Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Köszönöm, Anyukám kocsija gyönyörû szép is lenne, ha nem csillaggarázsban lakna:(((. Összesen 35000km-t futott, új kora óta a mienk, na akkor wolt olyan illata, h majd be p*sáltam. (ilyen illatú pontosan, a kagylós kúton, a múlt nyáron osztogatott, piros focilabda, isteniii!) A kinti tárolás igencsak megwiselte szegény párát, küszöböket már cserélték raja:(. De: amíg élek, az a kocsi nálunk/lam marad, és fel lesz hozwa olyan állapotúra, mint mikor elõször megláttam, az új illattal együtt, az utolsó csawarig gyári állapotúra. [url=https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1-3694154]Ízelítõül[/url]
Ha csak illesztési hézag is van a ház és a tengely között, akkor az pont elég arra, hogy ott szépen lassan hordja kifelé az olajat. Nem értem én ezt hogy gondolták, ha közben kell egy szuszogó lyuk is a mûködéshez. Írtam egy AC-kkal foglalkozó manusnak mélt, hogy ajánljon valamit Trabiba. Majd meglátjuk mi lesz, de hosszútávon nem maradhat a mechanikus.
Madogery: szép kis járgány lehet anyudé :) Eddig egyszer volt szerencsém egy gyári állapotú fehér 4T limohoz. Rendesen új szaga volt. A generátor szeret susogni, nekem volt már annyira rossz benne csapágy, hogy magas fordulaton darált. Gumival akkor megyek inkább a gumishoz, bár már pont a deszkás kocsiráemelõs technikát akartam felhozni :)
4TRed: Hát igen, nem éri meg a szopást, bár látod a légkulcsos "szakemberek" is tudnak kontárkodni, nem csak a házi szerelõk :) Tuningolj 1.6-ot kapásból ;)
Bajusz79: Szóval ugyanaz lenne a gyártó? Nekem mind1, csak ne nyuszogjon melegen, mert megõrjít. Nemsokára kiderül hogy teljesít.
SKF és Dolz dobozában sajna már ugyanaz van ezekhez a kocsikhoz. Hepu is csúnya hangot ad, nekem olyan van most. Nem tudom mi okozza, szíj hidegen szinte lóg, de mire üzemmeleg minden, rákezd a vízpumpa a csörömpölésre. Egy ismerõs trabijába bontott SKF került, még igazi kéklapátos darab, az azóta is jó.
Egyszerûbbnek találtam azt a megoldást, hogy vettem egy szett használt gumit felnire szerelve 8ért. Így csak azzal cumiztam, hogy 4x meglazít->megemel->leszed->kicserél->szidni a JSI barom családfáját, hogy képes volt légkulccsal lenyalatni a menetet az anyáról->visszatenni az anyákat->leengedni->meghúzni. Ja, és a legfontosabb, 50-60km után újrahúzni. Pont ma húztam utánuk, elsõ tengelyen tényleg kicsit fellazultak...
Szóval nem vagyok egy nagy spíler, nem én szerelem a gumijaimat.
Viszont a napokban megint felbugyogott bennem a mocifaragásos buli, és egészen lecsupaszítottam a vágyaimat. Egy kis 272es tengely, meg egy 4-2-1 leömlõ 50es rendszerrel, meg esetleg egy karbiváltás, így egész sokat el tudok érni viszonylag minimális befektetéssel (eléggé falutuning, de ez van :D). Így használom amíg megy, generálkor meg ahogy illik össze lehet dolgozni eggyé a rendszert. Már ha lesz hozzá kedvem. Persze azért 1.3as motorban gondolkodom még mindig. A 1:9.5 kompresszió viszony pedig elég a 272hez.
Nem próbáltam még leszedni, csak feltenni, de lehet, hogy a régebbi biztonsági perem nélküli felnirõl könnyebben lejön. Talán a kocsiráemelés is mûködik, mert a könyv ami ezt írja még bõven a régi felnik korában készült. A Golfon meg már tuti biztiperemes volt. :)
Mindenképp érdemes normálisat beszerezni! Nekem, azaz Édesanyám kocsijában eddig Gyari wolt, 10 éw és 10.000km (igen) után ment nyugdíjba, mert nem sikerült memozdítanom, csak úgy, h az egyik hosszani lyuk wégét szétbarmoltam kalapáccsal, annyira be wolt szegény gyógyulwa, egyébként hibátlanul futott. Ekkor szereztem SKF-et, most ezzel fut. Wmi surrogó hang jön wmibõl, de sztem a generátor adja, lehet, kicsit szoros lett, majd csekkolom. Maga a pumpa szépen, kussban fut;).
