Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Ha hosszabb utakra használod a kocsit, akkor nem jelent gondot a visszatöltés. Rövid távokon használva, különösen télen, felemésztik a fogyasztók a generátor által termelt áramot, az akksi visszatöltésére alig jut. Nagyobb kapacitású akkut nagyobb árammal vagy több ideig szükséges tölteni. Persze a több áramnak a fogyasztók is örülnek. Az a baj, hogy m?szer nélkül nem nagyon lehet észrevenni, hogy egy nagyobb akksi mondjuk csak a fele indítóáramot képes már leadni a névlegeshez képest, mert még ez is vígan elég a motor beindításához. Viszont károsodik az akksi, ha hosszabb idejig alultöltött állapotban van. Egyik lehetséges mód a kiküszöbölésre egy komolyabb generátor, a másik, akkutölt?vel pótolni a hiányzó kapacitást. Nekem 74Ah kapacitású akksi van, 2005-ös dátum van a garipapírján, ablakmosó kutla nem is fér el t?le. Hetente csatlakoztatom "okos" tölt?höz, így jó er?ben van mindig.
Apropó pilácsok, meg töltés... a következ? a történet: sötétben amikor reflektorról visszaváltok tompítottra, néha valahogy úgy megy végbe az átváltás, hogy a refi egyb?l elalszik, viszont a tompított egy kis késéssel kezd el világítani. De mondom csak néha... a régi fajta "hangos" relém van. Ez vajon mit?l lehet?
HF levéve, hát nem semmi az a sürü kávészerü massza ami az olajból lett a faggyáló folyadéknak hála. (a vezérlésoldali elsö hengernél lévö tüzgyürü volt szétmenve, és némelyik vízjáratnál is fel volt már púposodva a tömítés) De ezzel a fagyállós cuccal van tele minden, és arra gondoltam, hogy valamivel át kéne öblíteni a HF-et, és nem ártana magát a blokkot is valahogy kitisztítani. Mert félek hogy amennyi marad ebböl a masszából a HF-ben és Blokkban, elrontja az új olaj tulajdonságait. Mit ajánlotok? Csak csavarozzam le az olajteknöt és mossam ki egyedül azt és egy új tömítéssel vissza? (egész ma délutántól csöpög egy edénybe az olaj a teknöböl) Érdemes ezért kiszedni az egész blokkot, és szétszedni olajpumpástul, fötengelyes/dugóstul a takarítás miatt? HF-nél a szelepek csak célszerszámmal kiszedhetöek? Még valami: a HF levételekor láttam, hogy az elsö henger ugyebár vizes és kapott a kettes is picit. Még a HF levétele elött kicsavartam a gyertyákat. Az elsö hengerhez tartozó gyertya fekete dzsuvás volt, -ez talán érthet? is-, a kettesé szép aranybarna, a hármasé kokszos!, és a négyesé szintén aranybarna. A 3-mas henger kokszos gyertyája ráadásul jól le is van harcolva, durván el van rövidülve rajta az elektróda a többi gyertyához képest. Na ez mitöl lehet? Várom a véleményeket... [i](Módosította PAtr0n 2010.01.01. 21:18-kor)[/i]
Köszönöm a választ! Azért kérdeztem, mert az akksi újonnan nyáron került az autóba, de mintha most már gyengébben, sárgásabban világítanának a fényszórók, illetve a nagy hidegben nem bírta az önindító átfordítani a motort 2 nap állás után. Egyéb fogyasztó csak CD lejátszó és gyújtásra kapcsolt er?sít? van az autóban, ezek gondolom nem szívhatják le az akksit. Arra gyanakszom, hogy a generátor nem tölt vissza megfelel?en.
Sziasztok! Akkumulátorral kapcsolatban kérdezem a Márkatársaktól, hogy mi történik, ha a 4T trabiba a gyárinál er?sebb, 60-65Ah-s akksit rakok? Kompatibilis ez a gyári generátorral, vagy azt is illik er?sebb VW generátorra cserélni?
Lenne egy kérdésem a ködlámpa bekötésével kapcsolatban. Régebbr?l úgy tudom, hogy van egy olyan el?írás, hogy a ködlámpának úgy kell bekötve lennie, hogy nem világíthat együtt a reflektorral. Érvényben van ez még? Csak mert az újabb autók kb. 100%-nál már simán fel lehet kapcsolni a ködlámpát akkor is, ha a refi világít.
