Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5783 Őry Gábor 2013-01-06 16:31:03  Előzmény: Spityu: 74398

Ja, 6009 N-es. A peremen van még egy 37-es. A paláston lévõ szám már nem kivehetõ.
Amit beletettem, az egy ZKL.

5782  Spityu 2013-01-06 10:31:40  Előzmény:Őry Gábor: 74397

Neked most milyen fajta van? 6009-es vagy az a nem szabványos újabb fajta?

Gyárilag mindkettõn C3 a hézag. Jelölni a külsõ gyûrû palástján szokták halvány bélyeggel, ill. általában az oldalán is préselt vagy bélyegzett felirattal. "36", "34", ilyesmi, a 3 utal a hézagra. Van, hogy mindkettõ jelölés megtalálható ugyanazon a példányon, de az egyik biztosan.

Itt van a kezemben egy régi fajta:
- oldalán: DKF DDR 6009N 34 -> 6009 nútos, C3
- palástján: C36 -> C3, 6-os pontossági osztályú

5781 Őry Gábor 2013-01-06 10:12:37

A fõtengely lendkerék felõli csapágya C3-as hézagú? Mert olyat tettem bele, viszont a gyári DKF-en nincs ilyen jelölés.

5780 Németh János 2013-01-05 12:07:35  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 74390

CSaó.

Beleraktam a relét, ugyan olyan 4 lábú, rendesen ráfûzve minden drót most napközben utcán nem látom szürkületben megnézem vagy holnap még.
Nekem fényszóróbetét csere után rendesen bekötve volt mûködött minden. Most kezdte vettem észre hogy nem mûködik.

5779  Spityu 2013-01-05 09:03:46  Előzmény:Kantuly János: 74394

A hegesztés helyétõl függõen kell szétszedni, jó ha a mûvelet 20cm-es körzetében nincsen hõre érzékeny, éghetõ anyag.
Anno az enyém csontra szét volt szedve, leszámítva a tetõt, mivel azt állítólag és ránézésre is ultraszopás jól visszarakni. Még szemcseszórásra is így vittem, de kibéleltem a belsejét a 4T vastag tetõkárpitjával, hogy ne sérüljön a 2T érzékeny bevonata.
[i](Módosította Spityu 2013.01.05. 10:04-kor)[/i]

5778 Kantuly János 2013-01-05 00:09:47

Srácok, ha teljesen ki akarom hegeszteni a kasznit, akkor szinte teljesen szét kell szednem a járgányt? Oldalelemek, belsõ tér, motor, stb. ?!
A tetõt nem érdemes leszedni, ugye?

5777  Spityu 2013-01-04 22:33:10  Előzmény:Kantuly János: 74385

Köszi az önindítós válaszokat, meglátom, mi lesz. Amúgy szerintem csak a behúzó van halófélben - amióta nálam a kocsi.

5776 Németh János 2013-01-04 20:53:23  Előzmény:Kantuly János: 74391

a biztositékok megvannak áz is mozgattam mindet. Köszi a segitséget holnap már cserélem is :)

5775 Kantuly János 2013-01-04 20:01:48  Előzmény:Németh János: 74389

Az egy 12V relé, pont a távolságié. Az az érintkezõje valószínûleg szétégett.
Beviszed, megmutatod és biztos tudnak adni a helyébe másikat.
1000-1500Ft tétel kb.

5774 Holnapy Gergely dr. 2013-01-04 20:01:41  Előzmény:Németh János: 74389

Akkor a hibára magad rájöttél.
Az a fényváltó relé (tompított/reflektor), jó eséllyel az a rossz.
Elõtte azért nézzed meg a biztosítékokat is, mert a fénykürt illetve a távfény nem ugyan azon a biztosítékon van, de jelen esetben nem biztosíték hiba lesz, mert ráadásul a távfény jobb és bal oldalon külön biztosítékkal mûxik.
Egy dolog még megszivathat, ha a bajuszkapcsoló zárlatos. De a relé a sanszos.
G
[i](Módosította hogeri 2013.01.04. 21:05-kor)[/i]

5773 Németh János 2013-01-04 19:12:10  Előzmény:Németh János: 74388

És az lemaradt, hogy ha bajuszkapcsolóval ráadom a távolságit akkor az nincs nem mûködik. De húzásra tudok villantani vele ha kell.

