Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Gyûrüzésrõl lebeszéllek, mivel a motorban biztos nem kevés km van! Ilyenkor "nagyolva" egy oválisra kopott hengerbe teszel kör alakú gyûrüt!! Nem lesz jó hosszú távon!! Ha már hajtókaron, meg fõtengelycsapágyak cseréjérõl elmélkedsz akkor inkább újíttasd fel gépmûhelyben az egész blokkot, hengerfejet! Nem lesz olcsó, de akkor hosszútávra le van a gondod a motorról!!
Látom kicsit leült a topic, ezért feldobom egy kérdéssel :)
Azon gondolkoztam, hogy mivel ha már ennyire szét van szedve a motorom (legalábbis a HF le van szedve) lehet meg is kéne egyúttal gyûrûzni. Ezt csak azért találtam ki, mert nincs kedvem ahhoz, hogy a HF visszatétele után, amikor már fel töltve olajjal a rencer, a kompressziómérésen kibukna, hogy valamelyik henger igencsak elfúj. (Mint írtam jóval korábban az egyik henger gyertyájának elektródája erõsen el volt rövidülve a többihez képest, és kokszos volt az egész gyertya. Én ebbõl gondoltam arra is, hogy lehet sok olajat hord fel a dugattyú, és az kokszol ott) A kompressziómérésen kívül, meg lehet valamilyen (lehetõleg olcsó) módszerrel azt tudni, hogy gyûrûzésre szorul 1- vagy esetleg a többi henger is? És ha már a gyûrûzésnél tartunk, gondolom illene a hajtókar és fõtengelycsapágyakat is cserélni, persze csak jóminõségûekre. Mibõl mit érdemes venni (gyûrûk, csapágyak, szimering). Konkrét márkák is érdekelnek, na meg persze a körülbelüli ár.
A szellõzõt azért zárnám ki, mert ha leszedjük a Trabin az uborkaszeletelõt, akkor látszik, hogy ott egy "zseb" szerû mélyedés van befelé, tehát oda esõ elvileg nem jut be.
Hali! Én az ajtókéderekre tippelnék, de sok helyen kerülhet oda víz. Elõszeretettel jön be a gázpedál bowdenjénél, akkor ott ahol a fûtõmotor van, mármint ahol a váznak nekifekszik a fûtés háza. Ahogy ez elsõ szélvédõ beázik, beázhat a többi is. Érdekes, mert nekem mióta a nyitható üvegek vannak az autóban azóta azok érdekes módon nem áznak be, még a fix ablakok rendszerint engedték a vizet :)
Tehát mivel a hátsó ülés elõtt részen van, gyanítom, hogy vagy az ajtónál a kédernél jut be a víz, vagy az oldalüvegek eresztenek. próbld meg óvatosan megnyomkodni az oldalüvegeidet mindkét oldalról kívûlrõl, és belülrõl is. ha kicsit mozognak akkor ott valahol jön a víz elvileg. ha nem, akkor marad az ajtókéder
hi! Nekem nedvességet tudott produkálni a kocsi a hátsó ülés háttámla meg a lenti rész között a hajlatban. Valahol a hátsó szélvédõ körül szivároghat szerintem, vagy szellõzõ talán. Nem sokat segítettem, de ezt tapasztaltam.
Napok óta feltünt hogy belül párás az autó (4T), illetve hajnalban belül is ráfagy a pára. nem találtam a gondot, míg a minap észrevettem hogy a 2 hátsó trepniben, a hátsó ülés elõtt vastagon áll a víz, illetve a jég!!!
Amíg ilyen fagyok vannak, nem igen tudom hogyan tudnám kideríteni hol ázik be ennyire a verda! Nincs valami ötletetek, merre keressem, induljak el? Esetleg ez is valami típus hiba lenne mint az elsõ szélvédõ beázás?
Alul minden ok, nyáron lett teljesen felújítva, lakatolva az alja, tehát alulról nem ázhat fel! A kalap tartónál, üvegeknél sem látom víznek nyomát...
Szívesen kipróbálnám, csak állítólag a Hall-jeladós gyújtással nem lehet egybekötni, mert elégeti a vezérlõrészt. De még úgy is érdekel, hogy beleteszem a megszakítót.
