Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Tobb kerdesem is lenne es ha lehet akkor hozzaertok segitseget kernem! Hamarosan vasarolok (ujra) egy 4T-t es szeretnem biztonsagosabba tenni a futomuvet, fekeket majd ezek utan egy kis motor tuning kovetkezne. Regebben halottam olyat hogy a futomuvet lehet vw polo-bol helyetesiteni egy-ket alkatresszel, ez mennyire igaz illetve ha van mas megoldas az is erdekelne. A fekeknel ugyszinten szeretnek hatra is tarcsafekeket illetve elore is nagyobbakat megbizhatobbat erre is szeretnek egy-ket jo otletet kapni. Olyan szerelok elerhetosegeit is szeretnem megtudni akiknek esetleg van tapasztalatuk ilyen fajta atalakitasokban.Minden lehetoseget szeretnek tudni hiszen van idom es egy kis felretett penzem is a projektra hogy, ujra kedvenc automat vezethessem! Nagyon szepen koszonom elore is a valaszokat hozzaszolasokat.
Szep napot mindenkinek!
Sziasztok!Tényleg nem az évszám van a váltón.Még régen először azt hittem,83-as,mire rájöttem,hogy a többin is ez van..Si 83.Mint a Simsonoknál,Si 91,tán az alu öntvény kódja.És még évre is ennyit csaltam..Olyan későn volt a váltás..Meg kerék csavar,88-as kéttém van,tekercs rugós már,nekem le kell szednem a tengelyről is az anyát,hogy le vegyem a dobot.Itt jöjjön egy kérdés:ez a hátsó dobfék néha agyf**zt okoz nekem,ezért ismerős az anya,meg a flexnek is..na,miért van az,hogy kifordulnak a pofák?Fölteszem őket szépen,minden a helyén,rugók,kézifék kötél,ennek ellenére mégis néhány kilóméter után horzsolja a pofa sarka a dobot.Mert kifele kényszerednek,nem is értem,hogy maradna a helyén?Megoldottam,egyébként,az első fékről lesett alátétes-rugós-vasmantyús szerkezettel..azóta nyugton van.Mondjuk elöl meg Wartburg fék van már,na,azon elég levenni a kereket,lejön a dob is!Négyütemű Trabi vásárlásnál egyetértek Tamással,és cáfoljatok meg,de a 4T-ék erősen rozsda hajlamosak.Ötvenéves Trabi talán,amit láttam lukasan,de az semmi nem volt a legutóbb bontottam 25 éves 4T-hez.Nem értem,hogy nem tört ketté,értem,hogy elhanyagolták,de..na.
Üdv. a fórumon! Ebben a cikkben Tibke összeszedte a fontosabb tudnivalókat. Jó olvasgatást!
Magam részéről egy rövid vélemény:
Alapvetően használható és élvezhető autó a Trabant, mindig jókedvvel ülök bele. Viszont a mai darabok jó része gondatlan gazdáknál hever lehajtott állapotban, így körültekintően keresgélj! Továbbá ebből kifolyólag mindenképpen szerelős autó lesz az elején, mivel vannak alkatrészek, amik ha nem is a használattól, inkább az idő múlásából adódóan mennek tönkre, kopnak el. 100.000 Ft-ért ne várj csodád, szerintem 200.000 Ft-tól már használható modelleket kapni (tisztelet a kivételeknek, jómagam 80.000 Ft-ért találtam garázsban elzárva egy szép 4T-t)
Köszönöm a befogadást. Szeretném a tanácsotokat kérni. Hamarosan venni szeretnék egy trabi 1.1 et. felujítás és napi használat céljából. Szeretném ha megosztanátok velem a tapasztalataitokat, hogy mire figyeljek oda a vásárlásnál.. mik a trabi buktatói. Utoljára 25 éve volt trabim de most úgy döntöttem megint az lesz.
A válaszokat előre is köszönöm.
Új típusú vastag keretes billenthető 4T belső visszapillantó tükör kiszerelésével még mindig küszködöm, sikertelenül. Egyszer kaptam egy tippet már itt a fórumon, de az nem segített sajnos.
Annyi ember újított már fel Trabantot, valaki nem emlékszik, hogyan kell kiszerelni?
Nagyon fontos, mert ott figyel egy a donorautóban és nincs szívem flexszel kivágni - és akkor beszerelni még mindig nem tudnám, mert a csavarhoz ugyanúgy nem férek hozzá!
Tapasztalataim szerint mivel a legtöbb 1.1-esen a hátsó lengőkart cserélték, jóeséllyel a hátsó féket is áttették...Persze lehet hogy neki még az eredeti 1,1-esé van fent,nekem ezek szerint a 2T-é..
Lenne egy kérdésem felétek!
Gondolom mindenki ismeri azt a fehéres, inkább majdnem színtelen füstöt, ami használtabb motorok kipufogójából jön. Nem a tömény fehérre gondolok, amikor a hengerfejtömítés adja meg magát.
