Tudtommal Nyíregyházán készülnek jó fõtengelyek ill. Miskolc mellett (Helvécia). Illetve a múltkor hivatkoztam egy klubtagra, de már nem árul alkatrészeket (vaterán). Ettõl függetlenül lehet, hogy tud segíteni. Normális felújított fõtengely ár: 25-40ezer között.
A vezérlõtárcsa pályáinak felszabályozását rá lehet bízni Mihályfiékra, ez a legutolsó információm. Ez kb. 5-7ezer.
Ha tartósabb és lehetõleg gazdaságosan is üzemeltethetõ motort szeretnél építeni, akkor nyomatékot növelj. Legegyszerûbb, ha a kompresszióviszonyt növeled (és hozzáfúvókázod a karbit). Ez önmagában is észrevehetõ, de persze lehet módosítgatni a vezérlõtárcsákon, felömlõkön. Hengerfejbõl -2, -3mm.
"A legjobb tuning a köbcenti tuning." Ha nincsen még dugattyúd és nem is tudsz szerezni gyárit, ajánlom a Erdei-féle (asszem nem õ gyártja) kétgyûrûseket. Mondjuk 75-ös méretben akkor már... ezt simán elbírja a henger, még nagyobbat is. Kb. 10ezer/pár, fúrás úgyszintén ekörül mozog (8ezertõl, de több javítóméret esetén feláras némely helyeken).
De mielõtt belekezdenél, olvasgass a cikkek között ill. a neten. Találni rengeteg leírást. Az, hogy növelni kell a fõfúvókát, nem feltétlenül jelent fogyasztásnövekedést, hiszen a hatásfokát is növeljük a motornak a kompresszióviszony emelésével. A 7.8 vagy 7.6-os (1984-ben volt a váltás) KV semmi a mai motorokhoz/benzinhez képest/mérve.
Persze a gyújtáson is kell állítani, méghozzá kisebb elõgyújtásra, ki kell kísérletezni.
És a kipufogóhoz még nem is nyúltunk... szóval nem egyszerû a komplett motort, mint rendszert megfelelõen hangolni, de azért vannak bevált receptek.