Ma kicsit továbbvittem a dolgot. Ominózus piros saruval sorbakötve az árammérõ, és 1.6A-t mutat! Bár ez tuti az elemcsere miatt szökött fel ennyire, mert most már azt is cseréltem a multiban, tán 6-7 éve nem volt cserélve :) Tehát most már azért érthetõ, mitõl is merül le az akksi. Majdhogynem 20W-nyi fogyasztás van azon az ágon. Na de a lényeg, hogy sorbakötve az árammérõ, és közben a mûszerfal alatt elkezdtem kihúzgálni az egyes stecker-eket egymásból. Sokáig nem is történt semmi, de egy sima kétágú stecker széthúzása után, hopp eltûnt a mûszerrõl az érték, és szép 0-t mutatott. Ezeket így is hagytam széthúzva. A mûszert kikötöttem, és visszadugtam a helyére a sarut, ezután megnéztem mi nem mûködik. Meglepetésemre az elakadásjelzõ vígan mûködött, és minden más egyéb is úgy ahogy kell. De nem tudtam elképzelni, hogy akkor mi az ami nem? Kicsit nézegettem a kábelt ami abból a steckerbõl jön és egy harisnyában folytatódott a kocsi jobb oldala felé, onnan meg felfelé. Rájöttem! Belsõ világítás. Persze nem is mûködött a széthúzott steckernek hála. Egybõl ki is csavaroztam, és megnézem. 3 vezeték megy rá, az egyik ez a piros ami steckerbõl jött. A steckert összedugtam, és ismét árammérést kezdtem. De hiába húztam le mindegyiket kábelt a lámpatestrõl, így is megmaradt az áramfelvétel. Innen kezdve ezeket gondolom: A biztosítéktábla ezen problémás sarujáról az elakadásjelzõ és a belsõ világítás táplálkozik csak. Ezek után már csak arra tudok gondolni, hogy valahol a kis piros kábel ami a belsõ világításra megy sérülhetett és lehet testel. Azt meg kideríteni, hogy hol, igencsak szívás, mert abból a harisnyából kibontani nem éppen eccerû. Lehet ránézek a kapcsirajzra hátha találok még egy eldugott ágat abban a körben, de nem hiszem hogy lesz. A lényeg az, hogy legalább elkadásjelzõm van, a belsõtérvilágítás meg nem fog annyira hiányozni úgy hiszem.
Köszönöm mindekinek a hasznos infókat! Fontolóra veszem, a hasznos tanácsokat! Természetesen csak egy ötletnek indult az egész, jó gondolatnak tünt/tünik. Lehet nem lesz belõle több, mint gondolat, meg ha lesz is az nem ma lesz:) Igazából van egy másik elképzelésem alternatív, és olcsó üzemre, de azt már Tibrid néven kitalálták. Remélem abból lesz valami. Ha nem lehet én is neki állok valami hasonlónak:) De az már lényeges átlakítással járna egy Trabantnál, viszont az etanol üzemnél, csak pár apró átlakítás szükséges. [i](Módosította Oliver 2010.01.11. 13:18-kor)[/i]
Ha Poliauto reduktorod van, akkor minusz 10 fokban sem kell átváltani benzinre. Soha nem kell a benzin, csak ha elfogy a gáz a tartályból. Én 19 évig gázautóztam, és csak egyszer Németországban autóztam kényszerbõl 50 km-t drága benzinnel, illetve a vizsgán kellett átkapcsolni mert ugráltak hogy kérik prezentálni a rohadt benzinüzemet. Ez elég nehéz volt, mert a benzintankban porcicák kergetõztek, és nemigen értették hogy két év után mit akar szívogatni az egyébként már kiszáradt membránjával a szegény AC pumpa. Manapság már ugyan csak a Zaporozsecem gázüzemû, de azt meg évi átlag 10 km-t hajtom. Szóval ha gázüzem, akkor gázüzem. Benzin nem kell, és emiatt spórolni is lényíegtelen. Az hogy a tankban valami lekösse a vizet, azért érdemes tiszta alkoholt, vagy etanolt tenni, mivel a gáz miatt keveset használt benzinben megül a légnedvesség miatt lecsapódó pára, és kirohadhat a tank!