5772 Németh János 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Németh János: 74382

Helló mindenkinek.

Probléma megoldódott vettem egy új rotort, aminek a gyári száma stimmel indításra jó de még nappal nem láttam mennyire jár finoman a motor.

[b]Következõ elektronikai gondom lenne. 4T[/b] Van egy relé ami kattog meg furcsa hangot ad. Ez a relé az akksi és a szélvédõmosó tartály között a tûzfalra van felszerelve.
Mellékelek egy képet is.
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130104/rell__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130104/rell__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

Bekarikázva a hely. És akkor mi is ez? Ha veszek újat mit kérjek?

Segítséget elõre is köszönöm.

[i](Módosította whiteuniversal 2013.01.04. 19:46-kor)[/i]

5771 Kantuly János 2013-01-04 14:38:11  Előzmény:Baka Szabolcs: 74386

Esetleg kifúj valamelyik tömítésnél vagy nem megy csak 3 henger.
Igazgasd meg a gyújótkábeleket, told be tövig.
Esetleg ellenõrizd még a gyújtáselosztót is.
Nem fogyaszt túl sokat? Nekem addig "traktorozik" míg megy a szívató.

5770 Baka Szabolcs 2013-01-03 21:03:07

Hali!
Meg tudjátok nekem mondani, 4T trabiban hány db kipufogótömítés van?
ill. miért van olyan hangja a trabimnak, mint egy traktornak? A kipufogó teljesen új, nemrég szerelték be. A hangja viszont semmivel nem jobb, mint a rozsdás, lyukacsos szemété ami addig volt alatta.
Mit tudok tenni, hogy olyan duruzsoló hangja legyen, mint más trabiknak?
THX, Szabi

5769 Kantuly János 2013-01-03 09:12:50  Előzmény: Spityu: 74383

Szia!

Én most tervezem felújíttatni, pár évig biztosan ki fogja írni, ahogy azt elõttem is írták. Gyári fesz.szabályzót veszek bele, felszabályoztatom, szénkefét cserélek és kipucolom, aztán mûködnie kéne jó darabig.

5768 Holnapy Gergely dr. 2013-01-02 21:53:21  Előzmény: Spityu: 74383

Profi önindító szerelõ-felújító nekem azt mondta amikor a 4T-m önindítóját felújította, hogy nem jó konstrukciójú, elõbb-utóbb újra tönkremegy. Akkor majd ajánlja bele az Audi 80-asét, bár kicsit drágább, de strapabíróbb (hogy bolgómûves-e vagy sem, azt nem tudom), és mókolás nélkül jó rá. Ez 1998 tavaszán volt, a felújított önindítóm azóta is hibátlanul mûködik. Ez alapján hiszek a szakinak...
Itt a cím, ezt most netrõl kerestem elõ, de úgy nézem létezik a cég. Egy kérdést megér. Telefon: 363-3176, cím: Budapest XIV., Czobor u. 96.
G

5767  Spityu 2013-01-02 20:25:14

Üdv!

Trabant 1.1-re létezik áttételes (bolygómûves) önindító? Minimális fabrikálás belefér, de jó volna olyan, amit csak be kell tenni.

Köszi!

5766 Németh János 2012-12-31 14:07:29  Előzmény:Őry Gábor: 74381

Aha. De akkor ne parkolj mocsárban ne rohaszd az autót és nem lesz vele gond igaz? :D

[b]Következõ Volt egy ki problémám a motor erejével hidegen. Jó pár komentel lejeb [/b]

Következõt véltem felfedezni ma, beindítás kicsit dadogott a motor gázadásnál nem torpant de lassan felpörgött. Mentem vele egy kis kört, ugyanaz. Kipufogó gáz szakaszos volt sok,kevés,sok, kevés így váltakozva.
Fogtam leszedtem a gyújtáselosztó fedelet kicsit oxidáltnak láttam a réz dolgokat benne. Amin kiakadtam a ROTOR össze vissza mozgott. Lehúztam és mit látok? Kirohadt belõle a fém lemezke ami a tengelyre nyomja...
(( Kb nincs egy éves a szerkezet mert nyár elején lett beletolva ))

Következõ meggeneráloztam fémlemezt vágtam bele, most a tengelyre lehet fogatni rendesen. Mentem még egy kört, szakaszos kipufogófüst megszûnt és olyan egyenletesebb lett a hangja.

