Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
[i]kérdeztem bontókat Golf lendkerékrõl, és 8-10e Ft alá egyik se ment. Az esztergályos megoldotta volna a fogaskoszorú átszabást, de õ sem vállalta volna be 5e Ft alatt.[/i]
Te hova jársz ahol ilyen horror árak vannak? Én nem egy fogaskoszorút tetettem át, és igaz rég volt, de emlékeim szerint 1-2 ezer ftot fizettem. Lendkereket meg ne bontóban nézz, hanem túrd a netet. simán találsz. Igaz, már megvetted a Trabi cuccokat hozzá. De azt te se hiszed el hogy 9e-ért eredeti Luk tárcsát kaptál:)
Szevasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy mitõl lehet az hogy a tõcsavarok fejei elérik a fékmunkahengereket a bal elsõ keréknél....Már 2-õt szét is vertek....Jah új agyas 2T rõl van szó...
Sziasztok! Szeretném valakitõl megtudni,hogy Trabi 1.1 be épített Polo 5-ös váltóhoz milyen km.óra spirált használjak ami nem olyan hosszú mint a trabi1.1 gyári km.óra spirálja?
ZKL/ZVL 6206 C2, sokaknál bizonyított. 7-900 jellemzõen az ára. Nekem jelenleg elöl ilyen van, hátul pedig HCH (kínai, de "minõségi" :D). Egyikkel sincs gondom. Amúgy kapható 1000-1200-ért DKF-DDR is. :)
Hy Bigmafa! Nekem is volt 2 hete ien problémám... A boltban azt mondták, hogy csak a C2 számít a csapágy vételnél. Nekem 800 ft- ba került db-ja. Viszonylag jó minõségû.
A tengely megy a levesbe, van másik. A csapágy is persze. (bontott)
Még annyi, hogy milyen csapágy is kell a helyére? Mert láttam 6206 és 6206C2-t is... Létezik, hogy ez 3-500 Ft-os tétel lenne darabja, vagy az nagyon gagyi?
Annyi még hogy érdemes szemrevételezni a tengelyt ha az csúszott ki a csapágyból,nincs-e megkopva.Elvileg a csapágy a tengelyre kisebb illesztéssel van feltéve,mint a csapágy a házba,magyarul ahogy hátrafelé kiütöd a csapágynak a tengellyel együtt ki kellene jönni.
Nyugodtan ütheted a belsejét ha úgyis új csapágyat raksz,széthullani nem tud.Hossz vékony dornival hozzáférsz ha benn a rugó akkor is,de ha van csapágykihúzatód akkor elõször kihúzod a külsõ csapágyat,azután ki tudod venni a rugót.Utána már akár egy csõvel is,vagy bármivel ki tudod ütni a belsõ csapágyat.
Valaki írta régebben hogy milyen autó gumiharangjával helyettesíthetõ a 2T Trabi kormánymûvén levõ.Nem emlékszik valaki milyen autóról volt szó?Valahogy mintha Swift rémlene,de most nincs elõttem hogy abban milyen van.Amit Trabanthoz árulnak olyant többet nem rakok bele az biztos,a legutolsó majdnem egy évet bírt alkalomszerû használat mellett.
Kösz. Erre gondoltam én is, de félek, hogy ha a csapágy belsejét ütöm, akkor szétszakad, én meg ott állok egy beszorult külsõvel. Vagy ettõl ne tartsak? (nem vagyok gépész...)
A bent levõ rugótól hozzá fogok tudni férni?
Azért kérdem, mert még nem ütöttem ki a tengelyt teljesen, hátha van valami trükkje. De ha ki fogom tudni ütni a csapágyakat úgy, hogy benne van mind a kettõ, meg a rugó, akkor OK.
Nincs mit de nézd meg a hátulját elvileg rajta van a jelölés. De nagyon figyelj, mert nekem mondjuk valszeg ázott ladából hozhatták ezt a sz*rt, mert úgy füstölt egyszer, mint a huzat. Ezért nincs a kocsiban. De a bekötése az ez amit mondtam.
