Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

487 Őry Gábor 2009-11-21 19:13:05

Na még annyi a témához, hogy mennyire kell szorulnia a csapágynak felütéskor, hogy jól tartson? Mert ha túl szoros, az se jó, mert elmegy a csapágyhézag.

486 Kacsándi Szabolcs 2009-11-21 19:10:02  Előzmény:Őry Gábor: 69101

Pedig ha ilyen baj van akkor muszáj lesz.Hiába gyári egy id? után a tömítések ott is engednek,szivároghat ,falsot szívhat.Azért mert még gyári, nem biztos hogy örökös is.Többet ér egy szétszedett átvizsgált és újra jó tömítéssel összerakott motor,mint egy gyárinak mondható motor ami nyektetve van mikor elképzelhet? hogy baj van vele.Meg kell gondolni mi ér többet.Szétszedni amíg nem kés? és kijavítani,vagy tönkretenni és utána szar anyagokból összerakni,ami nem biztos hogy sokáig húzza.

485 Őry Gábor 2009-11-21 18:39:27  Előzmény: Spityu: 69099

B......sza meg, most egy hónapig tutira nem lesz autóm, annyira nem érek rá. Holnap megnézem járás közben, ha elmegy, akkor szopa. Meg az az igazság, a gyári blokkot nem szívesen kapom szét...

484 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Üdv!

Még mindig olyan problémával küzdök, hogy a generátorom csak bizonyos fordulatszám után kapcsol be, de utána rendesen tölt, nem csak a bizonyos fordulatszám fölött. A gyújtásvisszajelz? a motor elindulása után elalszik. Ma kicsit jobban szemügyre vettem,s van egy saru a fesszabályzón, amire nem megy semmi, de nem találom, hogy az esetlegesen lecsúszott vezeték hol van. Akinek van valami tippe, hogy mi lehet a hiba oka, írjon legyen szíves!

Íme egy kép a fesszabályzómról:

[imgw]https://www.keptarolo.com/pictures/0d9aae18a668daf2f0252ab3a3a839cb.jpg[/imgw]

483  Spityu 2009-11-21 12:47:21  Előzmény:Őry Gábor: 69098

Hát az az igazság, hogy a gyári f?tengelyen is simán megcsúszik. Nem tudod becsorgatni, ha lenne akkora rés, már rég nem menne a motorod. :)
Próbáld meg azt, hogy óvatosan megkocogtatod mindkét irányból a f?tengelyt. Sok kicsi mozdulattal, mintsem nagyokkal (a torzulást elkerülend?). Ha arrébb megy, akkor szedheted is szét a blokkot. Aztán megérdesíted szépen a csapágy felületénél a f?tengelyt, majd rákocogtatod. Tutira jó lesz. Én 120 fokonként vágóval + kalapáccsal kb. 3-4mm hosszú sorját "faragtam" rá. Ha van csapágyragasztód, az is jó, de ne vegyél csak emiatt...
A lakk inkább a blokk fel?li csapágygy?r?re jó, na meg tömítésnek.

482 Őry Gábor 2009-11-21 11:18:11  Előzmény: Spityu: 69097

Most beszerelve lecsekkolom, hogy járatva kuplungoláskor arrébb megy-e. Ha igen, az gáz. Nincs kedvem szétszedni. Ha a lakkot becsorgatom a csapágy és a f?tengely közé, az jó lesz?
Egyátalán, mennyi az esélye, hogy a gyári f?tengely, megcsúszik?

481  Spityu 2009-11-21 10:10:26  Előzmény:Őry Gábor: 69092

A lakk megfogja amennyire kell. A fontosabb a f?tengelyre való rögzítés, ott kisebb a felület, könnyebben megforog.