Ez tipikusan olyan olajszagú füst, nem kék és nem csak hidegben, hanem ilyenkor nyári melegben is látszik - de nálam nem mindig, sőt a motor hőmérsékletétől is független.
Elvileg a szelepszárszimering elhasználódását jelzi, jól tudom?
Azt hiszem, a 601-esnek szerlehető le a fékdobja az általad leírt módon.
Trabant 1.1 hátsó fékdobjának leszereléséhez "sajnos" igenis le kell hajtani a tengelyanyát a tengelycsonkról. A fékdobot egy ék rögzíti az elfordulás ellen. A 4 darab tőcsavar így a fékdobban található, azaz a felni egy az egyben a fékdobra van felszerelve - melyet magam részéről nem tartok a legmegfelelőbb megoldásnak.
Tengelyanya: M24-es vállas anya, 36-os külső kulcsnyílással.
Annyit helyesbítenék, hogy a hátsó fékdob levételéhez egyáltalán nem szükséges levenni a tengelyanyát, elég a csavart kicsavarozni a fékdobból, és lejön. A tengelyanyával az agy is lejön, ami nem szükségszerű.
Szia,több váltó fémig mosása után sem jöttem rá,hogy mikoriak.Vagy várj..egy félórája gondolkozom már,rég mosogattam már azokat,küzdöttem a szabadonfutóval,mintha most beugrott volna,hogy a difiház tetején,a motorfelőli oldalon van évszám?Korántsem vagyok benne tuti..az biztos,hogy volt egy váltás,a régi váltók féltengely kihajtásnál kétbütykösek,az újabbak hárombütykösek,és számjegyzésben sz*r vagyok,nem tudom pontosan,hetvenes évek közepe,vége,talán..sokat nem,de kicsit mégis segíthet.Holnap lemegyek a pinyóba,van régi,van új,megnézem.
Az bizonyos piros visszajelző lámpa a fékolaj alacsony szintjét hivatott jelezni.
Ennek többnyire 2 oka lehet:
1.) Nagyon kopott fékbetétek és fékpofák. A fékmunkahengerek dugattyúi ilyenkor nagyobb mértékben vannak kint, így csökken a fékolaj szintje a kiegyenlítő tartályban.
2.) Valahol szivárog a fékolajad!
Ezt egyszerű szemrevételezéssel meg tudod állapítani. Néhány jellemző hely: fékpedálnál a főfékhenger nyomórúdja mellett; az autó alján a fékerőszabályzó; gumi fékcsövek.
Ha van rá mód, mindenképp nézd át a fékeket is. Elöl a tárcsafékhez könnyű hozzáférni, azonban hátul a fékdobokat kissé macerás dolog levenni. Azt hiszem 36-os krovafej fogja a tengelyanyát (talán 34?).
Sziasztok!
Az utóbbi hetekben a Trabant 1.1-em műszerfalán fel-, felvillan a piros felkiáltójel (középen felül, az olajnyomás- és töltésjelző között). Még soha nem tette eddig: mi lehet az oka?
Köszönettel, Tiberio
Köszönöm a válaszokat.A képen az én trabim van. Szét kapom a munkahengereket, ha rozsdás- kopott csere, ha nem odafigyelek a felújítóra. A fékcsöveket mindenkép cserélem.
Nekem ez a finom puha a gyári volt még, a kocsi az első tulajtól van, és a szerkezetet még nem cserélték, csak a tárcsát. a másik kemény, már gyakorlatilag mindent szétszedett..Nem a kinyomással van bajon, nem vagyok az a pehelysúlyú, kinyomom, de a kinyomóvillát, a pedált, a bowdent és a tűzfalat is széttépte a másik trabiban, ezért is szerettem volna ezt a fajtát megmenteni..
Szia,szép az autó,már ha a képen látható a tied!Mindenki jót szólt,kerekeknél munkahengerek,kiveszed,megfogod a kis dugattyút,ne repüljön el,és kompresszorral befújsz a fékcső helyén.Én így szoktam,egyből kiderül,mozog-e?Vagy hagyhatod kimenni,legalább el tudod pucolgatni.Fékcsöveket átnézed,hátul is a kis elosztót.És igazából annyit szerettem volna hozzáfűzni,ha felújításra szánod magad a főfékhenger kapcsán,nagyon nézd meg a felújítószettet.Volt nekem egy marék régi gumikarikám-vagy karmantyúm,valamelyik jó,oszd be,na,de legutóbb egy már hiányzott a négyhez,autósboltban több valamivel együtt vettem egy felújítószettet.Vagymit,ott nem néztem,már csak a garázsba,a régihez képest mintha biciklibelsőből vágták volna ki.Történet vége,egy öreg bácsitól vadásztam a régifajtából,az se gyári,de már olyan 15 ezret mentem vele,es nincs vele baj.