Ha kulcsrakészen akarod a motort: F?tengely: Mihályfitól rendelsz egyet (postán elküldi), lehet?leg csapszeggel, t?görg?vel.
Ha ez megvan, akkor tudok szakit Egerszegen, nem fogsz csalódni. Furatni is szeretnéd amúgy? Gábor nagyjából jól írja, igaz Sipos Dezs?nek hívják az ürgét, ? a szerelést megcsinálná, a gépmunkát pedig a Bandi, 200m-rel arrébb.
A kiszerelt f?tengelyt felküldöd Mihályfinak, mivel "betétdíjas". Mondjuk nem tudom, hogy utólag is visszafizeti-e, kérdezz rá, nagyon segít?kész az öreg. [i](Módosította Spityu 2009.12.30. 17:48-kor)[/i]
Azt hiszem, most belenyúltál a frankóba! Szerintem azok a szerel?k, akik tisztességesen megcsináltak ilyet, már kihaltak. Nincs kedved magad belevágni? Nem bonyolult. Esetleg tudom ajánlani Zalaegerszegen a Bodó m?helyében dolgozó szakit, aszt hiszem Simonnak, vagy hogy hívják, jelenleg kisgépeket javít a ZTE stadion mögött a vasút mellett. [i](Módosította orygabor 2009.12.30. 17:38-kor)[/i]
Köszi, erre gondoltam én is. Viszont helpet f?leg Pestiekt?l kérnék! Tud valaki gyorsan egy autósboltot mondani ezen az útvonalon ami nyitva is van?: 31-es föúton jövünk be ma Pestre (Pesti út után Kereszttúri úton tovább), és a Kerepesi útra befordulva az Aréna plázának vesszük az irányt. Sürg?s lenne.
Egyszer?. Ne kapcsold be a lámpát. És akkor nem villog. A generátort nézd körbe szerintem. Nekem pl egy sima takarítás elég volt. ÉS sokat jelentett. Bár nekem nem a lámpa villogott, hanem a töltöésvisszajelz? pislogott állandóan halványan. Kicseréltem el?tt a fesz szabályzót is de azzal is. aztán mégegyszer leszedtem , és akkor generátor takarítással többé kevésbé helyre jött.
Köszi a gyors választ, sajnos most egy generátor felújítás nem fér bele az anyagi keretbe. A kondikkal csak ideiglenes hiba kiküszöbölést szerettem volna véghezvinni. Az akkuumlátorom 1 éves, tehát nem azzal van a baj. A karburátorom Szegeden lett tisztíttatva, beállíttatva, ezért ehhez sem nyúlnék, mert az alapjáratom nem megy 1000 alá. Az autó tavaly télen volt autóvillamossági szervizben, mindent átnézettem rajta, még a töltést is, amire azt mondták, hogy kiváló. Így utolsó próbálkozásként a kondenzátorok beiktatására gondoltam. Szerinted kicsit sem segítene?
Ha a töltésre gyanakszol, akkor annak m?szeres felülvizsgálata szükséges. Ha az akksid jó, és kizárhatjuk annak hibáját, akkor vélhet?en a generátor keféje, vagy a csúszópályák kopottak. A feszültségszabályzó hibáját is kimérheti a villanyszerel?. A generátor felújítását követ?en remélhet?leg elmúlnak a panaszok. Az alacsony alapjárat is okozhat hasonló tüneteket, de miel?tt hozányúlnánk a karbihoz, érdemes kizárni/feltárni/orvosolni a karburátor, gyújtás, töltésrendszer esetleges hibáit. A kondenzátor beépítése nem helyettesítheti a generátor, vagy bármi egyéb hibásan m?köd? dolog javítását.
Sziasztok! Van egy olyan bajom, hogy a világításom alapjáratnál, meg gondolom kisebb sebességnél villog, vagyis remeg, de egységesen. A generátor szerintem nem tölt egységesen és a feszültségingadozásoknak köszönhet? ez a villogás. A kérdés az, hogy hogyan küszöbölhetem ki ezt a kicsinek nem mondható problémát? Szerintetek elég egy-egy kondenzátort betenni a világítások elé? Vagy mégis mi a megoldás? Üdv: Atesz.
