Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Hello! Itt az oldalon, a képglériában találsz kapcsolási rajzot. Ékes német nyelven rajta van a biztosíték kiosztás is, de azon a biztosítón csak az index és az ablaktörlõ van. Próbáld meg lehúzni az ablaktörlõ motor kábeleit, ha akkor megy az index, akkor valószínûleg a motornak annyi...
Sziasztok Kb fél éve boldog tulajdonosa vagyok egy 601 es kombi trabinak, de magát az autót kis gyerek korom óta huszon éve ismerem mert nagynénémé volt. Tõle kaptam meg mert már már nem akar autózni én meg évek óta szereltem neki a gépet ha bármi volt vele. A lényeg amiért írok összeszedtem már rá szinte minden gyári kaproságot ami hiányzott róla de most szeretnék rá egy garnitúra irmscher felnit ebben kérném segítségeteket, és még egy kulcsvédõ gumit keresek a sluszkulcsra .Köszönöm elõre is
Sziasztok! Wartburgon meghalt az ablaktörlõ és az index... találtam egy kiolvadt biztosítékot 8A kicseréltem- sajnos csak 16 A- volt...de semmi. aztán észtevettem egy lecsúszott sarut, visszatettem de semmi... a biztik melletti szürke kis kocka (relé?) iszonyú forró... Ennyit tudok... hol találnék valami leírást a biztosíték kiosztásról, meg elektromos bekötésekrõl valamit? korábban találtam valamit ezen az oldalon, de nem találok most oda. :-(
Valaki meg tudná nekem mondani, hogy hogyan kell bekötni a lámpakapcsolóba a vezetékeket? Kapcsolási rajzom van, de nem tudom, hogy melyik színû vezeték hova megy.
A gyári (kocsi eredetije) lökhárítóra rá van hegesztve a tartó. Azonban kissé huplis volt, így cseréltem, természetesen gyári pótalkatrészre, azon viszont csavarozva vannak. Hátsó. De szerintem elsõbõl is volt variálás.
Lehet,hogy már elkéstem a válasszal ,de azért leirom. Én már szedtem szét fûtésboxot. A fõ ok az, az elzáró zsalulemezeken valami vékony szivacsszerü anyag van gyárilag, ami ennyi idö elteltével szétmorzsolódik, és a levegõ szépen átmegy a réseken nem zár tökéletesen. Ugy orvosoltam a dolgot,hony vettem a butorszövet boltba vékony kb. 2 mm-es szivacsot meg textilragasztót. Más ragasztó nem jó ,csak ez. Szépen ráragasztottam a szivacsot majd összeraktam a fütésboxot. Hát nem egy egyszerü feladat, de megoldható.
Nem tudom, mi volt a gond pontosan, de a következõk történtek: - Karbi kiszerelés/pucolás - Benzinszûrõ csere - Kocsi elejéhez menõ vákuumcsõ cseréje, mivel ki volt hasadva.
A karbi belseje se volt semmi... Végig a szívótorok belsején valami fekete poros vacak volt, mint a korom. Tele volt vele a karbi alja, és a szívótorok falában lévõ vájatok és nyílások is. Most minden tiszta, és tökéletes. :)
Na, most már 100%, hogy az elektronika jó, betettem egy cseredarabot, és nem változott semmi. Viszont hazafelé kicsit jobban viselkedett a gép, mint tegnap. Egyre inkább affelé mutat a dolog, hogy itt valami dugulás lesz.
Új fejlemény. A meleg alapjárat ma kicsit jobb, a hideg viszont nagyságrendekkel sz@rabb lett. Ezután már szinte biztosra kizárnám az elektronika hibáját, mivel az a hideg alapjáratot nem vezérli. Egyre inkább az a gyanúm, hogy itt inkább az lesz a gond, hogy az autópálya tempó és az emiatt nagyobb fordulaton üzemelõ AC miatt felkapott valami koszt a cucc, és azt liftezteti a fúvókáknál. Asszem délután beiktatok egy karbipucolást, aztán meglátjuk, hogy mi lesz.
