Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8583 Kacsándi Szabolcs 2021-04-19 21:24:54  Előzmény:Antal Péter: 82247

Lehet csak a termosztátod rossz.Ha felforr a víz a kupaknak az a lényege hogy kiengedje a nyomást.Viszont ahhoz meg kell egy hiba a hűtőrendszerben amiért a hűtő sem kapcsolt be.Ha mondjuk kihült a motor és leveszed a vízcsövet ,majd beindítod ,mindjárt látnod kell hogy van e víznyomás.Ellenőrizd a szíjtárcsát hogy nem forog e meg a tengelyen.Lehet hőfokjeladó hiba is ,de lehet a kapcsológomba hibája is.Ha hengerfejes akkor pezsegnie kell bugyborékolni a kiegyenlítőben.Ha csak meleg motornál jelentkezik akkor nem a tömítés.

8582  Spityu 2021-04-19 17:44:48  Előzmény:jocking .: 82250

Ja, ezzel én is így vagyok egyébként. Nem erőltetem rá senkire sem a pénzemet, társaságomat stb. :)

8581 jocking . 2021-04-19 15:58:24  Előzmény: Spityu: 82249

Ha valaki hápog, hogy márpedig ő nem csinálja meg, akkor kár erőltetni. Lehet, hogy lehetne jogszabályra hivatkozni, ami miatt kénytelen lenne elvállalni, de tuti megszivatna. Az én filozófiám az, hogy aki nem vállalja, oda többet egy alátétet sem viszek, ha nem kell a biznisz akkor nem kell. :)

8580  Spityu 2021-04-19 10:58:27  Előzmény:Őry Gábor: 82248

Ez a Zrínyi úti (Volán környéki) vizsgaállomást jelenti, ugye? Szerintem ez full szabálytalan manőver volt a részükről. (Hogy átment volna vagy sem, az már más kérdés.)

8579 Őry Gábor 2021-04-19 09:03:16  Előzmény: Spityu: 82242

Konkrétizálom: két éve augusztus körül a KPM-től elhajtottak, hogy ők már nem vizsgáztatnak. Se Trabit, se mást. Azaz úgy általában megszűnt ott a vizsgáztatás, legalábbis egyszerű állampolgárok számára. Aztán a szerelőmet megbíztam, hogy vigye el, Söjtörön megcsinálták. Még a gyári karbit se tettem vissza, a Hb-val ment 125-ös fúvókával.

8578 Antal Péter 2021-04-18 22:00:26

Sziasztok.A wartburg elölhűtős vízpumpáját tudom valahogy ellenőrizni szerintetek?
Ma délelőtt mentem" oltakozni" és hazafele jövet( 25km olyan 90es tempóval)a kocsibeállón emelkedőjén felforralta a vizet.Kicsapott a kiegyenlítő tartályból a forrásban lévő hűtővíz.Az a fura,hogy a digitális ledes műszer szerint középtartományban volta vízhőfok,de amikor alapjáraton ketyeg,a hőmérő leesik,mintha hideg lenne a motor.A ventillátor sem kapcsolt be.Remélem nem hengerfejes.Az ékszíjam olyan közepesen feszes,szerintem az nem csúszik.
Nem is tudom gondoltam már a kiegyenlítő kupakjára is,mint hiba.
Köszi

8577 Kacsándi Szabolcs 2021-04-15 22:00:44  Előzmény:Tósoki Szilárd: 82235

Valószínűleg mz tűszelep lehetett vagy valami keletnémet járműé.Az kicsi fúvókás,nekem is van olyan itthon.Sok helyen árulják.

8576  Spityu 2021-04-15 00:35:33  Előzmény:Antal Péter: 82244

Nyárig szerintem kiderül, mi is az eredője a jogszabályoknak. Azért írom többesszámban, mert úgy tudom, 2 jogszabály lett összefésülve, számomra, laikus számára gyalázatos minőségben. De lehet, hogy ez ment meg minket. Kivéve, ha helyreigazítják a dolgokat.