Szerintetek megszûnik a hideg motor erõtlensége is ezzel a szervízzel vagy keressek még problémákat? Érdemes kicserélni megint az egészet?

Válaszokat elõre is köszönöm.

5765 Őry Gábor 2012-12-31 12:28:50  Előzmény:Németh János: 74380

Úgy tudom, kisebb az esélye a durrdefektnek. Továbbá + súly és szerelés. Rendben tartott felninél nincs probléma.

5764 Németh János 2012-12-31 10:01:29

Egy dolog nem világos. Miért jó a belsõ nélküli szerelés? Pláne kicsit régebbi autóknál.

5763 Pátkai Antal 2012-12-31 09:50:25  Előzmény:Kantuly János: 74378

Nincs más megoldás bele kell tenni a kádba lesúlyozni és el ücsörögni felette. Nekünk beszokott vàlni ez a módszer. Ha ez sem segít akkor a pòtkerék felnijère tegyétek fel azt az egy gumit aztàn szerezz egy másik felnit az eresztõs helyett.

5762 Kantuly János 2012-12-30 20:34:20  Előzmény: Spityu: 74377

Nincs látható szivárgás, néztük kádban.
A peremet megtakarította kétszer is drótkoronggal, biztos, ami biztos, de mégis fennáll a probléma. A nyárigumival is ez volt a gond, sõt az ez elõtti használt téligumival is. Csak a jobb elsõ felnin. Mikor még melegebbek voltak, akkor több idõ kellett, hogy leengedjen, most a hidegekben 1-max 3 nap.
[i](Módosította Janner 2012.12.30. 21:36-kor)[/i]

5761  Spityu 2012-12-30 20:31:09  Előzmény:Kantuly János: 74376

Gumis ismerõsöm át szokta nézni az abroncsot is, fõként ott, ahol hegesztve van az agy részéhez. Volt már olyan, hogy a felni volt lyukas és már sokadszorra volt pasztázva a gumi pereménél stb. De abszolút nem jellemzõ, sokkal gyakoribb, hogy annyira el van korrodálódva a felni pereme, hogy nem tömíti le a gumit még pasztával sem. Fújd fel a kereket és permetezõs fejjel ellátott flakonból fújjál rá valamilyen habzó anyagot a felni és a gumi találkozásához és figyeld, mi történik.
[i](Módosította Spityu 2012.12.30. 21:31-kor)[/i]

5760 Kantuly János 2012-12-30 20:26:30

Sziasztok!

Létezik olyan, hogy egy felni valahol repedt és elszökik a levegõ?
Vettem két új téli gumit és már 2x volt újra felrakva, tömítõpasztázva, de még így is elszökik lassan a levegõ a jobb elsõ kerékbõl.
Szelep is volt cserélve.

Volt már valakinek ilyen gondja?
Egyszer az elosztófedelem úgy hibásodott meg, hogy a közepén lévõ grafit rudat nyomó rugó szétrohadt, így aztán hol volt szikra, hol nem. Esetleg ellenõrizd le az elosztófedelet.