Öööö... Az egyik pont az volt az elõzõ kommentemben, hogy a mágnesszelep mûködik. Így gondolom az elektronikája is. :rolleyes: Az említett vákuumcsõ le van dugózva, mivel nem a gyári légszûrõ van fent. Bár, ha kontakthibás a pillangószelepnél az érzékelõ, akkor nem tudom, hogy produkálhat-e ilyesmit... Na, majd ránézek erre is.
Egyébként kis plusz információ, hogy már régebb óta megvan ez a hiba, de eddig nem volt ennyire észrevehetõ. Kb. azóta lett észrevehetõbb, miután a hétvégén meg lett kicsit hajtva autópályán a szerkezet.
Karburátor elektronikára gyanakszom, azt a kontaktust megvizsgálhatnád, amit a könyv csak alapjárati érzékelõnek hív, gyakorlatilag a fojtószelep alapbeállítására szolgáló csavarnál van.
Lehet, hogy csak érzékelése nincs, rosszabb esetben a gyújtásalaplap melletti kis vezérlõ szállt el.
Még meg lehet nézni a karburátor vákuumcsöveit is, elsõsorban azt, amelyik a légszûrõház alatt egészen a homlokfalig vezet, ahol a beszívott levegõt érzékeli, én ezzel kezdeném.
Úgy rémlik hogy a hengerfejen a tûzkarikának a magassága 0.6mm. Ennyire kell meghúzás után a hengerfejtömítésnek összeülnie. Bár szerintem te vagy az akinek van gyári tömítésgarnitúrája és le tudod mérni a tömítések vastagságát. Ne csak a dugattyú beleérésre gondolj hanem a vezérlés idõ megváltozására is.
A heti talány: 4T a következõket produkálja: - Meleg alapjárat 500 és 900 között ingadozik. Ezt úgy kell elképzelni, hogy 900 az alapjárat, aztán 4-5 mp-re leesik 500-ra, majd vissza 900-ra. Ez 10-20 mp-enként jön elõ. - Melegen, ha a gázpedállal beállítok kb. 1100-1200-as alapjáratot, akkor ugyanez a helyzet, mint az elsõ pontban. 1200-ról leesik 700-800-ra a fordulat, aztán pár mp után újra magához tér. Az a gáz, hogy ez menet közben is így van, vagyis 5.-ben 50-nél lehet érezni, hogy elerõtlenedik a motor. - Magasabb fordulaton minden jó, húz mint egy mozdony, semmi gond. - Alapjárati mágnesszelep mûködik, hallani amikor kapcsol. - Hidegen semmi gond nincs.
A dupla papírt érdeme megpróbálni, finoman lehúzva biztos nem okoz akkora elhajlást. Ha nem emeli meg a hengerfejet úgy a dugó, akkor egy indítás belefér. Nagy gond úgysem lehet.
Simán paszta is elég kellene, hogy legyen elméletileg, ha kiindulunk a forgattyúsház illesztésébõl, gyakorlatilag nem tudom. :D
Olyan problémám van, vagy inkább zavaró jelenségem, hogy 4T Trabinál az elsõ fékek (gondolom a fékbetétek) zörögnek. Rossz minõségû úton tisztán hallhatóan. Ha rásimítok a fékre, akkor elhallgat. Ez "normális" dolog, vagy valami hiányzik a rendszerbõl? Kösz elõre is!
Érdeklõdni szeretnék, hogy valaki rakott-e már össze 2T Trabant motort hengertalp tömítés nélkül? Úgy rémlik, hogy valaki írta, hogy csak meg szokta zsírozni, vagy pasztázni ott és úgy rakja össze. Azért volna fontos, mert hiányzik a hengereim aljából 25-30 század (síkolni kellett), ami pont a hengertalp tömítés vastagságával egyezik meg. Vagyis, ha valaki a széria hengereket tömítés nélkül összerakta már, és mûködött, nagy a valszínûsége, hogy az én blokkom is menne - tömítéssel.
A problémám, azt hiszem, adja magát: bele fog-e érni a dugattyú a hengerfejbe? Ma kicsit legóztam, összefûztem a blokkot szárazon, hengertalp tömítésekkel, DE hengerfej tömítés nélkül éppen nem éri el a hengerfejet a dugattyú. (Ha egy picit mozdítok rajta, akkor már emeli). A másik kapcsolódó kérdés: a hengerfejtömítés mennyit megy össze? Ugye van egy perem is a hengerfejen, de úgy rémlik, hogy az nem ér hozzá a hengerhez (mivel kokszos szokott ott lenni a hüvely), szóval biztosan van ott némi hézag akkor, ha hengerfejtömítéssel van lehúzva.
