Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1583 Biacsics Gábor 2010-03-02 19:58:39  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70193

Ezen én is gondolkoztam,csak egy a baj kinyomott kuplungnál nem hajtja a vákumpumpát.Ha a csõbe raksz egy egyutas szelepet akkor azért a rásegítõn marad vákum,de nem tudom az mire elég.Ki kellene próbálni valami kocsin amibe van szelep,(újak közül legtöbbe) ha a szeleptõl a motor fele lekötöd a csövet mire elég a maradék vákum. Fontos az is hogy a vákumpumpának olajkenés kell,ilyen szempontból jó lenne a hycomat kihajtás.Vagy marad az egyszerûbb módi,felraksz egy japán kisteher generátort azokon általában van vákumpumpa.Csak kérdés hogy fér el,azok sok helyet foglalnak.
[i](Módosította biacs 2010.03.02. 21:00-kor)[/i]

1582 Őry Gábor 2010-03-02 19:57:29  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70193

Már csak egy fluxuskondenzátor kell bele, és máris visszamehetsz vele Kr. e. 2500-ba!:D

1581 Őry Gábor 2010-03-02 19:55:01

Nem tudjátok véletlenül, hogyan lehet alaposan letesztelni egy ESE-2H-t? Nem úgy, hogy mûködik-e, hanem hogy hol van benne a hiba!? Egy szál segédeszközöm egy multiméter, de nem tudom, hol, milyen ellenállásokat kell mérni.

1580 Gyapjas Gergely 2010-03-02 19:16:54  Előzmény: : 70195

Attól nem félek mert minden átalakítás be van vezetve a forgalmimba ( a fék is) azt meg nem tudja kideríteni hogy a tervbe szerepelt e a rásegítõ.

1579   2010-03-02 18:11:22  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70193

Azt nem tudom hogy fog e mûködni, de hogy a mûszakin nem fog átmenni, az tuti.

1578 Bende Endre 2010-03-02 17:00:39

Sziasztok Márkatársak!

Keresek Bp.-en olyan futómûvest, aki már látott Trabantot és számlaképes...
A decemberi kátyúkárrendezés miatt kell... meg kell csináltatnom a futómûvet, számlával, valamint a cserélt alkatrészeket is le kell adnom, szóval korrekt szakit keresek..

Segítségeteket elõre is köszönöm...

aNDRew

1577 Gyapjas Gergely 2010-03-02 16:18:30

Üdv!

Aki csinált már trabira szervó rásegítést attól kérdezném hogy valaki csinált már 2t-re is. Adott egy tárcsafékes 2t, lada fõfékhengerrel. Van egy hycomat váltóm meg egy diesel golfról származó vákuumdob Ha megoldom a hogy a váltón az olajszivattyú helyén lévõ meghajtást összehozom a vákuumdobbal akkor fog mûködni a rásegítésem?:confused:

1576 Lizák Péter 2010-03-02 10:58:28  Előzmény:Mazák Viktor: 70191

Nekem meg a bal elsõ féknél ment el a munkahenger ma reggelre. :(

1575 Mazák Viktor 2010-03-02 08:05:23  Előzmény:Mazák Viktor: 70176

Az olajgomba szállt el. A gombát kicseréltük, új olajjal feltöltöttük, most, hogy bejött a jó idõ kitakarítjuk, és jöhet a küszöbolajzás, a hattyúnyak olajzás, illetve az utóbbi években elhanyagoltuk a kézifékbowdent, így most az is kap zsírt. Köszi mindenkinek a tippeket, a kartergáz lecsapatót meg kitakarítom, felújítom.

1574 tóth furdzsenxia 2010-03-01 20:09:32  Előzmény:Földvári Sándor: 70189

az az igazi csak füstöljön a hátulja!

1573 Földvári Sándor 2010-03-01 19:37:32

Hy! Köszönöm szépen a segítséget. Megpróbálok szerezni egy elsõ dobot. Aztán majd lesz valami!
Hy
"csak a kétütem"
;)

1572 tóth furdzsenxia 2010-03-01 18:32:05  Előzmény:Földvári Sándor: 70186

bõven jó a gyári hátsó dob.elõre egy ninaust próbálj elsõre szerintem meg leszel elégedve ha gyári motorod van,vagy nincs a motorban semmi okosság.