480 Léber Balázs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Lizák Péter: 69093

601-es átfolyásmér?jéhez komplett cikk fényképekkel, kapcsolási rajzokkal:
https://wartburgpeter.de/te_kmva3.htm

479 Mazák Viktor 2009-11-21 09:46:26  Előzmény:Varga Tibor: 69088

Illetve ez a másik megoldás. Ha nem lett abajgatva, és minden tömítés ok, akkor a dugulás elég ritka. Említetted a régi gyertákat is.

478 Mazák Viktor 2009-11-21 09:44:36  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 69091

Igen, szerintem vagy dugulás, vagy valahol falsot szív. Mert ezek alapján nem a túldúsulás miatt torpan, hanem a szegény keverék miatt (szivatóval jobb a helyzet). Lehet egy karbipucolás megoldja. Esetleg egyszer? ellen?rzésképp többször taposd meg, vedd el a gázt, taposd meg, vedd el a gázt, és ellen?rizz gyeryaképet. (fehér gyertyaszín szegény keverék, fekete a túldús, a gyertyák színe kb. 5-10mp alatt kialakul, ezért lehet?leg minimális alapjáratot hagyj miután "megkínoztad".) De szerintem ez inkább szegény keverék lesz. Ha a karbit nem szeretnéd szétdönteni, akkor egy gyengébb megoldás a karbi tetejér?l levenni a leveg?csövet, és a karbi fels? nyílását kézzel letakarod, majd gázt adsz. A nagyobb szutykot kiviszi, de egy pucolást nem helyettesít. (Azt tegyük hozzá, hogyha kezes gazdája voltál, és elég gyakran cserélgetted a benyasz?r?t, illetve nem használsz direktsz?r?t, akkor szerintem nem szabad eltöm?dnie.) Remélem csak idén jött el?, nem pedig mióta megvan, akkor be kell állítani a karbit.

477 Lizák Péter 2009-11-21 09:28:09

601-es átfolyásmér? m?szeren négy kábel van.
Melyik micsoda?
7 LEDesen:
fekete-piros, fehér, barna, zöld.
Illetve:
fekete, piros, barna, zöld.

12 LEDesen fekete, piros, barna zöld.

476 Őry Gábor 2009-11-21 09:09:06

Arra van valami tippetek, hogy a már összeszerelt blokknál a 6009-es csapágyat rögzíteni? Ragasztó csorgatása, pontozás, hegesztés?

475 zzzzzzzzz bbb 2009-11-21 08:12:10  Előzmény:Mazák Viktor: 69081

hidegen,amíg m?ködik a szivató,addig kevésbé csinálja ezt,de néha akkor is.Azonban meleg motornál mindíg.Már nyáron is ez volt vele.Elképzelhet? hogy dugulás?Más hiba nem jött el? ezzel.Fogyasztás kb a szokásos.Gyertyák elég régiek,elosztófedél nemrég lett cserélve.

474 Mátyus Ádám 2009-11-20 21:51:54  Előzmény:Őry Gábor: 69086

Nem látok bele a lelkivilágában, de mint laikus azt gondolom, hogy a kifújás miatt tökéletlenné válik az égés. Ezért megn? a csörgésre való hajlam. Nekem is a H1-1 karbi van fennt, de én csak a dúsítót cseréltem nagyobbra. Így ha éppen jól tömített a motorom akkor jól is megy és nem is csörög.

473 Kacsándi Szabolcs 2009-11-20 19:32:05  Előzmény:Őry Gábor: 69085

Ha megnézed a lendkerék és blokkperem közti hézagot mindjárt láthatod hogy valami nem passzol.Elképzelhet? hogy visszaáll a helyére egy darabig jó is lehet.Általában amiket ezért szedtem szét,nem teljesen mozgott könyen.Egy részén megszorult és nem volt els?re észrevehet?.Amúgy valamennyit a bels? csapágyak is tartanak,tehát ha annyira beesett a pedál az nem feltétlen ez a jelenség.Feltételezve hogy 3 golyóscsapágy van benne,talán kevesebb az esélye az elcsúszásnak.
El?ször mindenképp a pedálsor ,a bovden és a szerkezet körül keresgélj.

