Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Lehet felújitottat is! Itt kérdezzetek rá: Németországból Importált új és bontott alkatrészek (Trabant 500, 601, 1.3 Wartburg 353, 1.3 Barkas) nagy választékban. Érd.: 8-17 óra között Fax./Tel.: 06-25-484-818 Mobil.: 06-20-942-7978 (Horváth Ferenc).
Csak egy kérdés, hogy felpiszkáljam ezt a topicot is... Meg azért érdekel is a dolog. Most éppen nincs szükségem rá, de azért érdekelne, hogy lehet-e kapni új (mondjuk utángyártott) hátsó lengőkart! Mert hogy ugye az is elég gyenge láncszem megrozsdásodott állapotban, és én újat még nem láttam... Szóval gyárt-e ilyet valaki?
Nekem volt két trabim is és a régebbin ami 78-as volt azon volt. A wareszomon is volt csak fényezés után én állat nem raktam vissza. Olyan fekete ragaccsal bolt felrakva. Kidobtam a nilonkát. Most meg meg van hajolva a kárpit. Szóval lehet nem mindbön van. Második trabimban már nem volt bár azt már újrafújtan vettem. De mondom a legjobb a bakelit kárpit. Olcsón kigyün. Az meg aztán tuter hogy nem hajlik mög.
"Frensis bejegyzéséhez: az első bekezdés ugye az én korábbi válaszom Grisa problémájára.
Üdv Frensis! Megleptél ezzel a nylon sztorival. Ugyanis rengeteget jártam bontóba, s még elvétve sem találtam nylon borítást Trabant ajtókárpiton. Viszont a nem megvetemedett párra is nylon nélkül találtam. Amúgy valóban, valszinleg a nedvességre gerjedthetett a kárpit. De, hogy a mienk pont az volt!?"
én egyik Trabimon sem találtam nylont.......se az alkatrész-Trabin, sem a "84-esen........
Trabant 601 Special "84 DCC-060 Died Trabant 601 Special "90 DLE-093 Little Boy https://gportal.hu/littleboy
Frensis bejegyzéséhez: az első bekezdés ugye az én korábbi válaszom Grisa problémájára.
Üdv Frensis! Megleptél ezzel a nylon sztorival. Ugyanis rengeteget jártam bontóba, s még elvétve sem találtam nylon borítást Trabant ajtókárpiton. Viszont a nem megvetemedett párra is nylon nélkül találtam. Amúgy valóban, valszinleg a nedvességre gerjedthetett a kárpit. De, hogy a mienk pont az volt!?
Grisa! A Trabanthoz sokszor sok türelem kell, de szinte mindig meghálálja. Tapasztalat. Ez az ajtókárpit téma minket is érintett. 2T Trabantomon soha nem találkoztam a problémával, de a 4T-nk kárpitja megvételétől kezdve girbe-gurba volt. Most sem értem miért, de valamitől megvetemedhetett, ráadásul mindkét oldalon. Hiába pattintottam a helyére az egyik ajtó egyik oldalán, a másik fele egy idő után megint kijött. Meguntam, elmentem a bontóba, s egy jó állapotú 2T-ről hoztam egy pár egészségeset. Azóta no problem. A füleket néha én is meghajtogatom, de a lelazulásnak (kinyúlás) technikai okai nálunk a gyári könyöktámasz használatából erednek. (Ezek csak a kárpithoz vannak csavarozva, ellenben az eredeti ajtófogantyúkkal.) Ha beszorul mögé, akkor sem kell aggódni, türelem és hegyesfogó a megoldás no meg némi erő. Amúgy a bontós látogatások során nem árt néha a padlózaton heverő, nem rozsdás füleket elhozni, hisz ezek főként a korrózió miatt fogyó eszközök
.....
A Wartburgon is ugyan az a kárpitfunér van mint a trabin. Azért hajlik jobbra-balra mert, az ajtó belsejében lecsapódó párát nem bírja belülről. Főleg akkor szokott baj lenni ha nincs meg a kárpit mögötti nejlon mert az azért lenne, hogy visszatartsa a nedvesség érintkezését a funérral. Azt tudod csinálni, hogy a funért körberajzolod egy üvegszálas bakeliton, ablaktekerőt, hamutartókat, felfogató pókok furatait mindent, és azt kárpitozod be. Az tuti nem hajlik meg örök élet lesz. Ha több lóvéd van akkor egy spoilerossal csináltatsz egy másikat üvegszálból, valami nyugati autó mintájára, formás zsebekkel, kartámasztékkal stb.
Nekem nincs elcsámpuléva a kárpit. És a 4t-mben már nem is az eredetivel raktam fel őket, hanem valami samara műanyag-bolhával. Na, az meg törik, mint a ropi... A 2t-ben kínlódok velük csak...
