Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5033 Kleibán Tommy 2012-06-14 11:26:12

Hali Skacok!. Kérdésem felétek: jövö hónapban fényezem a vasat és ugye a teteje fekete lesz. na most van a tetön a diszléc körbe. azt le lehet festeni?? nem fogja ledobni a festéket??

5032 Szabó Tamás 2012-06-14 04:28:58  Előzmény:Kárász Endre: 73642

Szia

Ez jó kérdés, én is kíváncsi volnék a válaszra, mert: A múlt héten felújítattam a lengéscsillapítóimat, gyári új spirálrugókat tettünk be és kerék nem úgy áll "V alakban" megfelelú dölésszögben, mint ahogy azt vártuk. Na akkor ennek mi lehet az oka?

Üdv: Tomi
[i](Módosította tamasszabo 2012.06.14. 06:29-kor)[/i]

5031 Kalmár Csaba 2012-06-12 19:11:42  Előzmény:Kárász Endre: 73646

Egy kis csavarlazító vagy egy kis melegítés csodákra képes!

5030 Kárász Endre 2012-06-12 17:56:49

A nagyon makacs ajtócsapszeget hogyan lehet kiszedni? A négybõl három kijött egy M8-as csavar segítségével, de a negyedik egyszerûen meg se moccan. Az egyik oldalt kiáll, szerintem ott már peremesre püföltem...

5029 Kozma Bence 2012-06-11 18:40:26  Előzmény: Spityu: 73644

Értem, köszi! Akkor azt is elmosogatom. :) Nem akarom, hogy ez miatt legyen gebasz ennyi munka után.

5028  Spityu 2012-06-11 18:16:19  Előzmény:Kozma Bence: 73643

Egy kis olajsár nem annyira nagy gond, bár nem túl egészséges. Ha már ilyen szépen elmostad a hengereket, érdemes volna a blokkot is szétkapni (mondanám, hogy a fõtengelyt is kicserélhetnéd, meg akkor már fúrni is lehetne... de az már eléggé eltérne az eredeti tervtõl).
Ha jól emlékszem, a lendkereket is lebontottad, ezt követõen már nem annyira nagy feladat szétkapni a blokkot. Igazából csak a szimmeringház és a blokkfelek csavarjait kell kihajtani, aztán jöhet ki a fõtengely ékszíjtárcsástól. Ezután a hengerekhez hasonlóan tudod elmosni az öntvényeket, a gyári tömítõhöz kromofág és/vagy nitrohígító jó eltávolításhoz.
A szét- és összeszerelést egyaránt jól leírja a könyv. Az öntvényekben lévõ meneteket érdemes jól kimosni, esetleg menetfúróval kitúrni a koszt, sokkal jobban érezni a meghúzáskor, ha nincs nyomatékkulcs (annyira nem is kötelezõ 2T-nél).

5027 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11

Üdv!

Ha valami beleesett volna a forgattyúsházba a levett hengerek miatt az okozhat gondot? Olajsárra gondolok, ami a blokk külsején rakódott le. Be volt tömve természetesen a lyuk, de azért aggódok miatta. Kettészedni a blokkot mennyire bonyolult mûvelet?

Más: Múltkor írtátok, hogy Ti nem cserélnétek kuplung szerkezetet. Az enyémbe van 1-2 elég mély "bevágás". Ez nem teheti tönkre az új tárcsát?
[url=https://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=p1000101.jpg][img]https://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/p1000101.jpg[/img][/url]
[url=https://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=p1000103.jpg][img]https://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/p1000103.jpg[/img][/url]

5026 Kárász Endre 2012-06-10 21:01:12

Hogyan lehet megállapítani, hogy a hátsó lengõkar meg van-e roggyanva, rohadva, hajolva? Úgy tudom, hogy pl. az eltérõ kerékdõlés ennek az oka. Itt az a lengõkar beteg, amelyiknél kisebb a dõlésszög? Kiszerelt állapotban van valamilyen mérhetõ paraméter?

5025 Csády Szabolcs 2012-06-10 18:58:00  Előzmény:Mazák Viktor: 73640

Engem érdekel ;)

5024 Mazák Viktor 2012-06-10 15:56:48

Sziasztok!

Az UIS témához nemrég kerestem eladó karburátorokat, most sikerült egyet vennem, egy wartburgét (4T). Nomost, a probléma annyi, hogy buborékleválasztó nem érkezett a csomaggal együtt, de egy pár ezer forintos alkatrészt nem fogok visszaküldetni azért, mert hiányzik róla valami, drágább a posta mint az alkatrész. Meg lehet a buborékleválasztást oldani valahogy, az említett alkatrész elkerülésével? Pl. egy sima mosdószivacs darabot behelyezni a csõbe a benzinszûrõ egység után? Egyáltalán mi a helyzet ha nincs buborékleválasztó?