Gumit házilag NE, én egyszer poénból (pénz híjján) leszedtem 4 golf felnirõl a gumit. Hát... pajszer, 2 kilós kalapács, kesztyû, így tartott több napig, mire megindultak. (a kesztyû ellenére, már 1 gumi után is alig maradt bõr a tenyeremen és alig bírtam fogni a pajszert ütés közben) Ja, és gumik mind kukák, persze. A fadeszka + emelõ + autó módszer egy wicc - de rossz - a Trabi után már egy kombi Astrát is "ráemeltem" úgy, h az egyik oldalon már mindkét kerék a lewegõben lógott, a gumi persze meg sem moccant, utána jött a pajszer+kalapács duó. Iszonyatosan rácuppan a felni peremére a gumi és sok-sok éw alatt úgy odagyógyul, h na. A gumisnál egy akkora, bika pneumatikus leszedõwel pattintják le, h szinte félsz tõle;).
Nem emlékszem mekkora rés van a tengely és a ház között, de ha csak illesztési, akkor az kevés a membránnak. Ha zárt lenne a membrán hengerfej felé nézõ háza, akkor nyomás alatt lenne mûködés közben, nem is mûködne, vagy nagyon visszafogottan - elmélet(em)ben. A karburátorokon lévõ membránházak némelyike is nyitott emiatt. Majd este megnézem a kiszerelt AC-mat.
UNIX dobja az SKF-et bár csak Golfhoz, ha Trabihoz keresel, HEPU-t dob 14-ért. Viszont Golfnál széles a választék: DOLZ, Ruville, HEPU, Hans-Pries, SKF. Ebbõl tán a DOLZ a legolcsóbb 9 körül. Beleültetted a bogarat a fülembe. Inkább veszek egy normálisat. Gondolom neked az SKF már nem nyekereg.
Szerk: közben találtam a Vakerán 4-ért DOLZ-ot. Leütöttem. Na majd meglátjuk. A kisiparitól csak jobb.
Szóval ne álljak neki a gumit leszedni házilag azt mondod? Akkor viszem õket a gumishoz, nem akarom elbaxni õket.
Spityu: tudom, hogy nem arra van ott, csak nem tudom minek neki ott szuszogni? Szuszogjon a hengerfejbe ha már úgyis átengedi az olajat onnan :) Ezért gondoltam arra, hogy betömöm azt a lyukat.
Hát nem akarok beleszólni, de ha szedtél már le gumit "kézzel", akkor ilyen az életben meg nem fordul többé a fejedben;)... Arról nem is beszélwe, h ha újra fel akarod használni a gumikat, akkor mindenképp gumis (=célszerszám) szedje le, mert egyébként nagyon könnyen megsérül a fala, pereme!!!
Létezik/zett: - Gyári VW (ehhez elõtte nem árt, ha órákat weszel egy M*lka tehéntõl, tejelésbõl), ez jó, de ez kib***ott drága, 10 éwe 12-be került, számla nélkül.
- SKF: ilyet szereztem õsszel, asszem 7-8 pénzbe fájt, de a boltos szerint akkor wolt raktáron az országban 2, azaz két db, amibõl az egyiket elhoztam. Ez elwileg ua, mint a gyári. Keress, hátha még találsz.
- Ez alatt wolt wmi spanyol 6 ezeré', lehet, h ez is SKF, mert - sajnos - az SKF is spanyol gyártmányú, de nem mertem +kockáztatni.
- Wégül az igazi hardcore arcoknak: ungarische kisipari(a olwasztó kohó is sírwa nyelné be), 3-4-ért. Sosem próbáltam, nem is merném.
