Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5083 Ackermann Balázs 2012-06-24 20:56:44

Találkozott már valaki olyannal, hogy az autórádió a fordulatszám függvényében vonyít. Álló motornál teljesen jó amúgy.

Ez valami zavarszûrõs probléma lehet ugye? Lehet kapni ehhez valamit mezei autósboltokban és hogy kell bekötni? A rádió + vezetékére jönne?

A gyertyapipák elvileg zavarszûrõsek (gondolom én...). Vagy ettõl még adhat ki fura hangot? Egyébként sima egyszerû Trabantba való régi kis autórádió.
[i](Módosította ABalu 2012.06.24. 22:57-kor)[/i]

5082  Spityu 2012-06-23 21:43:24  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73696

Oldalkárpit? Sokszor hivatkoztam a Würth BMF-re, mindenre azt használok, most sem mondom, hogy csodaszer, de elég jó (legjobb) bizonyos helyzetekre. A lényeg, hogy valami jó detergens, felületaktív anyagot kell juttatni a felületre, általában felhabosítom egy szivaccsal (víz hozzáadásával) és végigkenem a tárgyon. 1 perc után pedig öblítés / törölgetés. Mûanyag kárpitra (pl. a kalaptartómnál) használtam már nitrót is! Kicsit extrémnek tûnhet, de teljesen biztonságos. Fontos, hogy a rongy csak nedves legyen a nitrótól, így nem fogja elmarni az anyagot. Továbbá mûszálas rongy használata javasolt, így biztosan nem fog beleragadni semmi sem a felületbe. Egyébként elég nehezen oldja a nitró, nem kell aggódni.
Textíliákhoz általános mosógélt szoktam használni, de csodát ezektõl sem érdemes várni. Általában kb. 20-30%-nyi erõsséggel megmaradnak a tipikus barna foltok.
A szõnyegeket szintén mosógéllel szoktam kimosni (kádban), körömkefével felvértezve. A 2T-m gyári szõnyegei helyenként üregvédõsek voltak (talán trafóolaj), egész jól kijöttek, azokat tenném vissza, de van egy kis szakadás mindhármon, az egykori donorból viszont sikerült kimentenem egy hibátlan szettet (tipikus papagép linóleummal kiegészítve). A 4T barna szõnyeges ugyebár, ennek ellenére egész jó állapotúak, de abból találni újat - tudtommal.
A 2T-m rakodópolcát szintén Würth-tel mostam ki, miután felivott egy fél Erõs Pistás üvegnyi szilikonolajat. Nyomtalanul eltûnt, csodálkoztam is.
Molyhos kolléga foltbenzint javasolt egyszer. Még nem vettem ilyet, de van egy sejtésem, hogy tulajdonképpen sebbenzinrõl van szó, vagyis "átlátszó" benzin, mosóbenzin.

5081  Spityu 2012-06-23 21:28:40  Előzmény:Kozma Bence: 73695

Ecseteléssel célszerû. A festékmarót nem annyira ajánlom, mert utána aprólékosan el kell mosni, ami egyrészt macerás, másrészt korróziós veszélyeket is rejt. Inkább maradj a kõolajszármazékoknál, oldószereknél.

5080 Gyapjas Gergely 2012-06-23 21:03:18

Spityu!

A kemikálikák szakértõje vagy. Milyen anyaggal tudom az oladlkárpitokat és a padlókárpitokat kitisztítani? Valamilyen szõnyegtisztító? Vagy van valami jó trükköd erre is?
[i](Módosította strabi 2012.06.23. 23:03-kor)[/i]

5079 Kozma Bence 2012-06-23 20:37:55  Előzmény: Spityu: 73694

Köszi!
Be is áztathatom vagy inkább csak törölgessem?

5078  Spityu 2012-06-23 20:20:23  Előzmény:Kozma Bence: 73693

Benzin, kátrányoldó, nitrohígító. Esetleg még Kromofág/Polifág. Vagy ultrahangos mosó. A problémát az okozza, hogy amibe beleférne, az sokszázezer forint. Egyszer majd építek egyet. Tisztítás után lehetõleg olajozd be a csapágyakat.

Az ékszíjtárcsa általában könnyedén lejön, mivel nem kúpos. Ha kézzel nem is, óvatos ütésekkel simán le szokott jönni.

