Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1433 Lizák Péter 2010-02-10 07:04:24  Előzmény:Reining Ádám: 70046

Az enyém is csinálja. 4T jellemzõ egyébként ez a töltéslámpa pislogás.

1432  Spityu 2010-02-10 07:04:11  Előzmény:Sipos Tamás: 70047

Annyit csináltam eddig, hogy megmértem a feszültséget, fordulaton is rendesen dolgozik a fesszab, úgyhogy inkább kicsi a töltés valószínûsíthetõen. Megfogadva az egyik elõzõ tanácsot, ma megnézem az akksiszintet, ha nem hagyja abba, akkor lehet szétdöntöm a generátort, ártani talán nem árt. (Bár: "mindig az b.szik rá, aki kíváncsi.")
[i](Módosította Spityu 2010.02.10. 08:04-kor)[/i]

1431 Sipos Tamás 2010-02-10 06:41:00  Előzmény: Spityu: 70040

[justify]Engem is nagyon zavarnak az ilyen apróságok. A 2T generátor esetében nekem elõször (2008-ban) akkor parázslott a töltésellenõrzõ lámpa, amikor alapjáraton volt. A javítási könyv erre legalább 10 féle hibaokot sorol fel. Amit meg tudtam nézni az rendben volt, tehát autóvillamosságinál kötött ki és teljesítmény diódát kellett cserélni.
A mostani esetnél teljesen véletlenszerûen parázslott a lámpa; kis és nagy fordulatszámokon egyaránt. Viszont volt, hogy alapjáraton teljesen sötét volt. Szétszedés után, ránézésre ennél is minden rendben volt, de ezzel most nem veszõdtem, ahogy alább leírtam.
Szóval rengeteg oka lehet ennek. Ahogy hallottam egy villamossági szerelõtõl, az ellenõrzõ lámpa akkor sötét, ha a rendszer egyensúlyban van, tehát minden jellemzõ érték a megengedett hibahatáron belül van. Amennyiben ettõl akár felfelé, akár lefelé eltérés mutatkozik, a lámpa világít vagy parázslik.[/justify]

1430 Reining Ádám 2010-02-09 22:12:35  Előzmény: Spityu: 70040

Hali!
Minálunk az összes 4T-nél ez van indításkor ha nem adunk gázt neki!
Világít a töltéslápma de pici gázadás után elalszik és jó minden, utána már elketyeg ezer évig alapjáraton nem világít a töltéslámpa!
Amivel múltkor voltunk cimbivel Pécsen az is ezt csinálja és 2 éve olyan töltés van rajta hogy nosza semmi generátor probléma nincs vele! Szerintem mindegyik 4T-nél így van ez de aztán nem biztos de aggodalomra nincs ok, ha a haver fehér Trabiját vesszük alapul!

1429  Spityu 2010-02-09 20:53:17  Előzmény:Léber Balázs: 70044

Köszi, holnap ránézek!

1428 Léber Balázs 2010-02-09 20:39:19  Előzmény: Spityu: 70040

Nekem is ezt csinálta, aztán belenéztem az akksiba.
Volt egy kis folyadékhiánya, utántöltöttem, azóta jó.

1427 Őry Gábor 2010-02-09 19:55:40  Előzmény: Spityu: 70042

Akkor passz!

1426  Spityu 2010-02-09 19:33:49  Előzmény:Őry Gábor: 70041

Nem, semmi ilyen.

1425 Őry Gábor 2010-02-09 19:31:06  Előzmény: Spityu: 70040

Nem túl alacsony az alapjárat?

1424  Spityu 2010-02-09 19:13:57  Előzmény:Sipos Tamás: 70037

Nekem is lenne egy generátoros kérdésem, 4T Trabihoz. Indításkor mindig szinte mindig pirosan világít a töltéslámpa, ha adok egy nagyobb gázfröccsöt, akkor kialszik. A kérdésem az lenne, hogy ez mennyire normális? Nem gerjed be alapjáraton a lámpától? Hallottam ilyesmit, hogy bizonyos fordulatszámtól önmagától is felgerjed. Ebbõl következik, hogy valószínûleg a segéddiódák(vagymi) körül keresendõ a hiba, ami a töltésvisszajelzõ lámpához kapcsolódik. Bocs, ha hülyeséget írtam, a generátor eléggé homályos témákör nálam. :D

1423 zzzzzzzzz bbb 2010-02-09 19:09:19  Előzmény:Varga Tibor: 70020

Köszi!Holnap szedjük szét,én csak segéd leszek.De sasolok,hogy legközelebb már én is megtudjam csinálni.