5758 Németh János 2012-12-30 10:40:57  Előzmény:Forgács Balázs: 74373

Rotorod a helyén van? Kábelek izomból rátolva a gyertyákra, elosztóra? Nálam egyszer lecsúszott és hasonlóan szivatott egy darabig
[i](Módosította whiteuniversal 2012.12.30. 11:41-kor)[/i]

5757 Forgács Balázs 2012-12-29 20:28:40

Sziasztok,
másfél hónapja indítási, hidegjárati gondok jelentkeztek az 1.3-as Wartbutgnál. Elvégeztem a "hidegüzem zavarai" c cikkben leírt karbantartásokat, új benzinszûrõt is beépítettem. Még levágott mágnesszelep van benne, mert az alapjárati elektronika még nem jó. Ettõl eltekintve a karburátor kitisztítása után elfogadhatóan indult, mûködött. Örültem.
Ezt követõen 2 hétig állt, s most már második hete sehogy sem indul. A gyertyákat kiszedtem, kijárattam a benzint a hengerekbõl, szikra van, elõgyújtáshoz nem nyúltam. Benzint nyom a szivatyú a karbiba. Indítás elõtt egy gázfröccsöt adok, indítózok, de csak néha-néha röffen. Úgy is próbáltam, hogy indítózás közben adok egy teligázt, akkor is csak röffen. Már 5-ször merítettem le az akkumulátort. Próbáltam eltávolított levegõszûrõvel is indítani, de ugyanazt tapasztaltam.
Van valami ötletetek?

5756 szilágyi József 2012-12-29 15:06:44  Előzmény:Muczán Gábor: 74371

jólvan akkor erre késõbb még visszatérünk ;) addig is köszönöm és boldog új évet kívánok mindenkinek!

5755 Muczán Gábor 2012-12-29 12:26:02  Előzmény:szilágyi József: 74370

jó helyen kapisgálsz:-)

A Wartburgnál -kizárólag a nyugati, Holland, Belga piacra létezett egy OleoMatic nevû berendezés, mellyel a gyár szállította a kocsikat, vagyis csak a Wartburg/Barkas modelleket. Mi láttunk annó egy itt élõ Holland gyerek kocsijában ilyet, noha az sem mûködött, de ott volt még a kocsiban. Ez szíjról volt meghajtva, és a gyár is vette valami nyugati cégtõl. De tartósan nem mûködött jól, és sajna még hírmondója sincs nagyon a világban.

Én megkeresem a tél végéig a raktárban az én berendezésemet, ha kell valakinek, mert én már nem tudom mire használni. Van egy 76-os OT-s Trabi, meg egy FIAT mocis Tramp, amit el is fogok adni, így nem kell a cucc.

MG

5754 szilágyi József 2012-12-29 09:38:35  Előzmény:Muczán Gábor: 74369

így van külön olajzásra gonodoltam hogy hogyan lehetne megoldani?? a szíjhajtásba kellene beépíteni a szivattyút sztem.

5753 Muczán Gábor 2012-12-29 08:38:35  Előzmény:szilágyi József: 74368

trabantbarat

a gáz elvezetése a reduktorhoz szabványos PVC borítású rézcsövön keresztül történik, és vannak alapvetõ gázbiztonsági szabályai. Pl. távolság a kipufogótól, felrögzítési elõírások, átvezetések egyéb helyeken stb. A töltõcsonk vezetéke és elhelyezése is külön szabályozva van. Utána lehet nézni az LPG gáztankönyvben, majd megkeresem, mert 5-6 éve nem vettem elõ. A tartálynak, és a szerelékeknek megfelelõségi tanúsítvánnyal kell rendelkezniük, és egy mérnöki tervet kell benyújtani az építéshez.

Arra vigyázz, hogy ha ilyen rendszert beépítesz illegálisan, az nagyon komoly retorzióval járhat ha felfedezi a hatóság, vagy a rendõr. Itt nem lehet hivatkozni arra hogy a sorozatengedélyeseknél ill. az egyedi beépítésnél a elég lehet megvárni a következõ vizsgát, és akkor bevezetni a forgalmiba az átalakítást. Itt nincs dokumentáció, nincs gázbiztonsági szemle, semmi. Ez egy illegális átépítés lesz.