1571 Kacsándi Szabolcs 2010-03-01 18:19:56  Előzmény:Földvári Sándor: 70186

A hátulját ne nagyon bántsd mert akkor hangos is és rosszabb is lesz.Ha meg nagyon belenyúlsz akkor a fogyasztásod elszalad.Én helyedben csak egy elsõ dobot próbálnék rá,az is sokat segít.

1570 Földvári Sándor 2010-03-01 18:02:59

Hy! A mostanival sincs semmi gond, csak szeretnék valami "komolyabbat". A hátsó dob lecserélése barkaséra?? Segíthet rajta? Szívem szerint csak egy egyenes csövet vezetnék hátra dob nélkül,de nem véletlenül tették azt rá a gyárban:).

Köszi a segítséget.
haliho

1569 Marton Tamás 2010-03-01 17:09:02  Előzmény:jocking .: 70178

Nekem az elsõ komolyabb dugulásnál nívópálcát lõtt :)
De volt már olyan is amikor a karbit áztatta el. Na az már kellemetlenebb volt.
Amúgy abban a hengerben van valami speciális dolog? Vagy csak visszavezeti a kartergázt a boxba és kész?

Bajusz79: Amúgy a visszavezetett kartergáz nem rontja le a karbiba jutó levegõ minõségét valamelyest? Vagy elhanyagolható? Én is gondolkoznék hasonló dolgon mint te. Olyat már láttam, hogy a szelepfedélen mini direktszûrõ volt :)

1568 Kacsándi Szabolcs 2010-03-01 16:52:40  Előzmény:Földvári Sándor: 70183

A mostanival mi a gond?Ha jó rendszert szeretnél akkor mindenképp újat tegyél mindenbõl.A kisipari rendszernek szép pattogós hangja lesz.Ha ennél jobbra gondoltál akkor létezik a kettõ közt a Ninausz dob,ami elég jónak mondható egyesek szerint.Ha ennél mégjobbat szeretnél akkor egy új elsõ rezó,ami szép hangú lesz,de fogyasztásilag már nem biztos hogy annyira jó,persze ez a használattól is függ.

1567 Földvári Sándor 2010-03-01 11:58:15

Üdv mindenkinek! 2 ütemû trabimra szeretnék kipufogót tenni, de úgy, hogy a fogyasztásom ne ugorjon meg nagyon. Valakinek valami ötlet?:) szívesen fogadnám.
Elõre is köszönöm.

"csak a kétütem"
Sasa

1566 Őry Gábor 2010-03-01 06:57:01  Előzmény:Őry Gábor: 70180

Pont az a baja, hogy a szekunder tekercsen végtelen nagy ellenállást mér. Már ha a 100-as számjegy villogó egyessel és mindez kiloohmban ezt jelenti.

1565 Papp Zoltán 2010-03-01 05:47:35

Szerintem sajnos sehogy,mert ellenállást hiába mérsz,attól még lehet mondjuk
menet zárlatos,vagy áthúzhat valahol a szigetelése....

1564 Őry Gábor 2010-02-28 20:52:43

Nem tudjátok véletlenül, hogy lehet egy trafót lecsekkolni egy szál multiméterrel?

1563 Szabó Gábor 2010-02-28 19:34:36  Előzmény:jocking .: 70178

Ha már kartergáznál tartunk. Miután felújítottam a karbit (takarítás,tükörpolír,tömítések és fúvókák valamint tûszelep cseréje,UIS beépítése) már nem akartam belevezetni a kartergázt. Így a leválasztó kimeneti ágára (amit a boxkesztûvel kéne összekötni) tettem egy akvarisztikában használatos szivacshengert. Ez jól is szolgál, megfogja az ott távozó cucc sûrejét és csak a gõzöket engedi a szabadba, de lassan telítõdni fog, másik nincs, a lerakódott cuccot nem oldja rendesen semmi, így nem lehet kimosni meg büdös, mint a kolera. Valami szivacsgolyót gondoltam a helyére, de még nem leletem egyenlõre, pedig arra is lehetne fújni mattfeketével vaskeresztet vagy Sachsenring logót:)

