Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1183 Ivacs István 2010-01-13 14:31:41  Előzmény:Marton Tamás: 69798

Gyûrüzésrõl lebeszéllek, mivel a motorban biztos nem kevés km van! Ilyenkor "nagyolva" egy oválisra kopott hengerbe teszel kör alakú gyûrüt!! Nem lesz jó hosszú távon!! Ha már hajtókaron, meg fõtengelycsapágyak cseréjérõl elmélkedsz akkor inkább újíttasd fel gépmûhelyben az egész blokkot, hengerfejet! Nem lesz olcsó, de akkor hosszútávra le van a gondod a motorról!!

1182 Marton Tamás 2010-01-13 14:15:06

Látom kicsit leült a topic, ezért feldobom egy kérdéssel :)

Azon gondolkoztam, hogy mivel ha már ennyire szét van szedve a motorom (legalábbis a HF le van szedve) lehet meg is kéne egyúttal gyûrûzni.
Ezt csak azért találtam ki, mert nincs kedvem ahhoz, hogy a HF visszatétele után, amikor már fel töltve olajjal a rencer, a kompressziómérésen kibukna, hogy valamelyik henger igencsak elfúj. (Mint írtam jóval korábban az egyik henger gyertyájának elektródája erõsen el volt rövidülve a többihez képest, és kokszos volt az egész gyertya. Én ebbõl gondoltam arra is, hogy lehet sok olajat hord fel a dugattyú, és az kokszol ott) A kompressziómérésen kívül, meg lehet valamilyen (lehetõleg olcsó) módszerrel azt tudni, hogy gyûrûzésre szorul 1- vagy esetleg a többi henger is?
És ha már a gyûrûzésnél tartunk, gondolom illene a hajtókar és fõtengelycsapágyakat is cserélni, persze csak jóminõségûekre.
Mibõl mit érdemes venni (gyûrûk, csapágyak, szimering). Konkrét márkák is érdekelnek, na meg persze a körülbelüli ár.

1181 Hõberth Gábor 2010-01-12 18:28:11

Minden esetre egy lyukat fúrj az aljára, mert ennyi víz még a nyári kánikulában sem fog kipárologni belõle!;)

1180 Lizák Péter 2010-01-12 08:57:12  Előzmény:Busa Attila József: 69794

A szellõzõt azért zárnám ki, mert ha leszedjük a Trabin az uborkaszeletelõt, akkor látszik, hogy ott egy "zseb" szerû mélyedés van befelé, tehát oda esõ elvileg nem jut be.

1179 Lizák Péter 2010-01-12 08:55:53  Előzmény: Krisztián: 69793

Hali!
Én az ajtókéderekre tippelnék, de sok helyen kerülhet oda víz. Elõszeretettel jön be a gázpedál bowdenjénél, akkor ott ahol a fûtõmotor van, mármint ahol a váznak nekifekszik a fûtés háza. Ahogy ez elsõ szélvédõ beázik, beázhat a többi is. Érdekes, mert nekem mióta a nyitható üvegek vannak az autóban azóta azok érdekes módon nem áznak be, még a fix ablakok rendszerint engedték a vizet :)

Tehát mivel a hátsó ülés elõtt részen van, gyanítom, hogy vagy az ajtónál a kédernél jut be a víz, vagy az oldalüvegek eresztenek. próbld meg óvatosan megnyomkodni az oldalüvegeidet mindkét oldalról kívûlrõl, és belülrõl is. ha kicsit mozognak akkor ott valahol jön a víz elvileg. ha nem, akkor marad az ajtókéder

1178 Busa Attila József 2010-01-12 08:54:23  Előzmény: Krisztián: 69793

hi!
Nekem nedvességet tudott produkálni a kocsi a hátsó ülés háttámla meg a lenti rész között a hajlatban. Valahol a hátsó szélvédõ körül szivároghat szerintem, vagy szellõzõ talán. Nem sokat segítettem, de ezt tapasztaltam.

1177  Krisztián 2010-01-12 07:41:11

Üdv!

