Hééé, szóval ez 4T???? :O
Tudtommal annak egy harmadik féle tengelycsonkja van! Hasonlít a korábban emlegetett "új" hengeres csonkra, de mégsem ugyanaz. Errõl egy 4T mágust kéne kivallatni. Azt hiszem, talán még a menet is kisebb átmérõjû rajta.
Apropó, véletlenül a hátsó keréktáv nem különbözik a 2T és a 4T kocsiknál? Mert akkor a kúpos tengely beépítése elég kókány dolognak mondható.
Anya: szerintem a tengely megfúrása nem lesz elég. Attól tartok, szétszedné azt a kis M6-M8 csavart, amit behajtanál. Úgy tudom, hogy az 1.1-nél már az anyán van egy perem, amit be kell ütni, és ez biztosítja elfordulás ellen. Esetleg lehet egy kicsit játszadozni valamilyen szög, tüske, stb. bekalapálásával, és ezáltal a perem visszanyomásával.
1. ötlet:
Ha a kocsi üzemképes, menj el vele gumishoz, ott próbáld meg légkulccsal leszedetni. A légkulcs lényege, hogy hirtelen, ütögetve próbálja leszedni az anyát. Így ha tényleg elég gyorsan üt a kulcs, akkor a tengely a tehetetlenségénél fogva nem tud elfordulni.
2. ötlet:
Esetleg megpróbálhatod otthon azt, hogy ráteszed a kulcsot, majd kézzel kicsit befeszíted. Épp csak annyira, hogy még ne forduljon el a tengely, de azért már legyen feszítés. Ezután kalapáccsal ráütsz a kulcs másik végére. Ez is olyan, mint a légkulcs, de ez házilagos:) és persze gagyibb.
3 ötlet:
Flex:) Vágókoronggal elég két helyen átmetszeni az anyát. A korong forgástengelye merõleges legyen a tengelycsonk közepével. Tehát ne akard az egészet leskalpolni (elég nehéz úgy hozzáférni), hanem próbálj az anyán két olyan bevágást csinálni, mint a [url=https://www.foerch.hu/documents/thumbs/1215003549_20110410083907_800x800_Fit_0_0.png]koronás anyán[/url] van. Persze teljesen át kell metszeni. Így tudsz arra is vigyázni, hogy a kerékagyba ne vágj bele.
Mindenki örömére itt egy hosszmetszeti kép a HENGERES tengellyel szerelt 2T hátsó futómûvérõl:
[img]https://trabitechnik.com/images/whims2/8-2.jpg[/img]
A fogalmazás miatt meg nem b@szogatni akartalak, nehogy félre értsd:) Fõ az egyszerûség, érthetõség!
[i](Módosította Endre 2012.12.28. 16:09-kor)[/i]