Szerintem fordítva gondoltad.A gyári szerkezet egy puhább könnyen kezelhető szerkezet.Az utángyártott kisipari az a kemény,abból az időből amikor még nem nagyon volt másik vagy irreális áron.Akkor mindenki ezeket szerelte be.Nekem is ilyen volt bent,alig lehetett kinyomni.A vége az lett hogy eltörte a kinyomóvillát.De javítottam olyat is,aminek a tűzfala szétrepedt,mert a lemez engedett előbb.Ki is szereltem és ment bele a gyári.Azzal nem volt gond.
Nekem gyári szerkezetem van és azt nem igen ajánlanám, mert viszonylag kemény. A tartalék régi autómban egy nem gyári kuplungszerkezet van, ami kényelmesen puha.
A gyári szerkezetet én csupán restaurált autóba ajánlanám.
Sajna én is ilyesmitől tartok..Nem sok kedvem van kiszedni az egész hóbelevancot, de ha kell, hát kell..van másik tárcsám is és szerkezetem is, de ez a szerkezet volt az igazi, nem az a kemény sz*r...
Valószínűleg eltört a nyomórugó,én is jártam így.Ha cserélni kell akkor bontott gyári,bár mostanság talán van puhább fajta is,de pontos típust nem tudok.
Nem, van holtjátéka...egyik pedálbenyomáskor pattant egyet, kicsit meg is nőtt a holtjáték, azóta csinálja...Sajnálnám a szerekezetet, ugyan van másik, de ez még a puga fajta, a másik kemény...
1,1-es Trabi kuplungszerkezet hibája miről ismerhető fel? Elindulás viszonylag oké, a 2. fokozat is( legalábbis nem annyira rossz), de a 3.-4. fokozatnál hirtelen gázadáskor csúszik a kuplung..persze lehet hogy a tárcsa lett olajos, de e kettő közt vacillálok..Nem ,a bowden nincs kiszőrösödve..
Mit gondoltok lehet e kapni trabant 1.1 es , legalább után gyártott, új karburátort? Na meg mennyiért ? Köszi ha lenne válasz .Egy ilyen kis design van a gépben :)
Valószínűleg megtaláltad a hibát.A tárcsáknak teljesen fel kell feküdni.Vagy gyenge vagy túl erős a tárcsa szorítórugója.Rosszabb esetben görbe vagy megmarta a blokkot.Így semmiképp ne használd,ha szerencséd van akkor a blokk még megússza.Ha nem akkor le kell szabályoztatni ami sok plusz költség.
Sziasztok! a segítségeteket szeretném kérni 4t trabant fék átépítésében. A hátsóféket szeretném elsőként módosítani golf fékekre. kérés a következő, milyen közdarab szükséges a cseréhez ill. tud e valaki benne segíteni. Előre is köszönöm.
Sziasztok!Először is nagyon szépen köszönöm a hozzászólásokat!!!
Gyűrű létszám stimmel!A főtengely lendkerék felőli vége labirint-gyűrűs,másik szimeringes!Hengertalp tömítve,lehúzva!Kompresszió bőven!Van labirint-gyűrűm a másik oldalra is azt ki fogom cserélni!
A vezérlő tárcsákkal viszont lehet gond van ugyanis az egyik nem passzol teljesen a falhoz....van ennek tűréshatára vagy annak simulni kell mint állat?És hogyan javítható ha esetleg arra kerül a sor?Egyébként ha egy ici-pici szivatót kap akkor minden ok,alapjárat is van úgy ahogy és már nem akar meghalni minden áron,de ugye ettől meg előbb-utóbb elolajosodik a rendszer,gyertya beáll és lehet cserélgetni.A karburátort is mindenképpen újra ellenőrzöm és próbálok finomítani rajta mind szint mind tisztaság tekintetében.És mégegyszer köszi minden segítséget!!!!!
Nem értem hogy miért a karbival akadtok el,mikor több cserélésével is ugyanaz jelentkezik.Ha ismered a motorod belsejét akkor egyből tudni fogod,hogy szimering hiba van.Ha nem és újabb a kocsid,labirinttal,akkor nem ilyen hiba lesz.Hengerek talpát kell megnézni.Rosszabb esetben a vezérlőtárcsa adta fel,és vagy eldeformálódott esetleg leesett,vagy a rugói adták fel.
Első indításnál meg kell nézni melyik henger nem megy rendesen,gyertya melegedése elárulja.Ha az meg van akkor már tudható melyik oldal a rossz.
A dugógyűrű kérdés jogos!Bár az már valami,sok gyűrű kell,hiányozzon.A kétütem képes ilyenekre,kiköpködi a kissebb alkatrészeket!Némileg meglepődtem,mikor egy generál előtt a hengerek lehúzásánál nem volt meg a létszám..Igazából nem nagyon tűnt fel,jött-ment.