Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4333 jocking . 2012-01-17 19:07:00  Előzmény:Ledacs-Kis József: 72947

Szerintem nálad nem az olajnyomással, hanem a visszajelzéssel lesz a gond. Nekem is volt ilyen, hogy üzemmeleg motornál világított a lámpa alapjáraton, aztán kiderült, hogy a kombinált mûszer ment el tönkre.;)

4332 Farkas Zoltán 2012-01-17 19:05:41

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Szia!

Mi a probléma az olajnyomással,miért kell magasabbnak lennie?
Még sosem mértem csak a visszajelzõre hagyatkozva látom a nyomást de kielégítõnek tûnik mindig.
Most egy olcsó olajszûrõt használok ami 1-2napi állás után nagyon visszaengedi az olajat ezért beindítás után 20másodpercig világít az olajlámpa de egy kis gázfröccs elaltatja azonnal.Túl vagyok 3 motormosáson adalékkal és xado10w40 félszinti van benne harmadszor. 260ezer felett van a motorban de a hengerfejtömítéseken kívül kutya baja.
;)

4331 Ledacs-Kis József 2012-01-17 18:52:29  Előzmény: : 72945

Szia! Nem,csak alapjáraton és üzem meleg motornál világít.
Friss motorolajcsere után is ezt csinálja:(

4330 Őry Gábor 2012-01-17 14:29:52  Előzmény:szilágyi József: 72944

Tedd közzé, kik voltak ezek az aranykezû mesterek, olyan ritka az ilyen kincs!
Folyamatosan világít az olajnyomás lámpa? Nem lehet hogy a gomba rossz? Olajat mikor cseréltél utoljára, és milyen van benne?

4328 szilágyi József 2012-01-16 19:23:35  Előzmény:Őry Gábor: 72942

meg lett a hiba oka :D a labirintból hiányoztak a labirint gyûrûk így rakták össze :/ megy összefelé a gép. köszönöm a segítséteket :)
[i](Módosította trabantbarat 2012.01.16. 20:25-kor)[/i]

4327 Ledacs-Kis József 2012-01-16 19:08:06

Sziasztok! Tud valaki segíten 4t-nél lehet állítani az olajszivattyú nyomásán vagy az fix,és kezdhetem felújítani a fõtengelyt:(:).

4326 Őry Gábor 2012-01-16 10:54:28  Előzmény:szilágyi József: 72938

Nekem volt mr olyan, hog a labirint kifújt (utólag vett gyûrûkkel), és szimmeringet tettem a helyére, és jó lett. Ez a lendkerék felõl volt. Az olaj eresztése lehet árulkodó, bár egy kis olaj még nem feltétlenül nagy baj.

4325  Spityu 2012-01-15 20:50:47  Előzmény:szilágyi József: 72940

Ugyebár a fõtengely elõre forog. A vezérlõtárcsákon van az a levágás belül, annak a forgás irányába kell néznie.

4324 szilágyi József 2012-01-15 20:32:09  Előzmény: Spityu: 72939

kösöznöm egy kép vagy rajz jó lenne hoyg ohyg kellene állni a tárcsáknaka blokkban mert már elfelejtettem és netennem találok megksööznném ah tudnál küldeni a biztonság kedvéért.

4323  Spityu 2012-01-15 19:29:17  Előzmény:szilágyi József: 72938

Én vezérlõtárcsa hibára gondolnék elsõ körben. Vagy az, hogy a 2-es henger tárcsája nem tömít rendesen, vagy pedig fordítva lett beszerelve (akár az 1-esé is).
Esetleg kifúj a labirint (nehezen tudom elképzelni).
Mielõtt szétdöntenéd a motort, várj még, hátha valaki jobb tippet ad.

4322 szilágyi József 2012-01-15 19:23:17

sziasztok! olyna problem van egy 2T trabival hogy alapjáraton egyhengerezik de fordulaton gázra megy midn a 2 henger de ahoyg eleszed agázt azonnal áll le a 2-es henger a ventilátor felõli. átnéztem de elektronikus gyújtás rendben van gyertya , pip a, kábel rendben. karbi rendben van.kompresszió 7 mind2 hengerben. anynit tudok azautó elõéletérõl hoyg 130 km-el ezelõttvotl benen fõtengely cserélve és fúratva szimeringes motor volt benne de átalakították labirintesre, és a gyújtás felõli oldalon kicsit olajos a labirint rész. akinek bármilyne ötlete van az segítsen!
[i](Módosította trabantbarat 2012.01.15. 20:23-kor)[/i]

4321 Erõs Pál 2012-01-15 14:11:15

Rendben, megnézem hogy mi a helyzet azzal a mûanyaggal.
Kipróbáltam a 4-5 pumpálást és azzal sem történik semmi.
Csak pedál általi gázadással indul az autó.
És addig amíg nem lesz üzem meleg a motor nincs alapjáratom.
Utána pedig van.
Azért köszi!