Grisa! A Trabanthoz sokszor sok türelem kell, de szinte mindig meghálálja. Tapasztalat. Ez az ajtókárpit téma minket is érintett. 2T Trabantomon soha nem találkoztam a problémával, de a 4T-nk kárpitja megvételétől kezdve girbe-gurba volt. Most sem értem miért, de valamitől megvetemedhetett, ráadásul mindkét oldalon. Hiába pattintottam a helyére az egyik ajtó egyik oldalán, a másik fele egy idő után megint kijött. Meguntam, elmentem a bontóba, s egy jó állapotú 2T-ről hoztam egy pár egészségeset. Azóta no problem. A füleket néha én is meghajtogatom, de a lelazulásnak (kinyúlás) technikai okai nálunk a gyári könyöktámasz használatából erednek. (Ezek csak a kárpithoz vannak csavarozva, ellenben az eredeti ajtófogantyúkkal.) Ha beszorul mögé, akkor sem kell aggódni, türelem és hegyesfogó a megoldás no meg némi erő. Amúgy a bontós látogatások során nem árt néha a padlózaton heverő, nem rozsdás füleket elhozni, hisz ezek főként a korrózió miatt fogyó eszközök.
há me mi a fasznak görbíted?! úgyis jobb ha kitakarítod időnként az ajtók alját me ha nem akkor elkezdenek rozsdásodni szal ne hajligasd, hanem ha lejön akkor nyomd vissza....vagy kicsit hajlíts, annyit hogy csavarhúzóval gond nélkül kijöjjön...........
oké, de én berakás előtt szét szoktam kicsit görbíteni őket, mert ha ezt nem teszem meg, akkor később zörögni fognak. És a kárpitba bújó részét meg összébb szoktam nyomni, hogy ne csak úgy lógjon rajta a kárpit, hanem fogja is meg! És így már egyáltalán nem jön ki olyan könnyen! De fogjuk rá, hogy kijön. De akkor még mindig van legalább egy, aminek a rugós része beugrik a lemez mögé, és azt onnan már az isten se szedi ki egyben! Legalábbis annyi türelemmel nem, amennyi nekem van...
ugye minden patentnak alul van az a része amit be kell nyomni....na a felső patentok legtöbbször engedelmeskednek, tehát elég ha az ajtó és a kárpit közé berakod a csavarhúzót és feszít....az felső kipattan ilyenkor elnindulsz jobbra vagy balra, ilyenkor már alá tucc nyúlni az alsó pöcöknek.....
Akkor meséld már el, hogy hogyan pattintod ki amikor a rugós fele nem nekifeszül a lemeznek, hanem bemászik mögéje, és ott végleg megakad?!?! És különben is: ha úgy ki van nyitva a rugó, hogy ne zörögjön menet közben a fémen, akkor csak erőszakkal jön ki. De ha te tudod, hogyan kell kivenni egy rendesen előfeszített bolhát, ami a kárpitban is megszorul, és a kaszniba is rendesen bepattan, egy csavarhúzóval karcmentesen, akkor lécci írd már le, mert nekem még nem sikerült.
mondom hogy nem kell elbaszni...én egy karcot csináltam mikor nem pattintani akartam a pöcköt, hanem tépni.....ekkor természetesen túlszaladt a csavarhúzó.....
nekem nincsenek hasonló problémáim....kicsit rásegítek csavarhúzóval és egyből jönnek le szépen.....mindent csak ésszel....
Hát ez az! Ha ésszel állok neki, akkor a csavarhúzót eleve elfelejthetem, mert a friss fényezést nem akarom széjjelkaristulni! De még a kisöregen is szívok, ahol bátrabban használom a csavarhúzót. A mittudoménhányból egy mindig tutira beleakad a lemezbe, és csak kiszaggatni tudom.
Hadd említsem itt meg az ajtókárpit bolháit! Szerintem rettenetes! Mondjuk mentségül szolgál, hogy amikor az autósboltban átnyálaztam az egyéb típusok bolháit, azok sem voltak különbek... Vagy ha mégis, akkor olyan áruk volt, hogy egy teljes kárpitozáshoz szükséges mennyiség kitette egy üzemképes 2t árát... Hogy miért nem tetszik? - mert meglazul és zörög - mert amikor ki akarom szedni, akkor jobb esetben csak szimplán nem akar könnyen kijönni (bár előtte olyan laza volt, hogy majd kiesett) - rosszabb esetben kivételkor befordul, és megakad. Na, ilyenkor jön az "erőszak mindent megold" elve. Másképp ki se jön már... - eltörik - és ha ezek egyike sem következik be, akkor egy erélyesebb ajtócsukásnál az egész kárpit az ülésre hullik...
Prokee! Azért kösz, majd gyüjtjük a zsetont rá. Addig marad a csak leállított motornál kapcsolható 1-es és rückwertz. (Városban, parkoláskor izgi.) (Tyart még egyszer nem veszek bele, abból elég volt.)