1422 Őry Gábor 2010-02-09 18:38:51  Előzmény:Sipos Tamás: 70037

Idáig teljesen rendben van...

1421 Sipos Tamás 2010-02-09 18:04:09

[justify]Ma délután kiderült milyen rövid az eszem.
Úgy emlékeztem, hogy egy felújított generátor van az autómban, és az kezd megint rendetlenkedni, azaz már megint parázslik a töltésellenõrzõ lámpa, teljesen véletlenszerû fordulatszámokon.
De ez nem az a generátor, hanem egy másik, ami borulásom után került az autóba, mert a felújított akkora pofont kapott, hogy a légterelõ lapátja beleért a házba és nem tudott tõle forogni. Erre akkor jöttem rá, amikor a mûhelyben felnéztem a polcra és megláttam a felújított, ám sérült darabot.
Nosza, a kettõbõl csinálok egy jót!
A hibásat kivettem az autóból, szétszedtem, de a szénkefék teljesen rendben voltak, tehát valamelyik dióda lesz a hibás. Ráadásul a csapágyak is pocsék állapotban voltak. Levettem az ékszíjtárcsát és a légterelõt, amit áttettem a meggörbült helyére, a polcon pihenõ társán. Annak a forgórésze tökéletes, mindkét csapágy simán és csendben fut, az állórész is fel lett annak idején újítva.
Most van egy reményeim szerint teljesen jó és egy beteg generátorom.
A jót majd szépen visszaszerelem, de a hibásat is meg kéne idõvel gyógyítanom.[/justify]

1420 Irinyi Norbert 2010-02-08 19:58:54  Előzmény:Szigeti József: 70032

Igen azt is cseréltem. Úgy gondoltam ha már lúd legyen kövér és kicseréltem benne mindent újra.De most hogy mondod holnap utánanézek ennek a rugó dolognak.

1419 Kacsándi Szabolcs 2010-02-08 19:42:39  Előzmény:Szigeti József: 70032

Miért nem néztek körbe egy bontóban?Ott biztos akad ilyesmi.

1418 Kacsándi Szabolcs 2010-02-08 19:40:17  Előzmény:Szigeti József: 70032

Nekem a héten lesz talán,remélem passzol amit kinéztem.Majd beszámolok ha sikerül valamit ügyködjek vele.

1417 tóth furdzsenxia 2010-02-08 19:35:59  Előzmény:Szigeti József: 70032

jó ötelet igazad van mi is jártunk így a rugóból csippenteni kellett

1416 Szigeti József 2010-02-08 19:33:58  Előzmény:Irinyi Norbert: 70025

A kézifék bowdenedet is cserélted? Mert az UNGARN bowdennel már én is megjártam.Visszatoló rugó!! A honi bowdenen nincs besüjjesztve a bowdentokba és behúzva kitámaszt épp annyira,hogy gyengén fog. :mad:

1415 Őry Gábor 2010-02-08 14:01:21  Előzmény:Lizák Péter: 70029

Áh, köszi, ilyet én is tudok, fõleg csöpögõ benzinnél. Egyszer egy folyató karbit vettem ki a generátor hátuljánál manõverezve.... Csoda, hogy még nincs dartvéder-szerkóm.

1414 Bende Endre 2010-02-08 13:48:56

Madogeri!

Átnéztem hátul a vezetékeket, nem találtam zárlatot, de az alapjárati biztit még mindig kilövi...

Mi lehet a gebasz?

1413 Lizák Péter 2010-02-08 11:28:17  Előzmény:Őry Gábor: 70028

hali!
Leberbali vágja vmennyire azt tudom :-)
De egy mezei zárlatot én is összehozok neked gyorsan, ha akarod

1412 Őry Gábor 2010-02-08 08:48:31

Nem tudjátok véletlenül, van itt elektrozseni a mezõnyben?

1411 Kacsándi Szabolcs 2010-02-07 19:19:22  Előzmény:Varga Tibor: 70022

Rendben köszönöm.Akkor elhozom és beépítem.

1410 tóth furdzsenxia 2010-02-07 18:59:43  Előzmény:Irinyi Norbert: 70025

ami a 2 fékpofa között van mert annak ha túl mély a hasítás a kézifék karnak akkor se mûködik helyesen a fék.