4320 jocking . 2012-01-15 14:00:06  Előzmény:Erõs Pál: 72935

Attól még lehet szar, hogy jelre van állítva. Pl. meg lehetne azt is nézni, hogy a rugó végén az a kis mûanyag biszbasz beakadt-e abba a villás karba, ahova be kellett akadnia.
Viszont ha jelen van, és a rugó is jó, akkor részemrõl kifogytam az ötletekbõl, és majd más is megosztja a tapasztalatait. ;)

4319 Erõs Pál 2012-01-15 12:51:33

Aha...
És mit javasolsz, mit csináljak?
Hadjam így és pumpálgassam a pedált, vagy álítsam vissza a rugóházat?
Persze ha elárulod, hogy azt hogyan is kell?
De ha a jelölésre gondolsz a tetején, akkor az úgy van ahogy lennie kell!
Jelre van álítva.



[i](Módosította jocking 2012.01.15. 14:58-kor)[/i]

4318 jocking . 2012-01-15 12:07:05  Előzmény:Erõs Pál: 72933

Hát, így elsõre azt mondanám, hogy a rugóház nincs pontosan jelre visszaállítva. De akár az is lehet, hogy olyan helyre került kosz a hideg üresjárati rendszerben, ahol eddig nem volt, de a tisztítás miatt valahonnan elszabadult egy darab dzsuva.

Bár szerintem elsõ körben maradjunk a rugóházas hibánál, mert nekem is nehezen indul, egész pontosan nem elég neki 1 gázpedállenyomás, hanem 4-5 kell. De nálam ez azért van, mert a rugóházat úgy tettem vissza, hogy az automata szívató elõbb kapcsoljon ki.

4317 Erõs Pál 2012-01-15 11:53:15

Üdv márkatársak!
Olyan kérdéssel fodrulok hozzátok hogy az 1.1-es Trabimon elment az autómata szívató. Azaz hiába lépek a pedálra indítás elõtt, csak akkor indul be az autó, ha gázt adok a pedállal. És alapjáraton is majdhogynem leáll. De ha üzemmelegre járatom a motort, akkor minden szuper lesz rajta. Na ez mitõl lehet? Most szedtem szét a karbit és tisztítottam meg 1 hete. Arra tudok gondolni hogy valamit szarul raktam vissza. De mindent úgy csináltam ahhogy itt a leírásban volt. Szerintetek mi lehet az oka? Ötlet valakinek?




[i](Módosította jocking 2012.01.15. 13:03-kor)[/i]

4316 Sipos Tamás 2012-01-13 19:37:27  Előzmény: Spityu: 72926

[justify]Köszi a részletes ismertetést. Ebbõl nekem az tûnik ki, hogy a 82 ezres futásteljesítmény szinte meg sem látszik rajta.
Azt is el tudom képzelni, hogy még legalább 100 ezret simán kibír a váltóm, és akkor kell cserélni az egészet. (ha még lesz)[/justify]

4315 Ackermann Balázs 2012-01-13 13:08:42  Előzmény:Sipos Tamás: 72922

Érdemes egy gyári újat betárazni.

Valójában nem ismerem annyira a váltót, csak rajzokról és kívülrõl. De nem nagyon volt vele bajom igazán soha. Ahogy az egész Trabant is, olyan szerkezet ami ha tönkremegy akkor sem úgy hogy otthagy, hanem lassan elkopik. :) Persze ez általánosítás és saját tapasztalat, rendeltetésszerû használat (kétkerekezés, versenyzés, Colin McRae kanyarok...) mellett. :D:D:D

4314  Spityu 2012-01-13 11:09:06  Előzmény:jocking .: 72929

Ennyi erõvel az egész kocsit is kicserélhetnénk. :D

4313 jocking . 2012-01-13 11:08:12  Előzmény: Spityu: 72928

Ennyi erõvel ha bármit cserélsz benne, akár a legkisebb csavart is, már akkor is lehetne ezt mondani. :D

4312  Spityu 2012-01-13 10:44:49  Előzmény:jocking .: 72927

Az nem jó, nem azzal gördült le a gyártószalagról. ;)

4311 jocking . 2012-01-13 10:37:48  Előzmény: Spityu: 72926

Mi meg nem szoktunk a váltóval sz@rozni, eddig 2x tönkrement, de akkor csak kivettük és beraktunk egy másikat. :evil: Így jár az, akinek az ismeretségi körében van olyan ember, aki régen ralizott és elbontott jó pár trabantot. :D