Napok óta feltünt hogy belül párás az autó (4T), illetve hajnalban belül is ráfagy a pára. nem találtam a gondot, míg a minap észrevettem hogy a 2 hátsó trepniben, a hátsó ülés elõtt vastagon áll a víz, illetve a jég!!!

Amíg ilyen fagyok vannak, nem igen tudom hogyan tudnám kideríteni hol ázik be ennyire a verda! Nincs valami ötletetek, merre keressem, induljak el? Esetleg ez is valami típus hiba lenne mint az elsõ szélvédõ beázás?

Alul minden ok, nyáron lett teljesen felújítva, lakatolva az alja, tehát alulról nem ázhat fel! A kalap tartónál, üvegeknél sem látom víznek nyomát...

1176 Őry Gábor 2010-01-12 06:40:14  Előzmény:Mazák Viktor: 69791

Szívesen kipróbálnám, csak állítólag a Hall-jeladós gyújtással nem lehet egybekötni, mert elégeti a vezérlõrészt. De még úgy is érdekel, hogy beleteszem a megszakítót.

1175 Mazák Viktor 2010-01-11 20:27:50  Előzmény:Őry Gábor: 69790

Napokban kerestem meg én is errõl a gyújtásról szóló cikket, már csak át kell nyálazni... Nemeccerû lesz.

1174 Őry Gábor 2010-01-11 18:43:43

Van valakinek tapasztalata 2T Trabin a CPI 1280-as gyújtással?

1173 Marton Tamás 2010-01-11 15:23:29  Előzmény:Szedlák Tibor: 69773

Ma kicsit továbbvittem a dolgot.
Ominózus piros saruval sorbakötve az árammérõ, és 1.6A-t mutat! Bár ez tuti az elemcsere miatt szökött fel ennyire, mert most már azt is cseréltem a multiban, tán 6-7 éve nem volt cserélve :)
Tehát most már azért érthetõ, mitõl is merül le az akksi. Majdhogynem 20W-nyi fogyasztás van azon az ágon.
Na de a lényeg, hogy sorbakötve az árammérõ, és közben a mûszerfal alatt elkezdtem kihúzgálni az egyes stecker-eket egymásból. Sokáig nem is történt semmi, de egy sima kétágú stecker széthúzása után, hopp eltûnt a mûszerrõl az érték, és szép 0-t mutatott. Ezeket így is hagytam széthúzva. A mûszert kikötöttem, és visszadugtam a helyére a sarut, ezután megnéztem mi nem mûködik. Meglepetésemre az elakadásjelzõ vígan mûködött, és minden más egyéb is úgy ahogy kell. De nem tudtam elképzelni, hogy akkor mi az ami nem? Kicsit nézegettem a kábelt ami abból a steckerbõl jön és egy harisnyában folytatódott a kocsi jobb oldala felé, onnan meg felfelé. Rájöttem! Belsõ világítás. Persze nem is mûködött a széthúzott steckernek hála. Egybõl ki is csavaroztam, és megnézem. 3 vezeték megy rá, az egyik ez a piros ami steckerbõl jött. A steckert összedugtam, és ismét árammérést kezdtem. De hiába húztam le mindegyiket kábelt a lámpatestrõl, így is megmaradt az áramfelvétel.
Innen kezdve ezeket gondolom:
A biztosítéktábla ezen problémás sarujáról az elakadásjelzõ és a belsõ világítás táplálkozik csak. Ezek után már csak arra tudok gondolni, hogy valahol a kis piros kábel ami a belsõ világításra megy sérülhetett és lehet testel. Azt meg kideríteni, hogy hol, igencsak szívás, mert abból a harisnyából kibontani nem éppen eccerû.
Lehet ránézek a kapcsirajzra hátha találok még egy eldugott ágat abban a körben, de nem hiszem hogy lesz.
A lényeg az, hogy legalább elkadásjelzõm van, a belsõtérvilágítás meg nem fog annyira hiányozni úgy hiszem.

