Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5183 jocking . 2023-05-22 08:40:11

Elvileg itt az oldalon is volt egy fordszámmérõ átalakítós cikk, de a hozzá tartozó kép valami miatt nem látszik. Szólj prokee-nak, hátha neki megvan a hiányzó rajz.;)
[url]https://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=426fd2400331b[/url]

5182 Szebelédy Péter 2012-07-26 12:57:29  Előzmény: Spityu: 73789

Esetleg a ford. mérõt is át lehet alakítani. Ladás mûszert biztosan. Régebben olvastam róla a neten, de aztán végülis egy wartburg átfolyásmérõt állítottam be fordulatszámmérésre.

Más:
Korábban írtam ide a csattogó hidrotõkékkel kapcsolatban. A probléma még megvan, de mennem kellett a kocsival pár 100 km-t. Az utolsó pár km alatt elõjött egy olyan, hogy alapjárat közelében, felengedett vagy csúsztattott kuplungnál lassan, mélyen kopog, kicsit a kormányon is érezni. Gurulva semmi nem érzõdik/hallatszik. Lehet a kuplungom is gallyra megy?

5181 Kunyi Tamás 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 73795

Hogyha elektronikus a gyújtás (Hall-jeladós), akkor a következõ a szitu. A fordulatszámmérõn ugye 3 "csati" van. Test, +12V ill. egy jel bemenet. Eddig nem mondtam újat. Test és +12V megoldahtó, a jelvezetéket pedig én simán (4T-nél) a gyújtótrafó 1-es nevezetû csatlakozójára kötöttem. Ez az 1-es csati a gyújtáselektronikától kapja a "jelet", ami elvileg nem más, mint 12V (a gyújtás elektronika a "híd" a kisfeszültségû Hall-jeladó és a 12V között, tranzisztoros kapcsolás ugye), amit feltranszformál a trafó. Ezek szerint a fordulatszámmérõ bemenete 12V-tal van bökködve. Minden második impulzus egy fordulattal ekvivalens (4 hengeres 4 ütemû motornál)
Tehát nálam minden a trafóra volt kötve, mert onnan testeltem, +12V is onnan jött, na és a jelvezeték.
Íme az óraegység, amit már félig beszereltem (még folyamatban a projekt, a kép guglis), Mitsubishi Colt-é.
[url=https://kephost.hu/share-6790_4F003E72.html][img]https://kephost.hu/image-6790_4F003E72.jpg[/img][/url]
2T Trabant motorjában ugye nem egyszerre járnak a dugattyúk. Így ebben az esetben szükség lesz mind'két trafó jelforrására, mivel 2 imp./1 ford. Ez közösítés pedig megoldható.
Endre, amirõl Te írtál, az inkább egyenirányításnál játszik szerepet. A gyújtáselektronikából pedig egyenáramú jel érkezik. Egyszer az 1.trafóhoz, aztán a 2-hez. Amennyire én tudom, ez diódás közösítéssel megoldható és így meglesz a 2 szükséges impulzus egy fõtengely-fordulat alatt. De azt nem tudom pontosan, hogy 2T-nél hogy történik az elektronikus gyújtás megvalósítása. Ott 2 gyújtáselektronika van 2 Hall-jeladóval?
Javítsatok ki, ha valamit rosszul írtam. ;)
[i](Módosította slimtomi 2012.07.25. 23:36-kor)[/i]

5180 Kárász Endre 2012-07-25 20:50:25  Előzmény: Spityu: 73795

Nem biztos, de így legalább vaskosan túl tudod méretezni:) Ugyanis filléres dolog még egy ilyen, 500-1000V feszt elviselõ dióda is.

5179  Spityu 2012-07-25 20:29:59  Előzmény:Kárász Endre: 73794

OK, köszi! Tuti, hogy van 500V ott?