1562 jocking . 2010-02-28 19:10:05  Előzmény:Szabó Gábor: 70177

Ezt a kartergáz dugulás dolgot én is tanusíthatom, csak nekem nem a szelepfedélnél nyomta ki az olajat, hanem a kartercsövön keresztül bele a bokszkesztyûbe, onnan meg a karbiba... Hát, marha nagy élmény volt -2 fokban az út szélén porlasztót atomjaira szedni...:rolleyes:

1561 Szabó Gábor 2010-02-28 18:41:19  Előzmény:Mazák Viktor: 70176

Ellenõrizd a kartergáz útját is, bár azzal nagyobb hidegekben szokott gond lenni, ha a vízcseppek megszilárdulva dugót képeznek.
Haver trabijánál volt ilyen jelenség, hogy minden elõjel nélkül kinyomott olajat a szelepfedéltömítés mellett, sokat. Pedig nyár volt, minden újszerû. A hibára azóta sem jöttünk rá, le lett takarítva, de mást nem csinált vele, azóta sok kilómétert ment, de nem volt olajfolyás sem más hiba.

1560 Mazák Viktor 2010-02-28 17:49:40  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70175

Köszönöm mindenkinek a segítséget, az ötleteket. Kedden utána járunk mi lehet az...

1559 Kacsándi Szabolcs 2010-02-28 17:28:21  Előzmény:Mazák Viktor: 70173

Sokszori hiba az olajgombán át szivárgó olaj,és tud nagyon is folyni.Egyik havernak is ez volt a gond,és nemrég egy gyári állapotú 4T-nél is ott folyt.A többi helyen általában csak finoman szivárog,ami nem okoz tócsát.A kartertömítés viszont még lehet bajos.

1558 Marton Tamás 2010-02-28 14:22:58  Előzmény:Mazák Viktor: 70173

Nekem olyan olajos volt mindig mindehol, hogy sohasem tudtam pontosan behatárolni, honnan szivárog. Motorszám környéke állandóan olyan volt. A veztengely szimmering gyakran elõforduló hiba, mérethibásak az utángyártott szimmeringek, és a külsõ szélük nem tömít rendesen.
Legutóbb szerencsére normális minõségût kaptam, vw-hez adták, jól passzol a helyére. A szelepfedél szintén típushiba, én mindig pasztával teszem vissza. Az olajgomba hibája nekem új, lehet most összerakáskor cserélem is a szélsõt (az a fekete?), gyanús, hogy az is eresztett.
A vezérlési oldal mindig gázabb olajfolyás szempontjából, bár a másik oldalon is lehetnek gondok. Szelepdekli, gyújtáselosztó O gyûrû, AC pumpa.
Most ahogy szétszedéskor néztem, a nívópálca háza is elég gyatrán van benne a blokkban (simán lehetett tekergetni, meg kihúzni), ott is nyomhat néha-néha egy kis olajat.

1557 Mazák Viktor 2010-02-28 11:55:34  Előzmény:Madocsai Gergely: 70172

Alig láttam este, a tócsa tûnt fel... Úgy néz ki, hogy kedd elõtt nem nagyon tudunk foglalkozni a kocsival, faternek ma van dolga, nekem hétfõn, abban meg megegyeztünk, hogy nem hagyjuk ki a másikat a megoldásból. Mindenesetre elmormolok pár imát, hogy a gomba legyen a hiba. Amennyiben egy tömítéscserénél nagyobb, más a probléma kicsit gáz lesz hirtelen megszervezni egy motorfelújítás logisztikai részét... Bár akkor megy bele a 272 ott rohadjon meg. Azért egy 83400 kmt futott blokknál furcsállnám.
[i](Módosította 4TRed 2010.02.28. 12:56-kor)[/i]

1556 Madocsai Gergely 2010-02-28 11:43:07  Előzmény:Mazák Viktor: 70168

A kartergáz wisszawezetésnél épek a csöwek(az alsó kb 1/2 éwente elporlik a magyar kisipar jówoltából) és a helyükön wannak?

