Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

533 Őry Gábor 2009-11-24 07:37:05

Aahhh! Megoldódott a kuplungproblémám! Rugós tárcsám van, és az egyik rugó kiesett a tárcsából, az csinálta a fesztivált! Most már csak az a kérdés, hogy visszategyem a maradék rugókkal, vagy tegyek bele inkább egy merev tárcsát.

532  mafa 2009-11-23 21:15:56  Előzmény: Spityu: 69147

OK, kösz - igen, úgy értem.

Tehát rárakni eröböl, levenni kifordítva? És a mennyiség? 3 pumpálás, vagy mi?

És milyen zsírral?
Erre gondoltam -

Agip GR MU EP-2
"Nagy terhelés? gördül?csapágyak kenésére általánosan alkalmazható, litium bázisú ken?zsír család. Felhasználási h?mérsékleti tartomány -30 és +120 Cfok között. Általános h?álló csapágyzsír."

Ebb?l 0.4kg=820Ft

Vagy ez "luxus", netán nem is odavaló?
[i](Módosította bigmafa 2009.11.23. 22:27-kor)[/i]

531  Spityu 2009-11-23 21:12:23  Előzmény: mafa: 69146

Flexibilis alatt a gumi fékcs?höz hasonló merevség?t érted? A merev alatt pedig a sima fémcsövet, zsírzófejjel a végén? Ha igen, akkor szerintem mindenképpen vegyél hajlékonyat, jól jön. Nem olyan drága, múltkor 300-ért vettem a vásárban, de szerintem 1000 alatt bárhol kapsz.

Jól írod, többet ésszel. Az ép csövet is úgy kellett volna eltávolítanod, ahogy a leszakadt fejjel tetted. :)

530  mafa 2009-11-23 20:57:49

Ja, és mennyire törjem magam új flexibilis zsírzócsö beszerzésén - kell az, vagy jó lesz nekem a merev is?

Kösz mégegyszer!
[i](Módosította bigmafa 2009.11.23. 22:06-kor)[/i]

529  mafa 2009-11-23 20:55:41

Sziasztok,

miután egy flexibilis zsírzófejet elszaggattam, megkérdezném a nagyérdem?t - hogy is m?ködik ez a zsírzás dolog?

Hogy kell szagszer?en rátenni / levenni a zsírzógombra/ról a fejet?

Én rányomtam bikából, s mivel lefele nem nagyon akart jönni, megrántottam - persze el is szakadt a flexibilis cs? :-(

Aztán a rajta maradt zsírzófejet le tudtam venni úgy, hogy "lefordítottam" a gombról. (Többet ésszel...?)

Ezt így kell? (A feltevést is?)

És honnan lehet tudni, mennyi anyag menjen be?

Ja, és emlékeim szerint a kormányt, a kézifékhuzalt, meg a függ?csapszegeket kell zsírozni - van más is?

Köszönöm!

528 Petrovszki Dávid 2009-11-23 18:38:09

hali
olyan emberkéket keresek aki értenek a ledekhez
waresz km órához berakni hogy jól mutasson
segítség!!!!:D
neveket is elfogadok elérhet?ségeket mindent ,tanácsot mindent:d

527 Csády Szabolcs 2009-11-23 10:34:18  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69140

Köszönöm a segítséget!

526 Szarvas László 2009-11-23 08:27:47  Előzmény:Őry Gábor: 69137

De számíthatsz arra is,hogy a kuplung kinyomószerkezet adta meg magát.

525 Kacsándi Szabolcs 2009-11-22 21:55:19

Amúgy ez egy érdekes dolog a generátor.Nálam is lassan reagál a töltés,és jelenleg halványan világít a lámpa.Viszont mikor leszedtem hogy cseréljek feszszabályzót még rosszabb lett .Amit beletettem azzal már folyamatosan világított a visszajelz?.Úgyhogy visszakerült a régi.Aztán egyszercsak jó lett.Kés?bb elkezdett dögleni az akksim.Gondoltam önindító,de cseréltem és nem az.Azt vettem észre mikor kicseréltem az akksit hogy teljesen jó minden.A régi akksim most 7 éves,még indít amikor olyan kedve van.Viszont szerintem valami zárlat van vele,mert a töltésjelz? állandóan halványan világít.A másik autóm akksijával viszont semmi baja.Úgyhogy nálam beérett az akksicsere,csak ez oldja meg a problémát.Vannak fura dolgok.