Vagy a másik: mi van, ha két papírtömítést teszek (nyilván pasztával köztük)? Lehúzáskor a papír rugalmassága miatt elhajlik vajon a hengertalp? Ugyebár kétszer vastagabb papír könnyebben meghajlítja a talpat, lásd karburátor esete.
Aki tud valami hasznosat mondani, kérem, ne tartsa magában!
Nálam ma került sor tankolásra a beállítások sorozata után, egy tiszta 143,4 kilométeres vegyes táv után (amibõl 100km fõút, 43km pedig városi használat) sikerült 8,35 litert tankolnom, ami valamivel kevesebb mint 5,9 literes átlagfogyasztást jelent. Fõúton óra szerinti 80-85km/ht szoktam tartani, városban 50 körül.
Elégedett vagyok. Arra most inkább nem is gondolok, hogy még lehetne elvenni a keverékbõl, feketék a gyertyáim ha alacsonyabb fordulatszámon hajtom az autót. Csodaszámba menne elérni egy suzukis 5 - 5,5 liter körüli fogyasztást, bár erre nem számítok. Korábban 6,5 liter volt az átlag, ahhoz képest már ez is viszonylag nagy elõrelépés, illetve azt sem szabad elfelejteni, hogy egy mérés nem mérés :)
Nekem meg pont az a gondom, hogy ki tudja minek a hatására fél év alatt 1-1.5 literrel nõtt a fogyasztás, pedig nem piszkáltam semmit. Alapjárat van, megy is mint az állat, csak valamiért többet kér. Bár a kipuff elég kormos, úgyhogy gyanítom, hogy dúsabb a levegõ-üzemanyag keverék, mint kéne...
Végsebesség? GPS-szel mérve M7-en oda-vissza (ahol nem volt külön 100-as tábla) végig 140, egy-egy helyen kis 150-nel körítve. Néztek is páran a külsõ sávból... :evil: :D
Úgy néz ki elég jól sikerült belõni már a karbit. Jól indul, leállításkor nem fordul át a fõtengely még párszor és jól is megy. A mai Premier Outlet Centerben megrendezett talira menet volt kihuzatás, durva gyorsítás és M1-es bevezetõ szakaszán tartós 100-as utazás is, amúgy 90-95-tel mentünk a fõúton és ehhez a mutatványhoz 7,6L-es fogyasztás párosult! Ez az én dimenziómban csodaszámba megy. A végsebességet tekintve bajban vagyok, de annyit megmondhatok, hogy az is félt a végén, aki otthon maradt :):
Sokat gondolkodtam rajta és egyre jobban érdekel a dolog. Van egy jó állapotban lévõ 1987-es wartburgom. Vagy felújítom teljesen vagy átépítem, esetleg veszek egy másikat és azt építem át. Mind a két megoldás érdekel, mert nagyon megszerettem ezeket az autõkat. A felújításhoz és az átépítéshez kérek tõletek ötleteket.
Én nem tudok róla, hogy lenne ilyen csavar. Addig szoktam önteni bele a naftát, amíg látom, hogy a beöntõ nyílás szintjéig nem telik meg a váltóház. Véleményem szerint ennyi a varázslat.
Elsõ tulajos kocsi, 96000km, 10ezrenként olajcsere, novembertõl februárig idén kb. 300kmt ment. Két hete néztem meg a kartergázát az olajbeöntõ sapka levételével, szerintem kevés van neki. Fogyasztását nyáron korábban ki tudtam hozni 6,5l-7l/100km-re. Azt nem tudom, hogy van-e bármilyen lehetõség arra, hogy valami más, kopó alkatrész cseréje miatt jobban tûr-e, mondanám, hogy a gyújtáselosztó csere, de az elég gyengén hangzik.
