Gudlákk... arra vigyázz, hogy Trabant megszállotthoz vigyed. Átlag autószerelőhöz nem szabad, mert vagy lehúz, vagy kókányol. Extrém rossz esetben kilop valami fasza alkatrészt a kocsiból. Szóval én azt javasolnám, hogy csináld meg magad. :) Sajnos arrafelé nem vagyok ismerős, így nem tudok ajánlani szerelőt. Segítenék szívesen, de messze vagyok.
Végül is ami biztos, motor ki. Ha lendkerék szimering, akkor csak a lendkereket és a szimeringházat kell levenni. 1 anya és 3 csavar. Ha ékszíjtárcsa szimering, akkor darabokra kell szedni. Egyébként mindentől függetlenül érdemes volna egy totál revíziót csinálni rajta. Az enyém motorja talán '98-ban lett szétdöntve először, akkor kapott labirintgyűrűt szimering helyett. És labirintos lendkereket. Ekkor 14 éves volt és kb. 45-50 ezer km volt benne. Aztán 2003 év elején megállt a főtengely, azután ment félre a gyári motor és egy tartalék motort kapott. 10 évvel később, restauráláskor természetesen a gyári motor lett felújítva, szimeringes főtengellyel. Itt alul van pár kép a szerelésről: https://trabantklub.hu/index.php?mit=topikok&mit1=mutat&id=68&forum_lap=10 (Revíziókor a blokkfelekhez Nitrolakkot tettem, az volt gyárilag is. Hermosal csak a hengertalphoz és a hengerfejhez (vékonyan!) jó.)
Szerszámszükséglet:
- dugókulcsfejek (10, 13, 17, 30, 36), hajtókar, toldó,
- csillag-villáskulcsok (10, 13, 17),
- lapos csavarhúzók,
- kalapácsok,
- nyomatékkulcs (durván 0-100, 100-200 közöttieket használtam) nem árt, főleg ha nem rutinos az ember,
- csőrös fogó,
- legyen azért még: fogó, tüske / dorni, fa darab, ilyesmi. :)
Anyagszükséglet pucoláshoz:
- hígító / benzin / gázolaj / D3-as Brigó / grillgyújtó (= kerozin) / fékfolyadék
- gyökérkefe sörtével rendelkező ecset. Itt az Anda-ban kapni ilyet. Sima 1"-os ecset, csak jó vastag, műanyag szálai vannak. Nem oldja semmi, és jól lehet vele pucolni.
- hosszabb sörtével rendelkező ecset: a hengerek bordáihoz.
- esetleg magasnyomású mosó. Fontos, a rozsdásodásra hajlamos részeket nem hagyni ázni (vízben).
- a főtengelyt, dugattyúkat szigorúan csak kőolajszármazékkal. És mindig törölni, olajozni. Egyébként a főtengely görgőit sem ártana megnézni, milyen állapotban vannak. Valószínűleg még nincsen semmi bajuk.
- szike, a legvégső esetben és csak nagyon óvatosan, tömítés maradék eltávolításhoz.
Anyagszükséglet összerakáshoz:
- tömítéskészlet (jó a mai gyártású is),
- 2 db szimering (az ékszíj felőli hibátlan, a lendkerék felőlit cserélnem kellett revíziókor, a gyári új helyett jelenkori újra, pedig a gyári is puha volt),
- Nitrolakk
- 1-1 biztosító lemez a főtengely két végére,
- vezérlőtárcsa pár (érdemes cserélni). Én gyári újat tettem be, de vettem egy utángyártott újat is, amiről levágtam a 4 furatot, kb. 1x1 cm-es nagyságban, majd rápöttyöltük a gyári új párra. Így a menesztő stift és a tárcsa is sokkal tovább bírja, mielőtt elkopna. + nálam fel volt szabályozva a blokk, és már közel volt a menesztő stiftek végéhez a tárcsa, nem akartam kockáztatni. Vaterán amúgy van egy kissé rozsdás gyári új pár, simán megvenném, megpucolva így is többet ér, mint a rossz fajta utángyártott. De a zöldfestékes utángyártott jó amúgy. Meg persze a halványzöld gyári. :)
Amúgy egyetlen szerelő sem fogja neked elpucolni kívülről. De nem is muszáj tökéletesen. Elég annyira, hogy összeszereléskor a fogdosástól már ne potyogjanak trutymódarabok a motor belsejébe vagy a tömítőfelületekre. :) Persze a restaurálás teljesen más téma. Egyébként van helyed ilyesmire? Vagy valami paneldzsungel közepén, csillaggarázsban lakik az ikertesó? Utóbbi esetben nehogy nekiállj. Na jó, neki lehet, de nagyon kényelmetlen. Még nyáron is.