8575 Antal Péter 2021-04-15 00:29:44  Előzmény: Spityu: 82243

Szia,mégvan érvényességem nyárig,de azért van mit rendbe tenni előtte.Emlékeim szerint a korábbi műszaki vizsgákon a trabit emisszióját nem is mérték,nem vacakoltak vele.Inkább minél hamarabb leállították a vizsgasoron.Csak olvastam erről a jogszabályról,hogy 2020 decemberig hosszabbították meg a katalizátor mentességet,de lehet,hogy ez csak blama,nem akarok álhíreket.Azért köszi.

8574  Spityu 2021-04-15 00:03:07  Előzmény:Antal Péter: 82232

Röviden: van táblázat, amiben fel van tüntetve egy bizonyos referencia érték a CH-ra vonatkozóan. Viszont van a jogszabálynak egy olyan része is, ami magát a mérést, a mérendő paramétereket írja elő, és ott nem tesz említést a CH-ra vonatkozóan, csak a CO-ra. Mármint csak azt kell mérni. Jó, mi? De még képlékeny a dolog. Ha mostanában járt le a műszakid, akkor az most még érvényes, meghosszabbodott. A napi használósommal június óta mászkálok "lejárt" műszakival.

8573  Spityu 2021-04-14 09:49:53  Előzmény:Őry Gábor: 82241

Mi szűnt meg? A katalizátor nélküli vizsgáztatása a kétüteműeknek? A szigorított határérték figyelembevétele? A kipufogógáz mérése? Az biztos, hogy a "KPM"-nél muszáj levizsgáztatniuk úgy, hogy nincs katalizátor a kocsin, ugyanis ezt tényleg semmi nem írja elő. Más kérdés, hogy mérik-e a CH-t. De jelenleg megint ott tartunk az értelmezéssel, hogy továbbra sem kellene mérniük. Majd megírom, miért.

8572 Őry Gábor 2021-04-14 09:10:56  Előzmény:Antal Péter: 82232

Lehet ugyanúgy, mint eddig. A kérdés nem ez, hanem az, hogy hol találsz olyan vizsgaállomást, ahol megcsinálják. A KPM-nél már megszűnt, Legalábbis nálunk.

8571 Őry Gábor 2021-04-14 09:09:15  Előzmény:Tósoki Szilárd: 82235

És Trabi tűszelepként árulták?

8570 Őry Gábor 2021-04-14 09:05:01  Előzmény: Spityu: 82231

Nekem is van több éve egy kis tégely szilikonzsírom, de nem vált szét.

8569 Tósoki Szilárd 2021-04-13 21:25:42  Előzmény: Spityu: 82234

Pontosan. Majd lefotózom holnap de szerintem nem nagyobb 100-nál ami benne volt. A mostani az tuti :)

8568  Spityu 2021-04-13 20:36:12  Előzmény:Tósoki Szilárd: 82233

Hát, az alapjárati benzin 45-ös, ha jól emlékszem. Meg valamelyik karbinál még egy másik is talán. A tűszelep gyárilag 250-es, ha jól emlékszem. A 40-60 az biztosan nagyon kevés, tekintve, hogy a főfúvóka 113 vagy 115 (korábban esetleg más, de hasonló).