A hátulján van három érintkezõ. A + jeleset ugye pozitívra teszed. 1-es jelenti a jelet, a földelés jelét meg csak megismered.A motortérbena gyújtókondihoz kötöt az egyik sarujára a jelet. Függõlegesen nézve felülrõl haladva az érintkezõk. Legfelül test középen a jel, legalul a táp. Felül ugye egy izzófoglalat a világítás, alul a három meg a visszajelzõ lánmpáké.
3.2mm-t kotyog fel-le a fõtengelyen a hajtókar??? Az k..va sok. Elég nagy csoda, hogy még megy egyáltalán. A múltkor belinkelt képeimen radiálisan kb. 0.3mm-t kotyog a hajtókar, oldalirányba ez annyit jelent, hogy hol az egyik, hogy a másik sonkát éri el a hajtókar, miközben kotyogtatom.
Új esetén nem mérhetõ a függõleges holtjáték, oldalirányban pedig kb. 2mm jelentkezik a felsõ szemnél mérve.
a régi motorom csattog nem az új!! az újnak semmi baja (tökéletes) Nem oldal irányban mértem hanem hosszában lemértem a lógást és 3.2 mm ez már sok egy kicsit szerintem:D az új motoromnak pedig 0.0 mm nem lóg semennyit!!!
a karbiba ne rakj szemetet!fõleg ne ilyen levegõpörgetõ szarokat mert ha csapágyas ne adj isten szétszáll oda a fõtengelyed.de a másik se ér semmit!ja és egy jótanács kezdõ ne csavargassa a karbit úgyse lesz jó vége néha még a rutinosok is nagyon megszívják egy jól elállított karbival.
De azt írtad korábban, hogy nem lóg a fõtengely. A 3-4 mm lógással még nem kellene csattognia, maximum egy kicsit nagyobb a hangja. A lógást a hajtórúdfejen oldalirányban érted?
Csak megvettem a sráctól a QH kuplungszettet, és kiderült semmi sem jó belõle a 4T Trabihoz. Annyi eszem nem volt, hogy felfogjam még idõben, hogy ha nagyobb a tárcsa 1 centivel, akkor a szerkezet is nagyobb lesz. :) Az a baj, hogy kérdeztem bontókat Golf lendkerékrõl, és 8-10e Ft alá egyik se ment. Az esztergályos megoldotta volna a fogaskoszorú átszabást, de õ sem vállalta volna be 5e Ft alatt. Ennyit meg már nem akartam költeni. Úgy voltam vele a szettbõl legalább a szerkezet jó lesz, de mégse. Majd feldobom hirdetésbe, ha valakinek kell, vigye ... óccsó :) Viszont elhoztam a boltból a Trabihoz való szerkezetet meg LUK tárcsát. Alaposan szemügyre vettem a tárcsát, és szerintem ez tényleg zsír új. A ferodol rétegre rá van nyomva a LUK bélyegzõ, és látszik az egészen, hogy minõségi. Persze lehet hogy csak ügyesen újították fel :) De nem hiszem. 9 papírt csak megért. De majd kiderül, hogy teljesít. Viszont a tetves kinyomócsapágyhoz nem adtak rugót. Vehetek azt is.
Más: Az utóbbi pár hétben csak szerelésbõl áll az életem, ma a 4T Waresz rövid féltengelyét kellett kiszedni, mert már rohadtul rázott. Kiderült, hogy szétesett az egyik csillag. Ami még nem lett volna baj, de a kihajtás belsejét így szépen kiágyalta. Összeraktuk egy másik csillagot, és beletettük egy másik kihajtásba, ami kevésbé van szétabálva. Beszerelt állapotban megrángatva nagyon picit kottyan, de alig érezhetõ. Jól felkentük a belét grafitos zsírral. A lényeg: Egyúttal a csukló részre húztunk új gumikat, mert már szét voltak porladva, kaphatta a dzsuvát rendesen egy ideje. Zsírt is kapott. Azt tudni kell hogy szerelés elõtt fõleg elinduláskor lassan haladva kopogó hangot hallatott már egy ideje. Ezt betudtam annak, hogy a csillag koppan. De most összerakás után még jobban csinálja, alig mertem vele menni. Tehát nem a csillag. Akkor ezek szerint a csukló van ennyire szétmenve? Azért kopog jobban, mert a csillag oldal már feszes, és jobban terheli az amúgy is rossz csuklót? Még nem láttam eddig waresz csuklót szétszedve, érdekes számomra, hogy nem a "bevált" golyós-kosaras megoldás, hanem ilyen kardánkereszt szerû technika. Ilyet lehet venni külön?
