Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2883 jocking . 2010-10-01 18:14:00

Miért van az, hogy nem bírjuk normálisan légteleníteni a fékrendszert? Már 2X megvolt a dolog, de a pedál még mindig csak kb. a pedálút felénél kezd fogni és utána is olyan gumiszerû érzés nyomni.:S

2882 Holnapy Gergely dr. 2010-10-01 10:05:28  Előzmény:Múzer tibor: 71486

Én szilikonzsírral raktam be, azt kentem a gumikéderre, a kasztnival érintkezõ részre. Mûködik. Valami "síkosító" mindenképp kell.
Be tud ázni nagy esõben a szélvédõ úgy, hogy az üveg és a gumi közt a sarkokban kívülrõl megáll egy kis víz, és az bejön, és bal oldalon a lábadra meg a polcra folyik. Én oda (üveg-gumi közé, kívülrõl) szilikongumit nyomtam pisztolyból. Így nem ázik be.
A behúzást már leírták.

2881 Hudák Zoltán 2010-10-01 05:31:32  Előzmény:Madocsai Gergely: 71491

Szevasz madogery!

Na mindig tanul az ember valami újat, és abszolut nem veszem fel kötekedésnek. :D

Üdv:Hudee

2880 Sipos Tamás 2010-09-30 19:39:38  Előzmény:Kalmár Csaba: 71494

[justify]A feszítõt arra alkalmas eszközzel (rombusz alakú) tettük be, de a gumi annyira kemény volt, hogy csak nagy nehezen sikerül beilleszteni, tolni meg piszok nehéz volt. Mindegy; bent van, csak nehogy valamiért ki kelljen szedni.[/justify]

2879 Kalmár Csaba 2010-09-30 19:11:53  Előzmény:Kiszter István Balázs: 71492

Ez szokásos hibája az elsõ dobnak függetlenül attól, hogy ninausz féle vagy sem.Javítani általában többe kerülne , mint egy új...

2878 Kalmár Csaba 2010-09-30 19:09:39  Előzmény:Sipos Tamás: 71493

A feszítõ behúzása elég kalandos tud lenni, fõleg ha csavarhúzóval próbálkozik a "szakértõ".Én vettem behúzó eszközt ami nem karcol, nem szakít és nagyon gyors.Egy feszítõ 3-5 perc alatt bennt van.

2877 Sipos Tamás 2010-09-30 19:00:04  Előzmény: Spityu: 71487

[justify]Éppen tegnapelõtt tettünk be egy feszítõs kédert az enyémbe, ezzel a madzagos módszerrel. Olyan gumiragasztót, vagy inkább folyékony gumit használtunk, ami sosem szárad meg, megõrzi a képlékenységét, de éppen ezért a fényezésre került nyomokat nagyon nehéz eltávolítani. A nevét sajna nem tudom, a kasznis vette.
Mielõtt az üveget betettük volna a gumiba, kinyomtuk ezzel a nyúlós anyaggal az üveg illeszkedési csatornáját és magát a fém ablakkeretet is. Ez utóbbi helyrõl ki kellett szedni, mert behúzáskor a madzagra ragadt és összekent mindent, de idõben félbehagytuk, és anélkül tettük be.
Sajnos a gumi annyira öreg volt, hogy több helyen elszakadt behúzáskor. Szerencsére csavarhúzós segítséggel, nagy nehezen a helyére került. A szürke feszítõ csík behúzása külön kaland volt, de sikerült.
Még nem látott esõt, de remélem jól tömít majd.[/justify]

2876 Kiszter István Balázs 2010-09-30 18:18:06

Halihó!
Úgy néz ki valami elrepedt/kilyukadt az elsõ dobomban(Ninausz),mert jön be a kipuff gáz. Lehet ezt javítani?Tud valaki rá szakembert Pesten v. Nógrádban?
Mással is történt már hasonló?
franc:rolleyes:

2875 Madocsai Gergely 2010-09-30 18:04:16  Előzmény:jocking .: 71489

4T-nél már pont átlósak a fékkörök, ezért a könyv is JH-BE, majd BH-JE-t ír.

Az alább wázolt werzió a 2T-re vonatkozik!

Nem kötekedni akartam, csak a rend kedwéért...

2874 Hudák Zoltán 2010-09-30 09:07:55  Előzmény:jocking .: 71489

Ha a fékekre gondoltál akkor a leghosszabtol azaz a jobb hátsótól mész a legrövidebb felé bal elsõhöz.

