Írd meg mindenképp, ha jó lett, vagy elakadtál. Amúgy, eszembe jutott, érdemes valahogy ellenőrizni a fojtószelep tengelyén lévő szimmering állapotát. Ez az úszóház felől cserélhető, mérete 8x16x7. Szigorúan csak üzemanyagállót érdemes oda venni (a legjobb, ha Viton), gyakorlatilag egész élete során érintkezik a napjainkban eléggé agresszív benzinnel. Cseréjéhez a fojtószelep tengelyét ki kell húzni a házból, amihez magát a réz szelepet is el kell távolítani, ez kissé nehézkes, ide is jó csavarhúzó kell (és jól meg is kell húzni).
Ha falsot szív a motor ennél a pontnál, akkor kb. lehetetlen normális alapjáratot lőni, jó eséllyel hullámzó lesz. Falslevegőt a motorhoz csatlakozó résznél is szívhat, érdemes ellenőrizni a karimát, szükség esetén bútorlapra ragasztott, 200-240 körüli csiszolópapíron megsíkolni. Tökéletesen kivitelezhető házilag.
Most beleolvastam a könyvbe. Ha minden csavar össze-vissza áll, akkor valahogy így kell beállítani: a fojtószelep ütközőcsavarját kilazítani, majd ezután annyira betekerni, hogy kb. 5-10 századot nyisson a szelep a kerületénél mérve.
Fel kell tenni a szívató szelepét magában foglaló könyököt. A szívatótól a fojtószelephez menő rudazatnak egy kicsit kell nyitnia a fojtószelepen. A könyv szerint zárt szívatónál 0.9 mm-nek kell lennie a fojtószelep és a szívótorok között. Az 1 mm is belefér még, szóval valami 1-es drót is megteszi szerintem. Bár ír valami olyasmit is, hogy 15 fokos szívatónyitásnál is ennyinek kell lennie. Ezt így pontosan nem tudom megmondani, hogyan is értheti a könyv.
A dúsítószelep beállítása adja magát a könyv leírása alapján.
Ha eltekergették az alapjárati CO csavart (szemből nézve jobb kéz felől), akkor iterálva kell beállítanod azt és a bal kéz felől lévő nagyobb, fordulatszám állítására szolgáló csavart. A tompított lámpák világítsanak, a generátor is gerjesztett állapotban legyen (ne világítson a piros lámpája), a motor legyen üzemmeleg. A kinti hőmérséklet is jó ha 25 fok környékén van, ezalatt hamar visszahűl a motor alapjáraton pöfögve. Persze, hidegben is be lehet állítani, csak kell egy spéci homloklemez, aminek ki van vágva az eleje, amin keresztül lehet műteni, és időnként menni egy próbakört a kocsival. :D
Szóval úgy próbáld meg belőni az alapjáratot, hogy a CO csavart betekered, majd néhány menetet ki. Ezután a fordulatszám csavarral keress egy tetszetős alapjárati fordulatot. Ezután a CO csavart tekerd oda, ahol a legnagyobb fordulatszámot kapod vele (remélhetőleg lesz valahol egy fordulatszámcsúcs). Ezután újra korrigálj a fordulatszámcsavarral, pl. ha túl magas, akkor csavard beljebb.
Jah, még egy fontos dolog: még az elején állítsd be jól az üzemanyagszintet. A könyv szerint 26 mm-re kell lennie a tömítéstől lefelé mérve, összeszerelt úszóházzal. Ez egy átlátszó tömlő segítségével ellenőrizhető, a járulékos fúvóka kupakját le kell csavarni az úszóház aljánál, oda kell valahogy beilleszteni a csövet, aminek segítségével az úszóház oldalához tartva ellenőrizhető az üzemanyagszint. De a másik megoldás is jó szokott lenni, amikor is a fejtetőre állított úszóházfedél tömítőfelülete és az úszó közötti távolságot állítják be.