4310  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Sipos Tamás: 72924

Az én váltóm 82ezret futott. A csapágyak (olajjal megkenve) pontosan úgy futottak, mint a gyári újak. Benzinnel kimosva, száradás után a használtak valamivel hangosabban futottak. De az újak is "sisteregtek", természetesen. A lógásban nem nagyon éreztem különbséget. Az egyetlen hengergörgõs csapágy szerintem örök meg egy nap. A fogaskerekek fogain néhol még látszódott a megmunkálás nyoma is.
Amik leginkább kophatnak, azok a szinkrongyûrûk (a három menesztõnél, lásd kép), a szinkrongyûrû belseje (mint az új), a fogaskeréken ezeknek a felfekvõ felületei(kicsit ki van fényesedve), a kapcsolóvillák (inkább botváltóknál, amikor váltórudat használják könyöklõnek), a szinkrondobok belseje: ahol a három menesztõben lévõ golyó jár (gyakorlatilag ez az, amitõl érezni a fokozatokat, na jó, a villák is reteszelõdnek), illetve maguk a kapcsolófogak is el tudnak kopni, leginkább a durva (recsegõs) váltásoktól, jellemzõen a kettes. Nekem a fentiekbõl egyedül a szinkrongyûrûn keletkeztek benyomódások, ami jól látszik az alábbi képen. Igazából még simán jó ettõl, de volt 4 gyárim, így kicseréltem, az eredetieket pedig feliratoztam, hogy hol voltak, és elcsomagoltam szépen.
[imgw]https://www.kephost.com/images4/2012/1/13/ghcbotn9thqygqt60uta.jpg[/imgw]
Szinkronagy:
[imgw]https://www.kephost.com/images4/2012/1/13/sre4dvsvmfsieaah145m.jpg[/imgw]

4309 Őry Gábor 2012-01-13 08:18:49  Előzmény:Sipos Tamás: 72922

Ja, ja, az új szabadonfutó kompletten 5000 pénz körül mozog. Érdemes vétel.

4308 Sipos Tamás 2012-01-13 01:18:30  Előzmény: Spityu: 72923

[justify]Igen, nekem már az új féltengelyes van. Hallgatok az okos szóra és nem fogom piszkálni a váltó belvilágát, mert a mechanikának semmi baja. Csak ha valami nagyon durva dologra derül fény, akkor fogok beavatkozni. Ezt a szabadonfutó ügyet csak az elõvigyázatosság szempontjából találtam ki. Nem tudom mennyit bírnak ki a bontatlan váltók, de gondolom azok sem örök életûek (97000 km-nél járok). A szinkron mechanizmus és csapágyak is elkopnak egyszer, és akkor majd valamit lépnem kell, de annyira meg egyáltalán nem súlyos a helyzet, hogy új váltót kellene vennem (a rózsakerekeket meg ebbõl át lehetne tenni).
A szimeringeket már megvettem; SKF dupla ajkút. Már az eredeti NDK-s alkatrészekben sem bízom, mert azok meg már túl régen készültek és lehet, hogy a sok állás, helytelen raktározás miatt mennek hamar tönkre.[/justify]

4307  Spityu 2012-01-12 22:50:37  Előzmény:Sipos Tamás: 72921

Akkor a tiédben 3 csillagos kihajtás van már. A nem-ékes agy tudtommal nem kúpos, hanem zsugorkötésû. De ez már részletkérdés. Amúgy Tsaby mester tapasztalata alapján összevissza szerelték mindkét fajtával a váltókat, szóval lutri, hogy milyen is van a tiédben.
Nem olcsón, de van gyári új váltó, valahol 20 és 30 ezer forint között. De csak kétcsillagos, emiatt neked még rózsakerekeket is kellene venned, ami nagyjából további 2x1500 forint.
A szimmeringek kb. 1000 forintból megvannak, nem vészes. Zsombicarnál van gyári, forgásirányos, szerintem teljesen jó az állaguk, én ilyennel raktam össze a váltómat májusban. A nyelestengelyre szintén Pneumant ment.
Ha nem gyárit veszel, akkor lehetõleg dupla ajkú legyen, ha forgásirányos(jobb-bal, jobb) is, az külön jó.