472 Varga Tibor 2009-11-20 19:06:46  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 69068

Ha karbihoz nem lett nyúlva, akkor a gyújtás környékén van a baj,nem tökéletes a szikra. Lehet elosztófedél, gyertya, gyújtókábel is. Általában gyertyacsere megoldja.

471 Varga Tibor 2009-11-20 19:04:19  Előzmény:Tóth Péter: 69077

Ha H1-1 karbid van, akkor az csörögni is fog, míg nem raksz bele 125-ös fúvókát, vagy pedig tisztíthatod a hengerfejet 3000km-enként.

470 Őry Gábor 2009-11-20 17:44:48  Előzmény:Mátyus Ádám: 69084

Tényleg, ezt én is hallottam már. Miért csörög kifújáskor?

469 Őry Gábor 2009-11-20 17:43:37  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69082

Vazze, tényleg, jó, hogy szólsz, jut eszembe, hogy az utánállítás után a kinyomáskor hallottam valami csikorgó hangot!
Azt hogy tudom megállapítani, hogy el lett nyomva a f?tengely? Mert ha nem lötyög, akkor nem derül ki. Mit kell lemérni hozzá?
[i](Módosította orygabor 2009.11.20. 18:47-kor)[/i]

468 Mátyus Ádám 2009-11-20 17:17:20  Előzmény:Tóth Péter: 69077

Szia!

Nekem akkor szokott észnélkül csörögni, ha kifúj valahol. Szerintem érdemes lenne leszedned a hátsó burkoltatot a motorról amit két rugó fog és szemrevételezni a hengereket, hogy látszik-e rajtuk ilyesminek a nyoma.

467 Kacsándi Szabolcs 2009-11-20 16:56:08  Előzmény:Irinyi Norbert: 69080

Nézz utána a fényváltó relének.De sokszor hiba a meglazult vezeték a biztitáblába.Elokszidálódik a vezeték és az áthidaló és máris nem m?ködik.De sokszor el?fordult már hogy a látszólag jó biztosíték nem volt jó.Betettem egy másikat és jó lett.Nézz utána a lámpa testelésnek is.

466 Kacsándi Szabolcs 2009-11-20 16:52:36  Előzmény:Őry Gábor: 69079

Nézd meg a pedált ahol belemegy a bovden.De nem ártana a szerkezetet is megvizsgálni,leszedni.Viszont a legrosszabb ami történhet az a f?tengelyed.Ha megmozdult a támcsapágyad akkor el?fordulhat ilyen jelenség.Lehet elnyomta a kuplung.

465 Mazák Viktor 2009-11-20 16:45:02  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 69068

Dozer látom elhanyagolnak :)

Mikor van a hiba? Hidegen, melegen?

Hogy jött el?? Reggeli indítás után így viselkedett, vagy eleinte ritkán, kés?bb egyre gyakrabban fordult el?? Esetleg most, hogy bejöttek a hidegek, most kezdte el csinálni? Ezzel együtt jött-e másik hiba? Fogyasztás hogy változott, már ha azóta tudtad mérni? Gyertyák mikor lettek cserélve?

464 Irinyi Norbert 2009-11-20 16:24:44

Sziasztok! volna egy olyan problémám a 2T trabimal hogy jobb oldalon teljesen megszünt a tompított megf a helyzet jelz? is el?l és hátul is .
De viszont ha elöl ráadom a távolságit akkor az m?ködik próbáltam már izzót is cserélni de semmi biztosítékok is mind jók.
Mi lehet a probléma mit nem vettem észre ?

463 Őry Gábor 2009-11-20 16:08:22

Én meg hogy jártam délután! Benyomva a kuplungot, csúnya hangokat hallottam, ropogást, ilyesmit. Már majdnem hazaértem, amikor el is szállt a szerkezet, nehezen hazaértem. Mintha a holtjáték megn?tt volna. Csavarok a bowdwn csavarján, lám jó lett. Biztos ami biztos, kivettem a motort, nem a széngy?r? szállt-e el. Nem szállt el. Nem értem, miért n?tt meg a holtjáték, ráadásul ilyen hirtelen....

