Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7883 Szabó Gyula 2016-09-19 19:06:39

Sziasztok!

Szeretnék megvételre 2db. biztonsági öv tartót!
(B oszlopon, műanyag).
Akinek van kérem jelezze,vagy hívjon!
20-975-0026

Köszi,Gyuszi.

7882 Kunyi Tamás 2016-09-18 21:32:06  Előzmény:Molnár Jenő: 79260

Megnézem a javítási útmutatóban. Ott biztosan leírják.

7881 Bogdán Péter 2016-09-17 08:56:36

Sziasztok!
Trabant Tramp színkódját tudja valaki? RAL 6003-as, vagy esetleg valami más?

Köszi

7880 Simon Peter 2016-09-14 13:19:07

Sziasztok!

Tobb kerdesem is lenne es ha lehet akkor hozzaertok segitseget kernem! Hamarosan vasarolok (ujra) egy 4T-t es szeretnem biztonsagosabba tenni a futomuvet, fekeket majd ezek utan egy kis motor tuning kovetkezne. Regebben halottam olyat hogy a futomuvet lehet vw polo-bol helyetesiteni egy-ket alkatresszel, ez mennyire igaz illetve ha van mas megoldas az is erdekelne. A fekeknel ugyszinten szeretnek hatra is tarcsafekeket illetve elore is nagyobbakat megbizhatobbat erre is szeretnek egy-ket jo otletet kapni. Olyan szerelok elerhetosegeit is szeretnem megtudni akiknek esetleg van tapasztalatuk ilyen fajta atalakitasokban.Minden lehetoseget szeretnek tudni hiszen van idom es egy kis felretett penzem is a projektra hogy, ujra kedvenc automat vezethessem! Nagyon szepen koszonom elore is a valaszokat hozzaszolasokat.
Szep napot mindenkinek!

Peter

7879 Molnár Jenő 2016-09-14 11:52:25

Sziasztok! Nincs esetleg valamelyikőtök birtokában egy leírás a függőcsapszeg szereléséről, cseréjéről. Trabi 601-est szeretném rendberakni.

7878 Gábor Ihász 2016-09-13 21:37:27  Előzmény:Kunyi Tamás: 79255

Köszönöm

7877 Kunyi Tamás 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Gábor Ihász: 79254

Ne haragudj, az én hibám.
Tehát a link: https://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=43bc238ea3c08

7876 Gábor Ihász 2016-09-12 10:42:06  Előzmény:Kunyi Tamás: 79252

Köszönöm a választ! 200e körül gondolkodtam én is. viszont a cikk amit írtál nem jelenik meg link -ként tehát nem tudom átolvasni.

7875 Matkó Ádám 2016-09-11 22:59:20

Sziasztok!Tényleg nem az évszám van a váltón.Még régen először azt hittem,83-as,mire rájöttem,hogy a többin is ez van..Si 83.Mint a Simsonoknál,Si 91,tán az alu öntvény kódja.És még évre is ennyit csaltam..Olyan későn volt a váltás..Meg kerék csavar,88-as kéttém van,tekercs rugós már,nekem le kell szednem a tengelyről is az anyát,hogy le vegyem a dobot.Itt jöjjön egy kérdés:ez a hátsó dobfék néha agyf**zt okoz nekem,ezért ismerős az anya,meg a flexnek is..na,miért van az,hogy kifordulnak a pofák?Fölteszem őket szépen,minden a helyén,rugók,kézifék kötél,ennek ellenére mégis néhány kilóméter után horzsolja a pofa sarka a dobot.Mert kifele kényszerednek,nem is értem,hogy maradna a helyén?Megoldottam,egyébként,az első fékről lesett alátétes-rugós-vasmantyús szerkezettel..azóta nyugton van.Mondjuk elöl meg Wartburg fék van már,na,azon elég levenni a kereket,lejön a dob is!Négyütemű Trabi vásárlásnál egyetértek Tamással,és cáfoljatok meg,de a 4T-ék erősen rozsda hajlamosak.Ötvenéves Trabi talán,amit láttam lukasan,de az semmi nem volt a legutóbb bontottam 25 éves 4T-hez.Nem értem,hogy nem tört ketté,értem,hogy elhanyagolták,de..na.

7874 Kunyi Tamás 2016-09-10 17:50:51  Előzmény:Gábor Ihász: 79251

Szia Gábor!