Még nem találtam gyártót az UIShez. Apropó, ha találok, érdekelne valakit? Minimális különbség van a Trabant- és a Wartburghoz való között, így remélem egy árban fogják vállalni. Most a buborékleválasztó nagyobb problémának tûnik.

Elõre is köszi a segítséget

5023 Varga Csaba 2012-06-10 14:38:24  Előzmény: Spityu: 73638

Õm de lényeg hogy nem nagyon értek hozzá még most ismerkedem velehogy galyra metn a motor s generálozni kell s gondoltam akkor már egy kis tuning is beleférne vhogyan egy kis kompresszió növelés

5022  Spityu 2012-06-09 20:38:56  Előzmény:Varga Csaba: 73637

Miért, a 2T Wartburg nem szintbejárós? Nehezen tudom elképzelni...

5021 Varga Csaba 2012-06-09 19:44:58

Hello mi a véleményetek arról hogy wartburg 353 blokkból leszedni 1,5-2mm dugokat hozzá igazítani a nagyobb kompresszió érdekében ?

5020 buczkó balázs 2012-06-09 11:30:42  Előzmény:Varga Tibor: 73634

köszönöm a segítséget!nem tudom miért de tökre úgy emlékszem hogy más az áttétel, de hogy miért? passz! minden esetre most már nyugodtan vásárolok.

5019   2012-06-09 10:04:43  Előzmény:jocking .: 73626

Igen. A hátsó lengéscsillapítókba 10W40 olajat öntöttem, sajnos nem lett jobb. :/ De egy próbának jó volt.

5018 Varga Tibor 2012-06-09 07:07:30  Előzmény:buczkó balázs: 73632

A hengerfej és a blokk találkozásánál, a vezérlés felöli végén a blokknak, a hengerfejtömítés síkjában van beleütve. Ha 820-al kezdõdik Trabant, Ha 86-al, akkor Wartburg.

5017 Varga Tibor 2012-06-09 07:05:28  Előzmény:buczkó balázs: 73631

Mármint minél rövidebb? A Wartburgénál? Baromság, nagyon sokszor ki lett ez már tárgyalva, a két váltó áttételezése tök ugyanaz!

5016 buczkó balázs 2012-06-09 07:02:05  Előzmény:Varga Tibor: 73629

a fedelek sajn nem játszank, mert meseszép arany feketébe pompáznak :D,viszont a karter gáz kivezetés szép delfin szürke, ha ez jelent valmit. a motorkód be van verve valahová?

5015 buczkó balázs 2012-06-09 06:56:18  Előzmény:jocking .: 73630

ez eddig ok. az egyedüli probléma ezzel, hogy a trabi 4. fokozata rövidebb. így is forog szerencsétlen motor rendesen, nem szeretnék vele mégjobban kitolni :D, azért lenne jó megtudni, hogy hogyan lehet szemrevételezéssel eldönteni mibe is való hivatalosan

5014 jocking . 2012-06-08 18:55:43  Előzmény:buczkó balázs: 73628

Ha nincs rajta a kuplung kiemelõ, akkor bármihez jó, attól függõen, hogy alul vagy felül lógatod ki a kiemelõvilla karját. (Tudtommal).



[i](Módosította jocking 2012.06.08. 20:57-kor)[/i]

5013 Varga Tibor 2012-06-08 18:20:07  Előzmény:buczkó balázs: 73628

A Wartburg váltón alul van a kuplung kiemelõ. A Trabantnál felül.
Motornál meg amibõl feltûnhet hogy 1.3, az max a motorkód. Meg szürke a szelepfedél általában, és a karter is.(de ez nem mérvadó)
[i](Módosította Tibke 2012.06.08. 20:21-kor)[/i]

5012 buczkó balázs 2012-06-08 17:51:39

sziasztok!

Egy kis segítségre volna szükségem. Hogyan tudom eldönteni, hogy egy váltó 4t trabi vagy 4t wartburgba való? Semmi kotronc nincs rajta, csak maga az öntvény ház amibõl kilóg a nyelestengely, se kihajtás, se kulissza, se bakok, se kuplung kiemelõ se semmi. Illetve ha jól tudom csak a lökethoszban van eltérés a 4t Trabi és Waresz motorja között, légyszives segítsetek, mert marha jó áron vannak és vasárnapig kell döntenem a vásárlásról.
Elõre is köszönöm :D



[i](Módosította jocking 2012.06.08. 20:57-kor)[/i]

5011 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11

Miért van, hogy itthon kincsnek számít a gyári felsõ küszöb, a német webshopokban meg könnyen találni. Pl. [url=https://shop.strato.de/epages/61260628.sf/sece6530cbd6a/?ObjectPath=/Shops/61260628/Products/%22Lager%202%20Regal%202%20Fach%201-3%22/SubProducts/%22Lager%202%20Regal%202%20Fach%201-3-0001%22]ezt[/url]. Jó, tudom, megkérik az árát, de most nagyon gondolkodóba estem, hogy inkább rendelek valami ilyet. Ez valyon tényleg eredeti? Gondolom, a németek már csak nem olyan lehúzósak...