Leírom a legrosszabbat, ami bekövetkezhet -ennek kicsi az esélye, de igen is megtörténhet-:baleset történik egy ilyen módon átalakított jármûvel, és kigyullad mondjuk a két jármû. A minõsítetlen tartály, vagy akár az alu palack amit nagyvonalúan beraktak a csomagtérbe felrobbaN/HAT/. Ez már nem közveszély okozása, hanem súlyosabb minõsített bûncselekmény, szándékossággal fûszerezve.
A biztosító ilyen esetben pl megtagadja a felelõsségi kárkifizetést /vagy annak döntõ részét/, mivel a vezetõi hiba mellett egy nem minõsített berendezés is közrejátszott a megnövekedett kárban.És a többi....

Az önkeverõsnél a szivattyús különolajzós rendszerre gondoltál ugye?

MG



5752 szilágyi József 2012-12-28 19:31:01  Előzmény:Muczán Gábor: 74360

Köszönöm szépen a segítséget, már csak 2 kérdésem lenn.
Hogy lehet elvezetni gázt a reduktorhoz, és van-e valakinek önkeverõs trabantja vagy a szíjhajtásos olajpumpával kapcsolatban van-e valakinek ötlete?

5751 Csády Szabolcs 2012-12-28 17:09:08

A gyári Trabant gyújtáskapcsolóval egybeépített kormányzár mekkora biztonságot nyújt? Egy nagycsoportos ovodás is el tudja törni az ebéd utáni szieszta után vagy azért ér is valamit?
Ha a régi fajta gyújtáskapcsolót szeretném beépíteni, akkor a kormányzáras kormányrúd az kihúzható a kormányzár házából, vagy csak együtt lehet kivenni?

5750 Németh János 2012-12-28 15:24:50  Előzmény:Kárász Endre: 74364

Helló.

Igen 4T. Most pihenõn van amíg meg nem veszem a tengelyt aztán, további barkácsolásra kerül a sor. Amint említettem a környékemen nem nagyon készségesek a szerelõk, még szóbeli segítségre sem.
Ezért kell nekiálljak, amit nem bánok némi gyakorlatom legalább lesz vele. Végül is amit eddig tanultam (informatika, kiadványszerkesztés, jelenleg nyomdai gépmester) annak nem sok köze van hozzá de legalább viszi elõre, hogy jobban belelássak a szerkezetekbe, meg problémamegoldó képességem legyen.

A fogalmazás miatt nem haragszom, csak tényleg nehezen írom le amit gondolok, lehet áttérek a rajzolásra majd.

[b]Egyenlõre ismét köszönöm mindenkinek a figyelmet és segítséget.[/b]

További fejleményekkel majd jelentkezem, nekem úgy néz ki kimarad az újévi menet. De a következõ találkozón remélem már ott leszek.

Csaó mindenkinek és BUÉK!