524 Kacsándi Szabolcs 2009-11-22 21:47:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 69138

Elvileg el.Csak a homlokfalat kell levenni,hogy hozzáférj.Ha esetleg nem elég akkor az ékszíjat kell lazítani és kicsit mozgatható a generátor.De leszedni nem kell.Viszont visszatenni már nehezebb a szénkefetartót.Mert dupla és elakadhat a forgórész két gy?r?je közt.Azt javasolnám ha biztosra akarsz menni inkább vedd le,nem egy bonyolult m?velet és legalább rendesen át tudod nézni.

523 Csády Szabolcs 2009-11-22 21:28:27  Előzmény:Varga Tibor: 69133

601-es km óra van benne, szóval az nem lehet a baj, hogy nem izzó gerjeszt.

522 Csády Szabolcs 2009-11-22 21:26:06  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69131

Köszönöm a sok jótanácsot! Még olyan kérdésem lenne, hogy ehez a m?velethez 4T-nél le kell-e venni a generátort, vagy el lehet végezni a helyén is a m?veletet, nem zavar be az olajsz?r??

521 Őry Gábor 2009-11-22 20:13:26  Előzmény: Spityu: 69136

Ja. Nekem azért ennél több nyomatékot visz át, konkrétan elviszi a kocsit kinyomott kuplunggal. Szerintem nálam nem ez lesz, valszeg leválhattak darabok a súrlódófelületr?l, és összeszorult az egész. Majd holnap kiderül.

520  Spityu 2009-11-22 18:12:38  Előzmény:Őry Gábor: 69135

Az, hogy ha ferdén áll, akkor az egyik fele nekiér a lendkeréknek, a másik pedig a nyomólapnak. Ez éppen elég ahhoz, hogy egy kicsi er?t átvigyen a nyelestengelyre, aminek következtében reccsenhet az adott fokozat.

519 Őry Gábor 2009-11-22 17:39:59  Előzmény: Spityu: 69129

Ennek a holtjátéknak mi köze van a kiemeléshez?

518 Őry Gábor 2009-11-22 16:20:25  Előzmény: Spityu: 69128

Szépen, semmi baja sem volt, és a lényeg, hogy a kuplungoláskor se zörgött, pedig, ha elcsúszás van, annak biztos hallható jele van.

517 Varga Tibor 2009-11-22 16:09:07  Előzmény:Csády Szabolcs: 69100

Az oké hogy elalszik a lámpa, de nem gerjed fel mégse az izzón keresztül.
Nekem is elaludt. mégis csak öngerjedés után volt hajlandó tölteni. Valamiért leden keresztül nem gerjedt. Betettem egy izzót, és egyb?l gerjed szépen indulás után.

516 Varga Tibor 2009-11-22 16:07:21  Előzmény:Petrovszki Dávid: 69130

Az tipusbetegség. Elméletileg a fesszabályzó a baja, de ha kicseréled se fogja megoldani, szinte biztos. vagy komplett generátorcsere ha nagyon zavar, vagy Polo generátort neki.

515 Kacsándi Szabolcs 2009-11-22 15:38:46  Előzmény:Csády Szabolcs: 69111

Szinte ugyanaz a konstrukció a két generátor.Mindegy hogy 2 vagy 4 ütem?.Ugyan nem csereszabatos csak átalakítással,de ugyanúgy kell cserélni a szénkeféket.Leszeded a feszszabályzót és alatta a két hosszú rögzít?csavaron van két anya.Azt letekered és egyben a m?anyag házzal tudod kivenni.Arra forrasztva vannak a szénkefék,valószín? boltban kapsz hozzá.De régebben lehetett venni komplett a m?anyag házzal.De általában azzal nincs gond,legalábbis akárhányszor szedtem szét hiba miatt a generátorokat talán egy vagy két esetben kellett cserélni.Lehet kopott a forgórész,de az is lehet hogy a diódák mennek tönkre.Esetleg a tekercselés.A 2 ütem?nél általános hiba hogy a benzin a karburátorból belefolyik a belsejébe és szép lassan kikezdi a lakkot,telemegy porral és beleragad stb...4 ütem?nél ilyen gond nem nagyon van,lehet egyszer?en egy tisztítás elég neki.