1172 Oláh Olivér 2010-01-11 12:17:55  Előzmény:Muczán Gábor: 69787

Köszönöm mindekinek a hasznos infókat!
Fontolóra veszem, a hasznos tanácsokat!
Természetesen csak egy ötletnek indult az egész, jó gondolatnak tünt/tünik. Lehet nem lesz belõle több, mint gondolat, meg ha lesz is az nem ma lesz:)
Igazából van egy másik elképzelésem alternatív, és olcsó üzemre, de azt már Tibrid néven kitalálták. Remélem abból lesz valami. Ha nem lehet én is neki állok valami hasonlónak:)
De az már lényeges átlakítással járna egy Trabantnál, viszont az etanol üzemnél, csak pár apró átlakítás szükséges.
[i](Módosította Oliver 2010.01.11. 13:18-kor)[/i]

1171 Muczán Gábor 2010-01-11 11:55:47  Előzmény:Oláh Olivér: 69779

Oliver

Ha Poliauto reduktorod van, akkor minusz 10 fokban sem kell átváltani benzinre.
Soha nem kell a benzin, csak ha elfogy a gáz a tartályból. Én 19 évig gázautóztam, és csak egyszer Németországban autóztam kényszerbõl 50 km-t drága benzinnel, illetve a vizsgán kellett átkapcsolni mert ugráltak hogy kérik prezentálni a rohadt benzinüzemet. Ez elég nehéz volt, mert a benzintankban porcicák kergetõztek, és nemigen értették hogy két év után mit akar szívogatni az egyébként már kiszáradt membránjával a szegény AC pumpa. Manapság már ugyan csak a Zaporozsecem gázüzemû, de azt meg évi átlag 10 km-t hajtom.
Szóval ha gázüzem, akkor gázüzem. Benzin nem kell, és emiatt spórolni is lényíegtelen. Az hogy a tankban valami lekösse a vizet, azért érdemes tiszta alkoholt, vagy etanolt tenni, mivel a gáz miatt keveset használt benzinben megül a légnedvesség miatt lecsapódó pára, és kirohadhat a tank!

MG

1170 Bende Endre 2010-01-11 11:55:06

1.1-es trabiban fõtengelyszimeringet cserélni mwkkora tûz? csak mert kicsit eregeti az olajat.

Köszi
[i](Módosította Andrew 2010.01.11. 12:57-kor)[/i]

1169   2010-01-11 11:22:26  Előzmény:Oláh Olivér: 69783

E85-öt, ,de attól hogy eleve tartalmaz benzint, még lehet hozzá önteni ;)

1168   2010-01-11 11:20:02  Előzmény:Mazák Viktor: 69782

igen, átalakítás nélkül, és én is nagyon kíváncsi vagyok. :D golf II-be is tankolunk, fele-fele arányban, sem a fogyasztásban, sem a teljesítményben nem volt semmi változás, viszont az más téma, mert 1,8as injektororos moci;)
[i](Módosította Jurij 2010.01.11. 12:21-kor)[/i]

1167 Oláh Olivér 2010-01-11 10:38:39  Előzmény: : 69781

Tiszta etenaolt, vagy kútról E85-öt? Mert maia kúton van, annaka 15%-a benzin.
Az átalakítás, emg azért fontos, mert a gumi alaktrészeket oldja az etanol.

1166 Mazák Viktor 2010-01-11 10:18:52  Előzmény: : 69781

Átalakítás nélkül? júj :D. Erre kíváncsi leszek :D, írj mindenképp.

1165   2010-01-11 10:06:50  Előzmény:Oláh Olivér: 69779

Még akkor se jössz ki rosszul árban, ha valamennyi benzinnel kevered az etanolt. Én 7 liter benzin mellé 19 liter etanolt öntöttem, kipróbálni még nem volt alkalmam, de majd beszámolok.
[i](Módosította Jurij 2010.01.11. 11:07-kor)[/i]

1164 Lizák Péter 2010-01-11 10:00:54  Előzmény:Ivacs István: 69775

Eddig nem szóltak érte pedig nem sufnis mûszaki volt :-)