Üdv. a fórumon! Ebben a cikkben Tibke összeszedte a fontosabb tudnivalókat. Jó olvasgatást!

Magam részéről egy rövid vélemény:
Alapvetően használható és élvezhető autó a Trabant, mindig jókedvvel ülök bele. Viszont a mai darabok jó része gondatlan gazdáknál hever lehajtott állapotban, így körültekintően keresgélj! Továbbá ebből kifolyólag mindenképpen szerelős autó lesz az elején, mivel vannak alkatrészek, amik ha nem is a használattól, inkább az idő múlásából adódóan mennek tönkre, kopnak el. 100.000 Ft-ért ne várj csodád, szerintem 200.000 Ft-tól már használható modelleket kapni (tisztelet a kivételeknek, jómagam 80.000 Ft-ért találtam garázsban elzárva egy szép 4T-t)

7873 Gábor Ihász 2016-09-09 16:56:20

Sziasztok!

Köszönöm a befogadást. Szeretném a tanácsotokat kérni. Hamarosan venni szeretnék egy trabi 1.1 et. felujítás és napi használat céljából. Szeretném ha megosztanátok velem a tapasztalataitokat, hogy mire figyeljek oda a vásárlásnál.. mik a trabi buktatói. Utoljára 25 éve volt trabim de most úgy döntöttem megint az lesz.
A válaszokat előre is köszönöm.

7872 Kunyi Tamás 2016-09-09 11:27:35

Új típusú vastag keretes billenthető 4T belső visszapillantó tükör kiszerelésével még mindig küszködöm, sikertelenül. Egyszer kaptam egy tippet már itt a fórumon, de az nem segített sajnos.

Annyi ember újított már fel Trabantot, valaki nem emlékszik, hogyan kell kiszerelni?

Nagyon fontos, mert ott figyel egy a donorautóban és nincs szívem flexszel kivágni - és akkor beszerelni még mindig nem tudnám, mert a csavarhoz ugyanúgy nem férek hozzá!

7871 Harcsás Sándor 2016-09-07 16:28:10  Előzmény:Matkó Ádám: 79240

Köszönöm az ötletet. Nincs a váltón évszám. A kétdiós kihajtás három csillagosra talán '86-ban változott

7870 Pápai László 2016-09-06 22:12:07  Előzmény:Kunyi Tamás: 79245

Tapasztalataim szerint mivel a legtöbb 1.1-esen a hátsó lengőkart cserélték, jóeséllyel a hátsó féket is áttették...Persze lehet hogy neki még az eredeti 1,1-esé van fent,nekem ezek szerint a 2T-é..

7869 Kunyi Tamás 2016-09-06 19:57:18

Lenne egy kérdésem felétek!
Gondolom mindenki ismeri azt a fehéres, inkább majdnem színtelen füstöt, ami használtabb motorok kipufogójából jön. Nem a tömény fehérre gondolok, amikor a hengerfejtömítés adja meg magát.
Ez tipikusan olyan olajszagú füst, nem kék és nem csak hidegben, hanem ilyenkor nyári melegben is látszik - de nálam nem mindig, sőt a motor hőmérsékletétől is független.
Elvileg a szelepszárszimering elhasználódását jelzi, jól tudom?

7868 Kunyi Tamás 2016-09-05 20:49:41  Előzmény:Pápai László: 79244

Azt hiszem, a 601-esnek szerlehető le a fékdobja az általad leírt módon.
Trabant 1.1 hátsó fékdobjának leszereléséhez "sajnos" igenis le kell hajtani a tengelyanyát a tengelycsonkról. A fékdobot egy ék rögzíti az elfordulás ellen. A 4 darab tőcsavar így a fékdobban található, azaz a felni egy az egyben a fékdobra van felszerelve - melyet magam részéről nem tartok a legmegfelelőbb megoldásnak.
Tengelyanya: M24-es vállas anya, 36-os külső kulcsnyílással.

7867 Pápai László 2016-09-04 11:44:52  Előzmény:Kunyi Tamás: 79238

Annyit helyesbítenék, hogy a hátsó fékdob levételéhez egyáltalán nem szükséges levenni a tengelyanyát, elég a csavart kicsavarozni a fékdobból, és lejön. A tengelyanyával az agy is lejön, ami nem szükségszerű.

