Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Barmilyen muszer jo lehet, csak legyen csillapitasa, hogy ne ugraljon ossze-vissza. Csak az a kerdes milyet tudsz szerezni. A tobbi keszen jott, vagy te epitetted alapmuszerekbol? Mert ide eleg egy alapmuszer, azt kellene illeszteni az atfolyasmero feszultsegjelehez. Varjuk a kepeket!
Még kapható a nokian hakkapelita hk szögese is. Vagy az orosz belshina ami nem szöges de tipikus orosz hógumi és rohadt nagyot fog. A szögest közútra ne használd mert nagyon b?ntettnek érte.
Tud valaki ajánlani 2T Trabira jó, emelked?n is bevált téligumit? A mostanin még van kb. 5-6mm, viszont a lamellák (a hullámos red?k a bütykök felületén) már elfogytak(!) és nem igazán fog, a nyomás változtatásával sem. Rükvercben szintén elkapar. Gondolom jeges szakaszon számít valamennyit a tapadás terén.
Bontóban nézz körül, kockaladákban Samarákban Nivákban. a 90 körüliekben volt ilyen m?szer mondom. Economy felirattal. Pénteken megye Csongrádra, és ha gondolod benézek az ottani bontóba... :-) megnézem hogy néz ki. Ha van lefotózok neked egyet kett?t.
A f?téscsapot le tudod szerelni a radiátorról, és a radiátor ki sem kell venni hozzá. Én nemrég csidnáltam. átnézed, de szerintem ott ereszt, aho la radiátorra felfekszik. Nekem is ott nyomta el az el?z? nap beleöntött fagyállót...
Ne is mond... Nálam ez úgy kezd?dött még a nyáron hogy jó id?, no akkor itt az ideje kimosni, vízk?teleníteni mindent! Meg is történt. Volt dzsuva rendesen! Majd észrevettem hogy szivárog a h?t? a fels? cs? nyakánál! Eredeti volt még, macerás lett volna javítani, inkább vettem újat! F?tés nem volt gond meleg volt:)
Majd nemrég küls? féltengely csukló csere volt. Ekkor derült ki hogy csak -5 fok a fagyálló. Biztos ami biztos alapon kimostam akkor már újra leengedés el?tt a rendszert. Úgy t?nik ez volt a baj, mert igaz minden tiszta lett, de nyilván olyan helyekr?l is kimosta az évtizedes dzsuvát ahonnan kár volt. Pl a f?téscsap!
(Most az már biztos hogy itt szivárog, leveg?södik le.) Közben ugye kellett fagyálló, termosztát, vízpumpa... Szóval úgy t?nik most jó lesz, de valóban viszi a pénzt rendesen... Ráadásul lehet jöv?re eladom, jól jár majd aki megveszi :-D
Ha valkit érdekel, van a Vaterán 3K-ért f?t?radiátor!
Na de milyen legyen az a m?szer? Egy fordulatszámmér? jó lehet? Olyan kéne, ami az átfolyásmér? jeladó jelével tud kezdeni valamit. A többi m?szer már kész, számlapok, mutatók, világítás. Ideiglenes helyen tartóstesztnek vannak kitéve. (h?mérséklet, üzemanyagszint, olajnyomás, feszültség, id?) Majd rakok fel képet.
Amúgy nekem se jó a f?tésem,de nem merek nekiállni,mert vinné magával a többi hibát.Mindent cserélnem kellene.180 ezer a km állás hamarosan.Er?sen olajfogyasztóvá vált.Hengerfejet szét kellene ugrasztani,de ott minden cserés már,plusz a kiegészít?k,a vezérlés cseréje ,f?tés minden alkatrésze felújításra szorul és így tovább.A h?t? még eredeti benne,azzal talán nincs gond.Ehhez még kicsit gy?jteni kell.Te már kicsit beljebb vagy a célhoz.