8567 Tósoki Szilárd 2021-04-13 19:02:02

Sziasztok. Visszatértem sikeres szerelés után. Le is írom pontosan: Tehát alapvető tézisünk az volt hogy az átfolyás mérőt a mérnökök belerakták és működött vele a kocsi hosszú éveken át tehát annak jónak kell lennie.
Nem szedtük szét finoman belefújva lepróbáltuk és működött piros jelzésig rézcsövek 2K epoxi ragasztóval beragasztva a folyás elkerülése végett. Helyesen felrakva karburátorról üzem anyag cső leszedve folyatva a benzint működött!
Az hogy levegős a rendszer az gyárilag levegős mert a tank tetején lévő + cső ami bele megy a T elágba levegősé teszi és így kell működnie. szépen szilikon csővel végig jojóztuk a rendszert.
Üzemanyag van bőven a csőben átfolyás mérőben és jön a karbiba. Itt egy gyors úszószint ellenőrzés és kiadta hogy kevés a mennyiség... Szépen beállítottuk a gyári adatra ami tényleg tökéletesre sikerült nem folyt túl és volt az úszóházban is. Viszont az autó rángat és még mindig csak max 4 zöld világít még szívatónál is. Elkeseredés felső foka volt hogy szopat a karburátor amikor minden ki lett cserélve és beállítva még a pillangó szelep tengely tömítés is stb...
És mivel minden új a létező összes cucc benne nem tudtuk mi lehet a hiba... Mai nap délután ismételten próbálkoztunk és gondolkodtunk:
Vettem a karbiba új tűszelepet is ami a honlap szerint új típusúba való új alkatrész... zár is rendesen.... viszont levettük az úszóház tetejét kilógattuk oldalra és megnyitottam a csapot. Lás csodát csak 4 led világít max teljes nyitáson... Kivettük az új rendelet alkatrészt a fedélből elővettem egy régi tűszelepet majd a fúvóka össze hasonlítás után láttuk hogy kb az új 45-60 közötti a másik a régi meg jó nagy pontos számot nem tudok mert nem tudtuk lemérni. Kicseréltük próbakör elmaradt egyenlőre a rossz idő miatt de alapjárat állítás hideg indítás tökéletes volt sőt szívatóval indítva piros led is világít. :) Elméletben egyenlőre jó. Köszönöm nektek a segítséget.

8566 Antal Péter 2021-04-13 16:12:28

Sziasztok!
Érdeklődnék,hogy ebben az évben is lehet továbbra is katalizátor nélküli 2üteműt műszakiztatni?Hamarosan esedékes lenne a waresz vizsgája,nem várom meg vele a járvány végét.

8565  Spityu 2021-04-13 15:36:15  Előzmény:Őry Gábor: 82230

Igen. A tégelyben is szétválik, leülepszik valami fehér porrá, a tetején meg úszik a kristálytiszta szilikonolaj. A por meg tapad igazából a gumi és a fém ház között.
Hígítóval mostam át anno a csöveket + kiszárítottam őket. A főféket, dugattyúkat hasonlóan, de ügyeltem arra, hogy a gumi alkatrészekhez ne érjen, csak száraz rongy. Ezután megkentem a szilikonos fékfolyadékkal a dugattyúkat, összeraktam mindent és kész. Innentől fogva ugyanaz, mint az etilén-glikolossal. Rozsda ellen mit teszek? Zacskót húzok a tartályra, ha leveretem a motorteret nagy ritkán. Ha csillaggarázsos kocsi lenne, akkor szerintem tennék egy szilikagél tasakot a kupakra, kívülről + az egészet hermetikusan leragasztószalagoznám. Máshonnan nem igen juthatna víz a rendszerbe. A dugattyúk felől tömít, pontosabban impregnál az olaj. (Kívülről is bekentem vékonyan olajjal a fmh. furatokat.)

8564 Őry Gábor 2021-04-13 14:19:34  Előzmény: Spityu: 82229

A szilikonzsír a gebasz? Valamiért sejtettem, hogy hosszabb távon az nem lesz jó... A szilikon alapú fékfolyadék mit tud? Gondolom full átmosás kell, hogy megelőzze. A rozsda ellen mit teszel?

8563  Spityu 2021-04-13 13:02:31  Előzmény:Őry Gábor: 82228

Nekem LPR/AP van bent. Tök új (volt) minden + szétszedve és kimosva. + szilikon alapú fékfolyadék. Lekopogom, jól bírja. Csak egyszer szedtem szét, 1 év után, amikor is lecseréltem a pepita csíkos, piros dobozos magyar fmh-ket, bár nem kellett volna, de akkor már megvoltak a mostaniak. A problémát az okozta, hogy a gumidugattyút körbekentem szilikonzsírral, ami szilikon porra és szilikon olajra vált szét. Előbbi megszorította a dugattyúkat, de semmiféle rozsdásodás nem történt, nem amiatt. Azóta, kb. 6 éve megy rendesen. Legalább 2-3 hetente megtaposom párszor a pedált.

8562 Őry Gábor 2021-04-13 12:39:01

Sziasztok!