Más:

Jééé, klubtag lettem;)))

[i](Módosította madogery 2010.02.28. 12:47-kor)[/i]

1555 Madocsai Gergely 2010-02-28 11:38:48  Előzmény:Lizák Péter: 70164

Attól nem fog alapjáraton felwillanni az olajnyomás ellenõrzõ, h 15W-40 helyett - nagyon helyesen - 10W-40-et használsz, ugyanis melegen a két olaj pontosan azonos hígfolyósságú! (de ugyanilyen hígfolyós melegen pl. az 5W-40 és 0W-40 is.)

Ha pl. 0W-30 lenne a mociban, akkor sem kéne olajnyomás problémának lennie, ugyanis a "legwékonyabb" olaj hidegen mindig sokkal sûrûbb, mint a "legwastagabb" olaj melegen.

Pontosan, ahogy írtad, ált a gomba szokott rosszalkodni, de ha mégsem, akkor annak mocinak már úgyis mindegy...

1554 Lizák Péter 2010-02-28 07:14:17  Előzmény:Mazák Viktor: 70168

Felette az olajgomba van.
Nekem egyszer ott küldte az olajat kifelé.

1553  Spityu 2010-02-27 22:19:11  Előzmény:Mazák Viktor: 70168

[i]"a vezérmûszíj felõli elsõ két hengerhez tartozó szívócsonkon állt az olaj."[/i]

És alattuk is tocsog rendesen? Olyan mintha a szelepdekli alól szivárogna az adott szakaszon... a mûanyag burkolatot is kapd le, elég nagy területet belátni úgy.

1552 Mazák Viktor 2010-02-27 20:58:00  Előzmény:Marton Tamás: 70167

Nekem ebbõl már úgy tûnik, hogy érted :).

Más...

Hazafelé jövet észrevettem, hogy a balos kanyarokban felvillan az olajnyomás lámpa, mondom sebaj, lehet olajcserekor egy kicsit kevés lett, és egy picit megevett belõle. 10-15km város után a jobbos kanyarokban is felvillant, mondom itt bajok lesznek. Beállok a garázsba, mocitetõ fel, egybõl szembetûnõ probléma, a vezérmûszíj felõli elsõ két hengerhez tartozó szívócsonkon állt az olaj. Persze idegességemben se a szervízlámpát (stekklámpa, ahogy idesapám fogalmaz), se a motorolajat nem találtam meg... Este negyed tízkor nem tudtam mit csinálni, mint hogy kb. 10 perc állás után megpróbáltam megnézni az olajszintet, de a nívópálca kb. porzott. Kíváncsi vagyok mi lesz a hiba... Ötletek?

1551 Marton Tamás 2010-02-27 14:18:30  Előzmény:Mazák Viktor: 70162

Igen, érthetõ a dolog! (legalábbis remélem)
Egy kis eszmefuttatás:
Tulajdonképpen a gyûrû (és hengerfal) kopásával, a gyûrû belsõ fele ami a dugattyúhoz ér, elkezd eltávolodni a dugattyútól, és ezzel együtt a gyûrû "2 vége" is egyre jobban tágul. Tehát 2 ponton szökhet el a nyomás:
1. gyûrûillesztés a dugattyú belsõ oldalánál
2. gyûrû "2 vége" között
Persze passzos gyûrû-hengerfal kapcsolatot feltételezve írtam ezt.

Na de ha elvileg a gyûrû is passzosan van illesztve a dugattyú vájatába (magassági játék max 0.02-0.05mm), akkor viszont kizárhatjuk az 1es pontban említett kiszökési utat, és csak a gyûrû "2 vége" marad mint lehetséges szökési hely. Persze ez a dugattyú állapotától is függhet. Minél oválisabb lesz a henger, annál jobb tágulhatnak a dugó-gyûrû közötti rések.

Mindezt azt feltételezve írtam, hogy a henger és a gyûrûk egyenletesen kopnak.