Én úgy láttam, hogy az olaj átmegy ott a tengely mellett, bár lehet nem lenne szabad neki. Így már simán érintkezik a membránnal ami nem is lenne baj, mert az ugye nem engedi a benzinhez. Viszont tényleg van ott egy pici luk is ahogy Spityu is írta.
Spityu: Akkor ezek szerint ott távozhat az az olajmennyiség, ami most a szívósoron, és a pumpa alján csücsül a csavaroknál amik a membránt tartják össze. Olyan nagy baj lenne ha azt a lukat betömném? Amúgy az enyém már utángyártott, de tán az is az volt amit kicseréltem anno vagy 3-4 éve. Mind1. Mihelyst lesz pénz elektrongyosra, a mechanikus megy a tartalékba. Új vízpumpa: a nyekergés sztem nagyban függ attól is, mennyire feszíted meg vele a szíjat. Én bejelöltem szétszedés elõtt a régi pumpa helyét, de ezek szerint mégsem sikerült ugyanúgy visszatenni, mert most durvábban szól.
Tibke: Még ha 6-7 ezren szívatnánk magunkat... de 4500-ért már van utángyári :P Áhá, szóval a GolfII-es 1.6-osa a hátradõlõs. Mint a dízelek ugyanebben a szériában. De ezt is csak azért tudom, mert egyik havernak van egy munkás 4T waresza amiben a GolfII 1.6 szívódízele van belepapírozva. Nem most készült. A legdurvább az, hogy a váltót úgy kötötték be, hogy az 1 a 2-vel, a 3 a 4-gyel, és magában az 5. fel van cserélve: :) Nem tudom hogy sikerült de alig hittem a szememnek, amikor láttam, hogy haver hogy vált vele. :)
4TRed: Neked ehhez van valami célszerszámod, vagy csak simán a csavarhúzós/laposvágós megoldással operálsz? Mert jövõ héten vinném a felniket szintereztetni, és le kéne hámoznom róluk a gumikat. Visszatetetni gumissal fogom (centírozni úgyis kell), de úgy gondoltam levenni le tudom házilag is.
Létezik olyan vízpumpa, ami nem kezd el nyikorogni olyan hamar? Vagy csak én gondolom, hogy kevés futás után elkezd már szólni az utánygyártott csapágya?
Az ABU 2 centivel magasabb mint az 1.1-1.3. Abban különbözik, hogy a II-es golf 1.6osa kajak másképp néz ki, hátrafele dõl(hátul a kipufogó), meg nem jó gyári váltó rá, stb.
Üdv! Ma elkészült a 4T-mben az olajnyomás visszajelzõ kis lámpám. Az mennyire normális jelenség, hogy ha beröffentem a kocsit, akkor alapjáraton végig világít, hogy alacsony a nyomás, de egy kisebb gázfröccsre elalszik? Alapjáraton magától nem alszik el, legalábbis én nem tudtam kivárni... Elõre is köszönöm a segítséget!
Ha jól emlékszem, van egy kis furat az AC ház alján, a membrán motorblokk felõli oldalán, talán azért, hogy tudjon szuszogni (és így mûködni). Ha jól okoskodtam, akkor a motorblokk felõl nézve a tengely csúszó része kap rendesen kenést, ami talán szép lassan át is kúszik a membránig, de ott szerintem távozik. (Márha tényleg átfolyik, pontosabban átkúszik a fémház furata és a tengely között. Én ajánlom az utángyártottat, nálam jól mûködik. Sajnos lecseréltem a fentlévõt, mert azt hittem, hogy átszivárog a benzin és higítja az olajat, de csak a szívató okozta (!), na meg a városi rövidtávozások. Az újjal is benzinszagú (volt) az olaj. :))) Persze elõtte pumpával lebróbáltam, 3baros nyomást szépen tartotta.
Igen az O gyûrûre gondoltam. Szóval akkor az rendben van. Akkor a membránnál ereszt az olaj? De az olaj egyáltalán el kéne hogy jusson addig a membránig? Mert szerintem nem, de lehet hogy tévedek. Én szétszedném megint azt az AC-t, és alaposan megvizsgálnám, hogy nincs e esetleg valahol kiszakadva, vagy hol eresztheti az olajat. Továbbá, ha a membránnál ereszt az olaj, akkor nem lehet, hogy a benzinnel keveredik a motorolaj, és ezért füstöl?