Fémmunkahengert milyet javasoltok, már abból a gazdag választékból, ami van? Unom már, hogy a műszakit sem érik meg, kétévente szét kell dönteni az egész fékrendszert, pedig hetente használom az autót. Most éppen a beállós, hősugárzós üzemmódot gyakorolja.

8561 Őry Gábor 2021-04-13 12:36:50  Előzmény:Tósoki Szilárd: 82226

Ha durván rángat, az lehet gyújtás is.

8560 Tósoki Szilárd 2021-04-08 19:26:42

Sziasztok. Köszönöm a segítséget odáig jutott a projekt hogy fordítva volt beszerelve... Most már mér de max csak 4 ledet képes kivilágítani magából... illetve rángat a kocsi pedig a karbin már minden állítási variációt kipróbáltunk... holnap megpróbálom a té elágtól egyből a karbira egy csövet és próba... Szétszedése pedig érdekes hogy a műanyagot hogy tudom lepattintani majd meglátom... de köszönöm az addig is a segítséget.

8559 Kacsándi Szabolcs 2021-04-04 22:55:49  Előzmény:Tósoki Szilárd: 82223

Ha az átfolyás jó akkor csak elektronikai hibája lehet.Én eddig az összeset kidobáltam a kocsijaimból,meg azokból is amiket csináltam.Rengeteg ilyenem volt,de utáltam vagy akadozott vele a kocsi vagy össze-vissza mért.
Az az érdekes ,hogy a mostaniból is kiszedtem, a ledes kijelző mégis mutat.Na erre találjon valaki megoldást.Szerintem nem nagyon lesz.Szóval ne add fel,ha ragaszkodsz hozzá.Szerezz be pár tartalékot és cserélgesd,hátha egyszer jó lesz.

8558  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Tósoki Szilárd: 82223

Szerintem szét lehet simán kapni, igaz, ez Wartburgé: https://www.wartburgpeter.de/te_kmva1.htm

Azt nem tudom, hogy milyen tömítések vannak benne, de nem tartom valószínűnek, hogy ne lehetne őket pótolni. Esetleg a fedelet nagyon vékonyan megkenni szilikonos tömítővel összerakáskor. Tényleg csak vékonyan, véletlenül se menjen a belsejébe.

8557 Tósoki Szilárd 2021-04-03 19:45:32

Sziasztok. a helyzet az hogy a kocsi most készült el és minden gyári vagy új. Benzincsap vadonat új tömítés a helyén és szépen folyik is a keverék.akkor mutat is rendesen a műszer. Levegőztető rendszer is új. Karburátor felújítva 28h-1-1 most már veszi a lapot rendesen mert kicsit kevés volt az anyag de állítottunk rajta most már jól működik. Az a furcsa igazából hogy az benzin szépen belefolyik a karbiba megfelelő sebességgel de mégsem mér lehet levegős?
Próbáltam drasztikusan is : Hegymenet parketta szivató ki de 1 ledecske halványan villog :).
Kedden szétszedem de olyan fura műanyag az egész... szétkel vágni vagy csavaros?
Ha megoldódik a probléma jelentkezek mindenképpen.

8556 Kacsándi Szabolcs 2021-04-02 22:25:40  Előzmény:Tósoki Szilárd: 82221

Szétszedni egyszerű.De lehet elektronikai hibája is.A motor nem rángat vagy gyengül?Érdemes megnézned a benzincsapot,mert lehet alapból kevesebb üzemanyag folyik a karbiba.De az is lehet hogy az üzemanyag rendszer egyéb részén van hiba,ezért nem folyik át a megfelelő mennyiség.Vagy nagyon vissza van állítva a karbi.Bár padlógáznál fel kellene mennie maxra a ledeknek.

8555 Tósoki Szilárd 2021-04-02 20:00:35

Sziasztok köszönöm a segítséget.
Belefújásnál maximumot mutat és szépen pörög majd szépen elhalványul minden. Mondhatni tökéletesen működik. Viszont amikor az üzemanyagnak kéne átfolynia akkor nem jelez semmit... Esetleg valahol van valami képes leírás hogy hogy kell szétszedni? Érdekes számomra hogy mindegy hogy melyik irányból fújom mér így is úgy is. Jövö hét elején ráhasalok hogy működjön addig is köszönöm a segítséget.