Ennyi lenne a különbség a 2 között? NEm hiszem! A golf szívósor pont azért megy fel a TR/WB hengerfejére, mert az ugyanaz a 3 autónak. A karbitalp már más tészta, mert abban különböznek az oké. Csak érdekelne, hogy oda tehetem e a Golfét is, ha nincs más.
hátul meg a sok kézifékes tekeri le, találkoztam már jó pár ilyen esettel,de a kúposra nem jellemz? csak az újabb fajtára.ezért ajánlatos a pupi tengelycsonk rögzítés az újfajtánál.
No a héten meglesz a HF tömi csere, és eggyúttal a többi cseréje is. Jelenleg a zsombicarból nem tudnak szívósor tömit küldeni. A kérdésem az, hogy a Golf vagy Polo szívósor tömije jó lesz e helyette?
Sem a tengely, sem a csapágyak nem tudnak elmozdulni, és nem a retesz miatt. A csapágyak küls? gy?r?je belülr?l támaszkodik fel, vagyis kifelé a bels? csapágy, befelé a küls? csapágy támasztja a tengelyt. Az agy bels? része pedig feltámaszkodik a küls? csapágy bels? gy?r?jére. (Most látom, milyen világos, és egyszer? fogalmazás, haha!). A lényeg, hogyha mindent ugyanúgy csinálsz vissza, nem lesz semmi baj. Ja, és ki ne feledd a középs? cs?szer? távtartót! Ez biztosítja, hogy hézagmentesen illeszkedjenek a csapágyak, de ne is szoruljon. [i](Módosította orygabor 2009.12.28. 22:27-kor)[/i]
Nem, az íwes retesz az azt szolgálja, hogy össze tudd szerelni(meg tudd húzni az anyát a tengely elfordulása nélkül), walamint hajtáskor nehogy elforogjon a tengelykúp az agyban (ez f?leg jobb elöl fontos, mert ott ugye a hajtás le akarja tekerni az anyát). (az én '69-esemben pl. elöl fém, hátul pedig m?anyag(!) a retesz)
Ha jobb állapotú vagy korábbi a leng?kar,hagyd fent.Az újabb verziók hamarabb lerohadnak.A bels? szerkezete azonos szinte.A tengelyt és hézagolóit kell cserélni és simán felrakható az újabb dob.De ha túl bonyolultnak látod cseréld egyben,m?szakira viszont úgy is cserélni kell vissza,ezért az els? megoldás a praktikusabb.Fékbetétet mindenképp cseréld hogy a fékdobhoz passzoljon a mérete,amúgy az is egyforma.
Ahogy látom, az íves retesz hivatott megakadályozni a tengely beesését, mert ahogy a rajzokon látom, az támaszkodik a csapágyon - az újaknál meg nincs ilyen ami ezt megakadályozná - max. beesik néhány mm-t (akkor összeér a féklap a fékdobbal, és lesz olyan hangja gondolom, hogy úgyis megáll a sof?r.... :-)
Ha már hátsó futóm?nél járunk. Trabant 601-re szeretnék hátra 1.1-es féket, mert elöl ugye majd tárcsa lesz egyszer, és hogy egyforma legyen az anyák elosztás. Tehát elég ha csak a dob alaplapjáig szedek le mindent mármint hogy az alaplap is csere, vagy az egész leng?kart cseréljem ki?
Nem esik ki semerre sem a kerék, mert a az egyes csapágyak a fészkükben felfekszenek egy-egy wállra, innen csak max kifelé (azaz mindegyik csapágynál a kiszerelés irányába) tudnának elmozdulni, de csak akkor, ha a tengely nem lenne ott a bazi, megtépett anyáwal.
Az "agyat pozicionáló pöcök" az, ami a régi, kúpos tengely? agyaknál íwes retszként wolt jelen. Késöbb, az újabb agyakba már csak egy hengeres kis sz@rt raktak be, ez a "pöcök". Általában kifér ett?l a tengely, nem kell kiszedni. Ebben az újabb fajta agyban nincs rugó sem a csapágyak között, csak egy táwtartó csödarab, azt sanyi. [i](Módosította madogery 2009.12.28. 12:32-kor)[/i]
Ahh, köszönöm. Azt hittem, valami fogja a tengelycsonkot a helyén, azt kell leszedni - Na ez nem volt világos, kösz :-)
(Mondjuk így azt nem értem, hogy mit?l nem "esik be" a tengely egy menet közbeni er?sebb ütést?l (míg az agy/fékdob fel nem akad) - hisz abban az irányban semmi nem fogja ezekszerint...)