5178 Kárász Endre 2012-07-25 20:08:56  Előzmény: Spityu: 73793

A diódának két fontos paramétere van: A záróirányú feszültség, és a nyitóirányú áram. Jelen esetben a záróirányú feszültség a kritikus (nyitóáram valszeg elhanyagolható, egy mérõmûszer bemenete nem igazán szokott sokat kajálni). Egészen pontosan zárófeszbõl is van három féle:
-Záróirányú feszültség (állandó): [b]U[/b][i]R[/i]
-Ismétlõdõ záróirányú csúcsfeszültség: [b]U[/b][i]RRM[/i]
-Záróirányú csúcsfeszültség(egyszeri maximális feszültséglökés): [b]U[/b][i]RM[/i]

Értelem szerûen az értékek fentrõl lefelé nõnek, hiszen ritkább, rövidebb terheleést jobban elvisel. Neked az [b]U[/b][i]RRM[/i] alapján kell választani, ennek kell legalább ~500V-nak lennie, ugyanis a megszakításkor több száz voltos feszültség indukálódik a prímer tekercsben. Egyébként ha az elektronikai boltban kérsz egy 500V-ot elviselõ egyedet, az is jó. Álatlában az [b]U[/b][i]R[/i] értéket szokták nézni.
Ami nagyobb gond: ha elektronikus gyújtáshoz akarod hesználni, ott a két trafó jele pont ellenfázisban van egymáshoz képest, s ez a két jel 180 fokos kitöltésû (zárásszög), mivel a Hall-jeladó jelébõl van származtatva. Emiatt a diódás közösítés után kapsz egy kb egyenfeszt. Azért csak kb, mert az átmeneteknél lehet egy-egy keskeny tüske. Persze ez nem biztos, hogy meghajtaj a fordulatszámmérõt, lehet, hogy az nem fogja "beszámlálni" az ilyen tüskéket. Emiatt estleg egy-egy kondit kellhet majd sorba kapcsolni a diódákkal. De ez már a kísérletezõs rész.
Típusra pl. BY254, BY255

5177  Spityu 2012-07-25 09:03:24  Előzmény:jocking .: 73792

Azt nem írtam, de egy versenyautó elektronikus gyújtásáról van szó. Szóval fekete dobozos, ott tudtommal csak jel megy. Bocsánat, most ugrik be, a fekete doboz és a Hall közötti vezetéket kellene megcsapolni (?). De tudtommal mások már írták, hogy a hagyományos megszakítósnál is megy, ha az alaplap és a trafó közötti vezetékrõl veszünk jelet. Csak nem vagyok biztos a dióda méretezésében.

5176 jocking . 2012-07-25 08:59:19  Előzmény: Spityu: 73791

Nem biztos, hogy ott csak 12 V van, mert akkor nem rázna az a láb, ha járó motornál hozzáérsz.:D

5175  Spityu 2012-07-25 06:26:49  Előzmény:jocking .: 73790

Nagy feszültség, azaz nem 1.5V, hanem 12V körüli? És mi lenne, ha a leválasztásnál a dióda elé tennék egy megfelelõ méretû ellenállást (vagy ami oda való :P)?
[i](Módosította Spityu 2012.07.25. 08:27-kor)[/i]

5174 jocking . 2012-07-24 22:30:05  Előzmény: Spityu: 73789

Elektronikailag a nagy feszültségek miatt elég csücskös megoldani. Ha pl. azt a sima LED-et raknád dióda helyett, tuti, hogy az elsõ impulzus után kijönne belõle a mûködtetõ füst.:D Általánosságban azt szokták csinálni, hogy csak az egyik trafót kötik be, így az óra a valós fordulatszám felét fogja mutatni, és ehhez csinálnak új számlapot.

5173  Spityu 2012-07-24 20:44:23

(Autó)villamosságban jártasaktól kérdezném: egy 2T Trabantba kellene beépíteni egy 4T fordulatszámmérõt. Ugyebár ehhez közösíteni kell a két trafó jelvezetékét, majd ezt rákötni a fordulatszámmérõ jelvezetékére. A közösítés elõtt pedig kell egy-egy dióda. Kérdésem az volna, hogy milyen típusút (méretezés, típusszám stb.) érdemes venni erre a célra? Másik kérdésem, hogy LED használható erre? :D (Csak azért, mert az van). Végülis az egy spéci dióda. :)

Köszi elõre is!

5172 Nagy Donát 2012-07-24 16:35:19

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy Trabant 1.1-nél a bajuszkapcsoló bal oldalának hová fut a testelése? Sajnos a fénykürt hol jó hol nem, a duda szintúgy. Szét már szedtem kicsit korábban, teljesen jó; így én testelési gondra gyanakszom. Szóval, hová van ez letestelve?

Köszönöm!