igen, átalakítás nélkül, és én is nagyon kíváncsi vagyok. :D golf II-be is tankolunk, fele-fele arányban, sem a fogyasztásban, sem a teljesítményben nem volt semmi változás, viszont az más téma, mert 1,8as injektororos moci;) [i](Módosította Jurij 2010.01.11. 12:21-kor)[/i]
Tiszta etenaolt, vagy kútról E85-öt? Mert maia kúton van, annaka 15%-a benzin. Az átalakítás, emg azért fontos, mert a gumi alaktrészeket oldja az etanol.
Még akkor se jössz ki rosszul árban, ha valamennyi benzinnel kevered az etanolt. Én 7 liter benzin mellé 19 liter etanolt öntöttem, kipróbálni még nem volt alkalmam, de majd beszámolok. [i](Módosította Jurij 2010.01.11. 11:07-kor)[/i]
Kisérletzni szeretnék, hátha bejön. Ha már átkell váltani gázüzemrõl "hagyomáynos" üzemre, akkor már ne a drága benzint pazaroljam, hanem az olcsó etanolt. Egy próbát megér! Ha 1 alkalmat veszek, hogy kijárom belõle, akkor 300Ft-ot sprolok, ha már 10, akkor az már 3000Ft, addig is óvom a környzetet, meg ebbõl a pénzbõl vehetek a Trabim/hoz alkatrészeket:)
Apropó, aki szeptemberig mûszaki vizsgára megy (NKH-hoz), az legyen szíves egy pár mondatos vizsgaösszefoglalót leírni, illetve hogy melyik városban vizsgázott. Idén azt tervezem, hogy a közlekedési hatósághoz viszem a járgányt, mert ha problémájuk van, akkor ténylegesen meg szeretném oldani. Egy olyan sejtésem van, hogy a lengéscsillapítók miatt lehet kivágnak, ebben az esetben kiszed-felújíttat-visszatesz. Mielõtt bármibe belevágnék, olyan autóból szeretnék kiindulni, ami mûszakilag is kifogásolhatatlan. Meg hát kíváncsi vagyok az "új" vizsgára.
Nem látok nagy okosságot ebben az etanol dologban. Ha meg van egy jól mûködõ gázos autód, akkor meg pláne nem érdemes ilyennel szarakodni. Furikázol a 160 Ft-os gázzal, azt kész. Ha meg véletlenül kifogy a gáz, vagy hidegbe nem akar indulni, akkor átpattintod benzinre aztán ennyi.
Hasonló problémáim nekem is voltak, Volt hogy begajdult az egész elektronika minden fordítva meg jelzett meg volt ami magától ment. Aztán másnap megszûnt minden, ezt játszottuk napról-napra, nem jöttem rá mi volt a baja, de most mûködik. :P (lehet a kapcsoló belsejében van a hiba, látatlanba nehéz valamit is mondani :( )
Közben válaszolok magamnak. Kicsit méricskéltem még: A biztitábláról lehúztam a nagy piros vezetéket ami a fogyasztást csinálja, és bekötöttem oda az árammérõt. Kb. 350mA-t mutatott, ami nem is lenne olyan vészesen sok, ez 4.2W-nak felel meg. Bár úgy látszik ez is elég, hogy az akkut (ami egyébként nem rossz állapotú) 10-12 óra alatt ennyire lemerítse. A mûszerfal mögött is próbáltam megkeresni a hibát, de hiába. Az indexrelét kikötöttem, de eközben is húzta az akksit. A bajúszkapcsolók dobozában is található egy relé (ami nem tudom mire szolgál), ezt tudtam cserélni, de a hiba nem szûnt meg. Amit még próbáltam az az elakadásjelzõ kapcsoló cseréje, de szerencsétlenségemre a belerakott meg alapból nem is mûködött, bár eközben nem néztem hogy merül e az akksi. Egyébként egy szélesebb keresztmetszetû piros vezeték megy a kapcsolóra, lehet õ lenne a biztosítéktáblán levõ, amin mértem az áramfelvételt. Rövidzárba mérésbe kapcsolva sípolt a mûszer a két pont között (kapcsoló és biztitábla), tehát lehet õ az. De belõle még jön 6 vezeték mindenfelé, ezt még nem sikerült kibogozni hová is tartanak. Az indexrelére tuti megy legalább 1. A gyári kapcsolási rajzon nem tudok elmenni, esetleg ha valaki tudna értelmesebbet küldeni, azt megköszönném! Egyébként a biztitábláról ezt a vezetéket ideiglenesen kiiktattam, elakadásjelzõ úgyse minden nap kell. Ha meg kell, gyorsan vissza lehet dugni.