462 Őry Gábor 2009-11-20 13:41:01  Előzmény:Tóth Péter: 69067

Igen, lehet a koksz is. Ötezernél nem szokott a t?görg? szétmenni, hacsak nem valami fos.

461 Tóth Péter 2009-11-20 10:44:21  Előzmény: Spityu: 69076

Alapjáraton nem vettem észre, nem szoktam üresbe túráztatni.

El?gyújtásból már hova vegyek el?!?!
Régebben elment az 5 környékével is és akkor se csörgött, most meg vissza van véve és csörög. :s

460  Spityu 2009-11-20 10:36:13  Előzmény:Tóth Péter: 69075

Alapjáraton is csörög, ill. ha rugdosod neki a gázt üresben? Ha nem, és csak terhelésnél jön ki, akkor el?gyuszi/karbiállítás (f?fúvóka, vagy fékleveg?).

Ha mindig csörög, akkor valszeg valami t?görg?. Vagy gy?r?.

459 Tóth Péter 2009-11-20 09:56:59  Előzmény:Ivacs István: 69071

Gondolkoztam egy kicsit, azon amit mondtál.

Ha eddig szegény keveréket kapott, akkor valami károsodása csak lett, mert romlott a helyzet.
Ebb?l peddig arra következtetek, hogy nem lesz elég a f?fúvóka csere.

Remélem nincs igazam és a f?fúvóka csere elhallgattatja a csörgést.

458 Tóth Péter 2009-11-20 09:19:29  Előzmény:Ivacs István: 69073

Lövésem sincs, nem én csináltam.

457 Ivacs István 2009-11-20 09:17:02  Előzmény:Tóth Péter: 69070

De ugye a f?tengelyszimmering is ki lett cserélve!! Mert ha nem akkor ott farsot szívhat a motor!!! Akkor az higgítja a keveréket!!!

456 Tóth Péter 2009-11-20 09:16:51  Előzmény:Ivacs István: 69071

A mocira gondoltam a szétkapást, a gyertyúk viszont eddig ?zbarnák voltak.

455 Ivacs István 2009-11-20 09:14:45  Előzmény:Tóth Péter: 69070

Nem kell szétkapni! Ha az újtip. karbi van rajta, akkor tul keveset ad! A gyertya alja ennél a karbinál közelebb van a fehérhez, mint az ?zbarnához!! A 125-sel szépen ?zbarna lesz! Nekem is ezt csinálta! El?gyújtás 2,5 mm!

454 Tóth Péter 2009-11-20 09:08:50  Előzmény:Ivacs István: 69069

Miel?tt szétkapjuk kipróbálom.

453 Ivacs István 2009-11-20 08:54:54  Előzmény:Tóth Péter: 69067

Tegyél be egy 125-s f?fúvókát, és a csörgés megfog szünni!!! A fogyasztásod max: 2-3 dl-el mehet feljebb!!

452 zzzzzzzzz bbb 2009-11-20 07:51:46

azt szeretném megkérdezni,a 4T wareszom,ha odalépek neki,el?ször fuldoklik a motor,majd elkezd húzni.Mi lehet a baj?

451 Tóth Péter 2009-11-20 07:12:01

Helló!

Mihályfiéknál lett lejújjítva a Trabi f?tengely, 5000 km környékén elkezdett csörögni 80 km/h-nál. El?gyújtás 3 mm alatt van, kb 2,6mm.
Most már ott tartok, hogy 2. 3. fokozatban is csörög, ha gyorsítok (nem észnélkül).

Hallgatóztam a motortérben, szerintem a dugattyú t?görg? ciripel.
Ez szokott el?sz?r tönkremenni??