Az agyat pozicionáló pöcköt nem vettem ki , nem tudtam hogy ki lehet.. Azt hittem annyit véknyodik a tengely, s simán kifér.
Mégegyszer kösz, nekilátok el?ször a demón... (abban a csapágyak jók, valszeg azt fogom újrahasználni)
A "gumi-izé" alatt van. :) Legalábbis amit te keresel. Az íves retesz, az az ami pozicionálja a kerékagyat a csonkon, azt valószín?leg már kivetted. Ezután lehúztad a kerékagyat. Na és akkor ott látod a gumi-izét, a szimmeringet. Ha van bel?le új, lehet?leg frissen vásárolt, 48x62x8-as méret?, akkor igazi hülyegyerek módjára csavarhúzóval kifeszegeted a régit. Ha nincs, akkor óvatosan, hogy ne sérüljön. Ha vigyzátál rá, akkor újra fel tudod használni az összeszerelésnél, viszont ha kívül is zsíros volt ez-az, akkor mindenképpen cseréld! A szimmering alatt van a biztosítógy?r? (zéger), azt miután kivetted, lesz még egy hullámos alátétszer?ség is, azt már simán ki tudod venni. Ezután már csak a csapágy van.
Nincs más teend?, mint a tengelycsonkot a menet fel?l alumíniumtuskóval kiütni a házból (ez a szimmering-zéger-alátét trió eltávolítása el?tt is lehetséges, s?t így ezeket könnyebb is, ha nincs bent a tengelycsonk). Ezt követ?en a két csapágyat kell csak kiütni a fészkükb?l. A bels?t befelé, a küls?t kifelé. Minden alkatrészt törölj tisztára, ha zárt csapágyat vettél, akkor mindkét oldalon távolítsd el a zárót, és tömd meg ?ket b?ségesen zsírral. A két csapágy közötti részt úgyszintén (ahol a rugó van a tengelycsonkon). Ha még nincsen csapágyad, tudok gyári új DKF-et. [i](Módosította Spityu 2009.12.28. 09:33-kor)[/i]
Na, el?tte a szétrohadt leng?karomon kísérleteztem.
Nem jutottam sokáig... Állítólag van valahol egy "íves retesz" amit ki kéne venni fogóval, s utána ki lehet ütni a tengelyt. De hol van ez a retesz? Se kívül, se belül nem látom... :-( belül sztem lehetetlen, ott csak a csapágyat látom, kívül meg ott van egy gumi-izé (gondolom hogy ne jöjjön be a zsír a fékhez), alatta egy fémgy?r? (de annak köze nincs a tengelyhez), utána meg a csapágy jön...
A Meissner könyv ábrái azt sejtetik, hogy belül van ez a retesz, de kép nincs róla..:-(
(Mondjuk már tuti volt benne csapágycsere, mert made in ussr zárt csapágyak vannak benn...) Bakker... [i](Módosította bigmafa 2009.12.28. 01:31-kor)[/i]
Biztosíthatlak, úgy ahogyan Tibke is írta megoldható a csapágycsere. Az már más kérdés, hogy kényelmi szempontból melyik módszer a jobb :) Elöször én is le szerettem volna szerelni a gátlótartó fület, ami az egyik oldalon sikerült is, de a másik oldalon annyira bele volt rohadva a leng?karba a csavar, hogy csak kerekítettem a kulccsal. Aztán elhajlítottam az egyik fület, így már kifért a tengely. A csapágyakat sem volt egyszer? kiszedni, de csak sikerült. Szóval bátran ess neki, leng?kar marad, fül elhajlít, szenvedés kezdödik. :)
Hát szerintem a barkácsolás szóba belefér... inkább a topiccímben és a leírásban van ellentmondás (vagyis inkább halmazsz?kítés). [i](Módosította Spityu 2009.12.27. 15:01-kor)[/i]
Halkan jegyzem meg, hogy a rugóstagot tartó villa egyik ágát elég elkalapálni ahhoz, hogy kiférjen a tengely hátrafele, majd utána visszahajlítva tökéletesen használható marad a cucc. Egyszer már követtem így el csapágycserét, nem emlékszem miért, de nem vettük le a villát.