1163 Oláh Olivér 2010-01-11 09:45:41  Előzmény:Hõberth Gábor: 69774

Kisérletzni szeretnék, hátha bejön. Ha már átkell váltani gázüzemrõl "hagyomáynos" üzemre, akkor már ne a drága benzint pazaroljam, hanem az olcsó etanolt. Egy próbát megér!
Ha 1 alkalmat veszek, hogy kijárom belõle, akkor 300Ft-ot sprolok, ha már 10, akkor az már 3000Ft, addig is óvom a környzetet, meg ebbõl a pénzbõl vehetek a Trabim/hoz alkatrészeket:)

1162 Mazák Viktor 2010-01-11 09:08:38  Előzmény:Csády Szabolcs: 69777

Igazad van, gondoltam erre is, csak nem jártam még utána, hogy hogyan is van ez a prászídzsör, illetve nem tudtam, hogy ingyenes. Kösz a tippet.

1161 Csády Szabolcs 2010-01-11 08:54:56  Előzmény:Mazák Viktor: 69776

Miért nem viszed elõmûszakira? Felénk az ingyenes, s ha van valami baja, akkor arról írnak egy listát.

1160 Mazák Viktor 2010-01-11 08:49:45  Előzmény:Ivacs István: 69775

Apropó, aki szeptemberig mûszaki vizsgára megy (NKH-hoz), az legyen szíves egy pár mondatos vizsgaösszefoglalót leírni, illetve hogy melyik városban vizsgázott. Idén azt tervezem, hogy a közlekedési hatósághoz viszem a járgányt, mert ha problémájuk van, akkor ténylegesen meg szeretném oldani. Egy olyan sejtésem van, hogy a lengéscsillapítók miatt lehet kivágnak, ebben az esetben kiszed-felújíttat-visszatesz. Mielõtt bármibe belevágnék, olyan autóból szeretnék kiindulni, ami mûszakilag is kifogásolhatatlan. Meg hát kíváncsi vagyok az "új" vizsgára.

Köszi elõre is

1159 Ivacs István 2010-01-11 07:02:50  Előzmény:Lizák Péter: 69728

Ha nem gyári az ülés,akkor nagyon megnézik a rögzítést!!

1158 Hõberth Gábor 2010-01-11 03:46:24

Nem látok nagy okosságot ebben az etanol dologban. Ha meg van egy jól mûködõ gázos autód, akkor meg pláne nem érdemes ilyennel szarakodni. Furikázol a 160 Ft-os gázzal, azt kész. Ha meg véletlenül kifogy a gáz, vagy hidegbe nem akar indulni, akkor átpattintod benzinre aztán ennyi.

1157 Szedlák Tibor 2010-01-11 02:25:47  Előzmény:Marton Tamás: 69772

Hasonló problémáim nekem is voltak, Volt hogy begajdult az egész elektronika minden fordítva meg jelzett meg volt ami magától ment. Aztán másnap megszûnt minden, ezt játszottuk napról-napra, nem jöttem rá mi volt a baja, de most mûködik. :P (lehet a kapcsoló belsejében van a hiba, látatlanba nehéz valamit is mondani :( )

1156 Marton Tamás 2010-01-10 22:37:03  Előzmény:Marton Tamás: 69742

Közben válaszolok magamnak. Kicsit méricskéltem még:
A biztitábláról lehúztam a nagy piros vezetéket ami a fogyasztást csinálja, és bekötöttem oda az árammérõt. Kb. 350mA-t mutatott, ami nem is lenne olyan vészesen sok, ez 4.2W-nak felel meg. Bár úgy látszik ez is elég, hogy az akkut (ami egyébként nem rossz állapotú) 10-12 óra alatt ennyire lemerítse.
A mûszerfal mögött is próbáltam megkeresni a hibát, de hiába. Az indexrelét kikötöttem, de eközben is húzta az akksit. A bajúszkapcsolók dobozában is található egy relé (ami nem tudom mire szolgál), ezt tudtam cserélni, de a hiba nem szûnt meg. Amit még próbáltam az az elakadásjelzõ kapcsoló cseréje, de szerencsétlenségemre a belerakott meg alapból nem is mûködött, bár eközben nem néztem hogy merül e az akksi. Egyébként egy szélesebb keresztmetszetû piros vezeték megy a kapcsolóra, lehet õ lenne a biztosítéktáblán levõ, amin mértem az áramfelvételt. Rövidzárba mérésbe kapcsolva sípolt a mûszer a két pont között (kapcsoló és biztitábla), tehát lehet õ az. De belõle még jön 6 vezeték mindenfelé, ezt még nem sikerült kibogozni hová is tartanak. Az indexrelére tuti megy legalább 1.
A gyári kapcsolási rajzon nem tudok elmenni, esetleg ha valaki tudna értelmesebbet küldeni, azt megköszönném!
Egyébként a biztitábláról ezt a vezetéket ideiglenesen kiiktattam, elakadásjelzõ úgyse minden nap kell. Ha meg kell, gyorsan vissza lehet dugni.