7866 Matkó Ádám 2016-09-03 23:01:20  Előzmény:Harcsás Sándor: 79236

Szia,több váltó fémig mosása után sem jöttem rá,hogy mikoriak.Vagy várj..egy félórája gondolkozom már,rég mosogattam már azokat,küzdöttem a szabadonfutóval,mintha most beugrott volna,hogy a difiház tetején,a motorfelőli oldalon van évszám?Korántsem vagyok benne tuti..az biztos,hogy volt egy váltás,a régi váltók féltengely kihajtásnál kétbütykösek,az újabbak hárombütykösek,és számjegyzésben sz*r vagyok,nem tudom pontosan,hetvenes évek közepe,vége,talán..sokat nem,de kicsit mégis segíthet.Holnap lemegyek a pinyóba,van régi,van új,megnézem.

7865 Kunyi Tamás 2016-09-03 22:27:38  Előzmény:Berecz Tibor: 79237

Az bizonyos piros visszajelző lámpa a fékolaj alacsony szintjét hivatott jelezni.
Ennek többnyire 2 oka lehet:
1.) Nagyon kopott fékbetétek és fékpofák. A fékmunkahengerek dugattyúi ilyenkor nagyobb mértékben vannak kint, így csökken a fékolaj szintje a kiegyenlítő tartályban.
2.) Valahol szivárog a fékolajad!
Ezt egyszerű szemrevételezéssel meg tudod állapítani. Néhány jellemző hely: fékpedálnál a főfékhenger nyomórúdja mellett; az autó alján a fékerőszabályzó; gumi fékcsövek.

Ha van rá mód, mindenképp nézd át a fékeket is. Elöl a tárcsafékhez könnyű hozzáférni, azonban hátul a fékdobokat kissé macerás dolog levenni. Azt hiszem 36-os krovafej fogja a tengelyanyát (talán 34?).

7864 Berecz Tibor 2016-09-02 15:04:36

Sziasztok!
Az utóbbi hetekben a Trabant 1.1-em műszerfalán fel-, felvillan a piros felkiáltójel (középen felül, az olajnyomás- és töltésjelző között). Még soha nem tette eddig: mi lehet az oka?
Köszönettel, Tiberio

7863 Harcsás Sándor 2016-09-01 16:47:54

Üdv mindenkinek!
Akinek információja van, kérem segítsen!
A motor nélküli, talált váltónak, hogyan lehet az évjáratát megállapítani?

7862 Pápai László 2016-09-01 11:08:45  Előzmény:Borsos Attila: 79228

A főfékhengert se hagyd ki a felújításból, és az összes fékolajat cseréld le a rendszerben.

7861 Borsos Attila 2016-08-30 08:20:53

Köszönöm a válaszokat.A képen az én trabim van. Szét kapom a munkahengereket, ha rozsdás- kopott csere, ha nem odafigyelek a felújítóra. A fékcsöveket mindenkép cserélem.

7860 Pápai László 2016-08-29 09:48:20  Előzmény:Kunyi Tamás: 79223

Nekem ez a finom puha a gyári volt még, a kocsi az első tulajtól van, és a szerkezetet még nem cserélték, csak a tárcsát. a másik kemény, már gyakorlatilag mindent szétszedett..Nem a kinyomással van bajon, nem vagyok az a pehelysúlyú, kinyomom, de a kinyomóvillát, a pedált, a bowdent és a tűzfalat is széttépte a másik trabiban, ezért is szerettem volna ezt a fajtát megmenteni..

7859 Pápai László 2016-08-29 09:44:41  Előzmény:Borsos Attila: 79218

Azt is, és a kerékmunkahengerek karmantyúit is. A gumi fékcsöveket is nézd meg, nincsenek-e kirepedezve, mert ha igen, azok kukák.

7858 Kunyi Tamás 2016-08-29 00:43:32  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79221

Nem gondoltam fordítva ;) Nekem az utángyártott olyan fatya, mint a Fiatomban.

7857 Matkó Ádám 2016-08-28 23:32:17  Előzmény:Borsos Attila: 79214

Szia,szép az autó,már ha a képen látható a tied!Mindenki jót szólt,kerekeknél munkahengerek,kiveszed,megfogod a kis dugattyút,ne repüljön el,és kompresszorral befújsz a fékcső helyén.Én így szoktam,egyből kiderül,mozog-e?Vagy hagyhatod kimenni,legalább el tudod pucolgatni.Fékcsöveket átnézed,hátul is a kis elosztót.És igazából annyit szerettem volna hozzáfűzni,ha felújításra szánod magad a főfékhenger kapcsán,nagyon nézd meg a felújítószettet.Volt nekem egy marék régi gumikarikám-vagy karmantyúm,valamelyik jó,oszd be,na,de legutóbb egy már hiányzott a négyhez,autósboltban több valamivel együtt vettem egy felújítószettet.Vagymit,ott nem néztem,már csak a garázsba,a régihez képest mintha biciklibelsőből vágták volna ki.Történet vége,egy öreg bácsitól vadásztam a régifajtából,az se gyári,de már olyan 15 ezret mentem vele,es nincs vele baj.

