Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Ezt a márka ennyiért nem egy nagy fény(27 a listaára jelenleg, ez kedvezménnyel épp 17 ezer). Prokee pl tud LUK-ot, 35-ezerért,amit Trabiba gyártanak, zsír újonnan, dobozba,garanciával.örök élet meg egy nap. És mondjuk az erõsen prémium márka, nem qh...
Azt kérdezted amúgy hogy 180-as, vagy 190-es? [i](Módosította Tibke 2010.03.05. 20:13-kor)[/i]
Más: Néztem kuplungszettet a neten, és ráakadtam erre: [url]https://www.expressz.hu/auto/jarmualkatresz/szemelyalkatresz/egyeb/hirdetes-18485974/[/url]
Beszéltem a sráccal õ 2-es 1.4-es Poloba vette, de nem használta fel mégsem. Ebay-en ezt találtam a szettrõl: [url]https://cgi.ebay.co.uk/QKT616AF-NEW-QH-CLUTCH-KIT-VW-GOLF-POLO-VENTO-SEAT_W0QQitemZ160369728093QQcmdZViewItemQQimsxq20091015?IMSfp=TL091015193003r32279[/url]
Ugye ez jó lesz a Trabihoz? (kinyomócsapágyat leszámítva persze) Ennyiért megéri nem?
Megint más: PEDROH: az nem számít semmit, hogy fel van újítva. Ha az alatt azt érted, hogy a felújítókészlettel megcsináltad, akkor csak mosolygok :) Nekem nyáron lett szintén "felújítva", október környékén már el is szállt a balos nyeregben a tömítés.
ezt az olajszivattyús részt kellene megmérni elõször is hogy mekkora vákuumot szív.és az adatokat összevetni a gyári golf fékrásegítõ vákuum adataival.
Nézd az E85 alapvetõen arról szól, hogy maga az üzemanyag amit tankolsz, már annak 15% része benzin 85% része pedig tiszta etanol. Innentõl kezdve bárhogy tankolhatod, ha E85t tankolsz, mindig fogsz egy kis benzint is tankolni. Lehetséges az általad leírt 98-2 arányban is keverni az E85-t motorbenzinnel, csak az autó nem fog menni úgy ahogy szeretnéd, nehéz lesz a hidegindítás, stb. Direkt javasoltam olyan keverési arányt, amivel már érezni fogod, hogy az autód gyengülni fog (nem biztos), de még biztosan ki fogod tudni üríteni a tankot normális használattal. Ha ezek után tetszik, akkor onnantól kezdve játszadozhatsz vele, de egy 80-20 E85-benzin arányú tankolással szerintem már bõven pórul jársz. (Gazdaságos benzin-üzemet feltételezve.)
Próbálj egy nyugisabb helyen fékpróbát,erõteljesen, blokkolóra taposott fékkel.Ha a munkahenger engedi az olajat,a fékdobban is kell lennie,az felkenõdik a fékpofára,elcsúszik,de nem blokkol.Én ezzel kezdeném.
Persze, mindent lehet, csak az élmény nem kárpótol (átalakítások nélkül). Ha utánamész beállításokkal, kivitelezhetõ persze, ilyenkor csak a fogyasztás ugrik meg és teljesen jó lesz. Az üzemanyag útját pár alkalom E85 használata után ellenõrizd! Albert Champion tápszivattyú, szûrõk, esetleg a karbit is. Nem ereszt, nem tömõdött-e el. [i](Módosította 4TRed 2010.03.04. 11:35-kor)[/i]
2Tnél csak a labirintos fõtengelynél használj, ha jót szeretnél. 4Tnél nem kell mókolni semmit. 70-30, 60-40 benzin-E85 arányban tankolj egyszer, próbáld ki mennyire tetszik. Ha kedvet kapsz, akkor elkezdheted tekergetni az elõgyújtást (növeld), és ha még több türelmed/idõd van, a karburátort is újrafúvókázhatod (több kell neki E85bõl).
Az meg történt. Épp ezért fura, hogy lövésem sincs, hol folyt ki az olaj. Mert az meg van, mert a nyomát megtaláltam a földön, csak azt nem, hogy hol jött ki. Ez az érdekes.