Hát nem tudom,de attól hogy vízköves a lapát attól még ugyanabban a házban forog,és annyira nem szokott lerakódni.Ha valóban a lapát és környéke vízköves,akkor az egész rendszer járatai,csövei és radiátor is nagyon vízköves.Ez esetben van ilyen jelenség.A másik lehet?ség ha a lapát szétment.Láttam már ilyet,hogy a lapátok letörtek.Vízpumpafügg?.Kopás nem lehet,inkább mech.sérülés,de az sem hétköznapi.
Most annyi van hogy az már biztos hogy a f?téscsap alján folyt a fagyálló! Ezt biztosan állítja a szaki. Kérédsem az lenne f?téscsapot lehet-e valahol szerezni még újonnan?
Az alábbi motorkódú vw motorok termosztája jó neked. Ez nem a teljes lista: 2G,MH,NZ,NU ezek mind 84 fokosak. A több vw 1.6 1.8 vagy dízelekét kerüld mert azok 87 fokosak.
Szerintem az NZ motorkódú Golf II termosztátja jó lehet bele. Nekem egyszer ilyen termosztátház volt benne a trabi termosztátház alsó darabjával (amir?l a cs? a h?t? alsó csövére megy). Tehát a 2 termosztátház átmér?je egyforma, másban meg nem nagyon különböznek a termosztátok. De majd más megmondja a tutit, ha esetleg nincs igazam.;)
Közben belefáradva a kínlódásba szerel?höz vittem az autót! leírom idáig mi is történt, hátha jól jön még valakinek!
Tehát úgy kezd?d?tt a dolog hogy nem igazán volt f?tés, illetve valószín?leg leveg?s volt a rendszer mert vagy volt vagy nem. megmértük a fagyállót -5 fok! Sebaj akkor cseréljük le. Régi le enged (H?t? ekkor már új volt) f?töradiátorból légtelenít? csavar kicsavarva, f?tés ráhúzva majd feltöltés. Mikor megjelent, leveg?, buborék mentesen folyt a légtelenít? csavarnál a fagyálló, csavar becsavar, járattuk a motort. F?t?radiátor csövek, maga a radiátor meleg, ventillátor bekapcsol, l?n öröm van f?tés! Majd kés?bb mégsem. Illetve menet közben épp csak langyosat, de inkább hideget fújt! Sebaj. Termosztát csere újra! Ugyan az a szitu mint fentebb. Annyi különbséggel hogy menet közben már annyira melegszik a víz hogy bekapcsol a ventillátor is. Persze f?tés nincs, illetve csak ha kb 40-el haladok, és álló helyzetben!
H?t? alja, alsó cs? hideg! Ugye új a termosztát, mondjuk ett?l még lehet rossz! Viszont a szerel? állítja (lehet jogosan) hogy még eredeti a vízpumpa így valószín?leg szarrá van már kopva, ezért nincs megfelel? nyomás, cirkuláció a rendszerben... ezért nem tud nyitni a termosztát sem! Most kb itt tartok, illetve vár a vízpumpa, egyúttal vezérm?szíj cserére a gép! Elvben lehet dugulás is, viszont a f?t?radiátorba men? 2db cs? meleg. A radiátor is, ezért gondolom hogy nincs eldugulva. Hengerfejes is lehet, de sehol nem látni szivárgást, csöpögést, olajban sincs víz, víz sem fogy. lehet gond a füt?radiátor "lemeze" nem jól áll is, de ett?l még a h?t? alsó csöve hideg, ergo ez akkor mégsem lehet (ekkora) gond?! Lehet szar a termosztát, még ha új is, viszont sajnos ett?l jobbat (SBR 84C) jelenleg nem tudok venni!