4306 Sipos Tamás 2012-01-12 22:15:42  Előzmény:Ackermann Balázs: 72920

[justify]Telepatikus képességekkel rendelkezel.
Az enyém teljesen jó, semmi baja. Meggyõztél; nem fogom piszkálni, csak szimering csere lesz, a vaterás szabadonfutókat, meg megvenném nehezebb idõkre.[/justify]

4305 Sipos Tamás 2012-01-12 22:11:41  Előzmény:Varga Tibor: 72919

[justify]Nekem 1986 decemberi az autóm, és gondolom ez újnak számít. A váltót még nem szedtem szét, de ezek szerint azt gyanítom, hogy a tengely nálam kúpos és csak a jobb oldali változat lehet megfelelõ.
Az is lehet, hogy megveszem mindkettõt, mert hátha egyszer lesz egy tényleg régi Trabantom.
Kosarat és görgõket persze vennék újat, de ezt a lehegesztést semmiképpen sem szeretném. A trabantozásban az egyik legjobb a szabadonfutót használni.[/justify]

4304 Ackermann Balázs 2012-01-12 22:06:14  Előzmény:Sipos Tamás: 72918

Le ne hegeszd szerintem semmiképpen. A Trabi egyik legnagyobb okosságát vennéd el. Én most januárban használom 10 éve a Trabimat, versenyeztünk, bejártuk az országot családostul és Zwickauban is voltunk. Eredeti bontatlan váltó, közel 100 ezer km-el. (vagy 2x annyi, ki tudja :))

Úgy szokott tönkremenni, hogy berakod 4-esbe és olyan mintha üresben lenne. De lehet így használni még ezrekig gond nélkül, csak meg kell várni hogy alapjáratig leessen a fordulatszám és akkor rendesen zár. A Sárgában ilyen, de nem zavar mert amúgy is hegesztett a váltóm a kétkerekezéshez és nem megyek nagyon 4-esben.

Szóval nézd meg, de szerintem nem érdemes buzerálni ha jó, és nem szokott teljesen tönkre menni egy pillanat alatt, inkább fokozatosan.

4303 Varga Tibor 2012-01-12 21:41:56  Előzmény:Sipos Tamás: 72918

Mindenképp a kúposat vedd, az ugyanis jó a régi tipusú ékes váltóhoz is, ellenben fordítva ez nem igaz. De új kosár se ártana, görgõk nagyjából sose kopnak el...
De én azt csinálnám, hogy leheggeszteném a szabadonfutót, kb 2 nap alatt átszoksz arra hogy kinyomod a kuplungot 4-ben is gurulásnál, ugyanis én 2 gyári szabadonfutót is betettem az enyémbe, persze nagyjából fél évet se bírtak, így le lett hegesztve(pedig a fogaskerék is új volt, mégis elforgott a tengelyen)
[i](Módosította Tibke 2012.01.12. 22:44-kor)[/i]

4302 Sipos Tamás 2023-05-22 08:40:11

[justify]Tervezem, hogy nyáron elmegyek a gyerekekkel Zwickauba, természetesen a Trabikával. Elõtte ugye nem árt átnézni az autót. Most, hogy szivárog a hajtómûolaj, a differenciálmû szimeringek cseréje elengedhetetlen, de még a nyelestengely szimeringjét is szeretném cserélni. Ha pedig már kint a váltó, akkor a kuplungot is megnézem.
De ha már kint a váltó, akkor a 100 ezer km futásteljesítményhez közeledve érdemes lenne a szabadonfutót is megnéznem. Nincs semmi baja, de ha nekem valahol Csehországban beadja a kulcsot, akkor ott leszek a fiammal meg a lányommal és bizony vakarhatom a fejem.
[url=https://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/eroatviteli_alkatresz/valto/trabant_szabadonfuto_gorgok_nelkul_2_fele_uj_1534113767.html]A Vaterán most van kétféle szabadonfutó.[/url]
Melyik a jobb? Melyiket lenne érdemes megvenni?[/justify]

4301 Kozma Bence 2012-01-12 21:16:15  Előzmény:Sipos Tamás: 72916

2T-m van, köszi szépen, akkor olyat veszek. :)

4300 Sipos Tamás 2012-01-12 21:11:16  Előzmény:Kozma Bence: 72910

[justify]Ha neked 2T Trabid van, akkor szerintem elég a DOT3 is. Igaz, annak a forráspontja alacsonyabb, de úgy tudom a dobfékes autókhoz az is megteszi. Én például mindig azt veszem.
És a sorozatos fékhibák miatt (éljen a hazai utángyártó ipar!) minden évben elhasználok legalább egy flakonnal.
A tárcsafékes autókba viszont mindenképpen DOT4 ajánlott.[/justify]

4299 Csády Szabolcs 2012-01-12 21:07:25  Előzmény: : 72914

Kösz szépen!

