Háttõõõ, ezek alapján akkor inkább karbi, valóban. Ha van olyan, amelyikkel bármikor indul, egy másik, amelyikkel megy, mint a távirat, akkor itt lesz a gond.
Esetleg, ha van feszítõkészüléked, akkor beállíthatod úgy is az elõgyújtást, ahogy gyárilag javasolják. Hátha azoknál a korai Trabiknál nem egészen úgy mûködik a trükk, mint a késõbbieknél. Orygabor írta talán, hogy más a röpsúly is...
A karbit OLDOTT trisóval célszerû elmosni, ne legyen a vízben kristályos formában, mert könnyen eltömítheti a járatokat (igaz, könnyen feloldódik). Mosás után egybõl meleg vízben öblíteni. Javasolnám, hogy áztasd be jól a gyári karbit, szerintem a furulyánál lesz a dugulás, azt nem is lehet mindig kioperálni (bár, talán ellentétes irányba levegõvel ki lehetne "robbantani" a helyérõl). De szinte biztos, hogy a fõfúvóka rendszerrel lesz a baj. Vagy a benzinszinttel, ahogy írtam.
A csövet nem nagy cucc megcsinálni. Én mipolán csõhöz hasonló pneumatika csõbõl csináltam szintezõt, valami kókány módon tömítettem a csatlakozásnál, és a fõfúvóka kupakjának helyére toltam be. Aztán néztem, hogyan változik a benzinszint. Nyitott csapnál néha kihúztam, hogy csökkenjen, majd vissza, és néztem, hogy meddig telik fel. Mindig ugyanott megállt a szint: az úszóház peremétõl -22mm-re (ami a csavarmenetek aljával egyenértékû - ameddig az öntvényben van a menet, legalábbis 4-1-nél).
Ha dugulásra gyanakszol, pl. azért, mert valami agresszív anyaggal lett valamikor elmosva és al-oxidot hagyott hátra, akkor sósavval célszerû feltölteni a járatokat, az lekapja hamar. Ezután viszont trisós mosás kell, az közömbösíti az esetleges sósav maradványokat, ami ha megrekedne valahol, szintén okozhatna kivirágzásokat.
Szóval a karbi tisztítás vége lehetõleg mindig meleg víz majd kompresszor legyen.