A Delphi egészen pontosan Borg&Beck, csak nemrégen a Delphi csoport felvásárolta. Forgalmazzuk is, a WB 1.3 szett cikkszánma HK 10325, van is a Meteornak éppen, 37291 pénzért. Darabban ez nem létezik egyébként, de helyettesíthető mondjuk a HE 1240 szerkezettel (16833), HB 8061 tárcsával (13910). A csapágy most nagyon nem jut eszembe... Egyébként jóképességű cucc, tudni kell, hogy alig gyártanak, nagyrészt csonagolnak. 80%-ában LUK (INA), Valeo, Sachs van, sőt rengeteg gyári, különösen a VW-hez. Azt viszont nem tudom, mi lesz tuti a keméynséget tekintve.
Prokee! A - (most egy kis reklám?)- Delphi nevű szettről van neked , vagy bárki másnak valami tapasztalata? Ez árban ugyan jobb mint a Sachs - azaz olcsóbb - ,de nem tudom, hogy milyen minőségű cuccról lehet szó.
"No, akkor melyik is lenne a legpuhább,"finomabb"? Várok egy pár - akár konkrét - tippet,"
Nem nagyon tudok konkrét tippet adni, mert nem volt szerencsém végigpróbálni. Ezért is maradt ki az alkatrész-keresőből. Működni sokfélével fog, de hogy mivel jár könnyen, nem tudom.
"az ablaktörlő tengely, ami hajtja a lapátot......."
Nem annyira gyenge pont az, csak karban kell tartani... WD-40-et neki két évente egyszer, és semmi baja sem lesz.
lehet hogy ezt már más említette, de most én is leírom: sztem az egyik gyenge pont a 2T esetében (a 4T-jét nem ismerem) az ablaktörlő tengely, ami hajtja a lapátot.......sajna saját tapasztalatból beszélek, és bontó híján még nem tudtam pótolni
Prokee! No, akkor melyik is lenne a legpuhább,"finomabb"? Várok egy pár - akár konkrét - tippet, mert néha már tele van showcipőm az üggyel. (A családé meg pláne!) Ráadásul a boltokban sem túl segítőkészek, ha megtudják, hogy "csak egy s..." Trabantról van szó. Tapasztalat, nem feltételezés...
Természetesen VW. Leginkább 1.1 és 1.3, de a különböző gyártók cikkszámiat ide-oda váltogatva kibukik még pár cikkszám, amik eredetileg más motorokhoz lettek kitalálva, de tökéletesen passzolnak a Tr-Wb-ba is -> viszont változik a keménység.
Teljesen szerkezetfüggő a keménység. Sajnos konkrét ötletem nekem sincs, mert (szerencsére) nem kellett végigpróbálnom mindet
Legutóbb 10-12 keresztváltásból találtam egy cikkszámot, ami szimpatikusnak tűnt - bele is raktam. Nem olyan kemény, mint szokott, de a 2T-hez képest azért rémisztő...
Kb. 64 ezer volt benne mikor vettük, most kilencvenvalamennyi. A próbakörön a tulajdonos tag, nagyon hülyén kezelte, röhögtük is: biztos nem tud vezetni. Aztán jött a lapon már említett bizonyos téli hazamászó-túra, így nem is koncentrálhattunk a problémákra. Csak haza akartunk jutni. Meg amúgy is: előtte nem vezettünk ilyet, honnan tudtuk volna, hogy zűrös. A szerelők szerint azért sikerült egy a "különlegesebb" autók közül szereznünk egyet. Többnél is hallottak már hasonló kupplung zűrökről, na de a milyenk. Mi megtanultunk a problémával együtt élni, de ha lesz pénzünk (csak vennénk már végre egy lottószelvény...), megpróbálunk egy minőségibb alkatrészcsoportot szerezni hozzá, ugyanis hallottam egy érdekes kísérletről, melyet egy ismerős szerelő követett el: egy használt (gondolom márkás) ezres Polo cuccait építette be egy hasonlóan beteges Trabantba, s láss csodát - állítólag - olyan lett a korábban kétlábas kupplungja, mint a vaj. Apropó, Neked milyen nehéz taposni a pedált?
És 99 óta mennyit mentél autóval. Én még májusban lesz 2 éve, hogy használom, de nem igazán sokat járok vele. Ijesztő, ha tárcsa hamar elhasználódik, mert nem 1szerű csere. Ezt tudva szelídebbre veszem gyorsításokat. Koromhoz illőre. Néha hallok reccsenést, de azok laza kuplung használat következményei. Szoktam hycomattal is járni, és lazán veszem kuplung használatot.
Üdv. Btibor! "99 óta van nálunk, azóta volt egy komplett csere, plusz még egy tárcsacsere. Most is gallyon van. Mindig után kell feszíteni, mert először recsegve, majd egyáltalán nem veszi a fokozatokat. (Végső esetben csak leállított motorral lehet egyest meg rückwertzet kapcsolni.) Tavaly tavasszal a feszítés miatt a bowden átszakította a tűzfalat. Előtte pedig kb egy évvel kicseréltem a komplett pedálsort. (a kupplunngé el volt hajolva!). Kérdés? (Azért szeretjük...)
Ígérem, hamarosan másik szolgáltatóhoz költözök az oldalammal, és akkor talán végre mindenki mindent lát... A karosszériás csinálta, akinél a felújítás történt. Nekem teccik.