Tuti hogy nem mert a fõtengelynél 3-4 mili a lógás ez egy kicsit sok szerintem!!! Mai nap mentem vele 120-at!!!!!!! Erre egy régi veterán motor szerelõ azt mondaná hogy akkor megy jó egy motor amikor már lóg a bele is!!!!:P:D
A szerelés cikkek között megkerestem a fordulatszámmérõ beszerelést (Lada 2103-ét), de sajnálatosan láttam, hogy 404es hibával ledob a képre mutató link. Ha valakinek ne adj isten megvan az a kép, vagy van valamiféle útmutatója a mûszer beszereléséhez, legyen szíves világosítson fel itt, vagy egy privát üzenetben :). Elõre is köszi.
Ja ebbe a 10000-be beletartozik az is hogy nem egy trabit vettem hanem másfelet, mert annyi új és használt alkatrész járt hozzá!!! legalább 3 önindító 2 generátor vatting új gumiharangok abból is vagy 5 pár mindenhova új gumik 12ledes átfolyásmérõ stb.......!! :D
Egy trabant motornak akkor van baja amikor olyan hangja lesz mint az enyémnek!!! Gázfröccs után csattan egyet a fõtengely!!!! Elég dúrva hangja van az enyém mégis megy 115-majdnem 120-at még így is!!! Most kap egy kipolírozott felömlõs gyári fõtengelyes 72,48-as gyári hengert gyári dugóval!!!! Azért gondolom hogy gyári mert a dugó belsejében benne van a DDR jelzés és a csapszegbe meg bele van ütve hogy IFA!!!!!! Ja a fõtengelyem nem lóg semennyit!!!!!! Most vettem egy donor trabit 10000-ért megérte akkor?:D
hali! Mi a bajod pontosan a motor járásával?Ha 110-et megy sok baja nem lehet.:) Hátsó dob csere sokat segíthet. Szerintem máshoz ne nyúlj elsõre, ha nem értesz hozzá. Azt fõként ne csináld, hogy mindent eltekergetsz, mert aztán nehéz lesz visszatalálni a helyes útra.;)
56 ezer km-es motornál nem cserélnék semmiféle tömítést se, attól max rosszabb lesz. Amúgy meg látszik hol enged a tömítés. Új gyertyát, és új kipuffdobot dobnék bele, és lehet semmi más nem is kell.
Ne hidd el mindig amit leírnak,de 15 ezernél már ajánlatos lecserélni.Pláne egy használtabb motornál.Az évekkel ne foglalkozz,úgy is elõbb hajtod bele a km-t mint hogy elöregedjen az olaj benne.
Amit ilyen esetekben végigzongorázhatsz: - veszel tömítésgarnitúrát, amiben A-tól Z-ig minden tömítés benne van, ami a motorhoz csak kellhet. Nem egy drága cucc, utoljára 340 Ft-ért vettem, de szerintem most sincs 500 Ft fölött. - kicseréled a karburátor talpánál a tömítést, az úszóháztömítést, a csatlakozó csövek tömítéseit és a hengerfejtömítést (a kipuffcsonkot már cserélted ha jól értelmezem, így azt nem kell) - teszel bele új gyertyákat (a hõérték most nem ugrik be, de nekem tökéletesen bevált a TACSKÓ-ban kapható marelli címkés kékdobozos cumó - van külön "Trabant és típusai" feliratú, az kell;) ) - az utolsó lehetõség valóban az eltömõdött kipufogó, fõleg úgy, hogy nem nagyon volt hajtva és így kiégni sem tudott rendesen.