5749 Kárász Endre 2012-12-28 15:10:55  Előzmény:jocking .: 74358

Válasz a Kocsmában

5748 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Németh János: 74361

Hééé, szóval ez 4T???? :O
Tudtommal annak egy harmadik féle tengelycsonkja van! Hasonlít a korábban emlegetett "új" hengeres csonkra, de mégsem ugyanaz. Errõl egy 4T mágust kéne kivallatni. Azt hiszem, talán még a menet is kisebb átmérõjû rajta.
Apropó, véletlenül a hátsó keréktáv nem különbözik a 2T és a 4T kocsiknál? Mert akkor a kúpos tengely beépítése elég kókány dolognak mondható.
Anya: szerintem a tengely megfúrása nem lesz elég. Attól tartok, szétszedné azt a kis M6-M8 csavart, amit behajtanál. Úgy tudom, hogy az 1.1-nél már az anyán van egy perem, amit be kell ütni, és ez biztosítja elfordulás ellen. Esetleg lehet egy kicsit játszadozni valamilyen szög, tüske, stb. bekalapálásával, és ezáltal a perem visszanyomásával.
1. ötlet:
Ha a kocsi üzemképes, menj el vele gumishoz, ott próbáld meg légkulccsal leszedetni. A légkulcs lényege, hogy hirtelen, ütögetve próbálja leszedni az anyát. Így ha tényleg elég gyorsan üt a kulcs, akkor a tengely a tehetetlenségénél fogva nem tud elfordulni.
2. ötlet:
Esetleg megpróbálhatod otthon azt, hogy ráteszed a kulcsot, majd kézzel kicsit befeszíted. Épp csak annyira, hogy még ne forduljon el a tengely, de azért már legyen feszítés. Ezután kalapáccsal ráütsz a kulcs másik végére. Ez is olyan, mint a légkulcs, de ez házilagos:) és persze gagyibb.
3 ötlet:
Flex:) Vágókoronggal elég két helyen átmetszeni az anyát. A korong forgástengelye merõleges legyen a tengelycsonk közepével. Tehát ne akard az egészet leskalpolni (elég nehéz úgy hozzáférni), hanem próbálj az anyán két olyan bevágást csinálni, mint a [url=https://www.foerch.hu/documents/thumbs/1215003549_20110410083907_800x800_Fit_0_0.png]koronás anyán[/url] van. Persze teljesen át kell metszeni. Így tudsz arra is vigyázni, hogy a kerékagyba ne vágj bele.
Mindenki örömére itt egy hosszmetszeti kép a HENGERES tengellyel szerelt 2T hátsó futómûvérõl:
[img]https://trabitechnik.com/images/whims2/8-2.jpg[/img]

A fogalmazás miatt meg nem b@szogatni akartalak, nehogy félre értsd:) Fõ az egyszerûség, érthetõség!
[i](Módosította Endre 2012.12.28. 16:09-kor)[/i]

5747 Németh János 2012-12-28 13:36:46  Előzmény:jocking .: 74362

Értem én. De a tengely elpörög a csavarral együtt, amire jutottunk, hogy az a bütyök valószínûleg nincs már rajta a tengelyen.
[i](Módosította whiteuniversal 2012.12.28. 14:40-kor)[/i]

5746 jocking . 2012-12-28 13:27:50  Előzmény:Németh János: 74361

Ahhoz, hogy a kerékagy csavarját lelazítsd, elégnek kell lennie, hogy az autó a földön van, és a kézifék be van húzva.

5745 Németh János 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Őry Gábor: 74357

Értem.

Szóval mellékelek egy képet, amin azt próbáltam berajzolni, hogy lábon van az autó. Rárakom a villáskulcsot és pörgetem jobbra balra a tengellyel együtt a csavart. Hiába nincs beütve a csavar vége, nincs ellenállás és pörög az egész sajnos. Se betámasztva se sehogy nem akar lelazulni, vagy ráhúzódni jobban.

[url=https://kepfeltoltes.hu/view/121228/tengely_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/121228/tengely_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

következõ amit kigondoltam,

teli pakolom a kocsi hátulját súlyokkal és úgy hátha megfogja a fékdob és le tudom lazítani a csavart.

Vagy mivel ez a tengely kuka lesz úgyis, mert veszek egy újat az biztos. Megfúrom ahova a nyilat raktam esetleg egy önmetszõ csavart belehajtok és úgy már talán megtudom fogni hogy a csavart levegyem.

Vagy vágjam le az egészet? (ez mondjuk a legvégsõ eset lenne)

[i](Módosította whiteuniversal 2012.12.28. 14:09-kor)[/i]

5744 Muczán Gábor 2012-12-28 12:01:58  Előzmény:szilágyi József: 74359

Szia,

nekem volt LPG-s 2T Trabim, mely sikerrel üzemelt, de nagy odafigyelést igényelt. Az LPG átalakítás során 2 fõ probléma merül fel a Trabinál. A gázreduktor meleg vízzel üzemel, melyet a fûtõrendszerbõl leágaztatással vezetnek oda. Ez idáig köztudott dolog. A másik hogy meg kell oldani a terhelés és fordulatszámarányos, de legalábbis elégséges keverékolaj bejuttatást a motorba, mivel a gázba ilyet keverni lehetetlen.