8554  Spityu 2021-04-02 18:19:47  Előzmény:Tósoki Szilárd: 82218

Szia! Szép kis kocsi! Szerintem is tisztítás kellene az átfolyásmérőnek, bár én nem ismerem annyira. Én is arra gyanakszom, hogy nem pörög eléggé a lapátkerék, de a benzin el tud folyni mellette (gondolom), és így jut elég nafta a motornak.

8553 jocking . 2021-04-02 15:14:28  Előzmény:Tósoki Szilárd: 82218

Esetleg azt is meg lehet próbálni, hogy mit csinál olyankor, ha belefújsz. Mert akkor hosszabb ideig a maximumot kéne mutatni a műszernek. Szerintem akad a kis "vízkerék", ami benne van. Viszont szétszedhető, kitisztítható.

8552 Tósoki Szilárd 2021-04-02 14:33:41

Sziasztok. Új tagja vagyok a közösségnek és szeretnék segítséget kérni a 2T 601-em Átfolyás mérő ügyében.
A helyzet a következő. Minden gyári ami csak lehet... Az átfolyás mérő pedig valamiért nem mér, se terhelésre se szívatóra menet közben se hegyen le se hegyen fel. ha leveszem a csövet a karbiról és folyatom edénybe akkor szépen mér de akkor se megy pirosig fel csak 3-4 zöld... Kicsit tanácstalan vagyok... Hátha tudtok valami kis ötletet mondani.

8551 Pollmann Norbert  2021-03-14 18:43:05  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82201

Köszi szépen a választ.

8550 Erdelyi Brian 2021-03-11 17:46:38

Szia! Szükségem van egy Trabant szerelőre Hajduszoboszlo közelében. Valami javaslat? Trabi egész télen aludt. Nagyon jó állapotban van. Alvás előtt alapjáraton megakad. Áprilisban visszatérek Magyarországra, és szeretném, ha Trabi készen állna, még mielőtt megérkeznék.

8549 Kacsándi Szabolcs 2021-03-10 22:03:28  Előzmény:Pollmann Norbert : 82200

Tudunk.Biztos nem cserélik olcsón,ha egyáltalán elvállalják.Törött vagy karcos az üveg?Újat lehet venni Csapi Bt-nél.Ha van annyi érzéked hozzá akkor otthon simán megoldható,de kell még egy segítség hozzá.Kiszedni úgy szoktam,hogy szöget vagy lapos pálcát nyomok a belső perem alá 10-15 centinként.Felülröl körbe az ablak alsó sarkáig.Úgy már könnyen kinyomható,kívülről valaki fogja.Vissza meg úgy érdemes hogy egy madzagot kell a gumiperembe körbe benyomni,úgy hogy alul kilógjon a két vége.Az alsó peremet alul beülteted belülre.Kicsit meg kell nyomkodni beigazítani.Aztán a segítő kívülről kicsit nyomja az üveget,és a madzagot el kell kezdeni kicsit befelé húzva,hogy a gumi pereme átugorjon a kaszni lemezperemén.Egyenletesen kell a kétoldalon elindulni felfelé.Kb mindig ott kell nyomkodni ahol a madzag tart.Két felső sarokig,aztán kicsit megint meg kell nyomkodni a szélvédőt hogy ráfeküdjön felül is a peremre.Aztán végig kell csak húzni amíg kiugrik a madzag.érdemes elötte szappanos vízzel bekenni a gumit.Ha a gumi szépen átugrott a fémperemen akkor már csak kicsit körbe kell még nyomkodni kívülről.
Nem bonyolult,de ha nagyon nem megy akkor inkább bízd szakemberre.Szerintem you tube-on találsz hasonló videókat,úgy könnyebb elképzelni.

8548 Pollmann Norbert  2021-03-10 12:04:42

Sziasztok! Tudnátok tippeket/ ötleteket adni szélvédőcseréhez? Vagy érdemes inkább a Pilkingtonosokat megkérni?