5077 Kozma Bence 2012-06-23 19:39:22

Üdv!
A fõtengely tisztogatására van valami bevált módszer?
Az ékszíjtárcsa mennyire adja könnyen magát? Mert "ha már ittvagyunk" alapon cserélném ott is a szimmeringet...

5076 Kolonics Tamás 2012-06-23 18:44:25  Előzmény:jocking .: 73686

igen egyformák!:)

5075 Turoczi Csaba 2012-06-23 14:31:05  Előzmény:Őry Gábor: 73679

Köszi!!! Nézem, nézem!! Csak harmincnagy crovát kell szereznem!!! :-) Köszi, mégegyszer!!

5074  Spityu 2012-06-22 20:10:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 73689

A zsanérnál van egy-egy állító, azzal. Sajnos (emlékeim szerint), le kell oldani a zsanért a karosszériáról, ill. a zsanért a motorháztetõrõl.
[i](Módosította Spityu 2012.06.22. 22:11-kor)[/i]

5073 Csády Szabolcs 2012-06-22 19:49:54

2T Trabi motorháztetejének a ferdeségét hogy lehet beállítani? Az egyik fele elõrébb van, mint a másik.

5072 jocking . 2012-06-22 17:35:49  Előzmény: : 73687

Hát, ha bebe állítása igaz, akkor az én trabim valami limitált szériás darab lehet, mert nekem 2 egyforma van fent.:D

5071   2012-06-22 16:50:19

Ránézésre egyformának tûnnek. de akkor most mi az igazság?

5070 jocking . 2012-06-22 13:20:04  Előzmény:Kolonics Tamás: 73685

Úgy látom, ellentmondással állunk szemben. :D

5069 Kolonics Tamás 2012-06-22 09:37:48

Nem,csak jobbos,balos!Jól írtad.

5068 jocking . 2012-06-21 22:27:38  Előzmény: : 73683

Egyformák. Az egyik oldalon fejjel lefelé van beszerelve (legalábbis a felirat áll rajta fejjel lefelé a másik oldalhoz képest).

5067   2012-06-21 18:43:55

Sziasztok!

4T trabant fékynergek oldalanként különböznek, van jobb és balos? vagy egyforma mindkét oldal?

5066 Őry Gábor 2012-06-21 18:42:31

No, már azt hittem, hogy egy gyújtás nem tud meglepni. Melegen kb. öt perc állás után nem akar indulni a jószág. Hidegen pöcc, rendesen megy, de ez a leallítás utáni makacsság érthetetlen. Elõször még gyanakodtam a 225-ös gyertyára, de a 260-assal is csinálja. Mi a rosseb lehet ez?

5065 Őry Gábor 2012-06-21 11:01:50  Előzmény:Kozma Bence: 73680

Nem, mert egy bizonyos feszültségszint kell hozzá. Talán olyan 8-9 volt.

5064 Kozma Bence 2012-06-20 17:07:26  Előzmény:Őry Gábor: 73675

Ha bedöglik a 6V, akkor elektronikus gyújtás megy rá.

Egyébként csak kíváncsiságból: 6V-al mûködne a jeladós gyújtás? :)
[i](Módosította 83NC3 2012.06.20. 19:08-kor)[/i]

5063 Őry Gábor 2012-06-20 12:20:12  Előzmény:Turoczi Csaba: 73678

Meg kellene nézni, hogy az utánállító csapjának van-e elég hézaga a fékpofában. Ha nincs akkor reszelni kell rajta egy kicsit.

5062 Turoczi Csaba 2012-06-20 11:09:45  Előzmény:Turoczi Csaba: 73676

Kössz szépen!!! Bár fél éve lehet hogy a fék meg volt csinálva.... Felújítva meg minden........ Bíznék benne hogy meg lehetne úszni a fõfékhenger cseréjét.... No majd meglátjuk..... Köszönöm!!!

5061 révai ákos 2012-06-20 10:44:42  Előzmény:Turoczi Csaba: 73676

Valószínû, hogy csak a hátsó fék szétszedés után fog kiderülni a konkrét baj. Azonban hogy a jövõben elkerülhetõ legyen az ilyen érdemes évente 1x leszedni a hátsó dobokat, és kipucolni, leápolni az egészet. Nálam pont tavaly fordult elõ hasonló tünet, és a korábban elmaradt karbantartás miatt drága vége lett.

