucolást nem helyettesít. (Azt tegyük hozzá, hogyha kezes gazdája voltál, és elég gyakran cserélgetted a benyasz?r?t, illetve nem használsz direktsz?r?t, akkor szerintem nem szabad eltöm?dnie.) Remélem csak idén jött el?, nem pedig mióta megvan, akkor be kell állítani a karbit.

477 Lizák Péter 2009-11-21 09:28:09

601-es átfolyásmér? m?szeren négy kábel van.
Melyik micsoda?
7 LEDesen:
fekete-piros, fehér, barna, zöld.
Illetve:
fekete, piros, barna, zöld.

12 LEDesen fekete, piros, barna zöld.

476 Őry Gábor 2009-11-21 09:09:06

Arra van valami tippetek, hogy a már összeszerelt blokknál a 6009-es csapágyat rögzíteni? Ragasztó csorgatása, pontozás, hegesztés?

475 zzzzzzzzz bbb 2009-11-21 08:12:10  Előzmény:Mazák Viktor: 69081

hidegen,amíg m?ködik a szivató,addig kevésbé csinálja ezt,de néha akkor is.Azonban meleg motornál mindíg.Már nyáron is ez volt vele.Elképzelhet? hogy dugulás?Más hiba nem jött el? ezzel.Fogyasztás kb a szokásos.Gyertyák elég régiek,elosztófedél nemrég lett cserélve.

474 Mátyus Ádám 2009-11-20 21:51:54  Előzmény:Őry Gábor: 69086

Nem látok bele a lelkivilágában, de mint laikus azt gondolom, hogy a kifújás miatt tökéletlenné válik az égés. Ezért megn? a csörgésre való hajlam. Nekem is a H1-1 karbi van fennt, de én csak a dúsítót cseréltem nagyobbra. Így ha éppen jól tömített a motorom akkor jól is megy és nem is csörög.

473 Kacsándi Szabolcs 2009-11-20 19:32:05  Előzmény:Őry Gábor: 69085

Ha megnézed a lendkerék és blokkperem közti hézagot mindjárt láthatod hogy valami nem passzol.Elképzelhet? hogy visszaáll a helyére egy darabig jó is lehet.Általában amiket ezért szedtem szét,nem teljesen mozgott könyen.Egy részén megszorult és nem volt els?re észrevehet?.Amúgy valamennyit a bels? csapágyak is tartanak,tehát ha annyira beesett a pedál az nem feltétlen ez a jelenség.Feltételezve hogy 3 golyóscsapágy van benne,talán kevesebb az esélye az elcsúszásnak.
El?ször mindenképp a pedálsor ,a bovden és a szerkezet körül keresgélj.

472 Varga Tibor 2009-11-20 19:06:46  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 69068

Ha karbihoz nem lett nyúlva, akkor a gyújtás környékén van a baj,nem tökéletes a szikra. Lehet elosztófedél, gyertya, gyújtókábel is. Általában gyertyacsere megoldja.

471 Varga Tibor 2009-11-20 19:04:19  Előzmény:Tóth Péter: 69077

Ha H1-1 karbid van, akkor az csörögni is fog, míg nem raksz bele 125-ös fúvókát, vagy pedig tisztíthatod a hengerfejet 3000km-enként.

470 Őry Gábor 2009-11-20 17:44:48  Előzmény:Mátyus Ádám: 69084

Tényleg, ezt én is hallottam már. Miért csörög kifújáskor?

469 Őry Gábor 2009-11-20 17:43:37  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69082

Vazze, tényleg, jó, hogy szólsz, jut eszembe, hogy az utánállítás után a kinyomáskor hallottam valami csikorgó hangot!
Azt hogy tudom megállapítani, hogy el lett nyomva a f?tengely? Mert ha nem lötyög, akkor nem derül ki. Mit kell lemérni hozzá?
[i](Módosította orygabor 2009.11.20. 18:47-kor)[/i]

468 Mátyus Ádám 2009-11-20 17:17:20  Előzmény:Tóth Péter: 69077

Szia!