514 Petrovszki Dávid 2009-11-22 15:17:15

hali mindenkinek
érdekl?dnék wartburgomnál mi lehet anak az oka
hogy a lámpa menet közben és álló hejzetben is amikor megy a motor akkor a lámpák láthatoan vibbrálnak
ez mit?l lehet

513  Spityu 2009-11-22 14:48:02  Előzmény:Őry Gábor: 69127

Te... én ezzel tavasszal sokat szívtam, állítottam mindent, de csak nem emelt ki. Pontosabban kiemelt, de mégis reccsent néha a második.
Aztán amikor f?tengelyeztem, kivettem kuplungtárcsát, megnéztem a nyomószerkezetet, a grafitgy?r?t, de egyiken sem láttam semmilyen rendellenességet. Végül rátettem a nyelestengelyre a tárcsát és megnéztem mekkora holtjátéka van (billegtettem a bordástengelyen). Majd rátettem egy újat. Utóbbinak sokkal kisebb lötyögése volt, így azzal raktam össze a motort. Azóta rendesen kiemel, bár sajnos valószín?leg az el?z? tárcsa miatti er?ltetés miatt elfáradt a második fokozat szinkronja.

512  Spityu 2009-11-22 14:43:45  Előzmény:Őry Gábor: 69126

A motor hogy muzsikál?

511 Őry Gábor 2009-11-22 14:43:13  Előzmény: Spityu: 69122

Megnéztem járás közben, nem láttam, hogy mozgott volna a f?tengely oldalra. Most olyat is csinál, hogy érzésre kiemel, érezni, ahogy átbillena membrán, de még mindig nem emel ki. Holnap belenézek, hátha szétesett a kuplungtárcsa.

510 Őry Gábor 2009-11-22 14:40:53

Emberek, hát ilyen nincs! Tudtátok, hogy a Hall-jeladók nem egyformák? Én például nem. Kicseréltem, mivel a másiknak a csápágya már fáradt volt. Ugyanúgy bekötöttem, el se lehet téveszteni, mert a vezetékek nem egyforma hosszúak. Végighúzattam a kocsit a fél falun, olyan durrogások közepette, mintha l?gyakorlat lett volna. Hát mondom, lesz, ami lesz, felcserélem a gyertyakábeleket, hát mit ad isten, pöccre indul. A gyertyakábelt se lehet felcserélni, mert ne megyformák. Lehet, hogy a jeladó valami utángyártott termék, bár gyárinak látszik....

509 tóth furdzsenxia 2009-11-22 13:34:14  Előzmény:Őry Gábor: 69124

elméletileg a motror nem telhet meg üzemanyaggal fullra hacsak nincs eldugulva a karbi túlfolyója

508 Őry Gábor 2009-11-22 13:21:37  Előzmény: Spityu: 69122

Most, ha sikerül megröffenteni, talán kiderül, hogy elnyomja-e. Álló helyzetben nem ment odébb semennyit benyomott kuplunggal.

507 Őry Gábor 2009-11-22 13:19:08  Előzmény:tóth furdzsenxia: 69121

Jó. semmit nem variáltam, mert gyakorlatilag csak a kuplung témában vizsgálódtam. A pipákat fel se lehet cserélni, mert nem egyforma hosszúak. Na, mindegy, most az lesz, hogy meghúzatjuk, aztán csak beröffen. Lehet, hogy tele van benyával a forgattyúsház.

506  Spityu 2009-11-22 13:05:46  Előzmény:Őry Gábor: 69120

Csak az a baj vele, hogy emiatt a merevség miatt könnyen elpattan. Legutóbb 3 darabban szedtem ki. A csapágy elcsúszása ellen azonban ez sem véd, ami hosszútávon a tengelycsonk kopásához vezet.

505 tóth furdzsenxia 2009-11-22 13:03:40  Előzmény:Őry Gábor: 69115

szikra jó helyen van?