Azért ajánlom a szerelést inkább, mert így nem kell egy kétes eredetü/állapotú lengökarral operálni - persze, ha Tiéd még tényleg állapotú. A csapágycsere ha lassan csinálod, max fél óra alatt +wan, és ebböl 15 perc tüdörudi+szieszta. A lengökarleszedésnél egyéb nyalánkságok is elöjöhetnek, ami miatt akár hetekre is kieshet a kocsi, ha nem sikerül +oldani a +lepi problémákat. (gondolok itt pl. a lengökarcsawar beletörésére, tipikusan '88-tól. Na ezt finom dolog utána úgy felfúrkálni több lépcsöben, h menet is maradjon még wmennyi a csöcsben...)
Nem elriasztani akarlak, csak még a konzol flexeléséwel együtt is kisebb meló a csapágycsere, szerintem. A fék MH-t meg amúgy is szét kell borítani, ha folyat, pláne egy ismeretlen másikon... [i](Módosította madogery 2009.12.27. 10:34-kor)[/i]
Hát, igazad van, de ez rohadt sok id? (nekem), mivel ilyet még nem csináltam. (csapágycsere) A fékmunkahenger is kissé folyat (bár ezzel még megbirkóznék, ez nem lehet nagy kaland.)
A szerszámaim megvannak hozzá, a leng?kar is OK egyébként, de id?m kevés. (Ráadásul profin lett ráhegesztve, félek nem tudnám szépen leszedni)
Amennyiben még jó állapotú* a leng?kar, amire felhegesztetted a gátlótartót, akkor szerintem jobban jársz, ha leflexeled, csapágyat cserélsz, majd 2 lehet?ség közül wálaszthatsz: - nyesel bele új menetet, és szépen wisszaállítod a bontható kapcsolatot, - ismét hegeszted (igénytelenebb, barbár megoldás)
*nem zörög benne 2kiló rozsda, nem repedt és csawarhúzót még nem tudod beledöfni sehol, ill. a csapágyfészkek nincsenek kiwer?dwe, szorosan tartják a csapágyakat
Laprugós 2T jobb hátsó futóm?vet keresek, kompletten. Amit bontóból vettem az szerencsére csapágyas, és még nagyobb szerencsére a csapágyat nem lehet cserélni (mert nagy okosan ráhegesztettem a gátló villáját, miután beleszakadt a csavar...)
Szóval ha tudtok jó állapotút, érdekelne! Budapest, Vác környéke...
Hello! A takarításra soha nem sajnáltam az id?t, az utóbbi egy hónapban már vagy 3x kellet szétszedni, de valami mindig van vele. Az el?z? gazdájának a szerel?je kókányolt vele, pl le van törve az úszó tengelyét befogó egyik kis fül. Meg ami van az úszóház fedélb?l lefele álló kis réz cs? csonk, ami összeillesztéskor belemegy az úszóház felfekv? peremébe, azt is sikerült vkinek szétlapítania-magyarán úgy húzta meg a csavarokat, hogy az a kis csonk nem volt a helyén, és összenyomódott- Továbbá szerintem a szívató mechanikájával is van vmi, mert nem igazán úgy m?ködik ahogy kellene. Meg ami a pillangószelep tengelyvégén lév? (szívató fel?l) van tüske, az is "lötyög" rajta, mivel gyárilag rá van sajtolva, és ott az valahogy feltágulhatott. Nem beszélve a hatalmas fogyasztásról, kb 17 l/100 km... Eleget szívtam már ezzel a karbival, inkább elkezdek gy?jteni egy injektorra, addig meg kéne vmi elfogadható állapotú karbi amivel jól is megy, és nem zabálja le a fejem. Utána ha egyszer végre (valamikor) meglesz az injektor, átépítem, és remélhet?leg nem lesz gond ^^ Am. kösz hogy meghallgattál :D Kicsit hosszúra sikerült a hsz :S
Ha jól rémlik akkor a két els? lyukat csak szélesíteni kellett, mert keresztirányban valami fél centi az eltérés azt hiszem. A hátsó ülések felé es? végére kellettek az új lyukak, úgy emlékszem.