5171  Spityu 2012-07-23 18:39:28  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73768

A hétvégén kiszikéztem a gumikból a megfelelõ vastagságnyit, ragasztóval való megkenést követõen visszahajtogattam a szövetet a gumira, majd kis száradást követõen ment az egész a helyére. Most egy picit szorosan, de legalább bemegy az üveg a profilba mindkét oldalt. Sajnos a balos ajtó lehúzói még mindig tapadnak, de majd ellátom a bajukat. A szappanos kenés nem használt, a hintõport még nem volt alkalmam letesztelni.
Az ajtókédereket hozzáütöttem a beállított ajtókhoz, ahogy a gyári videóban is teszi a bajszos krapek péntek délutáni mûszakban. Fõként a B oszlop aljánál kellett igazítani a kasztnin.

5170 Kunyi Tamás 2012-07-23 05:13:10  Előzmény:Kalmár Csaba: 73785

Attól tartok én is, hogy mire a felújításhoz jutok, nem lesz alkatrész a Trabantokhoz, fõleg az 1.1-eshez :/

5169 Kalmár Csaba 2012-07-22 16:24:57

4t trabimat kicsit rendbe szeretném rakni, mert mindig csak nyúzom szegényt.Kis segítségre lenne szükségem alkatrészbeszerzés illetve felújítás terén.Elsõ lengéscsillapítók elfáradtak, folynak a kuplunggal meg az a helyzet, hogy nagyon fent fogott és idõnként (kerékfüstölésnél) csúszott is és gondoltam elkopott a tárcsa, de miután szétszedtem a tárcsa majdnem új!Ilyenkor gondolom a szerkezet a ludas kinek mi a tapasztalata milyet érdemes belerakni?
Elsõ lengõkart még mindig keresnék értelmes áron.

5168  Spityu 2012-07-21 21:35:32  Előzmény:Kalmár Csaba: 73781

Én úgy tudom, hogy már nem gyártják (után) õket, legalábbis 1-2 éve ezt hallottam. Azóta lehet, hogy változott a helyzet, de lehet, hogy már csak annyi van, amennyi a polcokon, raktárakban található. Sajnos, nekem is esedékes volna a jobbos cseréje.
Házilagosan nem tudom, hogy fel lehet-e újítani, annyira nem ismerem ezt az alkatrészt (sem).

5167  Spityu 2012-07-21 21:30:13  Előzmény:Csády Szabolcs: 73782

Ja, az a szalag szerintem nem gyári. Én még sosem találkoztam ilyennel. Lehet, hogy utólag tuningolták oda, ékelés gyanánt, vagy nem tudom...
A paplant szépen lassan ki lehet szedni sérülésmentesen. Elõször a tetején kezdd el (elején), méghozzá a sarkoknál a vas alól szabadítsd ki. Valószínûleg ragasztva és szorítva van, szükség van egy szikére és egy lapos csavarhúzóra. Én úgy szoktam, hogy benyúlok a paplan és a vas közé a csavarhúzóval, majd óvatosan a csavarhúzót pajszer üzemmódba helyezve "kitúrom" a paplant. Ez így durván hangzik, de ha finoman csinálod, semmi baja nem lesz, elég jól kontrollálható. Aztán az oldalánál érdemes végigmenni, oda valószínûleg szike (ja és spakli) szükséges, ezzel könnyen el lehet távolítani a szöszöket a paplanról/motorháztetõrõl (ahogy adja magát). A legvégén szoktam az alját, itt szintén csavarhúzóval szoktam kitessékelni a szövetet a vas alól. Ha mindez megvan, akkor csak a pálcák alatt kell áthúzni. Én középen szoktam kivenni, vagyis itt kell megfogni és óvatosan húzni a paplant, szükség esetén a pálca és a duroplast közötti hézagot növelve. Valószínûleg csak a szélei vannak leragasztva, szóval középen gond nélkül meg tudod majd húzni. Visszaragasztáshoz Palmatex-et javasolnék. Befûzést követõen.

5166 Csády Szabolcs 2012-07-21 21:21:00

601-es motorháztetõ zajszigetelõjét hogy lehet kivenni, illetve mivel lehet visszaragasztani?
Elõre is köszönöm!

5165 Kalmár Csaba 2012-07-21 19:08:52

Sziasztok!
Van valakinek valami ötlete, hogy 4t trabiba lengõkar gömbfej tönkrement és gondolom nem lehet cserélni csak lengõkarostól, ezért emberi áron lehet ilyet szerezni?Ha igen hol?Vagy fel lehet ezt újítani?Ugyanez a kérdés az elsõ lengéscsillapítókra is.