Ha szétszedjük megdrótkorongozom a fengerfejeket és megpróbálom kikaparni a kokszot a leöml?b?l is.

450 Lizák Péter 2009-11-19 19:55:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 69065

A Trabant 1.1-ben is wartburg óra volt eredetileg. Úgyhogy simán kicserélhet?ek.

449 Csády Szabolcs 2009-11-19 19:32:53  Előzmény:Petrovszki Dávid: 69064

4T Trabiba simán belemegy, úgyhogy szerintem a Wartburga is.

448 Petrovszki Dávid 2009-11-19 19:13:30

hali
érdekl?dnék
a wartburg 1.3 ba
belehet rakni a 2t trabant kilóméter óráját
ugy szeretném hogy maradjon a számlapja az eredeti
ugy ahogy van meg minden
ha berakom
bemegy vagy alakitani kell rajta
vagy nem lehet egyáltalán belerekni
vagy alakitani kell rejta vagy megegyezik a spirál uis?

447 Kacsándi Szabolcs 2009-11-18 16:58:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 69060

F?tengely szimering sem árt ha cserélve van.

446 Csády Szabolcs 2009-11-18 14:22:50  Előzmény:jocking .: 69061

Köszönöm a gyors választ!

445 jocking . 2009-11-18 14:17:26  Előzmény:Csády Szabolcs: 69060

Hát, mást cserélni elvileg nem kell, esetleg a vezérm?szimeringet meg az ékszíjat, de csak ha muszáj. Meg ha már úgyis szét van szedve ugye...:)

444 Csády Szabolcs 2009-11-18 14:02:25

Üdv!

4T Trabinál vezérm?szíj cserénél mit illik még cserélni a vízpumpán kívül?

443  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69058

Az, amit egyszer [url=https://www.imfsoft.com/hardware/reference/ladislav-kozmann-trabi-82-sportline-racing-team.asp]belinkeltem[/url].

Azt hiszem talán jetskib?l van, de nem tudom pontosan.

Érdekes: a videó elején lév? képeken középen van minden m?szer + padlóváltó.
A videón magán, pedig még kormányváltó, stb.

442 Kacsándi Szabolcs 2009-11-17 20:02:40  Előzmény: Spityu: 69057

Ez nem a rotax hengeres gép?

441  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 69056

És egy videó is. :D ÁÁÁÁ

[url]https://www.mojevideo.sk/video/56a7/trabi_h2o_ladislav_kozmann.html[/url]

440  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Emlékeztek arra a vizesblokkos "Trabantra", ami úgy l?tt ki a rajtnál, hogy iszonyat? Árulják :P (Tiszta olcsóság. :D)

[url]https://duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=08a611aa530a53b03e4bfbcfb4592f67&s=51[/url]
[i](Módosította Spityu 2009.11.17. 19:41-kor)[/i]

439 Petrovszki Dávid 2009-11-17 16:12:55

Sory fiuk de elégé szétszort vagyok mostanság
tom nem mentség!!!

438 Lizák Péter 2009-11-17 07:54:30

Srácok!

12 LEDes átfolyásmér?t tud valaki? Kellene mondjuk kett?, mert lassan csinálnom kéne a szakdogát. Ehhez lenne szükség erre, de itt a környéken csak 7 LEDeset találtam zsinórban.
A 12 LEDes az üzemanyagszint visszajelzéshez kellene.
A vízh?mérséklethez a 7es is elég, de azt szerintetek hogy oldjam meg, hogy kb 60foktól kezdene jelezni. Pl egy LED jelentene 10 fokot.
Mert ha csak egyszer?en leveszem a jelet a jeladótól, akkor gondolom egyb?l jelezni kezd. Melyik h?gomba alapján mér a m?szer egyébként a Trabant 1.1-nél?
Mert ugye az egyik a ventilátort kapcsolja a radiátoron, a másik meg a termosztátházban van.