Ezért érdekes ez számomra is, de amint említettem, a másik irányba tekerve (kb. félúton) tényleg az a helyzet, hogy nem akar felpörögni, hörög, stb. A hétvégén a karburálással szívtam továbbra is, gyertyakép sem árulkodik detonációról (nincsenek szemcsék sehol, viszont fekete korom annál több :) - szóval itt még van dolgom) Az esetlegesen nagy elõgyújtást csak az indítás miatt feltételeztem, hangja nem tér el az eddigitõl. Még a végén csinálok róla videót :D
Lehet elviszem kiméretni a végnyomását a hengereknek, hátha, ez eddig nagyon csoda számba megy. [i](Módosította 4TRed 2013.04.22. 11:17-kor)[/i]
Háttõõõ... nekem a gáz miatt kb. félúton van az elõgyújtás, így elég jó a teljesítmény. Benzinen lehet, hogy csörögne (lesz.rom). Egyszer próbáltam durván ráadott elõgyuszival benzinen, pontosan olyan hangja van, mint a 2T-nél. Szóval meghallod, ha kopogásos égés lép fel.
Az indítózáskori erõlködés az alapelõgyújtás megnövelése miatt jelentkezik, lefelé nyomja a felfelé igyekvõ dugattyút a lángfront.
Az elszegényített keverék bizonyos esetekben (fõleg nagy terhelésnél a hûtés hiánya miatt) pont, hogy inkább segíti a csörgést. Részterhelésnél el bírom képzelni, hogy a kevesebb üzemanyag miatt kisebb expanziós nyomás alakul ki, így nem csörög be nagy elõgyújtási szögnél sem.
Visszatérve az eredeti kérdésre: igen, lehetséges, egy elkopott motornál elõfordulhat, hogy nagy szöggel sem csörög fullgázon, mivel a sûrítési végnyomás egy lepke bélgázának távozási nyomásával mérhetõ össze. -> Milyen állapotú a motorod?
Ki szokott csúszni a drótszál általában az utastér felõli oldalon, ahol szabályozod a levegõbeáramlást. A középsõ tartományban nyit-zár, de a végpontokon megcsúszik a szál, és nem zár tökéletesen. Nyilván a fûtésbox felõli oldalon is ki tud csúszni, de nekem olyan még nem volt. Egyébként az elõbbi problémát óvatosan tolva a levegõ-szabályozó kart, még érezni is lehet hogy honnan változik az ellenállása. De ismerek jó reumatológust is...
A 4T Trabim fûtésboxán nem lehet teljesen elzárni a lábtérbe menõ levegõt, így lassan, de biztosan reumás lesz a jobb bokám. Nem lehet valahogy állítani a dolgon? Elõre is köszi!
Másik dolog: ma végre fogyasztási adatokkal tudok szolgálni. A torpanós, csak nyelezésre közlekedõ, benzinömlõs, helyben karburáláshoz melegítõs idõszakban 10,9-et evett a gép, de ma voltam hosszabb úton vele, kb 25km-t 80-nal tettem meg, másik 25-öt 90-95-tel és volt benne egy kis városi is, amiben azért dinamikusan közlekedtem. Ez 7,4-es fogyasztást hozott, szóval alakul ez, kíváncsi leszek beállítás után hogy alakul a dolog.
Valaki segítsen már nekem, magyarázzátok meg, hogy ez lehetséges-e.
A történet az, hogy a gyári négyütemû trabantomon elõgyújtást állítottam, majd meglepetten tapasztaltam, hogy a gyújtás konzolon elértem a maximális elõgyújtás szögét. A motor ugyanúgy ketyeg, szépen veszi a fordulatot, és jelét sem mutatja annak, hogy be szeretne csörrenni, normál, 95ös oktánszámú benzint használok. Ez lehetséges, vagy valami nagyon nagy boszorkányság van?
A fordulatot szépen veszi, indulni is könnyen indul, bár hajlamosabb az elsõ fõtengelyfordulatot indítózáskor egy kisebb torpanással leküzdeni, de ez korábban is jellemzõ volt, ha ugyanazon körülmények között egy minimális gázzal indítózok simán röffen elsõre. A keverék el van szegényítve, ez javít a kopogásos égés elkerülésében, de ennyire? Gyári blokk csörgés nélkül elbírja a maximális elõgyújtást.