Jobb hátsó
Bal hátsó
Jobb elsõ
Bal elsõ

Üdv:Hudee

2873 jocking . 2010-09-30 08:41:31

4T Trabinál van valami ajánlott sorrend a kerekek légtelenítésére? Melyikkel érdemes kezdeni?

2872 Múzer tibor 2010-09-30 08:11:10  Előzmény: Spityu: 71487

Köszi a leírást! Ma meg is próbálkozom a dologgal.

2871  Spityu 2010-09-30 07:13:07  Előzmény:Múzer tibor: 71486

Ha cseréled a gumit, és nem akarod eltenni a régit emlékbe, akkor a legegyszerûbb, ha szikével körbevágod az üveget. Nem kell teljesen, elég mondjuk felül és az egyik oldalán. Kivéve az üveget, a gumi könnyen eltávolítható lesz.
Beszerelés: a kédert ráilleszted az üvegre, és megnézed, hogy nem hosszú-e. Utána szépen összeragasztod a végeket, majd megint belebújtatod a szélvédõt. Ezt követõen jó erõs pl. bálamadzagot húzol az ablakkeret profiljába (mármint a gumiba), úgy hogy a két vége átfedje egymást mondjuk 20cm hosszon. Ezen felül hagyj rá 20-20 centit, ami belóg majd az utastérbe és így lesz mit megfogni. Ha ez megvan, akkor ráhelyezed az ablakkeretre a cuccost, megkérsz valakit, hogy határozottan nyomja az üveget, ahol éppen húzod befelé a madzagot. Egyszerre elég egy helyen húzni érdemes úgy csinálni, hogy a belsõ tükörtõl kezdve haladsz körbe. Pontosabban az átfedés miatt a jobb oldali szállal elindulsz balra, aztán a bal oldali véggel pedig jobbra. Remélem érthetõ. :D
Tipp: behúzás elõtt érdemes folyékony szappannal megkenni a kédergumi utastér felõli oldalát, így sokkal könnyebben fog "átfordulni" az ablakkeret peremén. Van aki zsírt használ, a lényeg hogy csússzon. (Szerintem mondjuk a szappant könnyebb nyom nélkül eltávolítani.)
Tipp 2: tömítéshez használhatsz valamilyen szélvédõragasztót, ha beázik.

2870 Múzer tibor 2010-09-30 06:19:55

Sziasztok!

Szélvédõ gumit szeretnék cserélni, de már nagyon rég láttam, hogy hogyan is kell csinálni, ezért szeretnék tanácsot kérni. Valami két emberes és madzagos mókolás rémlik.
Hogyan kell a szélvédõt kivenni, illetve visszatenni?

Köszi!

2869 Hudák Zoltán 2010-09-29 17:47:16  Előzmény: Bandi: 71483

Hoppá egy kicsit gyorsabb voltál :D:D:D

2868 Hudák Zoltán 2010-09-29 17:45:56  Előzmény:Kolonics Tamás: 71482

Hát ezt már nem tudom neked megmondani, de lehet hogyha tudol csináltatni hozzá való szívósort akkor valoszinü hogy fel lehet rá aplikálni de, ezt majd szerintem a nálam nagyobb tudású kollégák megtudják rá mondani a választ.

Üdv:Hudee
[i](Módosította Hudee 2010.09.29. 19:46-kor)[/i]

2867  Bandi 2010-09-29 17:43:23  Előzmény:Kolonics Tamás: 71482

Nyugodtan!!:-)
Csak csinálj neki talpat!:-)

2866 Kolonics Tamás 2010-09-29 17:12:49

Valóban Renault-on találtam!És dupla torkú minta Fiat karbi.Szerintetek Trabi 1.1-re (1.3 motor)fel lehetne szerkeszteni?

2865 Papp Zoltán 2010-09-29 15:15:00

Sziasztok!


A fiat 127-es karburátor az DMTR 32..

PZ

2864 Hudák Zoltán 2010-09-29 14:48:53  Előzmény:Kolonics Tamás: 71479

Szia bebe!!!

Lehet hogy hülyeséget mondok, de remélem hogy nem, de a drtm32 az Fiat karbi, a drt32 meg Renault. De majd a többiek vagy megcáfolnak vagy megerõsítenek.