Hát középen láttam valamit rajta, de hogy az valamikor lyuk lett volna? Azért jó tudni, hogy gyárilag ilyen hatalmas lyukat fúrtak rá. Sztem minimum 5ös szárral ugrok neki, ne dugulgasson a jövõben.
Emeld ki a pedálsornál a padlószõnyeget,valszeg ott ereszti a fõfékhenger az olajat,és mivel még nem ázott át a filc nem is látható.Csak erre tudok gondolni.Meg kell annak az olajnak lenni valahol. [i](Módosította Jimmy 2010.03.03. 23:13-kor)[/i]
ez az, hogy sehol nem látok különösebben olajfolyást a kocsin. ezért nem vágom, hogy az a kb fél deci hol folyt ki belõle. mert felöntöttem azóta meg nem folyik? meg érdekes módon a pedál is úgy mozog mint elõtte?
Ha folyik az olaj az biztosan meglátszik pláne ha ilyen gyorsan.De ha nem látszik akkor mibõl gondolod hogy munkahenger ment szét?Fõfékhenger is lehet de ha eltûnt az olaj akkor nagyobb a baj.
Rengeteget bontottam ki a bontoban:Lebontod ami utban van,majd egy kombinátfogoval megfogsz a kormánycsap(ék)nál vékonyabb kb 3cm hosszú acél(vagy 5-ös imbusz csavar,vagy törött menetfuró,bármi ami nem hajlik el)dornit,max 3-4ütés.(a kombinátfogo a rezonancia elkerülése,ill.a bátrabb ütés miatt ajánlott:))Ha kell a lábaddal ellentarthatsz a kormánynak.Van most egy perecem,minimális hibával. [i](Módosította heggla 2010.03.03. 19:38-kor)[/i]
Ha már a kormánynál tartunk...Épp egy 4T kormányt szeretnék pereckormányra cserélni a közeljövõben. Nincs valakinek erre valami házi praktikája? Csak azért kérdem, mert amikor a sportkormányt cseréltem a 4T kormányra, akkor eléggé megszenvedtem vele...
Érdekes, mert azóta az autó egy centit se mozdult. De majd neki ugrok amint lesz rá idõm. A fõfék munkahengernél nem láttam folyást sehol. Az utastér felõl sem.
A pedálokat tartó konzolt mennyire macerás kiszedni, illetve cserélni? Mert lóg a kuplung pedálom elég rendesen, és gondoltam hogy ha kiszedem a tartókonzolt, akkor valami perselyes megoldással vissza rakni a pedált.
Bizti a munkahenger nyomta? Nem csak kitekeredett a légtelenítõcsavar, esetleg a fékcsõ, ami most épp ismét megszorult, azért nem ereszt? Sztem ess neki kulccsal, és ellenõrizd le! Nekem amikor szétment a munkahenger, folyamatosan eresztette az olajat, mindig után kellett tölteni.
Egy érdekes jelenség srácok. A minap elengedte a trabi a fékolajat, a bal elsõ keréknél a munkahenger. Akkor vettem észre, mikor ráléptem a pedálra, és az ellenállás nélkül ment le padlóig. Na akkor felöntöttem a tartályt fékolajjal, pumpálom, semmi. Jó mondom, akkor itt szétszedés lesz. Ma benézek a kocsi alá. Tócsa nyista, pedál kb félútig nyomható, mint a mûsor elõtt. Menni ugyan nem mertem vele. Mert nem tudom mit alkotna a fék. Valami 5let?
Most, hogy minden szét van kötve a motortérben, néztem, hogy a kiegyenlítõtartály visszapisilõ csövét is illene kicserélni. Véletlenül megnéztem a csonkot a tartályon és majdnem behugyoztam a látványtól. A csonk tömör, nincs rajta luk! Ugye senki nem akarja azt írni, hogy ez normális? Most már értem miért nem tudtam soha normálisan légteleníteni a hûtõt. Gyári hibás lenne a tartály? Mindenesetre fúrok a csonkba lukat.