5060 Turoczi Csaba 2012-06-20 05:52:49

Sziasztok! Egy kis segítség kellene....
A Trabi fékje olyat csinál, hogy ha tolatok, csak tolja fel a seggét mint a büdösbogár... Eddig ha rántottam egy kéziféket, kiakadt.... Már nem.... El is vittem szerelõhöz, õ is megállapította ezt a hibát.... Mikor megemelte, forgott minden kerék..... Vakarta is a fejét... Így marad a kérdés.... Ráadásul a féklámpa is kigyullad megállás után nemsokkal ismét..... A fõfékhengerben megszorulhatott valami? Köszönöm válaszotokat!
Csaba

5059 Őry Gábor 2012-06-20 05:09:15  Előzmény:Kozma Bence: 73672

Akkor sürgõsen csapjál le arra a röpsúlyfeszítõre, amit az apróhirdetésben árulnak!

5058 Ackermann Balázs 2012-06-19 22:21:52  Előzmény:Kárász Endre: 73671

Parkettalakk! És még gyári hatású is lesz... ;)

5057 Őry Gábor 2012-06-19 13:12:30  Előzmény:Kozma Bence: 73672

Az már macerásabb. De nem reménytelen.

5056 Kozma Bence 2012-06-19 10:59:12  Előzmény:Őry Gábor: 73667

Megszakítós még, 6V-os.

5055 Kárász Endre 2012-06-18 16:15:16

Blokkfeleket és a sebváltó házfeleket mivel érdemes tömíteni? Egyik szaküzletben Loctite 5920-t mondtak.

5054 Kárász Endre 2012-06-17 19:42:18  Előzmény: Spityu: 73669

-Hengeren tényleg csak ez az "1" van, ami a dátum lehet. Jó, persze ott van még a [b][i]Metallgusswerk Leipzig[/i][/b] embléma, meg a cikkszám a felömlõn, de az általam keresett pl. "8 84" dátumjelzés sehol. Lehet, hogy már tényleg lesz@rták, és nem csináltak 90-es mintát:D
-Sajnos az egyik rózsakerék tuti cserés, mert kb húszforintos nagyságú a csorbulása, egyszerûen letörhette valami kósza akadály az úton, de a szimmeringet éppen nem éri el. Mindegy, csere mindkettõnél, ennyit megérdemel a csöppség.
-A csapágy biztosan megforgott, mert látni némi húzást a difinél, a "csap" felületén. A másikat akkor majd megpróbálom óvatosan lefeszíteni cavarahúzóval. Mondom óvatósan:D

A fõtengelyem ezek után akár még jó is lehetne, mert nem igazán mozog alul. Illetve én nem tudom eldönteni, hogy a hajtókar billegésében mennyire van benne a radiális hézag, és mennyire a tengelyirányú illesztés miatt adódó jobbra-balra csúszkálás. Arra gondoltam, hogy holnap elviszem Mihályfihoz, majd mond róla véleményt. Persze felújítani nem biztos, hogy ott újíttatnám... Egyébként ahogy írtam, 86000km van benne.
Köszi a pontos válaszokat!

5053  Spityu 2012-06-17 19:24:52  Előzmény:Kárász Endre: 73668

- Hengerfejnél volt sima és tõcsavar is, ill. talán ott is variáltak a kulcsnyílással.
- Biztos, hogy nincs jelölés a hengertalpnál? Amúgy nincs gyakorlati tapasztalatom ilyen fiatal alkatrészekkel. :)
- Csináltak rugós kivitelû tárcsát gyárilag.
- Függõlegesen (radiálisan) ne kotyogjon egyik csapágy se és ne is legyen darabos a forgás. A hajtókart oldalirányba mozgatva a két szélsõ pozíció között kb. 2-3mm távolság mérhetõ a felsõ szemnél gyári új fõtengelynél. Ez az idõ múltával nõ, a nagyon lötyögõs csapágynál akár a sonkába is beleérhet ilyenkor a hajtókar. Volt már rá példa, persze kiszerelve.
- Pereme? Palástja? Ha a szimmering futófelületénél sorjás, próbáld meg lecsiszolni (körkörösen), ha nem sikerül, akkor cseréld inkább, érdemes párban, bár a tiéd picit drágább, mint a 2 ágú.
- Ha nem is könnyen, de nekem is lejöttek kézzel, cseréltem a gyáriakat, bár nem lett volna muszáj. Az újak felhelyezése elõtt a biztonság kedvéért egy kicsit megérdesítettem a fogadó felületet. Amúgy nem feltétlenül forog meg üzem közben, a diffi súlya miatt inkább a golyók kezdenek forgásba. Lada váltónál általában az összes csapágy szerelhetõ kézzel. :)