1155 Oláh Olivér 2010-01-10 21:36:41  Előzmény:Mazák Viktor: 69769

Mivel nemtudom, mennyibe kerülne átalakítani, így megtérülst nemtudok mondani.
Annyit számoltam, hogy ha etanolból 10 litert enne meg, és mondjuk gázból 8-at, és mondjuk 8 litert számolunk egy normál benzin üzemû 4T esetében, akkor kábé 100km-en kb. 300Ft-ot lehet spórolni, természetesen a benzinhez viszonyítva.

Természetesen üzemanyag rendszert kikell cserélni szerintem fémre (hogy ne marja szét az etanol a gumi, mûaynag alkatrészeket), meg a karbit is egy minimálisan átkell alakítani, ill be kell állíttatni.

És mivan ha Pálinkát töltök bele?:D
[i](Módosította Oliver 2010.01.10. 22:48-kor)[/i]

1154  Spityu 2010-01-10 21:27:37  Előzmény:Oláh Olivér: 69768

Szerintem abszolút felesleges, nem éri meg átfúvókázni a karbit azért, hogyha néhanapján cseppfolyós normál halmazállapotú üzemanyagot használsz, akkor annak ne 300-ba hanem 230-ba kerüljön literje.

1153 Mazák Viktor 2010-01-10 21:14:19  Előzmény:Oláh Olivér: 69768

Mivel az etanolhoz és a gázhoz is "pontosabb", "hegyezettebb" motor elõnyös(etanolnál biztosan), ezért inkább attól kell félni, hogy mennyire marad benzinnel használható az autó. (gazdaságossági szempontokat figyelembe véve.)

Megtérülési költségeket is számoltál már?

1152 Oláh Olivér 2010-01-10 21:03:10  Előzmény: Spityu: 69767

Elösször csak egy gondolatként indult el, hogy milenne, ha átlakítaná az ember ilyen üzemûre az autóját. Ha mondjuk lelehetne szorítani a fogyasztást, max 10 literre, már megérné. Mert ha átkell járatni az autót, akkor is etanollal járatom, és nem drága benzinnel. És a megspórolt pénzt is a Trabimra fordíthatom:)
Más kérédés az is, ha sima benzint teszek bele, mennyire nõ a fogyasztás, illetve ami a legfontosabb az etanolhoz való átlakítások befolyásolják-e a gázfogyasztást.

Egyébként köszi az infókat 4TRed neked is!
[i](Módosította Oliver 2010.01.10. 22:05-kor)[/i]

1151  Spityu 2010-01-10 20:43:05  Előzmény:Kalmár Csaba: 69766

Bizony, szerintem se gondolkozz ilyenen. Legyen benne mindig 5 liter és kész. Az már nagyon nagy tartalék. :) Azért Csabeeenál sûrûben járasd ki, mondjuk 3-4 havonta egyszer, nehogy beletaknyosodjon. :D Vagy ha nem is kijáratni, de legalább "átmosni" vele a benzin körét, mondjuk egy liternyi nafta elfogyasztásával.