Nekem akkor szokott észnélkül csörögni, ha kifúj valahol. Szerintem érdemes lenne leszedned a hátsó burkoltatot a motorról amit két rugó fog és szemrevételezni a hengereket, hogy látszik-e rajtuk ilyesminek a nyoma.

467 Kacsándi Szabolcs 2009-11-20 16:56:08  Előzmény:Irinyi Norbert: 69080

Nézz utána a fényváltó relének.De sokszor hiba a meglazult vezeték a biztitáblába.Elokszidálódik a vezeték és az áthidaló és máris nem m?ködik.De sokszor el?fordult már hogy a látszólag jó biztosíték nem volt jó.Betettem egy másikat és jó lett.Nézz utána a lámpa testelésnek is.

466 Kacsándi Szabolcs 2009-11-20 16:52:36  Előzmény:Őry Gábor: 69079

Nézd meg a pedált ahol belemegy a bovden.De nem ártana a szerkezetet is megvizsgálni,leszedni.Viszont a legrosszabb ami történhet az a f?tengelyed.Ha megmozdult a támcsapágyad akkor el?fordulhat ilyen jelenség.Lehet elnyomta a kuplung.

465 Mazák Viktor 2009-11-20 16:45:02  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 69068

Dozer látom elhanyagolnak :)

Mikor van a hiba? Hidegen, melegen?

Hogy jött el?? Reggeli indítás után így viselkedett, vagy eleinte ritkán, kés?bb egyre gyakrabban fordult el?? Esetleg most, hogy bejöttek a hidegek, most kezdte el csinálni? Ezzel együtt jött-e másik hiba? Fogyasztás hogy változott, már ha azóta tudtad mérni? Gyertyák mikor lettek cserélve?

464 Irinyi Norbert 2009-11-20 16:24:44

Sziasztok! volna egy olyan problémám a 2T trabimal hogy jobb oldalon teljesen megszünt a tompított megf a helyzet jelz? is el?l és hátul is .
De viszont ha elöl ráadom a távolságit akkor az m?ködik próbáltam már izzót is cserélni de semmi biztosítékok is mind jók.
Mi lehet a probléma mit nem vettem észre ?

463 Őry Gábor 2009-11-20 16:08:22

Én meg hogy jártam délután! Benyomva a kuplungot, csúnya hangokat hallottam, ropogást, ilyesmit. Már majdnem hazaértem, amikor el is szállt a szerkezet, nehezen hazaértem. Mintha a holtjáték megn?tt volna. Csavarok a bowdwn csavarján, lám jó lett. Biztos ami biztos, kivettem a motort, nem a széngy?r? szállt-e el. Nem szállt el. Nem értem, miért n?tt meg a holtjáték, ráadásul ilyen hirtelen....

462 Őry Gábor 2009-11-20 13:41:01  Előzmény:Tóth Péter: 69067

Igen, lehet a koksz is. Ötezernél nem szokott a t?görg? szétmenni, hacsak nem valami fos.

461 Tóth Péter 2009-11-20 10:44:21  Előzmény: Spityu: 69076

Alapjáraton nem vettem észre, nem szoktam üresbe túráztatni.

El?gyújtásból már hova vegyek el?!?!
Régebben elment az 5 környékével is és akkor se csörgött, most meg vissza van véve és csörög. :s

460  Spityu 2009-11-20 10:36:13  Előzmény:Tóth Péter: 69075

Alapjáraton is csörög, ill. ha rugdosod neki a gázt üresben? Ha nem, és csak terhelésnél jön ki, akkor el?gyuszi/karbiállítás (f?fúvóka, vagy fékleveg?).

Ha mindig csörög, akkor valszeg valami t?görg?. Vagy gy?r?.