7856 Kacsándi Szabolcs 2016-08-28 21:28:09  Előzmény:Kunyi Tamás: 79216

Szerintem fordítva gondoltad.A gyári szerkezet egy puhább könnyen kezelhető szerkezet.Az utángyártott kisipari az a kemény,abból az időből amikor még nem nagyon volt másik vagy irreális áron.Akkor mindenki ezeket szerelte be.Nekem is ilyen volt bent,alig lehetett kinyomni.A vége az lett hogy eltörte a kinyomóvillát.De javítottam olyat is,aminek a tűzfala szétrepedt,mert a lemez engedett előbb.Ki is szereltem és ment bele a gyári.Azzal nem volt gond.

7855 Kacsándi Szabolcs 2016-08-28 21:22:35  Előzmény:Borsos Attila: 79214

Az összes keréknél cseréld ki a munkahengereket.A főfékhengert nézd át,de nem árt szétszedni és kipucolni,az talán még menthető.

7854  IL 2016-08-28 20:11:13

Gyerekek, mi újság az injektor projekt-el? Valakinek sikerült átalakítani a Trabant 1.1.-et?

7853 Borsos Attila 2016-08-27 19:40:02  Előzmény:Pápai László: 79215

A fékcsöveket meg is vettem.A gumi alkatrészen munkahenger felújítót értesz?

7852 Kunyi Tamás 2016-08-27 15:52:06  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79212

Nekem gyári szerkezetem van és azt nem igen ajánlanám, mert viszonylag kemény. A tartalék régi autómban egy nem gyári kuplungszerkezet van, ami kényelmesen puha.
A gyári szerkezetet én csupán restaurált autóba ajánlanám.

7851 Pápai László 2016-08-27 13:16:54  Előzmény:Borsos Attila: 79214

Valószinüleg a fék gumi alkatrészeit, és a fékolajat cserélni kellene.

7850 Borsos Attila 2016-08-26 22:16:30

Sziasztok! Kb húsz év után ismét van Trabantom(601).A fék nagy erőt igényel, viszont a kézifék jó. Mit nézzek meg először?
12 évet állt az autó.

7849 Pápai László 2016-08-26 11:30:02  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79212

Sajna én is ilyesmitől tartok..Nem sok kedvem van kiszedni az egész hóbelevancot, de ha kell, hát kell..van másik tárcsám is és szerkezetem is, de ez a szerkezet volt az igazi, nem az a kemény sz*r...

7848 Kacsándi Szabolcs 2016-08-25 21:05:36  Előzmény:Pápai László: 79210

Valószínűleg eltört a nyomórugó,én is jártam így.Ha cserélni kell akkor bontott gyári,bár mostanság talán van puhább fajta is,de pontos típust nem tudok.

7847 Kacsándi Szabolcs 2016-08-25 21:03:25  Előzmény:László Gurin: 79201

Csapi Bt vagy Zsombicar.Valamelyiknél mintha árulnák.

7846 Pápai László 2016-08-25 09:43:10  Előzmény:Kunyi Tamás: 79207

Nem, van holtjátéka...egyik pedálbenyomáskor pattant egyet, kicsit meg is nőtt a holtjáték, azóta csinálja...Sajnálnám a szerekezetet, ugyan van másik, de ez még a puga fajta, a másik kemény...

7845 Kunyi Tamás 2016-08-24 15:03:45  Előzmény:Pápai László: 79206

Nincs túlspanolva a kuplungbowden az íves műanyag anyával?
Lehet folyamatosan nyomja a csapágy a szerkezetet.

7844 Pápai László 2016-08-24 10:01:19

Sziasztok!

1,1-es Trabi kuplungszerkezet hibája miről ismerhető fel? Elindulás viszonylag oké, a 2. fokozat is( legalábbis nem annyira rossz), de a 3.-4. fokozatnál hirtelen gázadáskor csúszik a kuplung..persze lehet hogy a tárcsa lett olajos, de e kettő közt vacillálok..Nem ,a bowden nincs kiszőrösödve..