1550  Bandi 2010-02-27 13:39:46  Előzmény:Varga Tibor: 70159

Ha nekem az 1-2-3ban 12 a 4.ik-ben pedig 11.5 a kompresszióm akkor az jónak minõsül???:-)

1549 szilágyi József 2010-02-27 10:40:57  Előzmény:Fonai László: 70163

hali! ha sokat jársz vele rövid távon, fõleg hideg üzemben ,mikor az automata szívató még dolgozok akkor lehet meghígul az olaj benzinnel felhígul az elõfordul sokszor.

1548 Lizák Péter 2010-02-27 07:52:02  Előzmény:Fonai László: 70163

Nincs mit. Remélem tudtam segíteni. Érdekes, tegnap pont kérdezte egy ismerõsöm, hogy neki 10W 40-es van benne, és alapjáraton felvillan neki az olaj lámpája.
De elõször a gombát nézd meg. Nekem anno emiatt pislogott a pilácsa.

1547 Fonai László 2010-02-27 07:45:27  Előzmény:Lizák Péter: 70160

Pedroh: köszönöm a választ, de túl híg biztos nem lehet, mert 15W40-est töltöttem bele utoljára. Lehet, hogy pont emiatt villan fel?
Hamarosan megint csereérett lesz, azt hiszem átmosom a motort és megkapja a neki járó 10W40-est, hogy mindenki boldog legyen. Jó lenne, ha csak ennyi lenne a gondja...

1546 Mazák Viktor 2010-02-26 22:36:48  Előzmény:Marton Tamás: 70161

"Már csak azt nem értem mért dugattyúpalástot emleget végig a cikkben. De hát a dugattyúval nem érintkezik a hengerfal nemde?"

Így van, mûködés közben pedig még a kopott gyûrû is ellátja a feladatát, azaz ugyanúgy megpróbál minél jobban a hengerfalhoz tapadni, hisz a gyûrû mögé (gyûrû és dugattyú közé) szökõ nyomás továbbra is feszíti (persze egyre kevésbé tud a gyûrû lépést tartani). Így lényegében még kb. 6 baros hengernyomásnál is "mûködik" a gyûrû, azaz "feszül" a hengerfalon, csak a hézagnál, a kopás miatt (hengerkopás is) a méretezések teljesen megváltoznak, itt-ott ki fog fújni a gyûrûnél. Ehhez képest a dugattyú szerencsés esetben még mindig elhanyagolhatóbb kopást mutat, hisz ahogy írtad, alapvetõen nincs szorosan a hengerhez illesztve, kicsit kotyog, lötyög. Persze alsó holtpontnál faszán nyomja a henger falát, de ez egy másik kérdés. A lényeg az, hogy a gyûrû kopik, vele együtt a hengerfal is, míg a gyûrû méreteibõl adódóan elér egy kopáshatárt, amikor már nem tud lépést tartani, ekkor megy el a nyomás. Igazából ezt le kéne rajzolni, hogy igazán egyszerûen el lehessen magyarázni, de remélem nagyjából követhetõ volt. Ha nem tiszta szólj, és megpróbálok egy érthetõ Móricka-rajzot készíteni.

1545 Marton Tamás 2010-02-26 21:08:14  Előzmény:Őry Gábor: 70156

Látni a váll határát szépen, ujjal tapintva, nem tûnik vészesnek, csak minimálisan érzem, ahogy a vállon áthalad az ujjam. Bár a fene tudja ez mennyi hengerkopást jelenthet. A javítási kézikönyv szerint 0.08mm a maximális megengedett kopás. Gyûrûhézagra kerek 1mm-t mond!

4Tred: pont erre gondoltam én is! ha kopik a gyûrû, mindig után tágul a hengerben, aminek következtében nõ a gyûrûhézag. Amúgy tiszta sor amit leírtál, így már érthetõ.

Tibke: A kompressziót haver Wareszában mértem, kíváncsiságból :) Az enyém még hátra van, mihelyst össze lesz hajítva a motor.
Szóval nem gond a billegtetés... érdekes.