Nos akkor ezek meg lettek oldva a következõképpen. Volt egy ex-Jugoszláv Lovato licenc reduktor, aminek le lett vágva a víztere, és egyszerûen a fel lett szerelve a hátsó motorburkolat heléye, hogy kapjon meleg levegõt. Ez ûbergumicsizmás megoldás volt, de meglepetésre mûködött. A karbi könyökbe lett bevezetve a redukált nyomású gáz kis csöve, a keverékolaj pedig egy a spricnitartály helyére függesztett Lada vízrendszerbõl való tartályból gravitációs úton jutott le szintén a karbi könyökbe, és egy injekciós tûn keresztûl jutott be a motor szívóhatására. Ez még brutál gumicsizmásabb kinézetû volt, de meglepetésre ez is mûködött, igaz távol volt az ideálistól az olajzás minõsége, hogy diplomatikus legyek. Nos ez volt amit akkor 20 éve sutyiban el lehettett érni. A kétütemûnél a Felügyeletnél hallani sem akartak a gázüzemrõl, mert szerintük aggályos az olaj ilyetén módon való bejuttatása, és így bármikor megszorulhat a motor, és ez veszélyhelyzetet teremthet. Valljuk be volt igazuk. Aztán én az egészet elkezdtem továbbfejlesztgetni egy mérnök segítségével, ami forradalmasította a dolgot /különolajzó rendszer Yamaha crossmotor szivattyújával, melyet egy áttételezés után egy Hycomat váltó szivattyújának hajtására ültettünk, illetve egy plusz bowden segítségével még a gázpedálhoz is kötöttünk. így fordulatszám, és gázpedálállás /mechanikus/ függõ lett a cucc. Aztán megvalósult a reduktor-, illetve a gáz melegítése is, igaz az már az LPG-s léghûtéses Zaporozsecemben. Az olaszoknál létezett egy a kipufogóba! vagy mellé építhetõ gázpatron, amin keresztülvezetve a gázt felmelegszik az, így nem kell a nem létezõ vizet odavezetni. Ez is ûberveszélyesnek nézett ki, de mûködik is a mai napig, és az Olaszok engedélyezik is, az ottani VW Bogarakba.
A Trabi már nincs meg, de a Hycomat váltó a szivattyúval, különolajzó rendszerrel megvan valahol a pince mélyén. A gázszonda meg beszerezhetõ. Ennek ellenére én nem érzem azt, hogy ezt reális ár-érték arányban bárki is megvalósíthatná. No ha kisérletezni, kicsit szívni, kalandozni akar valaki az más. De engedélyezteni nem hiszem hogy tudná. Vagyis talán el tudnám intézni, de kódszám jellegû pénzösszegbe jönne ki mindennek a végén, mindenki elégedetlenségére.

Ezek után inkább BUÉK!

MG

5743 szilágyi József 2012-12-28 11:33:15

sziasztok! Gázos LPG megajtásúra szeretném alakítani a 2T trabimat és ehhez szeretnék segítséget kérni! Segítsetek kérlek!

5742 jocking . 2012-12-28 08:47:45  Előzmény:Muczán Gábor: 74354

Tömörebben: van egy "kedves" cég, akinek van egy fosch minõségben másolt, összeollózott útmutatója, amit sajátjuknak tekintenek, és úgy védik, mintha egy top seller termék lenne, holott valószínûleg az egész országban 20 év alatt nem fogyott belõle 20 darabnál több, mivel egy aránylag ritka autóról készült...

5741 Őry Gábor 2012-12-28 07:34:43  Előzmény:Németh János: 74356

Hogy jó-e a csapágy, vagy sem, az úgy tapasztalható meg, hogy a kereket megforgatjuk. Ha csendben fut, jó eséllyel rendben van. Az agyat lehúzva, megpörgetve a tengelyt lehet érezni, ha baj van. Normál esetben csendben, egy kis ellenállást érezve (csapágyzsír miatt) kell forognia.Ha túl könnyen pörög, akkor valszeg a zsír nagy része már eltávozott a csapágyból.
Ha egy csapágy lötyög, akkor már korgó-morgó-gadáró hangja is van. A tengely állapotát kiszerelés után lehet felmérni. Lehetséges, hogy az stift hiánya miatt kikopott, ezért cserélni kell.
Az azért érdekes, hogy a jobb oldalon miért van kúpos tengely.
[i](Módosította orygabor 2012.12.28. 08:37-kor)[/i]

5740 Németh János 2012-12-27 14:09:11  Előzmény:Őry Gábor: 74353

ott a pont. Ahogy irtad, iesmi lehet. Azért kellene tengelyt cserélni szerintem. A csapágy kérdés egybõl látszik ha bent lesz az uj tengely ugye?