1409 Irinyi Norbert 2010-02-07 17:46:08  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70024

elvileg rendesen mert normális fékcentrumba csináltattam a pofákkal együtt. a kitámasztó alatt mit értesz? ezt most hirtelen nem vágom hogy mi az bocsi érte? :(

1408 tóth furdzsenxia 2010-02-07 17:28:35  Előzmény:Irinyi Norbert: 70023

fékbetét rendesen fel lett szabályozva a dobhoz? a kitámasztó az jó vagy valami búcsúban lõtt darab?

1407 Irinyi Norbert 2010-02-07 16:53:13  Előzmény:Madocsai Gergely: 70019

aha értem akkor én valamit nagyon elszúrtam mert most van minden kicserélve újra és az alsó állító teljesen oda van állítva és mégis nagyon gyenge a kézifék.
Akkor mit nézzek meg még volna valami jó ötleted mit rontottam el?

1406 Varga Tibor 2010-02-07 16:13:29  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70021

Nem kell átfúvókázni, maradhat gyári. A karbi gumitalpat jól tömítsd le, mert arra nagyon érzékeny, és sose lesz jó az alapjáratod.

1405 Kacsándi Szabolcs 2010-02-07 13:46:20  Előzmény:Varga Tibor: 70018

Kösz!Akkor lehet megpróbálom.És azt nem tudod véletlen hogy kell e kisebbre fúvókázni,vagy ez már hangolás kérdése?

1404 Varga Tibor 2010-02-07 12:59:05  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 70017

Le lehet húzni a váltót, kifér.

1403 Madocsai Gergely 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Irinyi Norbert: 70016

Mindent be lehet építeni, kérdés megéri-e. Azaz egy Trabantnál a kéziféknek alapból úgy kell fognia, ha csak megmozdítod a kart, erõfeszítés nélkül azonnal blokkolnia kell a kerekeket száraz aszfalton. Szerencsére a trabinál ez a jó áttéelezésnek köszönhetõen teljesül is, ha nem akkor gáz wan!
Ellenpélda pl. egy Lada wagy Opel, aminél ha a hátsó ülésrõl 2 kézzel téped be izomból a kéziféket, akkor is kb. el tudod tolni, ezeknél meg ez a normális sajnos.

a hidrós kézit általában [url=https://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=241]Skoda kuplungmunkahengerrel[/url] szokták megoldani, csak esztergálni kell bele egy hornyot + bele egy seeger gyûrût (a biztonság kedwéért érdemes), h a dugó ki ne jöhessen normál fékezéskor.
[i](Módosította madogery 2010.02.07. 14:00-kor)[/i]

1402 Varga Tibor 2010-02-07 12:38:32  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70012

Jól beállítva bõven kevesebbet fog enni!

1401 zzzzzzzzz bbb 2010-02-07 12:15:47

Azt szeretném megkérdezni, 4T Waresz kuplungot lehet e úgy szerelni,hogy nem vesszük ki a motort?Az elgondolás az lenne,hogy a sebességváltót szednénk csak le,meg persze a bal oldali féltengelyt.És így férnénk hozzá a kuplunghoz.Kérdés,ez így kivitelezhetõ e...Hivatalosan a homlokfalat leszedve kéne kivenni a motort,bár tavaly a homlokfal levétele nélkül játszottuk ki a motort,de sajnos most erre nincs lehetõség,mert csak egy aknás garázs áll most rendelkezésre,nem tudjuk a motort fellógatva emelni.

1400 Irinyi Norbert 2010-02-06 19:19:13

Sziasztok! Volna egy olyan kérdésem hogy 2T Trabiba be lehetne e építeni hidrós kéziféket hátsó dobfékhez?? Elgondolásom az lenne hogy a hátrafelé menõ fékcsõrendszerbe beiktatom csak nem tudom hogy kellene bele egy fékerõ szabályzó vagy sem?Elég lenne e csak simán bekötni a rendszerbe?
Jah versenyautóról lenne szó.:D

1399 Őry Gábor 2010-02-06 16:36:21  Előzmény: : 70014

Hát szerencsésebb lenne egy hasonló hengerûrtartalomra méretezett karbi, de lehet, hogy be lehet lõni az 1.1-hez is. Nem a dupla torokkal van a baj, hanem a torokátmérõ biztos nagyobb, mint egy 1100-as motornál.

1398   2010-02-06 14:52:35  Előzmény:Őry Gábor: 70013

Úgy emlékszem, hogy leírta, hogy 1.3-as kettes golf karbija.