Amúgy billeg az összes dugó, kb ugyanannyit. Megpróbáltam bedugni a hézagmérõt mindegyikbe, az egyiknél sikerült is túlnyomni az elsõ gyûrûn. Ez 0.05-ös hézagmérõ volt. Nem tudom mennyire jó ez így.
Ez oldal szerint 0.01mm-t nõ a hézag a hengerpalást (mér nem gyûrû?) és a hengerfal között egy átlagos motorban 10.000km-ként. Persze vannak ettõl jobb és rosszabb értékek is.
De ha ez a motor átlagosnak vehetõ, és 100.000km-t már futott, akkor akár 0.1mm-t is kophatott. Ennyit pedig nem mértem a hézagmérõvel, még akkor sem, ha az nem íves kialakítású mint a hengerfal. Valamennyit csal, tehát rá kell számolni.
Már csak azt nem értem mért dugattyúpalástot emleget végig a cikkben. De hát a dugattyúval nem érintkezik a hengerfal nemde? Illesztési hézagnak pedig a palástot és a hengert emlegeti, nem pedig a gyûrût és hengert.
Na errõl világosítson még fel valaki :rolleyes:

1544 Lizák Péter 2010-02-26 19:31:13  Előzmény:Fonai László: 70158

Kell neked folyékony olajat önteni az autóba!

Vagy a gomba vacakol, vagy az olaj szivattyúd...
Vagy túl híg az olajad. Szerintem. Vagy nemtom.
De lehet, hogy csak egy rövidebb nívópálca kellene nem? :D

1543 Varga Tibor 2010-02-26 19:22:49  Előzmény:Marton Tamás: 70155

A billegtetés nem probléma, mindegyikben mozog, kell is. A gyûrû kopása adja inkább a nagyobb kopást, de nézd meg mekkora a válla a hengernek. Max dobj bele egy gyûrûgarnitúrát, ideig óráig segít, ha nincs rommá kopva a henger. De mivel a kompressziód messze átlagon felül van, így én nem bántanám.

1542 Fonai László 2010-02-26 18:11:07

Sziasztok!
Azt vettem észre 4T trabimon, hogy újabban fel-felvillan az olajvisszajelzõ lámpa, ha gödörbe kátyúba megyek, vagy ha hirtelen megbillen az autó pl. padkára felállásnál. Olajszint rendben van. Ez lehet valami szörnyûségnek az elõjele?

1541 Mazák Viktor 2010-02-26 14:46:54  Előzmény:Marton Tamás: 70155

A gyûrût külön illesztik a hengerhez, még mielõtt a dugattyúra felhelyeznék. A hengerbe beleteszik a gyûrût, amit úgy illesztenek tudomásom szerint, hogy a gyûrû két vége közti távolságot hézagmérõvel kimérik, majd a gyûrû egyik, vagy mindkét végébõl levesznek. Minél kisebb a hézag a gyûrû két vége között, érthetõen annál szorosabb, pontosabb illesztésû a motor. Ezután fûzik fel a gyûrût a dugattyúra, amit pedig az általad említett szerszámmal helyeznek vissza. Ha belegondolsz, ahogy a gyûrû egyre jobban kopik, úgy fog a gyûrû két vége is távolabbra kerülni egymástól. Ha valahol hibáztam javítsatok.


(orygabor gyorsabb volt :) )
[i](Módosította 4TRed 2010.02.26. 15:48-kor)[/i]

1540 Őry Gábor 2010-02-26 14:46:09  Előzmény:Marton Tamás: 70155

Az úgy értendõ, hogy a gyûrûk végei összeérnek. A hengerfal kopását még úgy is tudod ellenõrizni, hogy megnézed, nincs e kivállasodva a henger ott, ahol a dugattyyúgyûrû legfelül van a hengerben. Ujjal kitapintható a henger teteje alatt kb 1-2 centivel. Attól függõen, hol helyezkedik el a gyûrû a dugattyún.

1539 Marton Tamás 2010-02-26 14:18:35  Előzmény: : 70152

Igazad van, rosszul írtam a mértékegységet. Tán rá is van írva a mûszerre, hogy x100, és alap helyzetben akkor tuti BAR-ban mér.
Tehát akkor az értékek jók, mert a szerelési könyv szerint bõven benne van a "még jó" kategóriában.


orygabor: köszi neked is a javítást!
Dugyattyú téma. Gondoltam én is a hõtágulásos dologra, meg arra, hogy a henger falán valamennyi olaj is van normális esetben, ami plusz felületet jelent. most nem sok lehet az oldalán, kapott egy kis brigéciolos vizet is a hengerfal. Nem is nagyon tekergetem most a fõtengelyt. Hézagmérõ tán van, ránézek mindenképpen.