5739  J.I. 2012-12-27 14:06:25  Előzmény:Muczán Gábor: 74354

Rendben elnézést!

5738 Muczán Gábor 2012-12-27 13:43:05  Előzmény:Németh János: 74351

Trabantforever írta:

Keresek digitális karbantartási.....kezdetû hsz-t töröltem. A Maróti féle szerzõi jog megsértése jellegû ügyekbõl okulva /kérdezd Lancelot-ot/ ilyennek itt nem adhatunk teret. A szerzõi jogok tulajdonosai keresõmotorral figyelik az ilyen, és hasonló kulcsszavakat a hálón /egyébként jogosan/ és találat esetén perelhetnek illegális kereskedelem elõsegítésa, szerzõi jogok megsértése miatt. Egyébként keresést feladni is az apróban tudsz. A megértést köszönjük.

MG

5737 Őry Gábor 2012-12-27 13:39:48  Előzmény:Németh János: 74351

Jól értem, hogy a tengely a kerékagyhoz képest forog el? Akkor hiányzik a tengelybõl az ék vagy stift.

5736 Muczán Gábor 2012-12-27 13:35:45  Előzmény:Németh János: 74351

"Csapágyak épek voltak" írtad. De ne feledjük el hogy akkor épek voltak....az nem jelenti azt hogy most is azok. Lehet hogy normál illesztésû, és nem ide való C2-es jelölésûek voltak, amik egy hónap alatt, illetve pár száz kilométer alatt is képesek tönkremenni. Tengelycsonk is lehet a bûnös ilyen estben, de én elõbb megvizsgálnám azért magát a csapágyházat /ami a lengõkarba van besajtolva/ a hosszú évek alatt láttam már több ilyen lengõkart, amit sorrendben "végigjavítottak" csak épp a csapágyház rossz állapota miatt ez sosem sikerült.


MG

5735 Németh János 2012-12-26 20:15:41  Előzmény:Kárász Endre: 74349

sziasztok.
Sajnos nem vagyok szerelõ, saját szavaimmal igy tudtam leirni.
De te is kigoboztál belõle valamit, szóval eltudtad képzelni mi is a problémám.
A lényeg igen az amit irtatok, sem akkor ha talpon, sem felemelve, sem betámasztva nem tudom megfogatni a tengely hátso felét, hogy ráhúzzak a talán46 os csavarra (mert elpörög a tengelyel együtt). Miért is? Hogy ne kotyogjon se a felni se a fékdob, mert ha laza a felfogatás akkor úgy néz ki mindegy hogy kupos vagy sem rossz az egész. És nem egészséges.
De mint irtam sajnos nem vagyok szerelõ de néha lehet jobban belelátok mint gondolnám. Mikor mondtam egy állitolagos szerelõnek, hogy kotyog meg van egy kis hangja menet közbe, majdnem leba*zott hogy az olyan és az nem lehet.
Azóta magam csinálom meg azt amit tudok, meg FORUMOZOK veletek. Köszönöm ismét a segitséget mindenkinek.
Megállapitásom szerint tengelycsere lesz, csapágyak épek voltak egy honappal ezelõtt. És elnézést a fogalmazásokért, sosem voltam jó felelõ.


[i](Módosította whiteuniversal 2012.12.26. 21:24-kor)[/i]

5734 Szabó Gábor 2012-12-26 20:12:37  Előzmény:Tóth Balázs: 74336

Lada, Ford Escort,Orion '84-'86 évjáratból. Kis átalakítás mindkettõnél kell.