5164 révai ákos 2012-07-19 10:20:55  Előzmény:Kunyi Tamás: 73779

Köszi Szépen!

Megnézem a dolgot, remélem tényleg csak ennyi.

5163 Kunyi Tamás 2012-07-19 07:38:50

Lehet bendix is, igaz. De azért vizsgáld végig a kábeleit (testkábel stb). Valszeg ki kell szerelned, akkor jobban hozzáférsz és könnyebben látod mi a szitu.

5162 Tóth Balázs 2012-07-18 10:55:22

bendix

5161 révai ákos 2012-07-18 10:42:26

Sziasztok !

Önindító kapcsán érdeklõdnék, a hibajelenség a következõ:
(4T trabi) indítózáskor lassan forgat át az önindítóm. Eddig szerencsémre mindig elkapta, aztán felpörgött a motor. Ennek ellenére nem szeretném sokáig így használni. Az akkumulátorral biztosan nincs gond, mivel az kb. fél éves, és töltöttsége is rendben van. A kérdésem az lenne, hogy ez a probléma házilag is orvosolható, vagy jobban járok egy felujjított darabbal. Illetve mit kéne rajta csinálnom, hogy jó legyen.

üdv Mykee

5160  J.I. 2012-07-18 04:05:39

Én a hétvégén csináltam meg a tank tisztítást.Ki tudja mikor volt utoljára kiatakarítva.Volt is benne rendesen kosz.Az egész benzin rendszer tiszta.Most egyelõre remélem nem dugul el semmitõl :-)Kb 2órás mûtét volt.

5159 Bencze Robi 2012-07-17 18:52:13  Előzmény:Bencze Robi: 73758

Na megoldódott a helyzet remélem hasznos lesz másoknak is.
Tehát úgy tûnik nálam pont az ellentettje játszódott le, mint Prometheus kollégánál, mivel nekem a karbitisztítás oldotta meg a dolgot, annak ellenére is, hogy (többek között) például a trafóról az elosztóba menõ kábel ellenállása sokkal negyobb volt, mint kellett volna. Valami dugulás lehetett, mivel amikor a befecskendezõ/gyorsítófúvókából járattam ki a cuccot akkor köpködött egy kicsit utána meg már adta rendesen. Ott ronthattam el, hogy elõtte majdnem csutkára ürítettem a tankot és biztos beszívott valamit az aljáról :)

ja és az egymáson áthúzgálva szikrázgató gyertyakábelek gyönyörûek :D
[i](Módosította brtrabi 2012.07.17. 21:01-kor)[/i]

5158 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Ez a kis kilógó filc a motortérfedél szerves része, vagy valami utólagos "extra"? Ha a sajátja, akkor hogy tudom visszazavarni a helyére?

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120717/DSC01230_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5157  Spityu 2023-05-22 08:40:11

[url]https://www.youtube.com/watch?v=vYKhBtFTo7s[/url]

A vezérlõtárcsa pályájának felszabályozása (gondolom én).

5156  Spityu 2012-07-16 20:03:46  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73770

Ma betettem a másik üveget is (bal), ott még rosszabb a helyzet. A jobbosnál "elmegy". Az lesz szépen, hogy az érintett szakaszon visszabontom a bársonyosgumit, óvatosan lefejtem a belsõ oldaláról a textilt, a gumit megfaragom szikével (-1-2mm), visszapróbálok mindent, és ha jó, akkor vissza is ragasztom (textilt a gumira, gumi lapját a keretbe). Ez van. Vagy kiveszem (nem szívesen) a légterelõket. Úgy nagyon faja lenne az egész. :)
A páralehúzó 3 nap alatt elég jól hozzászokott az üveghez, ma már alig gyûrte be egy helyen. Persze a száraz szappant / hintõport megmutatom neki.
A következõ szívás a balos ajtó zárjával lesz, új zsanérok, másik (jobb állapotú, gyári) kéder... tudom, ezt fényezés elõtt kellett volna megnéznem. De nem nagy ügy.