Üdv:Hudee

2863 Kolonics Tamás 2010-09-29 14:04:24

Sziasztok!Valaki nem tudja véletlenül hogy a Weber DRTM32és a Weber DRT32 között mi a különbség?
például a dátum :D

2861 szilágyi József 2010-09-28 17:08:58

Kipróbáltam amit javasoltatok de az üzemanyag rendszerben nem találtam hibát.
A jelenség úgy nézki hogy szinte úszik a karbi a benzinben de a gyertyák szárazak maradnak,néha néha egy egy pöffenés van mikor valamit kap,ezt nem értem hogy miért van.Olyan mint ha a motornak semmiféle szívóhatása nem lenne,pedig ez ment elõtte :D
Mi változhatott???mikor csak az elektromosságát cseréltem :D

2860 Sövényházi József 2010-09-28 15:48:42  Előzmény:Marton Tamás: 71475

Apropó VW: egy polo/golf csonkállványt fel lehet munkálni 4Tre? lengõkar és kormányzás részrõl érdekelne, hogy hogyan passzol ha van itt illetékes aki csinálta, annak a véleményét szivesen fogadnám!

2859 Marton Tamás 2010-09-28 10:31:52  Előzmény:Madocsai Gergely: 71474

Szerintem az màr jònak szàmìt, ha nem szènnè taposott fèkpedàlnàl màr blokkolnak a kerekek. :-) Persze szàraz aszfalton gondoltam, jò gumikkal.
Waresz fèk nagyon jò, nemcsak hogy több dugattyùs, de nem is csùszkàs. Amellè ràsegìtõ is felesleges. Ugyanez a Gti fèk, csak az mèg erõsebb. Tibke tud ròla mesèlni. ;-)
De azt hiszem Bajusz79 kollègànak meg
sima VW tàrcsa van fent a jobbik fajtàbòl (Ate powerdisc), meg faragott betètek. Na meg persze màs ffh. :-)

2858 Madocsai Gergely 2010-09-27 20:07:57  Előzmény:Marton Tamás: 71470

És milyen a jó? Ebben még az is lehet, hogy a gyári-sári figyel, bár a fene tudja 58-at kibír-e... a tácsa tuti, h szerintem még gyári.

Megmondom õszintén, én a 2T Waresz fékkel (ill egyéb 4 dugattyússal) szemezgetek már egy ideje, ennek iszonyatosan kell fognia ehhez képest + egy combos átmérõjû ffh, egy akkora rásegítõwel, mint egy gulyáságyú.

Ha ez nem fog, akkor nemtudommi. Ránézésre még az ABS sem tûnik annyira lehetetlennek, legfeljebb leteszek róla...;)))


[i](Módosította madogery 2010.09.27. 22:13-kor)[/i]

2857 Őry Gábor 2010-09-27 18:32:05  Előzmény:szilágyi József: 71471

Húzd le a benzincsövet a karbiról, nézd meg, hogy rendesen folyik-e a benzin. Ha igen, akkor nézd meg, hogy nem akadt-e fenn a tûszelep. Egyik pillanatról a másikra is meg tudja csinálni.

2856 jocking . 2010-09-27 17:47:44  Előzmény:szilágyi József: 71471

Próbáld ki úgy indítani, hogy nincs rajt a benzintartályon a tanksapka. Valaki már járt innen úgy, hogy el volt dugulva a kis lyuk a tanksapkán, és a vákuum miatt nem tudott lefolyni a benzin a karbiba.;)

2855 szilágyi József 2010-09-27 16:14:27

A gyújtásban a két trafót cseréltem át 12 V-ra de ez rendben van mert van szikra és jó idõpontban is,most a fejlemény az hogy pöffen de üzemanyagot nem kap pedig tiszta a karbi.Miért nem veszi fel a banzint?? a megnövekedett indítási fordulatszámnak köze lehet ehez?? ha valakinek van ötlete azt meghallgatom mert én kezdek kifogyni belölle

2854 Marton Tamás 2010-09-27 13:53:11  Előzmény:Mátyus Ádám: 71468

Utàngyàrtott 4T tàrcsa. ;-) Csak szerintem, most jò betèteket fogtam ki.

2853 Őry Gábor 2010-09-27 13:42:28  Előzmény:szilágyi József: 71461

A gyújtás maradt a régi? Nem cserélted fel a kábeleket, vagy a csatlakozásokat?

2852 Mátyus Ádám 2010-09-27 11:58:40  Előzmény:Marton Tamás: 71467

Neked milyen tárcsa van az autón?