Jocking:
Az illesztési értékek alapján nem éppen nyugodtam meg, bár azért kopott (inkább használtnak hívom, így szebb) motornál ezek az értékek egyre csak nõnek persze.
Csak legyen havernak hézagmérõ :rolleyes:

Mindenesetre a két szélsõ dugattyút is megpróbálom billegtetni, kíváncsi vagyok.

Még a hengeres témára visszatérve: Láttam videót arról, amikor újragyûrûzve visszatesznek dugókat, egy gyûrûösszehúzó segítségével. Ezek szerint akkor a hengerben a gyûrûnek neki kéne teljesen feszülni a henger falának nem? Akkor hol van itt a 0.025-ös hézag? Az olaj adja ki?

1538 jocking . 2010-02-26 11:01:59  Előzmény:Marton Tamás: 70151

Hát, elég patentül vannak illesztve a számok szerint, bár egy motornál ezek elég nagy számoknak számítanak. Talátam pár adatot hengerre/dugóra:
- dugattyú alapméret: 74,985 mm
- henger alapméret: 75,01 mm
- dugattyú 1. lépcsõ: 75,235 mm
- henger 1. lépcsõ: 75,26 mm
- dugattyû 2. lépcsõ: 75,485 mm
- henger 2. lépcsõ: 75,51 mm
Vagyis az illesztési hézag 0,025 mm.


A kompresszióhoz pár adat:
Kompressziónyomás:
- Új: 1-1,5 MPa
- Kopási határ: 0,7 MPa
- Megengedett különbség a hengerek között: 0,3 MPa

Tehát az alapján, amit leírtál, neked 2 hengernél 1,2 MPa a nyomás, a másik kettõben meg 1,1MPa. A különbség csak 0,1 MPa, ami bõven a megengedett értéken belül van.


Ezek az 1043 ccm-es trabi motorra vonatkoztatott adatok, de szerintem waresz mocinál is ugyanilyen arányokban kell hogy legyenek az értékek.

1537 Őry Gábor 2010-02-26 09:11:25  Előzmény:Marton Tamás: 70151

Hézagmérõvel nem tudsz belenyúlni?
A komressziónál lehet, hogy roszz mértékegységet írtál, mert bar-ban ezek az értékek nem tûnnek rossznak.
A trabiban mekkora a nyomás?

1536   2010-02-25 21:10:24  Előzmény:Marton Tamás: 70151

Én úgy tudom, hogy kb 100szor annyinak kéne lennie a kompressziónak, mint amit leírtál.

Szerintem minimálisan lehet a dugattyút billegtetni, ha nem lehetne, akkor a hõtágulás miatt igen hamar megragadna a dugattyú.
[i](Módosította Jurij 2010.02.25. 22:12-kor)[/i]

1535 Marton Tamás 2010-02-25 20:03:54

Kicsit visszatérek...

Motor kivéve, lemosva, váltó lehúzva róla. (4T)
Nézegettem a dugókat, és kicsit megijedtem. Az normális, hogy felsõ holtpontnál 2-2 ujjal belekapaszkodva a dugóba, lehet billegtetni picit? Csak a 2-es és 3-mas dugónál néztem, mind2 ugyanannyit mozdul ki. A két szélsõ dugót (ezek ugyebár lent voltak) nem bírtam mozdítani.
Más: Lecsavartam egy hajtókar tartót, és egy fõtengely tartót. A csapágyakon nem látni durva csíkokat, csak nagyon halványakat. Ez akkor jónak mondható?

Plusz megmértem haver 4T wareszában a kompressziót.
1-2 henger: kb. 11kPa
3-4 henger: kb. 12kPa

Ezek az értékek jók?

1534 Varga Tibor 2010-02-24 20:10:12

Én még sose használtam lehúzót, kézifékbowdent lazábbra engedni, tengelyt kicsit beljebb ütni, és simán lehúzható a dob.