8547 Nemeth Balazs 2021-03-09 14:44:06  Előzmény:jocking .: 82194

sziasztok!
bocs, h csak most jottem vissza, mivel meglett a kulcs, oromomben hazaterkertem vele es letakartam, aztan jol elfelejtettem, hogy titeket kerdeztelek...
szoval koszonom a valaszokat, en is a piros es a fekete kabelekre emlekszem, de jo, hogy szoltatok, mert siman kiment a fejembol a kormanyzar (ami aztan csunya dolgokra kepes, haha).
talaltam egy kulcsmasolot, meg nem birtam elmenni, de a honlapjukon azt irjak, masolnak ilyet...
koszonom meg egyszer mindenkinek!!!
balazs

8546 Kacsándi Szabolcs 2021-03-02 20:30:35

Kulcsot szerintem simán a kulcsmásolónál is megcsinálják.Úgy rémlik mikor lakáskulcsot csináltattam,akkor láttam a falon mindenféle motorkulcsot is.Sőt még kinézetre is gyártanak adott típushoz ,csak bele kell köszörülni a megfelelő mintát a másolónál.

8545 Kacsándi Szabolcs 2021-03-02 20:27:40

Az utolsó szériás kapcsolóból csak úgy tudod kivenni a kulcsot,ha bezár a kormányzár.A korábbinál ki lehetett venni 0 állásba,ha kartad akkor külön még elfordítva rázárhattad a zárat is.Ez viszont valamikor a 80-as évek elején cserélődhetett .

8544  Spityu 2021-03-01 19:37:15  Előzmény:jocking .: 82193

Hát, amióta az első emlékeim vannak a kocsi vezetését tekintve - ez kb. '96-ra tehető -, így működött a gyújtáskapcsoló. (Illetve van a '80-as évek végéről is, de az nagyon halvány, csak arra emlékszem, hogy félsötét van, tolatunk ki az akkori garázsból és világít a km óra.) Igazából meglepődtem a többi autónál, hogy csak P állásban lehet kivenni a kulcsot. :D A 4T nekem úgy működött, ahogy írtad: indítási kísérlet után mindig P-ig kellett visszaforgatni a kulcsot. Azért írom, hogy kísérlet, mert szerintem ha összeadnám, átlag 1 járó motor állapotra kb. 5-10 P-0-1-2-1-0-P jutott. :D Vagy csak 0-áig kellett visszatekerni? Már nem emlékszem...

8543 jocking . 2021-02-28 22:09:19  Előzmény:Nemeth Balazs: 82190

Pirosat fixen össze kell rakni a feketével, hogy legyen gyújtás. Aztán ehhez a kombóhoz kell hozzáérinteni a fekete-pirosat, hogy forgasson az önindító. De ahogy Spityu is írta, ettől a kormányzár még be fog zárni kulcs nélkül.

8542 jocking . 2021-02-28 22:07:56  Előzmény: Spityu: 82192

Nem lehet, hogy ott valami szétment a zárban, ha 0-ban is kijön a kulcs? Nekem a 4T-nél van egy olyan anomália, hogy járó motornál újra rá lehet indítani, ami azért fura, mert emlékeim szerint első időkben nem ilyen volt.

8541  Spityu 2021-02-28 21:59:26  Előzmény:Nemeth Balazs: 82190

Fú, hát azt fejből nem tudom, mit mivel kell a gyújtáskapcsolónál összekötözgetni. Arra viszont vigyázz, nehogy P állásban legyen a kulcs, mert menet közben reteszelni fog a kormány és persze, nem egyenes állásban. :) Egyébként érdekes, de pl. nekem a 2T-nél úgy működik, hogy 0 állásban is ki lehet húzni. A 4T-re már nem emlékszem, ott kicsit máshogy volt. Annál sokszor csináltam azt, hogy leállítottam és úgy gurultam vele a lejtőn. Így alapjárati (LPG) sem fogyott.
Kulcsot szerintem régen sok helyen tudtak másolni. Manapság valamelyik külföldi webshopnál láttam. Elküldöd a sorszámot és küldik a másolt kulcsot. Talán még gyári nyerskulcs is van. De utángyártott biztosan.