5052 Kárász Endre 2012-06-17 17:33:16

Kis kocsi a karosszériásnál, így a hétvégén volt idõm szétszedni a váltót és a blokkot. Alig akarom elhinni, de minden jel arra utal, hogy a 86000km-t futott (1990. 02. havi) Trabinak bontatlan volt a motorja és a váltója! Hengerek pl. rendesen ki vannak vállasodva. Néhány kérdés azért felmerült bennem:
-A henegrfejnél nálam tõcsvarok vannak. Ilyen késõi évjáratnál már sima hlf. csavar volt, nem?
-Hengertalpnál nincs gyártási idõ jelezve. Csupán egy "1" látható, de semmi több. Az összes blokkalkatrész '90. januári. Lehet, hogy a "90"-es évszámot már nem öntötték bele? Ennyire "vindofcséndzs" volt már akkoriban???
-Kuplungtárcsa rugós. Valami olvashatatlan felirat van rajta, mintha TGL szám lenne, ráadásul a ferrodo is gyári megjelenésû. Valaki azt írta egyszer, hogy rúgósat nem csináltak az NDK-ban... Mi az igazság?
-Hajtórúd alsó szeménél és a dugattyúcsapszeg görgõskoszorújánál mekkora a megengedhetõ maximális játék? Most nem a mérõórával mérhetõ radiális hézagra gondolok, hanem valami egyszerûen ellenõrizhetõ tájékoztató mérésre:)
-Váltónál az egyik rózsakerék külsõ pereme kicsorbult. Érdemes mindkét oldalon kicserélni? A kihajtásnál könnyezi az olajat, tehát a szimmering tuti cserés, de hátha ez is segítene...
-Az egyik 16013 csapágy (difinél) belõ gyûrûje megforoghatott, mert kézzel le tudtam venni. Másikat is cserélném, csak nem tudom, hogy hogyan lehet -ésszel, de szerszám nélkül- lehúzni.

[i](Módosította Endre 2012.06.17. 19:37-kor)[/i]

5051 Őry Gábor 2012-06-17 15:57:24  Előzmény:Kozma Bence: 73658

Elektronikus a gyújtás, vagy megszakítós? Az elektronikus beállítása rém egyszerû.

5050 Ackermann Balázs 2012-06-15 18:54:00  Előzmény:Kalmár Csaba: 73660

Én most fogok nekiesni a ragasztásnak, de neutrális szilikonnal. Az nem ecetsavas és a tetõmet is 100%-osan tömítette. :) Ráadásul elég jól ragaszt is.

Szegecselés helyett mindenhol rozsdamentes csavarokkal operálok, szeretném ha szükség esetére bontható maradna. Sajnos ragasztani muszáj így is. Majd meglátjuk milyen lesz.

5049 Kárász Endre 2012-06-15 16:34:56  Előzmény:Csády Szabolcs: 73662

Bakony Mûvek gyártmánya.

5048 Kárász Endre 2012-06-15 16:34:08  Előzmény:Kalmár Csaba: 73663

Kell valami káros dolog is az autózásban:D

5047 Kalmár Csaba 2012-06-15 15:34:11  Előzmény:Kárász Endre: 73661

A gyári ragasztó elmúlt 20 éves!Persze , hogy kõkemény.Párszáz forintért jó maszkot lehet kapni.Akihez én jártam régen sika cuccokért még a száradási idõket is tolta fejbõl...

5046 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120615/DSC01185_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Tegnap bontóztam ezt a kis szimpatikus kapcsolót, de fogalmam sincs, hogy mekkora áramerõsséget bír elviselni.
A hátulján csupán 2 szimbólum van meg egy számsor:

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120615/kapcs_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Valaki ki tud ebbõl valamit okoskodni?
Elõre is köszönöm!

5045 Kárász Endre 2012-06-15 09:02:02  Előzmény:Kalmár Csaba: 73660

Sika szaktanácsadó véleménye: ki kell próbálni:) Pontosabban fogalmazva azt mondta, hogy csináljak tapadási tesztet, mert lehet, hogy mindenféle aktivátor nélkül is jó lesz. Egyébként pont hogy a szélvédõragasztó, ami rugalmas marad kötés után. A gyári ragasztót az elmúlt három napban szedtem le. Bizton állíthatom, hogy ez a csontkemény valami eléggé merev... Egyébként a drótkorong ideális az eltávolítására, csak a keletkezõ port elég kellemetlen letüdõzni...