1150 Kalmár Csaba 2010-01-10 20:36:52  Előzmény:Oláh Olivér: 69765

Én egy kicsit több, mint egy éve vettem a gázos trabit, de még mindig az a benzin lötyög benne amit az elõzõ tulaj bennehagyott!A gáz nem fogy ki úgy , mint a benzin, hogy egyszercsak elfogy és kész!Ott elkezd csökkenni a nyomás amit észreveszel az autón és akkor még elmész 30-40 km-T!!!

1149 Oláh Olivér 2010-01-10 20:33:29  Előzmény: Spityu: 69763

Csak arra gondoltam, hogy ha már vegyes üzemû, és ha néha kifogy, vagy kevés a gáz akkor ne drága benzint pazaroljam, hanem az etanolt:)

1148 Mazák Viktor 2010-01-10 20:31:21  Előzmény:Oláh Olivér: 69760

Gyári autóból kiindulva.

Motorban átalakítás semmi sem szükséges. Az inaktív témák között volt egy E85 etanol téma, ott egyszer leírtam a kémiai vonzatát, a lényeg az, hogy a benzin fûtõértéke kb. 43kJ/kg, az etanolé pedig 26-28kJ/kg(nem emlékszem pontosan) körül mozog. Tehát, hogy ugyanúgy mennyen, annyira kell feldúsítani a keveréket, hogy ezt a fûtõértéket hozni tudja. Mondanom sem kell, ugyanennyivel lesz a fogyasztásod is több, teszem hozzá, hogy ekkor az autó ugyanúgy megy mint azelõtt. Ez mondjuk azt jelenti, hogy 10 literes fogyasztásból mondjuk 16 literest kapunk (kiindulva a 26kJ/kg-ból). Nem kell azonban egybõl meghátrálni, ez a tiszta etanolos üzemrõl szól, az E85 pedig 85-15 térfogatszázalékban tartalmaz etanolt és motorbenzint (ha jól tudom 95s oktánszámút), így kicsivel kevesebbel is beéri (16 helyett mondjuk 13-14 liter).

Viszont más okosság:
Az E85nek az oktánszáma 105 ha jól emlékszem, így az elõgyújtást jobban tûri, késõbb kezd el a motor kopogni. Így elõfordulhat, hogy mondjuk egy szegényesre állított keverékkel is nagyobb elõgyújtást alkalmazva teljesítményben ugyanott lyukadunk ki. Nem beszélve egy esetleges motorfelújításkor ha megnövelt kompresszióval lõjük be a motort, akkor még lejjebb nyomható a fogyi.

Ami a dúsításhoz szükséges lehet: karburátor újrafúvókázása, nagyjából másfélszer akkorákra kell cserélni (60%). Nem !átmérõben!, hanem a fúvóka területe legyen nagyobb.

Gáz üzemmel együtt használni? Én nem hallottam még hasonlóról, nyáron még csak-csak, télen viszont az etanolos üzem mellé is ügyeskedni kell, hogy hibátlanul lehessen hidegindítani. Biztosan megoldható.

Remélem tudtam segíteni.

Viktor

1147  Spityu 2010-01-10 20:28:50  Előzmény:Oláh Olivér: 69760

Tudtommal pár tömítést kell cserélni, amit megenne az etanol... meg talán ezt-azt hangolni... viszont én is csatlakoznék, ill. feltenném a kérdést: minek akarsz etanollal szenvedni, ha van egy remélhetõleg jó gázrendszered? Nagyon sokat nem foglalkoztam az E85-tel, de én úgy tudom, hogy sokkal észrevehetõbb a teljesítménycsökkenés benzinhez viszonyítva, mint gáznál szintén benzinhez. Ezentúl a gáz ára is messze kedvezõbb. Szerintem.

1146 Kalmár Csaba 2010-01-10 20:25:10  Előzmény:Oláh Olivér: 69760

Ha van benne gáz minek akarsz szenvedni az etanollal?

1145 Oláh Olivér 2010-01-10 20:23:44

Van valakinek 89-90 körüli szerszámkészlete, gyári "csomagolásban" (tartóban) 2T-hez?