Ezen én is gondolkoztam,csak egy a baj kinyomott kuplungnál nem hajtja a vákumpumpát.Ha a csõbe raksz egy egyutas szelepet akkor azért a rásegítõn marad vákum,de nem tudom az mire elég.Ki kellene próbálni valami kocsin amibe van szelep,(újak közül legtöbbe) ha a szeleptõl a motor fele lekötöd a csövet mire elég a maradék vákum. Fontos az is hogy a vákumpumpának olajkenés kell,ilyen szempontból jó lenne a hycomat kihajtás.Vagy marad az egyszerûbb módi,felraksz egy japán kisteher generátort azokon általában van vákumpumpa.Csak kérdés hogy fér el,azok sok helyet foglalnak. [i](Módosította biacs 2010.03.02. 21:00-kor)[/i]
Nem tudjátok véletlenül, hogyan lehet alaposan letesztelni egy ESE-2H-t? Nem úgy, hogy mûködik-e, hanem hogy hol van benne a hiba!? Egy szál segédeszközöm egy multiméter, de nem tudom, hol, milyen ellenállásokat kell mérni.
Keresek Bp.-en olyan futómûvest, aki már látott Trabantot és számlaképes... A decemberi kátyúkárrendezés miatt kell... meg kell csináltatnom a futómûvet, számlával, valamint a cserélt alkatrészeket is le kell adnom, szóval korrekt szakit keresek..
Aki csinált már trabira szervó rásegítést attól kérdezném hogy valaki csinált már 2t-re is. Adott egy tárcsafékes 2t, lada fõfékhengerrel. Van egy hycomat váltóm meg egy diesel golfról származó vákuumdob Ha megoldom a hogy a váltón az olajszivattyú helyén lévõ meghajtást összehozom a vákuumdobbal akkor fog mûködni a rásegítésem?:confused:
Az olajgomba szállt el. A gombát kicseréltük, új olajjal feltöltöttük, most, hogy bejött a jó idõ kitakarítjuk, és jöhet a küszöbolajzás, a hattyúnyak olajzás, illetve az utóbbi években elhanyagoltuk a kézifékbowdent, így most az is kap zsírt. Köszi mindenkinek a tippeket, a kartergáz lecsapatót meg kitakarítom, felújítom.
A hátulját ne nagyon bántsd mert akkor hangos is és rosszabb is lesz.Ha meg nagyon belenyúlsz akkor a fogyasztásod elszalad.Én helyedben csak egy elsõ dobot próbálnék rá,az is sokat segít.
Hy! A mostanival sincs semmi gond, csak szeretnék valami "komolyabbat". A hátsó dob lecserélése barkaséra?? Segíthet rajta? Szívem szerint csak egy egyenes csövet vezetnék hátra dob nélkül,de nem véletlenül tették azt rá a gyárban:).
Nekem az elsõ komolyabb dugulásnál nívópálcát lõtt :) De volt már olyan is amikor a karbit áztatta el. Na az már kellemetlenebb volt. Amúgy abban a hengerben van valami speciális dolog? Vagy csak visszavezeti a kartergázt a boxba és kész?
Bajusz79: Amúgy a visszavezetett kartergáz nem rontja le a karbiba jutó levegõ minõségét valamelyest? Vagy elhanyagolható? Én is gondolkoznék hasonló dolgon mint te. Olyat már láttam, hogy a szelepfedélen mini direktszûrõ volt :)
A mostanival mi a gond?Ha jó rendszert szeretnél akkor mindenképp újat tegyél mindenbõl.A kisipari rendszernek szép pattogós hangja lesz.Ha ennél jobbra gondoltál akkor létezik a kettõ közt a Ninausz dob,ami elég jónak mondható egyesek szerint.Ha ennél mégjobbat szeretnél akkor egy új elsõ rezó,ami szép hangú lesz,de fogyasztásilag már nem biztos hogy annyira jó,persze ez a használattól is függ.
Üdv mindenkinek! 2 ütemû trabimra szeretnék kipufogót tenni, de úgy, hogy a fogyasztásom ne ugorjon meg nagyon. Valakinek valami ötlet?:) szívesen fogadnám. Elõre is köszönöm.