1397 Őry Gábor 2010-02-06 14:45:47  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70012

Mekkora motorra való? A dupla torok nem feltétlenül hátrány, nem egyszerre nyitnak. A második csak nagyobb terhelésnél.

1396 Kacsándi Szabolcs 2010-02-06 12:18:19  Előzmény:jocking .: 69997

Kicsit még gondolkodom az egészen.Ha felszerelném ezt a Pierburg karbit, van esély rá hogy beállítva kevesebbet zabáljon benzinbõl?Nézegettem és ez kéttorkú,nem tudom hogy javítana ez a problémán.Tobábbra is várom a tippeket.

1395 Bíró János 2010-02-06 10:09:38

Sziasztok.köszi a tippeket srácok.:)

1394 Horváth Ferenc 2010-02-06 07:49:43

Sziasztok!
Olyan kérdésem volna,hogy 4T Trabantra miféle karburátor megy még fel a gyárin kívül minimális faragással?

1393 Madocsai Gergely 2010-02-06 06:15:04  Előzmény:Bíró János: 70007

Kérdés mennyire. Az órák gyárilag csalnak egy picit minden autóban, a biztonság iránynába. pl. óra szerint 50 km/h az kb. 45 km/h a walóságban, 130 km/h az meg kb. 123 km/h-nak felel meg. Ha ettõl nagyon eltér, akkor wan gáz.
Próbálj ki egy másik - tutira jó - órát, h ez-e a ludas.
(Nekem a kopott spirál egy régifajta, krómos óráwal csinál olyat, h amikor nyomom a gázt, nemnagyon megy 50 fölé a mutató, de amikor elengedem a pedált, akkor jót mutat.)

1392 Petrovszki Dávid 2010-02-05 22:14:16

spirál csere ha akkor se mulik el akk óracsere is

1391 Bíró János 2010-02-05 21:18:43

Sziasztok.a km/h mutatóm többet mutat mint kéne ha megyek az autóval,ezt mondják mások meg szerintem is.kérdés:miért,és mit csináljak vele?elöreis köszi. :)(601s trabi)
[i](Módosította janko601s 2010.02.05. 22:28-kor)[/i]

1390 Mazák Viktor 2010-02-05 10:00:42  Előzmény:Nagy József: 70004

Nagyon szép darab, csak gratulálni tudok hozzá!

1389 Madocsai Gergely 2010-02-04 19:08:28  Előzmény:Nagy József: 70004

Hát.. erre sajnos csak azt tudom mondani, ATOMZSÍR!! A nari csík még pluszba dob rajta!

1388 Nagy József 2023-05-22 08:40:11

készen vannak a gurigák!!!!! Véleményt kérek!!!!![url]https://kepfeltoltes.hu/view/100204/DSC01176_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

1387 Mazák Viktor 2010-02-04 13:10:33  Előzmény: Spityu: 70002

Óóóó jeeee.

Köszönöm szépen, így minden elõnyét-hátrányát értem már.

1386  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Mazák Viktor: 70001

Láttál már traktort hátulról? Ott láthattál olyan megoldást a hidraulikánál, hogy egy fémdarabban egy másik (golyó alakú) fémtest forog. Utóbbi át van fúrva, amin át lehet dugni egy tengelyt. Így a tengely szabadon (de pozicionáltan) tud forogni egy adott ponton a (fém)testben. A "szem" segítségével.

[img]https://racing-bazar.hu/ShowImage.aspx?imgID=1002754930&imgX=400[/img]
[i](Módosította Spityu 2010.02.04. 14:09-kor)[/i]

1385 Mazák Viktor 2010-02-04 12:36:05

Szevasztok

Valaki meg tudná mondani nekem, hogy mirõl szól ez a GL-, GE szemes futómû? Egész nap ezt nyomozom, de nem találok róla infot, és lassan sikítozok itt a gép elõtt :D :D. Nem, nem szeretnék ilyet, azt tudom, hogy nagyjából mirõl szól, de magáról a mûszaki megoldásról, és fõleg a nevérõl nem tudok megállapítani semmit.
[i](Módosította 4TRed 2010.02.04. 13:36-kor)[/i]

1384 Lizák Péter 2010-02-03 15:49:52  Előzmény:Csády Szabolcs: 69996

Na igen, amikor a hülyeség szorgalommal párosul.
De sokszor a legelmebetegebb dolgok a legéletképesebbek. Bár nemtom mit szólnának ha ilyennel cammogna végig az amber a városon :-D