4298   2012-01-12 18:48:53  Előzmény:Csády Szabolcs: 72913

Egy flakon fél literes DOT4-es elég a teljes rendszer cseréjéhez. Én vettem zöld flakonosat, meg volt szürke is, semmi különbséget nem fedeztem fel. kb 6-700 forintért lehet venni.

Egyébként ilyet vettem: Krarusz Block Plus DOT 4 500ml Univerzális fékfolyadék.
valamint zöld flakonos Block Plus DOT 4 500ml

Még az is lehet hogy ez a két termék egy és ugyanaz, csak változott a dizájn :D

Átlátszó gumicsövet tegyél a légtelenítõcsavarra, és figyeld hogy mikor jön a tiszta, új folyadék. Ha látod hogy már tiszta anyag jön (tehát már az új folyadék), akkor az menjen külön flakonba, mert azt újra bele lehet önteni a rendszerbe.

4297 Csády Szabolcs 2012-01-12 15:51:42  Előzmény: : 72911

Nem tudod véletlenül, hogy a 4T Trabiba mennyi és milyen fékolaj való?

4296 Kozma Bence 2012-01-11 21:13:42  Előzmény: : 72911

Köszi, akkor mindenképp lecserélem, mert fogalmam sincs mikor lehetett cserélve.

4295   2012-01-11 21:06:40  Előzmény:Kozma Bence: 72910

Két évente cseréld le a teljes rendszert, mert bevizesedhet, és ilyenkor csökken a forráspontja, a fékfolyadék forrása meg kellemetlen nagy fékezésnél :/ a 700 forintos DOT4-es fékfolyadék kiválóan teszi a dolgát.

4294 Kozma Bence 2012-01-11 20:30:54

Fékolajnak milyen fajtát javasoltok? Van különbség olcsóbb és drágább között? Illetve az újat utána lehet tölteni a régire ha nem ugyanolyan? (nemtudom milyen van benne) Mennyire van szükség a komplett rendszer feltöltéséhez?

4293 Papp Zoltán 2012-01-11 19:05:04  Előzmény: Spityu: 72908

Ja,ja,értem...! :-)

4292  Spityu 2012-01-11 18:50:16  Előzmény:Papp Zoltán: 72907

Én bowden + kormányváltóról beszélek. ;)

4291 Papp Zoltán 2012-01-11 18:05:08  Előzmény: Spityu: 72906

Köszönöm! De a Retró áruház parkolójában láttam egy kormány váltósra átalakított Fiat váltósat,és mindenképpen úgy szeretném én is megoldani.A bowdenes,padló váltós megoldást én is ismerem....

4290  Spityu 2012-01-11 17:53:45  Előzmény:Papp Zoltán: 72905

Tipp: lehet, hogy bowdenes. Persze az sem olyan egyszerû, de talán egyszerûbb. ;)

4289 Papp Zoltán 2012-01-11 17:29:08

Sziasztok!

Nem tudja véletlenül valaki,hogy kinek az autójában van fiat motor a saját
váltójával betéve úgy,hogy az mégis kormány váltós maradt?
Igazából ugye az átalakító mechanika érdekelne...

Elõre is köszi!

PZ

4288  J.I. 2012-01-08 12:22:36  Előzmény:jocking .: 72903

Erre én is gondoltam már.Szerzek egy másik órát rákötöm és ki fogom próbálni úgy.

4287 jocking . 2012-01-08 11:42:22  Előzmény: J.I.: 72902

Akár az is lehet, hogy maga az óra szar. Ilyen korú szerkezeteknél elõfordul.

4286  J.I. 2012-01-08 10:23:48  Előzmény:Őry Gábor: 72901

Az átfolyásmérõ jeladó mûködik,a vezetékek összedugva,a benzin tökéletesen folyik,az óra kap áramot,de mégsem mér....mi a fene lehet :-(

4285 Őry Gábor 2012-01-08 10:19:22  Előzmény: J.I.: 72892

Nem kell ám megijedni a célszerszámoktól! Lényegében minden kiváltható egy kis okossággal.

4284  Bandi 2012-01-07 05:05:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 72899

Injektort neki!!!!!!!!!!

Nekem nyáron autópályán 5,8-6,2 állandó 130km/h-nál
Közúton 5,5-6,5 tempótól függõen
Városban 6.5-7 között mozog.
Télen a nagy hidegben kér egy kicsit többet,ilyenkor betol 7,5-8,5 között is.

Ja, 1.3-ról van szó 5 sebességgel!:-)És 155/70-es gumival.

Régebben az 1.1-em 4 sebességgel 7-8,5 között volt állandóan!

[i](Módosította Bandi 2012.01.07. 06:06-kor)[/i]