Mivel nemtudom, mennyibe kerülne átalakítani, így megtérülst nemtudok mondani. Annyit számoltam, hogy ha etanolból 10 litert enne meg, és mondjuk gázból 8-at, és mondjuk 8 litert számolunk egy normál benzin üzemû 4T esetében, akkor kábé 100km-en kb. 300Ft-ot lehet spórolni, természetesen a benzinhez viszonyítva.
Természetesen üzemanyag rendszert kikell cserélni szerintem fémre (hogy ne marja szét az etanol a gumi, mûaynag alkatrészeket), meg a karbit is egy minimálisan átkell alakítani, ill be kell állíttatni.
És mivan ha Pálinkát töltök bele?:D [i](Módosította Oliver 2010.01.10. 22:48-kor)[/i]
Szerintem abszolút felesleges, nem éri meg átfúvókázni a karbit azért, hogyha néhanapján cseppfolyós normál halmazállapotú üzemanyagot használsz, akkor annak ne 300-ba hanem 230-ba kerüljön literje.
Mivel az etanolhoz és a gázhoz is "pontosabb", "hegyezettebb" motor elõnyös(etanolnál biztosan), ezért inkább attól kell félni, hogy mennyire marad benzinnel használható az autó. (gazdaságossági szempontokat figyelembe véve.)
Elösször csak egy gondolatként indult el, hogy milenne, ha átlakítaná az ember ilyen üzemûre az autóját. Ha mondjuk lelehetne szorítani a fogyasztást, max 10 literre, már megérné. Mert ha átkell járatni az autót, akkor is etanollal járatom, és nem drága benzinnel. És a megspórolt pénzt is a Trabimra fordíthatom:) Más kérédés az is, ha sima benzint teszek bele, mennyire nõ a fogyasztás, illetve ami a legfontosabb az etanolhoz való átlakítások befolyásolják-e a gázfogyasztást.
Egyébként köszi az infókat 4TRed neked is! [i](Módosította Oliver 2010.01.10. 22:05-kor)[/i]
Bizony, szerintem se gondolkozz ilyenen. Legyen benne mindig 5 liter és kész. Az már nagyon nagy tartalék. :) Azért Csabeeenál sûrûben járasd ki, mondjuk 3-4 havonta egyszer, nehogy beletaknyosodjon. :D Vagy ha nem is kijáratni, de legalább "átmosni" vele a benzin körét, mondjuk egy liternyi nafta elfogyasztásával.
Én egy kicsit több, mint egy éve vettem a gázos trabit, de még mindig az a benzin lötyög benne amit az elõzõ tulaj bennehagyott!A gáz nem fogy ki úgy , mint a benzin, hogy egyszercsak elfogy és kész!Ott elkezd csökkenni a nyomás amit észreveszel az autón és akkor még elmész 30-40 km-T!!!
Motorban átalakítás semmi sem szükséges. Az inaktív témák között volt egy E85 etanol téma, ott egyszer leírtam a kémiai vonzatát, a lényeg az, hogy a benzin fûtõértéke kb. 43kJ/kg, az etanolé pedig 26-28kJ/kg(nem emlékszem pontosan) körül mozog. Tehát, hogy ugyanúgy mennyen, annyira kell feldúsítani a keveréket, hogy ezt a fûtõértéket hozni tudja. Mondanom sem kell, ugyanennyivel lesz a fogyasztásod is több, teszem hozzá, hogy ekkor az autó ugyanúgy megy mint azelõtt. Ez mondjuk azt jelenti, hogy 10 literes fogyasztásból mondjuk 16 literest kapunk (kiindulva a 26kJ/kg-ból). Nem kell azonban egybõl meghátrálni, ez a tiszta etanolos üzemrõl szól, az E85 pedig 85-15 térfogatszázalékban tartalmaz etanolt és motorbenzint (ha jól tudom 95s oktánszámút), így kicsivel kevesebbel is beéri (16 helyett mondjuk 13-14 liter).