5155 Kárász Endre 2012-07-16 18:23:27

Ötletbörze: ma raktam fel a nyelestengely szimeringjét, és eszembe jutott egy dolog! A tömítõél védelmére tökéletes a teflonszalag, amit vízszereléshez használnak. Ezt tekertem fel a tengelyre, elég félig átlapolva egy rétegben. Nagyon jól siklik, és nem gyûrõdik be, mint esetleg a papírból tekert henger, stb.

5154 Holnapy Gergely dr. 2012-07-16 07:53:31  Előzmény: Spityu: 73769

Én elsõ körben biztos nem vágnék ki a gumiból, mert az nem helyrehozható. Kéderenként kb 4-5 db ilyen 1x2 cm-es, 3 mm vastag mûanyag betét volt a gumi mellett.
G

Palmatex után nem lesz könnyû kivenni...
[i](Módosította hogeri 2012.07.16. 09:55-kor)[/i]

5153  Spityu 2012-07-16 07:34:30  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73768

Szia!

Neked is köszönöm a hasznos tippeket, a hintõpor jól hangzik, mondjuk hülye voltam, mert vagy fél órát tököltem azzal, hogy nitróval szép feketére törölgessem a gumikat. :P Vagyis übertiszta az üveg is és a gumi is, ettõl jobban tapad, mint egy üzemmeleg slick gumi.
A terelõnél valószínûleg ki kell vegyem a gumiprofilt és ki kell alakítsak egy kis süllyesztést benne, hogy elférjenek egymás mellett. A sín tuti, hogy hibátlan, a menetszél sem zavarhat, mivel egy darab kasztniról van szó. :)

A gumiprofil rögzítését illetõen nekem mások a tapasztalataim. A nyomokból úgy láttam, hogy gyárilag ragasztva volt, így én is megkentem a gumit, mielõtt benyomkodtam a helyére. Nem túl vastagon, de azért kapott egy kis Palmatex-et, de csak a "lapja". Lehet, hogy ez is változott a gyártási idõ függvényében...
[i](Módosította Spityu 2012.07.16. 09:51-kor)[/i]

5152 Holnapy Gergely dr. 2012-07-15 22:11:46  Előzmény: Spityu: 73767

Szia!

Vízlehúzó guminak beszerelés elõtt adj gazdagon hintõport, és akkor kevésbé tapad.

Gyári légterelõ kb 3 mm-rel eltolja az "u" profilú gumi b oszlophoz közelebbi végét, és így nem megy bele az oldalüveg rendesen, mert a gumiban keletkezik egy kis "s" alakú görbület. Ha jól emlékszem, gyárilag az "u" profilú gumi mellett, ahonnan a légterelõ a kaszni és a gumi közé került, végig volt "ékelve" apró mûanyag darabokkal, amelynek vastagsága megegyezett a légterelõ vastagságával. Egyben azt is biztosította, hogy a gumi jól feszült az ajtókeretben, és nem esett le amikor az ablakot lehúztad.
Másik gond lehet, ha az "idõ vasfoga" az ajtókeret gyenge, felsõ részét kicsit elhajtotta az ajtóban levõ sínhez képest.
Persze az ablak felhúzást álló helyzetben próbáld, mert menet közben ide-oda járnak az oldalablakok!

Üdv:
G

5151  Spityu 2012-07-15 20:27:38  Előzmény:Kunyi Tamás: 73766

Köszi a tippet az elállásra vonatkozóan. Lehet, hogy kicsit szétnyílt a rés, ahol mozog az üveglap, ettõl nem a legjobb szögben áll a gumi, majd megnézem. Ill. a balos ajtónál még csak a gumi van bent.

A gumi tuti, hogy gyári, vettem is belõle 8 darabot, van 4db utángyártottam is, össze is hasonlítottam õket, utóbbi valóban jóval merevebb (úgy, ahogy írod).

5150 Kunyi Tamás 2012-07-15 19:45:12  Előzmény: Spityu: 73765

Nem azért gyûri be a vízlehúzó gumit az üveg, mert utángyártott? Ezek a mai utángy. cuccok igen gyatra minõségûek, fõleg az olcsóbb autókhoz sajnos :/ Sokszor a gumi már nem is gumi, hanem valami rugalmas mûanyag sz@r, aminek már teljesen mások a tulajdonságai.
Egyébként most nem otthon vok, így nem tudom megnézni, belül is van lehúzó gumi? Nem lehet, hogy valami elfeszíti az üveglapot? Más ötletem nincs...