504 Őry Gábor 2009-11-22 12:56:20  Előzmény: Spityu: 69116

Nem egy könnyen deformálódó alkatrész, ráadásul el? van feszítve, mert a lendkerék összenyomja. Ez a tárcsa pont akkora, hogy fedi a csapágy bels? gy?r?jét, és a tengely vállát. A tengely ráadásul egy hangyányit beljebb van, legalábbis az egyik f?tengelyemnél. Ergo nem mozdulhat el. Már épp akartam volna egy ilyet kitalálni, átkozva az NDK-t, hogy miért nem tudtak odatenni egy nyomorult zégergy?r?t, amikor eszembe jutott, hogy hoppá, ki van ez találva. Ugyanis ennek a tárcsának semmi más jelent?sége nincs, még csak azt se lehet mondani, hogy rugós alátét szerepe lenne, mert a lendkerék csavarját úgyis biztosítja egy orros alátét, másrészt, ha lelazul a lendkerék, úgyis meg kell állni, nincs tovább, nincs értelme túlbiztosítani. És azért hullámos, mert nem lehet kisakkozni, hogy támasszon is, de a lendkerék se ütközzön fel, miel?tt rászorul a kúpra.

503 jocking . 2009-11-22 12:45:41  Előzmény:Sövényházi József: 69112

Legalábbis a 6V-osokban, a 12V-osokban már ugyanúgy generátor van.

502 pete sándor 2009-11-22 12:19:47  Előzmény:Horváth Ferenc: 69117

hello
mérj rá az akksira járo motornál 14V több nem lehet
Lehet a fessz szabb a rossz

501 Horváth Ferenc 2009-11-22 12:15:18

Üdv urak!
Ha már 4T generátor a téma kérdeznék én is:)
Mi az oka annak,hogy láthatóan jobban tölt magasabb fordulaton?Ha jól gondolom akkor ez nem a normális állapot:)Koszos lenne vagy akkum haldoklik?

500  Spityu 2009-11-22 11:58:36  Előzmény:Őry Gábor: 69114

Az úgy emlékszem a csapágy bels? gy?r?je és a lendkerék között van, de lehet, hogy a f?tengelyre támaszkodik fel a másik oldalon, nem a csapágyra. Túl sokat az sem ér, kuplungolással simán deformálható.

499 Őry Gábor 2009-11-22 11:55:34

Nincsen nap szipi-szopi nélkül. Visszatettem kiszerelt motoromat, benzin, szikra van, élet nincs. Az akksit már lemerítettem. Lehet, hogy a döntögetéskor a karbiból belefolyt a benzin. de ha van tippetek ezen kívül, ne tartsátok magatokban, könyörgök!

498 Őry Gábor 2009-11-22 11:53:12  Előzmény: Spityu: 69109

Közben eszembe jutott, hogy a lendkeréknél van egy hullámos tárcsa a tengelyen, szerintem az tartja a f?tengelyt, hogy le ne tudjon csúszni róla a csapágy. Akinek megcsúszik, az valszeg elfelejtette visszatenni. Ha rajta van, szerintem nem tud elcsúszni.

497 Kolonics Tamás 2009-11-22 09:23:33

Sziasztok!
Ki tudna segíteni!?
Trabi 1.1-be Polo váltóhoz milyen hosszúak a féltengelyek a küls? csukló nélkül?
(TR 1.1 csonkállványok,Tr 1.1 küls? csuklók,polo féltengelyek ezekb?l kellene összeraknom)Segítségeteket el?re is köszönöm!
Bebe

496 Sövényházi József 2009-11-22 08:49:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 69111

Meg az is, hogy a 2 ütem?be dinamó van, nem gen. :)

495 Csády Szabolcs 2009-11-21 21:50:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69105

Értem...Egy ilyen szénkefe csere mennyire bonyolult m?velet? ( elfelejtettem említeni, hogy 4T-r?l van szó, bár a képen látható olajsz?r? elég egyértelm?vé teszi a dolgot:) )
[i](Módosította trabiszabi 2009.11.21. 22:52-kor)[/i]

494 Őry Gábor 2009-11-21 21:01:42  Előzmény: Spityu: 69108

Nem, mert aztán visszament a 014010-es - kissé kopott- csapágy, és simán jó volt az egész.

493  Spityu 2009-11-21 19:39:09  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69107

Hát igen a csapágynál kritikus, de BGT motorjában volt egy ilyen f?tengely, az elég sokat elment így.
Én még mindig az érdesítést ajánlom - ésszel.