Viszont más okosság: Az E85nek az oktánszáma 105 ha jól emlékszem, így az elõgyújtást jobban tûri, késõbb kezd el a motor kopogni. Így elõfordulhat, hogy mondjuk egy szegényesre állított keverékkel is nagyobb elõgyújtást alkalmazva teljesítményben ugyanott lyukadunk ki. Nem beszélve egy esetleges motorfelújításkor ha megnövelt kompresszióval lõjük be a motort, akkor még lejjebb nyomható a fogyi.
Ami a dúsításhoz szükséges lehet: karburátor újrafúvókázása, nagyjából másfélszer akkorákra kell cserélni (60%). Nem !átmérõben!, hanem a fúvóka területe legyen nagyobb.
Gáz üzemmel együtt használni? Én nem hallottam még hasonlóról, nyáron még csak-csak, télen viszont az etanolos üzem mellé is ügyeskedni kell, hogy hibátlanul lehessen hidegindítani. Biztosan megoldható.
Tudtommal pár tömítést kell cserélni, amit megenne az etanol... meg talán ezt-azt hangolni... viszont én is csatlakoznék, ill. feltenném a kérdést: minek akarsz etanollal szenvedni, ha van egy remélhetõleg jó gázrendszered? Nagyon sokat nem foglalkoztam az E85-tel, de én úgy tudom, hogy sokkal észrevehetõbb a teljesítménycsökkenés benzinhez viszonyítva, mint gáznál szintén benzinhez. Ezentúl a gáz ára is messze kedvezõbb. Szerintem.
Tudja esetleg valaki, hogy mi(k) szükséges(ek) hozzá, hogy egy 4T Trabit átlehessen alakítani etanol üzemûre? Esetleg valami tapasztalat ezzel kapcsolatban (karbis, injektorossal külön-külön), érdemes-e, mennyivel fogyaszt többet vele az autó, stb. Lehet-e gáz üzemmel vegyesen használni? Elõre is köszi az infókat!
Szerintem is gyújtás, ha a vezérlés átugrik, akkor el sem indul (szerintem), illetve akkor nem csak úgy "leáll", hanem valamit produkál. Gyenge a szikra, esetleg nem húz át.
Bandi: Peeersze, köszi az injektoros tippet.
Diesel többek között azért nem, mert nekem kell az, hogy foroggyon :D.
Épp ezért jó, hogy ennyi ember van itt, így mindenki be tudja rakni a közösbe, hogy szerinte mit, és mindenki úgy választ, alakít ahogy szeretne. Hogy nekem nem jön be, az egy dolog, pedig lehet hogy a te konstrukciód jobb lenne minden szempontból.
A lomhaság miatt karbi is lehet akár, viszont a durrogás és az idõben változó viselkedés a gyújtás meghibásodására utal. Legalábbis szerintem. Ha olyan kedve van, hogy (majdnem) teljesen jó, aztán rá öt percre megbolondul a motor, majd késõbb visszaáll, akkor szerintem kizárható a vezérmû. Elsõ körben megnézném a gyújtórendszert. Másodikban a karbit.
Jó estét!Lenne egy olyan kérdésem hogy a 4T Waresz ha olyan jelenséget produkál hogy menet közben leáll aztán nagy nehezen beindul de csak éppen hogy alapjárat padlóig nyomot gázpedálra sem reagál többszöri próbálkozás után hangosat durantot a kipufogó meg szikrák is látszottak. Mi lehet a hiba oka? Átugrott volna a vezérlés?vagy annak mik a tünetei? Elõre is köszi a segítséget
Naugye, nálad is karbi :). Mondjuk nálam elõbb játszik egy R4es váltó minthogy a motort mozgassam a motortérben, vagy féltengelyeket kelljen csonkolni. Vannak hülyeségeim aláírom.