Illetve még akkor lehet hogy fel vannak cserélve a (f?t?radiátor) csövek, bár ránézésre jól állnak, máshogy be sem lehetne kötni ?ket, hosszuk, stb miatt... Kissé kezdek elkeseredni hiszen van az autóban egy új vízh?t?, termosztát, fagyálló (lesz) vízpumpa de f?tés még sincs normális, s?t! Tudnék most venni használt jó állapotú f?t?radiátort csak nem tudom van-e értelme még arra is költenem? Hiszen elvben nem lehet eldugulva ha mind a csövek, mind maga a radiátor "t?zforró".
Még annyi hogy ez ha így van, lenne, akkor az befolyásolja azt hogy a h?t? alja hideg marad?
Más: Sok helyen olvastam hogy VW termosztátot kellene bele tenni az SBR 84C utángyártott helyett! meg is tenném csak nálunk egy boltban sem tudták megmondani melyik jó bele. nem tudja véletlenül valaki, esetleg egy cikkszám?
Köszi, megnézem! nem tudom... Állítólag ha kopottak a vízpumpa lapátjai, vagy nagyon vízkövesek, akkor el?fordulhat elvben legalább is, hogy nem tudja kell?en keringetni a vizet. Ezért nem tud kinyitni a termosztát sem. Ezért marad hideg a h?t? alsó része, és ezért képes a maradék víz akár felforni is!
Trabant 1.1 esetében nem nehéz. Most ladáé van rajta. De volt már Renault Express (1993), Skoda Felicia (95), Opel Astra (97), Fiat Uno felni is rajta....
majd áruld el, hogy lehet olyat :) ma is láttam egy ilyen felnit és jól mutat, ha nem sok szívás van vele, szívesen raknék a nyári garnitúra alá ilyet...
Ha a vízpumpa rossz ,már rég nem autóznál a kocsiddal.Valószín? a terel?lemez áll rosszul.Kiveszed a ventillátort és belátsz.A bovdeneket meg a rudazatot oldalt lehet variálni.
Nálam akkor volt ilyen radiátor meleg/befújt leveg? hideg probléma, amikor a radiátorban elcsúszott a helyér?l az a fémlemez, ami a leveg? irányát szabályozza. Vagyis ahogy beesett nálam a lemez, a leveg? nem a radiátor bordái között jutott az utastérbe, henem megkerülve azt, mint amikor amúgy is hideget fújna.
Ha a h?t? alsó csöve hideg, illetve a h?t? alja is, akkor nem nyit a termosztát ugye? Viszont ha új a termosztát, és tegyük fel jó is akkor már csak a vízpumpa lehet rossz? Pl esetleg szorul, elkopott lapátok... ergo nem megfelel?en cirkuláltatja a vizet!?
Ami most van: F?t?radiátor tiszta. Bemen? csövek, maga a radiátor meleg. Álló helyben van f?tés, menet közben hideget fúj, de úgy hogy közben ha hagynám felforrna a víz!!!
Mi lehet a gond? Dugolást kizárnám hiszen melegek a csövek és a f?t?radiátor is.
Tényleg, ezt el is felejtettem. '90 körül kezdték belerakni a ladákba, a kockába is jutott belole. Valahol olvastam is róla: Ha a zöld tartományban van a mutató, az azt jelzi, hogy lefulladtunk. Amikor jár a motor akkor meg folyamatosan sárgában van :-)
Próbáld meg lelégteleníteni. A cspa felettei csavar az felül. Csak vigyázz, ne törd bele a légetenít? csavart, nekem sikerült :-) Pedig érzéssel tekertem befelé. Egyébként az enyém sem tökéletes, mert f?tött ez jobban is. Egyébként új radiátort, vagy alig használtat én is keresek. Mert azért a f?tés kell majd mostanában amilyen hidegek lesznek.
A lényeg, hogy célszer? a szerszámkart LEFELÉ nyomva lazítani. Ennek a megoldásnak pont az a lényege, hogy így megtámasztod a kulcsot. Továbbá nem emeled a kereket, így nem fordul el olyan könnyen és még gerincsérvet sem kapsz az emelést?l.