A gép 1990-es, elektromos megszkítós vasárnapi autó volt az elnúlt 4 évben ment vagy 1200Km-t az 56000-bõl.Csak anyukám használta és nem egy versenyzõ tipus.Nem vagyok autószerelõ ,de hozzá merek nyúlni"azt hiszem".Mivel kellene kezdenem ezen problémák megoldásához?Esetleg érdemes megvenni vmilyen tömítést elõre ha már szétszedi az ember?
Az általad leírtak elég sokmindentõl függnek. Lehet kapásból már elkokszosodott hátsó dobtól. Rossz gyújtásbeállítás. Elhasznált gyertya, stb. 120-at csak egy jó karban lévõ(szépen beállított), tiszta kipufogóval rendelkezõ Trabi megy.
Igen, van lehetõség állításra. Bár tudni kéne, hogy mikori kiadás a trabi, és akkor kiderülne, hogy megszakítós vagy elektronikus a gyújtás. Ha már elektronikus, akkor azzal nagyon nem lehet gond, azt az ember egyszer beállítja és utána örökélet +1 nap. Gyújtásrésznél max. a gyertyákkal lehet gond, bár azt is jó lenne tudni, hogy mindennapos használatban volt e az autó, vagy hosszabb állás után kaptad meg. Bár nekem erõs a gyanúm, hogy a karbi környékén lesz valami, lehet hogy falsot szív az állítócsavaroknál, a pillangószelep tengelynél, vagy a karbitalpnál. Az a turbinaszerû sz@rt meg felejtsd el, igazából semmit nem ér.;) A végsebességrõl csak annyit, hog egy trabinál már a 110 is igen tisztességes sebesség, az enyém pl. még az életben nem tudott 110 fölé menni, akárhogy is volt beállítva.
Hát elvileg, ki van marva a szeleptányér helye a dugó tetejében, de csak nagyon minimális mélyégben, így van vele kicentizve a távolság. Vagyis ha szakad a szíj, akkor tuti, hogy a szelepek beleérnek a dugókba.:S
Sziasztok! Oszi vagyok, most kaptam meg anyukám féltve örzött 2ütemü trabiját, és egy pár napi használat után úgy érzem nem tökéletes a motor járása. Az volna a kérdésem:lehet-e vhol állítani: a karburátoron, a gyújtáselosztón vagy vhol máshol? Kicseréltem a blokk és a leömlõ közötti 2 tömítést,ettõl lényegesen jobb lett a hangja,de vmi nem gömbölyû a motor járásával. Hallottam egy karburátorba szerelhetõ "turbina lapát"-szerü pörgõ alkatrészrõl mely a levegõ beáramlását segíti.Lehet még ilyet szerezni vhol?Elmentem, hogy egy kicsit kiégessem a kipufogót, ami sikerült is de 110-nél nem akart többet menni.Emlékeim szerint amikor még anyukám vitt a trabival simán vitte a 120-at. Kérném, ha valaki tud segíteni vmelyik problémámban akkor, írjon nekem. Köszönettel Oszi
Ott a váltórudazatnál 4T Trabinál, ahol kijön a kasztniból azon a tengelyen van egy lemez amin van egy lyukasztás és az egy gömbcsuklón van. A gömcsukló egyik oldalán van kontraanya, hogy ne tudjon a lejönni a lemez. A másik oldalára (az megy tovább a váltó fele még több gömbcsuklóval) nem kell valamilyen távtartó, hogy annak a lemeznek ne legyen nagy játéka?
Azt szeretném kérdezni, hogy vezérmûszíj szakadás/átugrás esetén, széria 1.1-es motornál lesz-e csitt-csatt dirr-durr? (soha nem láttam még ezt a típust szétszedve, így nem tudom mekkorát nyit és mekkora a hely) Köszi!