459 Tóth Péter 2009-11-20 09:56:59  Előzmény:Ivacs István: 69071

Gondolkoztam egy kicsit, azon amit mondtál.

Ha eddig szegény keveréket kapott, akkor valami károsodása csak lett, mert romlott a helyzet.
Ebb?l peddig arra következtetek, hogy nem lesz elég a f?fúvóka csere.

Remélem nincs igazam és a f?fúvóka csere elhallgattatja a csörgést.

458 Tóth Péter 2009-11-20 09:19:29  Előzmény:Ivacs István: 69073

Lövésem sincs, nem én csináltam.

457 Ivacs István 2009-11-20 09:17:02  Előzmény:Tóth Péter: 69070

De ugye a f?tengelyszimmering is ki lett cserélve!! Mert ha nem akkor ott farsot szívhat a motor!!! Akkor az higgítja a keveréket!!!

456 Tóth Péter 2009-11-20 09:16:51  Előzmény:Ivacs István: 69071

A mocira gondoltam a szétkapást, a gyertyúk viszont eddig ?zbarnák voltak.

455 Ivacs István 2009-11-20 09:14:45  Előzmény:Tóth Péter: 69070

Nem kell szétkapni! Ha az újtip. karbi van rajta, akkor tul keveset ad! A gyertya alja ennél a karbinál közelebb van a fehérhez, mint az ?zbarnához!! A 125-sel szépen ?zbarna lesz! Nekem is ezt csinálta! El?gyújtás 2,5 mm!

454 Tóth Péter 2009-11-20 09:08:50  Előzmény:Ivacs István: 69069

Miel?tt szétkapjuk kipróbálom.

453 Ivacs István 2009-11-20 08:54:54  Előzmény:Tóth Péter: 69067

Tegyél be egy 125-s f?fúvókát, és a csörgés megfog szünni!!! A fogyasztásod max: 2-3 dl-el mehet feljebb!!

452 zzzzzzzzz bbb 2009-11-20 07:51:46

azt szeretném megkérdezni,a 4T wareszom,ha odalépek neki,el?ször fuldoklik a motor,majd elkezd húzni.Mi lehet a baj?

451 Tóth Péter 2009-11-20 07:12:01

Helló!

Mihályfiéknál lett lejújjítva a Trabi f?tengely, 5000 km környékén elkezdett csörögni 80 km/h-nál. El?gyújtás 3 mm alatt van, kb 2,6mm.
Most már ott tartok, hogy 2. 3. fokozatban is csörög, ha gyorsítok (nem észnélkül).

Hallgatóztam a motortérben, szerintem a dugattyú t?görg? ciripel.
Ez szokott el?sz?r tönkremenni??

Ha szétszedjük megdrótkorongozom a fengerfejeket és megpróbálom kikaparni a kokszot a leöml?b?l is.

450 Lizák Péter 2009-11-19 19:55:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 69065

A Trabant 1.1-ben is wartburg óra volt eredetileg. Úgyhogy simán kicserélhet?ek.

449 Csády Szabolcs 2009-11-19 19:32:53  Előzmény:Petrovszki Dávid: 69064

4T Trabiba simán belemegy, úgyhogy szerintem a Wartburga is.

448 Petrovszki Dávid 2009-11-19 19:13:30

hali
érdekl?dnék
a wartburg 1.3 ba
belehet rakni a 2t trabant kilóméter óráját
ugy szeretném hogy maradjon a számlapja az eredeti
ugy ahogy van meg minden
ha berakom
bemegy vagy alakitani kell rajta
vagy nem lehet egyáltalán belerekni
vagy alakitani kell rejta vagy megegyezik a spirál uis?

447 Kacsándi Szabolcs 2009-11-18 16:58:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 69060

F?tengely szimering sem árt ha cserélve van.

446 Csády Szabolcs 2009-11-18 14:22:50  Előzmény:jocking .: 69061

Köszönöm a gyors választ!