2851 Marton Tamás 2010-09-26 21:25:16  Előzmény:Madocsai Gergely: 71466

Na, mèg a vègèn fèk is lesz azon az autòn, nem csak "lassìtò" :-)
Meglàsd, ha jòl dolgoztàl, ès jòl mûködik majd minden, meglepõen jòl tudnak fogni a gyàri elsõ fèkek. Persze ehhez jòfajta ferodol, ès normàlis tàrcsa is kell.
Nekem most ijesztõen jòl fognak ;-)

Feketeroland:
Most neked tulajdonkèppen mi is lòg? A kormànyösszekötõ gömbfejek, vagy a talpasgömbfej? A talpas valòban egyben van a lengõkarral, azt csak egyben lehet cserèlni, ès tènyleg igen dràga.
Ha cserèled, fèlèvente rà kell nèzni a gömbfejen levõ gumi porvèdõre, mert ha kiszakad, igen rövid idõn belül megeszi a kosz
a gömböt. Nekem a legutòbbiak elèg tartòsak, mondjuk màr a màsodik garnitùra porvèdõ van rajtuk.
De ha kormànyösszekötõ gömbfejet cserèlsz, az elèg szìvàs, ràadàsul utàna iràny a futòmûves hamar, mert tuti elmàszik a kerèk össze vagy szèttartàs (ùgy tudom a 4T-knek szèttartàs van elõl).

[i](Módosította PAtr0n 2010.09.26. 23:37-kor)[/i]

2850 Madocsai Gergely 2010-09-26 14:06:52

No, még mindig 4T [s]fék[/s] lassító a téma:

Tegnap szétrobbantottam a rendszert, atomtámadás utáni állapotok uralkodtak itt-ott. (utólag belegondolwa, merész dolog wolt így közlekednem...)

Keweset használták a kocsit, ennek megfelelõen, a hátsó fékek, kb úgy néztek ki, mint a Tulsa-ban eltemetett Plymouth belseje;))).

A J.H. munkahenger légtelenítõje, atomra beletörwe, a beletört légtelenítõben a beletört kihajtószerszám. Ez a munkahenger úgy össze wolt rohadwa, h nemhogy az üzemi nyomás, de még a satu+samu kombó sem tudta jobb belátásra bírni.

Gyári, kékcsíkos, Pneumant flexi fékcsöwek mindehol, az esõket már csak a szenlélek és a megszokás tartotta, csoda, h nem pattantak szét egy-egy nagyobb lassításnál.

Ezen galádságok eliminálwa, és rájöttem, h miért is nem folyik le a fékfolyadék a tartályból a fõfékhengerbe: fogtam egy küllõt és letoltam a tartályon keresztül az ffh-ba koppanásig. ekkor azonnal elindultak a bubik és ment le a fékfolyadék. Wmi idióta gumib@sz figyel az ffh becsatlakozásánál, aminek walszeg "benõtt" a lyuka.

Az elsõ, begyógyult, nyeregtartó csapokat megzsíroztam, h hamár úszó nyereg, akkor menjen is neki;).

Betétcsere, felszabályozás még hátra wan, de addig kipróbálom, mit sikerült alkotni eddig.

[i](Módosította madogery 2010.09.26. 16:10-kor)[/i]

2849 Fekete Roland 2010-09-26 09:31:30

Okés csak az a baj,hogy nem jöttem rá hogy lehetne szétszedni!Mert egyépként 12000-ért találtam darabját a lengõkarnak!

2848 Lizák Péter 2010-09-26 09:05:50  Előzmény:Fekete Roland: 71463

Hali! Elvileg elég ha a gömbfejeket cseréled :-) Az enyém is lóg, mégis menni kell vele.

2847 Fekete Roland 2010-09-26 03:21:25

Sziasztok!
Van egy 4ütemûm aminek az elsõ futómûve lóg!A támaszgömbfelyek kotyognak és ezáltal ráz az autó eleje,+kóvályognak a kerekek!van valami gyors megoldás vagy cseréljem ki a lengõkarokat?Ez miatt nem merem használni,mert havonta elég sokat megyek vele és kb 2 havonta cserélhetném az elsõ gumikat,mert lezabálja akilsõ felét!
Elõre is köszi!