5149  Spityu 2012-07-14 22:53:00

Járt már valaki úgy, hogy Trabantba új vízlehúzó gumikat szerelt be, majd lefelé tekerve az ablakot, az üveg egyszerûen legyûrte a gumit az üveg és a gumi között létrejövõ túlzott tapadás miatt?

Elhagyja ezt egy idõ után?

A másik... beépítettem mindkét oldalra egy-egy "légterelõt" és nem igazán akar beférni az üveg a filcbe (felül). Normális ez? :)

Jah, minden gyári: ablakkeret, bársonygumi (új), vízlehúzó gumik (új), Pneumant légterelõ (újak).

5148 Kárász Endre 2012-07-14 19:25:08

2T Trabi golyós (tehát az új fajta) külsõ féltengelycsuklóját hogyan lehet szétszedni?

5147 Szebelédy Péter 2012-07-14 14:35:33  Előzmény:Kunyi Tamás: 73762

Logikusan hangzik, a bütyök alakjából erre nem gondoltam... Azt tudom, hogy a trabi/waresz motor dugattyúján nincs bemarás.

5146 Kunyi Tamás 2012-07-14 14:24:54  Előzmény:jocking .: 73761

Szétverni akkor tudja, amikor már kellõképpen nyitva van(nak) az adott ütem szelepe(i), mondjuk alsó holtpont környékén a szívószelep. Szíj szakad, a szelep nyitva marad, a dugattyú menne fel és rotty!
De pl a Lada Niva motorját úgy tervezték, hogy felsõ holtponton, teljesen kinyitott szelepekkel sem ér össze a dugattyú a szelepekkel (szóismétlés...), így ott csak max leáll a motor - azt hiszem az nem láncos, hanem szíjas, de ez OFF egyébként is. Aztán lehetne ezt még vesézni, a hemiszférikus motorok oldalsó szelepelrendezése is érdekes... na mind1 :D

5145 jocking . 2012-07-13 20:32:54  Előzmény:Kunyi Tamás: 73760

Igen, a dugókon van bemarás a szelepeknek. Ez viszont ellentmond annak, hogy akkor hogy tudja mégis szétverni a motor a szelepeket szíjszakadás esetén. Érdekes téma, az biztos.:D

5144 Kunyi Tamás 2012-07-13 20:26:03  Előzmény:Szebelédy Péter: 73759

Felsõ holtpontnál a dugattyú teteje nem érinti a szelepeket, tehát nem centizték ki annyira a mérnökök. Minimális hely van a szelepösszenyitás számára. Ha jól tudom, egyes dugattyúkon ki is van marva a szelepek helye ez végett, de javítsatok ki, ha nem.

5143 Szebelédy Péter 2012-07-13 18:39:56

Vezérmûtengely kopása okozhat csattogást? Ha cserélem, akkor a tartó csészéket is cserélni kell vele?

Kicsit OFF, de végülis ez is mûszaki kérdés: Ha a dugattyú elkalapálhatja a szelepeket pl vezérmûszíj szakadásnál, akkor szelepösszenyitáskor, amikor mindkettõ nyitva van, akkor hogyan kerülik el ezt a tervezõk?

5142 Bencze Robi 2012-07-12 05:48:30  Előzmény:Szebelédy Péter: 73757

köszönöm, akkor mielõtt szétborítom a karburátort mérek egy ellenállást elõször is

5141 Szebelédy Péter 2012-07-11 21:44:11  Előzmény:Bencze Robi: 73756

Hasonló volt nekem is, menet közbe, terhelésre ledadog, berángat, noha az alapjárat megvolt. Próbáltam karbitisztítást, állítást, nem segített. Aztán kimértem multiméterret a gyertyakábelek ellenállását, és az 10x ese volt a ráirt értéknek... Vettem bele egy komplet szett "szilikonos"-t, és azonnal megszûnt a dolog.

5140 Bencze Robi 2012-07-11 18:24:36  Előzmény:Bencze Robi: 73755

nagy idegességembe észre se veszem, hogy milyen f****okat írok. A dolognak köze sincs ahhoz, hogy sebességben vagyok e vagy sem. Közben gondolkodtam és lehet, hogy karbitisztítás kéne?