Bocs ha valami nagy baromságot írtam :) [i](Módosította Jurij 2010.04.03. 19:31-kor)[/i]
Az a helyzet, hogy csak melegen nyekereg, de akkor viszont nagyon. Amíg kint volt a motor addig kellett volna kicserélni, de már egy alátétet sem tudtam volna venni, annyi pízem nem maradt :)
Jurij: ha az O gyûrûre gondolsz a hengerfejnél, az cserélve lett, és tömítõzve visszatéve. Nem ott ereszt, hanem ahol a membrán van 6csillagfejû csavarral lefogatva. Pedig azt is direkt tömítõvel bekenve raktam össze, mégis piszkít.
Tibke: ennyivel másabb az ABU a 2-es golf 1.6-osától? Mikben különböznek? AC-t meg mindenféleképpen a motortérbem akarom tudni, jobb az szem elõtt. :-) dellorto jah... Majd az 1.6-hoz talán. De nem minden a teljesítmény, fontos a fogyasztás is számomra. Ahhoz elsõ körben egy pierburgot szerzek, másodikban pedég hengerenkénti spricces rendszert. Ha megõrülök, jöhet a dupla weber, vagy dellorto :) Szóval a pumpakiszedéshez meg csak emeljem meg a motort amennyire a másik 2 bak engedi. Köszi!
Itt kapsz kisnyomású elektromos benzinpumpát, ami karburátoros autókhoz kell. kb 13 ezerft.(és elbírja már a jövõre nézve a dupla dellorto sort is:) ) Elhelyezés lehet hátul is a tank mellett, vagy elöl.Mi hátra szoktuk dobni.
Vízpumpacsere: Elsõ motortartó bakot kikötni, motort megemelni minél jobban(vízcsövekre figyelj) és így már szépen kifér a vízpumpa.
az ár jó, de nem ezt tenném bele, hanem a III-as Golf ABU motorkódos 1.6-ját, ugyebár az tökéletesen úgy néz ki mint a gyári 1.1-es blokk. Így a mûszakis aggodalmatokról is levan a gond.
Jurij Kérdésére a válasz, sehogy, nem lehet lepapírozni az olyan elmebeteg dolgokat mint 1.6-1.8.2.0, stb. Sõt, az 1.3-at se engedik. De Nagyon sok mûszakin átmentek már a nagyobb motoros gépek. Véletlen konkrétumokat is tudok:)
Vízpumpa nekem is most lesz majd cserélve mert nekem is nyikorog. Én leveszem a jobb elsõ kereket és onnan cserélem ki. Nehezebb mintha kint lenne a moci de megéri...:D
Ki szeretném iktatni a motorról a gyári AC pumpát, mert egyszerûen nem tudom úgy tömíteni, hogy ne eresszen a membránnál, és ne frecskolja össze szépen lassan olajjal a szívósort meg a HF-et. A másik meg az, hogy nagyon tartok attól is, hogy ha ilyet csinál, akkor elõfordulhat az is, hogy az olaj a benzinnel keveredni fog idõvel. Újat nem akarok venni, nem bízok ebben a konstrukcióban.
Milyen elektromos AC-t javasoltok? Felfogatási pontnak a gyári helyet gondoltam, lelemezelve.
Illetve úgy döntöttem, hogy a vízpumpát is kicserélem, megõrjít a nyekergése, már elég durván nyomja. A kérdés az, hogy hogy lehet egyszerûen kicserélni? (persze a motor kivétele nélkül, köszönöm abból egy ideig elegem volt :) [i](Módosította PAtr0n 2010.04.03. 03:00-kor)[/i]
Húú ez nagyon jó kis dolog lenne, el is olvastam a cikket róla. Bár kíván egy kis finomhangolást megépítés után, és az sem mind1 hová teszi az ember a lambdaszondát, meg a testeléstõl, kábelezéstõl is függ a mûködése. Mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog üzemelni, majd számolj be róla itt a fórumon! És sok sikert a bekötéséhez! ;)
A hattyúnyak alatt a kipufogó keresztmetszetének mintegy 15 centi hosszan ilyennek kell lennie? Vagy ez valami házibarkács volt az elõzõ tulajtól? Jobban meg van kalapálva, mint az én rögtönzött skiccemen.