Azt hiszem jobb lesz ha nézek egy gyertyaképet, lehet hogy látszik rajtuk a detonáció, csak még hallani nem hallom. Máskülönben muszáj leszek bõvíteni az ablakon a gyújtáselosztónál. Direkt eltekertem ma másik irányba is az elosztót, és mondanom sem kell, nem tartotta az alapjáratot, alig vette a fordulatot, a hangja is kicsit darabosabb volt, jó irányban van állítva.
Mai nap ismét használnom kellett a gépet, nem bírtam ki, hogy ne tekerjem még beljebb a minõségcsavart. Ahogy tekertem befelé, az alapjáratom elkezdett esni rendesen, de minimális korrigálás az alapjárati mennyiségcsavaron kiegyenlített mindent, majd még folytattam. Kapott legalább másfél fordulatot befelé, de még mindig ugyanúgy veszi a fordulatot, ugyanúgy reagál a motor. Kezdek furcsán nézni, már azt várom mikor ütközik fel a minõségcsavar. Viszont most, hogy korrigáltam a mennyiségcsavarral azon gondolkodom, hogy ha a szegényebb keverékbõl kap többet, akkor lehet ugyanott tartok.
Nem baj, tudni akarom, hogy hol kezd el csuklani a motor, azt a határt keresem.
2T trabim kifújt a hengerfejnél, leszedtem , rendbetettem , de nem tudom mennyi a lehúzási nyomaték.Tudtok segíteni?Gyáriak a tõcsavarok, nagyon kevés km van a motorban.
Ezt a könyvet (ha PDF) átküldhetnéd mailben (trabiszabi@hotmail.com). Köszi! :) Nekem kb 5-6 fordulatnyit van kitekerve, bár sose állítottam, hogy ez az egészséges. Mondjuk lehet azért megy jobban, mert átment vizimalomba, és az átfolyó benzin hajtja. :D
:) És még egy gondolat jutott eszembe hirtelen, ahogy a Weber karburátor szakkönyvet forgatom, ugye azt se felejtsük el, hogy a karburátor elhelyezkedése, illetve a szívócsonk kialakítása miatt a benzin-levegõ keverék minõsége eltér a két belsõ, illetve a két szélsõ henger között, az elõbbiek valószínûleg dúsabb, míg a szélsõ két henger valószínûleg mindig szegényebb keverékkel üzemel.
Egyébiránt a 350 oldalas könyv is azt írja, hogy a megkerülõjáratos alapjárati vezérlésû karburátoroknál CO elemzõvel érdemes beállítani a minõségcsavart. (köszönjük, sokat segített :D ) Beállítási alapértéknek a teljesen betekert csavarhoz képest egy fordulatnyi kicsavarást ad meg. Erre viszont nem vennék be mérget ha nem muszáj.
Felülvizsgáltam. Rajta volt a gyári szûz plomba, de mint ahogy már megszokhattátok a történet során sz@rt se ért...nem ütközött fel rajta üzemmelegen. Az alapjárati keverékcsavarral még tényleg nem játszottam, de lehet majd õ is beszáll a fogócskába idõvel.
Igazad van, de ha az ember rugalmasságot szeretne javítani, akkor nem mindegy, hogy kell-e a blokkot bontani, vagy sem, vagy hogy az ember megússza-e csak 10 ezerbõl, vagy rögtön 50 lesz gépmunkával együtt a beavatkozás. A tengelycserét meg a kipufcsonkcserét maximum elkülönítve egy-egy nap alatt meg lehet csinálni.
Szabi,
Az alapjárati ütközõcsavart is felülvizsgáltad? Nem lehet, hogy egy kicsit túlságosan nyitva van a pillangód, és ezért tud még átfordulni a fõtengely? Vagy esetleg még azzal lehet próbálkozni, hogy az alapjáratot alacsonyabbra állítod. Bár nekem tényleg azzal teljesen elmúlt, hogy szegényítettem az alapjárati keveréken. (Ha kész vagy mindennel, még ott beleszól a móka, hogy ha elkezdesz neki elõgyújtást adni :D, én ott kezdtem el szivatni magamat :D, viszont érdekes, hogy a gyári blokk mennyi elõgyújtást elvisel, 5-6 fokot már biztosan adtam neki, és hegymenetben sem csörrent be)