492  Spityu 2009-11-21 19:35:47  Előzmény:Őry Gábor: 69106

Ponthegesztés is jó, arra is láttam példát. Nem lehet, hogy a blokkod vagy a f?tengelyed volt ferde és amiatt szorult meg?

Ezek is rögzít?gy?r?sek, csak biztosító stift nincsen benne de a lakk/paszta elég oda. A csapágyragasztó árát nem tudom pontosan, keress rá a Loctite-ok között. Valahol 1000 és 5000 között van egy kicsi tubus asszem. :)

491 Kacsándi Szabolcs 2009-11-21 19:35:23  Előzmény:Őry Gábor: 69106

Meg se próbáld.Amúgy simán elpattan,a csapágy rideg nem igazán hegesztésre alkalmas.Csak illeszt?gy?r?vel érdemes csinálni.De mint korábban írtam,nem feltétlen ez a baj,de ha igen mindenképp bontani kell a motort.

490 Őry Gábor 2009-11-21 19:29:46  Előzmény: Spityu: 69104

És egypár ponthegesztés nem segít?
Ezzel e szorulással vigyázni kell. Egyszer egy 6009-est tettem fel közgy?r?vel egy 40-es vég? f?tengelyre, Faszán szorult az egész, de a blokkot összehúzva úgy megszorult, hoga nem akart forogni, lefulladt, szedhettem szét. Miért nem rögzít?gy?r?s az összes csapágy, mint a régi blokkokon?!
Drága a csapágyragasztó?
[i](Módosította orygabor 2009.11.21. 20:30-kor)[/i]

489 Kacsándi Szabolcs 2009-11-21 19:27:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 69100

Oda nem kell semmi,gyárilag üres.Vagy a feszszabályzó halódik,de inkább a szénkefék kopottak vagy leragadnak.Sajnos általában kevesen tisztítják ki a generátort és sajnos a kosz rárakódik mindenhova,az is befolyásolhatja.

488  Spityu 2009-11-21 19:24:44  Előzmény:Őry Gábor: 69103

C3 az elég nagy, nem fog elmenni. Legutóbb egy kicsit túljóra sikerült, eléggé kellett ütni. :) Persze a küls? sonkát kell feltámasztani, nem a másik tengelyvéget és akkor semmi gond nem származhat bel?le. :D

487 Őry Gábor 2009-11-21 19:13:05

Na még annyi a témához, hogy mennyire kell szorulnia a csapágynak felütéskor, hogy jól tartson? Mert ha túl szoros, az se jó, mert elmegy a csapágyhézag.

486 Kacsándi Szabolcs 2009-11-21 19:10:02  Előzmény:Őry Gábor: 69101

Pedig ha ilyen baj van akkor muszáj lesz.Hiába gyári egy id? után a tömítések ott is engednek,szivároghat ,falsot szívhat.Azért mert még gyári, nem biztos hogy örökös is.Többet ér egy szétszedett átvizsgált és újra jó tömítéssel összerakott motor,mint egy gyárinak mondható motor ami nyektetve van mikor elképzelhet? hogy baj van vele.Meg kell gondolni mi ér többet.Szétszedni amíg nem kés? és kijavítani,vagy tönkretenni és utána szar anyagokból összerakni,ami nem biztos hogy sokáig húzza.

485 Őry Gábor 2009-11-21 18:39:27  Előzmény: Spityu: 69099

B......sza meg, most egy hónapig tutira nem lesz autóm, annyira nem érek rá. Holnap megnézem járás közben, ha elmegy, akkor szopa. Meg az az igazság, a gyári blokkot nem szívesen kapom szét...

484 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Üdv!

Még mindig olyan problémával küzdök, hogy a generátorom csak bizonyos fordulatszám után kapcsol be, de utána rendesen tölt, nem csak a bizonyos fordulatszám fölött. A gyújtásvisszajelz? a motor elindulása után elalszik. Ma kicsit jobban szemügyre vettem,s van egy saru a fesszabályzón, amire nem megy semmi, de nem találom, hogy az esetlegesen lecsúszott vezeték hol van. Akinek van valami tippe, hogy mi lehet a hiba oka, írjon legyen szíves!

Íme egy kép a fesszabályzómról:

[imgw]https://www.keptarolo.com/pictures/0d9aae18a668daf2f0252ab3a3a839cb.jpg[/imgw]