[img]https://kepfeltoltes.hu/100402/kipu_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] [i](Módosította Jurij 2010.04.02. 19:05-kor)[/i]
Ha mindent csináltatok, mert jóformán hozzá se nyúlhatok a kocsihoz, akkor ez olyan összeg, amire azt mondom, hagyjuk.
Az 1.3 Waresz motorhoz is ugyanezek a dolgok kellenek? Tervdokumentáció, minden ilyen finomság? Egyébként azt tanították pár éve a kresztanfolyamon, hogy csak ugyanolyan motort szabad beépíteni a kocsiba.
Zsír... mennyi volt az anyagköltség? (Mennyibe kerül egy ilyen komparátor?) Ha van nagyon pontos mûszered, akkor egy poti segítségével csinálhatsz szinte akármilyen áramforrásból megfelelõ tápot. Persze céleszközzel jobb dolgozni. :)
Már csak az a kérdés, hogy a végére mire mindent elintézett, mennyibe is volt a "papírozás". Mondjuk ha valakinek nincs ismerõse aki tervezõmérnök, és hivatásos autószerelõ ismerõse, aki állíthat ki papírt átalakításról, akkor vajon mennyi pénzt ver rá az egyszeri ember? A motorkódos dolgot már hallottam, akkor ezek szerint már csak az számít?
orygabor: Közben átszereltem a másik elosztót, és érezhetõen jobb. Nem kell full elõgyuszi sem, a kartergáz csövet is vissza tudtam dugni, még full letekert alapjárati levegõvel sem fullad le, bár ott épphogy jár. Viszont egy vákuumdobra még szert kell tennem, mert szájjal kipróbáltam kiszerelt állapotban és alig mozdít, átereszt. Amúgy a "rossz" gyújtáselosztóban nem kevés olaj volt, lehet ezért gajdult meg. Akkor vettem észre amikor a vákuumdobot kiszedtem belõle és a szára csupa olaj volt, meg belenézve is látszódott.
Ma eléggé unatkoztam, úgyhogy össze is dobtam a cuccost oldal alapján. Még be kell kalibrálni (ami húsvét utánra marad, mert amíg nincs kész az itthoni tápom, addig csak a suliban van megfelelõ tápegység) és kell neki egy doboz, aztán mehet bé a kocsiba.;)
Én úgy tudom, hogy a mai jogszabályok szerint egy autóba csak olyan motor szerelhetõ, amivel gyárilag is készült. Vagyis ha pl. valami okból kifolyólag cserélni kell a blokkot egy 4T trabiban, akkor csak és kizárólag egy 1043 köbcentis 4T trabi motor mehet bele, és aztán azt kell összevissza papírozni a számváltozás miatt.
Elballagsz az Nkh-hoz és 12500ft-ért írsz egy kérelmet az átalakításra. Amihez csatolod az átalakításnak a tervét.(Ezt mérnöki kamarai számmal és pecséttel ellátva.) Ha rábólintanak a tervedre akkor megcsinálod az átalakítást szakmûhelyjel (õk megint kiadnak papírt hogy megcsinálták), utána szépen beállsz az elõre kapott idõpontba a sorra és levizsgáztatod az autódat. Úgy hogy minden papír+a motor bontós számlája vagy eredetvizsgája+ha vannak mûbizonylataid azokat viszed. Ja és ne feledkezzünk meg a nagyobb köbcenti miatti + regadóról. Ja meg befizeted az emelt vizsgadíjat, zöldkártyát. Utána okmányiroda forgalmi + törzskönyv.
U.i: Nem lehetetlen,egyik ismerõsöm levizsgáztatta a Honda turbómotoros Wartburgját 16"-os kerekkel 4 tárcsafékkel.
Nem az enyémek, unokatesómé. Nekem adna minden autós cuccot, ami kell, ha beépíteném a Trabiba, de hát mint mondtam, a papírozásról senki nem tud semmit, az ilyen misztikus dolgokba meg nem vágok bele :DDD, Egyébkén elvileg meg vannak hirdetve a cuccok a "részingbazáron".