8540 Nemeth Balazs 2021-02-28 09:53:16  Előzmény:Nemeth Balazs: 82189

meglett a kulcs!;)
(mindemellett, ha valaki elmondja az eredeti kerdesre a valaszt abbol lehet tanulni... illetve barhil masolnak ilyen kulcsot?)
koszonom!

8539 Nemeth Balazs 2021-02-28 00:13:49  Előzmény:Nemeth Balazs: 82188

(ehh, a telefonomrol irtam az elozot, es ott, eskuszom, 2020-as datummal irta ki az utolso bejegyzest...furcsa is volt... szoval ezert kerdeztem, hogy mukodik-e... bocs)

8538 Nemeth Balazs 2021-02-27 23:00:45  Előzmény:Tahin Péter: 81908

sziasztok,
(regiek a posztok...mukodik meg a forum?!? - jo, tudom, mindig akkor jarok erre, ha segitseg kell...ehh.)
most is.
ugy nez ki, h elhagytam a kulcsaimat, es a potkulcson minden van, csak gyujtas nincsen.
regebben vmiert szerelgettem arrafele, marmint a kulcs korul, es akkor tudtam, mit mivel kell osszekotni h induljon. de mara elfelejtettem.
segitetek?
az anyosom haza elott all az auto, es el szeretnem hozni onnan. eskuszom, a sajatom!;)
(viccen kivul, beszkennelem a forgalmit, ha kell)
elore is koszonom!
balazs

8537  Spityu 2021-02-25 20:56:00  Előzmény:jocking .: 82186

Sajnos - pontosabban szerencsére - gyakorlati tapasztalatom nincs a 4T váltó kiszerelésével kapcsolatban. Azt tudom, hogy a gázrendszer miatt az enyém nem lett volna (egyszerűen) kivehető a reduktor miatt, ami a doblemezen volt elhelyezve a váltó fölött. Valahogy mégis megoldották a nepper emberei, akitől vettem anno, mert a kocsi egyéb alkatrészeit figyelembe véve tutira kilopták belőle a szuper állapotú váltót és valami hulladékot tettek a helyére (féltengelyekkel együtt). Más kérdés, hogy elment 6 évet alattam. :D A hátsó bak csavarja pl. a bak egyik üregén volt áttolva, ezért lógott is az egész. Rezonált a kasztni, meg minden tőle. Te jó ég... ennek is már 11 éve.

8536 jocking . 2021-02-23 15:31:47  Előzmény: Spityu: 82185

Már ha a motor alá van támasztva, mert a 4T-nél csak elől van egy bak, váltó nélkül eléggé "lekonyulna". :)

8535  Spityu 2021-02-22 19:07:43  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82182

Ja igen, a 4T-jét lehet akkor csak kiszedni. Mondjuk annak idején én is kivettem a motort a 2T-nél, mert valóban sokkal kényelmesebb úgy szerelni. Meg akkor muszáj is.

8534 Kacsándi Szabolcs 2021-02-19 21:59:38  Előzmény:Kovách Ákos: 82179

Mindenképp ki kell szedni a motort.De ebben az esetben ez csak pár csavar.Úgy könnyebb lesz kivenni a váltót is.Ha valóban folyik a váltóolaj akkor cserélni kell a kihajtást.Még kapható új is hozzá,de ha bontott kerül bele nem gond,ezek nem nagyon kopnak meg,mint a régebbi diós.A letörés még nem lenne baj,mert a gumi éppen felfekszik.De a folyás miatt már mindegy.Használtam így váltót és nem volt semmi gond vele.A kis műanyag kupak a görgők végeibe volt bedugva.Közepén volt egy kis csap.Ez biztosította,hogy szereléskor ne csússzanak le a görgők.Sajnos az évek során ezek leestek ,eltörtek,de nem okoz gondot ha bent van.Szétszedéskor annál inkább,mert ha hirtelen nekiugranak, szétgurulnak a görgők,és a kis tűgörgőket elég macerás visszarakosgatni.