5044 Kalmár Csaba 2012-06-15 07:28:27  Előzmény:Kárász Endre: 73659

Ha bemész valamelyik komolyabb sika forgalmazó helyre ott megmondják neked, hogy melyiket hogy tudod használni.Az egész netes kutakodást ki tudod kerülni egy szaki 20 éves tapasztalatának a meghallgatásával.Amúgy szerintem a szélvédõragasztó teljesen felesleges és drága egy duró felragasztásához!Amit ezzel felragasztasz szinte biztos, hogy egyben soha többet nem szeded le!Mivel a trabant kaszni szokott csavarodni, sokkal jobban járnál egy olyan tömítõ ragasztóval ami nem szárad keményre hanem valamennyire rugalmas marad.Azonban ecetsavas szarokat semmiképpen se vegyél, mert a fémrészeket megtámadja.

5043 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73619

Hoppá, mondasz valamit! Most találtam egy [url=https://www.szelvedoragaszto.hu/nagyobb-elettartam-a-primermentes-szelvedoragasztokkal]cikket[/url] a Sika oldalán, ahol leírják, hogy bizony az ún. primermentes ragasztókhoz is kell aktivátor... Az aktivátor adatlapja [url=https://hucon.webdms.sika.com/fileshow.do?documentID=1592]innen[/url] tölthetõ le. Ajjaj, újabb kiadás elé nézek????? Azonban reményteli, hogy a fenti cikk csak a szélvédõüvegnél írja elõ ennek a használatát, a karosszéria felületén nem. Talán a duróra mégse kell...
[i](Módosította Endre 2012.06.14. 22:02-kor)[/i]

5042 Kozma Bence 2012-06-14 19:53:38  Előzmény:jocking .: 73656

Miért is lenne ilyen egyszerû... Na mindegy valami majd csak kisül belõle. :D
Köszi! :)

5041 Kárász Endre 2012-06-14 19:38:07  Előzmény:Kalmár Csaba: 73654

Akkor megnyugodtam, ezek szerint nálam okés, max a gumipogácsák aszalódhattak össze... Attól féltem, hogy van valami olyan alattomos rohadás-féle, amit ránézésre nem lehet egyértelmûen kizárni.

5040 jocking . 2012-06-14 18:40:41  Előzmény:Kozma Bence: 73655

Röviden a válasz a két kérdésre: Nem. Igen.
Viccet félretéve a fõtengely csak akkor jön ki, ha szétdöntöd az egész motort. Az egyetlen dolog, ami fent maradhat, az az ékszíjtárcsa, így a gyújtás részét is szét kell szedni. Ebbõl egyenesen következik, hogy az elõgyújtás elállítódik. Annyit esetleg lehet tenni, hogy a gyújtás alaplapot összejelölöd a gyújtás házával.

5039 Kozma Bence 2012-06-14 18:35:48  Előzmény: Spityu: 73644

A gyújtás levétele nélkül ki lehet szedni a fõtengelyt? A leszedésnél elállítódik valami? Mert gyújtás állítástól félek azért...

5038 Kalmár Csaba 2012-06-14 16:01:19  Előzmény:Kárász Endre: 73642

Ha egy lengõkar el van rohadva szerintem jól látszik.

5037 Kalmár Csaba 2012-06-14 15:57:38  Előzmény:Kleibán Tommy: 73651

Szerintem szórókittet semmiképpen ne tegyél rá, mert le fog peregni.Létezik aluhoz alapozó azt használd.

5036  Spityu 2012-06-14 12:01:53  Előzmény:Kleibán Tommy: 73651

Jó minõségû szóróval talán nem kell egyéb adhezor, de a sima 1K-s sz.rok hamar lepörögnének (magasnyomású mosótól pl.).

5035 Kleibán Tommy 2012-06-14 11:55:04  Előzmény: Spityu: 73650

Persze fényezés elött kapna alapos csiszolást ahogy kell meg persze szoro gitett mint ahogyan a kocsi többi elleme!
[i](Módosította mujek 2012.06.14. 13:55-kor)[/i]

5034  Spityu 2012-06-14 11:30:27  Előzmény:Kleibán Tommy: 73649

Le lehet festeni, a sima festéket általában ledobja az alu.

Kell valami adhezor vagy jófajta 2K alapozó, de érdesíteni (mattítani) sem árt.