Az 1"-os dugókulcs pedig garantáltan nem törik el és nyugodtan lehet akár 2 méretes csövet is ráakasztani a végére :)
Még nem volt olyan anya a praxisomban ami nem engedett volna els?re ezzel a módszerrel. Még akkor sem ha a "beüt?s" anya orrát nem hajtottam ki :)
Még valami a "beüt?s" anyákhoz:
A tengelyhoronyba belapított rész nyitásához célszer? ún. "keresztvágót" (szakzsargonban "rablóvágót") használni. Szerszámboltokban fillérekért kapni.
Ha már megvan az a 6 kis mutatós muszer, akkor olyan kell mégegy. Azt kell belekötni az átfolyásmérobe. Bár sok értelme szerintem nincs. Aki tudja mit jelent, az muszer nélkül is tudja mikor fogyaszt kevesebbet a gép, aki meg nem tudja annak úgyis mindegy. Ha megvan a +1 kismuszer és muködik is vele, akkor lehet kalibrálni, meg skálát rajzolni. Ha van elég türelmed hozzá, akkor lehetne skálázni literekre is. Így már nem is olyan hülyeség :-) A neten hozzáférhet? az összes ndk-s szériában gyártott (mind a 3 :-) ) kombim?szer rajza, abból már el lehet indulni. Atomer?muvet építesz, hogy ennyi muszer kell bele?
Nálam az építsünk fordszámmér?t az átfolyásmér?s kombimuszerb?l most eléggé parkolópályán van. A kijelz? része már jó, a fényer? is automata. Ami csinálja neki a jelet, na ott valamit benéztem. Bekapcsoláskor felfut a teljes skála, aztán úgy marad. Olyan mint a K.I.T.T.-nél amikor gyorsításnál mutatják a muszerfalat:-) Jól néz ki, csak én nem dekorációnak szánom.
[justify]Ravasz megoldás, köszönöm. A következ? alkalommal bevetem. Remélem ez minél kés?bb lesz, mert a képeket megel?zve, délután 2-kor nekiláttam a baloldalit lem?teni. Ugyanúgy barbárkodás lett a vége. De végre hozzáfértem a munkahengerekhez! Mindkét oldalon egy-egy be volt gyógyulva, de kitoltam a dugattyúkat, kimostam, a hengerfalat, és utána vízpapírral felpolíroztam. Azután fékolajjal átmostam, ronggyal tisztára töröltem és összeraktam. Úgy ítéltem meg, hogy nincs szükség javítókészletre. Felszereltem a féket, jó néhányszor megnyomkodtam a pedált, és majd holnap megnézem keletkezett-e szivárgás az éjjel. Ha nem, akkor légtelenítés, és végleges összeszerelés következik. Egész jó állapotban voltak a karmantyúk. Biztos azért tudtak begyógyulni a dugattyúk, mert ritkán használom a gépet olyan körülmények között, hogy gyakran kelljen fékezni (városban). Szinte kizárólag hosszú távú utakra használom.[/justify]
óó, a felni annyira elvonta a figyelmemet, hogy ilyen apróságokról el is feledkeztem :D akkor ezek szerint 4x100as, és kendácsolni kell hogy felmenjen a trabira:)
köszönöm, ehhez át kell alakítani az osztókört? csak mert látom hogy csavarok vannak a t?csavar helyett, vagy simán jó rá, csak nem szereted a kerékanyát? :)
Köszönöm a segítséget! Holnap majd kibarkochbázzuk hogy milyen érték? is :D Addig elmolyolok a ledes m?szervilágítással. :D
Amúgy nincs valakinek eladó egy még használható állapotú 4T karbija? Az enyém már tropa. Ha van vkinek elfogadható áron, kérem privibe jelezzen. Köszi^^
A blokkon nem volt semmi változtatás. Az injektoros VW-kon a szívósoron volt egy külön kivezetés a rásegít?höz és a motor szívása által keltett vákuum m?ködtette a rásegít?t.