5010 jocking . 2012-06-08 10:22:48  Előzmény: : 73625

Mármint hogy szétszedtél egy lengéscsillapítót?:D

5009   2023-05-22 08:40:11

Egy kis érdekesség

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120607/K_p081_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5008 jocking . 2012-06-07 19:15:07  Előzmény:Szebelédy Péter: 73623

Részemrõl én soha nem tekerem el a pumpát a vezérmûszíj levételekor/visszarakásakor. Felmegy anélkül is, csak erõsen kell akarni. :D

5007 Szebelédy Péter 2012-06-07 18:20:14  Előzmény:jocking .: 73616

Köszönöm, megnéztem ma hogy mi is a helyzet. 4 dbeged a nyomásnak, fõleg a 4. henger két tökje. a másik kettõ is kicsit. Gyanítom ezért csattog. Ha leszedem a vezérmûszíjat, akkor a hûtõvizet is le kell ereszteni, vagy a vízpumpát el lehet forgatni análkül is? (már úgy értem, komolyabb niagara nélkül :) )

5006 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73619

Itt egy komponensûnek írja az oldal.
[url]https://sikabolt.hu/spd/sika_761106/Sikaflex_252_600ml[/url]

(bár most nézem, hogy ez nem a szélvédõragasztók közé van sorolva, hanem gépjármû tömítõk és ragasztók közé...)
[i](Módosította 83NC3 2012.06.07. 18:41-kor)[/i]

5005 Szedlák Tibor 2012-06-07 15:57:42

Reinz el én jártam úgy, hogy nyomatékra húzáskor beleszakadt a blokkba a csavar ... dobtam is kifelé raktam vissza a gyáriakat azzal semmi baj nincs azóta se.

5004 jocking . 2012-06-07 14:51:42  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73619

Értem. Néztem a Reinz féléket, 2 féle hosszúságú van, 92 és 98 mm-es. Ajusánál nincs hossz megadva, a Trabant szerelési útmutatóban meg alighanem 88 mm-es csavar van írva. Jó még a 92 mm-es, vagy az már hosszú bele? Gondolom a furat jóval lejjebb ér a blokkban, mint a csavar.

5003 Gyapjas Gergely 2012-06-07 13:43:17  Előzmény:jocking .: 73617

Jocking!
Reinz legyen a legelsõ, utána Hans legvégsõ esetben Ajusa, utóbbiból sokszor elõfordult hogy már második lépcsõnél elszakadtak.

A sárvédõragasztáshoz ne használjatok szélvédõragasztót mert azok 2 komponensûek. A por és zsírtalanított felületre elõször az aktivátorát kell felkenni és utána a ragasztót, de ha így csinálod is akkor már csak roncsolással jön le míg aktivátor nélkül 1-2év alatt elengedi és elválik.

5002 Kolonics Tamás 2012-06-07 12:47:03  Előzmény:jocking .: 73617

Szerintem elég jó márka az Ajusa,nyugodtan megveheted!

5001 jocking . 2012-06-07 12:21:28

Valaki tudna tanáccsal szolgálni 4T hengerfejcsavarokkal kapcsolatban? Azt hallottam, hogy hengerfejtömítés cserénél érdemes a csavart is cserélni. Milyet érdemes venni? Jó az, amit trabihoz árulnak, vagy érdemesebb VW-hez valót venni? Annyi plusz információt talán érdemes tudni ezzel kapcsolatban, hogy emelt kompressziójú motorba kellene (2mm le van véve a blokktetõbõl).

Találtam egy VW-hez valót, aminek ezek a paraméterei:
Hossz: 92 Menetméret: M11 Belsõ sokfogú
Ez jó trabanthoz is? Mi a tapasztalat az egyes márkákkal kapcsolatban? Jó az Ajusa, vagy érdemesebb Hans-Pries-t, vagy Reinz-et venni?

5000 jocking . 2012-06-07 12:21:01  Előzmény:Szebelédy Péter: 73614

Persze, az általad leírt módszerrel is megoldható a dolog. Mi anno több régebbi autónkban is így állítottuk a szelephézagot.

4999 Nagy Donát 2012-06-07 11:15:25  Előzmény:Szebelédy Péter: 73614

Nekem azt tanácsolták, hogy emeljem meg a kocsit, és forgassam meg a kereket.