7843 László Gurin 2016-08-23 10:57:29

1.1-s trabanthoz fékerőszabályzót keresek, ennyi kell a vizsgáztatáshoz. üdv Gurin lászló Gyomáról

7842 Kunyi Tamás 2016-08-17 22:34:18  Előzmény:ábrahám ádám: 79193

Újat talán már nem tudomásom szerint - persze eBayen bármit megkapsz a kínaiaktól.
A meglèvő karburátorodat fel tudod újítani teljesen jóra.

7841 ábrahám ádám 2016-08-17 20:25:21

SZép napokat!

Mit gondoltok lehet e kapni trabant 1.1 es , legalább után gyártott, új karburátort? Na meg mennyiért ? Köszi ha lenne válasz .Egy ilyen kis design van a gépben :)

7840 Kacsándi Szabolcs 2016-08-09 20:51:43  Előzmény:Máté János: 79181

Valószínűleg megtaláltad a hibát.A tárcsáknak teljesen fel kell feküdni.Vagy gyenge vagy túl erős a tárcsa szorítórugója.Rosszabb esetben görbe vagy megmarta a blokkot.Így semmiképp ne használd,ha szerencséd van akkor a blokk még megússza.Ha nem akkor le kell szabályoztatni ami sok plusz költség.

7839 Bozsoki György 2016-08-07 21:14:40

Sziasztok! a segítségeteket szeretném kérni 4t trabant fék átépítésében. A hátsóféket szeretném elsőként módosítani golf fékekre. kérés a következő, milyen közdarab szükséges a cseréhez ill. tud e valaki benne segíteni. Előre is köszönöm.

7838 Máté János 2016-08-05 20:59:36  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79180

Sziasztok!Először is nagyon szépen köszönöm a hozzászólásokat!!!
Gyűrű létszám stimmel!A főtengely lendkerék felőli vége labirint-gyűrűs,másik szimeringes!Hengertalp tömítve,lehúzva!Kompresszió bőven!Van labirint-gyűrűm a másik oldalra is azt ki fogom cserélni!
A vezérlő tárcsákkal viszont lehet gond van ugyanis az egyik nem passzol teljesen a falhoz....van ennek tűréshatára vagy annak simulni kell mint állat?És hogyan javítható ha esetleg arra kerül a sor?Egyébként ha egy ici-pici szivatót kap akkor minden ok,alapjárat is van úgy ahogy és már nem akar meghalni minden áron,de ugye ettől meg előbb-utóbb elolajosodik a rendszer,gyertya beáll és lehet cserélgetni.A karburátort is mindenképpen újra ellenőrzöm és próbálok finomítani rajta mind szint mind tisztaság tekintetében.És mégegyszer köszi minden segítséget!!!!!

7837 Kacsándi Szabolcs 2016-08-04 21:48:19  Előzmény:Máté János: 79174

Nem értem hogy miért a karbival akadtok el,mikor több cserélésével is ugyanaz jelentkezik.Ha ismered a motorod belsejét akkor egyből tudni fogod,hogy szimering hiba van.Ha nem és újabb a kocsid,labirinttal,akkor nem ilyen hiba lesz.Hengerek talpát kell megnézni.Rosszabb esetben a vezérlőtárcsa adta fel,és vagy eldeformálódott esetleg leesett,vagy a rugói adták fel.
Első indításnál meg kell nézni melyik henger nem megy rendesen,gyertya melegedése elárulja.Ha az meg van akkor már tudható melyik oldal a rossz.

7836 Matkó Ádám 2016-08-03 23:23:37  Előzmény:Harcsás Sándor: 79178

A dugógyűrű kérdés jogos!Bár az már valami,sok gyűrű kell,hiányozzon.A kétütem képes ilyenekre,kiköpködi a kissebb alkatrészeket!Némileg meglepődtem,mikor egy generál előtt a hengerek lehúzásánál nem volt meg a létszám..Igazából nem nagyon tűnt fel,jött-ment.

7835 Harcsás Sándor 2016-08-03 20:55:33  Előzmény:Harcsás Sándor: 79177

Mind a hat dugattyúgyűrű ép és egészséges?

7834 Harcsás Sándor 2016-08-02 10:40:44  Előzmény:Matkó Ádám: 79176

Üdv! Megerősítem a szimeringcserés javaslatot!