445 jocking . 2009-11-18 14:17:26  Előzmény:Csády Szabolcs: 69060

Hát, mást cserélni elvileg nem kell, esetleg a vezérm?szimeringet meg az ékszíjat, de csak ha muszáj. Meg ha már úgyis szét van szedve ugye...:)

444 Csády Szabolcs 2009-11-18 14:02:25

Üdv!

4T Trabinál vezérm?szíj cserénél mit illik még cserélni a vízpumpán kívül?

443  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69058

Az, amit egyszer [url=https://www.imfsoft.com/hardware/reference/ladislav-kozmann-trabi-82-sportline-racing-team.asp]belinkeltem[/url].

Azt hiszem talán jetskib?l van, de nem tudom pontosan.

Érdekes: a videó elején lév? képeken középen van minden m?szer + padlóváltó.
A videón magán, pedig még kormányváltó, stb.

442 Kacsándi Szabolcs 2009-11-17 20:02:40  Előzmény: Spityu: 69057

Ez nem a rotax hengeres gép?

441  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 69056

És egy videó is. :D ÁÁÁÁ

[url]https://www.mojevideo.sk/video/56a7/trabi_h2o_ladislav_kozmann.html[/url]

440  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Emlékeztek arra a vizesblokkos "Trabantra", ami úgy l?tt ki a rajtnál, hogy iszonyat? Árulják :P (Tiszta olcsóság. :D)

[url]https://duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=08a611aa530a53b03e4bfbcfb4592f67&s=51[/url]
[i](Módosította Spityu 2009.11.17. 19:41-kor)[/i]

439 Petrovszki Dávid 2009-11-17 16:12:55

Sory fiuk de elégé szétszort vagyok mostanság
tom nem mentség!!!

438 Lizák Péter 2009-11-17 07:54:30

Srácok!

12 LEDes átfolyásmér?t tud valaki? Kellene mondjuk kett?, mert lassan csinálnom kéne a szakdogát. Ehhez lenne szükség erre, de itt a környéken csak 7 LEDeset találtam zsinórban.
A 12 LEDes az üzemanyagszint visszajelzéshez kellene.
A vízh?mérséklethez a 7es is elég, de azt szerintetek hogy oldjam meg, hogy kb 60foktól kezdene jelezni. Pl egy LED jelentene 10 fokot.
Mert ha csak egyszer?en leveszem a jelet a jeladótól, akkor gondolom egyb?l jelezni kezd. Melyik h?gomba alapján mér a m?szer egyébként a Trabant 1.1-nél?
Mert ugye az egyik a ventilátort kapcsolja a radiátoron, a másik meg a termosztátházban van.

437 Varga Tibor 2009-11-16 22:19:52  Előzmény:Katona Zoltán: 69052

Meg mintha én nem linkeltem volna be a cikket, amiben szintén szerepel pár támpont....

436 Katona Zoltán 2009-11-16 22:09:20  Előzmény:Anda Árpád: 69049

mintha nem küldtem volna el neki egy .txt fájlt amibe minden le van írva...

435 Csády Szabolcs 2009-11-16 20:01:14  Előzmény:jocking .: 69050

Honnan szedi mindenki ezt a misztikus 100 Ohmot? Nekem is anno ezt ajánlotta valai, de ezzel csak annyit értem el h lassabban tekerte ki a m?szert...Ha jól emlékszem a 100 Ohmos ellenállással sorba kötöttem még egy 100 Ohmos potit is, s azzal bel?ve a kívánt értékre tökéletesen m?ködik. 100 Ohm kevés lesz az biztos...

434 jocking . 2009-11-16 19:49:54  Előzmény:Horváth Ferenc: 69044

A 2T waresznek más a h?fokjeladója mint a 4T-é. 2 megoldás van: vagy befaragod a 2T jeladóját (ez bonyolultabb, mert esztergálni kell), vagy a h?fokmér? jelvezetékébe beiktatsz egy 100 Ohm-os ellenállást.