5139 Bencze Robi 2012-07-11 16:32:20  Előzmény:Bencze Robi: 73754

közben levettem a gyújtáselosztó fedelét és észrevettem, hogy a rotor széle szakszóval hátnemistudom meg van pörkölõdve :D ez lehet attól, csakmert eddig tényleg egy mukkanása se volt
elnézést a hozzászólás-áradatért
köszi

5138 Bencze Robi 2012-07-11 16:12:33

sziasztok
körülbelül tíz perce nagyon meglepõdtem, négyütemûrõl van szó és sürgõs segítség kéne :DD
elindulok vele semmi gon semmi baj, megállok újraindulok és onnantól kezdve horror. Tehát értelmesre fordítva a szót a tünetek a következõk: alapjáraton semmi gond állóhelyzetbe pörgetve sem de amint sebességben elindulok és húzatom kifelé ,torpan, eltûnik a motorhang , dadog prüszköl, de amint kinyomom a kuplungot újraéled csak sebességben ráengedett kuplunggal, terhelésre csinálja ezt
mi a tököm lett vele szerintetek ilyen baja még nem volt
elõször mondom biztoa felszívot valami szart, dehát akkor üresbe is csinálná
elõre is köszi

oké mostmár alapjárat sincs tehát akkor is küzd az életével :(

[i](Módosította brtrabi 2012.07.11. 18:15-kor)[/i]

közben lehet nem kellett volna de járó motornál lekaptam a karbiról a boxkesztût és rögtön befulladt :)
[i](Módosította brtrabi 2012.07.11. 18:19-kor)[/i]

5137  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Bencze Robi: 73752

Nem hülye a kérdés. Valójában nem is amiatt próbáltam befeszegetni a két hátsó oldalablakot a régi gumival, hanem annak kinézete miatt. :)
Késõbb világosítottak fel, hogy a karosszériához csatlakozó része is más.
A magas keret annyit jelent, hogy 198x-tõl magasabb a perem, ahova a kédergumi felfekszik. Ugyebár ez az ablakkeret külsõ és belsõ lemezeibõl tevõdik össze.

[imgw]https://legradiautosbolt.hu/kepek/termek/Ablakkeret_hatso.jpg[/imgw]
[i](Módosította Spityu 2012.07.11. 13:08-kor)[/i]

5136 Bencze Robi 2012-07-11 10:47:40  Előzmény: Spityu: 73751

biztos nagyon hülye kérdés, de mit értesz a magaskeretes kasztnin?

5135  Spityu 2012-07-11 07:35:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 73750

Ha nem cikkcakkos a repedés, akkor könnyû dolgod van. Ha az, akkor nehezebb, de akkor is kivitelezhetõ.
Igény esetén maszkold le szigszalaggal a repedés két szélét, majd tisztítást követõen pillanatragasztóval nyomd össze õket... Mindeközben ügyelj arra, hogy a két fél egy szintbe essen, ne legyen lépcsõ. A végén húzd le a szigszalagokat és kész is.
Maszkolás nélkül is csinálhatod, az esetlegesen kifolyó ragasztót a repedés irányában le kell húzni vagy fel kell itatni. Ha mégis kerülne belõle a gumi látható részére, akkor sincs gond, finom csiszolóvászonnal, és egy kis nitrós törölgetéssel (eltüntetni a karcokat) fél perc alatt lejön.
Én így ragasztottam össze pár hete az összes kéderemet, mivel statikusan vannak a keretben, nem fog eltörni használat közben...
Egyébként az öreg, foltos felületû kédereket (jellemzõen az elsõ és a hátsó) gyönyörûen fel lehet újítani nitrós törölgetéssel, de csak módjával, mert oldja, öregíti a gumit. A továbbiakban glicerin használata javasolt.
Nekem muszáj volt valahogy felújítanom a hátsókat, mert most döbbentem rá, hogy amiket vásároltam tavaly nyáron gyári új oldalsó kédergumikat, nem jók nekem, más az egész, nincs az a szögletes árok kívül, ill. magaskeretes kasztnihoz való. (Nem tudom, hogy mikor volt a váltás, sejtésem szerint, amikor vastag lett a B oszlop.)

5134 Csády Szabolcs 2012-07-11 07:09:25  Előzmény:Varga Tibor: 73746

Azzal tisztában vagyok, hogy a helyén már nem szakad tovább,de szerintem most behúzásnál a zsineg elõszeretettel meg fogja találni a szakadásokat.