4998 Szebelédy Péter 2012-06-06 15:57:47

Egy alap kérdésem lenne: Hidrotõkét akarok ellenõrizni, ahogy a karbantartó könyiv is írta, de nincs 20-as kulcsom a fõtengely forgatására. Egy fél fordulatnyi elforduláshoz nem árt a motornak, ha 4-esben tolom úgy 20 centit a parkolóban? Ha kicsit is benyomható a tõke, akkor az már kuka?

4997  Spityu 2012-06-05 21:08:46

Segíthet még a tengelyvég vagy a lendkerék gázégõs helyi melegítése, persze apránként és nem vörösizzásig.

4996 Kozma Bence 2012-06-05 19:31:45  Előzmény:Őry Gábor: 73611

Igen, köszi, lejött már szerencsére. :) Behajtottuk a csavarokat és nagyon szépen leugrott.

4995 Őry Gábor 2012-06-05 18:29:04  Előzmény:Kozma Bence: 73608

De közben látom, hogy lejött a lendkerék!

4994 Őry Gábor 2012-06-05 18:28:09  Előzmény:Kozma Bence: 73591

Ha még nem volt leszedve, akkor bizony keményen oda kell b@szni neki. Egyszer én is próbáltam keményfa alátéttel, stb, végül az lett, hogy egy gépmûhelyben az egyik csávó két pajszerral alányúlt, miközben a másik egy alkarnyi bronztüskével és egy nagykalapáccsal vert rá. Nem elsõre jött le....
A csavarral való feszítést ajánlanám, mert talán az a legkíméletesebb. Nehogy eltörjön a forgyttyúsház a pajszer alatt. Ha már nagy feszültség alatt van, talán enged az ütésnek.

4993 Holnapy Gergely dr. 2012-06-04 22:42:55  Előzmény:Kozma Bence: 73595

A felsoroltakból egyik sem.
Sikaflex 256. Ez jól eldolgozható, majd csiszolható, festhetõ, mégis kellõen rugalmas marad. Én magam egy újabb ragacsoláskor biztos nem szórakoznék más típussal. Egyébként nyilván az általad felsorolt ragasztók mindegyike sok szempontból százszor jobb tulajdonságú mint a korabeli NDK-s hézagkitöltõ-repedezõ gyurmák.
Üdv:
G

4992 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11

A lendkeréknél lévõ fõtengely szimmering mérete 55X70X8?

[url=https://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=dsc001aya.jpg][img]https://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/dsc001aya.jpg[/img][/url]

4991 Kenyér Zoltán 2012-06-04 19:32:00  Előzmény:Kárász Endre: 73603

Álltalában kézzel simán le lehet húzni a csillagot, de arra figyelj, hogy könnyen szét is tud esni, és utána összeszedegetni a tûgörgõket, és újból összerakni nem nagy élmény.

4990 Bencze Robi 2012-06-04 17:19:07  Előzmény:Kárász Endre: 73604

szerintem valami Fortschritt kombájnban lehetett inkább

4989 Bajáki Péter 2012-06-04 16:58:11  Előzmény:Kárász Endre: 73604

Köszi. :D

4988 Kárász Endre 2012-06-04 16:51:00  Előzmény:Bajáki Péter: 73602

Az biztos, hogy a felsorolt jármûvek egyikébe sem való:) A méréshatára 1300ford/min! Ezzel maximum egy hajómotornál lehetne valamit mérni... Egyébként a "trommeldrehzahl" feliratot valamilyen "dob fordulatszáma"-ként lehetne fordítani. Esetleg anyukámat meglepem vele és beépítem a mosógépbe: ezzel tudná ellenõrizni a centrifugálás fordulatszámát:D

4987 Kárász Endre 2012-06-04 16:38:29  Előzmény: Spityu: 73599

No és a féltengely bordás végére milyen szorosan van illesztve a csillag? A zéger levétele után könnyen ki lehet ütögetni? Akkor már cserélnék gumiharangokat is...

4986 Bajáki Péter 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!

Ez mibe való fordulatszámmérõ? Mz?
[url]https://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_egyeb_jarmu/mz_trabant_simson_wartburg_ddr_fordulatszammero_1600368410.html[/url]

Azt írja, hogy bowdenes kihajtású. Meg lehet-e oldani valahogyan a Trabiba való bekötését?

(Elméleti szinten kérdezem, nem tervezem megvásárolni. - Bár kétségtelen, hogy jól néz ki. )

4985 Kozma Bence 2012-06-04 15:48:14  Előzmény: Spityu: 73600

Szerintem az se nagy gond ha sérült, mert nem szilárd elvileg az oldaluk, hanem csak fóliás és zárt pisztoly kell hozzájuk. De azért rákérdek majd.

4984  Spityu 2012-06-04 15:42:08  Előzmény:Kárász Endre: 73596

Kérdezzetek rá azért: nem nyomódottak-e a tubusok. A képen nekem úgy tûnik, hogy egy sérült van lefényképezve, amint nem tudom, mennyire lehetne használni.