1144 Oláh Olivér 2010-01-10 19:29:29

Tudja esetleg valaki, hogy mi(k) szükséges(ek) hozzá, hogy egy 4T Trabit átlehessen alakítani etanol üzemûre?
Esetleg valami tapasztalat ezzel kapcsolatban (karbis, injektorossal külön-külön), érdemes-e, mennyivel fogyaszt többet vele az autó, stb.
Lehet-e gáz üzemmel vegyesen használni?
Elõre is köszi az infókat!

1143 Irinyi Norbert 2010-01-10 19:15:56

Köszi a segítséget a Wareszal kapcsolatba akkor holnap megpróbálom megkeresni hol a hiba.

Még egyszer köszi!!!

1142  Bandi 2010-01-10 18:55:31  Előzmény:Mazák Viktor: 69756

Én valószínû hogy azt az 1.6-ot raknám,de az 1.4i-nek sem mondanék nemet!!! :D:D

1141 Varga Tibor 2010-01-10 18:43:26  Előzmény:Irinyi Norbert: 69753

Gyújtásgyanús, a sok próbálkozás miatt megszívja magát, majd amikor olyan kedve van begyújtja a benzint, valahol felsõ holtpont után, emiatt durrog.

1140 Mazák Viktor 2010-01-10 18:42:29  Előzmény:Irinyi Norbert: 69753

Szerintem is gyújtás, ha a vezérlés átugrik, akkor el sem indul (szerintem), illetve akkor nem csak úgy "leáll", hanem valamit produkál. Gyenge a szikra, esetleg nem húz át.


Bandi:
Peeersze, köszi az injektoros tippet.

Diesel többek között azért nem, mert nekem kell az, hogy foroggyon :D.

Épp ezért jó, hogy ennyi ember van itt, így mindenki be tudja rakni a közösbe, hogy szerinte mit, és mindenki úgy választ, alakít ahogy szeretne. Hogy nekem nem jön be, az egy dolog, pedig lehet hogy a te konstrukciód jobb lenne minden szempontból.

1139  Bandi 2010-01-10 18:26:00  Előzmény:Mazák Viktor: 69750

Ez csak egy ötlet volt!!!

Tudod!! Ahány ház.....

1138  Spityu 2010-01-10 18:23:10  Előzmény:Irinyi Norbert: 69753

A lomhaság miatt karbi is lehet akár, viszont a durrogás és az idõben változó viselkedés a gyújtás meghibásodására utal. Legalábbis szerintem. Ha olyan kedve van, hogy (majdnem) teljesen jó, aztán rá öt percre megbolondul a motor, majd késõbb visszaáll, akkor szerintem kizárható a vezérmû. Elsõ körben megnézném a gyújtórendszert. Másodikban a karbit.

1137 Irinyi Norbert 2010-01-10 18:10:25

Jó estét!Lenne egy olyan kérdésem hogy a 4T Waresz ha olyan jelenséget produkál hogy menet közben leáll aztán nagy nehezen beindul de csak éppen hogy alapjárat padlóig nyomot gázpedálra sem reagál többszöri próbálkozás után hangosat durantot a kipufogó meg szikrák is látszottak.
Mi lehet a hiba oka? Átugrott volna a vezérlés?vagy annak mik a tünetei?
Elõre is köszi a segítséget

1136  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: hks: 69751

Trabi: ~28-as csap, ~39-es hajtókar.
Waresz: olvasd a kommenteket alul: [url]https://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=160570950[/url]

Szerintem mondjuk nem Wartburgé, de állítólag jóval nagyobb a Trabiénál.

1135  hks 2010-01-10 17:26:38

meg tudna valaki mondani mekkora a furat a 2 t trabant hajtó karban az alsó?illetve a wareszé alsó mekkora?

1134 Mazák Viktor 2010-01-10 17:10:45  Előzmény: Bandi: 69749

Naugye, nálad is karbi :). Mondjuk nálam elõbb játszik egy R4es váltó minthogy a motort mozgassam a motortérben, vagy féltengelyeket kelljen csonkolni. Vannak hülyeségeim aláírom.


Diesel? fúúúúj :D.