2846 Lizák Péter 2010-09-25 20:21:02  Előzmény:szilágyi József: 71461

Mindent kicseréltél benne amit kell?
Ha akkor sem akkor kérlek ezt hiszti a javából :-D

2845 szilágyi József 2010-09-25 19:30:14

Üdv Trabantosok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni,van egy 6V-os trabantom most alakítottam át 12-esre viszont most nem hajlandó beindulni.Szikra van viszont hiába öntök egy pici benzint a hengerekbe akkor sincs még egy pöffenés se,a karbiból se veszi fel inkább a túlfolyón csorog ki.Hozzáteszem az autó két nappal ez elõtt ment!!!
Szeretnék tanácsot kérni hogy hogyan keltsem életre ismét a gépet ill. hogy mi lehet a baj.Ha valaki tudna segíteni akkor nagyon megköszönném.Az e-mail címem : tomesz2101@freemail.hu ide írj
Üdv Tomesz

2844 Hudák Zoltán 2010-09-25 05:40:52  Előzmény:szilágyi József: 71458

De még esetleg átlehet nézni a fúvókákat is hogy nincs eldugulva valamelyik, üzemanyagszûrõ tiszta -e esetleg mert az is tud ilyeneket csinálni. Gyújtást, gyertyákat, kábeleket átnézni, a gyújtásnál hogy helyre van húzva, kábelek nem húznak-e át valahol meg stb... . Hirtelenjében ennyi jutott eszembe errõl.

Üdv:Hudee

2843 Marton Tamás 2010-09-24 21:24:04  Előzmény:szilágyi József: 71458

Nekem ùgy rèmlik valakinek a gumitalp nem megfelelõ tömìtèse volt a problèma ennèl a jelensègnèl! Tehàt falsot szìv valahol.

2842 szilágyi József 2010-09-24 17:59:06

sziasztok!! nagy gondban vagyok:(:( polo 1.3 75 lovas motor pierburg karbi. a nagy baj az hogy hoyg az alapjáratom nem stabil kicsi taetomûnyban folyamatosan változik fel le fel le mi leeht a gond??

2841  Spityu 2023-05-22 08:40:11

[url=https://cgi.ebay.de/Trabant-Cabrio-P601-DDR-IFA-BRD-Brief-Viele-Top-Teile-/220672207615?pt=Automobile&hash=item336116aaff]Technic Lego[/url] :)))

2840 Támba Csaba 2010-09-22 19:14:37  Előzmény:jocking .: 71451

Öööööö...azért ez így, ebben a formában nem teljesen fedi a valóságot :)

2839 Sipos Tamás 2010-09-22 19:08:19

[justify]Látom, nem csak én szívok a fékkel.
Sikeres légtelenítés után vasárnap kéziféket állítottam, mert ugye az újra betétezett fékpofák lazább kötelet igényelnek. Mivel nincs aknám, csak felbakoltam és úgy próbáltam lazítani rajta. Mit mondjak; nem volt könnyû, mert a csavaron ott volt az alvázvédõ, és a kezem sem ért be teljesen. Sikerült úgy kinyújtóznom és erõt kifejteni, hogy napok óta piszkosul fáj a derekam, alig bírok leülni, felállni és hétfõn még menni is nehéz volt. Itt mondtam azt, hogy megállj. Ma elvittem vizsga elõkészítõre a megszokott autószerelõhöz, és mondtam neki, hogy állítson a féken, mert hozzáér, és menet közben is fog. Szerencsére nem volt ideje beégni amíg átgurultam, mert kevesebb, mint 500 m-re van a mûhelye.[/justify]

2838 Lizák Péter 2010-09-21 20:01:05  Előzmény:jocking .: 71450

Valószínûleg. Gondolom nem flexszel csiszoltad meg :-D

2837   2010-09-21 17:18:02  Előzmény:jocking .: 71451

Lehet e javítani, ha szivárog belõle a hidraulikus munkafolyadék? Szivárgás csak terhelés esetén lép fel.

2836   2010-09-21 17:16:05  Előzmény:jocking .: 71450

ott mintha beragadt volna egy fékpofa :x

2835 jocking . 2010-09-21 14:41:25  Előzmény:Múzer tibor: 71449

4T-knél szokott lenni. A hátsó fékkör felé haladó féknyomást csökkenti. Elvileg úgy néz ki a dolog, hogy a tárcsaféknek nagyobb erõ kell, hogy elkezdjen normálisan fogni, ekkora erõnél meg már blokkolnának a hátsó kerekek. Tehát az a cucc azért kell, hogy ne állj keresztbe a még nem fogó elsõ és a már blokkoló hátsó fékek miatt.

2834 jocking . 2010-09-21 14:39:06

Ma, mire hazaértem, a trabi bal hátsó kereke olyan forró lett, hogy nem lehet hozzányúlni, ehhez társult még egy diszkrét gõzölgés és egy enyhe szag, ami olyan, mint amit flexelés után lehet érezni. Jól sejtem, hogy a betétek égtek meg? :rolleyes: